Met welk doel? Nieuwe bubbels meer kans geven?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:13 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Yep, staatsgarantie NHG eruit.
ik denk dat de NHG 50% van het risico bij de banken zal leggenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Met welk doel? Nieuwe bubbels meer kans geven?
En wat is daar de redenatie achter?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat de NHG 50% van het risico bij de banken zal leggen
Dan ligt het risico ook bij de geldverstrekker, waar het hoortquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En wat is daar de redenatie achter?
juistquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Lijkt mij niet meer dan normaal?!?
hoeveel miljard stond er ook alweer uitquote:Op donderdag 31 oktober 2013 19:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook dat. En dat geldt ook voor de overheid.
Vertel het eens dan. Hoeveel moet er gedekt gaan worden door de staat?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:51 schreef RamboDirk het volgende:
hoeveel miljard stond er ook alweer uiten hoeveel moet gedekt gaan worden door de NHG, BV nederland failliet.
NHG gaat er niet uit. (Niet te hopen voor de starters, want dan gaan je maandlasten door een hogere renteopslag omhoog, oftewel je max hypotheek nog verder omlaag dan nu.. En de HRA? Too big to fail.quote:Goed dat dit systeem er op termijn eruit gaat, nu nog de hypotheekrente aftrek.
De eliten staan onder water en moeten gered worden door de gewone burger.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:10 schreef monkyyy het volgende:
De mogelijkheid voor de gewone burger om aan vastgoed te komen moet worden geminimaliseerd. Al het vastgoed moet weer in handen komen van elite.
Ik snap niet eens wat je hiermee bedoelt.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:40 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
De eliten staan onder water en moeten gered worden door de gewone burger.
Gelul een hypotheek met hypotheek rente aftrek is nog altijd duurder dan GEEN hypotheekquote:Op vrijdag 1 november 2013 12:37 schreef Terrorizer het volgende:
De meeste ‘1%ers’ hebben gewoon nog een hypotheek, al dan niet uit een eigen B.V. Dus die trekken gewoon af op de normale volk.
En banken, steun wat zij met rente terugbetalen is verdient over de rug van de normale volk dmv kunstmatig hoge kredietrentes. En superlage spaarrentes.
Al met al ben ik niet onder de indruk.
maar met een hypotheek kun je gaan beleggen in aandelen en opties en in allerlei fondsen van de bankquote:Op maandag 4 november 2013 19:45 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Gelul een hypotheek met hypotheek rente aftrek is nog altijd duurder dan GEEN hypotheek
Dat kun je vast even voorrekenen toch?quote:Op maandag 4 november 2013 19:45 schreef arjan1112 het volgende:
Gelul een hypotheek met hypotheek rente aftrek is nog altijd duurder dan GEEN hypotheek
nou dan heb je een fors rendement over aandelen en bankfondsen of het plezier van een boot en een aftrek hequote:Op maandag 4 november 2013 20:46 schreef opgebaarde het volgende:
Je bent een fascinerend persoon michaelmoore
Ekkes een tonneke roggelen en drie jaar later ben je al miljonair. Mooi leven man.quote:Op maandag 4 november 2013 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou dan heb je een fors rendement over aandelen en bankfondsen of het plezier van een boot en een aftrek he
als je niet opneemt dan krijg je geen aftrek hequote:Op maandag 4 november 2013 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ekkes een tonneke roggelen en drie jaar later ben je al miljonair. Mooi leven man.
Kun je ons onderwijzen hoe je de boel aftrekt met een boot of is het op?
???quote:Op maandag 4 november 2013 21:12 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je niet opneemt dan krijg je geen aftrek he
Deze woorden komen me bekend voor van 10 - 15 jaar geleden.....quote:Op maandag 4 november 2013 21:04 schreef michaelmoore het volgende:
nou dan heb je een fors rendement over aandelen en bankfondsen
Tenzij de hypotheek afgesloten is bij je eigen B.V.quote:Op maandag 4 november 2013 19:45 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ok stel ik heb 300.000 en hoe ga ik dat dan doen?quote:Op maandag 4 november 2013 22:48 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Tenzij de hypotheek afgesloten is bij je eigen B.V.
Kun je aftrekken op je eigen rente en aflossen op jezelf, win-win.
Moet je het gehele bedrag wel hebben staan.
Richt B.V. op, zoek huis uit, ga naar de notaris.quote:Op maandag 4 november 2013 22:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok stel ik heb 300.000 en hoe ga ik dat dan doen?
Waar is die adviseur voor nodig, als jij het al kan vertellen?quote:Op maandag 4 november 2013 23:12 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Richt B.V. op, zoek huis uit, ga naar de notaris.
Misschien nog een finacieel adviseur ertussen.
ja natuurlijk geen hypotheek = 0quote:Op maandag 4 november 2013 20:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat kun je vast even voorrekenen toch?
Jij hebt het ook niet nodig. nvt bij jou.quote:Op maandag 4 november 2013 23:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar is die adviseur voor nodig, als jij het al kan vertellen?
Niet dat het je net lukte maar toch
Mja...quote:
neequote:Op dinsdag 5 november 2013 00:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja...
Dus jij bent van mening dat een ieder die nu een hypotheek heeft terwijl er spaargeld tegenover staat dom bezig is?
Zo ja, kun je dat wederom even voorrekenen?
Aha. Je hebt iets gehoord van je vader of van een vriendje (zijn vader) en nu wordt het verduidelijken te lastig.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:14 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Jij hebt het ook niet nodig. nvt bij jou.
Je moeder was er ook bij, zij begreep de aftrek wel. Geen dank.quote:Op dinsdag 5 november 2013 00:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aha. Je hebt iets gehoord van je vader of van een vriendje (zijn vader) en nu wordt het verduidelijken te lastig.
Mooi verhaal man, dank
Dit bericht heb je al eens eerder geplaatst en wat heeft dit nog met nieuws over de Nederlandse woningmarkt te maken?quote:Op dinsdag 5 november 2013 08:21 schreef HD9 het volgende:
http://www.kopenbijportaa(...)campaign=portaal2013
Alle koopwoningen van de woningcorporatie met extra koopgarant
nou dan kunnen we de groei zien van het aanbod van ex- huurwoningen voor de koopmarkt, heel relevant voor de woningzoekenden lijkt me, het wisselt veel, doodat er veel corporatieaanbod snel verkocht wordtquote:Op dinsdag 5 november 2013 08:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit bericht heb je al eens eerder geplaatst en wat heeft dit nog met nieuws over de Nederlandse woningmarkt te maken?
Ja zij wel maar jij niet. Dat is merkwaardig.quote:Op dinsdag 5 november 2013 02:26 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Je moeder was er ook bij, zij begreep de aftrek wel. Geen dank.
Jij begon zelf met ad homo's he.quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja zij wel maar jij niet. Dat is merkwaardig.
Maar daar is dit topic ook wel voor, gewoon wat roeptoeteren.
Beetje stellingen van vijf woorden deponeren en ad homoniems dumpen als iemand iets meer onderbouwing vraagt. Mijn zusje van vijf begint gewoon te schreeuwen, dat is een stuk fatsoenlijker
Mwa, 10% gewin. Iets minder zelfs. Uiteraard de moeite wward, daar niet van.quote:Op maandag 4 november 2013 22:48 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Tenzij de hypotheek afgesloten is bij je eigen B.V.
Kun je aftrekken op je eigen rente en aflossen op jezelf, win-win.
Moet je het gehele bedrag wel hebben staan.
Hilarisch, die en ik citeer "ad homo's"quote:Op dinsdag 5 november 2013 10:42 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Jij begon zelf met ad homo's he.
Wat ik bedoelde is dat je dan geld gaat lenen van je eigen B.V. ipv bij de bank, compleet met hypotheek akte van de notaris en inschrijving bij het kadaster.
Je lost dan af op jezelf (eigen B.V.) met rente (marktconform) en dezelfde rente kan je aftrekken in BOX 1. Zo moeilijk is het niet te snappen.
--knip--
En in beiden gevallen geldt dat het je (complete) aankoopbedrag wel moet hebben staan. Bij de ouders of in de B.V.
En nu niet meer huilen dat we hier niks uitleggen. Of ga met je zusje spelen.
Tja.. ik geef hem geen ongelijk. Zou het zelf ook wel doen.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:08 schreef eriksd het volgende:
Je zou maar niet klakkeloos het toptarief betalen aan onze enorm efficiënte overheid die volstrekt nuttige activiteiten daarmee onderneemt. Schande!
Niet aan, maar van. Zodanig dat het alleen om de HRA te doen is.quote:Wat wil je eigenlijk afschaffen? Lenen aan een BV?
Nee, jij hebt er geen apekool van begrepen, die 3 ton is de rente. Uitgaande van 5% is zijn huis / hypotheek dus 6 miljoen. Ja die bestaan ook in NL, misschien dat hij nu 'onderwater' staat.quote:En die drie ton besparen lijkt mij ook enigszins apekool omdat hij dan om en nabij de 3 miljoen aan rente moet betalen.
Ah. Wat een geweldig voordeel geniet die man dan! Aftrek tegen 52%, en vervolgens tegen 25% VPB en 22% Box 2 weer in het handje! Wat een profiteur!quote:Op dinsdag 5 november 2013 13:06 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Tja.. ik geef hem geen ongelijk. Zou het zelf ook wel doen.
[..]
Niet aan, maar van. Zodanig dat het alleen om de HRA te doen is.
[..]
Nee, jij hebt er geen apekool van begrepen, die 3 ton is de rente. Uitgaande van 5% is zijn huis / hypotheek dus 6 miljoen. Ja die bestaan ook in NL, misschien dat hij nu 'onderwater' staat.
Ik ben nu klaar hier.
Dat aftikken van de B.V. in Box 2 moet hij sowieso, bij wel of geen lening aan zichzelf.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah. Wat een geweldig voordeel geniet die man dan! Aftrek tegen 52%, en vervolgens tegen 25% VPB en 22% Box 2 weer in het handje! Wat een profiteur!
Ik snap je gehele klacht over lenen van je eigen bv gewoon niet. Je komt met een ronkend barverhaal aan maar per saldo gaat het over een klein voordeeltje. Wat een drama.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:19 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat aftikken van de B.V. in Box 2 moet hij sowieso, bij wel of geen lening aan zichzelf.
Of denk je dat hij zijn geld zwart verdient in Beverwijk?
Dit is natuurlijk weer overduidelijk onzin HD9, weet je echt niet hoe een grondexploitatie werkt of wil je het niet snappen?quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:27 schreef HD9 het volgende:
[..]
die worden met het straatlicht uit de algemene middelen betaald en die weer met de winst van het grondbedrijf en de lumpsum van de overheid
Van mij mag hij, is hem van harte gegund met wat hij op gebouwd heeft.quote:Op dinsdag 5 november 2013 14:21 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik snap je gehele klacht over lenen van je eigen bv gewoon niet. Je komt met een ronkend barverhaal aan maar per saldo gaat het over een klein voordeeltje. Wat een drama.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |