abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:06:30 #201
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132318489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:02 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet zo van kranten, en al helemaal niet van de Volkskrant.

Wat staat erin? Toevallig dat stuk over de prijs van koopwoningen vs. huurwoningen?
Inderdaad. ;)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:08:11 #202
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_132318514
- Leeftijdsverwachting neemt toe
- Aantal huishoudens neemt toe doordat gemiddeld aantal personen per huishouden kleiner wordt

Uitponden huurwoningen is in het verleden, 10 jaar geleden, veel hoger geweest.

En de economie van de VS zit al decennia zo in elkaar.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:10:15 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132318541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:08 schreef Bayswater het volgende:
nou ze hebben er nog zeker een miljoen woningen te gaan aan sociale huurwoningen, voor de corporaties leeg zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132318564
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:06 schreef pfaf het volgende:

[..]

Inderdaad. ;)
Net gelezen op internet. Maar als ik dan dit onderaan lees:
quote:
We hebben besloten om kosten die variëren per jaar, woning en gemeente niet mee te nemen in de prijs. Het gaat bijvoorbeeld om de Onroerend Zaak Belasting, het eigenwoningforfait en de kosten voor onderhoud. We gaan er vanuit dat die kosten opwegen tegen het feit dat kopers van nu een allemaal annuïteitenhypotheken sluiten. Daardoor bestaat een deel van hun maandlast, gemiddeld over de looptijd 3,3 procent, feitelijk uit sparen. Huurders hebben dat voordeel weer niet.
dan heb ik meteen m'n sterke twijfels of deze "onderzoekers" enig idee hadden waar ze mee bezig waren.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:12:27 #205
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_132318574
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ze hebben er nog zeker een miljoen woningen te gaan aan sociale huurwoningen, voor de corporaties leeg zijn
Nog niet geëmigreerd?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:13:37 #206
323876 michaelmoore
pi_132318589
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:12 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Nog niet geëmigreerd?
nee ik moet nog twee jaar, voor ik het keuzepensioen aanspreek
Maar mijn nieuwe officiële woonadres komt in een EU land met een heel laag woonlandbeginsel , dat is zeker
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132318630
quote:
- Aantal huishoudens neemt toe doordat gemiddeld aantal personen per huishouden kleiner wordt
Leuk, maar zowel oudjes als eenpersoonshuishoudens vormen nou niet bepaald de groepen die het zich kunnen veroorloven om dure woningen aan te schaffen en de woningmarkt weer op gang kunnen helpen.
quote:
Heb je hier een bron van? Ik geloof er namelijk niks van. Het uitponden tegen deze kortingen (25% en hoger) is pas onlangs wettelijk mogelijk gemaakt.
quote:
Hoe bedoel je, "zo in elkaar"? Wat de FED nu aan het doen is, is nog nooit eerder vertoond in de VS. Wel op andere plaatsen in de wereld, maar daar is het overal slecht afgelopen.
pi_132318798
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef pfaf het volgende:
Hpeopjes, heb jij de Volkskrant, zo ja, zou ik pagina 24 en 25 eens lezen. ;)
de samenvatting, wat velen zonder oogkleppen op al in dit topic onderbouwden met werkelijke voorbeelden ipv fantasien:

quote:
Huurders van vrije sectorwoningen zijn het duurst uit. Zij betalen in alle onderzochte regio’s ongeveer twee keer zo veel als kopers van vergelijkbare huizen.
http://www.nu.nl/geldzake(...)an-sociale-huur.html

En dat is ook niet vreemd, want niemand bouwt met verlies.

Kun je je reet in een sociale huurwoning parkeren, kun je nog een paar jaar lang profiteren van bakken rijkssubsidies die er in de jaren 80 en 90 in geparkeerd zijn, maar op middellange termijn is het één pot nat, en zullen de huren richting 6-8% gaan (van de stichtingskosten die thans al hoger licht dan de 'marktwaarde'

Want hoe graagt dat iemand ook wil, niemand gaat je een cadeautje geven, dus wees geen dief van jezelf.
so long and thanks for all the fish
pi_132318902
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:11 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

[..]

dan heb ik meteen m'n sterke twijfels of deze "onderzoekers" enig idee hadden waar ze mee bezig waren.
Daar mag ik dan denk ik uit afleiden dat je het met de rest eens bent. Mooi.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:46:52 #210
323876 michaelmoore
pi_132319012
quote:

oude mensen willen geen geld vast hebben, ze willen snoeppotje houden en in de zon wandelen
pi_132319058
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

oude mensen willen geen geld vast hebben, ze willen snoeppotje houden en in de zon wandelen
oude mensen willen fijn in hun vertrouwde omgeving wonen, bij hun kinderen en vrienden.

als je beide niet hebt, en je leven bestaat uit het drammen op fora vanaf je kamertje, dan is dat natuurlijk een ander verhaal

(en probeer eens te begrijpen wat het woonlandbeginsel is, of beur je idd nog kinderbijslag? :D )
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:56:23 #212
323876 michaelmoore
pi_132319168
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:49 schreef crashbangboom het volgende:

(en probeer eens te begrijpen wat het woonlandbeginsel is, of beur je idd nog kinderbijslag? :D )
ik neem het je niet kwalijk,

http://www.belastingdiens(...)_zvw_of_bijdrage_zvw
pi_132319348
quote:
Gelukkig maar aangezien het woonlandbeginsel een rol speelt bij "kinderbijslag, het kindgebonden budget, de nabestaandenuitkeringen en de vervolguitkering van de WGA-uitkering"

Kun jij in dit topic (en ook andere) een wat minder onzin posten?

En spreek voor jezelf, niet "De Ouderen' van Nederland, Henk.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:20:26 #214
323876 michaelmoore
pi_132319581
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Gelukkig maar aangezien het woonlandbeginsel een rol speelt bij "kinderbijslag, het kindgebonden budget, de nabestaandenuitkeringen en de vervolguitkering van de WGA-uitkering"

juist en wat nog meer ??? Ja??? Toe maar , je weet het wel

Hheeft te maken met Pensioenen en met ZVW
pi_132319668
quote:

Nog een twijfelpunt: het hele verhaal gaat niet in op de hypotheekverstrekkers/banken, die heden ten dagen - in tegenstelling tot 10 jaar geleden - nog maar in geringe mate hypotheken verstrekken.

Jarenlang werden de huizenprijzen opgeblazen door torenhoge hypotheken in die huizen te pompen. Nu is de sitatie omgekeerd: er gaat steeds minder geld in gestouwd worden -> gevolg: prijsdaling.

Vergeet niet dat de koopwoningenmarkt, nooit een vrije transparante vraag/aanbod markt is geweest. Veel eerder een markt die prijstechnisch gemanipuleerd werd door HRA, hypotheekverstrekkers en grondpolitiek.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_132319693
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

En geen zorgen over huis-&tuinonderhoud en gepeupel dat zich "vakkundig aannemer (lees: zakkenvullers) " noemt, voor dergelijke zaken over de vloer hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:27:18 #217
323876 michaelmoore
pi_132319717
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:25 schreef blomke het volgende:

[..]

En geen zorgen over huis-&tuinonderhoud en gepeupel dat zich "vakkundig aannemer" voor dergelijke zaken over de vloer hebben.
juist en een appartement van 50m2 begane grond, voor 12.000 euro en een meisje dat de zaak schoonhoudt en boodschappen doet voor 200 euro per maand
pi_132319887
quote:

[..]

[..]

Ze zijn vast ingehuurd door NVM en VEH.
pi_132319928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Daar mag ik dan denk ik uit afleiden dat je het met de rest eens bent. Mooi.
Nee, dat mag je niet. Mag ik je er trouwens even op wijzen dat je me hier eigenlijk woorden in de mond legt, en dat ook dat tegen de fok-regeltjes is? Jij maakt het wel erg bont, elke keer maar weer.

Enfin... als de uitgangspunten van dit zogenaamde "onderzoek" al niet kloppen, dan kan de rest sowieso niet anders dan waardeloos zijn.
pi_132319932
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:10 schreef blomke het volgende:

[..]

De werkeloosheid stijgt nog steeds, de positie van de banken is uiterst wankel, minder huizen te koop omdat verkopers ze terug halen uit de verkoop (komt geen hond kijken), de beurs ligt er al jaren belabberd bij ten teken dat ook op langere termijn, géén enkel herstel te verwachten is.

De huidige crisissituatie is de nieuwe economische situatie; voor nu én voor de toekomst.
Ik ga bijna geloven dat je geld krijgt om negatief te zijn :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_132320051
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk, wat zie jij dan als "positieve puntjes" voor de Nederlandse woningmarkt? En er dan gewoon even heel nuchter en zo objectief mogelijk naar kijken, dus niet met je roze bril op.

Overigens, voor velen (voor mijzelf bijvoorbeeld) zou het alleen maar positief zijn als die woningmarkt compleet in elkaar zou klappen. 2 voor de prijs van 1, dat soort toestanden. Ik zie dat wel zitten.
pi_132320204
In 1979 zeiden ze ook dat het kopen van een huis goedkoper was dan huren:

http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap007%3Aa0160

Daarna daalden de huizenprijzen gemiddeld nog 40%.
pi_132320215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik ben juist pósitief. Positief over de huidige trend en resulterend economisch klimaat waarin NIET het eindeloze produceren&consumeren van gadgets, het beslag op grondstoffen&energie, het graaien door managers, het uitzichtloze winstbejag en uitbuiting van natuur & medemens centraal staan.
pi_132320603
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ben juist pósitief. Positief over de huidige trend en resulterend economisch klimaat waarin NIET het eindeloze produceren&consumeren van gadgets, het beslag op grondstoffen&energie, het graaien door managers, het uitzichtloze winstbejag en uitbuiting van natuur & medemens centraal staan.
Helemaal eens met deze post.

Het economische klimaat is de afgelopen 10-15 jaar vernietigend geweest. Steeds sneller van hype naar hype springend, alsmaar meer lenend (mogelijk maakt door gevoelloze autisten aan de financiële knoppen), opgezweept door hijgerige, doorgaans seksueel getinte commercials (verzonnen en gepresenteerd door volgesnoven ADHD'ers), heeft de westerse samenleving zichzelf langzaam de vernieling in gewerkt.

Hoog tijd voor een aantal jaren van bezinning.
pi_132320856
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:50 schreef Bayswater het volgende:
Leuk voor je verhaal, maar bij al jouw argumenten is afgelopen half jaar een herstel ingetreden, Daling werkloosheid is minder sterk, positie banken is sterk verbeterd mede dankzij annuïteiten, woningen die te koop staan neemt het aantal zelf iets van af en is nu onder de 265.000 gekomen(eerst verkopen dan kopen zorgt sowieso voor een stijging). Aantal verkopen neemt aanzienlijk toe, alles duidt er op dat het dieptepunt voorbij is. Kijk ook eens naar de beurzen die 1,5 tot 2 jaar op de economie vooruit lopen.
Even een opfrissertje:
http://www.nu.nl/ondernem(...)inkels-failliet.html

Bijkomend voordeel: winkels verdwijnen ook uit het stadsbeeld; en daarmee de winkelende, consumerende, schreeuwerige, vretende en zuipende consument ook van de straat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')