abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:11:12 #201
8369 speknek
Another day another slay
pi_133176538
Mochten mensen hun fiets kwijt zijn bij de Sijp, dan komt dat omdat de gemeente Utrecht weer eens onterecht fietsen heeft lopen verwijderen. Volgens de wet mogen fietsen alleen verwijderd worden als ze in een niet parkeren vak staan, binnen twee meter van een blindengeleidestrook of een gevaar vormen voor de doorstroming. Aan de linkerkant van deze foto wordt aan geen van deze voorwaarden voldaan (hooguit door de oplegger van de gemeente), dus allemaal bezwaar maken en deze foto inplakken.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_133176596
Kutgemeente
pi_133176624
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:11 schreef speknek het volgende:
of een gevaar vormen voor de doorstroming
Die is natuurlijk vrij subjectief en makkelijk toepasbaar. Als het daar druk zou zijn met voetgangers dan kan het de doorstroming hinderen. Dat het nu niet druk is....
pi_133176680
Lol, hoe breed is dat voetpad :') En ook nog eens aan allebei de kanten.
  dinsdag 12 november 2013 @ 10:24:38 #205
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133176777
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 10:14 schreef Nielsch het volgende:
Kutgemeente
Echt een stel vuile ratten inderdaad, hoe vaak ik wel niet mn fiets heb 'terug moeten kopen' bij de gemeente. Dat die nazi's gewoon met hun jatten van mijn fiets afblijven! :(
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:00:14 #206
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133177533
quote:
Mochten mensen hun fiets kwijt zijn bij de Sijp, dan komt dat omdat de gemeente Utrecht weer eens onterecht fietsen heeft lopen verwijderen. Volgens de wet mogen fietsen alleen verwijderd worden als ze in een niet parkeren vak staan, binnen twee meter van een blindengeleidestrook of een gevaar vormen voor de doorstroming. Aan de linkerkant van deze foto wordt aan geen van deze voorwaarden voldaan (hooguit door de oplegger van de gemeente), dus allemaal bezwaar maken en deze foto inplakken.

[ afbeelding ]
Zoiets moet je doorsturen naar RTV Utrecht of DUIC, hopelijk doen ze er iets mee.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133178147
quote:

[ afbeelding ]
Voordat je dat doet: sla er even de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) op na. Dat is namelijk een aanvulling op de wet die lokaal geldt.
  dinsdag 12 november 2013 @ 11:29:37 #208
8369 speknek
Another day another slay
pi_133178271
Van de APV:

quote:
Artikel 2:32 Parkeren van fietsen en bromfietsen
1.
Het is verboden een fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel, al of niet voor onmiddellijk gebruik geschikt,te parkeren als daardoor:
a. op een voetpad of trottoir de doorgang wordt gehinderd of belemmerd;
b. de veiligheid of de doorstroming van of het uitzicht voor het verkeer wordt gehinderd;
c. op of aan een openbare plaats hinder, overlast of schade ontstaat of
d. voor een bewoner of gebruiker van het gebouw waartegen of waarvoor de fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel staat geparkeerd de doorgang of het uitzicht wordt belemmerd.

2.
Het is verboden een fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel, al of niet voor onmiddellijk gebruik geschikt, zonder wezenlijke tijdsonderbreking te parkeren op of aan een openbare plaats dan wel in of buiten de openbare fietsparkeervoorzieningen in door het college aangewezen gebieden en langer dan een door het college te bepalen periode.
Mja alleen 2 is vaag. Maar volgens mij gaat dat vooral over het verwijderen van fietsen die >2 weken ergens staan, dan krijg je van die kaartjes-aan-je-fiets acties.

Zie ook:
http://www.fietsersbond.n(...)-onrechte-verwijderd
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:31:44 #209
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133179852
Die fietsen staan in een tunnel, op de stoep? Lijkt me genoeg reden om ze te verwijderen. Ziet er toch niet uit.

Alles wat op het Smakkelaarsveld buiten de rekken staat, mogen ze ook gelijk meenemen. Wat een zooitje daar, ik kan beter gaan lopen dan dat ik daar een parkeerplek voor m'n fiets moet gaan zoeken.
pi_133179978
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:29 schreef speknek het volgende:
Van de APV:

[..]

Mja alleen 2 is vaag. Maar volgens mij gaat dat vooral over het verwijderen van fietsen die >2 weken ergens staan, dan krijg je van die kaartjes-aan-je-fiets acties.

Zie ook:
http://www.fietsersbond.n(...)-onrechte-verwijderd
Zoals ik al had verwacht worden de fietsen volgens het APV dus terecht verwijderd. Al met al heb je dus geen poot om op te staan als je hier tegen in beroep gaat.
  dinsdag 12 november 2013 @ 12:43:13 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_133180135
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:36 schreef DW457 het volgende:

[..]

Zoals ik al had verwacht worden de fietsen volgens het APV dus terecht verwijderd. Al met al heb je dus geen poot om op te staan als je hier tegen in beroep gaat.
Op welk punt dan?
pi_133180770
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 november 2013 12:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Op welk punt dan?
quote:
Artikel 2:32 Parkeren van fietsen en bromfietsen
1.
Het is verboden een fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel, al of niet voor onmiddellijk gebruik geschikt,te parkeren als daardoor:
a. op een voetpad of trottoir de doorgang wordt gehinderd of belemmerd;
b. de veiligheid of de doorstroming van of het uitzicht voor het verkeer wordt gehinderd;
c. op of aan een openbare plaats hinder, overlast of schade ontstaat of
d. voor een bewoner of gebruiker van het gebouw waartegen of waarvoor de fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel staat geparkeerd de doorgang of het uitzicht wordt belemmerd.

2.
Het is verboden een fiets, bromfiets of vergelijkbaar vervoermiddel, al of niet voor onmiddellijk gebruik geschikt, zonder wezenlijke tijdsonderbreking te parkeren op of aan een openbare plaats dan wel in of buiten de openbare fietsparkeervoorzieningen in door het college aangewezen gebieden en langer dan een door het college te bepalen periode.
Op praktisch heel artikel 1. Omdat de termen hinder, overlast en belemmeren van het uitzicht niet verder zijn uitgewerkt kunnen ze het hier altijd op gooien. Het is dus als het ware aan een BOA en de gemeente om te bepalen of ze hinderen, overlast veroorzaken en.of het uitzicht belemmeren. Dit doen ze in feite altijd (tenzij ze in een vooraf bepaalde fietsenstalling staan o.i.d.) en daarom kunnen ze altijd worden weggehaald. Wanneer je hiertegen in beroep gaat zal het uitlopen in een wellus nietus discussie en zal je mogelijk pas je gelijk kunnen halen bij een rechter.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2013 13:08:52 ]
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:09:24 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_133180838
Als bijzondere bepalingen op elke geparkeerde fiets ooit van toepassing zijn, zijn het geen nuttige bepalingen. Volgens mij houdt dat nooit stand bij de rechter. Alleen hoopt de gemeente dat niemand het zo ver laat komen voor die 13 euro.
pi_133180896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:09 schreef speknek het volgende:
Als bijzondere bepalingen op elke geparkeerde fiets ooit van toepassing zijn, zijn het geen nuttige bepalingen. Volgens mij houdt dat nooit stand bij de rechter. Alleen hoopt de gemeente dat niemand het zo ver laat komen voor die 13 euro.
Dat zijn ze niet. Want als ze in een vak/stalling staan dan vervalt dat gedeelte uiteraard. Anders had de gemeente daar geen vak/stalling moeten plaatsen.
pi_133181074
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:09 schreef speknek het volgende:
Dat gaat ook niet gebeuren. Ga jij voor 13 euro tijd en geld steken in een rechtszaak? Ik niet in ieder geval. En natuurlijk dit:
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat zijn ze niet. Want als ze in een vak/stalling staan dan vervalt dat gedeelte uiteraard. Anders had de gemeente daar geen vak/stalling moeten plaatsen.
Maar ja, het opstellen van een APV op dit gebied en in deze vorm is niet meer dan logisch wil je als gemeente het fietsenprobleem in de binnenstad kunnen aanpakken.
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:18:43 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_133181122
Nogmaals, het is niet verboden om je fiets ergens neer te zetten, anders had er wel in de APV gestaan 'het is verboden je fiets buiten een daarvoor bedoeld rek te zetten'; en dan was die APV hoogstwaarschijnlijk ongeldig verklaard omdat het niet redelijk / billijk is.
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:26:20 #217
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_133181660
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:18 schreef speknek het volgende:
Nogmaals, het is niet verboden om je fiets ergens neer te zetten, anders had er wel in de APV gestaan 'het is verboden je fiets buiten een daarvoor bedoeld rek te zetten'; en dan was die APV hoogstwaarschijnlijk ongeldig verklaard omdat het niet redelijk / billijk is.
Klopt, tenzij ze dus de doorgang en.of het uitzicht belemmeren, hinder veroorzaken enz. zoals genoemd in het APV. Zoals ik al zei, de termen die gebruikt worden in het APV zijn niet nader gedefinieerd en daardoor dus discutabel. Wanneer wordt immers de doorstroom belemmerd? Is dat wanneer er 1 fiets staat in het midden van een stoep van 2 meter breed? En zo ja, is dat dan ook het geval als de stoep 15 meter breed is? Wat wordt gezien onder uitzicht? Dit zijn allemaal vragen die gesteld kunnen worden bij deze terminologie.

quote:
Dat tweede artikel is wel een leuke (de eerste was slechts een procedure fout en daardoor inhoudelijk niet interessant). Maar ook hier kan de vraag gesteld worden wie er bepaald wat spoedeisend is...
pi_133182184
het is sowieso kut om daar je fiets neer te zetten.
Millions of years of evolution, right? Right? Men have to stick it in every place they can, but for women... women it is just about security and commitment and whatever the fuck else!
pi_133182191
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:34 schreef DW457 het volgende:

[..]

Klopt, tenzij ze dus de doorgang en.of het uitzicht belemmeren, hinder veroorzaken enz. zoals genoemd in het APV. Zoals ik al zei, de termen die gebruikt worden in het APV zijn niet nader gedefinieerd en daardoor dus discutabel. Wanneer wordt immers de doorstroom belemmerd? Is dat wanneer er 1 fiets staat in het midden van een stoep van 2 meter breed? En zo ja, is dat dan ook het geval als de stoep 15 meter breed is? Wat wordt gezien onder uitzicht? Dit zijn allemaal vragen die gesteld kunnen worden bij deze terminologie.

[..]

Dat tweede artikel is wel een leuke (de eerste was slechts een procedure fout en daardoor inhoudelijk niet interessant). Maar ook hier kan de vraag gesteld worden wie er bepaald wat spoedeisend is...
Dat is redelijk aangegeven in het artikel volgens mij en ik denk niet van toepassingen in de tunnel.

Vraag me af of dit een spoedeisende operatie was of een aangekondigde middels van die datumtags.
pi_133182282
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 13:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is redelijk aangegeven in het artikel volgens mij en ik denk niet van toepassingen in de tunnel.

Vraag me af of dit een spoedeisende operatie was of een aangekondigde middels van die datumtags.
Dat is inderdaad een goede vraag, Iemand die daar antwoord op kan geven?
  dinsdag 12 november 2013 @ 13:59:45 #222
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_133182491
In zo'n lange tunnel iets neerzetten, is per definitie onveiliger dan buiten op straat. Laat de gemeente wel even een bordje ophangen met 'geen fietsen plaatsen in de tunnel, boete 100 euro'.
Soms zou je willen dat we het net als Singapore doen...
  dinsdag 12 november 2013 @ 14:06:30 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_133182750
Zijn altijd spoedeisende operaties. Heb al twee keer eerder mijn fiets bij het depot op moeten halen (heb nu wel een kekke depot bel), nooit tags gehad.
pi_133182813
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 14:06 schreef speknek het volgende:
Zijn altijd spoedeisende operaties. Heb al twee keer eerder mijn fiets bij het depot op moeten halen (heb nu wel een kekke depot bel), nooit tags gehad.
Die tags zijn sowieso tamelijk kwetsbaar. Desalniettemin heeft de gemeente altijd gelijk tenzij de rechter zegt van niet, hoe krom dat ook is...
pi_133190005
Volgens mij hebben ze 2 of 3 weken terug alle fietsen (ook in rekken) in de binnenstad zo'n tag gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')