abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132420540
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:57 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Inderdaad. Heb je eens een paar vriendelijke negers is het nog niet goed. :X
ben je 14 of zo?
pi_132420555
Ik vind trouwens de meeste negers die ik ken wel vriendelijk.
Ik zie zelf trouwens helemaal geen verschil tussen zwart of blank.
Jammer dat er nog zoveel mensen zijn die dat wel doen en zich willen onderscheiden of zielig willen gedragen.
Maar welterusten.
Digo
pi_132420566
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:00 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

ben je 14 of zo?
Wat een vraag.
Nee, ik ben geen 14.
Digo
pi_132420586
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:57 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Inderdaad. Heb je eens een paar vriendelijke negers is het nog niet goed. :X
Jij hebt moeilijkheden om vriendelijke negers te ontmoeten?
pi_132420611
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij hebt moeilijkheden om vriendelijke negers te ontmoeten?
Lees eens een post verder.
Serieuze anti-zwarte-piet brompotten.
Digo
pi_132420614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:56 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Het is tegenwoordig maar net hoe erg je ''discriminatie'' maakt als neger zijnde want het zweep-gebeuren is allang de deur uit.
Klopt... zwepen doet men de laatste tijd verbaal in de media..
pi_132420648
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je argumentatiestijl is al honderden keren voorbijgekomen in deze topicreeks.
Lekker antwoord kan je er op geven zeg. Geef dan gewoon uitleg wat de discriminatie van zwarte piet is?

Het hele probleem van mensen zoals jij(op de manier zoals je hier reageert) een probleem maken, van helemaal niets.

Is dit trouwens racistisch?
pi_132420650
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik vind de figuur zwartepiet op zich niet racistisch. Wel soms hoe mensen die rol invulden de laatste 160 jaar . Je mag mensen die dit vinden verwijten dat ze overdrijven, maar zelf overdrijf je ook door die mensen racisme aan te wrijven
Je kent die mensen niet eens. Hooguit een enkeling van tegenkomen ergens of op de tv.
Een meerderheid van de zwarte Amsterdammers zijn niet happy met de zwartepietenrevue.
En zij worden weggehoond, belachelijk gemaakt, uitgescholden, voor racist uitgemaakt deze laatste twee weken. Overal in het land.
Er is een zenuw geraakt . Mensen doen zo hard hun best de geest van echte zwarte mensen in de doofpot te proppen.
Flauwekul.
1) Die meerderheid van de zwarte (nou ja, zwart? De meeste zijn bruin, die halen het lang niet bij Zwarte Piet) Amsterdammers valt nogal mee en we moeten ook wel even kijken of die vraag voor of na Zeurpiet Quibus gesteld is.
2) Dan het argument dat ze weggehoond worden. Tja, je kunt over elke opmerking wel een probleem gaan maken. Wie dat doet en een grote bek opzet, wordt weggehoond. Tja.
3) Overal in het land? Welnee. In Rotterdam lijkt het op dit moment geen enkel probleem te zijn. Hier ter stede heb ik er ook nog niks over gehoord.
4) Een zenuw geraakt? Nou ja, het blijft ergernis over onnodig gezeik. Ik heb ooit een limerick gedebiteerd over een stotteraar uit Calcutta. En een toehoorder, die overigens vloeiend sprak, was beledigd, omdat hij vroeger gestotterd had. Tja. Is die limerick nou leuk of discriminerend?
5) En de geest van echte zwarte mensen in de doofpot stoppen? Waar slaat dat nou op? Deze discussie gaat helemaal niet over de geest van witte of zwarte mensen, echte witte en echte zwarte mensen ook nog. Geen neppers, laat dat duidelijk zijn.
Mogen we dan ook zeggen dat de tegenstanders de geest van echte witte mensen in de doofpot willen stoppen? Sorry: proppen. Dat heeft een net wat dwingender klank dan stoppen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132420651
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Klopt... zwepen doet men de laatste tijd verbaal in de media..
Waarnaartoe? Naar negers of naar zwarte piet zelf?
En wat als we daarmee ophouden? Dan krijgen we gezeur over gevoelsmatige zwepen die niemand kan zien maar toch pijn doen in het kader van racisme?
Digo
pi_132420659
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:04 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Lees eens een post verder.
Serieuze anti-zwarte-piet brompotten.
Je hebt gelijk.... je posting kwam toen ik bezig was met schrijven.
Blij te horen dat je geen moeilijkheden heb daarmee.
Wie zijn die serieuze anti-zwarte-piet brompotten. Wat hebben zij te maken met jouw vermeende moeilijkheden ?
pi_132420674
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:05 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Lekker antwoord kan je er op geven zeg. Geef dan gewoon uitleg wat de discriminatie van zwarte piet is?

Het hele probleem van mensen zoals jij(op de manier zoals je hier reageert) een probleem maken, van helemaal niets.

Is dit trouwens racistisch?
[ afbeelding ]
Ja, Lambik is kaal en schrikt dat interpreteert dat kale mensen gauw schrikken. Schrikken is niet leuk dus is het misschien wel racistisch voor de kale mensen.
Digo
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 01:07:46 #152
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132420690
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:05 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

En wat als we daarmee ophouden? Dan krijgen we gezeur over gevoelsmatige zwepen die niemand kan zien maar toch pijn doen in het kader van racisme?
Ligt eraan: valt er geld mee te verdienen?
pi_132420702
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:05 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Jij vind dat verbaal geweld geen pijn kan doen ? Je noemt dat allemaal gezeur ?
Gezeur is een van de woorden in dat verbaal geweld over dit onderwerp.
pi_132420731
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.... je posting kwam toen ik bezig was met schrijven.
Blij te horen dat je geen moeilijkheden heb daarmee.
Wie zijn die serieuze anti-zwarte-piet brompotten. Wat hebben zij te maken met jouw vermeende moeilijkheden ?
Dat is ook altijd zo simpel zeggen hè.
Eerst zelf moeilijk beginnen te doen over zwarte piet en dan even later zeggen: ''Als het je toch niet uitmaakt dan maken we hem toch wit?'' ''Wat zijn je moeilijkheden?''
Da's gewoon een vorm van macht werven door racismemisbruik.... Zo konden de meest trieste personen vroeger op de basisschool ook al hun zin krijgen door de meest trieste regeltjes te misbruiken en geen mens die er wat aan kon doen want dat was nou eenmaal de regel.
En nee, ik heb geen basisschooltrauma.
Digo
pi_132420740
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 00:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die is toch veel te grof gebekt voor die rol. :+
Ja, dat wel :+
Maar het viel me op: op één moment in nr 2 vraagt hij: Is this a black thing?
Verder is hij gewoon ijzersterk met een uiterst brede, superieure Zwarte Pieten-grijns.

Ik wil maar zeggen: je kunt als zwarte (nou ja, bruine) ook gewoon goed functioneren, zelfs als je de clown speelt. Het is niet per se noodzakelijk om je minderwaardig te voelen als je huid donkerder getint is dan die van een varken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132420764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:06 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Ja, Lambik is kaal en schrikt dat interpreteert dat kale mensen gauw schrikken. Schrikken is niet leuk dus is het misschien wel racistisch voor de kale mensen.
Als er een neger uit die doos had gekomen dan is het wel gelijk racistisch.

Zoals bij de Sjors & Sjimmie afbeelding op de vorige pagina. Misschien schrikken ze wel van verbazing en niet omdat er het poppetje zwart is. Het is maar welke interpetatie je aan iets geeft.
pi_132420775
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:08 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij vind dat verbaal geweld geen pijn kan doen ? Je noemt dat allemaal gezeur ?
Gezeur is een van de woorden in dat verbaal geweld over dit onderwerp.
Nee, ik wil ook wel een hele dag boven op de Domtoren gaan staan om eraf te schreeuwen hoe lief ik alle negers heb en dat ik ze niet vind onderdoen voor een blank persoon.
Maar dit is ook weer zo'n typisch gevalletje machtsmisbruik door te zeggen dat ''verbaal geweld zoveel pijn doet''
Nou excuses voor het verbale geweld waarmee ik door dit topic dender.
Digo
pi_132420859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Flauwekul.
1) Die meerderheid van de zwarte (nou ja, zwart? De meeste zijn bruin, die halen het lang niet bij Zwarte Piet) Amsterdammers valt nogal mee en we moeten ook wel even kijken of die vraag voor of na Zeurpiet Quibus gesteld is.
Onderzoek geweest in 2012 ... een meerderheid van de zwarte Amsterdammers is niet happy met die zwartepieten van blanke mensen.
quote:
2) Dan het argument dat ze weggehoond worden. Tja, je kunt over elke opmerking wel een probleem gaan maken. Wie dat doet en een grote bek opzet, worden weggehoond. Tja.
Goed zo dat je dat weghonen erkent. Maar ik zie bijv hier op fok dat mensen die gewoon rustig hun mening vertellen - dus niks grote bek- collectief wordt weggehoond.
Het lijkt wel zo'n massapsychose, neurose dinges.

quote:
3) Overal in het land? Welnee. In Rotterdam lijkt het op dit moment geen enkel probleem te zijn. Hier ter stede heb ik er ook nog niks over gehoord.
Zeker wel, overal in het land . Dat is controleerbaar op het internet ... dat wegbrullen is massaal
quote:
4) Een zenuw geraakt? Nou ja, het blijft ergernis over onnodig gezeik. Ik heb ooit een limerick gedebiteerd over een stotteraar uit Calcutta. En een toehoorder, die overigens vloeiend sprak, was beledigd, omdat hij vroeger gestotterd had. Tja. Is die limerick nou leuk of discriminerend?
Het is discriminerend. Mensen worden belachelijk gemaakt. Zelf vinden ze er niks aan .
quote:
5) En de geest van echte zwarte mensen in de doofpot stoppen? Waar slaat dat nou op?
Dat slaat bijv op die zwarte Amsterdammers die in meerderheid niet happy zijn met de Ollandse zwartepietenlol. Dat wordt in de doofpot gestopt .
Het rare is... dat men maar blijft doorgaan met zeuren van : hou op met dat gezeur.
Men heeft niet door dat men zelf steeds weer met dat geweld tegenreacties oproept.

quote:
Mogen we dan ook zeggen dat de tegenstanders de geest van echte witte mensen in de doofpot willen stoppen? Sorry: proppen. Dat heeft een net wat dwingender klank dan stoppen.
Jij mag van alles zeggen van mij. Maar ik zal het niet horen.
Wat is eigenlijk die geest van echte witte mensen die in de doofpot zit?
pi_132420901
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:12 schreef Tropanzia het volgende:

[..]

Nee, ik wil ook wel een hele dag boven op de Domtoren gaan staan om eraf te schreeuwen hoe lief ik alle negers heb en dat ik ze niet vind onderdoen voor een blank persoon.
Maar dit is ook weer zo'n typisch gevalletje machtsmisbruik door te zeggen dat ''verbaal geweld zoveel pijn doet''
Nou excuses voor het verbale geweld waarmee ik door dit topic dender.
excuuscultuur..?
sorry zeggen .. en wat dan ?
Maar welke rare dinges is dat van je om op de domtoren je liefde verklaren aan alle negers.
Das best eng, weet je dat ?
is je aversie dan zo nijpend?
pi_132420984
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 01:17 schreef Bluesdude het volgende:

Goed zo dat je dat weghonen erkent. Maar ik zie bijv hier op fok dat mensen die gewoon rustig hun mening vertellen - dus niks grote bek- collectief wordt weggehoond.
Het lijkt wel zo'n massapsychose, neurose dinges.

[..]

[..]

Jij mag van alles zeggen van mij. Maar ik zal het niet horen.
Wat is eigenlijk die geest van echte witte mensen die in de doofpot zit?
Een beetje hypocriet vind je niet?
Overigens ben jij trouwens ook niet te overtuigen want jij vindt zwarte piet racisme - basta en daar blijf je ook bij.
Digo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')