abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132437466
quote:
12s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:45 schreef Ryon het volgende:

[..]

Het doel is ook niet om beide gebeurtenissen met elkaar te vergelijken, zoals ik al eerder stelde is leed met elkaar vergelijken een onzinnige bezigheid, maar het doel is enkel om een referentiekader te schetsen waarin men begrijpt hoe gevoelig de kwestie ligt. Wat de Holocaust (of eigenlijk heel WOII) voor Europeanen is, dat is de slavernij nog steeds voor veel Afrikanen.

Zo pijnlijk als Nederlanders een grap over vergassingen vinden, zo pijnlijk vinden sommige mensen een grap of een verwijzing naar de slavernij. Dat vergt enig inlevingsvermogen in een situatie van een ander om dat te kunnen begrijpen, maar daarna snap je het probleem wel.

Of de sinterklaasviering verder iets van doen heeft met de slavernij is een tweede. Maar mocht men dat wel zo ervaren dan is dat dus behoorlijk kwetsend.
Dat is helemaal waar. Maar als we met alle "sommige mensen" rekening moeten gaan houden (die gekwetst blijken te zijn door een onbedoeld bijkomstig effect) dan is het einde zoek, dan kun je net zo goed in Nederland het licht uit en de deur op slot doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2013 16:48:26 ]
pi_132437469
quote:

[..]

Het doel is ook niet om beide gebeurtenissen met elkaar te vergelijken, zoals ik al eerder stelde is leed met elkaar vergelijken een onzinnige bezigheid, maar het doel is enkel om een referentiekader te schetsen waarin men begrijpt hoe gevoelig de kwestie ligt. Wat de Holocaust (of eigenlijk heel WOII) voor Europeanen is, dat is de slavernij nog steeds voor veel Afrikanen.
Nou, de zwarten in Ghana en die omgeving hebben er ander goed aan weten te verdienen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:47:49 #103
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132437478
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Sommige Nederlanders.

Kijk, dit is precies het probleem: door te zeggen dat de doorsnee Nederlander een racist is polariseer je de discussie onnodig.
Als het een enkeling was geweest die een dergelijk opmerking had gemaakt, was ik het met je eens geweest. Je hoeft alleen de comments op diverse websites (NuJij.nl haalt ook een paar duizend reacties per bericht over dit onderwerp) door te lezen om te weten dat het niet om een enkeling gaat.

Ik stel echter niet dat de doorsnee Nederlander een racist is. Ten eerste omdat ik niet geloof dat de doorsnee Nederlander bestaat en ten tweede, mocht de doorsnee Nederlander wel bestaan, ik denk dat deze redelijk gematigd in de discussie staat en het ook geen probleem zou vinden als Zwarte Piet een andere invulling krijgt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132437481
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Ach het toont wel aan dat wat Maxima riep over de Nederlandse nationaliteit die niet zou bestaan het grootste gelul van de wereld is.

In absolute zin gaan het inderdaad nergens over als je leest hoe fanatiek mensen opeens zijn.
Toont de hypocrisie aan inderdaad.
pi_132437509
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als het een enkeling was geweest die een dergelijk opmerking had gemaakt, was ik het met je eens geweest. Je hoeft alleen de comments op diverse websites (NuJij.nl haalt ook een paar duizend reacties per bericht over dit onderwerp) door te lezen om te weten dat het niet om een enkeling gaat.

Dit is nogal een vertekend beeld. De mensen die helemaal geen ene fuck om de discussie geven gaan niet naar NuJij.nl om een reactie te plaatsen..
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_132437537
quote:

Ik stel echter niet dat de doorsnee Nederlander een racist is. Ten eerste omdat ik niet geloof dat de doorsnee Nederlander bestaat en ten tweede, mocht de doorsnee Nederlander wel bestaan, ik denk dat deze redelijk gematigd in de discussie staat en het ook geen probleem zou vinden als Zwarte Piet een andere invulling krijgt.
Gezien de ophef heeft de gemiddelde Nederlander wel een probleem met een andere invulling van Zwarte Piet.

Maar dat maakt ze niet tot racist.
pi_132437566
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Gezien de ophef heeft de gemiddelde Nederlander wel een probleem met een andere invulling van Zwarte Piet.

Maar dat maakt ze niet tot racist.
Je ziet enkel de mensen die het hardste schreeuwen.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:50:50 #108
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_132437574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:48 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dit is nogal een vertekend beeld. De mensen die helemaal geen ene fuck om de discussie geven gaan niet naar NuJij.nl om een reactie te plaatsen..
Dat denk ik - oprecht - ook. Degene die dat wel doen zijn, en dat hoop ik echt, ook geen representatieve groep van de Nederlander. Het zijn wel de meest fanatieke voorstanders van de Zwarte Piet. En wat ik eerder stelde gaat dan ook op: met zulke voorstanders heb je geen tegenstander meer nodig om de Zwarte Piet af te schaffen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_132437581
quote:

[..]

O ja, nujij. De reacties daar zijn door de bank genomen van, eh, laten we zeggen een heel bepaalde subgroep van de Nederlanders. Ik heb daar tot nu toe niet gekeken en ik weet ook niet of ik dat wil - waarschijnlijk zou ik me dan helemaal kapot schamen voor m'n landgenoten.
pi_132437584
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:50 schreef gelly het volgende:

[..]

joh :+
pi_132437586
quote:

[..]

Dat zijn er dan wel een hele hoop. Sneeuwen een beetje onder bij de tegenstanders.
pi_132437594
Het is niet 'de VN', het is een werkgroepje van de Mensenrechtencommissie. Een sub-orgaan van een sub-orgaan zeg maar. Wellicht een nutteloos clubje. Met een beetje geluk zorgt dit geneuzel over 'Swarte Piet' er niet voor dat Sinterklaas wordt afgeschaft, maar dat deze werkgroep verdwijnt en deze mevrouw een echte baan moet zoeken.

quote:

[..]

Zo pijnlijk als Nederlanders een grap over vergassingen vinden, zo pijnlijk vinden sommige mensen een grap of een verwijzing naar de slavernij. Dat vergt enig inlevingsvermogen in een situatie van een ander om dat te kunnen begrijpen, maar daarna snap je het probleem wel.

Of de sinterklaasviering verder iets van doen heeft met de slavernij is een tweede. Maar mocht men dat wel zo ervaren dan is dat dus behoorlijk kwetsend.
Het punt is dat deze mensen helemaal niet weten hoe het voelt om een slaaf te zijn. Iedereen die dat wel meegemaakt heeft, maakt zich niet druk om Sinterklaas en weet waarschijnlijk niet eens van Sinterklaas af. Het is op hetzelfde niveau als Ronny Naftaniël die begint te janken als er iemand kritiek op Israël heeft: 'Eerst hebben ZE ons vergast, en nu zeggen ZE dat we niet op Arabieren mogen schieten. WTF Nederland!'
pi_132437604
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:51 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, nujij. De reacties daar zijn door de bank genomen van, eh, laten we zeggen een heel bepaalde subgroep van de Nederlanders. Ik heb daar tot nu toe niet gekeken en ik weet ook niet of ik dat wil - waarschijnlijk zou ik me dan helemaal kapot schamen voor m'n landgenoten.
Nujij is net zo extremistisch als Joop, Geenstijl en Stormfront.
pi_132437637
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:50 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat denk ik - oprecht - ook. Degene die dat wel doen zijn, en dat hoop ik echt, ook geen representatieve groep van de Nederlander. Het zijn wel de meest fanatieke voorstanders van de Zwarte Piet. En wat ik eerder stelde gaat dan ook op: met zulke voorstanders heb je geen tegenstander meer nodig om de Zwarte Piet af te schaffen.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets afgeschaft werd omdat er zo hevig protest tegen was eigenlijk.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:52:47 #115
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_132437648
Zullen we een referendum houden?
pi_132437665
quote:

[..]

Ik dacht gewoon naief over een paar maanden een kinderfeestje met mijn kinderen te vieren, waar een man in een jurk met een rare mijter op zijn hoofd in voorkwam en wat zwart geschminkte mensen die met pepernoten gooien en acrobatiek kunstjes doen.
Maar blijkbaar heb ik niets van dit feest begrepen en jaren onbedoeld een hele bevolkingsgroep hiermee in een kwaad daglicht gezet.

Ik vrees voor petities van de pvdd voor pasen en kerst ivm dierenmishandeling.

sarcasme modus weer uit
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:53:37 #117
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_132437667
De polarisatie in deze discussie is nog wel het grootste probleem. Voorstanders zijn opeens racisten, tegenstanders moeten opeens terug naar de rimboe.

Er wordt gedacht in absoluten en de VN gaat zich ineens ermee bemoeien, terwijl de beste oplossing zou zijn om elke gemeenschap voor zichzelf te laten beslissen hoe ze al dan niet een andere invulling aan Sinterklaas zouden geven.
pi_132437685
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat iets afgeschaft werd omdat er zo hevig protest tegen was eigenlijk.
Dat hevige protest valt wel mee toch? Ik kom iig niet verder dan 1 Facebook pagina en wat damschreeuwerts.

Ik heb iig nog geen complete volksstammen zien demonstreren op het Binnenhof.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:54:25 #119
242879 Onnoman
The On And Only
pi_132437694
3e wereldoorlog is bijna een feit
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  Moderator dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:54:31 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_132437698
quote:

[..]

Inderdaad. Quinsy .
pi_132437716
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:52 schreef Boca_Raton het volgende:
Zullen we een referendum houden?
Denk dat Quincy daar niet op zit te wachten.
pi_132437719
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Inderdaad. Quinsy .
De grote voorstanders van Zwarte Piet zijn minstens even grote idioten.
pi_132437728
quote:

[..]

Tja, misschien zijn er inderdaad maar enkele tientallen mensen in Nederland die vinden dat Zwarte Piet racistisch is. Daar heb je een punt.
pi_132437738
Ik heb 1 neger in mijn lijst die zwarte piet racistisch vindt en praat in 'wij'-'jullie'-termen.
pi_132437740
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nujij is net zo extremistisch als Joop, Geenstijl en Stormfront.
Ja, dat bedoel ik.

Overigens wel typisch. Nou ook weer een stuk of 4000 reacties zo te zien. Dat is echt idioot veel. Zelfs als de EU honderd miljoen miljard over de balk gooit of Marokkanen tien scheidsrechters doodschoppen dan is de opwinding in de verste verte nog niet zo groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')