Een 635CSI hebben zonder stalling is misdadig.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:14 schreef silenthill het volgende:
Echt zonde, dus een mooie Amerikaan of
een BMW 635CSI of 728 zal er voor mij nooit meer inzitten.
Dan loop ik leeg op de wegenblasting, omdat ik geen stalling heb :-(
Bron: http://nos.nl/artikel/575(...)innen-de-regels.htmlquote:Eurocommissaris Rehn schrijft dat Nederland geen marges inbouwt maar precies binnen de regels blijft. Hij roept Den Haag dan ook op om het herfstakkoord en de begroting voor volgend jaar zonder verdere compromissen uit te voeren
En ik zou voor stallen gaan, ik gebruik de auto echt als 'tweede auto' en kan prima zonder. Vind het wel jammer, maar het scheelt me te veel geld voor die paar honderd kilometer die ik in die drie maanden zou rijden.quote:Op vrijdag 15 november 2013 09:09 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
klopt, tenzij je die 3 maanden stalt dan is het max ¤120 voor het hele jaar
hoe werkt het daar nu?quote:Op vrijdag 15 november 2013 13:00 schreef r8v2 het volgende:
En Belgie heeft juist de regels versoepeld sinds juli. Eén Europa, m'n reet!
- O-plaat: geen wegenbelasting, geen APK maar beperkt gebruik (georganiseerde toertochten, evenementen, etc.)quote:
Die O plaat is dan niet gewijzigd, klopt dat? En die tweede regeling is nieuw?quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:06 schreef r8v2 het volgende:
[..]
- O-plaat: geen wegenbelasting, geen APK maar beperkt gebruik (georganiseerde toertochten, evenementen, etc.)
- normale plaat: gereduceerde wegenbelasting, beperkte APK, onbeperkt kilometers. En dat met 25 jaar oud.
Aangezien ik geen Belg ben kan ik dat niet beantwoorden..quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:14 schreef CafeRoker het volgende:
En hoe zit het met jullie beruchte 'dagelijks gebruik' keuring en dat gedoe het dat gelijkvormigheidsattest?
Dat ligt toch echt heel erg aan jezelf hoor; mijn Niksan 3.0 V6 doet op de snelweg braafjes 1 op 10 (@130), en 1 op 11 kan ook als je jezelf kunt beheersen en de teller onder- of op de 120 houdt.quote:Op vrijdag 15 november 2013 12:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Want een oude BMW is lekker goedkoop rijden wou je zeggen. Onderhoud en onderdelen kosten goed geld als je pech hebt, nog los van het feit dat je 1 op 7 rijdt ofzo.
Dat is Nissan, geen BMW.quote:Op zaterdag 16 november 2013 14:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat ligt toch echt heel erg aan jezelf hoor; mijn Niksan 3.0 V6 doet op de snelweg braafjes 1 op 10 (@130), en 1 op 11 kan ook als je jezelf kunt beheersen en de teller onder- of op de 120 houdt.
Egal; dik blok met vooroorlogse techniek in een redelijk zware bak.quote:
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met de nieuwe oldtimerregeling.. Het ging uiteindelijk toch om het milieu en niet over de extra inkomstenquote:Op vrijdag 15 november 2013 12:48 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/575(...)innen-de-regels.html
Oftewel: de EU adviseert met klem om het Belastingplan 2014 zonder aanpassingen er doorheen te jagen. Aangezien Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil uithangen binnen Europa lijkt me dit de definitieve nekschot voor een eventuele aanpassing of uitstel van de nieuwe oldtimerregeling.
We kunnen dus stellen dat de nieuwe regeling vanaf januari 2014 er komt?quote:Op dinsdag 19 november 2013 16:27 schreef Bart-Willem het volgende:
CDA, SP, PVV, die eenmansfractie van die ex-PVV'er en 50plus. De rest verwierp de motie. Opvallend: bij de motie Van Vliet (om de huidige regeling te laten zoals die is) stemde CDA niet voor. Beetje vreemd, dus geen idee wat die eigenlijk wel willen. Nog opvallender: het CDA was in haar verkiezingsplannen nog fel over oldtimers, en moest de vrijstelling in zijn geheel afgeschaft worden.
Had je anders verwacht?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |