abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:06:30 #201
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132318489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:02 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet zo van kranten, en al helemaal niet van de Volkskrant.

Wat staat erin? Toevallig dat stuk over de prijs van koopwoningen vs. huurwoningen?
Inderdaad. ;)
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:08:11 #202
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_132318514
- Leeftijdsverwachting neemt toe
- Aantal huishoudens neemt toe doordat gemiddeld aantal personen per huishouden kleiner wordt

Uitponden huurwoningen is in het verleden, 10 jaar geleden, veel hoger geweest.

En de economie van de VS zit al decennia zo in elkaar.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:10:15 #203
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132318541
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:08 schreef Bayswater het volgende:
nou ze hebben er nog zeker een miljoen woningen te gaan aan sociale huurwoningen, voor de corporaties leeg zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132318564
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:06 schreef pfaf het volgende:

[..]

Inderdaad. ;)
Net gelezen op internet. Maar als ik dan dit onderaan lees:
quote:
We hebben besloten om kosten die variëren per jaar, woning en gemeente niet mee te nemen in de prijs. Het gaat bijvoorbeeld om de Onroerend Zaak Belasting, het eigenwoningforfait en de kosten voor onderhoud. We gaan er vanuit dat die kosten opwegen tegen het feit dat kopers van nu een allemaal annuïteitenhypotheken sluiten. Daardoor bestaat een deel van hun maandlast, gemiddeld over de looptijd 3,3 procent, feitelijk uit sparen. Huurders hebben dat voordeel weer niet.
dan heb ik meteen m'n sterke twijfels of deze "onderzoekers" enig idee hadden waar ze mee bezig waren.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:12:27 #205
43642 Bayswater
pi_132318574
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou ze hebben er nog zeker een miljoen woningen te gaan aan sociale huurwoningen, voor de corporaties leeg zijn
Nog niet geëmigreerd?
Life lies a slow suicide
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:13:37 #206
323876 michaelmoore
pi_132318589
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:12 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Nog niet geëmigreerd?
nee ik moet nog twee jaar, voor ik het keuzepensioen aanspreek
Maar mijn nieuwe officiële woonadres komt in een EU land met een heel laag woonlandbeginsel , dat is zeker
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132318630
quote:
- Aantal huishoudens neemt toe doordat gemiddeld aantal personen per huishouden kleiner wordt
Leuk, maar zowel oudjes als eenpersoonshuishoudens vormen nou niet bepaald de groepen die het zich kunnen veroorloven om dure woningen aan te schaffen en de woningmarkt weer op gang kunnen helpen.
quote:
Heb je hier een bron van? Ik geloof er namelijk niks van. Het uitponden tegen deze kortingen (25% en hoger) is pas onlangs wettelijk mogelijk gemaakt.
quote:
Hoe bedoel je, "zo in elkaar"? Wat de FED nu aan het doen is, is nog nooit eerder vertoond in de VS. Wel op andere plaatsen in de wereld, maar daar is het overal slecht afgelopen.
pi_132318798
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:50 schreef pfaf het volgende:
Hpeopjes, heb jij de Volkskrant, zo ja, zou ik pagina 24 en 25 eens lezen. ;)
de samenvatting, wat velen zonder oogkleppen op al in dit topic onderbouwden met werkelijke voorbeelden ipv fantasien:

quote:
Huurders van vrije sectorwoningen zijn het duurst uit. Zij betalen in alle onderzochte regio’s ongeveer twee keer zo veel als kopers van vergelijkbare huizen.
http://www.nu.nl/geldzake(...)an-sociale-huur.html

En dat is ook niet vreemd, want niemand bouwt met verlies.

Kun je je reet in een sociale huurwoning parkeren, kun je nog een paar jaar lang profiteren van bakken rijkssubsidies die er in de jaren 80 en 90 in geparkeerd zijn, maar op middellange termijn is het één pot nat, en zullen de huren richting 6-8% gaan (van de stichtingskosten die thans al hoger licht dan de 'marktwaarde'

Want hoe graagt dat iemand ook wil, niemand gaat je een cadeautje geven, dus wees geen dief van jezelf.
so long and thanks for all the fish
pi_132318902
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:11 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

[..]

dan heb ik meteen m'n sterke twijfels of deze "onderzoekers" enig idee hadden waar ze mee bezig waren.
Daar mag ik dan denk ik uit afleiden dat je het met de rest eens bent. Mooi.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:46:52 #210
323876 michaelmoore
pi_132319012
quote:

oude mensen willen geen geld vast hebben, ze willen snoeppotje houden en in de zon wandelen
pi_132319058
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

oude mensen willen geen geld vast hebben, ze willen snoeppotje houden en in de zon wandelen
oude mensen willen fijn in hun vertrouwde omgeving wonen, bij hun kinderen en vrienden.

als je beide niet hebt, en je leven bestaat uit het drammen op fora vanaf je kamertje, dan is dat natuurlijk een ander verhaal

(en probeer eens te begrijpen wat het woonlandbeginsel is, of beur je idd nog kinderbijslag? :D )
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 10:56:23 #212
323876 michaelmoore
pi_132319168
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:49 schreef crashbangboom het volgende:

(en probeer eens te begrijpen wat het woonlandbeginsel is, of beur je idd nog kinderbijslag? :D )
ik neem het je niet kwalijk,

http://www.belastingdiens(...)_zvw_of_bijdrage_zvw
pi_132319348
quote:
Gelukkig maar aangezien het woonlandbeginsel een rol speelt bij "kinderbijslag, het kindgebonden budget, de nabestaandenuitkeringen en de vervolguitkering van de WGA-uitkering"

Kun jij in dit topic (en ook andere) een wat minder onzin posten?

En spreek voor jezelf, niet "De Ouderen' van Nederland, Henk.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:20:26 #214
323876 michaelmoore
pi_132319581
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Gelukkig maar aangezien het woonlandbeginsel een rol speelt bij "kinderbijslag, het kindgebonden budget, de nabestaandenuitkeringen en de vervolguitkering van de WGA-uitkering"

juist en wat nog meer ??? Ja??? Toe maar , je weet het wel

Hheeft te maken met Pensioenen en met ZVW
pi_132319668
quote:

Nog een twijfelpunt: het hele verhaal gaat niet in op de hypotheekverstrekkers/banken, die heden ten dagen - in tegenstelling tot 10 jaar geleden - nog maar in geringe mate hypotheken verstrekken.

Jarenlang werden de huizenprijzen opgeblazen door torenhoge hypotheken in die huizen te pompen. Nu is de sitatie omgekeerd: er gaat steeds minder geld in gestouwd worden -> gevolg: prijsdaling.

Vergeet niet dat de koopwoningenmarkt, nooit een vrije transparante vraag/aanbod markt is geweest. Veel eerder een markt die prijstechnisch gemanipuleerd werd door HRA, hypotheekverstrekkers en grondpolitiek.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_132319693
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

En geen zorgen over huis-&tuinonderhoud en gepeupel dat zich "vakkundig aannemer (lees: zakkenvullers) " noemt, voor dergelijke zaken over de vloer hebben.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:27:18 #217
323876 michaelmoore
pi_132319717
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:25 schreef blomke het volgende:

[..]

En geen zorgen over huis-&tuinonderhoud en gepeupel dat zich "vakkundig aannemer" voor dergelijke zaken over de vloer hebben.
juist en een appartement van 50m2 begane grond, voor 12.000 euro en een meisje dat de zaak schoonhoudt en boodschappen doet voor 200 euro per maand
pi_132319887
quote:

[..]

[..]

Ze zijn vast ingehuurd door NVM en VEH.
pi_132319928
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:38 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Daar mag ik dan denk ik uit afleiden dat je het met de rest eens bent. Mooi.
Nee, dat mag je niet. Mag ik je er trouwens even op wijzen dat je me hier eigenlijk woorden in de mond legt, en dat ook dat tegen de fok-regeltjes is? Jij maakt het wel erg bont, elke keer maar weer.

Enfin... als de uitgangspunten van dit zogenaamde "onderzoek" al niet kloppen, dan kan de rest sowieso niet anders dan waardeloos zijn.
pi_132319932
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:10 schreef blomke het volgende:

[..]

De werkeloosheid stijgt nog steeds, de positie van de banken is uiterst wankel, minder huizen te koop omdat verkopers ze terug halen uit de verkoop (komt geen hond kijken), de beurs ligt er al jaren belabberd bij ten teken dat ook op langere termijn, géén enkel herstel te verwachten is.

De huidige crisissituatie is de nieuwe economische situatie; voor nu én voor de toekomst.
Ik ga bijna geloven dat je geld krijgt om negatief te zijn :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_132320051
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk, wat zie jij dan als "positieve puntjes" voor de Nederlandse woningmarkt? En er dan gewoon even heel nuchter en zo objectief mogelijk naar kijken, dus niet met je roze bril op.

Overigens, voor velen (voor mijzelf bijvoorbeeld) zou het alleen maar positief zijn als die woningmarkt compleet in elkaar zou klappen. 2 voor de prijs van 1, dat soort toestanden. Ik zie dat wel zitten.
pi_132320204
In 1979 zeiden ze ook dat het kopen van een huis goedkoper was dan huren:

http://kranten.kb.nl/view(...)peg21%3Ap007%3Aa0160

Daarna daalden de huizenprijzen gemiddeld nog 40%.
pi_132320215
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:40 schreef sitting_elfling het volgende:

Ik ben juist pósitief. Positief over de huidige trend en resulterend economisch klimaat waarin NIET het eindeloze produceren&consumeren van gadgets, het beslag op grondstoffen&energie, het graaien door managers, het uitzichtloze winstbejag en uitbuiting van natuur & medemens centraal staan.
pi_132320603
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ben juist pósitief. Positief over de huidige trend en resulterend economisch klimaat waarin NIET het eindeloze produceren&consumeren van gadgets, het beslag op grondstoffen&energie, het graaien door managers, het uitzichtloze winstbejag en uitbuiting van natuur & medemens centraal staan.
Helemaal eens met deze post.

Het economische klimaat is de afgelopen 10-15 jaar vernietigend geweest. Steeds sneller van hype naar hype springend, alsmaar meer lenend (mogelijk maakt door gevoelloze autisten aan de financiële knoppen), opgezweept door hijgerige, doorgaans seksueel getinte commercials (verzonnen en gepresenteerd door volgesnoven ADHD'ers), heeft de westerse samenleving zichzelf langzaam de vernieling in gewerkt.

Hoog tijd voor een aantal jaren van bezinning.
pi_132320856
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:50 schreef Bayswater het volgende:
Leuk voor je verhaal, maar bij al jouw argumenten is afgelopen half jaar een herstel ingetreden, Daling werkloosheid is minder sterk, positie banken is sterk verbeterd mede dankzij annuïteiten, woningen die te koop staan neemt het aantal zelf iets van af en is nu onder de 265.000 gekomen(eerst verkopen dan kopen zorgt sowieso voor een stijging). Aantal verkopen neemt aanzienlijk toe, alles duidt er op dat het dieptepunt voorbij is. Kijk ook eens naar de beurzen die 1,5 tot 2 jaar op de economie vooruit lopen.
Even een opfrissertje:
http://www.nu.nl/ondernem(...)inkels-failliet.html

Bijkomend voordeel: winkels verdwijnen ook uit het stadsbeeld; en daarmee de winkelende, consumerende, schreeuwerige, vretende en zuipende consument ook van de straat.
pi_132320894
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Even een opfrissertje:

Bijkomend voordeel: winkels verdwijnen ook uit het stads beeld
En het aantal woningen op funda is op dit moment ook gewoon weer ver boven de 265k gestegen (was gisteren inderdaad heel even 264k :') ).
pi_132320949
Hangt Selang nog rond op fok?

Zou graag geupdate versies van zijn OP grafiekjes zien
-géén blogabet, bvd-
pi_132320967
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Behalve dan dat sinds de crisis de bouw van kolencentrales in Europa is gestegen omdat het goedkope energie is.
pi_132320978
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:27 schreef MagicIsland1 het volgende:
Hangt Selang nog rond op fok?

Zou graag geupdate versies van zijn OP grafiekjes zien
Jawel. Maar zal wel weer ff op vakantie zijn. En in dit topic kwam hij sowieso al niet meer.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:32:43 #230
43642 Bayswater
pi_132321057
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Even een opfrissertje:

Bijkomend voordeel: winkels verdwijnen ook uit het stadsbeeld; en daarmee de winkelende, consumerende, schreeuwerige, vretende en zuipende consument ook van de straat.
En? Dat gaat over de afgelopen maanden, was al bekend. Ik heb het over de toekomstverwachtingen.

Eerst verkopen en dan pas kopen heeft een groot aandeel in het gestegen aanbod.
Life lies a slow suicide
pi_132321173
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:32 schreef Bayswater het volgende:

[..]

En? Dat gaat over de afgelopen maanden, was al bekend. Ik heb het over de toekomstverwachtingen.
Je bedoelt zeker dit soort toekomstverwachtingen:

Dit gaat dan toevallig over Griekenland, maar voor Nederland is de grafiek niet veel anders. Al 5 jaar lang voorspellen de "kenners" elk jaar weer herstel in het volgende jaar. Maar jaar op jaar is de economie alleen maar verder weggezakt. En de huizenprijzen zakten vrolijk mee.

Geen enkele reden om aan te nemen dat het volgend jaar anders zal zijn.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:43:12 #232
43642 Bayswater
pi_132321271
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:16 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Leuk, maar zowel oudjes als eenpersoonshuishoudens vormen nou niet bepaald de groepen die het zich kunnen veroorloven om dure woningen aan te schaffen en de woningmarkt weer op gang kunnen helpen.

[..]

Heb je hier een bron van? Ik geloof er namelijk niks van. Het uitponden tegen deze kortingen (25% en hoger) is pas onlangs wettelijk mogelijk gemaakt.

[..]

Hoe bedoel je, "zo in elkaar"? Wat de FED nu aan het doen is, is nog nooit eerder vertoond in de VS. Wel op andere plaatsen in de wereld, maar daar is het overal slecht afgelopen.
Eenpersoonshuishoudens houden nog aanzienlijk lang de grotere koopwoningen bezet, waar de verwachting dat deze zich snel in een kleine flatwoning zouden laten stoppen. Daarnaast zijn de eenpersoonshuishoudens, de jongere versie, degenen die aan de onderkant dadelijk weer de markt doen aantrekken die 5 jaar hebben gewacht. We praten dus over een aanzienlijke groep jongeren. Huren is vaak ook geen optie voor ze omdat ze snel te veel verdienen voor een leuke huur.

Die 25 % koopgarantregeling met erfpacht erop loopt niet hard, het liep aanzienlijk beter toen mensen in de flow met stijgende prijzen zaten en stonden te dringen voor een uitgeponde huurwoning. Heb je daar bewijs voor nodig? Gezond verstand is genoeg

Nee, wat de FED nu aan het doen is nog nooit vertoond, die 16 eerdere keren heb je gemist? Net als tapering al jaren in het systeem is gebouwd.
Life lies a slow suicide
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:41:06 #233
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_132322626
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:46 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk, wat zie jij dan als "positieve puntjes" voor de Nederlandse woningmarkt? En er dan gewoon even heel nuchter en zo objectief mogelijk naar kijken, dus niet met je roze bril op.

Overigens, voor velen (voor mijzelf bijvoorbeeld) zou het alleen maar positief zijn als die woningmarkt compleet in elkaar zou klappen. 2 voor de prijs van 1, dat soort toestanden. Ik zie dat wel zitten.
Nou, voor mensen die nog een baan hebben (dat is in mijn omgeving bijna iedereen), relatief betaalbare huizen. Het kan best zijn dat de prijzen nog verder gaan dalen, maar dat maakt voor mij (en vele anderen) niet zoveel uit.

Ik ben nu mijn leven op aan het bouwen en kan dat doen in een mooi huis dat ik mij in het economische klimaat van enkele jaren geleden nooit had kunnen permitteren, maar nu op 1 salaris kan betalen.

Wat mij betreft dalen de prijzen nog 50%. Of niet, kan mij het schelen. Ik heb ruim voor mijn 30e een huis kunnen kopen waar ik nooit meer weg hoef, i.p.v. een "startersflatje".
If you can't beat them, join them.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:59:35 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132323047
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:41 schreef 44pje het volgende:

[..]

Nou, voor mensen die nog een baan hebben (dat is in mijn omgeving bijna iedereen), relatief betaalbare huizen. Het kan best zijn dat de prijzen nog verder gaan dalen, maar dat maakt voor mij (en vele anderen) niet zoveel uit.

Ik ben nu mijn leven op aan het bouwen en kan dat doen in een mooi huis dat ik mij in het economische klimaat van enkele jaren geleden nooit had kunnen permitteren, maar nu op 1 salaris kan betalen.

Wat mij betreft dalen de prijzen nog 50%. Of niet, kan mij het schelen. Ik heb ruim voor mijn 30e een huis kunnen kopen waar ik nooit meer weg hoef, i.p.v. een "startersflatje".
Ik zou het geschreven kunnen hebben..
pi_132323363
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:41 schreef 44pje het volgende:

[..]

Kan zijn. Maar ik bekijk de huizenmarkt vooral met een investeringsoog. En ik zie in de rauwe cijfers over die markt bijna uitsluitend 'neerwaarts potentieel'.

Natuurlijk kan de markt door het kweken van een (kunstmatige) jubelstemming tijdelijk even de weg terug omhoog hervinden. Maar de neerwaartse klap die daarop zal volgen, zal alleen maar groter en destructiever zijn.

Ik zit goed waar ik nu zit, heb alle tijd en wacht het rustig af.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:24:23 #236
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_132323617
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Kan zijn. Maar ik bekijk de huizenmarkt vooral met een investeringsoog. En ik zie in de rauwe cijfers over die markt bijna uitsluitend 'neerwaarts potentieel'.

Natuurlijk kan de markt door het kweken van een (kunstmatige) jubelstemming tijdelijk even de weg terug omhoog hervinden. Maar de neerwaartse klap die daarop zal volgen, zal alleen maar groter en destructiever zijn.

Ik zit goed waar ik nu zit, heb alle tijd en wacht het rustig af.
Als je een huis koopt om te speculeren dan moet je lekker in je huurhuisje blijven zitten ja, ik heb een huis gekocht om te wonen en te leven.

Speculeren/investeren doe ik op de beurs.
pi_132323767
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:24 schreef 44pje het volgende:

[..]

Als je een huis koopt om te speculeren dan moet je lekker in je huurhuisje blijven zitten ja, ik heb een huis gekocht om te wonen en te leven.

Speculeren/investeren doe ik op de beurs.
Niet om te "speculeren", maar inderdaad wel (mede) als investering. "Wonen" kan ik namelijk ook wel in een goedkoop antikraak- of huurflatje, of desnoods gratis onder de brug.

Maar ik zou er bepaald geen problemen mee hebben om ook slapend, zonder enig risico en moeite, rijk te worden op de golven van een vastgoedzeepbel. Net als die pochende, zich op de borst kloppende babyboomers ("maar wij hebben het hele land opgebouwd!" rrright :')). En die tijden gaan terugkomen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:46:19 #238
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_132324096
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:30 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Niet om te "speculeren", maar inderdaad wel (mede) als investering. "Wonen" kan ik namelijk ook wel in een goedkoop antikraak- of huurflatje, of desnoods gratis onder de brug.

Maar ik zou er bepaald geen problemen mee hebben om ook slapend, zonder enig risico en moeite, rijk te worden op de golven van een vastgoedzeepbel. Net als die pochende, zich op de borst kloppende babyboomers ("maar wij hebben het hele land opgebouwd!" rrright :')). En die tijden gaan terugkomen.
Tegen die tijd hoop ik met pensioen te zijn, maar succes met wachten ^O^
pi_132324956
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:30 schreef hpeopjes het volgende:
"Wonen" kan ik namelijk ook wel in een goedkoop antikraak- of huurflatje, of desnoods gratis onder de brug.
Ik denk niet dat veel mensen onder de brug als een reeele of gewilde optie beschouwen. Tenzij ze een danige kronkel in het hoofd hebben
pi_132336320
Oh sorry!
pi_132337660
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:45 schreef hpeopjes het volgende:
Oh sorry!
Nah, daar missen wel een bizarre hoeveelheid posts :) Maar dat ben je wel gewend als kvg, nietwaar ;) Opnieuw, de vergelijjking met tweakers doet zich aan, waarom is daar minder bagger? Hmmmmm.......
pi_132337880
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nah, daar missen wel een bizarre hoeveelheid posts :) Maar dat ben je wel gewend als kvg, nietwaar ;) Opnieuw, de vergelijjking met tweakers doet zich aan, waarom is daar minder bagger? Hmmmmm.......
Wat is een "kvg"?
pi_132337896
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet alleen vanwege het beleid wat ze daar voeren maar ook het type users wat ze daar trekken uiteraard. Maar verder niet relevant voor dit topic. Eens, er is minder bagger, maar, dat is ook een andere doelgroep.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_132337904
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat is een "kvg"?
Kloon van gebande.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:18:26 #245
323876 michaelmoore
pi_132337925
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

niet gelukt met googlen ?
pi_132337938
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat is een "kvg"?
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kloon van gebande.
Dat kan onze vrind niet meer lezen :)
pi_132337979
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:18 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

[..]

Dat kan onze vrind niet meer lezen :)
Want?
pi_132338027
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

niet gelukt met googlen ?
Niet nodig, bizar veel troep.
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:19 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Want?
Als FOK! haar users ook maar enigzins serieus neemt :)
pi_132338046
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als FOK! haar users ook maar enigzins serieus neemt :)
dan...?
pi_132338189
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:21 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

dan...?
is het exit troll account :) Tot de macht zoveel.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:27:04 #251
323876 michaelmoore
pi_132338299
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet nodig, bizar veel troep.

ja , goed googlen is een kunst, het CVZ niet geprobeerd?
Je weet wel de bazen van het kartel
http://www.cvz.nl/binarie(...)gskortingen+2013.pdf
pi_132338308
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:24 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

is het exit troll account :) Tot de macht zoveel.
Oh. Lullig voor je.

Nouja, tot je volgende trollaccount dan maar weer. :W
pi_132338353
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:27 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Oh. Lullig voor je.

Nouja, tot je volgende trollaccount dan maar weer. :W
We kunnen niet wachten hoor :)
pi_132338402
Zo komt dit topic nooit vol. :(

[ Bericht 63% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2013 21:29:18 ]
pi_132338464
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:28 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

We kunnen niet wachten hoor :)
Je kunt nog steeds posten. Zie je nou dat het allemaal wel meevalt?

Kan ook wel kloppen, want ik ben niet zo van het klikken bij de meester. Al ben ik me ervan bewust dat dat voor veel anderen niet geldt.
pi_132338476
quote:
8s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zo komt dit topic nooit vol. :(
Nah, ik verwacht dat ooit eens wel achter de schermen een flintertje respect voor je users (die je kent) wel eens prevaleert, en de onzingaster eruit ge tieft worden :)
pi_132338525
Achter de schermen kent men mij maar al tegoed. :')
pi_132338579
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:32 schreef hpeopjes het volgende:
Achter de schermen kent men mij maar al tegoed. :')
Kennen en veelgenoemd is een tweede :) Maar ze kennen je wel steeds beter :)

En tegoed, ach, steeds minder ;)
pi_132338623
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:33 schreef crashbangboom het volgende:
Gelukkig maar dan, voor alle betrokkenen.
pi_132338665
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:33 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kennen en veelgenoemd is een tweede :) Maar ze kennen je wel steeds beter :)

Wat heeft dit met de woningmarkt te maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-10-2013 21:36:28 ]
pi_132338679
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:35 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Gelukkig maar dan, voor alle betrokkenen.
Ja RIP aan de nabestaanden, maar helaas voor alle users kom je maar steeds terug..... ;)
pi_132338699
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat heeft dit met de woningmarkt te maken?
Dat zeg ik maar telkens weer :)
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 oktober 2013 @ 09:44:19 #263
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_132385401
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)3/2013-10-21-m11.htm

quote:
Bestaande koopwoningen waren in september 4,1 procent goedkoper dan in september 2012. De prijsdaling ten opzichte van een jaar eerder is een fractie kleiner dan in de voorgaande maand, toen bestaande koopwoningen 4,4 procent goedkoper waren. De index van het CBS en het Kadaster geeft de prijsontwikkeling weer van bestaande particuliere koopwoningen in Nederland.

De prijzen van bestaande koopwoningen lagen in september 2013 op hetzelfde niveau als begin 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de huizenprijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling 19,6 procent.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_132385509
De bodem is in zicht.
pi_132385759
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:51 schreef PaulieWalnuts het volgende:
De bodem is in zicht.
De bodem is al geweest, het ijlt altijd wat na.

Heb om me heen ook al diverse mensen gesproken die een huis gekocht hebben na een tijdje wachten. Allemaal starters, dus gunstig voor de markt.
pi_132385798
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:51 schreef PaulieWalnuts het volgende:
De bodem is in zicht.
Waaruit concludeer je dat?
pi_132385806
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:08 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Waaruit concludeer je dat?
4% daling is bijna een stagnatie.
pi_132385863
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:09 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

4% daling is bijna een stagnatie.
4% daling, op een woning van 250k is dat nog steeds 10k.

De fundateller wijst ook nog gewoon >265k te koop staande huizen aan.

Ja, er worden misschien tijdelijk even wat meer huizen verkocht aan domme starters. Maar dat heeft dan blijkbaar geen enkel effect gehad op het aantal te koop staande huizen. :')
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:37:06 #269
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132386414
quote:
Feiten, daar hebben we wat aan!

En dan nu in grafieken. Met het verzoek dit in de (volgende) OP te updaten:

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder

CBS huizenprijsindex

Aantal huizen verkocht (lopend gemiddelde over 12 maanden)

Bronnen: CBS 1, CBS 2, inflation.eu, CBS 3
censuur :O
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:04:23 #270
323876 michaelmoore
pi_132387031
pi_132387532
Als de prijsdaling per maand 0,1% minder sterk is, hebben we over 43 maanden de bodem bereikt.
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:46:15 #272
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132394296
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:12 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

4% daling, op een woning van 250k is dat nog steeds 10k.

De fundateller wijst ook nog gewoon >265k te koop staande huizen aan.

Ja, er worden misschien tijdelijk even wat meer huizen verkocht aan domme starters. Maar dat heeft dan blijkbaar geen enkel effect gehad op het aantal te koop staande huizen. :')
Hier een domme starter.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_132394401
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hier een domme starter.
Die prijs gaat nog minstens 40% onderuit.
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:50:36 #274
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132394469
quote:
8s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die prijs gaat nog minstens 40% onderuit.
Wie heeft daar eigenlijk belang bij? Dat lijkt mij toch de centrale vraag bij speculaties.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_132394535
quote:
5s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wie heeft daar eigenlijk belang bij? Dat lijkt mij toch de centrale vraag bij speculaties.
Mensen die hopen ooit met een modaal salaris een grachtenpand te kunnen kopen.
pi_132395412
quote:

[..]

Iedereen die nog niet gekocht heeft.
Iedereen die een groter/mooier huis wil gaan kopen, eventueel op termijn.

Eigenlijk iedereen dus!
pi_132395483
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:14 schreef hpeopjes het volgende:
Eigenlijk iedereen dus!
Leg dat de werkloze bouwvakkers en toeleveranciers maar eens uit.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_132395703
Och, hoe harder het nu daalt, hoe harder het op termijn weer gaat stijgen. Dan begint het hele feestje gewoon weer opnieuw. Werkloze bouwvakkers moeten maar even door zure appel heenbijten. Voor je het weet verdienen ze weer gouden bergen, over een paar jaar.
  maandag 21 oktober 2013 @ 15:35:33 #279
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_132396101
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:23 schreef hpeopjes het volgende:
Och, hoe harder het nu daalt, hoe harder het op termijn weer gaat stijgen. Dan begint het hele feestje gewoon weer opnieuw. Werkloze bouwvakkers moeten maar even door zure appel heenbijten. Voor je het weet verdienen ze weer gouden bergen, over een paar jaar.
Dat zeiden de bouwers van deze beelden vast ook tegen elkaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel: economische groei en voorspoed is geen wetmatigheid.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_132396229
quote:

[..]

Wie had er belang bij dat die prijzen zo opliepen en nog steeds te hoog zijn?
pi_132396269
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:35 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dat zeiden de bouwers van deze beelden vast ook tegen elkaar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oftewel: economische groei en voorspoed is geen wetmatigheid.
Er zijn nu gewoon teveel schulden. Hypotheekschulden vallen daar ook onder. Deze schulden dienen hoe dan ook voor een groot deel te worden geliquidieerd, voordat er überhaupt ooit weer van een gezonde groei sprake kan zijn.
pi_132396463
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:39 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wie had er belang bij dat die prijzen zo opliepen en nog steeds te hoog zijn?
Wie zegt dat ze nu nog steeds te hoog zijn? En wat is daarvoor precies de onderbouwing?
pi_132396601
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze nu nog steeds te hoog zijn? En wat is daarvoor precies de onderbouwing?
Is mijn mening, geen onderbouwing.
pi_132396629
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die onderbouwing is hier pas 99.999 keer voorbijgekomen. :')
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:04:51 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132397207
Volgens mij is het huis van de overburen min of meer verkocht, ik zie al 3 keer dezelfde kijkers, en deze keer niet alleen een makelaar maar ook een bouwkundig onderzoeker of taxateur erbij.... en dat binnen 3 maanden en in een prijsklasse die behoorlijk boven de gemiddelde huizenprijs ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132397259
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:04 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is het huis van de overburen min of meer verkocht, ik zie al 3 keer dezelfde kijkers, en deze keer niet alleen een makelaar maar ook een bouwkundig onderzoeker of taxateur erbij.... en dat binnen 3 maanden en in een prijsklasse die behoorlijk boven de gemiddelde huizenprijs ligt.
Wat de gek er voor geeft. :)
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:06:16 #287
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132397274
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:14 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Iedereen die nog niet gekocht heeft.
Iedereen die een groter/mooier huis wil gaan kopen, eventueel op termijn.

Eigenlijk iedereen dus!
En wie niet? De financiers. En waar moet je naartoe? Juist!
Met andere woorden: er is ook een sterke stroming met een tegenovergesteld belang. Niet te vergeten de overheid en pensioenfondsen. Dus om nou maar aan dat wensdenken te doen: mwah.
Bis bis bis
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:07:03 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132397300
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:06 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Wat de gek er voor geeft. :)
Ik weet hoelang ze er wonen, en dat ze niet uit financiële overwegingen hoeven te verkopen, dus ze gaan echt geen zwaar verlies lijden.

Daarbij hadden ze het ook behoorlijk druk bij de open huizendag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132397548
quote:
Welke regio?
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:17:09 #290
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132397710
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Welke regio?
Amersfoort
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:32:15 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_132398228
Mijn baas heeft zijn huis vorige maand binnen een week verkocht, zonder er enorm op toe te hoeven leggen.

Ik geloof overigens niet dat de huizenprijzen nog veel gaan zakken de komende maanden, er zijn genoeg tekenen die wijzen op economische groei en daarbij ook de huizenprijzen. Tenzij Joris Luijendijk gelijk gaat krijgen en het financiële systeem compleet implodeert
pi_132398243
quote:
Vanwaar deze posting?
pi_132398370
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:32 schreef Blik het volgende:
Mijn baas heeft zijn huis vorige maand binnen een week verkocht, zonder er enorm op toe te hoeven leggen.

Ik geloof overigens niet dat de huizenprijzen nog veel gaan zakken de komende maanden, er zijn genoeg tekenen die wijzen op economische groei en daarbij ook de huizenprijzen.
Ik denk - in mijn bescheidenheid - dat de huizenprijzen een richting aan de economische groei geven. Nu prijzen dalen, is dat een aanslag op de consumptie, investeringen, (nieuw)bouw en renovatie en het consumentenvertrouwen.

Stijgen de huizenprijzen weer, krijgen de mensen meer koopkracht, vertrouwen, verhuisbereidheid etc...
pi_132398665
quote:
Hopelijk zal de prijsdaling nog even doorgaan.
Kan ik na mijn studie goedkoop aan een huis komen :P
  maandag 21 oktober 2013 @ 16:57:09 #295
165633 eriksd
The grand facade...
pi_132399126
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:43 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Eigen geld inleggen hé. Dat wordt de nieuwe methode. Anders kan je het wel vergeten, ook met een lagere prijs.
Bis bis bis
pi_132399149
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:43 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Of eerst een paar jaar werken, in de weekenden vakken vullen en je koopt meteen een villa op een perceel van 1100 m²
pi_132399630
quote:
9s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:57 schreef opgebaarde het volgende:
Of eerst een paar jaar werken, in de weekenden vakken vullen en je koopt meteen een villa op een perceel van 1100 m²
Heb ik wat gemist en staat tegenwoordig het vakken vullen gelijk aan zakken vullen? Ander ga je het niet redden schat ik zo...
pi_132399735
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Heb ik wat gemist en staat tegenwoordig het vakken vullen gelijk aan zakken vullen? Ander ga je het niet redden schat ik zo...
Er gaat toch nog vijftig procent van de huidige prijzen af? Beetje sparen en we zitten straks allemáal in een villa *O*
pi_132400411
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 17:14 schreef opgebaarde het volgende:
Er gaat toch nog vijftig procent van de huidige prijzen af? Beetje sparen en we zitten straks allemáal in een villa *O*
Yup, dat is waar ook, je hebt gelijk. Ik was het belangrijkste ingrediënt (wishfull thinking) vergeten. :+
pi_132400423
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Die onderbouwing is hier pas 99.999 keer voorbijgekomen. :')
Eigenlijk niet. Zelfs de steller noemt het niet meer dan een niet te onderbouwen eigen mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')