Beelden.quote:
Ik vrees van wel ja. Een moslim van de verkeerde stroming kan het ook wel schudden..quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:43 schreef IPA35 het volgende:
Ik vraag me overigens af waar die afkeer jegens Christenen vandaan komt, zoveel macht hebben ze helemaal niet binnen de Assad regering.
Zal wel puur religieus zijn?
Dat doen ze wel vaker, om de FSA in een slecht daglicht te stellen. De FSA wilt niets van al nusra hebben en laten zelfs elkaar niet door hun checkpoints heen of schieten soms naar elkaar. Voor de FSA boeit het niet of je christen bent of wat dan ook.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ff snel gezocht, maar ik zie FSA EN Al Nusra staan
Maar dat is niet alleen religieus gemotiveerd.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vrees van wel ja. Een moslim van de verkeerde stroming kan het ook wel schudden..
NU ja..quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat doen ze wel vaker, om de FSA in een slecht daglicht te stellen. De FSA wilt niets van al nusra hebben en laten zelfs elkaar niet door hun checkpoints heen of schieten soms naar elkaar. Voor de FSA boeit het niet of je christen bent of wat dan ook.
Ok nu neem ik je helemaal niet meer serieus.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:30 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dus je wilt bewijs dat ze iets niet hebben gedaan? Vreemde manier van bewijsvoering. Ik bekijk het andersom: tel alle oorlogsmisdaden van de FSA bij elkaar op. Het valt reuze mee, hun staan nog onder de 10 gevallen (zoek zelf maar op).
Ik nam je al vanaf post 1 al niet serieus, dus dat scheelt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok nu neem ik je helemaal niet meer serieus.
Dat een leger in uniform vecht/optreedt is niet zo raar he? Al was het maar om elkaar niet af te maken per ongelukquote:
Want het gaat ook om de macht bedoel je? En de Christenen hebben geen macht dus waarom ze doodmaken?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:48 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar dat is niet alleen religieus gemotiveerd.
quote:
Juist.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want het gaat ook om de macht bedoel je? En de Christenen hebben geen macht dus waarom ze doodmaken?
Trouwens nog wat: op de wiki's van de Syrian Armed Forces en Syrian Army staan helemaal geen lijsten van vermeende oorlogsmisdaden. Dus die hebben ze dan ook niet begaan volgens jouw logica?quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik nam je al vanaf post 1 al niet serieus, dus dat scheelt.
De lijst is te groot om te plaatsen. Begin maar met het verzamelen van de verslagen van de VN.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Trouwens nog wat: op de wiki's van de Syrian Armed Forces en Syrian Army staan helemaal geen lijsten van vermeende oorlogsmisdaden. Dus die hebben ze dan ook niet begaan volgens jouw logica?
Firfly, jij en ik zijn allebei echt anti-assad.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:17 schreef firefly3 het volgende:
[ [url=http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/e70Md_kziBRClkL7MPCkyw--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9ZmlsbDtoPTYxODtweW9mZj0wO3E9NzU7dz05Mjg-/http://media.zenfs.com/en(...)SYRIA.JPG]afbeelding[/url] ]
Actie van assad in woonwijk gisteren
Ja maar Assad-aanhangers als jij praten alleen maar over de fouten en misdaden die de FSA en andere rebellen doen. Over Assad en de SAA heb ik je eerlijk gezegd nog nooit echt negatief horen praten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij hebt echt een heel erg geromantiseerd beeld van de FSA. De soldaten van het Syrische leger zijn duivels en die van de FSA zijn engeltjes.
Ze zijn allebei mensen, en allebei Syriërs. Ook de FSA heeft mensen die martelen.
Dat is die Alawitische soennietenslachter Mihrac Ural (een Alawiet uit Turkije) die verantwoordelijk is voor onder meer de genocide op enkele duizenden Soennieten in Baniyas.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Irakese gasten met in het midden een of andere opper-Alawi warlord kerel.
NDF:
http://rt.com/news/syria-homs-teacher-soldier-158/
Ja is algemeen bekend hier en hij ook toegegeven. Hamadi Jebali is opgestapt, huidige premier is Ali Laareyedh. Over hem heb ik het dan ook.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:59 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
De huidgie premier heet Hamad Jaba van de Ennahda partij.
Joe weet jij dat zijn vrouw is verkracht. Heeft hij dat zelf op tv gezegd of zo??
Een *ahum* kleurrijk figuur inderdaad, maar die aantijging slaat nergens op.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:33 schreef Baklava95 het volgende:
Dat is die Alawitische soennietenslachter Mihrac Ural (een Alawiet uit Turkije) die verantwoordelijk is voor onder meer de genocide op enkele duizenden Soennieten in Baniyas.
Ik hoop echt dat die k-hond ooit in handen valt van ISIS.
Wat er dan gebeurt mag je raden.
Dat komt omdat jij 12 bent en net 2 weken hier bent. Anders had je geweten dat ik helemaal geen Assad aanhanger ben. Ik heb het zo vaak over het baath regime.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:30 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja maar Assad-aanhangers als jij praten alleen maar over de fouten en misdaden die de FSA en andere rebellen doen. Over Assad en de SAA heb ik je eerlijk gezegd nog nooit echt negatief horen praten.
quote:SAA soldaten staan bekend om hun verkrachtingen. Al-Qaida onthoofd alleen soldaten van de vijand, maar verkrachten heus geen vrouwen hoor. Anders hebben ze een grote zonde begaan volgens de Islam.
Wat deed hij precies fout? Strijden tegen de Turkse staat? Nou nou, wat erg zeg.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:43 schreef Aloulou het volgende:
Die Mihrac Ural moet inderdaad in handen komen van ISIS of stel Tsjetsjeense mujahedin. Maar zijn tijd komt nog wel, en gaat hem heel duur komen te staan
Wat heb ik met Turkije te makenquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:46 schreef IPA35 het volgende:
Wat deed hij precies fout? Strijden tegen de Turkse staat? Nou nou, wat erg zeg.
Zijn militie is voor aansluiting van Hatay bij Syrië, het heet dan ook het Volksbevrijdingsfront van Alexandretta.quote:
In before sprookjes over Bosnië.quote:Nee die Turk wilt zich als de tweede Karadzic gedragen.
Tsja, zo kun je alles goedpraten.quote:Dat mag, maar moeten ze wel zijn plofkop op een spies zetten als ze hem tegenkomen, en bij de ISIS weet je dat dat gebeurt. Doen ze toch nog iets goeds die extremisten.
Dat weet ik, maar ik snapte niet wat je comment naar mij daarmee te maken heeft. Ben geen Turk namelijk.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:03 schreef IPA35 het volgende:
Zijn militie is voor aansluiting van Hatay bij Syrië, het heet dan ook het Volksbevrijdingsfront van Alexandretta.
http://www.joshualandis.c(...)of-the-assad-regime/quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:04 schreef Peunage het volgende:
Maar heeft hij dan tegen Turkije gevochten of zo, zo ja, wanneer?
Goed planquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:24 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Firfly, jij en ik zijn allebei echt anti-assad.![]()
![]()
![]()
Zullen we voortaan elkaar verdedigen, tegen die gekke Assad-aanhangers hier en tegen mensen die zogenaamd "neutraal" zijn.
Als het zon extreemlinkse gast is dan is het zeker mogelijk dat hij heeft 'gevochten' dmv aanslagen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:04 schreef Peunage het volgende:
Hij was vroeger lid van DHKP/C, een communistische groepering die vocht tegen het Turkse leger. Ze zeggen dat ze voor de rechten van Alawieten stijden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:04 schreef Peunage het volgende:
Ik ben niet 12 maar 17 en ik ben niet twee weken hier maar al anderhalfe maand.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij 12 bent en net 2 weken hier bent. Anders had je geweten dat ik helemaal geen Assad aanhanger ben. Ik heb het zo vaak over het baath regime.
[..]
En vrachtwagenchauffeurs onthoofden omdat ze 'verkeerd' bidden is geen grote zonde volgens de Islam? Nog afgezien van of ze wel of niet verkrachten, want jij hebt geen idee.
Beste broeder Expans, wie ziet volgens jou achter de aanslag van Reyhanli.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:00 schreef expans het volgende:
[..]
Als het zon extreemlinkse gast is dan is het zeker mogelijk dat hij heeft 'gevochten' dmv aanslagen.
Volgens mij hadden ze de bomaanslag in Hatay ook afgeschoven op zijn 'soort' mensen/organisatie, omdat best veel mensen dachten dat het ook Nusra of ISIS konden zijn.
Alle staatsvijanden van Turkije werken altijd samen, en voeren aanslagen voor elkaar uit in ruil voor geld/steun.
Anyhow, zo te zien gaat het binnenkort los in Qalamoun?
Ik weet het echt niet man.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:25 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Beste broeder Expans, wie ziet volgens jou achter de aanslag van Reyhanli.
Ik denk zelf dat die sektarische kk-hond Mihrac Ural erachter ziet. Want de aanslag vond plaats in een Soennitische stad en alle slachtoffers waren Soennieten volgens Erdogan.
Reyahnli da bizim 52 Sunni vatandasimiz oldu.(citaat van Erdogan).
Ik ga hem opzoeken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
EDIT:
Die vent zit gewoon op facebook![]()
ISIS en andere jihadisten willen zich de laatste tijd steeds vaker tegen Turkije richten, dat valt me ook op.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:30 schreef expans het volgende:
[..]
Ik weet het echt niet man.
Ene kant kan het idd een type á la Ural zijn omdat hij spanningen wil opbouwen zodat er meer onrust komt in Hatay.
Andere kant kunnen het ook gewoon een stel crackheads van Nusra oid zijn. De laatste tijd worden die ook aangepakt door het Turks leger.
Aansluiting van Hatay bij Syrië. Daar zullen veel Turkse nationalisten niet blij mee zijn.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zijn militie is voor aansluiting van Hatay bij Syrië, het heet dan ook het Volksbevrijdingsfront van Alexandretta.
[..]
In before sprookjes over Bosnië.
[..]
Tsja, zo kun je alles goedpraten.
Dit hoop ik over zoveel mensen, maar het gebeurt maar niet.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:54 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ja Mihrac onthoofden en zijn hoofd barbequen is wel zijn welverdiende straf. Ik hoop dat ISIS zijn onthoofding ook gaat filmen en op internet gaat zetten.
Erg ben jijquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit hoop ik over zoveel mensen, maar het gebeurt maar niet.
Voor wie bijv. voor mij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 17:49 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dit hoop ik over zoveel mensen, maar het gebeurt maar niet.
Kun je antwoord geven op mijn vraag: voor wie bijv. voor mij.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Misschien moet ik maar voor "de andere kant" zijn, zij doen wel aan onthoofden en bbq'en.
Als je zelfhatend bent misschienquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:00 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Misschien moet ik maar voor "de andere kant" zijn, zij doen wel aan onthoofden en bbq'en.
Tayyip jonguh.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:19 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Kun je antwoord geven op mijn vraag: voor wie bijv. voor mij.
quote:Saudi spy chief says Riyadh to 'shift away from U.S.' over Syria, Iran
(Reuters) - Saudi Arabia's intelligence chief has said the kingdom will make a "major shift" in relations with the United States in protest at its perceived inaction over the Syria war and its overtures to Iran, a source close to Saudi policy said on Tuesday.
Prince Bandar bin Sultan told European diplomats that Washington had failed to act effectively on the Syria crisis and the Israeli-Palestinian conflict, was growing closer to Tehran, and had failed to back Saudi support for Bahrain when it crushed an anti-government revolt in 2011, the source said.
It was not immediately clear if Prince Bandar's reported statements had the full backing of King Abdullah.
"The shift away from the U.S. is a major one," the source close to Saudi policy said. "Saudi doesn't want to find itself any longer in a situation where it is dependent."
The United States and Saudi Arabia have been allies since the kingdom was declared in 1932, giving Riyadh a powerful military protector and Washington secure oil supplies.
The prince's initiative follows a surprise Saudi decision on Friday to reject a coveted two-year term on the U.N. Security Council in protest at "double standards" at the United Nations.
Prince Bandar, who was Saudi ambassador to Washington for 22 years, is seen as a foreign policy hawk, especially on Iran. The Sunni Muslim kingdom's rivalry with Shi'ite Iran, an ally of Syria, has amplified sectarian tensions across the Middle East.
A son of the late defense minister and crown prince, Prince Sultan, and a protégé of the late King Fahd, he fell from favor with King Abdullah after clashing on foreign policy in 2005.
But he was called in from the cold last year with a mandate to bring down President Bashar al-Assad, diplomats in the Gulf say. Over the past year he has led Saudi efforts to bring arms and other aid to Syrian rebels while his cousin, Foreign Minister Prince Saud al-Faisal, worked the diplomatic corridors.
"ALL OPTIONS ON TABLE"
"Prince Bandar told diplomats that he plans to limit interaction with the U.S.," the source close to Saudi policy said. "This happens after the U.S. failed to take any effective action on Syria and Palestine.
"Relations with the U.S. have been deteriorating for a while, as Saudi feels that the U.S. is growing closer with Iran and the U.S. also failed to support Saudi during the Bahrain uprising."
The source declined to provide more details of Bandar's talks with the diplomats, which took place in the past few days.
But he suggested that the planned change in ties between the energy superpower and its traditional U.S. ally would have wide-ranging consequences, including on arms purchases and oil sales.
Saudi Arabia, the world's biggest oil exporter, ploughs much of its earnings back into U.S. assets. Most of the Saudi central bank's net foreign assets of $690 billion are thought to be denominated in dollars, much of them in U.S. Treasury bonds.
"All options are on the table now, and for sure there will be some impact," the Saudi source said.
He said there would be no further coordination with the United States over the war in Syria, where the Saudis have armed and financed rebel groups fighting Assad.
The kingdom has informed the United States of its actions in Syria, and diplomats say it has respected U.S. requests not to supply the groups with advanced weaponry that the West fears could fall into the hands of al Qaeda-aligned groups.
Saudi anger boiled over after Washington refrained from military strikes in response to a poison gas attack in Damascus in August when Assad agreed to give up his chemical arsenal.
Saudi Arabia is also concerned about signs of a tentative reconciliation between Washington and Tehran, something Riyadh fears may lead to a "grand bargain" on the Iranian nuclear program that would leave it at a disadvantage.
UNITED NATIONS PARALYSED
The U.N. Security Council has been paralyzed over the 31-month-old Syria conflict, with permanent members Russia and China repeatedly blocking measures to condemn Assad.
Saudi Arabia backs Assad's mostly Sunni rebel foes. The Syrian leader, whose Alawite sect is derived from Shi'ite Islam, has support from Iran and the armed Lebanese Shi'ite movement Hezbollah. The Syrian leader denounces the insurgents as al Qaeda-linked groups backed by Sunni-ruled states.
In Bahrain, home of the U.S. Fifth Fleet, a simmering pro-democracy revolt by its Shi'ite majority has prompted calls by some in Washington for U.S. ships to base elsewhere.
Western policymakers say Bahrain's hosting of a U.S. naval base makes it a key ally in keeping open the Strait of Hormuz, conduit for 40 percent of the world's sea-borne oil exports.
Many U.S. economic interests in Saudi Arabia involve government contracts in defense, other security sectors, health care, education, information technology and construction.
But American businessmen in Riyadh, who did not want to be named because of the sensitivity of the issue, said they did not believe the political bumps in the U.S.-Saudi relationship would affect their business significantly.
"The big contracts are mostly government, but I don't see much political content in who gets the contracts," one said.
Reuters
ik denk deels wel ja, maar ik denk grotendeels toch door de opstelling van assad naar de minderheden toe, "jullie hebben mij nodig om dit conflict te overleven" was de propaganda en velen zijn met de propaganda meegegaan en hebben het regime gesteund of hebben zich afstandig gehouden van alles, wat uiteraard ook als verdacht wordt ervaren door de rebellenquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:43 schreef IPA35 het volgende:
Ik vraag me overigens af waar die afkeer jegens Christenen vandaan komt, zoveel macht hebben ze helemaal niet binnen de Assad regering.
Zal wel puur religieus zijn?
Dit is dan ook de harde waarheid.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 18:51 schreef Slayage het volgende:
[..]
"jullie hebben mij nodig om dit conflict te overleven"
dat is helaas idd de waarheid geworden, ook voor soennitische minderheden overigens, als je lijn van sommige milities volgt, niet alle overigens, zo was het iig aan het begin van het conflict zeer zeker niet het geval niet het geval, veel later zijn de jihadisten gekomen en dan weer later begon ook nog eens de sjia zich ermee te bemoeien en nu is het een grote sektarische conflict gewordenquote:
ik ben niet zo van de onthoofdingen, die beelden brengen de rebellen veel schade toe, maar deze gast zie ik graag in de hoofdrol van een onthoofdingsvideo asapquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:43 schreef Aloulou het volgende:
Die Mihrac Ural moet inderdaad in handen komen van ISIS of stel Tsjetsjeense mujahedin. Maar zijn tijd komt nog wel, en gaat hem heel duur komen te staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |