abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132363414
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
pi_132363642
In je artikel stond niks over geen verplichting om je richting aan te geven.
Alleen dat je verplicht was de richting te volgen.
Rustig aan.
pi_132364029
Over knipperlicht gesproken:

-Mensen die als ze ergens willen afslaan eerst afremmen en als ze al 20 rijden ofzo pas een keer richting aangeven

-Mensen die te vroeg richting aangeven. Ben mijn middelbare school waren 2 zijstraten vlak na elkaar, dan kwam het regelmatig voor dat mensen de 2e straat in wilden, maar al voor de 1e hun knipperlicht aan hadden staan.
pi_132364170
quote:
6s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:13 schreef Irritatie100 het volgende:

-Mensen die als ze ergens willen afslaan eerst afremmen en als ze al 20 rijden ofzo pas een keer richting aangeven

-Mensen die te vroeg richting aangeven. Ben mijn middelbare school waren 2 zijstraten vlak na elkaar, dan kwam het regelmatig voor dat mensen de 2e straat in wilden, maar al voor de 1e hun knipperlicht aan hadden staan.
Laatste situatie is dan ook verre van ideaal, als er dan iemand achter je zit is het dus wss beter om dat dan iets te vroeg aan te geven, als er iemand in die zijstraat staat juist weer niet.
pi_132364512
Ik kan mezelf de laatste tijd niet inhouden om bumperklevers enorm in de weg te zitten.
Rustig aan.
pi_132364540
quote:
6s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:13 schreef Irritatie100 het volgende:

En hoe doe je het dan in deze situatie (onderste bord)?
pi_132364638
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jezus wat een tifus situatie, dat mag duidelijk zijn.
Geen richtingaanwijzer voordat iemand zijn auto ervoor kwakt...
Rustig aan.
pi_132365027
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ligt aan de exacte situatie in de praktijk, dat bord is natuurlijk maar een schematische tekening. Heb je een streetview ofzo van die situatie?
I feel kinda Locrian today
pi_132365136
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Jezus wat een tifus situatie, dat mag duidelijk zijn.
Geen richtingaanwijzer voordat iemand zijn auto ervoor kwakt...
iedereen heeft dat bord dus iedereen weet dat het onoverzichtelijk is en dus dat je beter kan wachten tot je zeker weet dat die auto daar ook daadwerkelijk afslaat.

geduld is soms nodig

[ Bericht 25% gewijzigd door spoorrails op 20-10-2013 18:06:51 ]
pi_132365179
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:49 schreef starla het volgende:

[..]

Ligt aan de exacte situatie in de praktijk, dat bord is natuurlijk maar een schematische tekening. Heb je een streetview ofzo van die situatie?
Schematisch? Streetview?

Dit is gewoon een kruising waar de doorgaande weg naar links buigt en 2 wegen naar rechts... Bij dit bord is de situatie altijd hetzelfde...
pi_132365270
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Schematisch? Streetview?

Dit is gewoon een kruising waar de doorgaande weg naar links buigt en 2 wegen naar rechts... Bij dit bord is de situatie altijd hetzelfde...
Dat snap ik ook wel, maar hoe die 2 wegen naar rechts afbuigen is wel van belang natuurlijk. Als de '1ste afslag' uitkomt op de weg die 'rechtdoor' gaat (niet de voorrangsweg dan, maar die andere afslag), dan moet je richting aangeven naar rechts en nog een keer naar rechts (of hem gewoon aanhouden). Als die daar niet op uitkomt, maar precies op het kruispunt moet je richting aangeven naar rechts en deze weer uitdoen als je de straat verlaat, dus veel korter richting aangeven.

Lijkt me stug dat de praktische situatie ALTIJD hetzelfde is bij dat bord (lees: afstand, hoek van de bochten etc.).
pi_132365291
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:57 schreef starla het volgende:

[..]

Dat snap ik ook wel, maar hoe die 2 wegen naar rechts afbuigen is wel van belang natuurlijk. Als de '1ste afslag' uitkomt komt de weg die rechtdoor gaat (niet de voorrangsweg dan, maar die andere afslag), dan moet je richting aangeven naar rechts en nog een keer naar rechts (of hem gewoon aanhouden). Als die daar niet op uitkomt, maar precies op het kruispunt moet je richting aangeven naar rechts en deze weer uitdoen als je de straat verlaat, dus veel korter richting aangeven.

Lijkt me stug dat de praktische situatie ALTIJD hetzelfde is bij dat bord (lees: afstand, hoek van de bochten etc.).
Bij dit bord komt het precies op het kruispunt uit. Waarom denk je dat dit bord is?

De situatie waar jij het over het zijn 2 T-spitsingen kort achter elkaar, compleet iets anders en ook nooit aangegeven met dit bord.
pi_132365319
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Bij dit bord komt het precies op het kruispunt uit. Waarom denk je dat dit bord is?
Ik zie graag een streetviewtje ;)

Die borden zijn massaproductie en er wordt zeker niet voor elke situatie een speciaal bord gemaakt ;)
pi_132365488
quote:
2s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:53 schreef spoorrails het volgende:

[..]

optieven naar rechts
Optieven van mijn bumper af.
Rustig aan.
pi_132365521
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Optieven van mijn bumper af.
sorry had die niet moeten posten was foutje geweest, was een eerste reactie, maar bedacht toen dat je misschien niet naar rechts kan op dat moment, maar vergeten weg te halen bij quoten van ander :@
pi_132365576
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:59 schreef starla het volgende:

[..]

Ik zie graag een streetviewtje ;)

Die borden zijn massaproductie en er wordt zeker niet voor elke situatie een speciaal bord gemaakt ;)
Het is voor een KRUISPUNT alleen daarvoor, alleen gaat de doorgaandeweg niet rechtdoor, maar met de bocht mee.
En dat is dus voor elke situatie zo, misschien niet 100% identiek, de ene zal een drempel hebben andere weg niet bv. Maar verder blijft het een kruispunt
Als je niet weet wat dat inhoud moet je heel nodig weer rijlessen gaan volgen en theorie misschien ook.
  FOK!fotograaf zondag 20 oktober 2013 @ 18:14:09 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132365710
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:49 schreef starla het volgende:

[..]

Ik heb er wel eentje voor je waar je echt 90 graden naar links gaat.
http://goo.gl/maps/iucjW

En nog een waarbij de doorgaande weg afslaand is.
http://goo.gl/maps/Wo2Jk

Hoef je geen richting aan te geven, je volgt immers de rijrichting.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:30 schreef kingtoppie het volgende:
Ik kan mezelf de laatste tijd niet inhouden om bumperklevers enorm in de weg te zitten.
Ik ga je nog niet afschieten, ik wil meer info: FAS, jouw snelheid, verkeer rechts, aantal rijstroken.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_132365727
quote:
2s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:06 schreef spoorrails het volgende:

[..]

sorry had die niet moeten posten was foutje geweest, was een eerste reactie, maar bedacht toen dat je misschien niet naar rechts kan op dat moment, maar vergeten weg te halen bij quoten van ander :@
Ik weet van mezelf dat ik sociaal rij, ik word er gewoon echt schijtziek van dus als iemand dan gaat zitten bumperkleven.
Rustig aan.
pi_132365769
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

Ik ga je nog niet afschieten, ik wil meer info: FAS, jouw snelheid, verkeer rechts, aantal rijstroken.
Snelheid: 80-85 op 80 weg, op een 50 weg ligt het er maar net aan hoe de weg is.. Daar rij ik vaak te hard als de weg daar naar is.

1 rijstrook
Rustig aan.
pi_132366282
quote:
2s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:08 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Het is voor een KRUISPUNT alleen daarvoor, alleen gaat de doorgaandeweg niet rechtdoor, maar met de bocht mee.
En dat is dus voor elke situatie zo, misschien niet 100% identiek, de ene zal een drempel hebben andere weg niet bv. Maar verder blijft het een kruispunt
Als je niet weet wat dat inhoud moet je heel nodig weer rijlessen gaan volgen en theorie misschien ook.

Dat niet elke situatie identiek is, is juist de crux ;)
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:42:25 #21
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_132366474
quote:

[..]

Gewoon richting aangeven naar rechts ongeacht of je optisch rechtdoor of rechtsaf wil. Je gaat immers van de voorrangsweg af. Anticiperen daarop is nou ook niet bijzonder moeilijk. Hoewel je natuurlijk altijd mensen hebt die deze situatie behandelen als een gelijkwaardig kruispunt qua knipperlicht. :')
pi_132366733
quote:

[..]

Wel nasty idd :D
pi_132366899
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:42 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Gewoon richting aangeven naar rechts ongeacht of je optisch rechtdoor of rechtsaf wil. Je gaat immers van de voorrangsweg af. Anticiperen daarop is nou ook niet bijzonder moeilijk. Hoewel je natuurlijk altijd mensen hebt die deze situatie behandelen als een gelijkwaardig kruispunt qua knipperlicht. :')
Richting aangeven alsof het een gelijkwaardig kruispunt is, is wel het duidelijkst. Als je richting aangeeft naar rechts, kan een bestuurder die van rechts komt denken dat je de straat in wilt waar hij uit komt en dat hij dus door kan rijden.
  zondag 20 oktober 2013 @ 19:09:44 #24
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_132367396
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:55 schreef Light het volgende:

[..]

Richting aangeven alsof het een gelijkwaardig kruispunt is, is wel het duidelijkst. Als je richting aangeeft naar rechts, kan een bestuurder die van rechts komt denken dat je de straat in wilt waar hij uit komt en dat hij dus door kan rijden.
Dus jij zou geen richting aangeven als je daar optisch rechtdoor gaat? Lekker voor de fietser die denkt dat jij de voorrangsweg blijft volgen (want geen knipperlicht), of voor het verkeer achter je wanneer jij stilstaat zonder knipperlicht om die fietser voor te laten.

Het is een kutsituatie, maar de hoofdvoorrangsregels gaan imho altijd voor de optisch logischere oplossing.
pi_132369380
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:55 schreef Light het volgende:

[..]

gewoon richting aangeven als je eraf gaat, dan weet iedereen waar tie aan toe is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')