En het aantal woningen op funda is op dit moment ook gewoon weer ver boven de 265k gestegen (was gisteren inderdaad heel even 264kquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Even een opfrissertje:
http://www.nu.nl/ondernem(...)inkels-failliet.html
Bijkomend voordeel: winkels verdwijnen ook uit het stads beeld
Behalve dan dat sinds de crisis de bouw van kolencentrales in Europa is gestegen omdat het goedkope energie is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ben juist pósitief. Positief over de huidige trend en resulterend economisch klimaat waarin NIET het eindeloze produceren&consumeren van gadgets, het beslag op grondstoffen&energie, het graaien door managers, het uitzichtloze winstbejag en uitbuiting van natuur & medemens centraal staan.
Jawel. Maar zal wel weer ff op vakantie zijn. En in dit topic kwam hij sowieso al niet meer.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:27 schreef MagicIsland1 het volgende:
Hangt Selang nog rond op fok?
Zou graag geupdate versies van zijn OP grafiekjes zien
En? Dat gaat over de afgelopen maanden, was al bekend. Ik heb het over de toekomstverwachtingen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Even een opfrissertje:
http://www.nu.nl/ondernem(...)inkels-failliet.html
Bijkomend voordeel: winkels verdwijnen ook uit het stadsbeeld; en daarmee de winkelende, consumerende, schreeuwerige, vretende en zuipende consument ook van de straat.
Je bedoelt zeker dit soort toekomstverwachtingen:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:32 schreef Bayswater het volgende:
[..]
En? Dat gaat over de afgelopen maanden, was al bekend. Ik heb het over de toekomstverwachtingen.
Eenpersoonshuishoudens houden nog aanzienlijk lang de grotere koopwoningen bezet, waar de verwachting dat deze zich snel in een kleine flatwoning zouden laten stoppen. Daarnaast zijn de eenpersoonshuishoudens, de jongere versie, degenen die aan de onderkant dadelijk weer de markt doen aantrekken die 5 jaar hebben gewacht. We praten dus over een aanzienlijke groep jongeren. Huren is vaak ook geen optie voor ze omdat ze snel te veel verdienen voor een leuke huur.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 10:16 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Leuk, maar zowel oudjes als eenpersoonshuishoudens vormen nou niet bepaald de groepen die het zich kunnen veroorloven om dure woningen aan te schaffen en de woningmarkt weer op gang kunnen helpen.
[..]
Heb je hier een bron van? Ik geloof er namelijk niks van. Het uitponden tegen deze kortingen (25% en hoger) is pas onlangs wettelijk mogelijk gemaakt.
[..]
Hoe bedoel je, "zo in elkaar"? Wat de FED nu aan het doen is, is nog nooit eerder vertoond in de VS. Wel op andere plaatsen in de wereld, maar daar is het overal slecht afgelopen.
Nou, voor mensen die nog een baan hebben (dat is in mijn omgeving bijna iedereen), relatief betaalbare huizen. Het kan best zijn dat de prijzen nog verder gaan dalen, maar dat maakt voor mij (en vele anderen) niet zoveel uit.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, wat zie jij dan als "positieve puntjes" voor de Nederlandse woningmarkt? En er dan gewoon even heel nuchter en zo objectief mogelijk naar kijken, dus niet met je roze bril op.
Overigens, voor velen (voor mijzelf bijvoorbeeld) zou het alleen maar positief zijn als die woningmarkt compleet in elkaar zou klappen. 2 voor de prijs van 1, dat soort toestanden. Ik zie dat wel zitten.
Ik zou het geschreven kunnen hebben..quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:41 schreef 44pje het volgende:
[..]
Nou, voor mensen die nog een baan hebben (dat is in mijn omgeving bijna iedereen), relatief betaalbare huizen. Het kan best zijn dat de prijzen nog verder gaan dalen, maar dat maakt voor mij (en vele anderen) niet zoveel uit.
Ik ben nu mijn leven op aan het bouwen en kan dat doen in een mooi huis dat ik mij in het economische klimaat van enkele jaren geleden nooit had kunnen permitteren, maar nu op 1 salaris kan betalen.
Wat mij betreft dalen de prijzen nog 50%. Of niet, kan mij het schelen. Ik heb ruim voor mijn 30e een huis kunnen kopen waar ik nooit meer weg hoef, i.p.v. een "startersflatje".
Kan zijn. Maar ik bekijk de huizenmarkt vooral met een investeringsoog. En ik zie in de rauwe cijfers over die markt bijna uitsluitend 'neerwaarts potentieel'.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:41 schreef 44pje het volgende:
[..]
Nou, voor mensen die nog een baan hebben (dat is in mijn omgeving bijna iedereen), relatief betaalbare huizen. Het kan best zijn dat de prijzen nog verder gaan dalen, maar dat maakt voor mij (en vele anderen) niet zoveel uit.
Ik ben nu mijn leven op aan het bouwen en kan dat doen in een mooi huis dat ik mij in het economische klimaat van enkele jaren geleden nooit had kunnen permitteren, maar nu op 1 salaris kan betalen.
Wat mij betreft dalen de prijzen nog 50%. Of niet, kan mij het schelen. Ik heb ruim voor mijn 30e een huis kunnen kopen waar ik nooit meer weg hoef, i.p.v. een "startersflatje".
Als je een huis koopt om te speculeren dan moet je lekker in je huurhuisje blijven zitten ja, ik heb een huis gekocht om te wonen en te leven.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:13 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar ik bekijk de huizenmarkt vooral met een investeringsoog. En ik zie in de rauwe cijfers over die markt bijna uitsluitend 'neerwaarts potentieel'.
Natuurlijk kan de markt door het kweken van een (kunstmatige) jubelstemming tijdelijk even de weg terug omhoog hervinden. Maar de neerwaartse klap die daarop zal volgen, zal alleen maar groter en destructiever zijn.
Ik zit goed waar ik nu zit, heb alle tijd en wacht het rustig af.
Niet om te "speculeren", maar inderdaad wel (mede) als investering. "Wonen" kan ik namelijk ook wel in een goedkoop antikraak- of huurflatje, of desnoods gratis onder de brug.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:24 schreef 44pje het volgende:
[..]
Als je een huis koopt om te speculeren dan moet je lekker in je huurhuisje blijven zitten ja, ik heb een huis gekocht om te wonen en te leven.
Speculeren/investeren doe ik op de beurs.
Tegen die tijd hoop ik met pensioen te zijn, maar succes met wachtenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:30 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Niet om te "speculeren", maar inderdaad wel (mede) als investering. "Wonen" kan ik namelijk ook wel in een goedkoop antikraak- of huurflatje, of desnoods gratis onder de brug.
Maar ik zou er bepaald geen problemen mee hebben om ook slapend, zonder enig risico en moeite, rijk te worden op de golven van een vastgoedzeepbel. Net als die pochende, zich op de borst kloppende babyboomers ("maar wij hebben het hele land opgebouwd!" rrright). En die tijden gaan terugkomen.
Ik denk niet dat veel mensen onder de brug als een reeele of gewilde optie beschouwen. Tenzij ze een danige kronkel in het hoofd hebbenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 14:30 schreef hpeopjes het volgende:
"Wonen" kan ik namelijk ook wel in een goedkoop antikraak- of huurflatje, of desnoods gratis onder de brug.
Nah, daar missen wel een bizarre hoeveelheid postsquote:
Wat is een "kvg"?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nah, daar missen wel een bizarre hoeveelheid postsMaar dat ben je wel gewend als kvg, nietwaar
Opnieuw, de vergelijjking met tweakers doet zich aan, waarom is daar minder bagger? Hmmmmm.......
Niet alleen vanwege het beleid wat ze daar voeren maar ook het type users wat ze daar trekken uiteraard. Maar verder niet relevant voor dit topic. Eens, er is minder bagger, maar, dat is ook een andere doelgroep.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nah, daar missen wel een bizarre hoeveelheid postsMaar dat ben je wel gewend als kvg, nietwaar
Opnieuw, de vergelijjking met tweakers doet zich aan, waarom is daar minder bagger? Hmmmmm.......
Kloon van gebande.quote:
niet gelukt met googlen ?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 11:08 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Gelukkig maar aangezien het woonlandbeginsel een rol speelt bij "kinderbijslag, het kindgebonden budget, de nabestaandenuitkeringen en de vervolguitkering van de WGA-uitkering"
Want?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:18 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
[..]
Dat kan onze vrind niet meer lezen
Niet nodig, bizar veel troep.quote:
Als FOK! haar users ook maar enigzins serieus neemtquote:
dan...?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:20 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Als FOK! haar users ook maar enigzins serieus neemt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |