abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:10:58 #276
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132471224
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Er is geen kip dat in de persoonlijkheidstopic post.
Dat staat los van wat wel en niet meegenomen wordt in de OP en wat de doelstelling van dit topic is natuurlijk :)
pi_132471253
quote:

[..]

[..]

Das nog geen reden om het hele persoonlijheidsstoornis- gedoe naar dit topic te verplaatsen waar verder (bijna) niemand wat mee te maken heeft ;)

Wat dit topic zo sterk maakt is dat iedereen wel vergelijkbare ervaringen heeft hier. Burn-out past wat mij betreft prima in het plaatje depressie en angst :)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:13:53 #278
47102 Elvi
miemkwien
pi_132471320
quote:

[..]

[..]

Misschien omdat iedereen hetzelfde denkt :P "Er post niemand dus ik ook niet." Het staat vast nog wel in de Active Topics van de mensen die er hebben gepost ;)
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:33:44 #279
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132476216
Hij staat vast wel tussen mijn AT hoor.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_132508309
Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand een advies?

Een vriend van mij kampt ook met depressies. En hij zondert zich in een slechte periode af. Hij is dan wel online op whatsapp of facebook maar zegt niks terug. Dat is gewoon zijn manier en dat heb ik geaccepteert.
Maar nu is hij sinds eind september niet meer online op whatsapp. Ik zie heb m 2 weken geleden voor t laatst op facebook gezien. Whatsapp bericht komt niet aan, facebook bericht heeft hij niet gelezen, ik probeer m te bellen en ik ga meteen door naar voicemail dus die staat uit. Maandag en dinsdag was hij wel online op Gmail dus ik heb m gister een email gestuurd. Vandaag weer geprobeerd hem telefonisch te bereiken.
Ik maak me ontzettend zorgen. Ik weet niet wat er is maar in mn hoofd is hij al dood en begraven (ondanks de online status op Gmail ja :') ). Dat hij zich afzondert is prima: dat is zijn manier van omgaan. Maar het niet bereikbaar zijn voor een lange periode is nieuw en vind ik eng. Misschien dat de zelfmoord van een lid bij het lotgenotenforum er wat mee te maken heeft (zeer waarschijnlijk) maar het lukt me niet om rationeel hierover te zijn.

Dus... wat zijn mijn opties? Ik kom zelf op accepteren dat hij onbereikbaar is en of wachten tot hij zelf weer boven water komt of mn peut vragen om rouwverwerking :') Of via facebook zn broer of een vriend waarmee hij het laatst gezien is een berichtje sturen met de vraag of alles ok is. Wat zouden jullie doen?
pi_132509303
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 11:54 schreef Elvi het volgende:
Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand een advies?

Een vriend van mij kampt ook met depressies. En hij zondert zich in een slechte periode af. Hij is dan wel online op whatsapp of facebook maar zegt niks terug. Dat is gewoon zijn manier en dat heb ik geaccepteert.
Maar nu is hij sinds eind september niet meer online op whatsapp. Ik zie heb m 2 weken geleden voor t laatst op facebook gezien. Whatsapp bericht komt niet aan, facebook bericht heeft hij niet gelezen, ik probeer m te bellen en ik ga meteen door naar voicemail dus die staat uit. Maandag en dinsdag was hij wel online op Gmail dus ik heb m gister een email gestuurd. Vandaag weer geprobeerd hem telefonisch te bereiken.
Ik maak me ontzettend zorgen. Ik weet niet wat er is maar in mn hoofd is hij al dood en begraven (ondanks de online status op Gmail ja :') ). Dat hij zich afzondert is prima: dat is zijn manier van omgaan. Maar het niet bereikbaar zijn voor een lange periode is nieuw en vind ik eng. Misschien dat de zelfmoord van een lid bij het lotgenotenforum er wat mee te maken heeft (zeer waarschijnlijk) maar het lukt me niet om rationeel hierover te zijn.

Dus... wat zijn mijn opties? Ik kom zelf op accepteren dat hij onbereikbaar is en of wachten tot hij zelf weer boven water komt of mn peut vragen om rouwverwerking :') Of via facebook zn broer of een vriend waarmee hij het laatst gezien is een berichtje sturen met de vraag of alles ok is. Wat zouden jullie doen?
Oeh dat lijkt me wel eng. Hoe goed ken je hem verder? Krijgt hij hulp? Woont hij alleen? Heeft hij wel contact met andere mensen?
Aan de ene kant zou ik zeggen, respecteer het feit dat hij behoefte heeft aan afzondering. Aan de andere kant is het geen goed teken. Het zou misschien ook kunnen dat hij afstand aan het nemen is van de mensen om hem heen. Je laat hem in ieder geval blijken dat je om hem geeft door hem een mail te sturen. Het is aan hem om daar wel of niet op te reageren. De kans is natuurlijk groot dat hij, als hij zich zo slecht voelt, dat niet doet. Ik denk dat je het beste kunt afwachten of hij je terugmailt binnen een paar dagen. Zo niet, kun je anderen vragen of zij nog wel contact met hem hebben en of zij meer weten. Anders is het verstandig als iemand bij hem langsgaat.

Ik weet niet wat voor type hij is, maar als hij heel onzeker is, kan die zelfopgelegde afzondering ervoor zorgen dat dat bevestigd dat niemand om hem geeft. Want als je niet bereikbaar bent, je leest je mails niet, er komt niemand bij je langs, kun je gaan geloven dat je er niet toe doet. En dat je er net zo goed niet kunt zijn. Bovendien kun heb je volledig te vrijheid om weg te zakken en rare dingen te denken, hoef je niet je best te doen.

Hij heeft dan al minstens een paar dagen in volledige afzondering geleefd, die ruimte heeft hij gekregen, heeft hij vast nodig gehad, maar op een gegeven moment is het tijd om stappen te ondernemen want anders gaat het verder de verkeerde kant op. Ik heb zelf ook veel behoefte aan afzondering als ik in de put zit, ik wil echt geen mensen zien, maar het is toch echt zo dat je dan veel makkelijker en sneller dieper zakt, dan als je wel contact hebt met anderen. Je praat met niemand dus gaat helemaal in je hoofd leven, niet meer helder denken. Een mailtje komt dan echt niet aan.

Dus als je echt het idee hebt dat het niet goed zit, ga dan in person bij hem langs als dat mogelijk is, of stuur iemand anders. Je kunt beter zijn wensen voor afzondering niet respecteren dan dat niemand bij hem langs gaat en er iets gebeurt. En anders eerst een paar dagen afwachten.
Of vraag aan andere vrienden van hem wat zij denken, bedenk samen wat het beste is om te doen.
Ik ken die persoon niet dus kan natuurlijk niet zeggen wat dit betekent.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_132509707
Dank je voor je reactie. Het voelt inderdaad niet goed, maar dat kan ook mijn eigen angst zijn. Ik heb nu een vriend van m een facebookbericht gestuurd. Hij heeft het laatst contact gehad met m denk ik (hij was in ieder geval getagd in een foto met hem).

Anders moet ik zn broer een bericht sturen en ik ben bang dat ik daar misschien een grens mij overga.
pi_132509928
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 12:45 schreef Elvi het volgende:
Dank je voor je reactie. Het voelt inderdaad niet goed, maar dat kan ook mijn eigen angst zijn. Ik heb nu een vriend van m een facebookbericht gestuurd. Hij heeft het laatst contact gehad met m denk ik (hij was in ieder geval getagd in een foto met hem).

Anders moet ik zn broer een bericht sturen en ik ben bang dat ik daar misschien een grens mij overga.
Ja het is gewoon moeilijk te zeggen wat het beste is om te doen, je weet het nooit zeker. Maar ik denk dat je beter zijn vertrouwen kunt schenden/overdreven kunt reageren dan dat je later denkt dat je misschien niet genoeg hebt gedaan. Dat zal hij (uiteindelijk) vast wel begrijpen. Ik hoop dat die vriend meer weet en je misschien gerust kan stellen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_132511985
Ik denk dat kuolema hier heel goed advies geeft.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 14:49:32 #285
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132513589
Het is denk ik helemaal afhankelijk van hoe goed je hem kent en je band met hem in hoever je kan gaan erin. Een vage kennis van mij zou niet moeten proberen via familie of vrienden te achterhalen hoe het met mij gaat.
Is het een goede vriend dan moet die natuurlijk gewoon contact proberen op te nemen. Denk dat de persoon in kwestie op een gegeven moment wel zal aangeven hoe het zit / geen behoefte heeft aan contact.

De vraag is ook in hoeverre kan je de persoon helpen als ie zich blijft afzonderen.
Bedoel.. als je weet dat het slecht gaat of dat hij geen behoefte heeft aan contact.. wat wil je dan gaan doen met die kennis?
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:37:20 #286
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132517113
Man man man.
Ik ben zo klaar met het bipolair zijn.
Medicatie onderdrukt het. Maar de buien blijven gewoon.
Zo ontzettend somber weer de laatste paar dagen.
Totaal geen energie. Niets.

En opeens is er een dag dat weer honderd dingen doe.
Zo vermoeiend.
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_132517390
quote:
13s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:37 schreef Insomnium het volgende:
Man man man.
Ik ben zo klaar met het bipolair zijn.
Medicatie onderdrukt het. Maar de buien blijven gewoon.
Zo ontzettend somber weer de laatste paar dagen.
Totaal geen energie. Niets.

En opeens is er een dag dat weer honderd dingen doe.
Zo vermoeiend.
En als je een vooruitlopende planning maakt en je daaraan houdt? Gedachten op nul en doen.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:51:25 #288
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132517610
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:45 schreef Faeroer het volgende:

[..]

En als je een vooruitlopende planning maakt en je daaraan houdt? Gedachten op nul en doen.
Dat probeer ik elke dag.
Opschrijven wat ik wil en moet doen.
Maar de laatste paar weken langzaam aan steeds minder energie.
En nu op het moment echt niets.
Geen zin om aan mijn Noorse lessen te werken, geen puf om te communiceren met mijn verloofde.
Ik wil gewoon achter de laptop hangen en niets doen. Het is echt verschrikkelijk.

Ik probeer van alles en nog wat te doen.
Maar ik heb er gewoon geen puf voor.
Veel nachtmerries ect ect.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_132517692
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:51 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dat probeer ik elke dag.
Opschrijven wat ik wil en moet doen.
Maar de laatste paar weken langzaam aan steeds minder energie.
En nu op het moment echt niets.
Geen zin om aan mijn Noorse lessen te werken, geen puf om te communiceren met mijn verloofde.
Ik wil gewoon achter de laptop hangen en niets doen. Het is echt verschrikkelijk.

Ik probeer van alles en nog wat te doen.
Maar ik heb er gewoon geen puf voor.
Veel nachtmerries ect ect.
Vitamine D en/of Zinc tekort? Doe je laptop uit, doe dingen zonder zin. Discipline maakt de mens.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 16:56:04 #290
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132517763
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:53 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Vitamine D en/of Zinc tekort? Doe je laptop uit, doe dingen zonder zin. Discipline maakt de mens.
Vitamine D supplement neem ik sowieso.
Ik woon in Noorwegen en het aantal lichturen worden minder en minder op het moment.
Ja dat doe ik ook. Ik zit niet de hele dag lamlendig achter de laptop.
Ga ook gewoon naar Noorse les en dergelijke.

Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon kapot moe ben.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_132517842
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:56 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Vitamine D supplement neem ik sowieso.
Ik woon in Noorwegen en het aantal lichturen worden minder en minder op het moment.
Ja dat doe ik ook. Ik zit niet de hele dag lamlendig achter de laptop.
Ga ook gewoon naar Noorse les en dergelijke.

Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon kapot moe ben.
Die moeheid komt ergens vandaan. ;) Veelal eten mensen ontzettend slecht. Eerste waar ik altijd aan denk bij mensen die zich kut voelen. Je zou eventueel een bloedtest kunnen doen om dat in ieder geval uit te sluiten.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 17:00:56 #292
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132517887
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 16:59 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Die moeheid komt ergens vandaan. ;) Veelal eten mensen ontzettend slecht. Eerste waar ik altijd aan denk bij mensen die zich kut voelen. Je zou eventueel een bloedtest kunnen doen om dat in ieder geval uit te sluiten.
Mijn bloed wordt al elke twee weken bekeken in verband met de lithium ;)
En ik eet gezond. Snack bijna nooit en let goed op de vitaminen.

Maar het is gewoon het bipolaire schuiven met emoties waar ik geirriteerd van wordt.
En moe. En blargh.

Excuses voor grove grammaticale fouten trouwens.
Ik praat tegenwoordig alleen maar Engels. En ik ben Noors aan het leren.
Dus drie talen in mijn al te drukke hoofd :P
Misschien. Ergens. Nooit
pi_132517949
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:00 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Mijn bloed wordt al elke twee weken bekeken in verband met de lithium ;)
En ik eet gezond. Snack bijna nooit en let goed op de vitaminen.

Maar het is gewoon het bipolaire schuiven met emoties waar ik geirriteerd van wordt.
En moe. En blargh.

Excuses voor grove grammaticale fouten trouwens.
Ik praat tegenwoordig alleen maar Engels. En ik ben Noors aan het leren.
Dus drie talen in mijn al te drukke hoofd :P
Die fouten zou ik niet eens zien als niet-Hollander. :D
  donderdag 24 oktober 2013 @ 17:03:40 #294
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132517965
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:03 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Die fouten zou ik niet eens zien als niet-Hollander. :D
Is je naam een indicatie waar je vandaan komt of wat? :D
Misschien. Ergens. Nooit
pi_132518030
quote:
10s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:03 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Is je naam een indicatie waar je vandaan komt of wat? :D
Inderdaad. Faeröer-eilanden, totdat mijn vader besloot dat Nederland beter was voor mijn toekomst op 13-jarige leeftijd. :')
  donderdag 24 oktober 2013 @ 17:06:38 #296
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132518085
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:05 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Inderdaad. Faeröer-eilanden, totdat mijn vader besloot dat Nederland beter was voor mijn toekomst op 13-jarige leeftijd. :')
Dat is mooi kut dan :@
Mooie taal spreken ze daar.
Ik ben voor de liefde verhuist naar Noorwegen haha.
Maar serieus het weer hier zorgt ervoor dat mijn hele hormoon balans naar de klote is.

In de zomer is het 24/7 licht.
In de winter is het nouja 22/7 donker.

Gaat nergens over.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_132518272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:06 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dat is mooi kut dan :@
Mooie taal spreken ze daar.
Ik ben voor de liefde verhuist naar Noorwegen haha.
Maar serieus het weer hier zorgt ervoor dat mijn hele hormoon balans naar de klote is.

In de zomer is het 24/7 licht.
In de winter is het nouja 22/7 donker.

Gaat nergens over.
Het enige kutte is dat het hier zo ontzettend druk is en dat iedereen een mening heeft. 'Thuis' was het bek houden, leren/werken en naar huis. Hier let iedereen teveel op elkaar in mijn optiek.

De taal is bijna hetzelfde als Deens (of Zweeds met havermout in je mond). Het dag- nachtritme lijkt mij ook behoorlijk wennen, vandaar de vitamine D dat zo belangrijk is. Veel vrienden uit Finland klagen daar ook altijd over. Het is inderdaad niet lang leven de kerstmis fun.

Wel goed dat je iemand naast je hebt staan die je er doorheen kan slepen. Zeker een mentale investering waard en een mooi land ook nog met veel centjes (zolang je geen alcohol koopt :D)!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 17:15:27 #298
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_132518379
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:11 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Het enige kutte is dat het hier zo ontzettend druk is en dat iedereen een mening heeft. 'Thuis' was het bek houden, leren/werken en naar huis. Hier let iedereen teveel op elkaar in mijn optiek.

De taal is bijna hetzelfde als Deens (of Zweeds met havermout in je mond). Het dag- nachtritme lijkt mij ook behoorlijk wennen, vandaar de vitamine D dat zo belangrijk is. Veel vrienden uit Finland klagen daar ook altijd over. Het is inderdaad niet lang leven de kerstmis fun.

Wel goed dat je iemand naast je hebt staan die je er doorheen kan slepen. Zeker een mentale investering waard en een mooi land ook nog met veel centjes (zolang je geen alcohol koopt :D)!
Dag en nacht ritme is het best in de lente en herfst. Wanneer het enigzins lijkt op Nederland :P
Maar het is ruk voor mensen met een mentale stoornis.
Ja extra vitamine D is een must.
Eerste keer dat ik opeens drie meter sneeuw zag was wel magisch. Maar na een paar maand is de magie er wel af. Op je bek gaan op straat, glijden met de auto ect ect

Zonder mijn verloofde was ik nooit zo stabiel als nu. ( ook al gaat het ruk nu, het is tien keer beter dan eerder )

En ons eerste kindje komt over tien weken.
Dus wel het is een grote investering maar de beste die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.

Ik moet juist erg wennen aan dat norse van de noren.
Als je Nederland gewent bent is het allemaal heel anders hier.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_132518406
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan mij (of dat ik gewoon zo lang al niet meer met m'n broer in 1 huis woon) dat ik je wel heel heftig vind reageren op een opmerking van je zus

[..]

Ik vind dergelijke cabaretiers/nr's ook niet leuk. Snap wel wat ze bedoelt en dat het niet denigrerend bedoelt is. Maar ik vind het gewoon niet grappig. Wel jammer dat je het niet begrijpt en daardoor een stuk zwaarder opneemt dan dat het bedoelt is.
OH maar tis nogal structureel, ik word een beetje gek van dat gedrag inderdaad :)
Rustig aan.
pi_132518653
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 17:15 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dag en nacht ritme is het best in de lente en herfst. Wanneer het enigzins lijkt op Nederland :P
Maar het is ruk voor mensen met een mentale stoornis.
Ja extra vitamine D is een must.
Eerste keer dat ik opeens drie meter sneeuw zag was wel magisch. Maar na een paar maand is de magie er wel af. Op je bek gaan op straat, glijden met de auto ect ect

Zonder mijn verloofde was ik nooit zo stabiel als nu. ( ook al gaat het ruk nu, het is tien keer beter dan eerder )

En ons eerste kindje komt over tien weken.
Dus wel het is een grote investering maar de beste die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.

Ik moet juist erg wennen aan dat norse van de noren.
Als je Nederland gewent bent is het allemaal heel anders hier.
Beetje driften met de auto is wel gaaf als man zijnde. :D

Gefeliciteerd met Insomnium Jr.! Heel mooi om mee te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')