Bronquote:LEEUWARDEN - Aan de Kelders in het centrum van Leeuwarden woedt een zeer grote brand. Het vuur is ontstaan in kledingwinkel Freestyle en is inmiddels overgeslagen naar vier andere panden.
De bewoners zijn geėvacueerd en worden opgevangen in een restaurant in de buurt. De brand gaat gepaard met een hevige rookontwikkeling. Het is nog onbekend of er ook gewonden zijn.
De brand trekt honderden belangstellenden. De politie roept via Twitter omstanders op om de hulpdiensten vooral de ruimte te geven om hun werk te doen. De hulpverlening is rond half zeven ,,opgeschaald'' naar grip 2. De coordinatie van de hulpverlening ter plaatse krijgt assistentie van een operationeel team, dat elders zetelt. Meestal is dat de brandweerkazerne.
De bandweerkorpsen van Leeuwarden, Boarnsterhim, Menameradiel, Stiens en Smallingerland zijn betrokken bij het blussen.
Bij de brand is vermoedelijk asbest vrijgekomen. Omstanders worden gewaarschuwd uit de rook te blijven. De gemeente adviseert buurtbewoners ramen en deuren gesloten te houden.
https://maps.google.nl/ma(...)CABw&ved=0CAoQ_AUoAgquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:56 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dicks dumpstore? Of ben ik in de war? Zeg me alsjeblieft van niet..
Zit daar niet zo'n harlekijns winkel? fopwinkel oid?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)CABw&ved=0CAoQ_AUoAg
Poststraat/minnemastraat/kelders
Geen idee wat daar allemaal zit....
ja dacht het welquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Zit daar niet zo'n harlekijns winkel? fopwinkel oid?
Liep er een week geleden nog.. blergh..
Met wat pech gaat dat hele blok eraan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/ma(...)CABw&ved=0CAoQ_AUoAg
Poststraat/minnemastraat/kelders
Geen idee wat daar allemaal zit....
Ja idd...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:05 schreef Vlindur het volgende:
Brand lijkt rustiger.
Afzetting wordt niet veranderd.
Westenwind dus waarschijnlijk alles aan de oostkant en achterkant.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja idd...
Maar ga er maar vanuit dat de hele hoek verloren is...
In de poststraat is een paar uur geleden al een pand ingestort...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Westenwind dus waarschijnlijk alles aan de oostkant en achterkant.
Zolang er geen gevels instorten, kan alles redelijk makkelijk voor het oog (van de voorbijganger) weer volledig hersteld worden. Hopelijk lukt dat, want dat halfronde hoekpand vind ik erg fraai.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:07 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja idd...
Maar ga er maar vanuit dat de hele hoek verloren is...
met wat geluk is ie bij zn familie dusquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:06 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En z'n familie hebben ze blijkbaar nog niet goed kunnen bereiken.
ARF... een fucking juwelier zat daar op de hoek indd.. :lquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:09 schreef Kemestry het volgende:
Google Maps, en dan de kelders 31 Leeuwarden en dan naar Streetview. Kan je precies zien welke winkels daar zitten.
Op facebook gaat het gerucht dat z'n moeder op vakantie is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
met wat geluk is ie bij zn familie dus
dat meisje dat aan het stofzuigen was zal zich er ook beroerd onder voelen lijkt mij...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:09 schreef Vlindur het volgende:
Allejezus. Door een fokking stofzuiger![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nou zeg dat wel. Zeker als er een dode gevallen blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:15 schreef Apotheose het volgende:
[..]
dat meisje dat aan het stofzuigen was zal zich er ook beroerd onder voelen lijkt mij...
De politie gaat ervanuit dat hij is omgekomen, na met directe buren/kennissen en getuigen te hebben gepraat...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:13 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
met wat geluk is ie bij zn familie dus
twitter:Suksawat058 twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 23:14:44Brekend: Bam, de voorgevel van het pand, winkel Streetstyle, waar de brand is begonnen is ingestort en ligt in puin op de gracht. reageer retweet
Die hebben hem thuis zien komen mss en niet meer weg zien gaan dan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De politie gaat ervanuit dat hij is omgekomen, na met directe buren/kennissen en getuigen te hebben gepraat...
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:16 schreef Zipportal het volgende:
twitter:Suksawat058 twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 23:14:44Brekend: Bam, de voorgevel van het pand, winkel Streetstyle, waar de brand is begonnen is ingestort en ligt in puin op de gracht. reageer retweet
twitter:112Fryslan twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 23:16:53Er is zojuist één gevel door de brandweer naar beneden gehaald, zodat de brandweer beter bij de brandhaarden kan #brand #Leeuwarden reageer retweet
Het werd in die woorden door de politiewoordvoerder gemeld...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Die hebben hem thuis zien komen mss en niet meer weg zien gaan dan.
Anders kan je er niet van uit gaan lijkt me![]()
Of zouden ze hem hebben horen roepen oid? Ik vind het nogal iets om vanuit te gaan namelijk
Wel iemand die aardig op de hoogte en snel is....quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:18 schreef Greys het volgende:
Wie of wat is die Suksawat eigenlijk?
Wat een kinderlijke manier van 'verslaggeven', met zijn 'brekend' en 'bam'.
"suksawat" is leeuwarders, het betekent uhm... iets als "zulks een beetje". Melden nieuws inderdaad op een niet-professionele manier, maar zijn er wel altijd bijquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:18 schreef Greys het volgende:
Zeker, maar ik vroeg me af of het een bekende Leeuwarder is ofzo of gewoon iemand die er tegenover woont bv. Of iemand dat toevallig wistquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:19 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wel iemand die aardig op de hoogte en snel is....
Stedelijke web-nieuwskanaal, lijkt het op.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:19 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wel iemand die aardig op de hoogte en snel is....
https://www.facebook.com/058suksawatquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:20 schreef Greys het volgende:
[..]
Zeker, maar ik vroeg me af of het een bekende Leeuwarder is ofzo of gewoon iemand die er tegenover woont bv. Of iemand dat toevallig wist
quote:Suksawat, hét nieuwsmedium over Leeuwarden, nieuws, zin en onzin, columns, je leest het op www.suksawat.nl! We hebben altijd plek voor pittige bloggers, fotografen en filmers.
' Van alles wat' ruim gezegd dan toch?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:20 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
"suksawat" is leeuwarders, het betekent uhm... iets als "zulks een beetje".
Ok dank je, was nieuwsgierigquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:21 schreef Aguero het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/058suksawat
[..]
Meer "zoiets".quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:20 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
"suksawat" is leeuwarders, het betekent uhm... iets als "zulks een beetje". Melden nieuws inderdaad op een niet-professionele manier, maar zijn er wel altijd bij
Dat is Liwwadders weest wel!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:18 schreef Greys het volgende:
Daar begint je succesquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:22 schreef Apotheose het volgende:
die likes gaan wel snel op die pagina(de pagina zelf)
Het verschil in berichtgeving tussen sensatiegeile prutsers en echte media treffend in beeld gebrachtquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:18 schreef Snowballed het volgende:
twitter:112Fryslan twitterde op zaterdag 19-10-2013 om 23:16:53Er is zojuist één gevel door de brandweer naar beneden gehaald, zodat de brandweer beter bij de brandhaarden kan #brand #Leeuwarden reageer retweet
Er is al eerder eentje in de poststraat ingestort (aan de achterkant van dit pand)quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:25 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[ afbeelding ]
Deze gevel is ingestort
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:27 schreef Lkw het volgende:
[..]
Het verschil in berichtgeving tussen sensatiegeile prutsers en echte media treffend in beeld gebracht
Gelukkig niet de mooiste gevels, zeker die twee hoge niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:26 schreef Kirov het volgende:
Deze drie gevels zijn neer als ik het goed begrijp: https://maps.google.nl/?l(...)p=12,311.07,,0,-7.13
De rechter is het geboorte huis van Mata Hari
Lijkt me sterk dat ie zich dan niet even zou melden.quote:@112Fryslan Is nog in een cafe gespot om sigaretten te scoren. Hij zei dat er toen drie panden in brand stonden.
De tweet die er na kwam, maakt dat bericht ongedaan...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:29 schreef CherryOnTop het volgende:
Dit gaat over die vermiste jongen:
[..]
Lijkt me sterk dat ie zich dan niet even zou melden.
O die heb ik niet gezienquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:30 schreef Snowballed het volgende:
[..]
De tweet die er na kwam, maakt dat bericht ongedaan...
Bron (met audio wethouder en politiewoordvoerder)quote:Het lijkt de brandweer uitereindelijk te lukken om de ernstige brand in de Leeuwarder binnenstad van zaterdagavond onder controle te krijgen. Dat zegt wethouder Andries Ekhart, die de afwezige burgemeester Ferd Crone vervangt. Ekhart houdt er rekening mee dat bij de brand één buurtbewoner om het leven is gekomen.
Het gaat om een buurtbewoner die wordt vermist. De politie maakt zich zorgen om de vermiste man. Volgens de politie is er een 'redelijke kans', dat de man zich in één van de door brand getroffen panden bevindt.
Volgens politiewoordvoerder Paul Heidanus is de brand 'rustiger' als eerder op de avond en lijkt het er op dat de brand zo langzamerhand onder controle is.
Hoe recent is die foto? Want volgens mij is alles afgesloten in de buurt...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:32 schreef StM het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik zo kijk is alleen de top gevallen...
gaanquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
die ze jaren geleden dicht gestort hebben.. en nu weer open (willen) graven
ja.. waarom hebben we geen nederlandse zender ala CNN?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:36 schreef Zipportal het volgende:
Berichtgeving is behoorlijk slecht. Als Amsterdam in de fik stond was het allang 24/7 op TV geweest.
ja inderdaad.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:36 schreef Zipportal het volgende:
Berichtgeving is behoorlijk slecht. Als Amsterdam in de fik stond was het allang 24/7 op TV geweest.
dan zou ik nooit meer gaan slapenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja.. waarom hebben we geen nederlandse zender ala CNN?![]()
24/7 live nieuws!
Als dit de huidige situatie is, valt het me mee. Zelfs dat Hari-huis ziet er nog flink gaaf uit op deze fotoquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:32 schreef StM het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik zo kijk is alleen de top gevallen...
Absoluut, erg apart dat we het met de lokale media en 112 websites moeten doen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:36 schreef Zipportal het volgende:
Dit... idd... op radio Frl is nog af en toe wat nieuws...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:36 schreef Zipportal het volgende:
Ik moet nog eten.....quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:37 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
dan zou ik nooit meer gaan slapen
Ik heb in Leeuwarden 2 weken geleden al de eerste oliebol gegetenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:38 schreef Specularium het volgende:
Ze zijn wel een beetje vroeg met kerstboomlampjes daar.
Tiental minuten oud, komen van https://twitter.com/Ids_me en die post als ik het zo zie al de hele avond actuele foto's.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:34 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hoe recent is die foto? Want volgens mij is alles afgesloten in de buurt...
Het lijkt meer op een kerstboom verbranding.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:38 schreef Specularium het volgende:
Ze zijn wel een beetje vroeg met kerstboomlampjes daar.
Ik ook, ben om 17.25 er naartoe gefietst, kwam iets van 2 uur later terug, en mn eten staat nog altijd te wachten op het aanrecht om gewarmd te wordenquote:
Zo uit een Disney tekenfilm. Is deze echt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:04 schreef Specularium het volgende:
Een van de mooiste foto's uit het vorige deel.
[ afbeelding ]
Zijn die zo snel? Dacht dat daar wel een paar weken vertraging ofzo in zou zitten.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
van de week niet vergeten: 112 OOGGETUIGE op RTL5 elke werkdag om 19:30
geheid dat ze daar nog wat mooie beelden hebben :p
tis mn nieuwe achtergrond <3quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo uit een Disney tekenfilm. Is deze echt?
Heeft Willem-Alexander zich al laten horen?²
Welke is het Mata Harihuis?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:39 schreef StM het volgende:
[..]
Tiental minuten oud, komen van https://twitter.com/Ids_me en die post als ik het zo zie al de hele avond actuele foto's.
[ afbeelding ]
Zie je, het is weer de schuld van de Franse.quote:
nee die zijn behoorlijk snel...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Zijn die zo snel? Dacht dat daar wel een paar weken vertraging ofzo in zou zitten.
Het is, denk ik, van boven het best te zien.......quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:38 schreef CherryOnTop het volgende:
Ben benieuwd hoe het er bij daglicht uitziet. Je zal er morgen nog niet bij kunnen komen, maar maandag maar eens even gaan kijken.
De etalage was te heet ingerichtquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zie je, het is weer de schuld van de Franse.²
Hete artikelen die ze daar verkopen he?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zie je, het is weer de schuld van de Franse.²
Werkt primaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:41 schreef Vlindur het volgende:
[ afbeelding ]
Werkt dit? (Zit op iPad)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |