quote:Food Processing/Clara Candy: de derde die ovk gesloten heeft met partij die namens B.V. io handelt, kan wederpartij alleen uit ovk aanspreken wanneer de opgerichte BV de ovk uitdrukkelijk/stilzwijgend heeft bekrachtigd.
Ja joh? Welk artikel dan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Die staat nu toch gewoon letterlijk in de wet
Ja... 50 euro p.p. ofzo zag ikquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weet ik nietIk wil wel, en crack ook, maar het is zo duur
Nouja, het is zeker als je op kamers woont niet niks. Verder natuurlijk niet echt inzicht in zijn financien.quote:
Meer dat het niet extreem is voor een concertkaartjequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:31 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nouja, het is zeker als je op kamers woont niet niks. Verder natuurlijk niet echt inzicht in zijn financien.
55. Nogal een smak geld voor een artiest waar ik eigenlijk maar twee of drie albums van ken en die ik al live heb gezien dit jaar. Bovendien dezelfde week ook al een ander concertquote:
De studenten mogen ook wel. Ken jij snax? Of rummikub? En Krabs staat er twee keer in.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mkay...
[..]![]()
Zo, afgestudeerden opgeschoond naar de drie musketiers
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:36 schreef Ties02 het volgende:
Zozo de emogifs bij etsu nemen ook steeds toe
ben je nu dan?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:36 schreef Tchock het volgende:
Alleen naar concerten vind ik geen enkel probleem maar dat wachten voor het begint en zoIk sta nu de eenzame autist uit te hangen.
maak foto's danquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Brengt afleiding bij verveling sinds 1999
chicks?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat wordt niets met telefoonkwaliteit. Ik zit lekker mensen te observeren.
Neem een kleine ILC (systeem of EVIL, whatever)? Lekker handzaam, goede kwaliteitquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat wordt niets met telefoonkwaliteit. Ik zit lekker mensen te observeren.
Je zit dus mannen te "observeren" ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Er zijn ook vrouwen in het Concertgebouw ja, Yreal.
Altijdquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Thanks gasten. Sorry, ik was even een aandachtshoer. Gewoon een berg ellende maar het komt ongetwijfeld goed.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Thanks gasten. Sorry, ik was even een aandachtshoer. Gewoon een berg ellende maar het komt ongetwijfeld goed.
quote:
3.17 IBquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:35 schreef Yreal het volgende:
Waar staat ook alweer dat een ib ondernemer 19 cent van de winst mag aftrekken voor iedere km die hij niet in een bedrijfsvervoersmiddel reist?
Klinkt vreselijk vermoeiendquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:38 schreef Boterbartje het volgende:
Niet om jou te kort te doen Spot maar ik ben echt gewoon vies gelukkig momenteel. Gewoon vandaag weer gedoucht voor het eerst in 7 dagen en ik gloei nog helemaal. Lekker fles pelligrino weggedronken, wat bacon and egg sandwiches. Heerlijk gevoel! Vanmorgen nog achter een wild hert aan gerend als een malloot, vannacht nog tussen de bergjes in een storm lekker knus in m'n tentje gelegen. Livin' the life.
/liefdagboek
Het is je van harte gegund.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:38 schreef Boterbartje het volgende:
Niet om jou te kort te doen Spot maar ik ben echt gewoon vies gelukkig momenteel. Gewoon vandaag weer gedoucht voor het eerst in 7 dagen en ik gloei nog helemaal. Lekker fles pelligrino weggedronken, wat bacon and egg sandwiches. Heerlijk gevoel! Vanmorgen nog achter een wild hert aan gerend als een malloot, vannacht nog tussen de bergjes in een storm lekker knus in m'n tentje gelegen. Livin' the life.
/liefdagboek
Begin: Geest vermoeid en lichaam fitquote:
ik zou wel een moord doen voor die bacon die ze daar hebbenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:41 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Begin: Geest vermoeid en lichaam fit
Eind: Geest volledig tot rust, lekker rust en lichaam heerlijk kapot. Maar dat laatste is met 2 daagjes ook wel weer voorbij
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zou wel een moord doen voor die bacon die ze daar hebben
Ja? OMG beste ontbijtsen ooit.quote:
koop bier voor zequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja? OMG beste ontbijtsen ooit.
Ik krijg nu trouwens pizza van een paar duitsers haha
JAquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
bacon, eggs and saussages... jij snapt het bart![]()
maar het is ook gewoon TE lekkerquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
JA
Je moet toch ergens op lopen? Ik heb ook wel eens een dag op een paar muesli repen begonnen, dat is niet helemaal een succes
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het stomme van de studie Rechten is dat je constant leerstukken krijgt die best ingewikkeld lijken maar vervolgens compleet verbleken bij het volgende probleemquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:21 schreef KOG het volgende:
Wat is de onverschuldigde betaling eigenlijk toch een ingewikkeld leerstuk. Dacht altijd dat het wel simpel was...
Zit wat in. Waarschijnlijk vind ik het de volgende week wel 'makkelijk' en loop ik tegen andere problemen aan. Strafrecht is btw begonnen bij ons (materieel strafrecht). Wat zijn jullie ervaringen? Wel leuk?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het stomme van de studie Rechten is dat je constant leerstukken krijgt die best ingewikkeld lijken maar vervolgens compleet verbleken bij het volgende probleem
Materieel is wel leuk, strafprocesrecht vind ik niksquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 06:30 schreef KOG het volgende:
[..]
Zit wat in. Waarschijnlijk vind ik het de volgende week wel 'makkelijk' en loop ik tegen andere problemen aan. Strafrecht is btw begonnen bij ons (materieel strafrecht). Wat zijn jullie ervaringen? Wel leuk?
And the soap continuesquote:Verenigde Naties onderzoeken Zwarte Piet
De Verenigde Naties zijn bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is.
Foto: ANP foto
Vier VN-rapporteurs over culturele minderheden en racisme hebben Nederland om opheldering gevraagd over de viering van het sinterklaasfeest nadat ze klachten hadden ontvangen over het stereotiepe karakter van Zwarte Piet.
Het is een nacht...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
die je normaal alleen in films ziet...
Wat is er ingewikkeld aan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:21 schreef KOG het volgende:
Wat is de onverschuldigde betaling eigenlijk toch een ingewikkeld leerstuk. Dacht altijd dat het wel simpel was...
Ja weet ik. Ik betaal m'n studiekosten nu ook zelf en geef het ook op. Bijkomend voordeel straks is dat de reiskosten een stuk lager liggen dan nu. Juist de reiskosten mag je niet aftrekken, dus dat is ook mooi meegenomen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemorgen; het kan nog net.
Spiegelei, vergeet je niet dat je je studiekosten ook van de belasting kunt aftrekken (met een drempel van 250 euro)?
Als je straks echt aan het begin van een schakeljaar staat moet je me even een DM sturen. Dan leg ik je uit hoe je zo goedkoop mogelijk door dat schakeljaar heen komt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:07 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja weet ik. Ik betaal m'n studiekosten nu ook zelf en geef het ook op. Bijkomend voordeel straks is dat de reiskosten een stuk lager liggen dan nu. Juist de reiskosten mag je niet aftrekken, dus dat is ook mooi meegenomen.![]()
Maar dan nog wil ik het stap voor stap doen. Ik ken mezelf. Als ik me nu al aanmeld dan ga ik toch in die stof koekeloeren en dat moet ik nu juist niet doen. Eerst focussen op wat belangrijk is (en dat afmaken!) plus er komen drukke tijden aan op kantoor, dus de tijd zal me ook gewoon ontbreken om gewoon aan m'n scriptie te werken. Wat dat aangaat is de timing weer optimaal.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als je straks echt aan het begin van een schakeljaar staat moet je me even een DM sturen. Dan leg ik je uit hoe je zo goedkoop mogelijk door dat schakeljaar heen komt.
Niet normaal hoe er werd gedraaid! In tijden niet zo'n gaaf feest gehadquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heb je het leuk gehad vent? Tchock ook genoten begrijp ik?
Men was niet vies van de benodigde pillen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:39 schreef Ryon het volgende:
Akward drugs event is dus ook weer goed bezocht?
Crosspost uit ander topic:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:48 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Heb je het leuk gehad vent? Tchock ook genoten begrijp ik?
SPOILER: lange reviewOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij iig verrekte weinig met ditquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:23 schreef Speedy_T het volgende:
Ben benieuwd wat er van studeren terechtkomt vandaag
quote:Nintendo wil een versie van Super Mario die draait in de browser offline halen. Een Amerikaanse student is de maker van de versie van de port van de NES-versie van Super Mario, waarbij gebruikers hun eigen levels kunnen maken. De site is momenteel nog online.
Ze moesten weer zo nodig wat muzikale deuntjes opsnuivenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:39 schreef Ryon het volgende:
Akward drugs event is dus ook weer goed bezocht?
Heb ik gemerkt ja. De tiefus, ik snap wel dat de zooi die men elektronische muziek tracht te noemen anders niet dragelijk is. Maar toch.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Men was niet vies van de benodigde pillen.
Klopt. De een heeft de ander nodig.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:43 schreef Speedy_T het volgende:
Drugsgebruik en elektronische muziek is net zo vanzelfsprekend als een biertje drinken in de kroeg.
Altijd al zo geweest en zal ook nooit veranderen
Haha mijn kleine broertje heeft daar een keer de halve stad voor afgefietst voor hij ontdekte dat ze het hebben bij het kleine supermarktje op 200 meter van ons huisquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:58 schreef Speedy_T het volgende:
Trouwens, Vanilla Coke in de albert heijn
Huh deze werd geteld?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:55 schreef Tchock het volgende:
Hahahah wat de fuck dit verzin je niet eens
Jezus inderdaad. Zwolle - Assen is zķ vaak gezeik meequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:08 schreef Ties02 het volgende:
God de treinverbinding na Zwolle is weer eens verneukt
man wat een kuttraject is dat ook
Oh, je gaat de andere kant op natuurlijk.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:10 schreef Ties02 het volgende:
Ja nu moet ik weer via raalte ofzo met een bus
Als ik maar op tijd voor de wedstrijd ben vanavond
Jaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, je gaat de andere kant op natuurlijk.
Ik had het niet over de Randstad.quote:
Was jij er ook dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Heb ik gemerkt ja. De tiefus, ik snap wel dat de zooi die men elektronische muziek tracht te noemen anders niet dragelijk is. Maar toch.
Hier ook sinds kort. Heb toen een hele lading ingeslagenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:58 schreef Speedy_T het volgende:
Trouwens, Vanilla Coke in de albert heijn
Het een en ander meegepakt. Was wel prima. Maar het is niet mijn evenement.quote:
Welk?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:44 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het een en ander meegepakt. Was wel prima. Maar het is niet mijn evenement.
Melkweg voor de DJ's en wat kroegen her en der voor de borrels.quote:
Anders kom je naast mij zitten bij de andere teletekst-supporters. Heeft iemand Yreal al verteld dat "we" vanavond uit spelen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:10 schreef Ties02 het volgende:
Ja nu moet ik weer via raalte ofzo met een bus
Als ik maar op tijd voor de wedstrijd ben vanavond
Yreal zit bij zijn chick. Ik denk dat " we" voor haar te druk wordt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Anders kom je naast mij zitten bij de andere teletekst-supporters. Heeft iemand Yreal al verteld dat "we" vanavond uit spelen?
Hebben we al data over haar kont?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:58 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Yreal zit bij zijn chick. Ik denk dat " we" voor haar te druk wordt.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een ass-essmentprocedure heeft plaatsgevonden.
Die video die ik hier laatst postte?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Du Perron bij UVN op Ziggo-kanaal nu
Ook gekeken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:33 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Du Perron bij UVN op Ziggo-kanaal nu
Geen ideequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die video die ik hier laatst postte?
Vijf filmpjes in ieder geval.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over het kelderluik?Wat leuk dat dat op tv wordt uitgezonden.
Link?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die video die ik hier laatst postte?
Nu jetblast.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over het kelderluik?Wat leuk dat dat op tv wordt uitgezonden.
Zijn colleges van aansprakelijkheidsrecht blijven toch wel de vermakelijkste die ik heb meegemaaktquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)or-jouw-schade.dhtml
Bij welke deur(en) hangt ie eigenlijk?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Het bekende oranje waarschuwingsbriefje op de poort
Geen idee welk briefje je bedoeltquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Het bekende oranje waarschuwingsbriefje op de poort
Waarschuwing dat de deur zomaar kan open zwaaien. Het zich bevinden in de draaicirkel is op eigen risicoquote:
Oh. Nog nooit gezien. Het enige briefje dat ik ken is dat alle deuren een nooduitgang zijn na 18:00.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:19 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Waarschuwing dat de deur zomaar kan open zwaaien. Het zich bevinden in de draaicirkel is op eigen risico
of iets in die trant
Ja ik wist steeds niet of het nou de bieb of de faculteit wasquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:30 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is ook de eerste keer dat in dit topic wordt gesproken over de poort
Universiteitsbibliotheek Amsterdam (UBA)quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:39 schreef Tchock het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe de bieb aan het Koningsplein heet. Jij wel, Speedy?
Heb ik niet zo veel last van. Mijn samenvattingen zijn ook geen precieze samenvatting van het boek, dingen die ik weet en/of niet hoef te herinneren laat ik weg en heel veel is in schemavorm. Maar het forceert je (of; mij in elk geval) wel het hele boek aandachtig te lezen. Oh, en ik typ niet. Schrijf alles.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:43 schreef Ties02 het volgende:
Ik ben gekapt met samenvattingen van boeken maken, ik wil dan werkelijk alles erin opnemen wat eropn neerkomt dat je bijna het hele boek in eigen woorden aan het overtypen bent
Ook saai.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:45 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Universiteitsbibliotheek Amsterdam (UBA)
Je schrijft?! Op perkament met een ganzenveer zekerquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb ik niet zo veel last van. Mijn samenvattingen zijn ook geen precieze samenvatting van het boek, dingen die ik weet en/of niet hoef te herinneren laat ik weg en heel veel is in schemavorm. Maar het forceert je (of; mij in elk geval) wel het hele boek aandachtig te lezen. Oh, en ik typ niet. Schrijf alles.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:49 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je schrijft?! Op perkament met een ganzenveer zeker
Respect. Ik heb dat bakbeest misschien 2x open gehadquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:41 schreef Tchock het volgende:
118 pagina's nog dan heb ik de hele Pitlo samengevat. Moet kunnen vandaag, superstudeermodus aan.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 17:39 schreef Tchock het volgende:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe de bieb aan het Koningsplein heet. Jij wel, Speedy?
Bedoel je hier mee 'ik ook niet' of 'wat de fuck, Tchock'? In het tweede geval: ik had verwacht dat het ding wel een mooie naam zou hebben in plaats van enkel UBA.quote:
Wat de fuck, Tchock.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bedoel je hier mee 'ik ook niet' of 'wat de fuck, Tchock'? In het tweede geval: ik had verwacht dat het ding wel een mooie naam zou hebben in plaats van enkel UBA.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:51 schreef Yreal het volgende:
Zeiknat omdat de postsorteerder te achterlijk is om te schijten... yaaay![]()
![]()
quote:
Risico van het vak.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
En ik dus 2 uur extra heb gelopen en het inmiddels keihard regende...
Nee, eigenlijk nietquote:
Met te stom om te schijten refereer ik aan het feit dat diegene er niet in slaagt om brieven op volgorde van huisnummers te leggenquote:
Tchock, is dat niet omdat een stil pandrecht bij geregistreerde akte wordt gevestigd? Die zal dan ook eerst weer moeten worden "doorgehaald" denk ik.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:15 schreef Tchock het volgende:
Kan iemand de logica uitleggen van 3:258 lid 1? Een pandrecht vervalt als een zaak in de macht van de pandhouder komt, tenzij het een stil pandrecht is. Ik snap niet waarom dat onderscheid gemaakt wordt, voor het vuistpand is het een essentiële bepaling en voor stil pandrecht wordt 'ie helemaal buitenspel gezet.
Hoeft niet bij geregistreerde akte, maar ik snap je punt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Tchock, is dat niet omdat een stil pandrecht bij geregistreerde akte wordt gevestigd? Die zal dan ook eerst weer moeten worden "doorgehaald" denk ik.
Ik weet zeker dat het gewaardeerd is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
En ik dus 2 uur extra heb gelopen en het inmiddels keihard regende...
Controleer je dat niet voor je begint? Of in elk geval zodra je merkt dat het niet klopt?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met te stom om te schijten refereer ik aan het feit dat diegene er niet in slaagt om brieven op volgorde van huisnummers te leggen
voor een hongerloontje.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het gewaardeerd is.
Pandrecht is juist dat jij datgene waar pand op is gevestigd bij de schuldeiser in zijn bezit is, zodat hij het al heeft als hij er verhaal op wil nemen bij wanbetaling oid.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:15 schreef Tchock het volgende:
Kan iemand de logica uitleggen van 3:258 lid 1? Een pandrecht vervalt als een zaak in de macht van de pandhouder komt, tenzij het een stil pandrecht is. Ik snap niet waarom dat onderscheid gemaakt wordt, voor het vuistpand is het een essentiële bepaling en voor stil pandrecht wordt 'ie helemaal buitenspel gezet.
Maar ben je het er ook mee eens?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoeft niet bij geregistreerde akte, maar ik snap je punt.
Ik kan moeilijk alle bundeltjes post weer losmaken voordat ik ga beginnenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Controleer je dat niet voor je begint? Of in elk geval zodra je merkt dat het niet klopt?
Niet per se omdat het niet met een geregistreerde akte hoeft.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maar ben je het er ook mee eens?
Je leest te snel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Pandrecht is juist dat jij datgene waar pand op is gevestigd bij de schuldeiser in zijn bezit is, zodat hij het al heeft als hij er verhaal op wil nemen bij wanbetaling oid.
Als de pandgever het dan terug krijgt, ja, dan heeft de pandhouder niks meer om mee te slaan.
Even eigenwijs, maar ik zeg dat de akte wel geregistreerd moet worden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet per se omdat het niet met een geregistreerde akte hoeft.Veel logischer: als 3:258 wel zou werken bij stil pandrecht (waarvan per definitie de zaak in de macht van de pandgever blijft) bestond stil pandrecht niet. Alsnog vind ik het raar.
het is een beschermingsmaatregel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet per se omdat het niet met een geregistreerde akte hoeft.
betwijfel het. Uiteindelijk sta ik voor een bejaardenhuis, waar ik eerder al was geweest om die troep na te brengen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat het gewaardeerd is.
Niet waar. 3:237 zegt heel duidelijk dat stil pandrecht gevestigd wordt bij authentieke OF geregistreerde onderhandse akte. Typerend ook is dat bij een authentieke akte het moment van opmaken het ontstaan van het pandrecht inhoudt, en bij een onderhandse het moment van registratie.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Even eigenwijs, maar ik zeg dat de akte wel geregistreerd moet worden.
ergens in de biebquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:04 schreef ylSs het volgende:
Iemand enig idee waar de instructiezaal van de rechtenbibliotheek is? (RUG)
Rechts naast de deur naar de toilettenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:04 schreef ylSs het volgende:
Iemand enig idee waar de instructiezaal van de rechtenbibliotheek is? (RUG)
En die authentieke akte wordt niet geregistreerd? Juist als het moment van ontstaan belangrijk is lijkt mij van wel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Niet waar. 3:237 zegt heel duidelijk dat stil pandrecht gevestigd wordt bij authentieke OF geregistreerde onderhandse akte. Typerend ook is dat bij een authentieke akte het moment van opmaken het ontstaan van het pandrecht inhoudt, en bij een onderhandse het moment van registratie.
Voor de exacte uitleg kun je beter onze notariëlen aanspreken, maar volgens mij wil registratie zeggen registratie in een register en wordt een authentieke akte (meestal een door een notaris opgestelde akte) enkel als bewijsstuk bewaard bij de notaris.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En die authentieke akte wordt niet geregistreerd? Juist als het moment van ontstaan belangrijk is lijkt mij van wel.
ik denk dat inschrijving wel belangrijk is, zodat je de rangorde kan bepalen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor de exacte uitleg kun je beter onze notariëlen aanspreken, maar volgens mij wil registratie zeggen registratie in een register en wordt een authentieke akte (meestal een door een notaris opgestelde akte) enkel als bewijsstuk bewaard bij de notaris.
quote:Vuistpand kan slechts bestaan wanneer de zaak in de macht van de pandhouder is of in die van een bij overeenkomst aangewezen derde. Komt de zaak in de macht van de pandgever, dan is niet meer voldaan aan één van de voorwaarden voor het bestaan van vuistpand. De eis dat de zaak in de macht van de pandhouder of in die van een derde wordt gebracht (art. 3:236 lid 1 BW) geldt niet alleen voor de vestiging maar ook voor het voortbestaan van een vuistpandrecht.
Van tenietgaan van pandrecht zal ook sprake zijn wanneer in het geval waarin degene die een zaak uit hoofde van pandrecht onder zich heeft (de pandhouder of de bij overeenkomst aangewezen derde) in ernstige mate in de zorg voor de zaak tekortschiet en op grond daarvan de afgifte van de zaak aan de pandgever is bevolen (art. 3:258 BW). Zie Toel. Meijers, Parl. Gesch. Boek 3, p. 790; hierna nr. 151.
Op de regel van art. 3:258 lid 1 BW moet een uitzondering worden aangenomen voor het geval de zaak tegen de wil van de pandhouder weer in de macht van de pandgever wordt gebracht. Heeft de pandgever de zaak eigenmachtig teruggenomen of in ontvangst genomen van iemand die de zaak bij de pandhouder heeft weggenomen, dan zal de pandhouder op grond van zijn pandrecht, dat hem de bevoegdheid geeft op te treden tegen inbreuk, afgifte van de zaak kunnen vorderen en daartoe conservatoir beslag kunnen leggen (art. 730 Rv). De bevoegdheid afgifte te vorderen vloeit voort uit het absolute karakter van het pandrecht, het kan tegen iedereen worden ingeroepen. De pandgever heeft als eigenaar niet een beter recht omdat het pandrecht van het moederrecht is afgesplitst en niet meer aan de eigenaar toebehoort.
Komt de zaak in de macht van de pandgever, dan gaat het pandrecht niet teniet indien het is gevestigd op de wijze van art. 3:237 lid 1 BW. Heeft dus, in geval van stil pandrecht, de pandhouder de zaak aan zich doen afgeven (art. 3:237 lid 3 BW), dan gaat het pandrecht niet teniet wanneer de verpande zaak wederom in de macht van de pandgever wordt gebracht. Zie MvA, Parl. Gesch. Boek 3, p. 791, Reehuis (diss.), nr. 36.
Ik waardeer dat je zo uitgebreid op me reageert, maar ik denk toch dat het in het bestaan van die registratie zit. Sorryquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:09 schreef Tchock het volgende:
De ratio daarachter is dat een onderhandse akte niet dateerbaar is. Daarom is registratie vereist om antedateren te voorkomen. Bij een notariële akte speelt dat probleem niet omdat die altijd te dateren is aangezien de notaris hem op een bepaald moment opmaakt en dat ook noteert.
Ja, omdat je dus geen vuistpand kan uitoefenen als je als pandhouder niet beschikt over het goed waarop je pand hebt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bedankt. De vraag die Tchock-vele malen beknopter-stelde was dus: waarom?
Een notariële akte (= authentieke akte) wordt altijd bij de belastingdienst geregistreerd, de enige uitzondering is de wilsbeschikking. Binnen 10 dagen (niet werkdagen, maar dagen) nadat de akte is verleden moet deze aan de belastingdienst worden aangeboden. Daarna komt de akte weer terug en bewaard de notaris deze (of na meer dan 20 jaar gaan ze naar de algemene bewaarplaats).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En die authentieke akte wordt niet geregistreerd? Juist als het moment van ontstaan belangrijk is lijkt mij van wel.
Dat is sowieso niet waar. Een pandhouder mag het goed aan iedereen verliezen zonder consequentie, alleen niet aan de pandgever.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, omdat je dus geen vuistpand kan uitoefenen als je als pandhouder niet beschikt over het goed waarop je pand hebt.
Onderhandse akte is bij de belastingdienst. Authentieke akte is gewoon bij de notaris, alleen ik weet eigenlijk ook niet waar dat naar toe zou moeten gaan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:14 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Een notariële akte (= authentieke akte) wordt altijd bij de belastingdienst geregistreerd, de enige uitzondering is de wilsbeschikking. Binnen 10 dagen (niet werkdagen, maar dagen) nadat de akte is verleden moet deze aan de belastingdienst worden aangeboden. Daarna komt de akte weer terug en bewaard de notaris deze (of na meer dan 20 jaar gaan ze naar de algemene bewaarplaats).
Gewoon registreren van onderhandse akten kan geloof ik niet meer bij de belastingdienst, maar daar kan ik me ook in vergissen.
De kern van een stil pandrecht (vandaar de naam) is juist dat het niet naar buiten kenbaar is, registratie in een openbaar register is dan nogal onlogisch.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:15 schreef Ties02 het volgende:
Volgens mij is registratie in de openbare registers voor het vestigen wel noodzakelijk, dat heeft namelijk ten doel dat je geen mededeling hoeft te doen
En dat de pandhouder het goed niet onder zich hoeft te hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
De kern van een stil pandrecht (vandaar de naam) is juist dat het niet naar buiten kenbaar is, registratie in een openbaar register is dan nogal onlogisch.
openbare registers als in kadaster? Tchock heeft het toch over pandrecht? niet over hypotheekrecht?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:15 schreef Ties02 het volgende:
Volgens mij is registratie in de openbare registers voor het vestigen wel noodzakelijk, dat heeft namelijk ten doel dat je geen mededeling hoeft te doen
Jep.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:16 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
openbare registers als in kadaster? Tchock heeft het toch over pandrecht? niet over hypotheekrecht?
ik snap de vraag niet eens, kan je nagaan hoe ik mij voelquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ook. Maar ik waardeer onze discussie.
Ik waardeer jou ook.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik snap de vraag niet eens, kan je nagaan hoe ik mij voel
Sorry ja klopt, openbare registers moet daar register zijn van de belastingdienst. Echter is voor vestiging wel registratie nodigquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:16 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
openbare registers als in kadaster? Tchock heeft het toch over pandrecht? niet over hypotheekrecht?
Wat is jouw mening over onze discussie Ties?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Sorry ja klopt, openbare registers moet daar pandakte register zijn van de belastingdienst. Echter is voor vestiging wel registratie nodig
Het moment van vestiging door een notariële akte is het moment van opmaken van die akte, dus zoals ik eerder zei is registratie voor de totstandkoming van het pandrecht niet per se een vereiste. Correct me if i'm wrong.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Sorry ja klopt, openbare registers moet daar pandakte register zijn van de belastingdienst. Echter is voor vestiging wel registratie nodig
Dat zeg ik toch. Elke notariële akte gaat na passeren naar de belastingdienst, daar wordt het geregistreerd, krijgt het een stickertje en komt het weer terug bij de notaris, die vervolgens de akte bewaard. (Uitzondering zijn de testamenten van nog niet opengevallen nalatenschappen om logische redenen).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:15 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Onderhandse akte is bij de belastingdienst. Authentieke akte is gewoon bij de notaris, alleen ik weet eigenlijk ook niet waar dat naar toe zou moeten gaan.
Voor 237 en 239 geldt dat bij een onderhandse akte registratie vereist is voor totstandkomen. Dan komt het pandrecht pas tot stand.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het moment van vestiging door een notariële akte is het moment van opmaken van die akte, dus zoals ik eerder zei is registratie voor de totstandkoming van het pandrecht niet per se een vereiste. Correct me if i'm wrong.
Ja, klopt. we zitten op 1 lijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:24 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch. Elke notariële akte gaat na passeren naar de belastingdienst, daar wordt het geregistreerd, krijgt het een stickertje en komt het weer terug bij de notaris, die vervolgens de akte bewaard. (Uitzondering zijn de testamenten van nog niet opengevallen nalatenschappen om logische redenen).
Ik dacht dat onderhandse akten niet meer geregistreerd kunnen worden bij de belastingdienst, maar ik zie nu dat het nog wel kan maar alleen voor die onderhandse akte waarbij dat verplicht is (vroeger kon je elk onderhands stuk registreren bij de belastingdienst namelijk, vandaar mijn twijfel).
Ja Tchock, dat lijkt me correct. Een notariële akte is een authentieke akte, je mag uitgaan van de datum van verlijden. De onderhandse akte moet geregistreerd worden en gaat dan pas ' in' om, zoals je al eerder aangaf het antedateren te voorkomen. Immers er staat nu geen bijzonder ambtenaar (lees: notaris) voor in dat het op die en die datum is overeengekomen en vastgelegd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het moment van vestiging door een notariële akte is het moment van opmaken van die akte, dus zoals ik eerder zei is registratie voor de totstandkoming van het pandrecht niet per se een vereiste. Correct me if i'm wrong.
hoelaat begint de game?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:31 schreef Ties02 het volgende:
Ja wat Spiegel zegt
Ik kan het niet zo prachtig verwoorden, zit ook nog steeds in de trein
succes!quote:
Meer breathing bad begreep ik.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:39 schreef Yreal het volgende:
Natuurkunde docent die mosterdgas in de kelder had staan![]()
![]()
http://nos.nl/artikel/564(...)kelder-flat-ede.html
Dat hij waarschijnlijk zelf heeft gebrouwen... Breaking bad nl?
Je leest mijn post niet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Voor 237 en 239 geldt dat bij een onderhandse akte registratie vereist is voor totstandkomen. Dan komt het pandrecht pas tot stand.
Nee, precies. Dank!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:28 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Ja Tchock, dat lijkt me correct. Een notariële akte is een authentieke akte, je mag uitgaan van de datum van verlijden. De onderhandse akte moet geregistreerd worden en gaat dan pas ' in' om, zoals je al eerder aangaf het antedateren te voorkomen. Immers er staat nu geen bijzonder ambtenaar (lees: notaris) voor in dat het op die en die datum is overeengekomen en vastgelegd.
Daarnaast maakte ik alleen nog de opmerking dat ook de notariële akte wel wordt geregistreerd, maar dat maakt hiervoor verder niet uit.
Ik wist helemaal niet dat jij zoveel voor Roda JC voelde.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:34 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
succes!
ik wilde vanavond naar waalwijk gaan, maar ik heb het gewoon te druk:(
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je leest mijn post niet.
[..]
Nee, precies. Dank!
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:31 schreef Ties02 het volgende:
Ja wat Spiegel zegt
Ik kan het niet zo prachtig verwoorden, zit ook nog steeds in de trein
Waar ben je? Je hebt nog een uur. Moet goed te doen zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh dat komt helemaal goed hoor
*klopt af*
wat gemeenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 15:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Anders kom je naast mij zitten bij de andere teletekst-supporters. Heeft iemand Yreal al verteld dat "we" vanavond uit spelen?
Texelquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waar ben je? Je hebt nog een uur. Moet goed te doen zijn.
Opstellingen gezien? Dat wordt een feest.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh dat komt helemaal goed hoor
*klopt af*
Geen Mokhtarquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Opstellingen gezien? Dat wordt een feest.
Ja ik zag het, alle swaggerboys staan erinquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Opstellingen gezien? Dat wordt een feest.
Ik zal zo bellen. Heb nu een bejaarde aan de telefoon met een onsamenhangend verhaal over een postbode met een paarse das.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vertel ze even dat Yreals post niet op volgorde ligt
Daar gaan we voor.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja ik zag het, alle swaggerboys staan erinHopelijk een spektakel met veel aanvallend voetbal
Ties, ze zijn gemeenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:52 schreef Ties02 het volgende:
Hey jongens een beetje aardig doen tegen Y he
Doet me altijd denken aan oude videogames als je weer eens in je telefoon/ipod staat te blazenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:54 schreef Speedy_T het volgende:
Ik dacht dat mn iphone connector kapot was; bleek ie gewoon vol met stof en andere meuk te zitten
Jazeker. het is een mooie club die veel spanningen met zich meebrengt:Pquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat jij zoveel voor Roda JC voelde.
In je broekje?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:56 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Jazeker. het is een mooie club die veel spanningen met zich meebrengt:P
'Hee dat is van South Park'quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:00 schreef Speedy_T het volgende:
If you french fry when you gotta pizza, you're gonna have a bad time
Feyenoordquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:52 schreef Tchock het volgende:
Het zou me niets verbazen als Feyenoord dit gaat verliezen. Het ontbreekt aan motivatie, wilskracht, scherpte. Waardeloos. Als Eagles het besef krijgt dat er wat mogelijk is wordt het heel spannend
Geniale afleveringquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
'Hee dat is van South Park'
*kijkt opzij naar tv*
HEE SOUTH PARK
Ik weet de afgelopen weken precies wat je voelt. Zwolle heeft al een eeuw niet gewonnen ondanks tientallen kansen en de tegengoals zijn allemaal persoonlijke blundersquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:01 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Feyenoord57 kansen missen en dan zelf weer een goal weggeven. Wat moet Koeman daar ziek van worden.
Ja, ze hebben zich goed herpakt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Overigens staat Feyenoord wel verdiend voor.
pax is voor grunnquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:51 schreef Tchock het volgende:
Wie is hier eigenlijk voor wat? Ties en Bart zijn kamp Twente, Spot is Ajacied, Y ook. Verder nog iemand?
jij bent natuurlijk ook voor ajaxquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoelde ten aanzien van Twente - Ajax
Hoezoquote:
En nu ook de voorsprong, dus. Slecht verdedigd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:04 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Voorlopig heeft FC Twente de wedstrijd in handen.
Az.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:51 schreef Tchock het volgende:
Wie is hier eigenlijk voor wat? Ties en Bart zijn kamp Twente, Spot is Ajacied, Y ook. Verder nog iemand?
Niet in handen van de pandhouder, maar van de pandgever. Zie art. 3:258 lid 1.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:15 schreef Tchock het volgende:
Ja, excuus. Haal ze af en toe door elkaar maar ik bedoel natuurlijk de eigenaar van het goed waar het pandrecht op is gevestigd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:12 schreef Valid het volgende:
[..]
Niet in handen van de pandhouder, maar van de pandgever. Zie art. 3:258 lid 1.
Dan is art. 3:258 lid 1 niet onlogisch toch? Vrij vertaald staat er dat een pandrecht vervalt als het goed dat als vuistpand dient in handen de pandgever komt. Dan zou het immers een stil pandrecht moeten zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, excuus. Haal ze af en toe door elkaar maar ik bedoel natuurlijk de eigenaar van het goed waar het pandrecht op is gevestigd.
Maar waarom geldt dat niet bij stil pandrecht, bijvoorbeeld als de pandhouder na afgifte het goed in bezit heeft en het komt terug bij de pandgever? Waar ik me vooral over verbaas, dus, is eigenlijk dat hoewel stil pandrecht normaliter minder zekerheid biedt, vuistpand sterk ingeperkt is doordat het goed niet meer vrijelijk mag verplaatsen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:16 schreef Valid het volgende:
[..]
Dan is art. 3:258 lid 1 niet onlogisch toch? Vrij vertaald staat er dat een vuistpand vervalt als het goed waarop het pandrecht rust in handen van de pandgever komt. Dan zou het immers een stil pandrecht moeten zijn.
Oftewel: als ik een lening bij jou afsluit en een je pandrecht geef op m'n auto, dan moet de auto in jou macht zijn. Komt de auto in mijn macht, dan vervalt jouw pandrecht.
Omdat je bij stil pandrecht niet hoeft af te gevenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar waarom geldt dat niet bij stil pandrecht, bijvoorbeeld als de pandhouder na afgifte het goed in bezit heeft en het komt terug bij de pandgever?
Wel als de pandhouder afgifte vordert door tekortschieten of de dreiging daartoe.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Omdat je bij stil pandrecht niet hoeft af te geven
A is eigenaar van een auto dat dienst doet als onderpand.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar waarom geldt dat niet bij stil pandrecht, bijvoorbeeld als de pandhouder na afgifte het goed in bezit heeft en het komt terug bij de pandgever?
Nogmaals: dat weet ik. Zie mijn edit ook.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:19 schreef Valid het volgende:
[..]
A is eigenaar van een auto dat dienst doet als onderpand.
A leent van B en ter zekerheid geeft A B een recht van pand op de auto. De auto wordt bij B ondergebracht, omdat het vuistpand (art. 3:36) is.
Als de auto weer in handen komt van A, dan vervalt B's pandrecht op de auto. Immers, het goed (pand) moet in handen zijn van de pandhouder (B dus).
Dit geldt niet voor een stil pandrecht: in dat geval blijft de auto van A belast met het pandrecht van B immers juist bij de eigenaar (A).
Omdat het hele idee van een vuistpand juist is dat het in handen is van de pandhouder. Anders is het een stil pand.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nogmaals: dat weet ik. Zie mijn edit ook.
A heeft een auto. B heeft een stil pandrecht daarop. A dreigt niet na te komen, dus vordert B de afgifte van de auto. De auto is dus in de macht van B. Als die terugkeert bij A, heeft dat geen consequentie voor het pandrecht. De auto mag in handen zijn van wie dan ook. Bij vuistpand is dat niet het geval, en ik vroeg me af waarom. Zeker gezien het feit dat vuistpand in vrijwel alle andere gevallen meer zekerheid biedt dan stil pand.
Ja, maar daarmee gaat het pandrecht dus niet teniet...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wel als de pandhouder afgifte vordert door tekortschieten of de dreiging daartoe.
... Zucht.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee gaat het pandrecht dus niet teniet...
dankje valid, ik dacht even dat ik gek werdquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:34 schreef Valid het volgende:
Eigenlijk zegt 3:258 lid 1: Op het moment dat niet meer voldaan wordt aan de kenmerken van een pandrecht (=het goed is in handen van de pandhouder), dan eindigt het pandrecht.
Makkelijker kan ik het niet maken en het lijkt me ook verre van onlogisch.
Ik vind het geen gekke vraag, het lijkt alleen of de mensen die antwoord geven alleen maar binnen de bestaande lijnen denken. Dat is niet zo gek, maar jouw vraag gaat juist wat verder en dat lijkt niet helemaal aan te komen ofzo. Helaas heb ik het antwoord ook niet. Het lijkt een beetje een " het-is-zoals-het-is-geval", wat niet perse helemaal logisch is als je er wat verder over nadenkt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:23 schreef Tchock het volgende:
Oké. Laat maar. De vraag is blijkbaar onzinnig of te complex.Alsnog bedankt iedereen die heeft nagedacht.
Nee. Dat artikel zou zelfs gewoon geschrapt kunnen wordenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:09 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik vind het geen gekke vraag, het lijkt alleen of de mensen die antwoord geven alleen maar binnen de bestaande lijnen denken. Dat is niet zo gek, maar jouw vraag gaat juist wat verder en dat lijkt niet helemaal aan te komen ofzo. Helaas heb ik het antwoord ook niet. Het lijkt een beetje een " het-is-zoals-het-is-geval", wat niet perse helemaal logisch is als je er wat verder over nadenkt.
Ik vind de vraag van Tchock interessant en ik snap je post nietquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee. Dat artikel zou zelfs gewoon geschrapt kunnen worden
Inderdaad. In lijn met een artikel wat zou bepalen: "Een middelijk bezitter die zijn goed uitleent, houdt op middelijk bezitter te zijn."quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee. Dat artikel zou zelfs gewoon geschrapt kunnen worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |