abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:54:03 #26
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132392051
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:52 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Ja, vriendin vna mij zegt dat ook, ik vind het apart.
Ik ook, vooral omdat het geen zekerheid is. Ze kunnen eerder dan jou overlijden, ver weg verhuizen, wellicht zelf maar net rondkomen, geen zin hebben om überhaupt langs te komen, noem maar op....
pi_132392052
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:51 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Als je 30+ bent nog een ander gaan zoeken om snel kinderen mee te maken voor het te laat/risicovol is, ga dat maar eens voor elkaar krijgen.
Dat is toch totaal niet hetzelfde als wat je net zei?

quote:
oke als je niet vrijwillig meewerkt dan maar onvrijwillig.
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:50 schreef Letsstaytogether het volgende:

[..]

Ja maar is het dan niet enorm risicovol? Als man is het wel logisch dat die lekker laat kinderen nemen vind ik.
Wel meer, en vaak raak je ook moeilijker zwanger, maar goed, daar ging het niet om.
compact en kleverig.
pi_132392061
Ik geloof best dat 30ers zonder kinderen gemiddeld gelukkiger zijn. De vraag is hoe het dan staat met 50ers, 60ers maar vooral ouder. Eenzaamheid ligt zonder kinderen nog meer op de loer.
Dat als reactie op je onderzoek (alleen mensen met jonge kinderen onderzoeken is niet genoeg).

De keuze of jij kinderen wil zal je toch echt zelf moeten nemen. Los van wat je vriedin wel of niet wil. Daarna moet je kijken of je het samen eens kan worden of beter uit elkaar kan gaan.
pi_132392092
Ik ben overigens ontzettend gelukkig, mét kinderen.

Kan me niet voorstellen dat ik gelukkiger zou zijn geweest zonder.
compact en kleverig.
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:55:32 #30
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132392113
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is toch totaal niet hetzelfde als wat je net zei?

[..]

Nee, ik wil er maar mee aangeven dat de keuze om iemand min of meer in de val te laten lopen daardoor wellicht wel de meest 'logische' keuze is in zo'n situatie.
pi_132392179
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:55 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nee, ik wil er maar mee aangeven dat de keuze om iemand min of meer in de val te laten lopen daardoor wellicht wel de meest 'logische' keuze is in zo'n situatie.
Nou ja, dan nog is dat meer iets voor tieners en minder voor 30ers. Al gebeurt het natuurlijk wel. Logisch vind ik het echter niet echt en ik zou daar niet vanuit gaan.
compact en kleverig.
pi_132392483
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:54 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik geloof best dat 30ers zonder kinderen gemiddeld gelukkiger zijn. De vraag is hoe het dan staat met 50ers, 60ers maar vooral ouder. Eenzaamheid ligt zonder kinderen nog meer op de loer.
Dat als reactie op je onderzoek (alleen mensen met jonge kinderen onderzoeken is niet genoeg).

De keuze of jij kinderen wil zal je toch echt zelf moeten nemen. Los van wat je vriedin wel of niet wil. Daarna moet je kijken of je het samen eens kan worden of beter uit elkaar kan gaan.
Alsof kinderen hebben een garantie is om straks niet alleen en eenzaam in een bejaardentehuis te zitten. :{ Heb vaak genoeg zien dat mensen met kinderen er alleen voor staan als ze bejaard zijn want de kinderen hebben geen tijd en een eigen leven en vader/moeder past daar niet in.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 14:05:43 #33
5428 crew  miss_sly
pi_132392510
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:36 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Rationele beslissingen maken met het oog op een gelukkige toekomst.
Kiezen of je wel of geen kind wil, is geen rationele beslissing. Er zijn talloze rationele redenen te bedenken waarom je geen kind zou moeten willen. En die redenen zijn onweerlegbaar, tot je het gevoel hebt dat je graag een kind wil. Dan doen al die rationele redenen er helemaal niet meer toe.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_132392520
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Alsof kinderen hebben een garantie is om straks niet alleen en eenzaam in een bejaardentehuis te zitten. :{ Heb vaak genoeg zien dat mensen met kinderen er alleen voor staan als ze bejaard zijn want de kinderen hebben geen tijd en een eigen leven en vader/moeder past daar niet in.
De kans is in elk geval groter dat je kinderen op bezoek komen in het bejaardentehuis als je ze hébt dan wanneer je ze niet hebt. ^O^
compact en kleverig.
pi_132392615
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:05 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

De kans is in elk geval groter dat je kinderen op bezoek komen in het bejaardentehuis als je ze hébt dan wanneer je ze niet hebt. ^O^
En als je kinderen hebt die niet komen zul je een stuk treuriger zijn dan dat je weet dat ze niet komen omdat jij ze niet gemaakt hebt. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:08:36 #36
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132392638
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:08 schreef trovey het volgende:

[..]

En als je kinderen hebt die niet komen zul je een stuk treuriger zijn dan dat je weet dat ze niet komen omdat jij ze niet gemaakt hebt. :P
Dit. En omdat nu als argument te gebruiken om kinderen te krijgen. "anders ben ik later alleen" :')
pi_132392646
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:41 schreef Zapata het volgende:
... en zit je met een 40 plusser vrouw en 1 of 2 kutkinderen op de bank. :P
Ik had het 5 jaar geleden niet verwacht, maar ik zou niet anders meer willen. Ben nog lang geen 40 plusser en pas sinds kort vader, maar nu begrijp ik mensen die zeggen dat het je leven aanvult pas. Het vreet energie en het is lang niet altijd leuk, maar 1 lachje en je bent alles weer vergeten. Totaal irrationeel, maar mooi om mee te maken.

Als je je zo druk maakt over je carriere, denk ik niet dat je er al aan moet beginnen. Sinds de geboorte vind ik dat juist een stuk minder belangrijk.
pi_132392688
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Zeg ik ergens garantie? Denk wel dat het de kans verkleint.
pi_132392704
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind het altijd zo'n raar argument, genoeg kinderen die niet komen! Ja, en? Daar ga je niet van uit toch?
compact en kleverig.
pi_132392723
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:08 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Dit. En omdat nu als argument te gebruiken om kinderen te krijgen. "anders ben ik later alleen" :')
Daar werden vroeger hele gezinnen op gebouwd. Om voor je te zorgen als je ouder bent.
  Moderator maandag 21 oktober 2013 @ 14:12:16 #41
5428 crew  miss_sly
pi_132392793
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Daar werden vroeger hele gezinnen op gebouwd. Om voor je te zorgen als je ouder bent.
Inderdaad, vroeger! Niet meer, in de Westerse wereld in ieder geval. Ik vind het ook nogal wat om je kind mee te belasten. Je moet een kind krijgen omdat jij voor dat kind wil zorgen, niet omdat je wil dat dat kind later voor jou komt zorgen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_132392847
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:09 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Zeg ik ergens garantie? Denk wel dat het de kans verkleint.
Ik zie teveel bejaarden die uitermate treurig zijn dat hun kinderen en kleinkinderen niet komen en ik zie het steeds meer met de individualisering van de maatschappij. De regering is dat echter aan het terugdraaien dus straks moeten (klein)kinderen wel meer met hun (groot)ouders doen. :+
Optimist tot in de kist
pi_132392928
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:10 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind het altijd zo'n raar argument, genoeg kinderen die niet komen! Ja, en? Daar ga je niet van uit toch?
Als die andere mensen ook niet. :') Fijn dat je kinderen hebt mogen krijgen en dat ze bij jou ook welkom waren maar andere mensen maken andere keuzes en leven een ander leven. ;)
Optimist tot in de kist
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:17:16 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132392982
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Kiezen of je wel of geen kind wil, is geen rationele beslissing. Er zijn talloze rationele redenen te bedenken waarom je geen kind zou moeten willen. En die redenen zijn onweerlegbaar, tot je het gevoel hebt dat je graag een kind wil. Dan doen al die rationele redenen er helemaal niet meer toe.
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:23:20 #45
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132393243
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar ik vind het maar een kutargument om je leven te vergooien.
Stel je wordt niet eens zo oud, lekker dan. Daarnaast kan je denk ik als ouderen best gelukkig zijn al ben je alleen later.
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:25:27 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132393331
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:23 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Stel je wordt niet eens zo oud, lekker dan. Daarnaast kan je denk ik als ouderen best gelukkig zijn al ben je alleen later.
In dat opzicht vind ik dit ook wel interessant:
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:54 schreef Tja..1986 het volgende:
Ik geloof best dat 30ers zonder kinderen gemiddeld gelukkiger zijn. De vraag is hoe het dan staat met 50ers, 60ers maar vooral ouder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132393519
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:23 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Ik denk dat dat heel erg scheelt van mens tot mens. Ik woon nu ook alleen. Ben echt een paar keer per week 's avonds gewoon alleen thuis. Ook in mijn 3 dagen weekend zijn er wel eens dagen dat ik niemand zie/spreek (behalve iemand achter de kassa ofzo). Ik vind dat heerlijk, maar er zijn ook zat mensen die daar verdrietig van worden.
Eigenlijk moet ik er niet aan denken om samen te wonen, laat staan dat je ook nog allerlei verplichtingen naar één of meerdere kinderen toe hebt. Maar wie weet verandert dat ooit.
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:51:03 #48
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132394478
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:30 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat heel erg scheelt van mens tot mens. Ik woon nu ook alleen. Ben echt een paar keer per week 's avonds gewoon alleen thuis. Ook in mijn 3 dagen weekend zijn er wel eens dagen dat ik niemand zie/spreek (behalve iemand achter de kassa ofzo). Ik vind dat heerlijk, maar er zijn ook zat mensen die daar verdrietig van worden.
Eigenlijk moet ik er niet aan denken om samen te wonen, laat staan dat je ook nog allerlei verplichtingen naar één of meerdere kinderen toe hebt. Maar wie weet verandert dat ooit.
Ook ouderen kunnen met elkaar optrekken (andere ouderen die alleen zijn). Tegen de tijd dat wij oud zijn hebben we ook nog internet waardoor je nooit echt geïsoleerd zal raken omdat je makkelijker in contact kan blijven met vrienden en kennissen.
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:52:06 #49
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132394523
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

In dat opzicht vind ik dit ook wel interessant:

[..]

Je hoeft niet per se eenzaam te worden als je oud bent, zie:

quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:51 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Ook ouderen kunnen met elkaar optrekken (andere ouderen die alleen zijn). Tegen de tijd dat wij oud zijn hebben we ook nog internet waardoor je nooit echt geïsoleerd zal raken omdat je makkelijker in contact kan blijven met vrienden en kennissen.
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:11:04 #50
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_132395267
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:37 schreef trovey het volgende:
Je moet je niet over willen laten halen. :P Arme kinderen die een vader hebben die zich heeft laten overhalen om ze op de wereld te zetten. Sta je er niet achter om kinderen te krijgen, niet doen, er zijn al genoeg kinderen op de wereld met ouders die liever geen kinderen hadden gehad. :P
Ik ken genoeg mannen die zich over hebben laten halen en die prima vaders zijn. Je hebt negen maanden om aan het idee te wennen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')