En ze zijn ook niet bepaald sluipschutters...quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:10 schreef Karboenkeltje het volgende:
Stormtroopers gebruiken geen lasers maar blasters.
idd, plaatje was beter geweest met 1 meeuw.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:11 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En ze zijn ook niet bepaald sluipschutters...
Wij gaan ervan uit dat de ophanden zijnde aanpak z'n vruchten zal gaan afwerpen in onze prachtige stad, maar we zullen het nog moeten afwachten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Dat plaatje
Spitsnieuws
Haarlem
Meeuwen
Zit jij bij het Haarlem promotieteam?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:47 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Wij gaan ervan uit dat de ophanden zijnde aanpak z'n vruchten zal gaan afwerpen in onze prachtige stad, maar we zullen het nog moeten afwachten. [ afbeelding ]
Zoiets, maar ik ben uiteraard zelf een enthousiast Haarlemmer.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:48 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Zit jij bij het Haarlem promotieteam?
Klopt, Niels. Men kan het beste proberen zo mogelijk straten vrij te houden van afval, vuilniszakken e.d. Voeren is hier waarschijnlijk nog het probleem, denk ik.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:23 schreef niels0 het volgende:
Het belangrijkste is ze niet te voeren en te zorgen dat de straten vrij blijven van eetbaar afval.
Meer info: www.meeuwenindestad.be
Ik denk niet dat laserlicht gaat helpen.
U heeft hierin volkomen gelijk!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 22:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
PS, TS: die "meeuwen" in de OP zijn helemaal geen meeuwen, dat zijn sterns, om precies te zijn dwergsterns, een prachtige en beschermde vogel.
Meeuw (om precies te zijn, de gewone zilvermeeuw, het beest dat je dus vaak op het strand tegenkomt):
[ afbeelding ]
Dwergstern:
[ afbeelding ]
Een heel ander beest dus.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:30 schreef Scjvb het volgende:
U heeft hierin volkomen gelijk!
De afbeelding bij het artikel klopt natuurlijk niet, bovendien zien die meeuwen er sowieso al veel brutaler uit. We zijn ze liever kwijt dan rijk. [ afbeelding ]
Meeuwen zijn ook prachtige vogels hoor. Kunnen echt super goed vliegen. Mooiste vind ik als het hard waait dat ze alleen maar hun vleugel hoeven uit te spreiden om op te stijgen.quote:
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:36 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Meeuwen zijn ook prachtige vogels hoor. Kunnen echt super goed vliegen. Mooiste vind ik als het hard waait dat ze alleen maar hun vleugel hoeven uit te spreiden om op te stijgen.
Oostende schrijft de hoogste boetes uit in Belgie voor het voeren van meeuwen. EURO250,-quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:30 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Klopt, Niels. Men kan het beste proberen zo mogelijk straten vrij te houden van afval, vuilniszakken e.d. Voeren is hier waarschijnlijk nog het probleem, denk ik.![]()
Ja, ik snap die "overlast" dus ook niet echt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Raar dit.
Wat denkt men wel.
• Dat de meeuw na belaserd te zijn denkt van oei hier moet ik niet meer komen ik ga terug naar zee? Dream on...
• Dat een stel ambtenaren heel de dag met zo'n laserpistool door de stad loopt om vogels te verjagen? Wat kost dat wel niet.
• Is het echt zo erg dat er wat vogels rondvliegen?
Dat zeggen mensen ook vaak van duiven, maar dat zijn dan vooral de mensen die denken dat een binnenstad een winkelcentrum is en dat wat zij niet zien in hun kooplust er ook niet is. Binnenstadsbewoners en mensen die er werken kijken daar doorgaans heel anders tegenaan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:09 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, ik snap die "overlast" dus ook niet echt.
Mensen zouden eens moeten begrijpen dat die beesten gewoon afkomen op de enorme hoop zooi die ze achterlaten. Kijk maar eens op een willekeurig strand (ik denk nu aan Scheveningen waar ik in de zomer regelmatig een dagje zon pik), de dieren beschouwen het als één groot banket.
En gelijk hebben ze.
Of Gordon laten zingen. Dat schrikt ook enorm af, zie die hond die begon te huilen afgelopen dinsdag.quote:
Het probleem is vooral dat ze ook in de stad nestelen, vaak op daken van flats.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:02 schreef Watertornado het volgende:
Meeuwen zijn dus beschermd:
Binnen de Europese geldende Flora- en Faunawet is de meeuw als volgt beschermd. Binnen de bebouwde kom is het verboden om:
•de dieren opzettelijk te verontrusten
•de nesten uit te halen of te verstoren
•eieren te rapen, uit het nest te nemen of te vernielen
Ben benieuwd of dit laseren wordt gezien als verontrusten.
ja gewoon in de binnenstad wat mensen met hagelgeweren in de rondte laten knallenquote:Op zondag 20 oktober 2013 12:43 schreef Justinn het volgende:
Gewoon afschieten die beesten man. Doe niet moeilijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |