Inderdaad.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:02 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet zo van kranten, en al helemaal niet van de Volkskrant.
Wat staat erin? Toevallig dat stuk over de prijs van koopwoningen vs. huurwoningen?
nou ze hebben er nog zeker een miljoen woningen te gaan aan sociale huurwoningen, voor de corporaties leeg zijnquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:08 schreef Bayswater het volgende:
Uitponden huurwoningen is in het verleden, 10 jaar geleden, veel hoger geweest.
Net gelezen op internet. Maar als ik dan dit onderaan lees:quote:
dan heb ik meteen m'n sterke twijfels of deze "onderzoekers" enig idee hadden waar ze mee bezig waren.quote:We hebben besloten om kosten die variëren per jaar, woning en gemeente niet mee te nemen in de prijs. Het gaat bijvoorbeeld om de Onroerend Zaak Belasting, het eigenwoningforfait en de kosten voor onderhoud. We gaan er vanuit dat die kosten opwegen tegen het feit dat kopers van nu een allemaal annuïteitenhypotheken sluiten. Daardoor bestaat een deel van hun maandlast, gemiddeld over de looptijd 3,3 procent, feitelijk uit sparen. Huurders hebben dat voordeel weer niet.
Nog niet geëmigreerd?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ze hebben er nog zeker een miljoen woningen te gaan aan sociale huurwoningen, voor de corporaties leeg zijn
nee ik moet nog twee jaar, voor ik het keuzepensioen aanspreekquote:
Leuk, maar zowel oudjes als eenpersoonshuishoudens vormen nou niet bepaald de groepen die het zich kunnen veroorloven om dure woningen aan te schaffen en de woningmarkt weer op gang kunnen helpen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:08 schreef Bayswater het volgende:
- Leeftijdsverwachting neemt toe
- Aantal huishoudens neemt toe doordat gemiddeld aantal personen per huishouden kleiner wordt
Heb je hier een bron van? Ik geloof er namelijk niks van. Het uitponden tegen deze kortingen (25% en hoger) is pas onlangs wettelijk mogelijk gemaakt.quote:Uitponden huurwoningen is in het verleden, 10 jaar geleden, veel hoger geweest.
Hoe bedoel je, "zo in elkaar"? Wat de FED nu aan het doen is, is nog nooit eerder vertoond in de VS. Wel op andere plaatsen in de wereld, maar daar is het overal slecht afgelopen.quote:En de economie van de VS zit al decennia zo in elkaar.
de samenvatting, wat velen zonder oogkleppen op al in dit topic onderbouwden met werkelijke voorbeelden ipv fantasien:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef pfaf het volgende:
Hpeopjes, heb jij de Volkskrant, zo ja, zou ik pagina 24 en 25 eens lezen.
http://www.nu.nl/geldzake(...)an-sociale-huur.htmlquote:Huurders van vrije sectorwoningen zijn het duurst uit. Zij betalen in alle onderzochte regio’s ongeveer twee keer zo veel als kopers van vergelijkbare huizen.
Daar mag ik dan denk ik uit afleiden dat je het met de rest eens bent. Mooi.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Net gelezen op internet. Maar als ik dan dit onderaan lees:
[..]
dan heb ik meteen m'n sterke twijfels of deze "onderzoekers" enig idee hadden waar ze mee bezig waren.
oude mensen willen geen geld vast hebben, ze willen snoeppotje houden en in de zon wandelenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:08 schreef Bayswater het volgende:
- Leeftijdsverwachting neemt toe
- Aantal huishoudens neemt toe doordat gemiddeld aantal personen per huishouden kleiner wordt
Uitponden huurwoningen is in het verleden, 10 jaar geleden, veel hoger geweest.
En de economie van de VS zit al decennia zo in elkaar.
oude mensen willen fijn in hun vertrouwde omgeving wonen, bij hun kinderen en vrienden.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
oude mensen willen geen geld vast hebben, ze willen snoeppotje houden en in de zon wandelen
ik neem het je niet kwalijk,quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:49 schreef crashbangboom het volgende:
(en probeer eens te begrijpen wat het woonlandbeginsel is, of beur je idd nog kinderbijslag?)
Gelukkig maar aangezien het woonlandbeginsel een rol speelt bij "kinderbijslag, het kindgebonden budget, de nabestaandenuitkeringen en de vervolguitkering van de WGA-uitkering"quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik neem het je niet kwalijk,
http://www.belastingdiens(...)_zvw_of_bijdrage_zvw
juist en wat nog meer ??? Ja??? Toe maar , je weet het welquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:08 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Gelukkig maar aangezien het woonlandbeginsel een rol speelt bij "kinderbijslag, het kindgebonden budget, de nabestaandenuitkeringen en de vervolguitkering van de WGA-uitkering"
Nog een twijfelpunt: het hele verhaal gaat niet in op de hypotheekverstrekkers/banken, die heden ten dagen - in tegenstelling tot 10 jaar geleden - nog maar in geringe mate hypotheken verstrekken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:11 schreef hpeopjes het volgende:
dan heb ik meteen m'n sterke twijfels of deze "onderzoekers" enig idee hadden waar ze mee bezig waren.
En geen zorgen over huis-&tuinonderhoud en gepeupel dat zich "vakkundig aannemer (lees: zakkenvullers) " noemt, voor dergelijke zaken over de vloer hebben.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:46 schreef michaelmoore het volgende:
oude mensen willen geen geld vast hebben, ze willen snoeppotje houden en in de zon wandelen
juist en een appartement van 50m2 begane grond, voor 12.000 euro en een meisje dat de zaak schoonhoudt en boodschappen doet voor 200 euro per maandquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:25 schreef blomke het volgende:
[..]
En geen zorgen over huis-&tuinonderhoud en gepeupel dat zich "vakkundig aannemer" voor dergelijke zaken over de vloer hebben.
Ze zijn vast ingehuurd door NVM en VEH.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:11 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Net gelezen op internet. Maar als ik dan dit onderaan lees:
[..]
Nee, dat mag je niet. Mag ik je er trouwens even op wijzen dat je me hier eigenlijk woorden in de mond legt, en dat ook dat tegen de fok-regeltjes is? Jij maakt het wel erg bont, elke keer maar weer.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:38 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Daar mag ik dan denk ik uit afleiden dat je het met de rest eens bent. Mooi.
Ik ga bijna geloven dat je geld krijgt om negatief te zijnquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 09:10 schreef blomke het volgende:
[..]
De werkeloosheid stijgt nog steeds, de positie van de banken is uiterst wankel, minder huizen te koop omdat verkopers ze terug halen uit de verkoop (komt geen hond kijken), de beurs ligt er al jaren belabberd bij ten teken dat ook op langere termijn, géén enkel herstel te verwachten is.
De huidige crisissituatie is de nieuwe economische situatie; voor nu én voor de toekomst.
Zeg eens eerlijk, wat zie jij dan als "positieve puntjes" voor de Nederlandse woningmarkt? En er dan gewoon even heel nuchter en zo objectief mogelijk naar kijken, dus niet met je roze bril op.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik ga bijna geloven dat je geld krijgt om negatief te zijn
Ik ben juist pósitief. Positief over de huidige trend en resulterend economisch klimaat waarin NIET het eindeloze produceren&consumeren van gadgets, het beslag op grondstoffen&energie, het graaien door managers, het uitzichtloze winstbejag en uitbuiting van natuur & medemens centraal staan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ga bijna geloven dat je geld krijgt om negatief te zijn
Helemaal eens met deze post.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben juist pósitief. Positief over de huidige trend en resulterend economisch klimaat waarin NIET het eindeloze produceren&consumeren van gadgets, het beslag op grondstoffen&energie, het graaien door managers, het uitzichtloze winstbejag en uitbuiting van natuur & medemens centraal staan.
Even een opfrissertje:quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:50 schreef Bayswater het volgende:
Leuk voor je verhaal, maar bij al jouw argumenten is afgelopen half jaar een herstel ingetreden, Daling werkloosheid is minder sterk, positie banken is sterk verbeterd mede dankzij annuïteiten, woningen die te koop staan neemt het aantal zelf iets van af en is nu onder de 265.000 gekomen(eerst verkopen dan kopen zorgt sowieso voor een stijging). Aantal verkopen neemt aanzienlijk toe, alles duidt er op dat het dieptepunt voorbij is. Kijk ook eens naar de beurzen die 1,5 tot 2 jaar op de economie vooruit lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |