abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132320894
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Even een opfrissertje:
http://www.nu.nl/ondernem(...)inkels-failliet.html

Bijkomend voordeel: winkels verdwijnen ook uit het stads beeld
En het aantal woningen op funda is op dit moment ook gewoon weer ver boven de 265k gestegen (was gisteren inderdaad heel even 264k :') ).
pi_132320949
Hangt Selang nog rond op fok?

Zou graag geupdate versies van zijn OP grafiekjes zien
-géén blogabet, bvd-
pi_132320967
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik ben juist pósitief. Positief over de huidige trend en resulterend economisch klimaat waarin NIET het eindeloze produceren&consumeren van gadgets, het beslag op grondstoffen&energie, het graaien door managers, het uitzichtloze winstbejag en uitbuiting van natuur & medemens centraal staan.
Behalve dan dat sinds de crisis de bouw van kolencentrales in Europa is gestegen omdat het goedkope energie is.
pi_132320978
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:27 schreef MagicIsland1 het volgende:
Hangt Selang nog rond op fok?

Zou graag geupdate versies van zijn OP grafiekjes zien
Jawel. Maar zal wel weer ff op vakantie zijn. En in dit topic kwam hij sowieso al niet meer.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:32:43 #230
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_132321057
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:22 schreef blomke het volgende:

[..]

Even een opfrissertje:
http://www.nu.nl/ondernem(...)inkels-failliet.html

Bijkomend voordeel: winkels verdwijnen ook uit het stadsbeeld; en daarmee de winkelende, consumerende, schreeuwerige, vretende en zuipende consument ook van de straat.
En? Dat gaat over de afgelopen maanden, was al bekend. Ik heb het over de toekomstverwachtingen.

Eerst verkopen en dan pas kopen heeft een groot aandeel in het gestegen aanbod.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_132321173
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:32 schreef Bayswater het volgende:

[..]

En? Dat gaat over de afgelopen maanden, was al bekend. Ik heb het over de toekomstverwachtingen.
Je bedoelt zeker dit soort toekomstverwachtingen:

Dit gaat dan toevallig over Griekenland, maar voor Nederland is de grafiek niet veel anders. Al 5 jaar lang voorspellen de "kenners" elk jaar weer herstel in het volgende jaar. Maar jaar op jaar is de economie alleen maar verder weggezakt. En de huizenprijzen zakten vrolijk mee.

Geen enkele reden om aan te nemen dat het volgend jaar anders zal zijn.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:43:12 #232
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_132321271
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:16 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Leuk, maar zowel oudjes als eenpersoonshuishoudens vormen nou niet bepaald de groepen die het zich kunnen veroorloven om dure woningen aan te schaffen en de woningmarkt weer op gang kunnen helpen.

[..]

Heb je hier een bron van? Ik geloof er namelijk niks van. Het uitponden tegen deze kortingen (25% en hoger) is pas onlangs wettelijk mogelijk gemaakt.

[..]

Hoe bedoel je, "zo in elkaar"? Wat de FED nu aan het doen is, is nog nooit eerder vertoond in de VS. Wel op andere plaatsen in de wereld, maar daar is het overal slecht afgelopen.
Eenpersoonshuishoudens houden nog aanzienlijk lang de grotere koopwoningen bezet, waar de verwachting dat deze zich snel in een kleine flatwoning zouden laten stoppen. Daarnaast zijn de eenpersoonshuishoudens, de jongere versie, degenen die aan de onderkant dadelijk weer de markt doen aantrekken die 5 jaar hebben gewacht. We praten dus over een aanzienlijke groep jongeren. Huren is vaak ook geen optie voor ze omdat ze snel te veel verdienen voor een leuke huur.

Die 25 % koopgarantregeling met erfpacht erop loopt niet hard, het liep aanzienlijk beter toen mensen in de flow met stijgende prijzen zaten en stonden te dringen voor een uitgeponde huurwoning. Heb je daar bewijs voor nodig? Gezond verstand is genoeg

Nee, wat de FED nu aan het doen is nog nooit vertoond, die 16 eerdere keren heb je gemist? Net als tapering al jaren in het systeem is gebouwd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:41:06 #233
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_132322626
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:46 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk, wat zie jij dan als "positieve puntjes" voor de Nederlandse woningmarkt? En er dan gewoon even heel nuchter en zo objectief mogelijk naar kijken, dus niet met je roze bril op.

Overigens, voor velen (voor mijzelf bijvoorbeeld) zou het alleen maar positief zijn als die woningmarkt compleet in elkaar zou klappen. 2 voor de prijs van 1, dat soort toestanden. Ik zie dat wel zitten.
Nou, voor mensen die nog een baan hebben (dat is in mijn omgeving bijna iedereen), relatief betaalbare huizen. Het kan best zijn dat de prijzen nog verder gaan dalen, maar dat maakt voor mij (en vele anderen) niet zoveel uit.

Ik ben nu mijn leven op aan het bouwen en kan dat doen in een mooi huis dat ik mij in het economische klimaat van enkele jaren geleden nooit had kunnen permitteren, maar nu op 1 salaris kan betalen.

Wat mij betreft dalen de prijzen nog 50%. Of niet, kan mij het schelen. Ik heb ruim voor mijn 30e een huis kunnen kopen waar ik nooit meer weg hoef, i.p.v. een "startersflatje".
If you can't beat them, join them.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:59:35 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132323047
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:41 schreef 44pje het volgende:

[..]

Nou, voor mensen die nog een baan hebben (dat is in mijn omgeving bijna iedereen), relatief betaalbare huizen. Het kan best zijn dat de prijzen nog verder gaan dalen, maar dat maakt voor mij (en vele anderen) niet zoveel uit.

Ik ben nu mijn leven op aan het bouwen en kan dat doen in een mooi huis dat ik mij in het economische klimaat van enkele jaren geleden nooit had kunnen permitteren, maar nu op 1 salaris kan betalen.

Wat mij betreft dalen de prijzen nog 50%. Of niet, kan mij het schelen. Ik heb ruim voor mijn 30e een huis kunnen kopen waar ik nooit meer weg hoef, i.p.v. een "startersflatje".
Ik zou het geschreven kunnen hebben..
pi_132323363
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:41 schreef 44pje het volgende:

[..]

Kan zijn. Maar ik bekijk de huizenmarkt vooral met een investeringsoog. En ik zie in de rauwe cijfers over die markt bijna uitsluitend 'neerwaarts potentieel'.

Natuurlijk kan de markt door het kweken van een (kunstmatige) jubelstemming tijdelijk even de weg terug omhoog hervinden. Maar de neerwaartse klap die daarop zal volgen, zal alleen maar groter en destructiever zijn.

Ik zit goed waar ik nu zit, heb alle tijd en wacht het rustig af.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:24:23 #236
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_132323617
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:13 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Kan zijn. Maar ik bekijk de huizenmarkt vooral met een investeringsoog. En ik zie in de rauwe cijfers over die markt bijna uitsluitend 'neerwaarts potentieel'.

Natuurlijk kan de markt door het kweken van een (kunstmatige) jubelstemming tijdelijk even de weg terug omhoog hervinden. Maar de neerwaartse klap die daarop zal volgen, zal alleen maar groter en destructiever zijn.

Ik zit goed waar ik nu zit, heb alle tijd en wacht het rustig af.
Als je een huis koopt om te speculeren dan moet je lekker in je huurhuisje blijven zitten ja, ik heb een huis gekocht om te wonen en te leven.

Speculeren/investeren doe ik op de beurs.
pi_132323767
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:24 schreef 44pje het volgende:

[..]

Als je een huis koopt om te speculeren dan moet je lekker in je huurhuisje blijven zitten ja, ik heb een huis gekocht om te wonen en te leven.

Speculeren/investeren doe ik op de beurs.
Niet om te "speculeren", maar inderdaad wel (mede) als investering. "Wonen" kan ik namelijk ook wel in een goedkoop antikraak- of huurflatje, of desnoods gratis onder de brug.

Maar ik zou er bepaald geen problemen mee hebben om ook slapend, zonder enig risico en moeite, rijk te worden op de golven van een vastgoedzeepbel. Net als die pochende, zich op de borst kloppende babyboomers ("maar wij hebben het hele land opgebouwd!" rrright :')). En die tijden gaan terugkomen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:46:19 #238
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_132324096
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:30 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Niet om te "speculeren", maar inderdaad wel (mede) als investering. "Wonen" kan ik namelijk ook wel in een goedkoop antikraak- of huurflatje, of desnoods gratis onder de brug.

Maar ik zou er bepaald geen problemen mee hebben om ook slapend, zonder enig risico en moeite, rijk te worden op de golven van een vastgoedzeepbel. Net als die pochende, zich op de borst kloppende babyboomers ("maar wij hebben het hele land opgebouwd!" rrright :')). En die tijden gaan terugkomen.
Tegen die tijd hoop ik met pensioen te zijn, maar succes met wachten ^O^
pi_132324956
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 14:30 schreef hpeopjes het volgende:
"Wonen" kan ik namelijk ook wel in een goedkoop antikraak- of huurflatje, of desnoods gratis onder de brug.
Ik denk niet dat veel mensen onder de brug als een reeele of gewilde optie beschouwen. Tenzij ze een danige kronkel in het hoofd hebben
so long and thanks for all the fish
pi_132336320
Oh sorry!
pi_132337660
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:45 schreef hpeopjes het volgende:
Oh sorry!
Nah, daar missen wel een bizarre hoeveelheid posts :) Maar dat ben je wel gewend als kvg, nietwaar ;) Opnieuw, de vergelijjking met tweakers doet zich aan, waarom is daar minder bagger? Hmmmmm.......
pi_132337880
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Nah, daar missen wel een bizarre hoeveelheid posts :) Maar dat ben je wel gewend als kvg, nietwaar ;) Opnieuw, de vergelijjking met tweakers doet zich aan, waarom is daar minder bagger? Hmmmmm.......
Wat is een "kvg"?
pi_132337896
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:11 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Niet alleen vanwege het beleid wat ze daar voeren maar ook het type users wat ze daar trekken uiteraard. Maar verder niet relevant voor dit topic. Eens, er is minder bagger, maar, dat is ook een andere doelgroep.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_132337904
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat is een "kvg"?
Kloon van gebande.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:18:26 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_132337925
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 11:08 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Gelukkig maar aangezien het woonlandbeginsel een rol speelt bij "kinderbijslag, het kindgebonden budget, de nabestaandenuitkeringen en de vervolguitkering van de WGA-uitkering"

niet gelukt met googlen ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_132337938
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Wat is een "kvg"?
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Kloon van gebande.
Dat kan onze vrind niet meer lezen :)
pi_132337979
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:18 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

[..]

Dat kan onze vrind niet meer lezen :)
Want?
pi_132338027
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

niet gelukt met googlen ?
Niet nodig, bizar veel troep.
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:19 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Want?
Als FOK! haar users ook maar enigzins serieus neemt :)
pi_132338046
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:20 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als FOK! haar users ook maar enigzins serieus neemt :)
dan...?
pi_132338189
quote:
5s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 21:21 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

dan...?
is het exit troll account :) Tot de macht zoveel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')