quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:51 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit hier op Covent Garden Market, geeft Paul McCartney hier even een fucking surprise gig!
Wat?!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:51 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit hier op Covent Garden Market, geeft Paul McCartney hier even een fucking surprise gig!
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:14 schreef Tchock het volgende:
5 minuten lang F5'en en ik had raakNiet al te beste plekken zo te zien maar dat maakt me weinig meer uit.
[ afbeelding ]
Superversiequote:
Die wil ik niet horen. Origineel is té perfect. All You Need Is Love nu luisterenquote:
neejoh.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 21:43 schreef DO2 het volgende:
TKOL van Radiohead is stiekem best lekker.
Nah, goede plaatquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:37 schreef Kerftminister het volgende:
Wat is de nieuwe MGMT ONGELOOFLIJK kut zeg.
Is sarcastisch hoop ik? Het kabbelt maar een beetje voort, ze zingen of ze er geen zin in hebben. In elk nummer van die scheetgeluiden op de achtergrond en random bliepjes. Klinkt net alsof mijn schildpadden dit geproduceerd hebben.quote:
Haha tja, ieder zijn mening. Het album brengt wel wat gemengde reacties voort ja, maar ik vind het erg vet. Maar dat vond ik al van de Your Life Is A Lie single. Geen hapklare anthems zoals op Oracular Spectacular, dat niet nee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:44 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is sarcastisch hoop ik? Het kabbelt maar een beetje voort, ze zingen of ze er geen zin in hebben. In elk nummer van die scheetgeluiden op de achtergrond en random bliepjes. Klinkt net alsof mijn schildpadden dit geproduceerd hebben.
Nou ik ben een enorm liefhebber van complexe muziek en ook van psychedelische muziek, maar kan hier helemaal niks mee. Zit geen climax in of niks.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:49 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Haha tja, ieder zijn mening. Het album brengt wel wat gemengde reacties voort ja, maar ik vind het erg vet. Maar dat vond ik al van de Your Life Is A Lie single. Geen hapklare anthems zoals op Oracular Spectacular, dat niet nee.
Zag ze net bij Jools... Op een gigantische cowbell na niet veel aan nee.. Zelfde als het album dusquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou ik ben een enorm liefhebber van complexe muziek en ook van psychedelische muziek, maar kan hier helemaal niks mee. Zit geen climax in of niks.
Mja ieder zijn smaak he.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:58 schreef Tchock het volgende:
Darkside![]()
Tyfuschristus wat was dat vet.
lulquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 00:58 schreef Tchock het volgende:
Darkside![]()
Tyfuschristus wat was dat vet.
Ze begonnen met een berg ruis met radiofragmenten er door, volledig in het donker. De lichten gingen pas na een minuut of twintig aan. Toen werd er een soundscape gemaakt met allemaal lagen en gitaren en toetsen en weet ik veel wat. Daar druppelden heel langzaam dingen in die ik herkende als het intro van Golden Arrow. Na een kwartier waren ze bij een beat aanbeland. Vanaf dat punt gingen ze op chronologische volgorde praktisch het hele album door, maar het had niets weg van een normaal concert. Er zat geen seconde stilte in, alleen maar improvisatie, chaos en een muur van geluid. Ze bouwen elke keer een enorm uitgebreid geluid op, waarna ze een nummer in meanderen, dat een paar minuten aanhouden en er dan weer langzaam uit vliegen. Minpunt; herkenningswaarde lag heel erg laag. Het publiek was merkbaar opgelucht toen na een halfuur of zo de super herkenbare gitaar van Heart er doorheen scheurde. Ik had het idee dat Nico en Dave op een of andere manier ook meer los waren vanaf dat moment; de focus ging meer naar melodieën spelen op piano en gitaar dan naar alléén maar geluid maken.quote:
Ik ben er ook nog niet over uit of ik het heel leuk vind. Tot nu zijn andere elektronische albums uit dit jaar meer mijn favoriet (o.a. Autechre).quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:27 schreef Moody het volgende:
Darkside is ook de popmuziek onder de electronica. Niet vernieuwend, niet uitdagend. Dat is niet echt likeable voor ultieme hipsters natuurlijk.
Die laatste k moet een h zijn.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze begonnen met een berg ruis met radiofragmenten er door, volledig in het donker. De lichten gingen pas na een minuut of twintig aan. Toen werd er een soundscape gemaakt met allemaal lagen en gitaren en toetsen en weet ik veel wat. Daar druppelden heel langzaam dingen in die ik herkende als het intro van Golden Arrow. Na een kwartier waren ze bij een beat aanbeland. Vanaf dat punt gingen ze op chronologische volgorde praktisch het hele album door, maar het had niets weg van een normaal concert. Er zat geen seconde stilte in, alleen maar improvisatie, chaos en een muur van geluid. Ze bouwen elke keer een enorm uitgebreid geluid op, waarna ze een nummer in meanderen, dat een paar minuten aanhouden en er dan weer langzaam uit vliegen. Minpunt; herkenningswaarde lag heel erg laag. Het publiek was merkbaar opgelucht toen na een halfuur of zo de super herkenbare gitaar van Heart er doorheen scheurde. Ik had het idee dat Nico en Dave op een of andere manier ook meer los waren vanaf dat moment; de focus ging meer naar melodieën spelen op piano en gitaar dan naar alléén maar geluid maken.
Paper Trails had een stampende, snoeiharde housebeat waar je hele lichaam van ging trillen. Het kostte merkbaar moeite voor me om stil te blijven zitten, en daar was ik absoluut niet de enige in. Vanaf dat moment zat ik écht in het concert, de tijd vloog. Voor ik het wist was Greek Light een zeldzaam rustpuntje. Afsluiter Metatron knalde en beukte als een woest monster, stierf een keer een teleurstellende dood, om vervolgens weer op te leven tot een geweldige finale
Opmerkelijk hoe hárd (niet qua volume, daar kom ik later op) de muziek kan zijn als ze dat willen. Ze doorbreken een hypnotische muur van geluid met beats die overal doorheen snijden en pompen. Het is godverdomme dánsmuziek! Overigens was dat een keer of drie/vier, voor de rest is het niet echt dansbaar en ik was dus wel blij dat het een concert met zitplaatsen was.
Het podium was op één lamp in een luxaflex-patroon na helemaal donker. Wat soms wel jammer was, want ondanks dat ze beiden op talloze instrumenten stonden te rammen was daar bijzonder weinig van te zien. Boven ze hing aan het plafond een enorme ronde spiegel waar constant een enorm felle lamp op stond in allerlei patronen. De spiegel draaide rond en schoot als een vuurtoren draden en bundels van licht de zaal in.
Minpunt: het stond echt te hard. Ik begrijp dat je om de muziek echt intens te maken nogal wat volume nodig hebt maar dit was te veel. Soms deed het zeer aan je oren, vooral aan het begin. Ik weet niet of het toen echt harder was of dat je er gewoon aan gewend raakt.
Al met al ongelofelijk vet. Vloog voorbij
edit: Het is nogal een verhaal geworden. Kuck.
Het is ábsoluut geen popmuziek. Of je het goed of slecht vindt is verder niet mijn zaak maar iets wat zo lang opbouwt, zo weinig climaxen bevat en live zo verwrongen en verdraaid wordt kun je geen popmuziek noemenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:27 schreef Moody het volgende:
Darkside is ook de popmuziek onder de electronica. Niet vernieuwend, niet uitdagend. Dat is niet echt likeable voor ultieme hipsters natuurlijk.
Je bent net een dag te laat voor McCartneyquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:30 schreef Felagund het volgende:
Maar ik ga nu slapen, morgen naar Londen.![]()
Op het album is het vrij toegankelijke electronica, dat bedoel ik te zeggen. Het kan dat ze live veel meer los gaan, dat is natuurlijk alleen maar te prijzenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is ábsoluut geen popmuziek. Of je het goed of slecht vindt is verder niet mijn zaak maar iets wat zo lang opbouwt, zo weinig climaxen bevat en live zo verwrongen en verdraaid wordt kun je geen popmuziek noemen
Er zaten trouwens wel wat mensen in de zaal die Space Is Only Noise-achtig geluid hadden verwacht, denk ik. Die gingen er snel vandoor toen er een muur van onherkenbare herrie op ze af kwam
Een beetje ver weg van hier (hoewel het niet heel ver van mijn ouders is). Wel mooie namen. Komen er nog meer of is dit alles?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:39 schreef Moody het volgende:
Iets anders.
Glen Hansard, Phosphorescent, Villagers, Radical Face, John Grant op Crossing Border (Enschede, Den Haag)
Wie gaat er nog meer?
Nee, dat is een persoonlijke greep uit de line-upquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Een beetje ver weg van hier (hoewel het niet heel ver van mijn ouders is). Wel mooie namen. Komen er nog meer of is dit alles?
Warpaint, sexy.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, dat is een persoonlijke greep uit de line-up(wel de meest interessante namen)
http://enschede.crossingborder.nl/
Voordeel: kost geen drol en Enschede is altijd zeer relaxt.
Heb 1 of 2 slaapplekken, dus wees er snel bij
Wat heb ik voor connectie met Enschede?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Toch geen verkeerd idee om eens te "meeten" (gay woord) met wat Fok!kers op dat festival.
Jij hebt een connectie met Enschede, dus jij gaat zeker toch?
Ik ben er twee weken geleden voor het eerst geweest, is dat de connectie?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 01:57 schreef Moody het volgende:
[..]
Oh dat dacht ik eens gelezen te hebben. Nofi
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |