abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133176624
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:11 schreef speknek het volgende:
of een gevaar vormen voor de doorstroming
Die is natuurlijk vrij subjectief en makkelijk toepasbaar. Als het daar druk zou zijn met voetgangers dan kan het de doorstroming hinderen. Dat het nu niet druk is....
pi_133176680
Lol, hoe breed is dat voetpad :') En ook nog eens aan allebei de kanten.
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:24:38 #205
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133176777
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:14 schreef Nielsch het volgende:
Kutgemeente
Echt een stel vuile ratten inderdaad, hoe vaak ik wel niet mn fiets heb 'terug moeten kopen' bij de gemeente. Dat die nazi's gewoon met hun jatten van mijn fiets afblijven! :(
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:00:14 #206
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133177533
quote:
Mochten mensen hun fiets kwijt zijn bij de Sijp, dan komt dat omdat de gemeente Utrecht weer eens onterecht fietsen heeft lopen verwijderen. Volgens de wet mogen fietsen alleen verwijderd worden als ze in een niet parkeren vak staan, binnen twee meter van een blindengeleidestrook of een gevaar vormen voor de doorstroming. Aan de linkerkant van deze foto wordt aan geen van deze voorwaarden voldaan (hooguit door de oplegger van de gemeente), dus allemaal bezwaar maken en deze foto inplakken.

[ afbeelding ]
Zoiets moet je doorsturen naar RTV Utrecht of DUIC, hopelijk doen ze er iets mee.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133178147
quote:
Mochten mensen hun fiets kwijt zijn bij de Sijp, dan komt dat omdat de gemeente Utrecht weer eens onterecht fietsen heeft lopen verwijderen. Volgens de wet mogen fietsen alleen verwijderd worden als ze in een niet parkeren vak staan, binnen twee meter van een blindengeleidestrook of een gevaar vormen voor de doorstroming. Aan de linkerkant van deze foto wordt aan geen van deze voorwaarden voldaan (hooguit door de oplegger van de gemeente), dus allemaal bezwaar maken en deze foto inplakken.

[ afbeelding ]
Voordat je dat doet: sla er even de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) op na. Dat is namelijk een aanvulling op de wet die lokaal geldt.
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:29:37 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_133178271
Van de APV:

quote:
Artikel 2:32 Parkeren van fietsen en bromfietsen
1.
Het is verboden een fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel, al of niet voor onmiddellijk gebruik geschikt,te parkeren als daardoor:
a. op een voetpad of trottoir de doorgang wordt gehinderd of belemmerd;
b. de veiligheid of de doorstroming van of het uitzicht voor het verkeer wordt gehinderd;
c. op of aan een openbare plaats hinder, overlast of schade ontstaat of
d. voor een bewoner of gebruiker van het gebouw waartegen of waarvoor de fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel staat geparkeerd de doorgang of het uitzicht wordt belemmerd.

2.
Het is verboden een fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel, al of niet voor onmiddellijk gebruik geschikt, zonder wezenlijke tijdsonderbreking te parkeren op of aan een openbare plaats dan wel in of buiten de openbare fietsparkeervoorzieningen in door het college aangewezen gebieden en langer dan een door het college te bepalen periode.
Mja alleen 2 is vaag. Maar volgens mij gaat dat vooral over het verwijderen van fietsen die >2 weken ergens staan, dan krijg je van die kaartjes-aan-je-fiets acties.

Zie ook:
http://www.fietsersbond.n(...)-onrechte-verwijderd
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:31:44 #209
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133179852
Die fietsen staan in een tunnel, op de stoep? Lijkt me genoeg reden om ze te verwijderen. Ziet er toch niet uit.

Alles wat op het Smakkelaarsveld buiten de rekken staat, mogen ze ook gelijk meenemen. Wat een zooitje daar, ik kan beter gaan lopen dan dat ik daar een parkeerplek voor m'n fiets moet gaan zoeken.
pi_133179978
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:29 schreef speknek het volgende:
Van de APV:

[..]

Mja alleen 2 is vaag. Maar volgens mij gaat dat vooral over het verwijderen van fietsen die >2 weken ergens staan, dan krijg je van die kaartjes-aan-je-fiets acties.

Zie ook:
http://www.fietsersbond.n(...)-onrechte-verwijderd
Zoals ik al had verwacht worden de fietsen volgens het APV dus terecht verwijderd. Al met al heb je dus geen poot om op te staan als je hier tegen in beroep gaat.
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:43:13 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_133180135
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:36 schreef DW457 het volgende:

[..]

Zoals ik al had verwacht worden de fietsen volgens het APV dus terecht verwijderd. Al met al heb je dus geen poot om op te staan als je hier tegen in beroep gaat.
Op welk punt dan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_133180770
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Op welk punt dan?
quote:
Artikel 2:32 Parkeren van fietsen en bromfietsen
1.
Het is verboden een fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel, al of niet voor onmiddellijk gebruik geschikt,te parkeren als daardoor:
a. op een voetpad of trottoir de doorgang wordt gehinderd of belemmerd;
b. de veiligheid of de doorstroming van of het uitzicht voor het verkeer wordt gehinderd;
c. op of aan een openbare plaats hinder, overlast of schade ontstaat of
d. voor een bewoner of gebruiker van het gebouw waartegen of waarvoor de fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel staat geparkeerd de doorgang of het uitzicht wordt belemmerd.

2.
Het is verboden een fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel, al of niet voor onmiddellijk gebruik geschikt, zonder wezenlijke tijdsonderbreking te parkeren op of aan een openbare plaats dan wel in of buiten de openbare fietsparkeervoorzieningen in door het college aangewezen gebieden en langer dan een door het college te bepalen periode.
Op praktisch heel artikel 1. Omdat de termen hinder, overlast en belemmeren van het uitzicht niet verder zijn uitgewerkt kunnen ze het hier altijd op gooien. Het is dus als het ware aan een BOA en de gemeente om te bepalen of ze hinderen, overlast veroorzaken en.of het uitzicht belemmeren. Dit doen ze in feite altijd (tenzij ze in een vooraf bepaalde fietsenstalling staan o.i.d.) en daarom kunnen ze altijd worden weggehaald. Wanneer je hiertegen in beroep gaat zal het uitlopen in een wellus nietus discussie en zal je mogelijk pas je gelijk kunnen halen bij een rechter.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2013 13:08:52 ]
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:09:24 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_133180838
Als bijzondere bepalingen op elke geparkeerde fiets ooit van toepassing zijn, zijn het geen nuttige bepalingen. Volgens mij houdt dat nooit stand bij de rechter. Alleen hoopt de gemeente dat niemand het zo ver laat komen voor die 13 euro.
pi_133180896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:09 schreef speknek het volgende:
Als bijzondere bepalingen op elke geparkeerde fiets ooit van toepassing zijn, zijn het geen nuttige bepalingen. Volgens mij houdt dat nooit stand bij de rechter. Alleen hoopt de gemeente dat niemand het zo ver laat komen voor die 13 euro.
Dat zijn ze niet. Want als ze in een vak/stalling staan dan vervalt dat gedeelte uiteraard. Anders had de gemeente daar geen vak/stalling moeten plaatsen.
pi_133181074
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:09 schreef speknek het volgende:
Dat gaat ook niet gebeuren. Ga jij voor 13 euro tijd en geld steken in een rechtszaak? Ik niet in ieder geval. En natuurlijk dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat zijn ze niet. Want als ze in een vak/stalling staan dan vervalt dat gedeelte uiteraard. Anders had de gemeente daar geen vak/stalling moeten plaatsen.
Maar ja, het opstellen van een APV op dit gebied en in deze vorm is niet meer dan logisch wil je als gemeente het fietsenprobleem in de binnenstad kunnen aanpakken.
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:18:43 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_133181122
Nogmaals, het is niet verboden om je fiets ergens neer te zetten, anders had er wel in de APV gestaan 'het is verboden je fiets buiten een daarvoor bedoeld rek te zetten'; en dan was die APV hoogstwaarschijnlijk ongeldig verklaard omdat het niet redelijk / billijk is.
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:26:20 #217
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_133181660
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:18 schreef speknek het volgende:
Nogmaals, het is niet verboden om je fiets ergens neer te zetten, anders had er wel in de APV gestaan 'het is verboden je fiets buiten een daarvoor bedoeld rek te zetten'; en dan was die APV hoogstwaarschijnlijk ongeldig verklaard omdat het niet redelijk / billijk is.
Klopt, tenzij ze dus de doorgang en.of het uitzicht belemmeren, hinder veroorzaken enz. zoals genoemd in het APV. Zoals ik al zei, de termen die gebruikt worden in het APV zijn niet nader gedefinieerd en daardoor dus discutabel. Wanneer wordt immers de doorstroom belemmerd? Is dat wanneer er 1 fiets staat in het midden van een stoep van 2 meter breed? En zo ja, is dat dan ook het geval als de stoep 15 meter breed is? Wat wordt gezien onder uitzicht? Dit zijn allemaal vragen die gesteld kunnen worden bij deze terminologie.

quote:
Dat tweede artikel is wel een leuke (de eerste was slechts een procedure fout en daardoor inhoudelijk niet interessant). Maar ook hier kan de vraag gesteld worden wie er bepaald wat spoedeisend is...
pi_133182184
het is sowieso kut om daar je fiets neer te zetten.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_133182191
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:34 schreef DW457 het volgende:

[..]

Klopt, tenzij ze dus de doorgang en.of het uitzicht belemmeren, hinder veroorzaken enz. zoals genoemd in het APV. Zoals ik al zei, de termen die gebruikt worden in het APV zijn niet nader gedefinieerd en daardoor dus discutabel. Wanneer wordt immers de doorstroom belemmerd? Is dat wanneer er 1 fiets staat in het midden van een stoep van 2 meter breed? En zo ja, is dat dan ook het geval als de stoep 15 meter breed is? Wat wordt gezien onder uitzicht? Dit zijn allemaal vragen die gesteld kunnen worden bij deze terminologie.

[..]

Dat tweede artikel is wel een leuke (de eerste was slechts een procedure fout en daardoor inhoudelijk niet interessant). Maar ook hier kan de vraag gesteld worden wie er bepaald wat spoedeisend is...
Dat is redelijk aangegeven in het artikel volgens mij en ik denk niet van toepassingen in de tunnel.

Vraag me af of dit een spoedeisende operatie was of een aangekondigde middels van die datumtags.
pi_133182282
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is redelijk aangegeven in het artikel volgens mij en ik denk niet van toepassingen in de tunnel.

Vraag me af of dit een spoedeisende operatie was of een aangekondigde middels van die datumtags.
Dat is inderdaad een goede vraag, Iemand die daar antwoord op kan geven?
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:59:45 #222
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133182491
In zo'n lange tunnel iets neerzetten, is per definitie onveiliger dan buiten op straat. Laat de gemeente wel even een bordje ophangen met 'geen fietsen plaatsen in de tunnel, boete 100 euro'.
Soms zou je willen dat we het net als Singapore doen...
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:06:30 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_133182750
Zijn altijd spoedeisende operaties. Heb al twee keer eerder mijn fiets bij het depot op moeten halen (heb nu wel een kekke depot bel), nooit tags gehad.
pi_133182813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:06 schreef speknek het volgende:
Zijn altijd spoedeisende operaties. Heb al twee keer eerder mijn fiets bij het depot op moeten halen (heb nu wel een kekke depot bel), nooit tags gehad.
Die tags zijn sowieso tamelijk kwetsbaar. Desalniettemin heeft de gemeente altijd gelijk tenzij de rechter zegt van niet, hoe krom dat ook is...
pi_133190005
Volgens mij hebben ze 2 of 3 weken terug alle fietsen (ook in rekken) in de binnenstad zo'n tag gegeven.
  woensdag 13 november 2013 @ 16:58:12 #226
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_133222389
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:59 schreef Lemans24 het volgende:
In zo'n lange tunnel iets neerzetten, is per definitie onveiliger dan buiten op straat. Laat de gemeente wel even een bordje ophangen met 'geen fietsen plaatsen in de tunnel, boete 100 euro'.
Soms zou je willen dat we het net als Singapore doen...
Ook in Singapore is het niet meer zo netjes tegenwoordig hoor...

Maar er staan overal wel borden nu met aankondiging wat de regels zijn en wat er met je fiets gebeurd. Uiteindelijk betaal je iets van een tientje om je fiets weer op te halen. Het is even kut om er helemaal heen te gaan en irritant om een tientje te moeten betalen, maar je hebt je fiets wel weer en een tientje valt ook nog wel mee. Stuk beter dan een boete voor door rood rijden.

Ik meen me te herinneren dat een paar jaar terug de conclusie was dat de gemeente nergens meer fietsen mocht weghalen, tenzij op een blindegeleidenstrook, maar ik kan het niet meer vinden, en ze zijn weer actiever aan het opruimen. Ze zullen er wel wat op gevonden hebben.
pi_133224169
Overigens stonden de fietsen vanmiddag drie rijen dik de complete stoep te blokkeren, dus wat mij betreft terecht dat ze in dat geval weg worden gehaald....
  woensdag 13 november 2013 @ 18:31:36 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_133225325
Ze bleken overigens niet naar het depot gebracht, maar op het westplein neergezet. Dat vind ik gezien de beperkte stalplekken dan wel weer chic, zei het nogal overbodig.
  donderdag 14 november 2013 @ 13:10:32 #229
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133249394
Nog een maand de blauw/witte combinaties van de GVU daarna is alles geel, foto Fokuser Bitlord
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133251632
Hallo,

Voor een feestje morgenavond zoek ik een leren mannenjack, iets wat lijkt op wat John Travolta draagt in Grease. Maat XL of XXL. Iemand iets te leen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2013 14:14:28 ]
pi_133251969
Ze mogen ook wel eens zorgen voor een fatsoenlijke gratis stal plaats dicht bij het busstation (de oude)

Dat tijdelijk gebouw schuin tegenover de mediamarkt staat nou niet op de meest gunstige plek..
  donderdag 14 november 2013 @ 14:38:33 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_133252300
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:24 schreef d4v1d het volgende:
Ze mogen ook wel eens zorgen voor een fatsoenlijke gratis stal plaats dicht bij het busstation (de oude)

Dat tijdelijk gebouw schuin tegenover de mediamarkt staat nou niet op de meest gunstige plek..
Ja het grote probleem is dat alles zo ver weg is. Ook met die nieuwe megastalling, dan doe ik er vijf minuten extra fietsen+stallen, en vijf minuten extra lopen over dan dat het me nu kost.. Ben ik nog sneller als ik vanaf huis ga lopen in plaats van fietsen. Die ga ik dus nooit gebruiken, en met mij nog veel meer mensen uit West.

Overigens ben ik er inmiddels achter dat je in de Sijpestijntunnel aan de rechterkant mag parkeren, en aan de linkerkant de fietsen worden verwijderd. Had de gemeente wel mogen communiceren voordat ze je spullen doormidden gaan zagen, temeer omdat het voorheen precies andersom was, maar goed.
pi_133253643
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja het grote probleem is dat alles zo ver weg is. Ook met die nieuwe megastalling, dan doe ik er vijf minuten extra fietsen+stallen, en vijf minuten extra lopen over dan dat het me nu kost.. Ben ik nog sneller als ik vanaf huis ga lopen in plaats van fietsen. Die ga ik dus nooit gebruiken, en met mij nog veel meer mensen uit West.

Overigens ben ik er inmiddels achter dat je in de Sijpestijntunnel aan de rechterkant mag parkeren, en aan de linkerkant de fietsen worden verwijderd. Had de gemeente wel mogen communiceren voordat ze je spullen doormidden gaan zagen, temeer omdat het voorheen precies andersom was, maar goed.
Ik probeer hem meestal er hier nog tussen te krijgen, staan geen borden dat het niet mag.. Maarja :') Straks kan die alsnog weg zijn, niet?

Het kutte is vooral dat als je een duur kettingslot hebt.. Die 13 euro is nog te doen, de prijs voor een nieuw kettingslot word je toch minder blij van :')
  donderdag 14 november 2013 @ 15:57:08 #234
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133254605
Dat was ook altijd mij favoriete plek, tegenwoordig ga ik gewoon lopen of met de trein...
  FOK!fotograaf donderdag 14 november 2013 @ 15:58:54 #235
145146 Andyy
pi_133254650
quote:
2s.gif Op donderdag 14 november 2013 15:24 schreef d4v1d het volgende:

[..]
Het kutte is vooral dat als je een duur kettingslot hebt.. Die 13 euro is nog te doen, de prijs voor een nieuw kettingslot word je toch minder blij van :')
Ik vroeg me laatst af of er kettingsloten die sterk genoeg zijn om die slijptollen te slopen >:)
  donderdag 14 november 2013 @ 15:58:55 #236
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133254651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 14:38 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat ontbreekt er inderdaad nogal aan hier, goede communicatie. Met duidelijke borden en regels kun je ook handhaven. Maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.
pi_133267726
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:10 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]Nog een maand de blauw/witte combinaties van de GVU daarna is alles geel, foto Fokuser Bitlord

Ik zal wel gek zijn, maar volgensmij zag ik er laatst al een rijden.
  vrijdag 15 november 2013 @ 07:58:41 #238
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_133276313
Ik zet hem meestal neer boven aan de graffiti fietstunnel. Daar hebben ze alle fietsrekken ook weggehaald maar er lijkt daar weinig te gebeuren.
  zaterdag 16 november 2013 @ 18:19:01 #239
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133322087
Een iets gezelliger onderwerp dan plekken om je fiets te parkeren: Wie gaat er lekker smartlappen vanavond?!
pi_133322352
Waar gokken jullie dat de tour de france allemaal langs gaat komen? Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn met die grote bouwput :')
pi_133330484
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:19 schreef Silenus het volgende:
Een iets gezelliger onderwerp dan plekken om je fiets te parkeren: Wie gaat er lekker smartlappen vanavond?!
Ik ga nu richting stad. Toch even kijken. Nog tips? Anders kom ik weer in de Dikke Dries uit.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 16 november 2013 @ 23:10:40 #242
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_133330871
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik ga nu richting stad. Toch even kijken. Nog tips? Anders kom ik weer in de Dikke Dries uit.
Ik ga straks weerus naar Derrick :D
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_133335884
Hoe fiets ik vanmiddag het best naar de schouwburg? Via neude en janskerkhof gaat me alleen maar frustreren en dan rijd ik straks een klein kind of zwarte piet aan die daar lopen :')

Edit: vanuit lombok fiets ik

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2013 05:29:59 ]
pi_133335953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 23:10 schreef Paul het volgende:

[..]

Ik ga straks weerus naar Derrick :D
Was er ook even! Heb je niet gezien!!
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 17 november 2013 @ 21:42:55 #245
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_133357169
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 05:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Was er ook even! Heb je niet gezien!!
ik was er wel
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 17 november 2013 @ 21:49:44 #246
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_133357545
Waarom heb je trouwens in Utrecht allemaal van die rare fietsstoplichten met een pijltje naar rechts? Terwijl je in menig ander stad als fietser altijd rechtsaf mag. Sowieso valt me op dat de doorstroming voor fietsers bij stoplichten niet zo lekker geregeld is. Regelmatig staat een halve minuut lang bij bijv. het kruispunt bij de Bleekstraat-tunnel al het verkeer vast, en springt er dan eindelijk eens een stoplicht op groen.

Als ik vanuit Utrecht met een rotgang de Jutfasebrug af kom fietsen richting Nieuwegein, springt het stoplicht onderaan de brug al netjes op groen nog vóórdat ik bij het stoplicht ben. Zitten er in Utrecht slechtere lussen in het wegdek ofzo?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 17 november 2013 @ 21:50:24 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_133357601
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:19 schreef Silenus het volgende:
Oh helemaal gemist. Niet dat ik het leuk vind, maar vaak vind ik mezelf onbedoeld toch wel ergens in een kroeg met de Gooyer/Berkien mee te bleren.
pi_133360980
Vandaag naar de intocht geweest en voor het eerst wat gedronken in Lebowski. Zag er wel grappig uit.
pi_133363663
Bij de Lebowski is het personeel kut en traag.

Ben nu ook kapot van 3 dagen werken met smartlappenfestival. Kan geen smartlap meer horen :')
  zondag 17 november 2013 @ 23:57:24 #250
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133364272
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:43 schreef Gesloten het volgende:

Ben nu ook kapot van 3 dagen werken met smartlappenfestival. Kan geen smartlap meer horen :')
Kon ik vantevoren al niet. Echt steeds minder cafés die niet mee doen hè... De Bastaard, Olivier, Het Gras, Florin, Oude Pothuis. Welke nog meer?
  maandag 18 november 2013 @ 00:24:09 #251
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133365043
Binnen Best is safe, geen smartlap ^O^
pi_133368390
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:44 schreef Nielsch het volgende:
Vandaag naar de intocht geweest en voor het eerst wat gedronken in Lebowski. Zag er wel grappig uit.
De intoch vond ik maar kut; ik ben naar de weerdsluis gegaan omdat het om de hoek is, maar man wat is dat slecht georganiseerd zeg...

Na best lang wachten voor die kleintjes, nog een lang verhaal over weet ik veel wat, een welkomstwoord van de Aleid, en een toespraak van Sinterklaas zelf, en al die tijd geen piet aan land te zien. Als je die nou gewoon door het publiek laat lopen....

Volgend jaar ga ik gewoon ergens langs de route bij een café zitten; veel relaxter voor mij :D

Nou ja mijn dochter vond het allemaal prachtig, dus dat zat wel goed.
pi_133368424
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 08:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

De intoch vond ik maar kut; ik ben naar de weerdsluis gegaan omdat het om de hoek is, maar man wat is dat slecht georganiseerd zeg...

Na best lang wachten voor die kleintjes, nog een lang verhaal over weet ik veel wat, een welkomstwoord van de Aleid, en een toespraak van Sinterklaas zelf, en al die tijd geen piet aan land te zien. Als je die nou gewoon door het publiek laat lopen....

Volgend jaar ga ik gewoon ergens langs de route bij een café zitten; veel relaxter voor mij :D

Nou ja mijn dochter vond het allemaal prachtig, dus dat zat wel goed.
Omdat mijn vrouw 6 maanden zwanger is en niet meer lang kan staan zijn we gaan lunchen bij de Oude Muntkelder. Extra feest voor de kinderen natuurlijk; pannenkoeken. Toen de pannenkoek op was kwam net de botenstoet langs dus zijn we buiten gaan kijken; genoeg mensen voor een sfeertje en niet te druk. Daarna naar de Dikke Dries gelopen en daar rustig wat gedronken totdat de optocht langs het Oudkerkhof kwam. Onderweg naar de Dikke Dries nog snoep gekregen van Zwarte Pieten op de Neude. Nadat de optocht voorbij was naar het Janskerkhof gelopen en daar met dochter op mijn schouders naar de podiumacts gekeken totdat Sinterklaas wegging. Mijn vrouw was ondertussen wat gaan drinken in 't Gras van de Buren. Heerlijk relaxed allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2013 10:56:12 ]
  maandag 18 november 2013 @ 09:34:55 #254
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133368872
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 23:57 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Kon ik vantevoren al niet. Echt steeds minder cafés die niet mee doen hè... De Bastaard, Olivier, Het Gras, Florin, Oude Pothuis. Welke nog meer?
Volgens mij is de lijst met kroegen net zo groot als in andere jaren. Zeker voor kroegen die normaal geen volle bak hebben is het perfect, die krijgen me toch een omzet.

Was in Boslucht, Oudaen en Weerdzicht. Helemaal te gek! Daarna uiteraard nog even afgesloten in de Hofman. :+
  maandag 18 november 2013 @ 10:52:54 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_133370075
Weerdzicht :D. Dat is inderdaad de tent voor smartlappen.
pi_133370131
Boslucht :D

Zo fris ruikt het daar ook weer niet hoor.
pi_133370235
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:30 schreef d4v1d het volgende:
Waar gokken jullie dat de tour de france allemaal langs gaat komen? Ik ben benieuwd wat ze van plan zijn met die grote bouwput :')
Ik heb mn hoofd er ook al over zitten breken, want je wilt natuurlijk wel het mooiste wat utrecht te bieden heeft laten zien. En dat is de binnenstad, maar over de keitjes door smalle straatjes jakkeren doen ze echt niet in de tour, dat is iets voor de Giro d'Italia...
Veel hangt af van hoe de eerste rit eruit zal zien: een etappe of een proloog?

Een vriend van me zit in de organisatie, en werkt bij de fietskoeriers utrecht, dus die weet de mooie plekjes wel. Toen de giro in Utrecht was, was hij ook mede verantwoordelijk voor de route.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_133370390
Denk dat ze wel waat klinkers en keien gaan meepakken rondom het Domplein, Kromme Nieuwegracht, Trans en dergelijke.
pi_133371426
Of ze gaan gewoon weer de Leidsche Rijn ;)
pi_133372483
Gewoon zoals de champs elysees, keihard koersen op nieuwegracht, onder de domtoren door en de oude gracht, en dat gewoon 50 keer!
pi_133373910
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 23:43 schreef Gesloten het volgende:

Ik vind ze daar helemaal niet kut en traag. En daarbij het kan nooit zo traag zijn als in café Ledig Erf...
In dog years I'm dead
pi_133374008
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 13:32 schreef Alisande het volgende:

[..]

Ik vind ze daar helemaal niet kut en traag. En daarbij het kan nooit zo traag zijn als in café Ledig Erf...
Zo de tering hee, ja daar is het personeel echt alleen maar met zichzelf bezig. Beetje geinen en lollen achter de bar terwijl het hele fucking terras volzit en wil bestellen. Komt er af en toe zo'n figuurtje naar buiten om snel wat drankjes uit te delen om vervolgens snel weer met het hoofd naar beneden naar binnen te lopen, terug naar de collega's om het eigen privégesprek door te zetten.
pi_133403301
quote:
Olivier in Utrecht wint Café Top 100

Belgisch biercafé Olivier in Utrecht mag zich komend jaar het beste café van Nederland noemen. Het bedrijf werd maandagavond 18 november gehuldigd als de nieuwe nummer één in de Misset Horeca Café Top 100.

Tijdens een feestelijke uitreiking in Het Hulstkamp Gebouw in Rotterdam is de Misset Horeca Café Top 100 onthuld. Olivier in Utrecht, er zit ook een zaak in Leiden, steeg voor het derde jaar op rij, van plek 25, via 11 naar de bovenste plaats op het ereschavot. De jury: 'Een café in de puurste zin van het woord waar iedereen zich thuis voelt. Dit is een ontmoetingsplaats die je elke keer weer verlokt tot een langer verblijf dan je eigenlijk gepland had.'

Kennis
In dit Belgisch Biercafé is het niet vreemd dat het accent op bier ligt. Zeven varianten zijn er vast op de tap. Daarnaast zijn er drie wisseltaps en een kaart met ook nog eens ruim zestig varianten. Opvallend is de productkennis bij alle medewerkers. Die is groot. Iedereen weet hier van wanten dankzij de regelmatige cursussen die worden gegeven. Investeren in personeel loont.

Complimenten
Zeven jaar na de opening is Olivier niet meer weg te denken uit het Utrechtse uitgaansleven. De bedrijfsvoering staat als een huis en is in die zeven jaar verder bijgeslepen. Het zorgt voor complimenten in het juryrapport waar de snelheid, service, gastvrijheid en de productkennis worden geroemd.
  dinsdag 19 november 2013 @ 09:20:27 #264
8369 speknek
Another day another slay
pi_133403467
Ben het er niet mee oneens. Vaak te druk en door de akoestiek hoor je mensen verder dan een halve meter niet meer, maar afgezien daarvan een zeer fijn café.
pi_133404570
Zeker; je krijgt ook goed advies van het barpersoneel als je een leuk biertje wil drinken.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:27:27 #266
8369 speknek
Another day another slay
pi_133404684
Sowieso moet elk café waar je kunt beginnen met een Delirium Tremens, als hoofdmaal een Pauwel Kwak nemen en als toetje een Barbar drinken, op één eindigen natuurlijk.
pi_133404703
Mwah, Olivier staat qua bier aanbod ver onder De Rat, Dorstige herten en Belgie. Als liefhebber kan je beter daar terecht en het personeel heeft daar ook écht verstand van wat ze verkopen. De kaart van Olivier beperkt zich tot een klein segment Belgische speciaalbiertjes, je zal er geen geuze op terugvinden, geen IPA's van Amerikaanse of Engelse microbreweries etc.

Het is wel een stuk groter en fancier dan de kroegen die ik noem, maar Olivier tot de beste kroeg uitroepen op basis van hun aanbod en kennis dat vind ik onterecht.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:31:35 #268
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133404770
Ik vind de Olivier ook een hele fijne kroeg. Personeel daar is ook niet alleen 'kundig', maar ook gewoon heel relaxed. Maken een geintje, kun je tenminste nog eens mee ouwehoeren.

Ik kom er graag.
  dinsdag 19 november 2013 @ 10:36:58 #269
8369 speknek
Another day another slay
pi_133404877
België nee man, dertig supermarktpilsen op de kaart. Kun je kiezen tussen Grimbergen of Palm. Vind ik altijd zo'n sof. Loop ik liever door naar Bert's Bierhuis en drink ik het op straat op, zit je ook niet tussen de muffige altos. De Rat of Dorstige Herten zou ik niet weten.
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:01:15 #270
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133406927
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef thewallsareshifting het volgende:
Mwah, Olivier staat qua bier aanbod ver onder De Rat, Dorstige herten en Belgie. Als liefhebber kan je beter daar terecht en het personeel heeft daar ook écht verstand van wat ze verkopen. De kaart van Olivier beperkt zich tot een klein segment Belgische speciaalbiertjes, je zal er geen geuze op terugvinden, geen IPA's van Amerikaanse of Engelse microbreweries etc.

Het is wel een stuk groter en fancier dan de kroegen die ik noem, maar Olivier tot de beste kroeg uitroepen op basis van hun aanbod en kennis dat vind ik onterecht.
Helemaal mee eens, ben er ooit 1x geweest hadden ze Westmalle tripel en Hoegaarden Witbier aan dezelfde koeling hangen |:( |:( toen was de productkennis nihil en het eten was er duur en niet lekker dus :W
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:03:58 #271
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133407003
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:36 schreef speknek het volgende:
België nee man, dertig supermarktpilsen op de kaart. Kun je kiezen tussen Grimbergen of Palm. Vind ik altijd zo'n sof. Loop ik liever door naar Bert's Bierhuis en drink ik het op straat op, zit je ook niet tussen de muffige altos. De Rat of Dorstige Herten zou ik niet weten.
Duidelijk wat jouw smaak is, die deel ik niet met je, ik vind cafe België een toptent, origineel en niet zo'n cliché-formule van een keten waartoe Oliver bij hoort.
  dinsdag 19 november 2013 @ 12:13:40 #272
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133407237
Het is natuurlijk wel zo dat het publiek in Kafe Belgie niet echt van de persoonlijke hygiene is. In de zomer zitten er altijd kanslozen buiten (figuur in geel Jezus-shirt, vrouwen met dreadlocks, cup A en geen bh aan) en het is er binnen gewoon een beetje schmutzig.

Niks mis mee op z'n tijd, natuurlijk. Maar de Olivier is toch wel iets netter/beter.
pi_133408821
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:36 schreef speknek het volgende:
Ehm, ik weet niet wanneer jij er voor het laatst geweest bent maar Belgie heeft nog steeds de meest uitgebreide aanbod qua speciaalbier in heel Utrecht (minstens 200, en geen supermarktbieren). Je kan daar vrijwel alles terugvinden. Het muffige alto-gehalte is idd wel vrij hoog :')
pi_133408917
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:13 schreef Silenus het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat het publiek in Kafe Belgie niet echt van de persoonlijke hygiene is. In de zomer zitten er altijd kanslozen buiten (figuur in geel Jezus-shirt, vrouwen met dreadlocks, cup A en geen bh aan) en het is er binnen gewoon een beetje schmutzig.

Niks mis mee op z'n tijd, natuurlijk. Maar de Olivier is toch wel iets netter/beter.
Zeker dat Olivier netter is qua publiek maar ik voel me eerder thuis in een tent als Belgie eerlijk gezegd :P En nee, ik ben geen vieze alto. Vind Olivier net wat te hip en te duur vooral ook. Kundig is het personeel niet in mijn optiek (qua kennis). Bij die andere biertenten heb je echt liefhebbers werken, die zelf in het buitenland op zoek gaan naar obscuur spul enzo. Niet je standaard horeca-personeel dat er een cursusje bij heeft gevolgd.

De dorstige herten is wmb het beste biercafe als het zowel op aanbod als service aankomt, wekelijks mooie nieuwe dingen van de tap, zeer nette bedingen die met goede adviezen komen etc. Enige nadeel is dat het superklein is helaas. En ze gaan vroeg dicht.
pi_133408953
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef thewallsareshifting het volgende:

De ambiance en het interieur zullen ook zeker meespelen.
pi_133408976
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

De ambiance en het interieur zullen ook zeker meespelen.
Yup, en in dat opzicht steekt Olivier er met kop en schouders bovenuit want het is echt een prachtige locatie.
pi_133408998
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 12:03 schreef bork het volgende:

[..]

Duidelijk wat jouw smaak is, die deel ik niet met je, ik vind cafe België een toptent, origineel en niet zo'n cliché-formule van een keten waartoe Oliver bij hoort.
Twee kroegen van dezelfde eigenaar (denk ik) een keten noemen. :')

Het is geen Wetherspoon's ofzo.
pi_133409054
's Avonds is België best te doen, maar 's middags wordt je er bijna weggekeken door uitkeringstrekkers en krakers (voor zover dat niet dezelfde personen zijn).
pi_133409114
Eigenlijk had Le Carafon deze prijs natuurlijk moeten winnen, maargoed.... :P
pi_133409255
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:26 schreef thewallsareshifting het volgende:
Volgend jaar!

Het is zeker geen open stemming via internet? Want dan kun je dat nog wel voor elkaar krijgen ook.
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:41:02 #281
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133409576
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:26 schreef thewallsareshifting het volgende:
_O- Ik zie het al voor me.
  dinsdag 19 november 2013 @ 14:47:51 #282
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133411593
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Twee kroegen van dezelfde eigenaar (denk ik) een keten noemen. :')

Het is geen Wetherspoon's ofzo.
Ik tel er 20
pi_133411791
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:47 schreef bork het volgende:

[..]

Ik tel er 20
Je hebt gelijk. Wist niet dat er een grotere keten achter zat. Nouja, niet dat ik de kroeg daarom minder mooi vind.

Al vind ik DeRat ook leuk. En de Dikke Dries.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2013 15:07:42 ]
pi_133412127
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 november 2013 14:47 schreef bork het volgende:

[..]

Ik tel er 20
Nog meer zelfs:

http://www.debuutbv.nl/content/__gedeeld/formuleoverzicht
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:10:30 #285
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133412221
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:17 schreef thewallsareshifting het volgende:
Het muffige alto-gehalte is idd wel vrij hoog
:Y True ik zal er daarom ook niet snel heen gaan met jr. Wel weer naar Mick waar je rustig kan zitten als je mooi op tijd bent, alleen waarom een pint Guinness 5,20 moet kosten, bederft de pret een beetje :( .
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:21:44 #286
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133412525
Interessant er komen dagkaartjes voor tram en bus in Utrecht.
pi_133413259
De bastaard kan ik ook wel waarderen, chille achtertuin in de zomer. En qua terras gaat niks boven de zaak imo, lekker je eigen vreten meenemen.
pi_133415309
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:46 schreef thewallsareshifting het volgende:
De bastaard kan ik ook wel waarderen, chille achtertuin in de zomer. En qua terras gaat niks boven de zaak imo, lekker je eigen vreten meenemen.
Haha daar eindig ik meestal!

Maar daardoor heb ik eigenlijk een slechte associatie met het bier daar :D
  woensdag 20 november 2013 @ 10:47:15 #289
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133439609
Nou, budget moest op, andere projecten gingen niet door. Dus krijgen we nieuwe parkeervakken, fijn gemeente Utrecht om dit 4 dagen van te voren te melden.

Het goede nieuws is dat ze de wens hebben om voor de Kerst klaar te zijn, het lijkt wel Sinterklaas :P .
Ze zeggen dat ze de waalsteentjes terugleggen, zal mij benieuwen in het wijkbericht staat klinkers. :{
  woensdag 20 november 2013 @ 11:07:34 #290
8369 speknek
Another day another slay
pi_133440087
Mooie flats op je raam :P.
  woensdag 20 november 2013 @ 11:41:26 #291
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133440958
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 11:07 schreef speknek het volgende:
Mooie flats op je raam :P.
:Y ik zal aan de bak moeten, de glazenwasser mag volgens arbo 2 hoog niet meer doen en om alleen de eerste verdieping aan de voorkant te laten doen is ook zo iets.
  woensdag 20 november 2013 @ 12:19:44 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_133442062
Ik heb er ook een paar maanden lang eentje gehad op m'n raam. Zal je zien dat het altijd regent, maar als een meeuw met darminfectie zijn hele inhoud op je raam ledigt is het ineens twee maanden lang droog weer.
pi_133443482
En toen was je fiets weg ;(
pi_133444917
Waar maak ik trouwens bezwaar als de gemeente heb heeft gejat ipv. Een dief? Stond tussen 2 andere fietsen. Die zijn niet weg.. Stond ook niet voor/op ingang/blindengeleidestreep
pi_133444997
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:52 schreef d4v1d het volgende:
Waar maak ik trouwens bezwaar als de gemeente heb heeft gejat ipv. Een dief? Stond tussen 2 andere fietsen. Die zijn niet weg.. Stond ook niet voor/op ingang/blindengeleidestreep
op FOK! in KLB
  woensdag 20 november 2013 @ 13:54:09 #296
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133445013
Ik kijk altijd even op de site van de gemeente of er een verwijderingsactie heeft plaatsgevonden. Zoja, dan staat je fiets waarschijnlijk in hun depot. (Bij Transwijk) Zo nee, dan is 'ie waarschijnlijk gejat.

Ik heb nog een damesfiets over trouwens, moet je alleen de band van plakken. Voor 20 euro is ie van jou.
pi_133445715
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:54 schreef Silenus het volgende:

Ik heb nog een damesfiets over trouwens, moet je alleen de band van plakken. Voor 20 euro is ie van jou.
Deal, ik heb nog een fiets nodig!
pi_133445936
Bel ik met dat nummer kunnen ze niet achterhalen of er vandaag fietsen zijn binnen gekomen..

Kreeg ook een of andere turk aan de telefoon die amper was te verstaan :')
pi_133445993
Ze mogen dikke aids krijgen. Sta dan op zn minst even goed tewoord :')
pi_133550502
Dikke lantaarnstoring.

Ziet er erg cool uit.
pi_133550814
Op zich ziet het er wel eens leuk uit. Maar ik zat net op de fiets en zag soms gewoon een stoeprandje niet. En het is ook extra uitkijken voor fietsers zonder licht.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')