abonnement Unibet Coolblue
pi_132231601


Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kunt u terecht voor meer informatie.

Behandelcentra
Er zijn in Nederland twee genderteams. Eén in Amsterdam en één in Groningen. Voor de zuidelijke bewoners van Nederland kan het genderteam in het Vlaamse Gent ook nog een optie zijn.

Gent [BE]
Groningen [NL]
Amsterdam [NL]

Er is ook een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep. Bij deze route moet er door de cliënt meer zelf geregeld worden als het om behandelingen en ingrepen gaat.

De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.
- Cross dresser = iemand die zich in het dagelijks leven soms in de kleding van het andere geslacht hult, al dan niet voor seksuele bevrediging.


Termen en afkortingen
- Post-op = geopereerd.
- Non-op = kan of wil niet geopereerd worden.
- Pre-op = (nog) niet geopereerd.
- SRS = sex reassignment surgery (= geslachtsoperatie).
- Hesje/Binder = een top die de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex.
- Packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks.
- FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken).
- FtM = female to male, transmannen, mannen die met een vrouwenlichaam geboren zijn.
- MtF = male to female, transvrouwen, vrouwen die met een mannenlichaam geboren zijn.
- RLE = real life experience, de tijd waarin de persoon in kwestie in de sociale geslachtsrol leeft voor hij of zij groen licht krijgt voor de operatie(s).
- Transitie = het hele proces van geslachtsverandering inclusief psychologische begeleiding, de real life experience (RLE), hormoonbehandeling en (eventuele) operaties.
- Stealth = een transseksueel die volledig als zijn of haar gender door het leven gaat, diegene vertelt niet dat hij of zij van geslacht is veranderd en is dus volledig geïntegreerd in de samenleving.
- Ombouwen = voor sommige transpersonen kwetsend omdat het woord "ombouwen" vaak bij dingen (= objecten / gebruiksvoorwerpen) gebruikt wordt, u kunt dus beter de termen "SRS" of "dé operatie" gebruiken.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
pi_132231622
Wow, mijn eerste nieuwe topic opening *O*
  woensdag 16 oktober 2013 @ 17:43:55 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132232375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:07 schreef motorbloempje het volgende:
Het zijn toch echt transseksuelen zélf die met zo'n programma meewerken, dus blijkbaar spreek je niet voor 'alle transseksuelen', en zien zij zo'n programma wellicht wel als een mogelijkheid tot opening van communicatie. Ik zei verder ook dat 't incompleet is, wat Xenzo ook al bevestigde, maar het is in elk geval één aspect dat wordt belicht.
Ik heb ook al vaker gezegd, de meeste mensen die aan dit soort programma's meewerken, zijn niet de meest eloquente en kunnen zelden onder woorden brengen hoe het echt zit. Het kan ook best zijn dat deze mensen die programma's aangrijpen voor hun eigen 15 minutes of fame, naast of in plaats van een (misleide) poging om openheid te geven.

De reden dat die operaties zo "populair" zijn bij de cismensen is dat ze zich ab-so-luut niet kunnen voorstellen dat iemand een mes in de buurt van zijn/haar edele delen wil hebben en dat mensen die dat wel willen eigenlijk wel erg gek in hun hoofd moeten zijn.

Plus dat ze zoiets natuurlijk never nooit in het echt (willen) zien, dus dan is het leuk om op TV te kijken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132233518
Vaak zijn het inderdaad een stel debielen die ons moeten 'vertegenwoordigen'.
Maar ik ben het zwaar oneens met Joanne35. Er zijn genoeg informatieve programma's gemaakt zonder dat overdreven dramagedoe van "freakshows". Je Zal Het Maar Hebben vond ik zelf wel leuk.

quote:
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen.
En uitspraken zoals deze is dus waarom transseksuelen niet geaccepteerd worden ahha

Btw Onderweg, je moet nog wel een nieuwe topictitel verzinnen, deze is al oud :P
pi_132233580
Wat TV programma´s betreft:
Transities verlopen niet standaard, dus het enige dat men kan doen in programma´s is een globaal beeld tonen. Altijd beter dan niets.
Ik weet niet hoe nuttig ontzettend gedetailleerde persoonlijke verhalen zijn, want we kunnen niet over een kam geschoren en ik zou niet willen dat 1 persoon als voorbeeld door het leven gaat als "DE transpersoon." omdat die toevallig uitgebreid in een programma is geweest.
Dan liever snippets van diverse transpersonen.

Een operatie is wel een heel belangrijk deel in een aantal transities dus ik zou dat ook wel goed in beeld willen zien. Sterker nog, ik erger me eraan als ze niet in detail laten zien hoe het er dan gaat en het er net na de operatie uitziet. Een operatie gebied is heel wat anders dan een mooi eindresultaat van maanden later. Dat hoef ik niet te zien, dáár kan ik wel naar raden.

Kun je wat programma´s noemen, Nezhi? Slecht en goed, om een beeld te vormen?
Ik heb geen TV en weet dus niet wat er op is tegenwoordig.
pi_132233698
Het zijn vooral talkshows die ik heb gekeken aangezien ik niet zo van de documentaires ben. Paul de Leeuw had ooit wel een grappige met wat jongere gozers die relaxed overkwamen. Beetje jammer dat het hele publiek verkleed was maar ach. En Je Zal Het Maar Hebben, volgens mij kun je die allemaal terugvinden op hun site en zo terugkijken. En een keer Oprah Winfrey... sorry weet geen links naar alle afleveringen.
pi_132234264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
Er is geen enkele reden waarom het grote publiek uitgebreid geïnformeerd zou moeten worden over operaties bij transseksuelen. In Engeland zijn er zelfs transmannen tegen hun wil ge-out doordat dit soort programma's in detail lieten zien wat voor soort littekens ze overhouden aan hun operaties.
Dus alle informatie erover moet maar weggecensureerd worden? Staat nogal haaks op je reacties waarin je zegt dat 'men' zeg meer moet verdiepen in de materie alvorens ze hier wat mogen zeggen. Ik heb een vriendin meegenomen naar de info avond bij het VU over de MtF operatie. Had ik dat niet mogen doen? Nu weet ze dat de littekens in de liezen zitten. Dat had ze dus niet mogen weten? Want ze zou in de sauna een trans kunnen herkennen.
pi_132234385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:29 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Btw Onderweg, je moet nog wel een nieuwe topictitel verzinnen, deze is al oud :P
Oh nee! Ik kan dat niet meer wijzigen ?!?!?!?!?!

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:29 schreef Nezhi het volgende:

[..]

En uitspraken zoals deze is dus waarom transseksuelen niet geaccepteerd worden ahha
Daar geloof ik niets van. Het komt wel steeds naar voren dat wij labiel, gestoord en weet ik veel zijn, maar ook zonder deze uitspraken worden wij niet geaceepteerd. Dit (en andere dingen) zijn slechts een stok om mee te slaan.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:31 schreef Alentejana het volgende:
Wat TV programma´s betreft:

Een operatie is wel een heel belangrijk deel in een aantal transities dus ik zou dat ook wel goed in beeld willen zien. Sterker nog, ik erger me eraan als ze niet in detail laten zien hoe het er dan gaat en het er net na de operatie uitziet. Een operatie gebied is heel wat anders dan een mooi eindresultaat van maanden later. Dat hoef ik niet te zien, dáár kan ik wel naar raden.

Tja, even afgezien van de discussie wat wij allemaal wel of niet leuk vinden (zo'n discussie kan heel lang duren), draagt het niets bij aan de maatschappelijke acceptatie. Of denk je dat ik ineens een echte vrouw ben als ze mijn kruis gezien hebben? Zolang transen gezien worden als vreemd, gek, of tenminste niet normaal, win je er niets bij zo'n operatie te laten zien. Je kunt nu eenmaal het gevoel dat een genderdysfoor heeft, niet laten zien. En dat gevoel is juist onbegrepen. En denk je dat mijn ex wel naast mij over straat gaat als ze dat programma gezien heeft?

[ Bericht 1% gewijzigd door Onderweg op 16-10-2013 19:02:54 ]
pi_132234421
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:35 schreef Nezhi het volgende:
Het zijn vooral talkshows die ik heb gekeken aangezien ik niet zo van de documentaires ben. Paul de Leeuw had ooit wel een grappige met wat jongere gozers die relaxed overkwamen. Beetje jammer dat het hele publiek verkleed was maar ach. En Je Zal Het Maar Hebben, volgens mij kun je die allemaal terugvinden op hun site en zo terugkijken. En een keer Oprah Winfrey... sorry weet geen links naar alle afleveringen.
Geeft niet hoor, ik hoef geen links, ik kan googlen, maar ik moet wel een aanknopingspunt hebben, dus bedankt!
pi_132234464
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:57 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Oh nee! Ik kan dat niet meer wijzigen ?!?!?!?!?!

Ik wel! :) zeg maar wat 't moet zijn.
Ja doei.
pi_132234539
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik wel! :) zeg maar wat 't moet zijn.
Oh motorbloempje, ik vind je nu zo aardig dat ik bijna in je fotoboek ga kijken :P

Wil er van : 'Happy as I am' maken?

Dank je!
pi_132234561
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:57 schreef Onderweg het volgende:

Tja, even afgezien van de discussie wat wij allemaal wel of niet leuk vinden (zo'n discussie kan heel lang duren), draagt het niets bij aan de maatschappelijke acceptatie. Of denk je dat ik ineens een echte vrouw ben als ze mijn kruis gezien hebben? Zolang transen gezien worden als vreemd, gek, of tenminste niet normaal, win je er niets bij zo'n operatie te laten zien. Je kunt nu eenmaal het gevoel dat een genderdysfoor heeft, niet laten zien. En dat gevoel is juist onbegrepen.
Ja, daar heb je gewoon gelijk in, dat kleine aspect draagt niks bij voor maatschappelijke acceptatie, maar het is wel iets waar transpersonen zelf interesse in kunnen hebben voordat ze zelf de operatie ondergaan bv. En ik vind niet dat ze het weg hoeven te poetsen. Het hoort er wel bij.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 19:05:14 #13
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_132234666
*komt uit lurkstand*
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:57 schreef Onderweg het volgende:
Daar geloof ik niets van. Het komt wel steeds naar voren dat wij labiel, gestoord en weet ik veel zijn, maar ook zonder deze uitspraken worden wij niet geaceepteerd. Dit (en andere dingen) zijn slechts een stok om mee te slaan.
Ik snap dat je feller gaat reageren wanneer je te maken hebt met zoveel onbegrip en discriminatie. Maar ik zie hier soms ook dat er fel gereageerd wordt op mensen die het helemaal niet slecht bedoelen omdat ze bijv. de verkeerde termen gebruiken. Mensen die er geen ervaring mee hebben of zich er niet in verdiept hebben, weten vaak niet dat sommige termen beledigend kunnen zijn. En dan is het ook nog eens zo dat de een een bepaalde term acceptabel vindt, terwijl het voor de ander ronduit beledigend is.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_132234841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:05 schreef Madame_Paon het volgende:
*komt uit lurkstand*

[..]

Ik snap dat je feller gaat reageren wanneer je te maken hebt met zoveel onbegrip en discriminatie. Maar ik zie hier soms ook dat er fel gereageerd wordt op mensen die het helemaal niet slecht bedoelen omdat ze bijv. de verkeerde termen gebruiken. Mensen die er geen ervaring mee hebben of zich er niet in verdiept hebben, weten vaak niet dat sommige termen beledigend kunnen zijn. En dan is het ook nog eens zo dat de een een bepaalde term acceptabel vindt, terwijl het voor de ander ronduit beledigend is.
Dat zal ongetwijfeld voorkomen. Maar ik word bijvoorbeeld wat feller als steeds dezelfde mensen maar steeds hetzelfde herhalen zonder dat ze iets doen met mijn antwoord. Het bekende 'tegen een muur praten'. Ik hoef geen 10x te horen dat ik geen echte vrouw ben.Eén keer is genoeg (of eigenlijk al teveel).
  woensdag 16 oktober 2013 @ 19:22:30 #15
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_132235202
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:10 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld voorkomen. Maar ik word bijvoorbeeld wat feller als steeds dezelfde mensen maar steeds hetzelfde herhalen zonder dat ze iets doen met mijn antwoord. Het bekende 'tegen een muur praten'. Ik hoef geen 10x te horen dat ik geen echte vrouw ben.Eén keer is genoeg (of eigenlijk al teveel).
Die mensen snap ik ook niet. Na 1x weten we wel hoe diegene er over denkt.
Bijv. in het Expeditie Robinson topic vinden bepaalde users het nodig om telkens hetzelfde te posten over Valentijn de Hingh. Het topic wordt er ook een beetje door verziekt.
Ik snap echt dat zulke reacties je boos en verdrietig kunnen maken, maar die bekrompen mensen wíllen hun bekrompen wereldbeeld niet eens veranderen. Het is het eigenlijk niet eens waard om er energie in te steken.
(wat een moraalridderpost :@)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_132235322
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:22 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Die mensen snap ik ook niet. Na 1x weten we wel hoe diegene er over denkt.
Bijv. in het Expeditie Robinson topic vinden bepaalde users het nodig om telkens hetzelfde te posten over Valentijn de Hingh. Het topic wordt er ook een beetje door verziekt.
Ik snap echt dat zulke reacties je boos en verdrietig kunnen maken, maar die bekrompen mensen wíllen hun bekrompen wereldbeeld niet eens veranderen. Het is het eigenlijk niet eens waard om er energie in te steken.
Mmm, dat topic ken ik niet en dat programma kijk ik niet. Daarom zal het wel langs mij heen gegaan zijn ;)

Ach weet je, ik moet eerlijk zeggen dat naar mate ik langer als vrouw leef, ik beter in mijn vel ga zitten en beter tegen die onzin kan. In het begin wil je niet bevestigd worden in je eigen angsten en dat is wat er juist wel gebeurt.
pi_132235420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:22 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Die mensen snap ik ook niet. Na 1x weten we wel hoe diegene er over denkt.
Bijv. in het Expeditie Robinson topic vinden bepaalde users het nodig om telkens hetzelfde te posten over Valentijn de Hingh. Het topic wordt er ook een beetje door verziekt.
Ik snap echt dat zulke reacties je boos en verdrietig kunnen maken, maar die bekrompen mensen wíllen hun bekrompen wereldbeeld niet eens veranderen. Het is het eigenlijk niet eens waard om er energie in te steken.
(wat een moraalridderpost :@)
O+ O+ O+ O+ O+ O+ :* :*
pi_132238468
Ned 2 nu, De Vijfde Dag.

quote:
Wie helpt Isabella?
15-10-2013

Isabella zwaait met messen, slaapt met buksen onder het bed en bedreigt haar broertjes en moeder met de dood. Ze heeft dringend hulp nodig. Maar wie wil haar helpen?

Tot voor kort heette Isabella nog Ischa. Ze is nu anderhalf jaar bezig om in een vrouw te veranderen. Naast de spanningen die dat met zich meebrengt is ze agressief en heeft ze een drugs- en verslavingsprobleem.

Minstens elf keer stond afgelopen jaar de crisisdienst voor de deur die haar meenam naar de crisisopvang. Maar die is tijdelijk. En omdat niemand haar wil opnemen, is ze snel weer thuis. Daar gaat het dan opnieuw fout waardoor binnen de kortste keren de crisisdienst opnieuw voor de deur staat.

De Vijfde Dag trekt een aantal dagen met moeder en dochter op. Zo zien we bijvoorbeeld dat een dag naar het strand volledig ontspoort. Waarom gaat het telkens fout? En wat moet moeder nog doen nu het erop lijkt dat haar dochter te complex is voor onze gezondheidszorg?
pi_132238554
Lekker luchtig programma om zo even naar te kijken!
pi_132238647
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:31 schreef Alentejana het volgende:
Wat TV programma´s betreft:

Een operatie is wel een heel belangrijk deel in een aantal transities dus ik zou dat ook wel goed in beeld willen zien. Sterker nog, ik erger me eraan als ze niet in detail laten zien hoe het er dan gaat en het er net na de operatie uitziet. Een operatie gebied is heel wat anders dan een mooi eindresultaat van maanden later. Dat hoef ik niet te zien, dáár kan ik wel naar raden.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:57 schreef Onderweg het volgende:
Tja, even afgezien van de discussie wat wij allemaal wel of niet leuk vinden (zo'n discussie kan heel lang duren), draagt het niets bij aan de maatschappelijke acceptatie. Of denk je dat ik ineens een echte vrouw ben als ze mijn kruis gezien hebben? Zolang transen gezien worden als vreemd, gek, of tenminste niet normaal, win je er niets bij zo'n operatie te laten zien. Je kunt nu eenmaal het gevoel dat een genderdysfoor heeft, niet laten zien. En dat gevoel is juist onbegrepen. En denk je dat mijn ex wel naast mij over straat gaat als ze dat programma gezien heeft?
Met het laten zien van operaties wordt de kijker geïnformeerd hoe zo'n operatie in z'n werk gaat, maar wat ik al eerder zei: het is slechts een onderdeel van een transitie. Ik denk dat het beter is om meer te laten zien dan alleen operaties, bijvoorbeeld hoe ze leven en wat ze allemaal doen om te worden wie ze van binnen zijn. Immers, als de kijker ziet dat transseksuelen net zoals zijzelf een normaal leven hebben dan heeft dat veel meer effect voor acceptatie en begrip.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:31 schreef Alentejana het volgende:
Kun je wat programma´s noemen? Slecht en goed, om een beeld te vormen?
Ik heb geen TV en weet dus niet wat er op is tegenwoordig.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:35 schreef Nezhi het volgende:
Paul de Leeuw had ooit wel een grappige met wat jongere gozers die relaxed overkwamen. Beetje jammer dat het hele publiek verkleed was maar ach. En Je Zal Het Maar Hebben, volgens mij kun je die allemaal terugvinden op hun site en zo terugkijken. En een keer Oprah Winfrey... sorry weet geen links naar alle afleveringen.
Ik heb die programma's opgezocht en hieronder staan ze.

Langs de Leeuw:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1303633

Je zal het maar hebben:
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1126511

The Oprah Winfrey Show:
http://www.oprah.com/video_search.html?video_query=Transgender
pi_132239723
Bedankt voor de links, zal ze allemaal op mijn gemak gaan kijken als ik goede verbinding heb (ontbreekt er nogal eens aan ik woon echt letterlijk in the middle of nowhere).

Xenzo, gewoon eens hoor dat het een onderdeel moet zijn, maar ik ben er niet voor om het weg te laten, vanuit dat standpunt reageerde ik meer. Ik ken verder het programma niet dus ik kan alleen heel algemeen reageren.
Ik begrijp ook dat er niet in elk programma ruimte is voor diepgang en ook dat zelfs bij diepgang de ene transpersoon niet meteen model staat voor alle transpersonen. (Zeker niet voor mij).
Altijd wel een dilemma voor programma makers ook, lijkt mij, wat van wie breng je hoe in beeld....

Overigens heb ik via uitzending gemist eens gekeken naar 24 uur met Valentijn de Hingh. Nou wist ik dus helemaal niet dat dat een transpersoon was, kende hele Valentijn niet, ik keek gewoon alle afleveringen uit de serie. Heel fijn hoe alles gewoon zonder taboe besproken werd.
Maar ik vind alle afleveringen van 24 uur met altijd wel de moeite waard. Gewoon de rust waarin dingen vanzelf naar voren komen.
pi_132241030
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:05 schreef Alentejana het volgende:
Bedankt voor de links, zal ze allemaal op mijn gemak gaan kijken als ik goede verbinding heb (ontbreekt er nogal eens aan ik woon echt letterlijk in the middle of nowhere).

Xenzo, gewoon eens hoor dat het een onderdeel moet zijn, maar ik ben er niet voor om het weg te laten, vanuit dat standpunt reageerde ik meer. Ik ken verder het programma niet dus ik kan alleen heel algemeen reageren.
Ik begrijp ook dat er niet in elk programma ruimte is voor diepgang en ook dat zelfs bij diepgang de ene transpersoon niet meteen model staat voor alle transpersonen. (Zeker niet voor mij).
Altijd wel een dilemma voor programma makers ook, lijkt mij, wat van wie breng je hoe in beeld....

Overigens heb ik via uitzending gemist eens gekeken naar 24 uur met Valentijn de Hingh. Nou wist ik dus helemaal niet dat dat een transpersoon was, kende hele Valentijn niet, ik keek gewoon alle afleveringen uit de serie. Heel fijn hoe alles gewoon zonder taboe besproken werd.
Maar ik vind alle afleveringen van 24 uur met altijd wel de moeite waard. Gewoon de rust waarin dingen vanzelf naar voren komen.
Valentijn (en ook anderen hoor!) is een heel leuk persoon, eigenlijk een gewoon mens net zoals ieder ander, maar met 1 specifiek ding ;) .Haar kruis werd niet uitgemeten in beeld gebracht in '24 uur met ......' en ook werd er nog over gewone menselijke dingen met haar gepraat... :6 Ja, zo kan het inderdaad ook (hoewel ik over sommige dingen anders denk dan Valentijn, maar hoe kan dat ook anders).
pi_132242159
Er werd anders wel zonder taboe over het kruis gepraat. :6 ;)

Ik denk niet dat volgens elke kijker een kut of lul je definieert en dat ze een bewijs willen zien als ze naar zo´n operatie kijken ofzo.
Ik ,en wellicht vele met mij al naar gelang hoe het gebracht wordt, zie het gewoon als een onderdeel wat bijpassend wordt gemaakt en waar de persoon dus heel blij mee is. Wellicht ook trots op, een mijlpaal.
Mag in beeld. Hoeft niet, maar ik weet niet in welk context een en ander gebracht wordt.
Als het een medisch programma is over geslachtsoperaties is het niet meer dan logisch, bv.

Ik wil er ook niet te veel op in gaan zonder te weten hoe het programma in elkaar zit waar je je zo aan lijkt te storen.

Ik heb mijn algemene standpunt duidelijk gemaakt en dat is dat het niet verborgen gehouden hoeft en dat het voor mensen die nog een operatie te gaan hebben, interessant kan zijn. Misschien wel kan helpen in beslissen.
pi_132242508
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:58 schreef Alentejana het volgende:
Er werd anders wel zonder taboe over het kruis gepraat. :6 ;)

Ik denk niet dat volgens elke kijker een kut of lul je definieert en dat ze een bewijs willen zien als ze naar zo´n operatie kijken ofzo.
Ik ,en wellicht vele met mij al naar gelang hoe het gebracht wordt, zie het gewoon als een onderdeel wat bijpassend wordt gemaakt en waar de persoon dus heel blij mee is. Wellicht ook trots op, een mijlpaal.
Mag in beeld. Hoeft niet, maar ik weet niet in welk context een en ander gebracht wordt.
Als het een medisch programma is over geslachtsoperaties is het niet meer dan logisch, bv.

Ik wil er ook niet te veel op in gaan zonder te weten hoe het programma in elkaar zit waar je je zo aan lijkt te storen.

Ik heb mijn algemene standpunt duidelijk gemaakt en dat is dat het niet verborgen gehouden hoeft en dat het voor mensen die nog een operatie te gaan hebben, interessant kan zijn. Misschien wel kan helpen in beslissen.
Ik stoor mij niet aan een zeker programma, dat ik niet gezien heb :P . Maar ik denk wel dat je als GD persoon iets anders kijkt naar het onderwerp dat de gemiddelde NL-er. En misschien wordt mijn beeld wel verstoord door een paar reaguurders die zich vaak naar de voorgrond weten te werken. Kan best.

Ik weet wel dat de dagelijkse praktijk in de omgang met 'cisgender mensen' niet problematisch is. Ik vraag mij wel af (en op dat punt zit ik een beetje) of het bij de oppervlakkige tolerantie van mensen in de dagelijkse omgang blijft, of dat er ook mensen zijn die mij echt leuk vinden, zodat je ook nog eens betekenisvolle relaties kunt hebben. En daarnaast wordt je soms ook wel op de achtergrond genegeerd (dus niet direkt in je gezicht, maar soms hoor je gewoon niets meer van mensen die je ontmoet hebt, zowel privé als zakelijk).
  donderdag 17 oktober 2013 @ 10:32:25 #25
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132253013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:29 schreef Nezhi het volgende:
En uitspraken zoals deze is dus waarom transseksuelen niet geaccepteerd worden ahha
Het is gewoon de waarheid. We weten allemaal al lang hoe Xenzo echt over transseksuelen denkt, of zijn we zijn transfobe topics in KLB alweer vergeten? Hij heeft me onlangs via een DM ook nog eens duidelijk gemaakt hoe hij echt over "onze soort" denkt (leverde hem meteen een block op). Zijn interesse in transseksuelen is allesbehalve oprecht en ik blijf dan ook bij mijn uitspraak.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:53 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dus alle informatie erover moet maar weggecensureerd worden? Staat nogal haaks op je reacties waarin je zegt dat 'men' zeg meer moet verdiepen in de materie alvorens ze hier wat mogen zeggen. Ik heb een vriendin meegenomen naar de info avond bij het VU over de MtF operatie. Had ik dat niet mogen doen? Nu weet ze dat de littekens in de liezen zitten. Dat had ze dus niet mogen weten? Want ze zou in de sauna een trans kunnen herkennen.
Mensen uit je privé omgeving of mensen die zelf te maken hebben met transseksualiteit informeren is natuurlijk heel wat anders dan heel Nederland uitleggen hoe je een trans kunt herkennen. Ik snap nog steeds niet waarom heel Nederland tot in detail moet weten hoe een SRS werkt terwijl 40% van hen niet eens naast een trans wil wonen en we dus beter de informatievoorziening veel meer op acceptatie kunnen richten.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132254699
Ik denk dat de mensen die gaan kijken, toch wel een interesse hebben en dus op z´n minst er voor open staan.

Maar kun je noemen over welk programma we het nou uiteindelijk hebben?

Ik keek bv ook naar Family Fat Surgeons en ik ben niet obese en ken helemaal niemand die obese is, maar ikhoud nu eenmala van operaties, en raakte best begaan met de verhalen en het heeft bij mij in elk geval wel voor meer begrip en inzicht gezorgd. Het gaat bij te dik worden bijna altijd om slecht zelfbeeld plus enablers.
Ze pakken dan ook het totaal pakket aan, ze moeten steun hebben na de operatie en krijgen psychische begeleiding, anders beginnen ze er biet eens aan. Dat geeft dus ook wel aan dat het niet gaat om "makkelijk afvallen" wat soms wel een beetje het beeld is van maagbandoperaties en omleggingen. Ik heb nu een veel beter beeld van het totaal. En dan heb je het dus zuiver over een programma die eigenlijk om de chirurgen draait....

Dus net wat ik zeg, ik weet niet hoe ze een en ander brengen, maar het kan best helpen inzicht te geven in elk geval in het belang van de operatie. Dat het niet "zomaar" gebeurt. Ik kan me slecht voor stellen dat de hele achtergrond wordt weggelaten?

Als het een programma is zuiver over chirurgie dan is er niet zoveel mis met niet ingaan op het hele proces van transitie. Als ik naar open hart chirurgie zit te kijken hoef ik ook niet het hele levensverhaal. Het deel waaruit blijkt dat hij er last van heeft, is genoeg.

Mensen kijken ook wel eens naar operaties om de operatie, zeg maar. En ja, dat draagt nul komma nul bij voor aceptatie, maar dat wil niet zeggen dat er geen ruimte of belangstelling is voor zo´n programma. en het wordt ook niet uitgezonden voor mesnne die het "leuk vinden om naar freaks te kijken" .
Simpele mensen die wel zo in elkaar zitten kun je niet van gedachten laten veranderen. Die gaan ook op oproep vechten of moorden voor hun voetbalclub, alsof de club daar belang bij heeft....

Wel ontzettend eens dat er veel meer programmas moeten zijn die werkelijk kunnen bijdragen, maar het grote probleem is dat bijna geen enkele trans opstaat om aan zoiets mee te doen. moet je het dan laten spelen door niet cispersonen? Hoe pak je het aan?

Wat kan bijdragen voor acceptatie is een programma zoals "Ruby" , dat dan weer over obesiteit ging/gaat. Zelfs mijn moeder die begon over "vet mokkel" was na een aflevering helemaal om en vroeg me hoe steeds naar vorderingen. Je volgt haar dan gewoon in haar dagelijkse leven in haar strijd, maar niet op een donkere manier. Eigenlijk is het heel "uplifting".

Ik keek trouwens ook naar tattoo programma´s (vooral door gebrek aan beter op dat uur) en ik had echt een gruwelijke hekel aan mensen met wat in mijn ogen erge of overdreven of lelijke tattoos waren. Ik ben totaal anders naar tattoos - en de mensen die ze dragen- gaan kijken.

Kortom, ik ben een persoon waarbij programmas wel impact hebben als het om begrip gaat.
Maar wellicht ben ik daar alleen in of in een zeerkleine groep. Dat kan ik niet beoordelen.

Ik heb het idee dat Nederlanders op zich best heel hard zijn.
Dat helpt ook niet als ze daarbij intolerant zijn.
En niet om het een of ander , maar ik denk dat het mixen van culturen daar wel mee te maken heeft. Ik denk dat er een achteruitgang van tolerantie is, ook naar holebi´s.
Maar ik zit er niet tussen, ik moet op fora en herinnering afgaan.
pi_132254715
Jezus, wat een lap is dat geworden, sorry. :@
pi_132255167
Want een google op "trans surgery" levert je niet exact hetzelfde op als een tv-programma (en vaak meer) :')
Je denkt zeker ook dat psychologen die graag bij het genderteam wilden werken eigenlijk gewoon tranny chasers zijn? Het zijn namelijk cis mensen die een interesse toonden in genderdysforie.. oehhh wat eng.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:05 schreef Madame_Paon het volgende:
Daar geloof ik niets van. Het komt wel steeds naar voren dat wij labiel, gestoord en weet ik veel zijn, maar ook zonder deze uitspraken worden wij niet geaceepteerd. Dit (en andere dingen) zijn slechts een stok om mee te slaan.
Geloof het niet, maar het is wel zo.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:28:56 #29
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132256809
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:41 schreef Nezhi het volgende:
Want een google op "trans surgery" levert je niet exact hetzelfde op als een tv-programma (en vaak meer) :')
Je denkt zeker ook dat psychologen die graag bij het genderteam wilden werken eigenlijk gewoon tranny chasers zijn? Het zijn namelijk cis mensen die een interesse toonden in genderdysforie.. oehhh wat eng.

[..]

Geloof het niet, maar het is wel zo.
Dus eigenlijk zeg je dat naast de homo's ook de transgenders alleen maar geaccepteerd hoeven worden als ze "normaal" doen?

Misschien moet de hele wereld dat eens leren: dat acceptatie van een bepaalde situatie niet afhangt van gedrag dat verder weinig tot geen raakvlak heeft met eerder genoemde situatie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132257013
Wat heeft normaal doen ermee te maken?
Zeggen dat IEDEREEN alleen een ziekelijke interesse bevredigd als die meer wil weten over trans mensen, nadat ze worden verteld dat ze zelf iets moeten opzoeken, is gewoon achterlijk. Maar dan zit er wel een verschil tussen iemand die gewoon een programma wil kijken, of binnen komt stormen met "alle transen zijn leluk!1', maar voor Joanne35 is iedereen net zo ziekelijk als elkaar.

Doen mensen eens moeite, worden ze weer verweten dat ze alleen maar over ons denken als freaks en dat ze met popcorn voor de tv zitten.

[ Bericht 17% gewijzigd door Nezhi op 17-10-2013 12:42:14 ]
pi_132257349
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:41 schreef Nezhi het volgende:
Want een google op "trans surgery" levert je niet exact hetzelfde op als een tv-programma (en vaak meer) :')
Je denkt zeker ook dat psychologen die graag bij het genderteam wilden werken eigenlijk gewoon tranny chasers zijn? Het zijn namelijk cis mensen die een interesse toonden in genderdysforie.. oehhh wat eng.

[..]

Geloof het niet, maar het is wel zo.
Ik geloof het niet en het is ook niet zo. Je zou je best wat meer mogen verdiepen in de beweegredenen van mensen. Het is namelijk veel gemakkelijker om te roepen dat 'trannies hysterisch en gestoord zijn' dan om te moeten toegeven dat je xenofoob bent. Heel veel mensen doen en zeggen dingen omdat ze een interne motivatie hebben, waarbij zij zelf baat hebben.

Maar goed, ik heb al eerder gemerkt dat jij denkt dat iedereen van transen houdt zolang ze zich maar als cis-gender gedragen en niet als trans herkenbaar zijn, dus ik vrees dat jouw mening al aardig vast staat.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:46:03 #32
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132257384
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:34 schreef Nezhi het volgende:
Zeggen dat IEDEREEN alleen een ziekelijke interesse bevredigd als die meer wil weten over trans mensen, nadat ze worden verteld dat ze zelf iets moeten opzoeken, is gewoon achterlijk.
Heb ik ook nergens gezegd :')

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 11:41 schreef Nezhi het volgende:
Je denkt zeker ook dat psychologen die graag bij het genderteam wilden werken eigenlijk gewoon tranny chasers zijn?
Je kent de ontstaansgeschiedenis van het genderteam btw? Dat is opgericht door mensen die transseksuelen leerden kennen in hun eigen omgeving en geraakt werden door hun verhalen.

En dat is dus waar het om gaat. Mensen moeten transen leren kennen in normale situaties, dat werkt 100 keer beter voor de acceptatie dan wat dan ook. Homoseksuelen werden ook pas geaccepteerd in Nederland toen mensen door begonnen te krijgen dat ze zelf ook homoseksuelen kenden in hun omgeving. Dat het hun bakker was. Hun buurjongen. Of die leuke acteur op tv.

[ Bericht 22% gewijzigd door Joanne35 op 17-10-2013 12:51:14 ]
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132257612
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:46 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Heb ik ook nergens gezegd :')

quote:
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen. En daarmee bewijs je dus mijn punt dat dit onnodige sensatieshows zijn.
quote:
... die eigenlijk gewoon bedoeld zijn om met zijn allen onder het genot van een bak chips naar de 'freak' te kunnen staren. De ellende van anderen gebracht als entertainment.
Andere quote:
quote:
Je kent de ontstaansgeschiedenis van het genderteam btw? Dat is opgericht door mensen die transseksuelen leerden kennen in hun eigen omgeving en geraakt werden door hun verhalen.
Want elke psycholoog die daar werkt daar ook alleen maar omdat ze transseksuelen kennen. Inclusief de nieuwe lading van mensen die er nieuw zijn...

En

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 12:44 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Maar goed, ik heb al eerder gemerkt dat jij denkt dat iedereen van transen houdt zolang ze zich maar als cis-gender gedragen en niet als trans herkenbaar zijn, dus ik vrees dat jouw mening al aardig vast staat.
Dat denk je dan verkeerd.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nezhi op 17-10-2013 13:06:50 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 12:56:08 #34
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132257696
quote:
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen. En daarmee bewijs je dus mijn punt dat dit onnodige sensatieshows zijn.
Voor zover ik weet is het woordje 'je' enkelvoud, maar jij maakt er blijkbaar IEDEREEN van :')

Natuurlijk kijkt niet iedere kijker om dezelfde reden, maar lees twitter maar eens als er weer transseksuelen op tv zijn geweest, kan je zien waarom mensen echt kijken naar dat soort programma's.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132258097
Het is anders erg duidelijk vanuit je eerdere posts dat je weer de rest van geheel Nederland daarmee bedoeld. En aan de andere reacties te zien is dus duidelijk dat ik niet de enige ben die dat denkt.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 13:35:08 #36
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132258959
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:09 schreef Nezhi het volgende:
Het is anders erg duidelijk vanuit je eerdere posts dat je weer de rest van geheel Nederland daarmee bedoeld. En aan de andere reacties te zien is dus duidelijk dat ik niet de enige ben die dat denkt.
Ik heb in mijn vorige post volgens mij toch duidelijk aangegeven dat ik echt niet IEDEREEN bedoel. Is begrijpend lezen nou echt zo moeilijk? :N
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 17 oktober 2013 @ 14:30:02 #37
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132260948
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:09 schreef Nezhi het volgende:
Het is anders erg duidelijk vanuit je eerdere posts dat je weer de rest van geheel Nederland daarmee bedoeld. En aan de andere reacties te zien is dus duidelijk dat ik niet de enige ben die dat denkt.
Volgens mij bedoelt ze echt alleen Xenzo hier.

Ik denk echt dat de mensen die dat soort programma's kijkt, niet de mensen zijn die echt interesse hebben in de beweegredenen van transgenders, maar bevestigd willen worden in hoe normaal ze zelf zijn.

De mensen die echt interesse hebben, hebben hun informatie al elders gevonden. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar dat is de grootste doelgroep, en daar richten programmamakers zich dan ook op.

Ik weet niet of we het mensen echt kwalijk kunnen nemen, het is de menselijke natuur immers, maar we hoeven ook niet te doen alsof het niet zo is, denk ik.

Het zou mooi zijn als er meer integere programma's gemaakt worden, maar zelfs als dat de intentie is, heb ik vaak het idee dat de pragrammamakers zelf ook niet alles snappen en dus de verkeerde aspecten te veel belichten.

(Vooral) in de VS worden wel initiatieven genomen vanuit de transgenderbeweging zelf, maar dat heeft zo weinig bereik, dat is allemaal preken voor de eigen parochie :{
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132262299
Niet om het een of ander maar het enige programma dat ik kan vinden met operaties is een programma over een kliniek. Dat gaat dus niet over transistie op zich. Dan vind ik zelf niet raar dat het verder amper belicht wordt.
En daar heb ik trouwens wel eens een aflevering van gezien en kan me niet herinneren dat ik ook maar 1 vagina of penis in beeld heb gezien. Dat is ook geheel tegen amerikaanse policy. Die houden niet van nudity, zelfs niet in een medisch programma.
Het wordt omschreven als : "SEX CHANGE HOSPITAL is a six part series based in Trinidad, Colorado, the sex change capital of the world. Each one hour episode is a self-contained journey following 2 people as they take the final step in their transition from one gender to another. Dr. Marci Bowers performs the surgeries and calls upon her own experiences as a transgender woman to guide her patients as they go through the ultimate life changing procedure."

En dus idd, als je googeld op sex change surgery of iets in die richting krijg je meer te zien, als je op info uit bent omtrent hoe het er uit ziet.

En ja, al gezegd, zijn we het allemaal over eens, jammer dat er te weinig ander aanbod is dat transgenders belicht, maar daar zijn we zelf schuldig aan doordat er maar heel, heel weinig in beeld willen. En deels komt het ook, zoals wonderer terecht opmerkt, omdat er te weinig of geen programma makers zijn die van wanten weten.

Maar los van alles : Wat is precies het probleem op zich? Iedereen werkt er vrijwillig aan mee en als kijker kun je zelf bepalen of je het wilt zien of niet.
Vind iemand hier dat zo´n programma geen bestaansrecht heeft?
pi_132262845
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef Alentejana het volgende:
Niet om het een of ander maar het enige programma dat ik kan vinden met operaties is een programma over een kliniek. Dat gaat dus niet over transistie op zich. Dan vind ik zelf niet raar dat het verder amper belicht wordt.
En daar heb ik trouwens wel eens een aflevering van gezien en kan me niet herinneren dat ik ook maar 1 vagina of penis in beeld heb gezien. Dat is ook geheel tegen amerikaanse policy. Die houden niet van nudity, zelfs niet in een medisch programma.
Het wordt omschreven als : "SEX CHANGE HOSPITAL is a six part series based in Trinidad, Colorado, the sex change capital of the world. Each one hour episode is a self-contained journey following 2 people as they take the final step in their transition from one gender to another. Dr. Marci Bowers performs the surgeries and calls upon her own experiences as a transgender woman to guide her patients as they go through the ultimate life changing procedure."

En dus idd, als je googeld op sex change surgery of iets in die richting krijg je meer te zien, als je op info uit bent omtrent hoe het er uit ziet.

En ja, al gezegd, zijn we het allemaal over eens, jammer dat er te weinig ander aanbod is dat transgenders belicht, maar daar zijn we zelf schuldig aan doordat er maar heel, heel weinig in beeld willen. En deels komt het ook, zoals wonderer terecht opmerkt, omdat er te weinig of geen programma makers zijn die van wanten weten.

Maar los van alles : Wat is precies het probleem op zich? Iedereen werkt er vrijwillig aan mee en als kijker kun je zelf bepalen of je het wilt zien of niet.
Vind iemand hier dat zo´n programma geen bestaansrecht heeft?
Dat programma van Marci Bowers is op zichzelf ook ongelofelijk oppervlakkig.

Bestaansrecht vanuit wie bezien? Als je er vanuit gaat dat een programma bestaansrecht heeft als er mensen naar kijken, heeft het natuurlijk bestaansrecht. Maar dat geldt ook voor programma's waar mensen zich onsterfelijk belachelijk in maken. Afwijkende en idiote dingen verkopen nu eenmaal, zeker als er iets bijkomt dat met sex of erotiek te maken heeft.

Maar dat wil toch niet zeggen dat je als kijker daar blij mee moet zijn? Programma's waar mensen in privélevens gluren vind ik waardeloos, maar de kijkcijfers liegen er niet om. Wat mij betreft zegt dat iets over de kijkers, en dus ook de mensen waar wij dagelijks mee te maken hebben, als transen, homo's en noem nog eens een paar categoriën buitenbeentjes.
pi_132264308
Niks mis met oppervlakkigheid op TV. Ik pak wel een boek als ik alles wil weten. Of kijk naar een programma dat specifiek ingaat op de achtergrond. Wat wil je eigenlijk van een uurtje TV ?

En begrijp ik het goed? Vind je dat als iemand die anders is dan wat een bepaalde groep "normaal" vindt, meewerkt aan een programma, zich bij voorbaat onsterfelijk belachelijk maakt?
Ik vind eerlijk gezegd helemaal niets afwijkend of idioot, maar dat zal wel aan mij liggen. Mensen komen nu eenmaal voor in allerlei mogelijke types. Als je zelf dfingen in een hokje van "idioot" of "afwijkend" stopt, doe jij dat als kijker.

Vroeger had je Showroom, ik vond dat heel mooi om te zien hoe verschillend mensen kunnen zijn. En ja er zijn ook mensen die ze hard uitlachen maar dat ligt dan toch aan die mensen? Die hebben geen empatie.

Als er niet "in privé levens wordt gegluurd", hoe wil je dan in hemelsnaam een programma maken dat klopt met de werkelijkheid?

Enfin, we mogen dus alleen maar fictie bekijken op TV? Dat is toch geen realistische afspiegeling van de maatschappij?

Maar goed, het blijft dat jij en ik blijkbaar met andere verwachtingen/ideeën voor de TV zitten en dat maakt verder niet uit. We wonen niet samen... ;)
pi_132266543
Ach, de discussie begon met 'waarom kijken mensen naar transprogramma's' en nu is het 'waarom kijk ik tv'. ;)

quote:
Vind je dat als iemand die anders is dan wat een bepaalde groep "normaal" vindt, meewerkt aan een programma, zich bij voorbaat onsterfelijk belachelijk maakt?
Nee, dat begrijp je niet goed. Mensen kijken omdat zij iets willen zien dat ik hun ogen raar, belachelijk of obsceen is. Wat wonderer zegt, het bevestigt hun eigen 'norm' en waarde. Je kunt beter naar andermans ellende kijken dan steeds maar voor de spiegel staan.

quote:
Ik pak wel een boek als ik alles wil weten
Oh, ik dacht dat je die programma's juist zo interessant vindt omdat je alle details wilt weten :?

Maar goed, om even wat samen te vatten in de context van deze topicreeks: 24 uur met Valentijn was prima (geeft meer inzicht in het besluitproces achter wat iedereen kan zien), een programma dat zich focussed op 'dè operatie' (wat overigens al heel vaak gedaan is) bevestigt het vooroordeel dat transen trans zijn om een vagina/penis te 'bekomen'. Zo denk ik erover omdat ik niet graag (als 'fenomeen') ééndimensionaal neergezet wil worden. Ik ben namelijk van mening dat trans zijn best ingewikkeld is voor de persoon zelf en weinig te maken heeft met sex, genitaliën en nagellak (voor de vrouwtjes dan). Dat je gemakkelijker als vrouw kan leven als je er ook zo uit ziet, is duidelijk. Maar 'er zo uit zien' is een middel, niet een doel (voor mij dan, er zijn ongetwijfeld mensen die zich alleen op het plaatje focussen).

Daarnaast kijk ik graag oppervlakkige sitcoms om te lachen.
pi_132267620
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen. En daarmee bewijs je dus mijn punt dat dit onnodige sensatieshows zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:29 schreef Nezhi het volgende:
En uitspraken zoals deze is dus waarom transseksuelen niet geaccepteerd worden ahha
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 10:32 schreef Joanne35 het volgende:
Het is gewoon de waarheid. We weten allemaal al lang hoe Xenzo echt over transseksuelen denkt, of zijn we zijn transfobe topics in KLB alweer vergeten? Hij heeft me onlangs via een DM ook nog eens duidelijk gemaakt hoe hij echt over "onze soort" denkt (leverde hem meteen een block op). Zijn interesse in transseksuelen is allesbehalve oprecht en ik blijf dan ook bij mijn uitspraak.
Ik heb inderdaad een eigen mening die ik niet onder stoelen of banken steek, dat is een feit. Nog een ander feit is u mij via DM ging stalken, iets waar ik totaal niet van gediend ben en zeker niet in combinatie met allerlei scheldwoorden en verwensingen naar mij toe waar de honden geen brood van lusten. Dat is wat ik u kenbaar heb gemaakt, niet meer en ook niet minder. Daarbij doet u vaker doelbewust uitspraken over mij die onjuist zijn, hetgeen wat "laster" is.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:52 schreef motorbloempje het volgende:
En wil je, Joanne, dat soort insunuaties, 'ziekelijke nieuwsgierigheid' en dergelijken achterwege laten? Bedankt.
Zoals ik hier al eerder schreef: wij zullen nooit vrienden van elkaar worden, dat is prima en daarbij kies ik graag mijn eigen vrienden uit. Ik vind dat iedereen zijn of haar mening mag uiten, maar wat u doet is niks anders dan mij telkens proberen aan te vallen waardoor de sfeer in dit topic in mijn ogen verkloot wordt. Sorry, maar daar werk ik niet aan mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Xenzo op 17-10-2013 17:48:12 (Er stond een spelfout in mijn bericht) ]
pi_132268883
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:35 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik heb inderdaad een eigen mening die ik niet onder stoelen of banken steek, dat is een feit. Nog een ander feit is u mij via DM ging stalken, iets waar ik totaal niet van gediend ben en zeker niet in combinatie met allerlei scheldwoorden en verwensingen naar mij toe waar de honden geen brood van lusten. Dat is wat ik u kenbaar heb gemaakt, niet meer en ook niet minder. Daarbij doet u vaker doelbewust uitspraken over mij die onjuist zijn, hetgeen wat "laster" is.

[..]

Zoals ik hier al eerder schreef: wij zullen nooit vrienden van elkaar worden, dat is prima en daarbij kies ik graag mijn eigen vrienden uit. Ik vind dat iedereen zijn of haar mening mag uiten, maar wat u doet is niks anders dan mij telkens proberen aan te vallen waardoor de sfeer in dit topic in mijn ogen verkloot wordt. Sorry, maar daar werk ik niet aan mee.
Nou nee hoor, Xenzo, als er iemand de sfeer verziekt ben jij het wel. Als je zo kotst van transen, wat dòe je hier dan, anders dan steeds het vuurtje opstoken? Ik had mij lang geleden voorgenomen op dit gekonkel niet meer te reageren, maar dit

quote:
Sorry, maar daar werk ik niet aan mee.
is toch wel het toppunt van hypocrisie. Steeds maar zeggen hoe verrekte interessant het is, en vervolgens allerlei verwensingen op het forum kwakken. Bah, eng mannetje hoor. Dit was echt het laatste van mijn (voor jou) veel te kostbare tijd.
pi_132269423
Niet om het een of ander maar ik heb weinig last van Xenzo, maar dat zal wel aan mij liggen, ik ben er nog maar kort bij.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:01 schreef Onderweg het volgende:
Ach, de discussie begon met 'waarom kijken mensen naar transprogramma's' en nu is het 'waarom kijk ik tv'. ;)
Omdat we niet voor anderen kunnen spreken denk ik zo? Ik kan dus alleen een beetje raden en mezelf als voorbeeld nemen en dat heb ik dus gedaan. En misschien ben ik inmiddels flink afgedwaald, ja. Excuus :@ , en ruk het dan maar weer terug naar het onderwerp.
Maar ik weiger mee te doen aan "iedereen die naar zon programma kijkt doet dat om verkeerde redenen" en "die programmas deugen bij voorbaat niet".


quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:01 schreef Onderweg het volgende:

Oh, ik dacht dat je die programma's juist zo interessant vindt omdat je alle details wilt weten :?

Ik wil de details van operaties weten. ;)

quote:
een programma dat zich focussed op 'dè operatie' (wat overigens al heel vaak gedaan is) bevestigt het vooroordeel dat transen trans zijn om een vagina/penis te 'bekomen'.
Zou kunnen. Maar dat is dan ook wel kortzichtig van de kijker en een hiaat in de uitleg in het programma. Je hoeft niet heel gedetailleerd te worden om duidelijk te maken hoe dingen zitten voor de persoon die het ondergaat.
Ik heb in een zo´n programma best reacties gezien als "en dan heb je zo´n ding en dan?" van een vriend die het ook echt niet begreep, en de reactie daarop.

quote:
Ik ben namelijk van mening dat trans zijn best ingewikkeld is voor de persoon zelf en weinig te maken heeft met sex, genitaliën en nagellak (voor de vrouwtjes dan).
Het hoeft daar niet mee te maken te hebben, maar het kan wel. Je kan bv niet van sex genieten omdat je niet de genitaliën hebt die bij je passen. Je kunt je genitaliën ontzettend haten. Ik vind het wel degelijk een onderdeel van transgender zijn. En dat het dus enorm belangrijk kan zijn voor iemand om dat te veranderen.
Zelf ben ik aseksueel en ik wil ook niet echt een relatie, dus voor mij is het totaal niet belangrijk, maar ik kan me voorstellen dat het voor anderen wel belangrijk kan zijn. Dan kun je het niet zomaar wegwimpelen alsof het totaal geen rol speelt. Als dat niet zo was, hoefde niemand zich te laten opereren. En programma´s laten dus de mensen zien voor wie het wel belangrijk is.
En ja dan laten ze een groep weg en dat is jammer en we kunnen niets anders doen dan wachten tot die ook vertegenwoordigd worden of actiefgaan vragen bij programma makers om zoiets maar nogmaals bijna niemand wil TV, dus het is ook niet zo makkelijk om aan die behoefte te voldoen voor programmamakers.
Je kunt wel klagen dat er niet genoeg aandacht wordt besteed aan dit of dat maar er zijn geen middelen om het te verbeteren.

Ik vind trouwens "de vrouwtjes" vreemd overkomen, maar misschien is het een normale kreet in Nederland? Dat houd ik allemaal niet bij....
Nagellak heeft er idd helemaal niets mee te maken, ik weet eigenlijk niet waarom je dat in een adem noemt met sex en genitaliën...wat heel intiem is en geen uiterlijk vertoon.

Heel ander verhaal:
Mijn scooter heeft een gat in de pijp naar de uitlaat en lekt weer benzine. Heeft een scheur in de tank die al eens gedicht is, maar blijkbaar is die weer opengescheurd, staat nu te druppen. GRRRR. Het is mijn enige transportmiddel en ik woon bijna 10 km van de dichtsbijzijnde winkel vandaan. En mijn fiets heeft een gescheurde buiten en binnenband, dus daar heb ik nu ook niks aan. Niet dat ik 10 km kan fietsen. Maar als het moet kan ik veel...
(En dan vier ponies hebben waar je niet eens even op kunt stappen)

[ Bericht 3% gewijzigd door Alentejana op 17-10-2013 19:01:43 ]
pi_132271194
Operaties kijken ;( :r
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:18:09 #46
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132273049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:35 schreef Xenzo het volgende:

Ik heb inderdaad een eigen mening die ik niet onder stoelen of banken steek, dat is een feit. Nog een ander feit is u mij via DM ging stalken, iets waar ik totaal niet van gediend ben en zeker niet in combinatie met allerlei scheldwoorden en verwensingen naar mij toe waar de honden geen brood van lusten. Dat is wat ik u kenbaar heb gemaakt, niet meer en ook niet minder. Daarbij doet u vaker doelbewust uitspraken over mij die onjuist zijn, hetgeen wat "laster" is.
Mijn god, ieder keer dat ik denk dat je niet dieper kunt zinken weet je me weer te verbazen. Ik heb je maar 1 DM gestuurd in al die jaren dat ik nu op fok! zit, en dat was om je te laten weten dat je een block van me te pakken had als reactie op jouw eigen DM. Als je vindt dat "onze soort ziek is" post je dat maar publiekelijk i.p.v. het achterbaks via DM's te laten weten als iemand iets post dat je niet aanstaat.

Ik begin serieus te overwegen om maar een betaald fok! abo te nemen zodat ik je ook in de topics kan ignoren. Ik snap überhaupt niet dat de moderators je nog in dit topic laten posten.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132275331
Mijn emisil



  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:31:14 #48
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132276810
Spannend.

Waarom heb je voor deze gekozen? Misschien heb je het al eens gezegd maar ik ben het even kwijt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:32:56 #49
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132276915
Overigens was ik gisteren wat drinken met een vriend/collega en die vroeg zo "wat zou je aan je lichaam willen veranderen" :')

Soms is het lastig om stealth te zijn :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132277278
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 21:31 schreef wonderer het volgende:
Spannend.

Waarom heb je voor deze gekozen? Misschien heb je het al eens gezegd maar ik ben het even kwijt.
Ten eerste, ziet er erg mooi uit en realistisch voor de prijs.
Reelmagik vergelijkbaar maar sowieso $200 duurder met het risico dat daar nog eens $100-120 bijkomt aan invoerkosten. Deze komt uit Litouwen.

Als het goed is voelt die niet zo plakkerig als veel andere packers, is die redelijk aan gewicht en flubbert het niet zo. Ook is de shaft buigzamer dan de Reelmagik en kun je het helemaal omhoog of beneden over de ballen doen dus dan kun je er gewoon mee packen, en in bed gelijk dezelfde gebruiken voor seks (Ik heb de Erect 04 besteld). Je kunt ook aderen etc. voelen als ze erop zitten :D

Verder kan ik niet staand plassen dus een STP heeft geen nut voor mij

[ Bericht 3% gewijzigd door Nezhi op 17-10-2013 21:51:42 ]
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:54:50 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132277954
Right. Ben benieuwd. Vroeg me inderdaad af waarom geen STP maar da's duidelijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 17 oktober 2013 @ 21:58:17 #52
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132278084
Kunnen de vetes ergens anders uitgevochten worden, dat bedoel ik beide kanten op, dat gemiep over DMs etc wordt niet gewaardeerd.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:54:19 #53
296917 Abby79
Being myself!
pi_132304230
Iemand een idee hoe je vijf weken ziekenhuis overleeft? :'(

Vandaag te horen gekregen dat ze nog een operatie willen doen begin volgende week. Daarna moet ik dan nog (minimaal) tweeënhalve week blijven... help :'(.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132311347
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:54 schreef Abby79 het volgende:
Iemand een idee hoe je vijf weken ziekenhuis overleeft? :'(

Vandaag te horen gekregen dat ze nog een operatie willen doen begin volgende week. Daarna moet ik dan nog (minimaal) tweeënhalve week blijven... help :'(.
:? 8)7 Wat?

Ach jeetje, dat is wel extreem zuur. Heb je behoefte aan gezelschap? Ik wil best mijn FOK! anonimiteit opofferen daarvoor ;)
pi_132311389
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 19:54 schreef Abby79 het volgende:
Iemand een idee hoe je vijf weken ziekenhuis overleeft? :'(
Maak een account aan op FOK!

Oh. Wacht.

Sterkte, iig!
Ja doei.
pi_132314151
Oh mèn... Daar zit je echt niet op te wachten. Sterkte en beterschap!
pi_132314467
Hmm heb je misschien toegang tot tablet of lukt dat ook niet? Misschien had je dan iig kunnen lezen. Of een boek ofzo. Ik zou echt alleen maar slapen, als ik dat kon >.>
pi_132315682
Langskomen zal 'm niet worden. Als je behoefte hebt aan kaartjes. Doe dan even een adres in de pm.
pi_132315773
Series van 8 seizoenen downloaden en die kijken?
Ja doei.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:53:43 #60
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132315792
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 00:53 schreef motorbloempje het volgende:
Series van 8 seizoenen downloaden en die kijken?
Er zijn ook weer wat (goede) series begonnen
pi_132315915
En netflix *O*
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:26:31 #62
296917 Abby79
Being myself!
pi_132316297
Oh ja, even uitbreiden, hoe overleef je vijf weken ziekenhuis terwijl je je polsen en handen amper kunt gebruiken?

De reden dat ik hier nog lig is dat ik niet voor mezelf kan zorgen nu. Beetje bij beetje komt dat terug, maar iets simpels als mijn telefoon vasthouden lukt niet. Laat staan met diezelfde hand navigeren of typen. Deze reactie posten kost ook veel energie... Boeken, Fok en tablets zijn helaas geen goede oplossing.

Ook kan ik niet staan of lopen nu, in de operatie volgende week wordt naast een reparatie ook dat been gehecht, dat is de veroorzaker van de hersteltijd.

Series downloaden is niet echt goed op deze wifi gok ik. Daarnaast heb ik nog wat series / afleveringen op m'n laptopje staan, maar ik heb zoveel controles van verpleegkundigen, artsen en fysio & ergotherapeuten dat ik daar alleen 's avonds tijd voor heb, en dan is de energie op...

En Onderweg, ik denk dat ik dat nog best leuk zou vinden, maar Gent is wel een eindje weg. Plus dat ik niet zeker weet dat dit een goede eerste indruk zou zijn ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 01:29:11 #63
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132316326
Wow, heftig. Ik hoop dat het allemaal snel goed komt (of minder snel, als het maar goed komt)... Take care...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132319235
Sterkte Abby, en is luisterboeken een optie?
pi_132321585
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:26 schreef Abby79 het volgende:

En Onderweg, ik denk dat ik dat nog best leuk zou vinden, maar Gent is wel een eindje weg. Plus dat ik niet zeker weet dat dit een goede eerste indruk zou zijn ;).
Ik krijg volgende week een nieuw maar heel oud autootje. Zou leuk zijn om te kijken of ie het volhoudt. Ik zie alleen tegen het langs Antwerpen rijden op. Daar moet je volgens mij niet zijn rond de avondspits.

Ennuh, wij gaan niet daten hoor, dus die indruk is niet zo belangrijk. Ik zag er ook niet erg lekker uit in mijn ziekenhuisbedje. Maar als je je opgelaten voelt ......

Ik zou deze week alleen woensdag kunnen, niet volgend weekend. Ik kijk even verder. Volgende week (week 44 vanaf 28-10) lig je toch ook nog in het ziekenhuis.

Heb je al bezoek die dingen voor je meeneemt? Ik kan je wel wat dvd boxen lenen (die ik dan wel terug wil) om op de laptop te bekijken? Tijdschriften? Dildo _O- ?

PM anders even email of whatsapp voor details...
pi_132322992
Waaat mijn Emisil is vandaag al binnen, donderdagavond had die Litouwen nog niet eens verlaten.
Als iemand foto's wil zien kan die dmen, mag ze volgens mij niet linken hier :P later uitgebreide review.
pi_132338787
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:57 schreef Nezhi het volgende:
Waaat mijn Emisil is vandaag al binnen, donderdagavond had die Litouwen nog niet eens verlaten.
Gefeliciteerd man, veel plezier ermee.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:55:22 #68
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132342194
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 01:26 schreef Abby79 het volgende:
hoe overleef je vijf weken ziekenhuis terwijl je je polsen en handen amper kunt gebruiken?
Een luister-taalcursus doen? Het houdt je aardig bezig en 't is altijd handig om in vloeiend Zweeds te kunnen vloeken als je problemen hebt met iets van de IKEA. (ok, dat gaat 't niet worden) :')

Skype-en met wildvreemde fok!-ers? Weer eens iemand anders om tegenaan te praten. (slecht idee) :{
Nee, mij lukt het ook niet om wat te verzinnen -O-
[/spuit11]
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:58 schreef Onderweg het volgende:
Ik zie alleen tegen het langs Antwerpen rijden op. Daar moet je volgens mij niet zijn rond de avondspits.
Waar een wil is om tol te betalen, is een weg via de Liefkenshoektunnel
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 20 oktober 2013 @ 00:20:44 #69
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_132345519
Wow, Abby. Wat een vervelende situatie. Veel beterschap gewenst! Tip: probeer audio boeken. Kwestie van koptelefoon op en aanzetten, dus dat spaart je handen. :)

Zelf ben ik net terug van een weeklange studiereis in Venetie. Prachtige stad. De Biennale was vooral de moeite waard.
Wel zat ik daar in een slaapzaal met 15 vrouwelijke klasgenoten. Dat vond ik toch best moeilijk. Ik werd er constant op gewezen dat ik de enige man in de groep was en kreeg heel sterk het gevoel dat ik om die reden toch erg buitengesloten werd. Kreeg ook dikwijls opmerkingen zoals "Weet je zeker dat je niet homo bent?" als reactie op bijvoorbeeld mijn roze telefoonhoesje of het feit dat ik 's ochtends een beetje lang met mijn haar bezig ben.

Ik wordt er met de dag zekerder van dat ik me als man gewoon echt niet fijn voel.
pi_132362062
Hey :),

Een tijdje geleden heb ik hier ook even mee gepost, maar vanwege privacyredenen ben ik daar toen mee gestopt. Ik heb nu toch besloten om een kloon aan te maken voor dit topic. Ben je heel nieuwsgierig en wil je weten welk account het was, dan mag je me gerust DM'en.

Ik ben via de huisarts uiteindelijk langs het UMCG geweest en heb daar ook een aantal gesprekken gehad met een man (niet van het genderteam), maar ik ben daar uiteindelijk mee gestopt. In die periode zat ik op meerdere vlakken niet zo goed in mijn vel (ik moest mijn draai nog vinden in mijn studie en nieuwe stad) en ik ben er na 5-6 gesprekken mee gestopt. Het kwam voor mijn gevoel te dichtbij, ik wist niet wat ik moest zeggen en ik heb niet meer gebeld om een nieuwe afspraak te maken. Heel dom. Maar wel typisch ik. Zo eh... gaat het vaker.

Sindsdien heb ik een beetje aangerommeld en geprobeerd om alles aan de kant te schuiven. Eigenlijk alles gaat op dit moment prima en ik heb een sociaal leven wat voor mijn gevoel compleet genoeg is, genoeg afleiding, studie vind ik leuk en ik doe nog wat extra's bij een vereniging. De gevoelens en problemen waar ik toen mee liep zijn helaas niet weg, hoe graag ik dat ook zou willen. Ik vind mijn lichaam nog steeds onprettig (met name mijn geslachtsdeel) en al heb ik geprobeerd om me wat meer in de 'ik ben een irreëel mooie student'-rol te schikken... het voelt gewoon niet goed. Seks denk ik überhaupt niet eens over zoals ik nu ben. Wel voel ik me veel zelfverzekerder en onderneem ik zelf meer nu.

Ik heb wat dameskleding gehaald de laatste tijd (vroeger had ik als kind wel eens wat aan, maar ik ben een paar keer betrapt). Dit is de eerste keer dat ik echt zelf iets heb, en nog in maat S ook ( :D). Als ik dan bezig ben met mijn studie of iets anders heb ik dat vaak aan. Het zit echt fijn, maar aan de andere kant voel ik me soms ook heel schuldig.

Nou ja, ik post weer mee in ieder geval. Heb best veel gelurkt, dus ik weet wel wat er speelt :P . Excuses voor de random lap tekst ineens.
pi_132362326
Welkom (terug).

Mooi dat je je draai vindt, en onderhuids blijft er toch vaak eea rommelen, ook als je alles opzij probeert te zetten .
  maandag 21 oktober 2013 @ 11:22:50 #72
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_132387425
Ik heb net m'n screening bij het VUMC achter de rug.
Het stelde inderdaad niet zo veel voor. Ik kom iig op de wachtlijst te staan voor de diagnostische fase. Er werd een wachttijd van een half jaar tot 8 maanden aangegeven.
Wel werd door de psycholoog aangegeven om, zoals in de vorige topic al is aangeraden, in de tussentijd psychiatrische ondersteuning te zoeken. Op die manier doe ik dan zelf heel veel voorwerk en zal dat voor latere behandeling voordelig zijn.

Op zoek naar een psychiater dus... Iemand tips of aanradingen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Naidje op 21-10-2013 16:21:41 ]
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:00:58 #73
296917 Abby79
Being myself!
pi_132401391
Ok. Ik heb er echt echt echt echt echt genoeg van hier!!! Ik zou vanmiddag om half 3 een extra operatie hebben.

Ze kwamen me pas half vijf halen... toen naar de OK, lig je in de kamer vooraf, annuleren ze de operatie.

Weer terug op de kamer krijgen ze, net voor ik iets mag eten en drinken voor het eerst sinds middernacht een telefoontje dat ik daar nog mee moet wachten.

UZ Gent zuigt. Hard. Heel hard.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132401557
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:20 schreef Onderweg het volgende:
Welkom (terug).

Mooi dat je je draai vindt, en onderhuids blijft er toch vaak eea rommelen, ook als je alles opzij probeert te zetten .
Klopt, dit werkt zo ook niet echt. Ben er ondertussen wel achter dat ik mijn probleem niet achter slot en grendel kan zetten om er vervolgens niet meer aan te hoeven denken. Ik ga in ieder geval weer contact zoeken met mijn huisarts om alles uit te leggen.
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:00 schreef Abby79 het volgende:
Ok. Ik heb er echt echt echt echt echt genoeg van hier!!! Ik zou vanmiddag om half 3 een extra operatie hebben.

Ze kwamen me pas half vijf halen... toen naar de OK, lig je in de kamer vooraf, annuleren ze de operatie.

Weer terug op de kamer krijgen ze, net voor ik iets mag eten en drinken voor het eerst sinds middernacht een telefoontje dat ik daar nog mee moet wachten.

UZ Gent zuigt. Hard. Heel hard.
Hè bah, dat is inderdaad heel vervelend :(. Hebben ze ook een reden gegeven voor het annuleren van de operatie of ben je gewoon zonder reden terug naar je kamer gestuurd?
  maandag 21 oktober 2013 @ 18:19:34 #75
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132401922
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:00 schreef Abby79 het volgende:
UZ Gent zuigt. Hard. Heel hard.
't Is dat het om je eigen lijf gaat, anders had je kunnen lachen om de Belgische klucht. Ongelofelijk, wat een prutsers! :( :'(
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 11:22 schreef Naidje het volgende:
Op zoek naar een psychiater dus... Iemand tips of aanradingen?
Als het goed is, heeft de Amsterdamse vestiging van PsyQ psychologen en psychiaters in dienst met kennis op het gebied van genderdysforie.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  maandag 21 oktober 2013 @ 19:20:10 #76
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132404019
Abby ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 21 oktober 2013 @ 20:23:43 #77
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_132406920
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 18:00 schreef Abby79 het volgende:
Ok. Ik heb er echt echt echt echt echt genoeg van hier!!! Ik zou vanmiddag om half 3 een extra operatie hebben.

Ze kwamen me pas half vijf halen... toen naar de OK, lig je in de kamer vooraf, annuleren ze de operatie.

Weer terug op de kamer krijgen ze, net voor ik iets mag eten en drinken voor het eerst sinds middernacht een telefoontje dat ik daar nog mee moet wachten.

UZ Gent zuigt. Hard. Heel hard.
Gatver Abby, wat klote! Hopelijk gaat het er in de toekomst wat competenter aan toe daar. Ik duim voor je!

quote:
Als het goed is, heeft de Amsterdamse vestiging van PsyQ psychologen en psychiaters in dienst met kennis op het gebied van genderdysforie.
Hm, ik heb PsyQ al eens eerder overwogens in verband met andere klachten, maar ik ben tot nu toe nog niet in contact met ze geweest. Heeft iemand ervaring met hun afdeling seksuologie? Na slechte ervaringen met 2 vorige behandelaars, wil ik ditmaal echt iemand die weet waar zij/hij mee bezig is.
pi_132407095
PsyQ werd mij aangeraden door het genderteam, maar ik had geen andere hulp nodig.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:47:41 #79
296917 Abby79
Being myself!
pi_132439576
Ok, ik zit hier nog even :(

Bij de operatie vandaag is niet alles gedaan... been is dicht maar de vagina is maar deels gedaan. Ze willen nu minimaal drie dagen wachten voor de prothese er weer uitmag ;(. Daarna (dus ergens volgende week) de rest van de operatie. Waarna ik die stomme prothese weer vijf dagen in moet :(.

Dus het is nog drie weken hier. AAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH!!!!!!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132440717
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOO errug!
Nou hoop ik maar dat het resultaat er naar mag zijn. Want dit is wel heel erg.
pi_132448399
@ Abby79,
Dat is echt naar, maar hopelijk komt alles goed.

  dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:18:40 #82
296917 Abby79
Being myself!
pi_132454404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:56 schreef Xenzo het volgende:
@ Abby79,
Dat is echt naar, maar hopelijk komt alles goed.

[ afbeelding ]
Dank je :)
(en daar ga ik nog wel van uit natuurlijk!)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132458836
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 20:56 schreef Xenzo het volgende:
@ Abby79,
Dat is echt naar, maar hopelijk komt alles goed.


quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 22:18 schreef Abby79 het volgende:
Dank je :)
(en daar ga ik nog wel van uit natuurlijk!)
Dat is de juiste instelling die u heeft, want het komt ook goed, echt waar!
pi_132460409
Even beetje metadiscussie over de vorm: Xenzo, ik vind je manier van quoten erg onprettig.

Soms is het handig voor de context om wat eerdere berichten ook te citeren in een reactie, als er twee discussies door elkaar lopen bijvoorbeeld. Maar je hebt nogal de neiging om vooral meerdere posts van jezelf te quoten.

In concreet voorbeeld: Je post een lief bedoelde afbeelding voor Abby. Zij reageert daarop met een woord van dank. En vervolgens reageer je daar weer op door direct onder haar bericht zowel haar bericht als het bericht dat je net ervoor hebt gepost te quoten. We hadden allemaal de context van je laatste post ook wel gesnapt zonder de quotes.

Plus je prutst met de UBB-Code, want plaatjes worden door de forum software in quotes standaard omgezet naar links. Die [URL]-tags zet je weer terug naar [img].
pi_132462757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:13 schreef Fixers het volgende:
Maar je hebt nogal de neiging om vooral meerdere posts van jezelf te quoten.
Nee, dat is niet waar.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 00:13 schreef Fixers het volgende:
Plus je prutst met de UBB-Code, want plaatjes worden door de forum software in quotes standaard omgezet naar links. Die [URL]-tags zet je weer terug naar [img].
Da's waar ook, dank voor de tip!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 18:56:32 #86
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_132521557
Pffff... Ik ga over een uurtje naar m'n ouders toe om "uit de kast" te komen...

Na m'n screening afgelopen maandag ben ik zelf veel meer gaan accepteren ik me deze gevoelens niet inbeeld. Dat ze echt zijn, en dat het niet erg is dat ik nog helemaal nergens zeker van ben. Daarom wil ik mijn ouders nu ook op de hoogte stellen. Zodat ik me niet anders voor hoef te doen en zodat ik niet meer achter hun rug om met artsen en psychiaters hoef te praten. Doen alsof vind ik verschrikkelijk, en als iemand recht heeft om deze kant van me te kennen, dan zijn het m'n ouders wel.

Ik ben ervan overtuigd dat ze me zullen steunen, net als toen ik als bisexueel uit de kast kwam. Maar het is nog steeds verschrikkelijk eng...

[ Bericht 0% gewijzigd door Naidje op 24-10-2013 19:14:31 ]
pi_132523598
Succes Naidje!!
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:35:53 #88
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_132528913
Wow, dat ging geweldig!
Eigenlijk best een anti-climax. Ik heb nog nooit iemand zo niet-verrast zien kijken. Blijkbaar dachten ze toen ik in de buik zat al dat ik een meisje zou zijn.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:42:29 #89
296917 Abby79
Being myself!
pi_132529247
Fijn! En herkenbaar, haha.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132531653
Gefeliciteerd Naidje! ^O^ *O*

Klinkt heel herkenbaar. Zoiets blijft toch echt heel erg eng. Ook al wist ik dat mijn ouders er wel mee om zouden kunnen gaan, ik zat te beven als een riet daar op de bank.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:35 schreef Naidje het volgende:
Blijkbaar dachten ze toen ik in de buik zat al dat ik een meisje zou zijn.
Zo een kreeg ik ook. Mijn moeder heeft tegen de verloskundige zelfs gezegd dat 'ie het fout had en nog eens moest kijken nadat deze had gezegd dat ik een jongetje was. Mams bleek jaren later alsnog gelijk te hebben. :D
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:43:13 #91
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132532187
Fijn :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:06:22 #92
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132533233
Ik ben dus weer raar; mijn coming-out kwam aan als een donderslag bij heldere hemel.
Niet dat er negatief op werd gereageerd, maar m'n moeder heeft nog lang met een schuldgevoel rondgelopen van "Waarom heb ik er nooit iets van gemerkt?".

On topic: Gefeli, Naidje! Weer een (belangrijk) stapje verder! *O*
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_132534079
Het kwam mijn ouders wel als een verassing. Maar ik had ze een paar jaar eerder al verteld dat ik ook wel eens vrouwenkleding droeg. Dat vooral voor geval van: "Ik heb mijn been gebroken kan je bij mij thuis wat kleding ophalen?" zou voorkomen. Ze waren al een klein beetje voorbereid en mijn vader was er stellig van overtuigd dat ik homo was. Wees gerust pap, ik ben lesbisch. 8-) Het was een donderslag, maar dan wel bij een donkere onweerslucht, niet bij heldere hemel.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:29:34 #94
296917 Abby79
Being myself!
pi_132534365
Bij mij wist m'n moeder het al eerder dan ik. Ze heeft het bijna 10 jaar geleden al aan mij gevraagd, maar toen was ik er nog niet klaar voor.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132537060
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:35 schreef Naidje het volgende:
Wow, dat ging geweldig!
Eigenlijk best een anti-climax. Ik heb nog nooit iemand zo niet-verrast zien kijken. Blijkbaar dachten ze toen ik in de buik zat al dat ik een meisje zou zijn.
Gefeliciteerd, dat zijn de betere berichten en fijn voor u dat het achter de rug is.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 02:32:43 #96
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132538538
Ik geloof werkelijk niet dat er ook maar iemand in mijn omgeving verbaasd was :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:55:31 #97
296917 Abby79
Being myself!
pi_132541358
Zoooo, na bijna drie weken weer eens onder de douche ges... uh, gezeten. Heerlijk :).

Jammer dat het na maandag weer vijf dagen niet kan ;(.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132600722
Geen zin meer in mijn volgende gesprekken. Constant komt zo'n achterlijke vraag terug als "waarom vertel je andere niet dat je trans bent??" en heb die al 5x geantwoord dat het niemands zaken zijn en dat niemand hoeft te weten hoe mijn lichaam eruit ziet. Je gaat toch ook niet wildvreemden op straat vertellen dat je een dikke puist op je reet hebt zitten? En dan probeert ze nog te guilttrippen ofzo.

"Ja, maar als ze positief reageren is er toch niets aan de hand"

echt godverdomme. Als ze dat volgende keer weer vraagt krijgt ze een fucking klap voor der harses.
Echt een verspilling van geld dit. Gister gesprek gehad waarin alleen dezelfde vragen terugkwamen die ik in de weken ervoor had beantwoord. En voelt meer alsof ik alles vertel omdat ze er geen ruk van weet.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:58:29 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132600975
Dat klinkt wel frustrerend, ja. Heb je haar gevraagd waarom ze er zo op blijft hameren?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132601033
Nee maar zal vast wel met genderqueer out-and-proud onzin te maken hebben aangezien dat haar volgende punt was

vraag het volgende keer wel, waar het geheid weer terug zal komen
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:19:58 #101
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132601629
Ja, zo met je frustratie blijven lopen is ook niet handig. Kun je het beter uitspreken.

In ander nieuws, ik krijg steeds meer haar (op steeds meer plekken) -O-
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132601746
Bilharen *O* :+
pi_132601785
Is het de psycholoog Nezhi? Het is in elk geval onzin. Het lijkt me voor de hand liggend dat wat naasten ervan weten, zeg je ouders en een eventuele partner. Maar verder is het toch echt je eigen keuze om er open over te zijn of niet. In nagenoeg alle gevallen gaat het niemand wat aan hoe je anatomie in elkaar zit. De enige uitzondering die ik er zo snel op kan bedenken is een arts, en dan alleen nog wanneer die informatie relevant is.

Ik kies er zelf voor om open te zijn, maar als je ervoor kiest om er niet open over te zijn dan kan ik dat heel erg goed begrijpen. Dat mag echt niet opgelegd worden.
  zondag 27 oktober 2013 @ 00:27:11 #104
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132601832
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:24 schreef Nezhi het volgende:
Bilharen *O* :+
En rug. En schouder. En... nou ja. Overal.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132601920
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:24 schreef Nezhi het volgende:
Bilharen *O* :+
En nog op veel meer plekken. O-) Blij dat het bij mij minder wordt, de laatste keer dat ik een centimeters lange donkere haar uit mijn schouder trok is lang geleden. Gek genoeg stoor ik me meer aan het haar dat nog groeit op mijn buik dan op mijn borst.
pi_132602114
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 00:25 schreef Fixers het volgende:
Is het de psycholoog Nezhi? Het is in elk geval onzin. Het lijkt me voor de hand liggend dat wat naasten ervan weten, zeg je ouders en een eventuele partner. Maar verder is het toch echt je eigen keuze om er open over te zijn of niet. In nagenoeg alle gevallen gaat het niemand wat aan hoe je anatomie in elkaar zit. De enige uitzondering die ik er zo snel op kan bedenken is een arts, en dan alleen nog wanneer die informatie relevant is.

Ik kies er zelf voor om open te zijn, maar als je ervoor kiest om er niet open over te zijn dan kan ik dat heel erg goed begrijpen. Dat mag echt niet opgelegd worden.
Ja, is inderdaad de psycholoog... hoop nog maar twee gesprekken te hoeven doen voordat ik naar hormonen etc. kan.
pi_132629651
Nezhi, je zou iets kunnen zeggen van "het niet tegen anderen vertellen staat niet gelijk aan ontkennen van iets naar mezelf ofzo en het heeft ook niets te maken met mijn eigenwaarde, maar alles met recht op privacy... en ik wens dat u mijn keuze respecteert ipv me te proberen te overtuigen dat ik het om welke reden dan ook wel zou moeten vertellen".

Dan hoef je ook niet echt tekst en uitleg te geven of de verdediging in te gaan ofzo.

Wel klote anders als er zo op gehamerd wordt! Ik verwacht dat eigenlijk niet van een hulpverlener.

@Abby, fijn dat je hebt kunnen douchen. Ik weet nog hoe het was na een maand zonder geiser gezeten te hebben om weer eens te douchen...

@wonderer, draag ze met trots!.
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:20:21 #108
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132634639
Ik heb net voor het eerst wild geplast :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132636262
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:20 schreef wonderer het volgende:
Ik heb net voor het eerst wild geplast :D
Foei, maar wel gaaf, gefeliciteerd.
pi_132636942
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:20 schreef wonderer het volgende:
Ik heb net voor het eerst wild geplast :D
Jouw bericht is door de NSA gezien dus je kunt de politie binnenkort voor de deur verwachten :P
pi_132639339
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:20 schreef wonderer het volgende:
Ik heb net voor het eerst wild geplast :D
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:56 schreef Nezhi het volgende:
Jouw bericht is door de NSA gezien dus je kunt de politie binnenkort voor de deur verwachten :P
Maar Wonderer is nu wel een echte man, want echte mannen pissen in het wild.
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:44:30 #112
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132639627
:')

Blij dat ik de laatste test in de initiatie heb doorstaan!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132640572
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:38 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

Maar Wonderer is nu wel een echte man, want echte mannen pissen in het wild.
Ik heb gepoept in het wild, telt dat ook :))
pi_132644083
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:20 schreef wonderer het volgende:
Ik heb net voor het eerst wild geplast :D
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:56 schreef Nezhi het volgende:
Jouw bericht is door de NSA gezien dus je kunt de politie binnenkort voor de deur verwachten :P
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:38 schreef Xenzo het volgende:
Maar Wonderer is nu wel een echte man, want echte mannen pissen in het wild.
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:04 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb gepoept in het wild, telt dat ook :))
Ja, dat telt ook. Meisjes poepen niet, maar mannen doen dat wel, dus als u poept dan bent u een echte man.
pi_132644380
@Xenzo bovenstaande post van je is een voorbeeld van wat ik laatst bedoelde. Geen van de vier quotes in je post zijn nodig om de context van je opmerking te snappen.
pi_132644466
Misschien vinden jullie dit wel interessant: gister toevallig De Reünie gezien, groot deel van de uitzending ging over een transgender.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375865
pi_132648521
Zal proberen te kijken.

Wildplassen is toch alleen verboden binnen de bebouwde kom?
  maandag 28 oktober 2013 @ 12:00:46 #118
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132649952
Het was langs de snelweg in Duitsland, geloof niet dat dat nou echt een probleem is ;)

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 07:31 schreef Gewas het volgende:
Misschien vinden jullie dit wel interessant: gister toevallig De Reünie gezien, groot deel van de uitzending ging over een transgender.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1375865
Beetje jammer van het "ze is toch goed gelukt, je kunt het bijna niet zien" maar verder wel integer gebracht, volgens mij. Ik hou van Rob Kamphues. Goed interviewer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 28 oktober 2013 @ 14:51:24 #119
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132656147
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 12:00 schreef wonderer het volgende:
Beetje jammer van het "ze is toch goed gelukt, je kunt het bijna niet zien"
Tja, van dat soort uitspraken komen 'we' waarschijnlijk nooit af, dus had ik me al van meet af aan voorgenomen om me daar niet aan te storen.
quote:
maar verder wel integer gebracht, volgens mij.
Eens. Maar het scheelt natuurlijk een hoop als een programma geen sensationalistische insteek heeft en er al eerdere afleveringen (vziw 2 of 3) 'met een trans' zijn geweest. ;)

On a side note: Laatst nog iemand uit m'n studententijd via social media 'aangetikt'. Kreeg ik als reactie: "Niks zeggen... Je haar zit anders!" _O-

quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 07:14 schreef Fixers het volgende:
@Xenzo bovenstaande post van je is een voorbeeld van wat ik laatst bedoelde.
Xenzo werkt volgens mij voor zo'n digibete 'Nyenrode-manager' (pleonasme).
Zo eentje die z'n secretaresse alles uit laat printen en op papier kan je eenmaal niet hier:

op klikken (indien nodig) om wat meer van de draad op te pakken. :')
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_132663343
Voor de transmannen... als iemand homo is, zouden jullie dan wachten tot na jullie zijn begonnen met testosterone of ervoor, als je diegene leuk vindt?
  maandag 28 oktober 2013 @ 18:31:09 #121
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132663833
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:17 schreef Nezhi het volgende:
Voor de transmannen... als iemand homo is, zouden jullie dan wachten tot na jullie zijn begonnen met testosterone of ervoor, als je diegene leuk vindt?
Ik zou wachten, zodat het voor hem makkelijker is (hij hoeft nergens "doorheen te kijken"), voor jezelf (je hoeft minder te twijfelen of hij je wel als man ziet), je loopt minder risico dat de relatie bezwijkt onder hoezeer je wel of niet verandert... Dat komt nu even in me op.

Maar aan de andere kant, als je hem leuk vindt en je denkt dat ie oke is met je transstatus, zou ik er gewoon voor gaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132663872
Hij weet al dat ik trans ben in ieder geval. Ik heb hem iets gelinked en heeft er geen problemen mee (hij vond deze blog ook leuk: http://post-transition.tumblr.com/).
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:03:23 #123
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132665191
Dan moet je denk ik gewoon doen wat voor jou goed voelt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132683425
Ok :)
Haha wtf, mijn Emisil heeft wat kuurtjes (groene/blauwe verf voor de aders is aan het loskomen en kun je er zo afpulken) dus ik een mailtje sturen met foto's.

Ze zijn al begonnen met een nieuwe prosthese te maken en vragen of ik mijn oude terug wil sturen, en ze betalen ook nog de shipping costs :o
pi_132684184
Goede service!
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:36:47 #126
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132686089
Ja, da's wel fijn, zeg... Wat jammer dat ie niet goed is, dat dan weer wel...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132738824
Had ik TV gehad en had ik naar Big Brother achtige programmas gekeken (ze zouden me moeten martelen wil ik een seconde daarvan willen zien), dan had ik eerder geweten dat er een transgender in het huis van de Portugese versie van Secret Story zat. Vorig jaar van geslacht veranderd.
Lorenço, 31 jaar, uit Luxemburg gekomen om mee te doen. (Maar is Portugees)
http://www.tvi.iol.pt/ss4/lourenco

O+
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:20:25 #128
107792 Hexley
the Platypus
pi_132743147
In Spanje hebben er zeker vier in dat "Gran Hermano" gezeten.
Maar waarschijnlijk is het wel zo veilig dat hij normaal gesproken in Luxemburg woont.

Het resultaat voor Spaanse deelnemers Nicky (FtM) en Amor (MtF) is, dat Nicky na een vechtpartij een metalen plaat in zijn hoofd heeft en Amor is na een steekpartij ook weer een "ervaring" rijker. Dus het lijkt me niet zo heel slim om in zulke landen nog aan zo'n programma mee te doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hexley op 31-10-2013 00:38:36 (Eventjes wat linkjes erbij gedaan.) ]
pi_132759901
Nee precies, hij zit daar natuurlijk veilig en daarna gewoon weer terug naar Luxemburg...
  dinsdag 5 november 2013 @ 08:58:46 #130
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_132916181
Nou, ik heb dan maar een intake geboekt bij PsyQ. Eerst een telefonisch interview gehad. Dat was erg aangenaam. Ik kan eind deze maand al terecht voor een eerste gesprek. Ik ben benieuwd en ik heb er best zin in.
De laatste week ben ik weer erg gaan twijfelen of ik wel de goede keuzes aan het maken ben. Het zal fijn zijn om het met iemand te bespreken.
  woensdag 6 november 2013 @ 08:47:04 #131
296917 Abby79
Being myself!
pi_132951592
Vanmiddag eindelijk naar huis! *O*

6 oktober tot 6 november... lang genoeg ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 6 november 2013 @ 18:37:04 #132
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132971693
Hoera! w/ eindelijk!
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  woensdag 6 november 2013 @ 18:45:35 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132971986
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 08:47 schreef Abby79 het volgende:
Vanmiddag eindelijk naar huis! *O*

6 oktober tot 6 november... lang genoeg ;)
Wat een opluchting! En gaat alles nu ook echt goed?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 november 2013 @ 18:54:01 #134
296917 Abby79
Being myself!
pi_132972273
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 18:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Wat een opluchting! En gaat alles nu ook echt goed?
Ik heb nog heel lang fysio nodig voor mijn polsen, maar ook die gaan al wat beter. Maar voor alles weer 100% is ben ik maanden verder.

Voor mezelf zorgen zal binnen korte tijd al moeten lukken :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 6 november 2013 @ 19:09:20 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132972860
Heftig. Wat ging er nou precies mis?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 november 2013 @ 20:47:04 #136
296917 Abby79
Being myself!
pi_132977597
In de eerste operatie hebben ze vanalles fout gedaan, met name niet opgelet, waardoor mijn armen acht uur klem hebben gezeten en ik opgezadeld ben met twee "drop hands"

Verder heeft mijn been klem gezeten en kreeg dat last van zwellingen, en dat zwol zo op dat het been opengesneden moest worden aan beide kanten. Ik geloof dat het compartimenten syndroom genoemd word.

Daarnaast is in de tweede week een huidstuk losgekomen waardoor er weer een extra operatie moest komen, met weer vijf dagen bedrust.

Nu heb ik, naast het geplande herstel, mijn been, mijn twee polsen en in mijn (andere) bovenbeen de huid ent wond die moeten herstellen.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132981864
Dat is niet mis, Abby...
Maar blij te horen dat je weer thuis bent.

Ik ben vanmorgen naar de kapper geweest. Weer een kort koppie.
Geen groot nieuws, maar ik heb niks beters te melden. :+
pi_132982215
Jeetje Abby, dat is niet mis. Hopelijk gaat je herstel voorspoedig.

Ik heb morgen mijn eerste consult bij de plastisch chirurg. Best spannend.
  woensdag 6 november 2013 @ 22:53:59 #139
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132985199
Kolere, Abby...

Durf je nog, Fix, na Abby's verhaal?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132986515
Erg bemoedigend vind ik het niet. Maar durven, er zijn nog meer factoren die meewegen. Ik heb ook een angst voor narcose en de dood. Het idee om een afscheidsbrief met instructies voor uitvaart en dingen achter te laten 'voor het geval dat' is al bij me opgekomen. Ik zie op tegen de revalidatie, want ik houd er niet van anderen tot last te zijn. Maar ik ben nog niet zover. Ik heb nog zeker twee sessies ontharing te gaan. Dan het wachtlijstje door. In theorie zou het over een half kunnen zijn.

Ik heb me voorgenomen de tijd te nemen die ik nodig heb om de beslissing te nemen en me niet te laten opjagen anderen. Niet om sneller te beslissen en niet om een bepaalde beslissing te nemen. Mijn sociale transitie is best geslaagd. De operatie zal echt iets voor mijzelf zijn.
  donderdag 7 november 2013 @ 02:29:42 #141
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132991195
Ik denk er ook zo over, min of meer. Ik ga pas onder het mes als ik 'moet'.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 7 november 2013 @ 10:19:57 #142
296917 Abby79
Being myself!
pi_132994702
De revalidatie van de dingen die bij de eigenlijke operatie horen vallen me tot nu toe heel erg mee. Veel meer dan weinig energie hebben wat vrij snel lijkt te verbeteren en het regelmatig inbrengen van de prothese is het bij mij niet. Van de narcose, wat ik vijf keer in drie weken heb gekregen, heb ik ook niets aan bijwerkingen gemerkt :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132994894
Fixers, jij zit toch ook bij t VU? Alvast een heads up over de operatie: pas als alle chirurgen die met je operatie te maken hebben een soort van overleg hebben gehad, krijg je een goedkeuring, en dán kom je pas op een wachtlijst.

Als ze mij dit nu even hadden verteld ipv dat ik er zelf maanden later achter moest komen had het me mega veel gezeik bespaard, vandaar :)
pi_132996918
Ik zit bij het VU inderdaad.Wat ik begreep van de info-avond een paar weken geleden is de wachtlijst voor mensen die daadwerkelijk oproepbaar zijn zo'n twee maanden. Maar dan moet inderdaad het hele team (inlcusief endo en psych) goedkeuring gegeven hebben en zaken als ontharing voltooid zijn.

Het consult vandaag is vooral bedoeld dat ik wat vragen kan stellen.
pi_132997496
Bij mij hebben ze in de lente gezegd dat ik rond de feestdagen geopereerd kon worden. Hormoondokter die mij de operatiekeuze afraadt, afspraken die niet gepland worden, nu heb ik pas met de darmchirurg een afspraak (want die optie ga ik voor). En nu heb ik dat zelf moeten regelen, krijg ik te horen dat de wachtlijst makkelijk 10 maanden kan zijn vanaf de goedkeuring, en ik ipv in januari pas in oktober ofzo geopereerd wordt.

Ik kan mn boosheid niet echt uitdrukken in tekst :') ga er dus werk van maken
pi_132997564
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:35 schreef Maisnon het volgende:
Bij mij hebben ze in de lente gezegd dat ik rond de feestdagen geopereerd kon worden. Hormoondokter die mij de operatiekeuze afraadt, afspraken die niet gepland worden, nu heb ik pas met de darmchirurg een afspraak (want die optie ga ik voor). En nu heb ik dat zelf moeten regelen, krijg ik te horen dat de wachtlijst makkelijk 10 maanden kan zijn vanaf de goedkeuring, en ik ipv in januari pas in oktober ofzo geopereerd wordt.

Ik kan mn boosheid niet echt uitdrukken in tekst :') ga er dus werk van maken
Ocherm :* ik hoop dat 't snel allemaal wel goed op gang komt en geregeld wordt enzo!
Ja doei.
pi_132997672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ocherm :* ik hoop dat 't snel allemaal wel goed op gang komt en geregeld wordt enzo!
Thanks :*

Heb de 19e met de darmchirurg een gesprek en dan een belafspraak met de eerste chirurg begin december. Vind het allemaal heel kut ;(
pi_132997883
Word nog een feest als die darmchirurg wel een colonoscopie wil doen vanwege mijn onmogelijke darm voor de zekerheid

Maarja, als ik Abby's verhaal zo zie voel ik me dan ook weer een aansteller
pi_132999665
Is er een specifieke reden waarom je kiest voor de darmoptie of is het gewoon noodzakelijk?
  donderdag 7 november 2013 @ 13:34:57 #150
296917 Abby79
Being myself!
pi_133002177
quote:
11s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:46 schreef Maisnon het volgende:
Maarja, als ik Abby's verhaal zo zie voel ik me dan ook weer een aansteller
Dat is echt niet nodig hoor :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133004154
Dan schuiven ze je het consult bij de poli plastische chirurgie gelijk door naar het spreekuur van de anesthesist.
  donderdag 7 november 2013 @ 19:27:03 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133015629
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 11:40 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Thanks :*

Heb de 19e met de darmchirurg een gesprek en dan een belafspraak met de eerste chirurg begin december. Vind het allemaal heel kut ;(
:D

Gebruiken ze dan een stuk darm om de vagina van te maken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133022057
Bij een darmvaginaplastiek wordt er inderdaad een stuk darm gebruikt. De darmchirurg knipt via een kijk operatie een stuk uit je darm en geeft dat door aan de plastischchirurg. De darm wordt dan gebruikt voor het inwendige deel van de neovagina.
  donderdag 7 november 2013 @ 21:41:42 #154
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_133022553
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:47 schreef Abby79 het volgende:
In de eerste operatie hebben ze vanalles fout gedaan, met name niet opgelet
IANAL, maar dit klinkt toch als iets verwijtbaars.
En hoewel je waarschijnlijk nu liever met andere dingen bezig bent, lijkt het mij handig om toch te gaan kijken voor een letselschadeadvocaat. Niet om meteen de boel op z'n Amerikaans als een citroen uit te knijpen, maar om toch een handvat te hebben bij financiële tegenslagen t.g.v. het langer 'uit de running' zijn. :{

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 23:19 schreef Fixers het volgende:
Ik heb ook een angst voor narcose en de dood. Het idee om een afscheidsbrief met instructies voor uitvaart en dingen achter te laten 'voor het geval dat' is al bij me opgekomen.
Shit. Ga ik Fixers waarschijnlijk alweer op de kast jagen, maar dit moet ik toch echt even kwijt:
Dat je het onder narcose gaan met angst en beven tegemoet ziet, omdat je nooit eerder onder het mes bent geweest, dat is te begrijpen. Maar met het idee van een 'afscheidsbrief' te spelen, lijkt me toch wel een heel ernstig geval van risicohysterie! (Of ligt het aan mij; beroepsdeformatie door risicoberoep :? Iedereen mag antwoorden.)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 19:27 schreef wonderer het volgende:
Gebruiken ze dan een stuk darm om de vagina van te maken?
Als ze heel veel penishuid te-kort ( _O-) komen, wel.

Een andere optie is de penishuid 'aanvullen' met scrotumhuid en/of huid uit de liezen.
Maar als het zo een 'lapjeskut' gaat worden, dan zou ik ook voor de darm-optie kiezen.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_133023538
Er zijn heel veel mensen die bang zijn dat ze sterven tijdens een operatie.
Er zijn ook mensen die dit hebben met medicijnen.
Dat heet nou angst :')
pi_133024417
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 21:41 schreef kELAL het volgende:
Shit. Ga ik Fixers waarschijnlijk alweer op de kast jagen, maar dit moet ik toch echt even kwijt:
Dat je het onder narcose gaan met angst en beven tegemoet ziet, omdat je nooit eerder onder het mes bent geweest, dat is te begrijpen. Maar met het idee van een 'afscheidsbrief' te spelen, lijkt me toch wel een heel ernstig geval van risicohysterie! (Of ligt het aan mij; beroepsdeformatie door risicoberoep :? Iedereen mag antwoorden.)
Ik kan slecht overweg met de dood, vind het onprettig om na te denken over mijn eigen dood of die van naasten. Een paar jaar geleden ben ik mijn grootvader verloren aan de gevolgen van een narcose van een verder prima geslaagde operatie. Ik heb dat ook aangegeven bij de plastisch chirurg en ook de anesthesioloog. Die me op dat vlak gerust wisten te stellen en de angst goeddeels wegnemen.

Maar ik hoor het alweer. Ik mag dus ook al niet bang zijn voor de dood van de wijze Kelal die de waarheid in pacht heeft.
pi_133024582
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 08:58 schreef Naidje het volgende:
Nou, ik heb dan maar een intake geboekt bij PsyQ. Eerst een telefonisch interview gehad. Dat was erg aangenaam. Ik kan eind deze maand al terecht voor een eerste gesprek. Ik ben benieuwd en ik heb er best zin in.
De laatste week ben ik weer erg gaan twijfelen of ik wel de goede keuzes aan het maken ben. Het zal fijn zijn om het met iemand te bespreken.
Ik hoop dat je er wat aan hebt :).

Nou, ik heb vandaag een mail geschreven naar een peut om toch weer stappen te gaan zetten. Ik hoop dat ze me kan helpen nu ik een stuk beter in mijn vel zit.
  donderdag 7 november 2013 @ 23:29:56 #158
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133027909
Doodgaan tijdens de operatie lijkt me niet zo erg, je merkt er toch niks van. Ik was banger dat ik misselijk zou worden. Werd ik ook :P :r Maar dat bleek uiteindelijk dan weer niet zo vreselijk te zijn.

Ik ben het bangst voor complicaties, en dat het resultaat (daardoor) niet mooi wordt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 9 november 2013 @ 10:56:34 #159
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_133073882
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 22:21 schreef AutumnAndWinter het volgende:

[..]

Ik hoop dat je er wat aan hebt :).

Nou, ik heb vandaag een mail geschreven naar een peut om toch weer stappen te gaan zetten. Ik hoop dat ze me kan helpen nu ik een stuk beter in mijn vel zit.
Dat heb ik nu dus ook. Drie jaar geleden, toen ik voor het eerst besefte dat het niet helemaal goed zat met m'n geslacht, zat ik middenin een burnout en een zware depressie en ging het met m'n studie ook heel slecht. Het was allemaal zoveel tegelijk dat ik er eigenlijk geen gender dysforie bovenop kon hebben...
Maar nu is m'n situatie veel stabieler en zit ik net als Autumn een stuk beter in m'n vel. Ik heb het idee dat ik er nu klaar voor ben.
Ik ben nog wel erg aan het draaikonten en twijfelen. Maarja, het is ook niet bepaald een simpele kwestie...

[ Bericht 0% gewijzigd door Naidje op 09-11-2013 18:54:32 ]
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:27:28 #160
296917 Abby79
Being myself!
pi_133074374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2013 23:29 schreef wonderer het volgende:
Ik ben het bangst voor complicaties, en dat het resultaat (daardoor) niet mooi wordt.
Dat had ik ook... blijk ik allemaal complicaties te hebben gekregen die niets met het resultaat te maken hadden ;(.

Voor diegene die het interessant vinden, deze mail over de afgelopen maand heb ik gisteren rondgestuurd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133081313
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2013 10:56 schreef Naidje het volgende:
Dat heb ik nu dus ook. Drie jaar geleden, toen ik voor het eerst besefte dat het niet helemaal goed zat met m'n geslach, zat ik middenin een burnout en een zware depressie en ging het met m'n studie ook heel slecht. Het was allemaal zoveel tegelijk dat ik er eigenlijk geen tender dysforie bovenop kon hebben...
Maar nu is m'n situatie veel stabieler en zit ik net als Autumn een stuk beter in m'n vel. Ik heb het idee dat ik er nu klaar voor ben.
Ik ben nog wel erg aan het draaikonten en twijfelen. Maarja, het is ook niet bepaald een simpele kwestie...
Onze situaties (toen en nu) lijken wel eng veel op elkaar inderdaad :o. Al was ik niet überdepressief (maar wel behoorlijk instabiel). Ik besefte alleen wel eerder dat er 'iets' niet klopte, maar ik heb daar ook pas drie jaar geleden iets mee gedaan. Achteraf gezien wel een beetje spijt van. Ik heb zelf ook wel de nodige twijfels op het moment. Nou ja, ze heeft me terug gemaild dus binnenkort tijd voor een constructief gesprek.

Waar twijfel jij over?
pi_133092310

Deze documentaire wordt uitgezonden op TV Rijnmond. Het eerste deel wordt momenteel herhaald, op UPC zender 710.

quote:
Zaterdag 9 en 16 november zenden we in twee delen de documentaire WhatEver Will Be uit. Deze film van regisseuze Esther Prada gaat over de transseksuele vrouwen Ilona en Cilla en hun levenslange worsteling met de diepe wens om te veranderen van man naar vrouw.

We maken de fysieke verandering mee, maar vooral ook hoe ze emotioneel en mentaal op de proef worden gesteld. In WhatEver Will Be kruisen hun paden zich en worden ze met elkaars verlangen geconfronteerd.
Een film van Esther Prade, geproduceerd door Memphis Film, in opdracht van RTV Rijnmond.

Regie: Esther Prade
Productie: Memphis Film & Television
Eindredactie: Cees van der Wel

De documentaire WhatEver Will Be is in twee delen te zien op zaterdag 9 en 16 november 2013 om 17.00 uur (ieder uur herhaald) bij TV Rijnmond.
  maandag 11 november 2013 @ 13:56:40 #163
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_133146170
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:53 schreef AutumnAndWinter het volgende:

[..]

Onze situaties (toen en nu) lijken wel eng veel op elkaar inderdaad :o. Al was ik niet überdepressief (maar wel behoorlijk instabiel). Ik besefte alleen wel eerder dat er 'iets' niet klopte, maar ik heb daar ook pas drie jaar geleden iets mee gedaan. Achteraf gezien wel een beetje spijt van. Ik heb zelf ook wel de nodige twijfels op het moment. Nou ja, ze heeft me terug gemaild dus binnenkort tijd voor een constructief gesprek.

Waar twijfel jij over?
Ik twijfel heel erg of ik wel gelukkiger zou zijn als ik ik vrouw door het leven zou gaan. Ik heb momenten wanneer ik me wel prettig voel met m'n geslacht. Ik ben bang dat ik me maar aan het aanstellen ben. Andere momenten ben ik weer heel zeker van mn zaak. Het is allemaal zo verwarrend.

Soms voel ik me schuldig als ik tijdens seks van mijn lichaam geniet. Omdat ik dan het idee heb dat ik me m'n dysforie maar inbeeld en ik eigenlijk gewoon een man ben. Ik snap echt met de dag minder van mezelf...
  maandag 11 november 2013 @ 13:59:03 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133146249
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 13:56 schreef Naidje het volgende:

[..]

Ik twijfel heel erg of ik wel gelukkiger zou zijn als ik ik vrouw door het leven zou gaan. Ik heb momenten wanneer ik me wel prettig voel met m'n geslacht. Ik ben bang dat ik me maar aan het aanstellen ben. Andere momenten ben ik weer heel zeker van mn zaak. Het is allemaal zo verwarrend.

Soms voel ik me schuldig als ik tijdens seks van mijn lichaam geniet. Omdat ik dan het idee heb dat ik me m'n dysforie maar inbeeld en ik eigenlijk gewoon een man ben. Ik snap echt met de dag minder van mezelf...
Er zijn ook nog andere vormen van transgender zijn dan alleen willen transitioneren. Genderqueer/bigender/agender etc. Misschien past dat beter.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 11 november 2013 @ 14:04:40 #165
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_133146416
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 13:59 schreef wonderer het volgende:

[..]

Er zijn ook nog andere vormen van transgender zijn dan alleen willen transitioneren. Genderqueer/bigender/agender etc. Misschien past dat beter.
Wie weet.. Het is allemaal een mysterie voor me en m'n gevoelens en gedachten erover veranderen bijna om de dag. Ik heb wel overwegend het idee dat hormoonbehandeling een goede keus voor me zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Naidje op 11-11-2013 16:15:11 ]
pi_133148170
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 13:56 schreef Naidje het volgende:

[..]

Ik twijfel heel erg of ik wel gelukkiger zou zijn als ik ik vrouw door het leven zou gaan. Ik heb momenten wanneer ik me wel prettig voel met m'n geslacht. Ik ben bang dat ik me maar aan het aanstellen ben. Andere momenten ben ik weer heel zeker van mn zaak. Het is allemaal zo verwarrend.

Soms voel ik me schuldig als ik tijdens seks van mijn lichaam geniet. Omdat ik dan het idee heb dat ik me m'n dysforie maar inbeeld en ik eigenlijk gewoon een man ben. Ik snap echt met de dag minder van mezelf...
Mijn verhaal lijkt een beetje op de jouwe.

Ik ben uiterlijk een vrouw, maar heb me nog nooit vrouw(elijk) gevoeld. Zelfs niet in jurk en hoge hakken.

Ik voel me ook geen man. Wat het dichtste bij komt is een jongen. Ik heb kleding van beide geslachten in de kast, maar kleed me het liefst jongensachtig. Verder heb ik kort haar, soms zelfs gemillimeterd.

Ik heb geen hekel aan m'n bobbels, maar zou ze geen seconde missen als ze weg zouden zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Plus ik heb iets heel raars: als mijn vriend weer eens tegen een boom plast voel IK een pijn bij mij beneden. Jaloezie denk ik.

Maar ik zou ook weer niet helemaal willen transitioneren(?), het zou voor mij al voldoende zijn als ik plat zou zijn.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133151232
Ik ben er trouwens van overtuigd dat ik beter als jongen geboren had kunnen zijn, maar dat is niet hetzelfde als in een verkeerd lichaam geboren zijn. Weet het niet zo goed uit te leggen. Ik denk dat ik als jongen geboren gelukkiger was geweest.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133190755
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2013 13:56 schreef Naidje het volgende:
Ik twijfel heel erg of ik wel gelukkiger zou zijn als ik ik vrouw door het leven zou gaan. Ik heb momenten wanneer ik me wel prettig voel met m'n geslacht. Ik ben bang dat ik me maar aan het aanstellen ben. Andere momenten ben ik weer heel zeker van mn zaak. Het is allemaal zo verwarrend.

Soms voel ik me schuldig als ik tijdens seks van mijn lichaam geniet. Omdat ik dan het idee heb dat ik me m'n dysforie maar inbeeld en ik eigenlijk gewoon een man ben. Ik snap echt met de dag minder van mezelf...
Misschien dat je in de loop van de gesprekken bij PsyQ een duidelijker beeld krijgt van wat je nou eigenlijk wilt. Je hoeft in principe niets natuurlijk; maak de keuzes die jij het fijnst vindt.

Ik ben zelf nog steeds maagd en heb het libido van een panda, maar volgens mij zijn dysforie en lust twee verschillende dingen. Jezelf bevredigen is heel menselijk/dierlijk, al doe ik het zelf praktisch niet. In die uitzending '24 uur met Valentijn' vertelde Valentijn dat ze vroeger ook wel heeft gemasturbeerd toen ze nog een penis had. Hoe gingen/gaan jullie eigenlijk met lust en seks om? Bij mij blokkeert echt alles op dat gebied en ik kan bijvoorbeeld ook echt niet naar porno/piemels kijken. Niet dat ik er echt veel last van heb in het dagelijks leven, maar het is wel typisch.
  dinsdag 12 november 2013 @ 19:33:36 #169
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133193207
Bij mij ligt het gecompliceerd, maar dat heeft maar een klein deel te maken met GID. Ik heb mentaal geen moeite met het gebruik van mijn huidige onderdelen, maar fysiek werkt niet alles even goed. Ik ben aseksueel en voel me dus niet tot mensen aangetrokken, en heb ook geen libido, maar ik vind klaarkomen een fijn gevoel dus dat bewerkstellig ik regelmatig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133194878
Bij mij werkt fysiek alles goed. Mijn lichaam doet het (word nat, tepels stijf), alleen heb nog nooit seksuele opwinding ervaren. Geen libido dus, oftewel: (ook) aseksueel.
Kan ook klaarkomen, tenminste denk dat het dat is, maar het is niet zo'n heftig en lekker gevoel als ik verwacht na het lezen van hoe anderen het beleven.

[ Bericht 3% gewijzigd door Brummetje_ op 12-11-2013 20:15:46 ]
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133195121
Door de hormonen ben ik functioneel aseksueel. Voor ik aan mijn transitie begon heb ik wel gewoon seks gehad met mijn partner. Maar mijn libido was nooit erg groot en ik vond seks altijd een hoop gedoe: masturbatie was een stuk makkelijker. Van de seks had ik liefst vooral het knuffeldeel. Ik mis wel het intense gevoel van een orgasme, dat hoop ik toch wel weer terug te krijgen in de toekomst.
pi_133197106
Ik ben heel laat begonnen aan masturberen (ik was denk ik 22)en doe het onzettend weinig. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik nog steeds niet goed weet hoe mijn vagina er eigenlijk uitziet want ik heb er nooit naar gekeken. Nooit nieuwsgieroig nmaar geweest en het interesseert me gewoon geen hol.
Beleefde verder ook geen plezier aan seks en heb er geen behoefte aan.

Als ik masturbeer kom ik in een paar seconden klaar. En dan heb ik het wel weer gehad voor een paar maanden.
pi_133202456
Ik kan niet doen wat een gewone man wel kan dus masturbeer ik niet, het is niet hoe het moet zijn. Ben ook nooit klaargekomen, kan het gewoon niet zo. Toen ik het probeerde kwam er al snel disinteresse en verveling, maar aseksueel ben ik niet :)
  dinsdag 12 november 2013 @ 23:15:35 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133202726
(aseksueel is dat je je niet seksueel tot iemand aangetrokken voelt, niet dat je geen seks of libido hebt).

[ Bericht 4% gewijzigd door wonderer op 13-11-2013 13:39:39 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133204646
Ik ken meerdere definities van aseksueel. Bijvoorbeeld wel aangetrokken voelen tot een bepaald geslacht, maar geen behoefte aan seks. Of een algemene behoefte aan monogame intimiteit (zonder seks) hebben, maar geen voorkeur voor een bepaald geslacht.
  woensdag 13 november 2013 @ 00:14:00 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133205171
Dat zijn variaties op hetzelfde thema. Aseksueel is het tegenovergestelde van pan- of biseksueel: je seksueel aangetrokken voelen tot niemand in plaats van beide/alle* geslachten.

*afhankelijk van of je in de genderbinary gelooft
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 13 november 2013 @ 06:52:25 #177
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_133208011
Hm, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet maken.
Bij mij werkt alles momenteel, en m'n libido is vrij normaal. Ik ben panseksueel. Seks voelt over het algemeen wel goed, hoewel masturberen meestal fijner is voor me. Ik merk wel dat ik me tijdens seks niet helemaal comfortabel voel in 'actieve' rol. Meestal wordt er van uitgegaan dat ik die rol aanneem, omdat ik de piemel heb, maar eigenlijk vind ik het niet zo fijn. Ik kan er nog wel van genieten, maar het is niet ideaal.
Ik merk de laatste tijd wel dat ik een stuk minder van porno geniet. Ik krijg er erg verwarde gevoelens van, vooral als er mannen in voorkomen. Ik wordt dan erg verward over m'n eigen geslachtsdelen.
Sinds ik antidepressiva slik is m'n libido wel omlaag gegaan. Ik masturbeer nog wel regelmatig, maar als ik het een lange tijd niet doe, dan mis ik het ook niet.
Ik heb wel een hoop plezier aan m'n penis, en ermee spelen voelt goed, maar ik heb ook niet het idee dat ik het erg zou missen.
pi_133210241
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 23:15 schreef wonderer het volgende:
(aseksueel is dat je je niet tot iemand aangetrokken voelt, niet dat je geen seks of libido hebt).
Dat is niet waar.

Er zijn heel veel verschillende soorten aseksualiteit. Het is niet zo zwart-wit.

Zo ken ik een jongen die wel opgewonden wordt en een stijve krijgt, maar die daar niks mee wil doen. Ook hij is aseksueel.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  woensdag 13 november 2013 @ 12:26:04 #179
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133213429
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 10:19 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Dat is niet waar.

Er zijn heel veel verschillende soorten aseksualiteit. Het is niet zo zwart-wit.

Zo ken ik een jongen die wel opgewonden wordt en een stijve krijgt, maar die daar niks mee wil doen. Ook hij is aseksueel.
Dat is wel waar. Seksuele opwinding heeft niet per se met seksuele aantrekking te maken. Als hij seksueel opgewonden wordt (want het is immers gewoon een lichamelijke functie), hoeft hij zich nog steeds niet tot iemand aangetrokken te voelen. Dat hij niets met de opwinding wil doen, kan een resultaat zijn van hoe hij tegenover seks staat, maar dat is onafhankelijk van zijn seksuele geaardheid.

Er zijn ook mensen die bi-, hetero- of homoseksueel doen en opgewonden raken, maar daar niks mee willen doen, tenslotte.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133213852
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 12:26 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat is wel waar. Seksuele opwinding heeft niet per se met seksuele aantrekking te maken. Als hij seksueel opgewonden wordt (want het is immers gewoon een lichamelijke functie), hoeft hij zich nog steeds niet tot iemand aangetrokken te voelen. Dat hij niets met de opwinding wil doen, kan een resultaat zijn van hoe hij tegenover seks staat, maar dat is onafhankelijk van zijn seksuele geaardheid.

Er zijn ook mensen die bi-, hetero- of homoseksueel doen en opgewonden raken, maar daar niks mee willen doen, tenslotte.
Het is niet waar. ;)

Het Asexual Visibility and Education Network (AVEN) beschrijft 4 soorten of types van aseksualiteit bij mensen:[1]

Type A
Personen die wel een seksuele drift ervaren, maar zich niet seksueel tot andere personen aangetrokken voelen. Deze mensen hebben een zeker biochemische ervaring van seks, doen mogelijk ook aan masturbatie, maar zullen nooit met een andere persoon seksuele interactie hebben.
Type B
Personen die zich tot anderen aangetrokken voelen, maar geen seksuele drift ervaren. Deze mensen hebben wel diepere emotionele bindingen met anderen, houden ook wel van iemand anders, maar zonder de behoefte met zijn of haar geliefde ook seksuele interactie te hebben. Dit sluit lichamelijke tederheid overigens niet uit.
Type C
Personen die zowel seksuele drift ervaren als emotionele aantrekkingskracht van anderen, maar die desondanks geen seksuele interactie hebben. Zij kunnen wel masturberen en van iemand houden. Seksuele interactie met de geliefde en de liefde voor deze persoon zijn voor zulke mensen echter twee heel verschillende dingen die niet samengaan.
Type D
Personen die noch seksuele drift ervaren, noch emotionele aantrekkingskracht van anderen ervaren. Dit betekent echter niet dat deze mensen geen goede en/of emotionele vriendschappen kennen of hebben, maar ze hebben alleen niet de behoefte aan liefde of seksuele interactie.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  woensdag 13 november 2013 @ 13:27:38 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133215292
Ja, en waar staat dan dat mensen WEL seksuele AANTREKKINGSKRACHT ervaren? Seksuele drift is wat anders dan aantrekkingskracht.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133215649
Er zijn iig veel varianten van aseksualiteit. En volgens AVEN mag iedereen zelf bepalen of hij/zij zich aseksueel vindt.

Ik heb je gequote (post 178) en daar staat niet bij dat je seksuele aantrekkingskracht bedoelde. ;)
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  woensdag 13 november 2013 @ 13:40:05 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133215680
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:38 schreef Brummetje_ het volgende:
Er zijn iig veel varianten van aseksualiteit. En volgens AVEN mag iedereen zelf bepalen of hij/zij zich aseksueel vindt.

Ik heb je gequote (post 178) en daar staat niet bij dat je seksuele aantrekkingskracht bedoelde. ;)
Ah, my bad! Ja, seksueel aangetrokken, dat moest er wel bij, gefixt nu. Sorry voor de verwarring ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133236278
Dat maakt een boel duidelijk zo.

Ik vind het trouwens jammer dat seksualiteit zo weinig aan bod komt. Ik zie veel artikelen en discussies over allerlei trans-gerelateerde aspecten. Maar zodra het over seksualiteit gaat is het ineens een stuk stiller. Gelukkig kan ik met mijn vriendengroep goed en open praten over dat onderwerp en ken ik een heleboel variaties. Maar er zijn zo van die dingen die echt heel erg trans-specifiek zijn. Leren omgaan met je nieuwe geslachtsdelen bijvoorbeeld. Vond het dan ook echt tof om bij die informatie avond een seksuoloog te hebben die een praatje hield.
  donderdag 14 november 2013 @ 00:30:35 #185
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_133240883
Er loopt op een ander forum waar ik actief ben ook iemand rond met problemen op dit gebied. Weten jullie toevallig of er in de omgeving van Utrecht een punt is waar je met je klachten terecht kan?
pi_133245835
In de TV-serie "Achter gesloten deuren" was een transman te zien, dit is een serie waarin waargebeurde verhalen nagespeeld worden door acteurs (de transman komt uit de kast rond 4 minuten).
pi_133246166
quote:
5s.gif Op donderdag 14 november 2013 00:30 schreef Azorius het volgende:
Er loopt op een ander forum waar ik actief ben ook iemand rond met problemen op dit gebied. Weten jullie toevallig of er in de omgeving van Utrecht een punt is waar je met je klachten terecht kan?
Wat bedoel je precies?
pi_133247022
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:53 schreef Xenzo het volgende:
In de TV-serie "Achter gesloten deuren" was een transman te zien, dit is een serie waarin waargebeurde verhalen nagespeeld worden door acteurs (de transman komt uit de kast rond 4 minuten).
Straks naar even boven kijken, hij doet het niet op m'n mobiel.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  donderdag 14 november 2013 @ 13:12:09 #189
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_133249446
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2013 11:08 schreef Fixers het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Zou diegene gewoon naar een huisarts moeten gaan, of is er iets handigers in die omgeving (ik ben absoluut niet thuis in de omgeving Utrecht)?
  donderdag 14 november 2013 @ 13:36:55 #190
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133250275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:12 schreef Azorius het volgende:

[..]

Zou diegene gewoon naar een huisarts moeten gaan, of is er iets handigers in die omgeving (ik ben absoluut niet thuis in de omgeving Utrecht)?
Je hebt sowieso een verwijzing nodig van je huisarts, volgens mij.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133250486
Bedoel je problemen met genderdysforie of aseksualiteit, aangezien dat laatste onderwerp al een aantal posts het onderwerwerp van gesprek is. Bij beide is de huisarts een mogelijk eerste stap in de weg naar psychologische hulpverlening.
  donderdag 14 november 2013 @ 14:03:22 #192
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_133251258
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:41 schreef Fixers het volgende:
Bedoel je problemen met genderdysforie of aseksualiteit, aangezien dat laatste onderwerp al een aantal posts het onderwerwerp van gesprek is. Bij beide is de huisarts een mogelijk eerste stap in de weg naar psychologische hulpverlening.
Paar gesprekken gevoerd met de persoon in kwestie (via een chat op de site). Hoe diegene in het seksuele leven staat weet ik verder niet en dat gaat mij ook niets aan natuurlijk, maar die persoon problemen heeft een aantal die toch wat genderdysfoor klinken. Ik ben maar een mod en absoluut geen therapeut of psycholoog, dus ik kan het verder niet goed inschatten.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 13:36 schreef wonderer het volgende:
Je hebt sowieso een verwijzing nodig van je huisarts, volgens mij.
Geef ik wel aan dat een afspraak met de huisarts een logische stap zou zijn.
  vrijdag 15 november 2013 @ 17:46:27 #193
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_133290176
He, he... Er ligt nu een memorie van antwoord op tafel...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_133290558
Ik heb vandaag besloten om toch weer kort (= gemillimeterd) te gaan. Omdat IK dat wil en mezelf zo het mooist vind.

Heb het ook gelijk aan vriend verteld, maar ik vind dat altijd zooo moeilijk. :'(

Maar ik wil niet meer afhankelijk zijn van wanneer ik mijn moeder zie, om het te "mogen" doen.

En als mijn vriend het niet ziet zitten moet ie het maar uitmaken, ik wil geen relatie met iemand bij wie ik niet mezelf mag zijn.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  vrijdag 15 november 2013 @ 18:11:48 #195
296917 Abby79
Being myself!
pi_133290836
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 18:01 schreef Brummetje_ het volgende:
Omdat IK dat wil en mezelf zo het mooist vind.
Dat lijkt me bij zoiets, eigenlijk onbelangrijks, de enige tellende reden! :)
quote:
En als mijn vriend het niet ziet zitten moet ie het maar uitmaken, ik wil geen relatie met iemand bij wie ik niet mezelf mag zijn.
Dat zou ik wel heel fout vinden als ie het daar om uit zou maken, maar ja, ik heb het niet voor het zeggen helaas :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133290958
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:46 schreef kELAL het volgende:
He, he... Er ligt nu een memorie van antwoord op tafel...
Betekent dat dat er binnenkort iets gaat veranderen?
(binnenkort als in binnen 1-3 maanden :P)
  vrijdag 15 november 2013 @ 18:37:01 #197
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_133291518
Het zal me eerlijk gezegd verbazen als de vervolgstappen* nu zo snel zullen volgen dat de wetswijziging per januari in zou gaan. * kELAL houdt nog een slag om de arm. Maar ik zou het een mooi kerstcadeautje vinden als het wel het geval is ~:)

* ) na 19 november weten we hopelijk iets meer (bespreking nadere procedure Eerste Kamer)

[ Bericht 8% gewijzigd door kELAL op 15-11-2013 19:49:07 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  vrijdag 15 november 2013 @ 18:43:52 #198
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133291681
Ga maar eens uitzoeken hoe ik een verklaring van een Nederlandse deskundige krijg terwijl ik daar mijn transitie niet gedaan heb, dan...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133306767
Ik ga het van het weekend eens rustig doorlezen. 25 Paginas van dit soort taal is een boel. Ben wel erg benieuwd naar de antwoorden van de staatssecretaris op alle commentaren.
  zaterdag 16 november 2013 @ 01:24:24 #200
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133308871
Ik vond het nog wel meevallen qua taal, eigenlijk. En wat ik eruit opmaakte was het allemaal ook redelijk weerlegd, alle bezwaren.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb hoe de wetgeving in detail eraantoe gaat, eigenlijk, maar goed. Hopelijk gaan de christenen geen roet in het eten gooien nu.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133312795
Wat ik raar vind is dat het in de papieren altijd terug te vinden is dat iemand van geslacht veranderd is. Voor medische specialisten snap ik het wel, maar wat heeft het GBA ermee te maken? Ik vind dat vreemd, in mijn ogen heeft het geen toegevoegde waarde dat er na een verandering van het geslacht ergens in het GBA staat vermeld dat persoon X van geslacht is veranderd. Ik kan me voorstellen dat dergelijke informatie tot vervelende situaties kan leiden, bijvoorbeeld als iemand gaat verhuizen naar het buitenland en vooral landen waar homo- of transseksualiteit een groot taboe is.
pi_133316038
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 18:43 schreef wonderer het volgende:
Ga maar eens uitzoeken hoe ik een verklaring van een Nederlandse deskundige krijg terwijl ik daar mijn transitie niet gedaan heb, dan...
Ik hoorde van een psycholoog van de VU dat de VU waarschijnlijk de enige is die zo'n verklaring kan verstrekken, maar dat je niet ver hoeft te zijn in het traject of het traject via de VU moet hebben doorlopen om de verklaring te krijgen. Hij zei dat het waarschijnlijk na 1 gesprek zou kunnen zijn. Voor iemand die niet in behandeling is bij de VU zijn er wel kosten aan verbonden. De psycholoog verwachtte trouwens dat de eerste kamer helemaal niet akkoord zal gaan en dat het wetsvoorstel er dus niet doorkomt.
pi_133316107
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:42 schreef Xenzo het volgende:
Wat ik raar vind is dat het in de papieren altijd terug te vinden is dat iemand van geslacht veranderd is. Voor medische specialisten snap ik het wel, maar wat heeft het GBA ermee te maken? Ik vind dat vreemd, in mijn ogen heeft het geen toegevoegde waarde dat er na een verandering van het geslacht ergens in het GBA staat vermeld dat persoon X van geslacht is veranderd. Ik kan me voorstellen dat dergelijke informatie tot vervelende situaties kan leiden, bijvoorbeeld als iemand gaat verhuizen naar het buitenland en vooral landen waar homo- of transseksualiteit een groot taboe is.
Just a wild guess van mijn kant;

MTF hoeven geen oproep voor een baarmoederhalskankeronderzoek, bijvoorbeeld. Zo zullen er vast wel meer redenen te bedenken zijn, maar dit was het eerste dat mij te binnen schoot. :)

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. :*
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 16 november 2013 @ 13:45:39 #204
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133316134
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:43 schreef Messina het volgende:

[..]

Just a wild guess van mijn kant;

MTF hoeven geen oproep voor een baarmoederhalskankeronderzoek, bijvoorbeeld. Zo zullen er vast wel meer redenen te bedenken zijn, maar dit was het eerste dat mij te binnen schoot. :)

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. :*
Vrouwen die een hysterectomy hebben gehad ook niet, en volgens mij staat dat OOK niet in het GBA.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133316149
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Vrouwen die een hysterectomy hebben gehad ook niet, en volgens mij staat dat OOK niet in het GBA.
Goed punt! Dan kan ik me echt helemaal niets bedenken. Nu is geslachtsregistratie voor mij sowieso een raadsel, maar alas, die discussie was al voorbij gekomen. :)
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 16 november 2013 @ 13:48:09 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133316178
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:39 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ik hoorde van een psycholoog van de VU dat de VU waarschijnlijk de enige is die zo'n verklaring kan verstrekken, maar dat je niet ver hoeft te zijn in het traject of het traject via de VU moet hebben doorlopen om de verklaring te krijgen. Hij zei dat het waarschijnlijk na 1 gesprek zou kunnen zijn. Voor iemand die niet in behandeling is bij de VU zijn er wel kosten aan verbonden. De psycholoog verwachtte trouwens dat de eerste kamer helemaal niet akkoord zal gaan en dat het wetsvoorstel er dus niet doorkomt.
Op basis waarvan?

En die kosten snap ik dan ook wel weer. Ik zit vooral met de wachtlijst... Ik wil niet nog 6 maanden hoeven wachten als het erdoor komt, tenslotte.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:25:29 #207
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_133318632
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:42 schreef Xenzo het volgende:
in mijn ogen heeft het geen toegevoegde waarde dat er na een verandering van het geslacht ergens in het GBA staat vermeld dat persoon X van geslacht is veranderd. Ik kan me voorstellen dat dergelijke informatie tot vervelende situaties kan leiden, bijvoorbeeld als iemand gaat verhuizen naar het buitenland en vooral landen waar homo- of transseksualiteit een groot taboe is.
Zoals nu al het geval is, blijven historische GBA-gegevens zeer beperkt toegankelijk.
Hoewel het nooit zeker is dat dat altijd zo blijft (want: overheden zijn onbetrouwbaar, allemaal), schat ik het risico van 'ge-out' worden door individuen veel hoger in :{
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:48 schreef wonderer het volgende:
Ik zit vooral met de wachtlijst... Ik wil niet nog 6 maanden hoeven wachten als het erdoor komt, tenslotte.
Houd er maar wel rekening mee. Stel je eens voor dat 'we' nu voor vol worden aangezien... :')
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zaterdag 16 november 2013 @ 15:32:11 #208
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133318738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:25 schreef kELAL het volgende:

[..]

Zoals nu al het geval is, blijven historische GBA-gegevens zeer beperkt toegankelijk.
Hoewel het nooit zeker is dat dat altijd zo blijft (want: overheden zijn onbetrouwbaar, allemaal), schat ik het risico van 'ge-out' worden door individuen veel hoger in :{

[..]

Houd er maar wel rekening mee. Stel je eens voor dat 'we' nu voor vol worden aangezien... :')
Als ik ze nou de brief van mijn oude therapeut stuur en een voor- en nafoto, hoeven ze me niet eens te zien :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:27:22 #209
296917 Abby79
Being myself!
pi_133319723
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:32 schreef wonderer het volgende:
Als ik ze nou de brief van mijn oude therapeut stuur en een voor- en nafoto, hoeven ze me niet eens te zien :')
Ik stuur ze wel een kopie van m'n operatieverslag :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:28:54 #210
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133319753
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:27 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik stuur ze wel een kopie van m'n operatieverslag :P.
Jij hoeft nu niet meer op de wetswijziging te wachten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133319826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 22:38 schreef Fixers het volgende:
Dat maakt een boel duidelijk zo.

Ik vind het trouwens jammer dat seksualiteit zo weinig aan bod komt. Ik zie veel artikelen en discussies over allerlei trans-gerelateerde aspecten. Maar zodra het over seksualiteit gaat is het ineens een stuk stiller. Gelukkig kan ik met mijn vriendengroep goed en open praten over dat onderwerp en ken ik een heleboel variaties. Maar er zijn zo van die dingen die echt heel erg trans-specifiek zijn. Leren omgaan met je nieuwe geslachtsdelen bijvoorbeeld. Vond het dan ook echt tof om bij die informatie avond een seksuoloog te hebben die een praatje hield.
Transgenders zullen seksuele handelingen nooit met hetzelfde gevoel ervaren als mensen die van nature vrouw of man zijn toch?
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:33:00 #212
296917 Abby79
Being myself!
pi_133319840
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jij hoeft nu niet meer op de wetswijziging te wachten.
Als ik het geld zou hebben voor het huidige systeem niet nee, maar ik ga dat echt niet betalen zolang die wet nog besproken wordt...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:37:49 #213
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133319922
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Transgenders zullen seksuele handelingen nooit met hetzelfde gevoel ervaren als mensen die van nature vrouw of man zijn toch?
Hoe kom je daar nou weer bij? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:38:10 #214
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133319928
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:33 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Als ik het geld zou hebben voor het huidige systeem niet nee, maar ik ga dat echt niet betalen zolang die wet nog besproken wordt...
Oh ja, goed punt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133319969
Op TV Rijnmond (UPC kanaal 710) vanaf 17:00 deel 2, ieder uur in herhaling, van WhatEver Will Be. Ilona krijgt de grote operatie en Cilla gaat op zoek naar een woning.
  zaterdag 16 november 2013 @ 16:51:33 #216
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133320132
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:53 schreef Xenzo het volgende:
In de TV-serie "Achter gesloten deuren" was een transman te zien, dit is een serie waarin waargebeurde verhalen nagespeeld worden door acteurs (de transman komt uit de kast rond 4 minuten).
Welke aflevering was dit? Want die je linkt gaat over Marokkanen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133321427
Ilona ging voor een geslachtsoperatie, veranderen van borsten en adamsappel naar een Belgische ziekenhuis in Gent. Waarom is dat dan? Ik bedoel, in Nederland wordt het toch ook gedaan.

Die Cilla was echt een kreng, noemde Illona al een zelfmoord transseksueel omdat ze niet zeker zou zijn van haar seksualiteit met al gevolgen van dien als ze eenmaal een vagina heeft. Ilona zou ook geen vrouw kunnen zijn omdat ze als onderdanige sm travestiet was begonnen.
  zaterdag 16 november 2013 @ 18:00:47 #218
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133321683
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:50 schreef Mylene het volgende:
Ilona ging voor een geslachtsoperatie, veranderen van borsten en adamsappel naar een Belgische ziekenhuis in Gent. Waarom is dat dan? Ik bedoel, in Nederland wordt het toch ook gedaan.

Die Cilla was echt een kreng, noemde Illona al een zelfmoord transseksueel omdat ze niet zeker zou zijn van haar seksualiteit met al gevolgen van dien als ze eenmaal een vagina heeft. Ilona zou ook geen vrouw kunnen zijn omdat ze als onderdanige sm travestiet was begonnen.
In Gent is de wachtlijst korter, geloof ik.

En fijn, die transmensen die over elkaar oordelen. Alsof cismensen dat nog niet genoeg doen :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133322089
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 10:53 schreef Xenzo het volgende:
In de TV-serie "Achter gesloten deuren" was een transman te zien, dit is een serie waarin waargebeurde verhalen nagespeeld worden door acteurs (de transman komt uit de kast rond 4 minuten).
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 16:51 schreef wonderer het volgende:
Welke aflevering was dit? Want die je linkt gaat over Marokkanen.
Dat is die aflevering (klik op op link om hem te kunnen zien). Anthon was vroeger vrouw en heeft nu een relatie met een Marokkaanse vrouw, hij komt uit de kast (= rond de 4e minuut te zien) en dat levert veel problemen op.
  zaterdag 16 november 2013 @ 18:20:58 #220
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133322131
Oh, heh, ok. Hij crashte na drie minuten dus toen dacht ik dat het de moeite niet waard was om het opnieuw te proberen. Thanks en sorry.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133322265
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:20 schreef wonderer het volgende:
Oh, heh, ok. Hij crashte na drie minuten dus toen dacht ik dat het de moeite niet waard was om het opnieuw te proberen. Thanks en sorry.
Geen probleem.
pi_133322372
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 18:00 schreef wonderer het volgende:

[..]

En fijn, die transmensen die over elkaar oordelen. Alsof cismensen dat nog niet genoeg doen :')
Iedereen in omgeving van Cilla zou tegen haar hebben gezegd dat ze zo snel mogelijk uit de buurt van Illona moest blijven als die de operatie achter de rug had, want het aantal zelfmoorden was hoog. Ze noemde Ilona ook een vogelverschrikker toen ze spullen kwam ophalen. Echt gemeen en triest.
pi_133322961
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 15:25 schreef kELAL het volgende:

[..]

Zoals nu al het geval is, blijven historische GBA-gegevens zeer beperkt toegankelijk.
Hoewel het nooit zeker is dat dat altijd zo blijft (want: overheden zijn onbetrouwbaar, allemaal), schat ik het risico van 'ge-out' worden door individuen veel hoger in :{

[..]

Houd er maar wel rekening mee. Stel je eens voor dat 'we' nu voor vol worden aangezien... :')
Als ik het goed heb begrepen is alleen in het geboorteregister de geslachtswijziging nog terug te vinden. Maar weet niet of in de antwoorden wat anders staat, ik moet ze nog lezen.

Op de voorlopige lijst bij het wetsvoorstel stonden alleen nog de genderteams genoemd.
pi_133323013
Ik heb weer gemillimeterd haar! *O* *O* *O*
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  zaterdag 16 november 2013 @ 19:19:37 #225
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133323601
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:00 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb weer gemillimeterd haar! *O* *O* *O*
^O^
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133324532
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 november 2013 19:00 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb weer gemillimeterd haar! *O* *O* *O*
YEAH!
  zaterdag 16 november 2013 @ 20:17:08 #227
296917 Abby79
Being myself!
pi_133325377
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:50 schreef Mylene het volgende:
Ilona ging voor een geslachtsoperatie, veranderen van borsten en adamsappel naar een Belgische ziekenhuis in Gent. Waarom is dat dan? Ik bedoel, in Nederland wordt het toch ook gedaan.
Zoals Wonderer al zei, wachtlijsten zijn (of waren) korter. En omdat, met in Nederland alleen Amsterdam en Groningen als centra, de afstand ook een rol speelt. Qua reistijd was Eindhoven - Gent even lang als Eindhoven - Amsterdam.

Plus dat de chirurg in Gent een betere naam heeft, hoewel ik daar zelf pas achter kwam na mijn keuze. (hoewel ik misschien toch voor het VU had moeten kiezen gezien de laatste weken ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133334273
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:17 schreef Abby79 het volgende:
Plus dat de chirurg in Gent een betere naam heeft, hoewel ik daar zelf pas achter kwam na mijn keuze.
Ik ben een leek op dit gebied, maar waarom hebben de chirurgen in Gent een betere naam?
  zondag 17 november 2013 @ 09:06:29 #229
296917 Abby79
Being myself!
pi_133336570
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:27 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Ik ben een leek op dit gebied, maar waarom hebben de chirurgen in Gent een betere naam?
Ik heb het zelf nooit nagezocht, dus geen idee Waarschijnlijk, zoals bij alle artsen, betere resultaten, minder complicaties (behalve bij mij), meer ervaring, dat soort zaken?
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133337781
https://twitter.com/transcafe_rdam:

quote:
Transcafe Rotterdam is een initiatief 'in aanbouw'.Een plek voor transgenders uit groot Rotterdam en de eilanden (en iedereen die zich bij ons thuisvoelt).
  zondag 17 november 2013 @ 11:46:48 #231
296917 Abby79
Being myself!
pi_133338353
quote:
Ik voel me sowieso niet thuis in Rotterdam :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133339139
Ik heb toch weer een vrouwelijk poppetje genomen. Omdat ik nu eenmaal lichamelijk vrouwelijk ben en wrs toch nooit zal transitioneren.

En eenmaal iets ingevuld kun je niet meer terug naar "Geslacht: niet ingevuld". :{
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133339217
Komt bekend voor...
  zondag 17 november 2013 @ 12:38:35 #234
296917 Abby79
Being myself!
pi_133339268
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:34 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb toch weer een vrouwelijk poppetje genomen. Omdat ik nu eenmaal lichamelijk vrouwelijk ben en wrs toch nooit zal transitioneren.

En eenmaal iets ingevuld kun je niet meer terug naar "Geslacht: niet ingevuld". :{
Misschien dat een mod dat wel kan? Kun je altijd vragen :).

Tijd voor een "It's complicated" optie ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133339353
PB richting Danny? Die staat volgens mij best open voor dat soort dingen.
pi_133339370
Ja dat probleem had ik dus ook, ik vind dat er een derde optie moet zijn.
pi_133339895
Wie is Danny? :@ :@ :@
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133340282
quote:
11s.gif Op zondag 17 november 2013 13:04 schreef Brummetje_ het volgende:
Wie is Danny? :@ :@ :@
Eigenaar van FOK!
  zondag 17 november 2013 @ 13:59:36 #239
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_133341186
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:50 schreef Mylene het volgende:
Die Cilla was echt een kreng
In deel 1 vond ik al dat Cilla totaal niet spoorde en al haar eigen sores op anderen aan het projecteren was en in deel 2 werd het nog eens extra duidelijk hoever ze al naast de rails stond. In-en-intriest, eigenlijk :{
quote:
Ilona zou ook geen vrouw kunnen zijn omdat ze als onderdanige sm travestiet was begonnen.
(Langdurig) onderdrukte genderdysforie maakt, net als een kat in het nauw, rare sprongen - kan ik je uit ervaring vertellen.
quote:
Iedereen in omgeving van Cilla zou tegen haar hebben gezegd dat ze zo snel mogelijk uit de buurt van Illona moest blijven als die de operatie achter de rug had, want het aantal zelfmoorden was hoog.
Met zulke 'vrienden', die in zulke indianenverhalen geloven (post-op zelfmoordpercentage is juist heel laag), heb je geen vijanden meer nodig :')

Overigens:
• Werd het me in deel 1 opeens duidelijk waarom er promomateriaal voor deze docu bij m'n logopediste lag ;)
• Vind ik Ilona een verschrikkelijke naam. Tevens was het de naam die ik zou krijgen als ik zonder dat wormvormig aanhangsel was geboren, dus heb ik hoe-dan-ook een andere naam moeten uitkiezen. 8)7
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 11:12 schreef Onderweg het volgende:
Transcafe Rotterdam is een initiatief 'in aanbouw'.
Ja, ik sta ook tussen de followers. Ben benieuwd of ze 'anders' genoeg zijn om bestaansrecht te hebben.
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 11:46 schreef Abby79 het volgende:
Ik voel me sowieso niet thuis in Rotterdam :P.
Rotterdam is geen allemansvriend (en zal het hopelijk ook nooit worden).

[ Bericht 0% gewijzigd door kELAL op 17-11-2013 14:18:17 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 17 november 2013 @ 15:08:44 #240
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_133343025
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 13:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Vrouwen die een hysterectomy hebben gehad ook niet, en volgens mij staat dat OOK niet in het GBA.
Dat ligt er al aan, er zijn diverse operatietechnieken, ondermeer een waarbij de baarmoederhals gewoon blijft zitten en de uterus pas na de baarmoederhals wordt weggenomen. Dan is er nog wel degelijk kans op baarmoederhalskanker.

Overigens ben ik het helemaal eens met de stelling dat er geen toegevoegde waarde zit in het vermelden van geslachtsverandering in het GBA. En er is niets mis met het eventueel overbodig ontvangen van een oproep voor onderzoek van BMHK. Het staat elke vrouw vrij om al dan niet te gaan. Dus een transgender vrouw hoeft gewoon niet te gaan.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_133348139
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:17 schreef Abby79 het volgende:
Plus dat de chirurg in Gent een betere naam heeft, hoewel ik daar zelf pas achter kwam na mijn keuze.
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:27 schreef Xenzo het volgende:
Ik ben een leek op dit gebied, maar waarom hebben de chirurgen in Gent een betere naam?
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:06 schreef Abby79 het volgende:
Ik heb het zelf nooit nagezocht, dus geen idee Waarschijnlijk, zoals bij alle artsen, betere resultaten, minder complicaties (behalve bij mij), meer ervaring, dat soort zaken?
Maar dat is dan toch een persoonlijke ervaring of vergis ik me? De ene vindt arts A. erg goed en de andere zweert bij arts B. om maar iets te noemen, dat telt ook voor het eindresultaat en (eventuele) complicaties en dergelijke.
  zondag 17 november 2013 @ 18:10:30 #242
296917 Abby79
Being myself!
pi_133348495
Complicaties zijn niet persoonlijk hoor, dat is gewoon een tellertje dat bij een artsenploeg sneller zal lopen dan bij een ander. En ja, de rest is natuurlijk deels persoonlijk, maar dat geldt voor alles, waarom wordt de pindakaas van de AH minder gevonden dan die van Calve? Zoals ik al aangaf, ik heb er geen reden voor, maar het is gewoon zo blijkbaar.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133351249
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:58 schreef Xenzo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Maar dat is dan toch een persoonlijke ervaring of vergis ik me? De ene vindt arts A. erg goed en de andere zweert bij arts B. om maar iets te noemen, dat telt ook voor het eindresultaat en (eventuele) complicaties en dergelijke.
Misschien is het met de mastectomies voor transmannen wat beter te begrijpen. Dr. Garramone is een erg populaire keuze voor mensen uit de USA omdat hij goede resultaten heeft, goede naam en redelijke prijs. Met mastectomy (de borstoperatie) hebben artsen allemaal verschillende soorten 'stijlen' die een specifiek litteken achterlaten en dat moet je net weer aanspreken bijv. Sommige artsen maken een incisie die schuin over je borst heen gaat, anderen zorgen ervoor dat de incisie recht zit en als je een beetje gespierd bent valt die litteken precies bij je borstspier zodat het minder opvalt. Zulke dingen.
pi_133351995
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 20:17 schreef Abby79 het volgende:
Plus dat de chirurg in Gent een betere naam heeft, hoewel ik daar zelf pas achter kwam na mijn keuze.
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:27 schreef Xenzo het volgende:
Ik ben een leek op dit gebied, maar waarom hebben de chirurgen in Gent een betere naam?
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:06 schreef Abby79 het volgende:
Ik heb het zelf nooit nagezocht, dus geen idee Waarschijnlijk, zoals bij alle artsen, betere resultaten, minder complicaties (behalve bij mij), meer ervaring, dat soort zaken?
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 17:58 schreef Xenzo het volgende:
Maar dat is dan toch een persoonlijke ervaring of vergis ik me? De ene vindt arts A. erg goed en de andere zweert bij arts B. om maar iets te noemen, dat telt ook voor het eindresultaat en (eventuele) complicaties en dergelijke.
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:52 schreef Nezhi het volgende:
Misschien is het met de mastectomies voor transmannen wat beter te begrijpen. Dr. Garramone is een erg populaire keuze voor mensen uit de USA omdat hij goede resultaten heeft, goede naam en redelijke prijs.
Als ik naar zijn video kijk dan schrik ik best van hoe groot- en zichtbaar die littekens na zo'n operatie zijn.
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 19:52 schreef Nezhi het volgende:
Met mastectomy (de borstoperatie) hebben artsen allemaal verschillende soorten 'stijlen' die een specifiek litteken achterlaten en dat moet je net weer aanspreken bijv. Sommige artsen maken een incisie die schuin over je borst heen gaat, anderen zorgen ervoor dat de incisie recht zit en als je een beetje gespierd bent valt die litteken precies bij je borstspier zodat het minder opvalt.
Maar dat heeft toch ook te maken of iemand kleine of grote borsten heeft? Ik kan me voorstellen dat het voor een chirurg operatief gezien makkelijker is om een mannelijke torso te maken als zijn patiënt kleine borsten heeft.
  zondag 17 november 2013 @ 20:15:04 #245
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133352231
Dude, hou nou eens op met die meerdere citaten. Het stoort.

En ja, er zijn verschillende technieken afhankelijk van hoeveel weefsel er weggehaald moet worden. En ja,een mastectomy levert grote littekens op. Een van de dingen waar we mee om moeten gaan. Maar liever littekens dan borsten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 17 november 2013 @ 20:21:42 #246
296917 Abby79
Being myself!
pi_133352520
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:09 schreef Xenzo het volgende:
Als ik naar zijn video kijk dan schrik ik best van hoe groot- en zichtbaar die littekens na zo'n operatie zijn.

Maar dat heeft toch ook te maken of iemand kleine of grote borsten heeft? Ik kan me voorstellen dat het voor een chirurg operatief gezien makkelijker is om een mannelijke torso te maken als zijn patiënt kleine borsten heeft.
Why the fuck ben ik hier in hemelsnaam voor gequote?!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133353590
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:21 schreef Abby79 het volgende:
Why the fuck ben ik hier in hemelsnaam voor gequote?!
Omdat u het over Dr. Garramone sprak, daarom dus.
  zondag 17 november 2013 @ 20:47:02 #248
296917 Abby79
Being myself!
pi_133353645
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:45 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Omdat u het over Dr. Garramone sprak, daarom dus.
Niet. Ik heb nog nooit van die man gehoord...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133355244
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:45 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Omdat u het over Dr. Garramone sprak, daarom dus.
Hou gewoon op met quotes, het is zoveel scrollen van berichten die er net boven staan

quote:
Maar dat heeft toch ook te maken of iemand kleine of grote borsten heeft? Ik kan me voorstellen dat het voor een chirurg operatief gezien makkelijker is om een mannelijke torso te maken als zijn patiënt kleine borsten heeft.
En ja, daarom kijken mensen naar chirurgen die goed zijn in bepaalde technieken zoals keyhole / periareolar wat meer past bij een kleine borst. Littekens na een mastectomy zijn altijd best groot, maar na een jaar zijn ze echt een stuk vervaagd. Bij mannen die daarnaast ook veel sporten zie je dat die litteken gewoon verdwijnt onder de spier :o
pi_133356909
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:21 schreef Abby79 het volgende:
Why the fuck ben ik hier in hemelsnaam voor gequote?!
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:45 schreef Xenzo het volgende:
Omdat u het over Dr. Garramone sprak, daarom dus.
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 20:47 schreef Abby79 het volgende:
Niet. Ik heb nog nooit van die man gehoord...
Mijn fout, ik las het verkeerd. Het was dus Nezhi die over Dr. Garramone sprak. Maar goed, omdat u zei dat Gent beter een betere naam had vroeg ik me af hoe- en vooral waardoor dat komt.
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:14 schreef Nezhi het volgende:
Hou gewoon op met quotes, het is zoveel scrollen van berichten die er net boven staan
Ikzelf dacht altijd dat quoten juist handig was, want dan kunnen meteen lezen wie wat gezegd heeft.
  zondag 17 november 2013 @ 21:41:56 #251
296917 Abby79
Being myself!
pi_133357125
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:38 schreef Xenzo het volgende:
Mijn fout, ik las het verkeerd. Het was dus Nezhi die over Dr. Garramone sprak. Maar goed, omdat u zei dat Gent beter een betere naam had vroeg ik me af hoe- en vooral waardoor dat komt.
Dat heeft helemaaaaaal niks met jouw post te maken van die Garramore... erg zwakke connectie met mijn posts.
quote:
Ikzelf dacht altijd dat quoten juist handig was, want dan kunnen meteen lezen wie wat gezegd heeft.
Nee. Vreselijk irritant juist. Een enkele quote is vaak handig, vijf onder elkaar is vervelend.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 17 november 2013 @ 21:48:47 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133357487
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:38 schreef Xenzo het volgende:

Ikzelf dacht altijd dat quoten juist handig was, want dan kunnen meteen lezen wie wat gezegd heeft.
En er is je eerder gezegd dat dat NIET het geval is, en dat als mensen het verband niet begrijpen, ze een stukje terug kunnen lezen. Het feit dat jij de enige bent op heel Fok die dit doet wil ook nog wel wat zeggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 17 november 2013 @ 21:50:06 #253
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_133357577
Voor quoten geldt: Less is more.
En dat de delete-knop is je grootste vriend om alle overbodige quote-ballast verder in te perken.
Maarja, dat is natuurlijk niet narcistisch genoeg :')
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_133357848
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:50 schreef kELAL het volgende:
Voor quoten geldt: Less is more.
Maarja, dat is natuurlijk niet narcistisch genoeg :')
Dat heeft niks met narcisme te maken, grappenmaakster.
  zondag 17 november 2013 @ 21:53:56 #255
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133357906
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:50 schreef kELAL het volgende:
Voor quoten geldt: Less is more.
En dat de delete-knop is je grootste vriend om alle overbodige quote-ballast verder in te perken.
Maarja, dat is natuurlijk niet narcistisch genoeg :')
Pas op, voor je het weet zijn we weer labiele transpersonen die niet tegen zijn kritische vragen kunnen :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 17 november 2013 @ 21:54:47 #256
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_133357972
Ok, dan heeft Xenzo voor mij part last van echolalie, ook goed... ;)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_133358529
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:54 schreef kELAL het volgende:
Ok, dan heeft Xenzo voor mij part last van echolalie, ook goed... ;)
Nope, ook daar heb ik geen last van.
pi_133358533
Ik vind kELAL's "grapjes" in bijna elke post ook tyfusirritant, just saying.
  maandag 18 november 2013 @ 01:54:22 #260
107792 Hexley
the Platypus
pi_133366649
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 17:46 schreef kELAL het volgende:
He, he... Er ligt nu een memorie van antwoord op tafel...
quote:
eslachtsregistratie GBA
De leden van de SP-fractie memoreren dat op vragen van de fracties van de SP en de ChristenUnie in de Tweede Kamer de regering heeft laten weten dat “uit de GBA de geschiedenis van de geslachtswijziging niet noodzakelijkerwijs kenbaar is. Dit komt omdat het oude geslacht ingevolge art. 81 derde lid wet GBA van de persoonslijst kan zijn verwijderd”1.
Daar heb ik een printje van, en daar staat oa. in dat mijn nationaliteit en naam verandert is.
Dus kun je dat laatste dan ook verbergen? Zo niet is het een beetje zinloos, toch?

quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 12:34 schreef Brummetje_ het volgende:
Ik heb toch weer een vrouwelijk poppetje genomen. Omdat ik nu eenmaal lichamelijk vrouwelijk ben en wrs toch nooit zal transitioneren.

En eenmaal iets ingevuld kun je niet meer terug naar "Geslacht: niet ingevuld". :{
De pagina waar je dat kunt veranderen opslaan eventjes en dan in de code rotzooien, geslacht opzoeken en er bv. een X van maken. Je eigen aangepaste pagina openen en die gebruiken, tot nu toe werkte dat bij mij altijd. ;) :)
pi_133366716
Hoi,

Mijn beste vriend was verliefd geworden op mij en wou een vrouw worden. Ik kon daar niet mee omgaan en heb afstand genomen van hem. Het werd mij emotioneel teveel.

Bedankt voor het lezen.
pi_133368913
Vind je het uiterlijk dan belangrijker dan het innerlijk?
Wat is het precies dat het zo lastig maakt?
Gewoon als discussie onderwerp, je hoeft niet te antwoorden als je het te perosonlijk vindt.

Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in een lesbische realtie als je hetero bent, maar ik geloof dat ik zelf lang vol zou houden tenzij er een totale persoonsverandering komt (zoals ik meemaakte met mijn alcoholistische ex)
pi_133369044
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 21:38 schreef Xenzo het volgende:
Ikzelf dacht altijd dat quoten juist handig was, want dan kunnen meteen lezen wie wat gezegd heeft.
Dat is alleen belangrijk als er iets op te merken valt dat die persoon aangaat, maar over het algemeen is het onderwerp belangrijker dan wie het zegt.
Het blijft wat vloeiender als je dus bij het onderwerp blijft .

Je kunt dus ook zeggen bv "wat betreft datgene dat dingetje zegt over......."

Wat de borstoperatie betreft, ik vraag me af hoe dat zit met hangborsten (gezien mijn leeftijd). De tepel moet in elk geval op een nieuwe plek dus ze kunnen door dat gat ook wel weefsel weghalen, maar ik zit toch ook met teveel vel, ondankst het feit dat ze niet enorm zijn.
Overigens maak ik mooie littekens. Mijn baarmoeder is via een buikoperatie (bikinilijn) er uit gegaan en na een paar maanden kon je het litteken al niet meer vinden als je niet ging voelen, ondanks het feit dat een stuk nog lelijk ontstoken is geweest. Dus op zich vindt ik dat niet zo´n bezwaar.

Overigens denk ik wel, als ik ooit aan de hormonen zou gaan, dat ik alsnog ook mijn eierstokken weg laat halen om kanker daaraan te voorkomen. Ik heb begrepen dat hormoonbehandeling de kans daarop vergroot? Of is dat alleen in de vruchtbare leeftijd?
pi_133369051
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 01:54 schreef Hexley het volgende:
[..]

De pagina waar je dat kunt veranderen opslaan eventjes en dan in de code rotzooien, geslacht opzoeken en er bv. een X van maken. Je eigen aangepaste pagina openen en die gebruiken, tot nu toe werkte dat bij mij altijd. ;) :)
Ik ga dit even proberen, maar weet niet zo goed hoe ik dit moet doen, ondanks de uitleg.

En anders wellicht dezelfde soort naam aanmaken en in dat account het geslacht niet invullen?
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  maandag 18 november 2013 @ 10:23:54 #266
107792 Hexley
the Platypus
pi_133369557
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 09:50 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Ik ga dit even proberen, maar weet niet zo goed hoe ik dit moet doen, ondanks de uitleg.

En anders wellicht dezelfde soort naam aanmaken en in dat account het geslacht niet invullen?
De pagina downloaden en dit opzoeken:
1
2
<tr><td>Geslacht:</td><td><select name="geslacht"><option label="Man" value="m">Man</option>
<option label="Vrouw" value="f">Vrouw</option>

En vervangen met dit:
1<tr><td>Geslacht:</td><td><select name="geslacht"><option label="X" value="X">X</option>

Opslaan op je eigen computer, openen, evnt. aanpassen, het wachtwoord invullen en op "wijzigingen doorvoeren" klikken.
pi_133373229
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:49 schreef Alentejana het volgende:
Wat de borstoperatie betreft, ik vraag me af hoe dat zit met hangborsten (gezien mijn leeftijd). De tepel moet in elk geval op een nieuwe plek dus ze kunnen door dat gat ook wel weefsel weghalen, maar ik zit toch ook met teveel vel, ondankst het feit dat ze niet enorm zijn.
Overigens maak ik mooie littekens. Mijn baarmoeder is via een buikoperatie (bikinilijn) er uit gegaan en na een paar maanden kon je het litteken al niet meer vinden als je niet ging voelen, ondanks het feit dat een stuk nog lelijk ontstoken is geweest. Dus op zich vindt ik dat niet zo´n bezwaar
Hangborsten worden volgens mij met bilateral mastectomy gedaan, de tepel wordt losgemaakt en dan later weer teruggeplaatst op een nieuwe plek. Maar dat zal dan weer afhangen van de chirurg :P
pi_133374070
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:23 schreef Hexley het volgende:

[..]

De pagina downloaden en dit opzoeken:
[ code verwijderd ]

En vervangen met dit:
[ code verwijderd ]

Opslaan op je eigen computer, openen, evnt. aanpassen, het wachtwoord invullen en op "wijzigingen doorvoeren" klikken.
Het gaat al "mis" bij het eerste: hoe download ik een pagina? :@
Ik ben redelijk goed met computers, maar niet in dit soort dingen. :@
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  maandag 18 november 2013 @ 13:54:36 #269
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133374517
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:49 schreef Alentejana het volgende:
Overigens denk ik wel, als ik ooit aan de hormonen zou gaan, dat ik alsnog ook mijn eierstokken weg laat halen om kanker daaraan te voorkomen. Ik heb begrepen dat hormoonbehandeling de kans daarop vergroot? Of is dat alleen in de vruchtbare leeftijd?
Nooit bewezen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 18 november 2013 @ 23:17:53 #270
107792 Hexley
the Platypus
pi_133397929
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 13:39 schreef Brummetje_ het volgende:

[..]

Het gaat al "mis" bij het eerste: hoe download ik een pagina? :@
Ik ben redelijk goed met computers, maar niet in dit soort dingen. :@
Bij mij is het bij Safari de derde van links: "Archief" en dan "Bewaar als..." of de toetscombinatie "cmd S".

Al is het gewoon belachelijk wat ze online allemaal van je willen weten, bv. het Bel-me-niet Register of Burgernet. Om mij niet te bellen lijkt alleen het telefoonnummer me echt wel voldoende en Burgernet heeft aan de combinatie telefoonnummer met postcode meer als genoeg. Mail je bv. Burgernet waarom ze zoveel zinloze info voor een SMS service willen, krijg je als antwoord: "Burgernet is een serieus iets waar serieus mee om wordt gegaan. Met uw gegevens wordt zorgvuldig omgegaan.". Allemaal heel leuk maar van mij hoeft het dan niet meer hoor,
laat ze het lekker in hun reet steken of zo,....
pi_133405002
Als je eenmaal bij een instantie bekend bent halen heel wat bedrijven je gegevens eruit en krijg je allerlei aanbiedingen die toegespitst zijn op je situatie, dus je kunt mij niet vertellen dat er waar dan ook "zorgvuldig" met gegevens wordt omgegaan.

Mijn zus was laatst voor een huis maar een makelaar. Ze had het huis nog niet eens gezien en ze kreeg al iemand aan de telefoon die een hypotheek wilde aanbieden. Ze heeft die af kunnen wimpelen (ik zei trouwens dat ze gewoon had moeten zeggen "ik betaal contact" en die tip onhoud ze voor de volgende keer.)
Ik vind zulke dingen ontzettend storend.
Kan best een vrij geloten systeem zijn bij de makelaar waar alleen hypotheek aanbieders in kunnen komen, maar dan nog.

Als ik gebeld wordt door mensen die ik niet ken, vraag ik altijd hoe ze aan mijn nummer komen. Ze komen dan ook nog met een kutsmoes dus ik hang dan gewoon op. Maar dat is dan wel weer een bedrijf dat echt wel meer weet dan mijn nummer.
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:46:29 #272
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133409776
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:17 schreef Hexley het volgende:

[..]
Al is het gewoon belachelijk wat ze online allemaal van je willen weten, bv. het Bel-me-niet Register of Burgernet. Om mij niet te bellen lijkt alleen het telefoonnummer me echt wel voldoende en Burgernet heeft aan de combinatie telefoonnummer met postcode meer als genoeg. Mail je bv. Burgernet waarom ze zoveel zinloze info voor een SMS service willen, krijg je als antwoord: "Burgernet is een serieus iets waar serieus mee om wordt gegaan. Met uw gegevens wordt zorgvuldig omgegaan.". Allemaal heel leuk maar van mij hoeft het dan niet meer hoor,
laat ze het lekker in hun reet steken of zo,....
"Wij vragen uw geslacht, omdat we er waarde aan hechten om de juiste aanhef te kunnen gebruiken bij communicatie per e-mail en per post. Het spijt ons dat dit u ontrieft maar wij hopen dat u er begrip voor heeft dat wij voor 'die paar mensen' niet het systeem aanpassen. "
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133410940
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 10:23 schreef Hexley het volgende:

[..]

De pagina downloaden en dit opzoeken:
[ code verwijderd ]

En vervangen met dit:
[ code verwijderd ]

Opslaan op je eigen computer, openen, evnt. aanpassen, het wachtwoord invullen en op "wijzigingen doorvoeren" klikken.
Even checken hoor. Nog niet gelukt. Na 3 keer proberen nog steeds niet gelukt, hij zegt na het wachtwoord invullen: Pagina niet gevonden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Brummetje_ op 19-11-2013 14:44:40 ]
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:28:11 #274
107792 Hexley
the Platypus
pi_133412702
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

"Wij vragen uw geslacht, omdat we er waarde aan hechten om de juiste aanhef te kunnen gebruiken bij communicatie per e-mail en per post. Het spijt ons dat dit u ontrieft maar wij hopen dat u er begrip voor heeft dat wij voor 'die paar mensen' niet het systeem aanpassen. "
Hallo ik ben drieëndertig en geen drieëntachtig hoor, dus de juiste aanhef is helemaal geen aanhef,... ;)
  dinsdag 19 november 2013 @ 15:31:22 #275
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133412780
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:28 schreef Hexley het volgende:

[..]

Hallo ik ben drieëndertig en geen drieëntachtig hoor, dus de juiste aanhef is helemaal geen aanhef,... ;)
De aanhef in dit mailtje was "Geachte heer/mevrouw" :') Over ironie gesproken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133415172
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:46 schreef wonderer het volgende:
"Wij vragen uw geslacht, omdat we er waarde aan hechten om de juiste aanhef te kunnen gebruiken bij communicatie per e-mail en per post. Het spijt ons dat dit u ontrieft maar wij hopen dat u er begrip voor heeft dat wij voor 'die paar mensen' niet het systeem aanpassen. "
Vul gewoon uw (gewenste) geslacht in, probleem opgelost lijkt me.
pi_133457727
Moet schijnbaar extra gesprekken doen omdat ze nog niet genoeg weten ofzo, joepie, nog meer geld kwijt en tijd verspilt aan iets compleet achterlijks. Echt, fuck dit. Zoveel achterlijke bullshit komt eruit, en allemaal foutieve informatie. Wat een teringzooi. "Ja het is niet zo lang", fucking drie maanden en langer wachten. Ik had gewoon vage testosterone uit Bulgarije moeten aannemen, dan was ik in ieder geval verder dan deze onzin :')

mag je wel in behandeling blijven bij het achterlijke vu als je testosterone zelf hebt gebruikt? Operaties kan ik niet zelf betalen :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Nezhi op 21-11-2013 00:22:22 ]
pi_133476687
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:26 schreef Nezhi het volgende:
mag je wel in behandeling blijven bij het achterlijke vu als je testosterone zelf hebt gebruikt?
Verstandig is het niet, maar ik geloof niet dat een ziekenhuis om die reden een behandeling mag weigeren.
  donderdag 21 november 2013 @ 23:02:30 #279
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_133501054
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:33 schreef Xenzo het volgende:
[..] ik geloof niet dat een ziekenhuis om die reden een behandeling mag weigeren.
Het zal je misschien verbazen, maar het VUmc heeft lang een 'stoppen met zelfmedicatie of wegwezen'-beleid gevoerd.

Alleen strookt dat niet helemaal met de richtlijnen van de WPATH Standards of Care (versie 7) en zijn ze zelf ook gaan beseffen dat zo'n beleid een beetje onhoudbaar is als er 2 jaar tussen aanmelding en endocrinoloog zitten.
Dus zullen ze er nu niet zo snel over vallen.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_133501506
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:02 schreef kELAL het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Het zal je misschien verbazen, maar het VUmc heeft lang een 'stoppen met zelfmedicatie of wegwezen'-beleid gevoerd.

Alleen strookt dat niet helemaal met de richtlijnen van de WPATH Standards of Care (versie 7) en zijn ze zelf ook gaan beseffen dat zo'n beleid een beetje onhoudbaar is als er 2 jaar tussen aanmelding en endocrinoloog zitten.
Dus zullen ze er nu niet zo snel over vallen.
Je bent nog achterlijker dan ik dacht als je denkt dat ik op dezelfde manier praat met iemand in het echt :') Maar goed, ik moet ook niet veel verwachten van iemand die in elke post een try-hard grapje plaatst.

Al is het erg moeilijk om me in te houden als de psycholoog, waarvan ik verwacht dat ze enige kennis heeft, weer eens onzin uitkraamt.
  donderdag 21 november 2013 @ 23:41:57 #281
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_133502302
Aan de toon van je reply te merken, ligt m'n vinger op de zere plek...
Niet doorhebben dat psychologen vooral tussen de regels door 'lezen' :|W

Maar ga vooral zo door, dan komt het he-le-maal goed :')
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_133502379
Ga zo door, je laat echt zien dat je geen flauw idee hebt waar je het over hebt :)
  vrijdag 22 november 2013 @ 07:26:18 #283
296917 Abby79
Being myself!
pi_133506061
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:15 schreef Nezhi het volgende:
Al is het erg moeilijk om me in te houden als de psycholoog, waarvan ik verwacht dat ze enige kennis heeft, weer eens onzin uitkraamt.
Een psycholoog heeft echt wel door dat jij je in houd, of iets achter houd. Dat zou best reden kunnen zijn voor extra gesprekken.

Ik weet natuurlijk niet hoe jouw gesprekken lopen, maar als je daar ook rondloopt met een "ik weet alles al, en vast beter dan jij" attitude, tja. (Die vibe heb ik vaak bij je posts, geen idee of die klopt)

Wat betreft zelfmedicatie, je kunt altijd navragen of het kwaad kan bij het VU. Ik denk dat het sowieso slim is ze te melden dat je zelf hormonen wil gaan kopen. Had Robinpunt dat overigens ook niet gedaan? Misschien kun je hem om ervaringen vragen :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133507834
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 23:15 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Je bent nog achterlijker dan ik dacht als je denkt dat ik op dezelfde manier praat met iemand in het echt :')
We kunnen alleen maar uitgaan op wat je hier schrijft, we kennen je niet echt en hier schilder je wel een beetje het plaatje van opstandig iemand.

Ik heb verder geen idee van hoe of wat, maar ik zou toch denken dat tijd niet iets is dat je echt kunt bevechten en op een heel leven zijn een paar jaren niet zoveel zeggend, ook al is het nu chaos voor je dagelijkse leven en best KUT.
pi_133510088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:04 schreef Alentejana het volgende:

[..]

We kunnen alleen maar uitgaan op wat je hier schrijft, we kennen je niet echt en hier schilder je wel een beetje het plaatje van opstandig iemand.

Ik heb verder geen idee van hoe of wat, maar ik zou toch denken dat tijd niet iets is dat je echt kunt bevechten en op een heel leven zijn een paar jaren niet zoveel zeggend, ook al is het nu chaos voor je dagelijkse leven en best KUT.
Haha, nee ze hebben zelfs opgeschreven "vrolijk en open". Ik maak me pas kwaad als ik weg ben want het is een hulpverlener.. nu zit ik daar meer een beetje zonder gedachte en beantwoord ik maar elke vraag zo uitgebreid als ik kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133510278
Wat doen jullie met vrienden waar je lange tijd dus bevriend mee ben geweest, maar sinds transitie geen moeite doen om je naam of de goede woorden te gebruiken, en ook opmerkingen maakt als 'zij is niet echt een man nog haha"

Beetje dubbel want we hebben wel veel lol gehad enzo maar nu heb ik er niet echt zin meer in.

Verder, weet niet of er iemand uit Amsterdam komt:
quote:
http://transgendernetwerk(...)-bijstand-naar-werk/
Published: 23 October 2013

TNN start een pilot om een zestal transgenders die in de bijstand zitten of terecht dreigen te komen naar werk te begeleiden. Hiervoor werkt TNN samen met de gemeente Amsterdam.

Het Reïntegratie Buro Amsterdam voert deze pilot uit. Zij hebben met TNN een traject ontworpen waarbij sprake is van een intensieve begeleiding. TNN blijft betrokken bij de duur van de pilot en houdt contact met de kandidaten. Waar nodig wordt gebruik gemaakt van werkervaringsplaatsen.
Waaraan moet je voldoen om deel te nemen?

1. Ingeschreven als wonende in de gemeente Amsterdam
2. Binnen afzienbare tijd vanuit de WW in de bijstand komend of reeds in de bijstand
3. Gemotiveerd om een intensief traject te volgen en aan de slag te gaan

Ben je geïnteresseerd? Meld je dan bij TNN, 020-2050915 of info@transgendernetwerk.nl.
Voor inlichtingen kun je contact opnemen met Elleke Alink op het bovengenoemd nummer.


[ Bericht 22% gewijzigd door Nezhi op 22-11-2013 12:13:09 ]
pi_133510434
Op 1 december is het eerste inloopcafé: http://transcafe.nl/

Schiedamsesingel 175 te Rotterdam
pi_133510539
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:10 schreef Onderweg het volgende:
Op 1 december is het eerste inloopcafé: http://transcafe.nl/

Schiedamsesingel 175 te Rotterdam
"Carpoolen mogelijk vanaf het TRANSferium"

Leuk initiatief! :)
Ja doei.
pi_133510549
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

"Carpoolen mogelijk vanaf het TRANSferium"

Leuk initiatief! :)
LOL, het is voor ons gemaakt :p
pi_133510564
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:15 schreef Onderweg het volgende:

[..]

LOL, het is voor ons gemaakt :p
Meh, dit staat nergens op de site hoor! :D Maar vond dat ik wel een woordgrapje mocht maken :@
Ja doei.
pi_133510576
Als er een vind-ik-leuk knopje was had ik je een vind-ik-leuk gegeven.
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:18:20 #292
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_133510622
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:55 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Haha, nee ze hebben zelfs opgeschreven "vrolijk en open". Ik maak me pas kwaad als ik weg ben want het is een hulpverlener.. nu zit ik daar meer een beetje zonder gedachte en beantwoord ik maar elke vraag zo uitgebreid als ik kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus... Wie is dat in vredesnaam en waarom mag ze zichzelf gendertherapeut noemen??
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_133512202
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:55 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Haha, nee ze hebben zelfs opgeschreven "vrolijk en open". Ik maak me pas kwaad als ik weg ben want het is een hulpverlener.. nu zit ik daar meer een beetje zonder gedachte en beantwoord ik maar elke vraag zo uitgebreid als ik kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb hetzelfde. Dat ik ergens ben, niet goed word behandeld en dat ik eenmaal thuis - bijv op een forum - van leer trek en opstandig overkom.
Sowieso vind ik het raar om aan te nemen dat mensen exact zo zijn als ze typen. Zo zouden mensen kunnen denken dat ik een flapuit ben, omdat er soms veel uitkomt bij het typen, maar in werkelijkheid ben ik heel stil en hoor je mij haast nooit.
Of bepaalde aannames te maken: Zo heb ik bijv diabetes en meteen zien mensen in gedachte een "vet varken", terwijl ik 54 kilo weeg.

Over de spoiler: Volgens mij heb jij de verkeerde therapeut gekregen. Ik heb er niet veel verstand van, maar zoiets hoort zo iemand niet te zeggen.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:52:56 #294
296917 Abby79
Being myself!
pi_133515169
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 13:19 schreef Brummetje_ het volgende:
Of bepaalde aannames te maken: Zo heb ik bijv diabetes en meteen zien mensen in gedachte een "vet varken", terwijl ik 54 kilo weeg.
Herkenbaar... ik heb sinds m'n 13e Type 1 diabetes, maar veel mensen denken toch dat het mijn eigen schuld is, uhuh.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_133515304
Nogmaals, we kunnen alleen maar uitgaan van wat we zien en dat geeft een bepaalde indruk.
Het is niet zo dat als er dan uitgelegd wordt dat het anders zit we stug blijven volhouden dat zoiets niet kan ofzo.
Tenminste dat heb ik niet.
Als iemand zegt dat hoe die persoon zich uitdrukt op een forum anders is dan in het dagelijkse leven, geloof ik dat meteen.

En ik heb trouwens toch wel een beetje het idee dat men op een forum soms totaal anders doet dan thuis, anders ziet het er niet leuk uit in het dagelijkse leven, als ik alle trollen zo zie.

Ik ben trouwens vanaf mijn tienertijd "zwanger" (met alle mogelijke kandidaten van de dader ver de tong) door een bol buikje dat ik ook heb als ik graatmager ben (ik ben dat nu beslist niet meer)....
dus ik weet hoe eerste indrukken erg vervelend kunnen zijn. ;)
pi_133515882
Dat heb ik ook Alentejana, maar ik vind het juist leuk als mensen denken dat ik zwanger ben. Kan daar wel om lachen. Ik zeg dan altijd glimlachend: "Nee niet zwanger, heb gewoon een dikke buik."

Maar zo vind ik het ook leuk als mensen denken dat ik 16/17 ben.

Of dat ze denken dat ik een jongen ben.

Of als ze denken dat ik de dochter van mijn vriend ben.

Maar ik ben vast een raar geval. :@
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133516030
Ik ben ook vaak voor jongen aangezien toen ik jonger was. Al naar gelang hoe ik me kleedde...

Ik maak trouwens wel heerlijk misbruik van mijn buikje als het om zitplaatsen of snelkassa gaat...
Zelfs nu in in de overgang ben.

Ik heb trouwens op het moment het probleem dat ik sjans heb met een jongen die mijn zoon kon zijn, maar die dan wel weer vader is van een dochtertje. En ik vind hen best leuk. Maar ja, daar zit dus geen toekomst in helaas, maar ik geniet maar van wat er is.
pi_133516713
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 15:22 schreef Alentejana het volgende:
Ik maak trouwens wel heerlijk misbruik van mijn buikje als het om zitplaatsen of snelkassa gaat...
Hahaha, foei, maar ik geef u groot gelijk.
pi_133517368
Jeugdtarief op je 15de voor bios, ditdat.
En gratis snoep in het vliegtuig.
pi_133522548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jezus... Wie is dat in vredesnaam en waarom mag ze zichzelf gendertherapeut noemen??
Wat Wondeerr zegt! Die mag voor haarzelf het vakje 'ongeschikt' inkleuren. Als ik dat zo hoor heb ik het enorm getroffen met mijn diagnosticerend psych. Zij wist echt vragen te stellen die me lieten nadenken en me hebben geholpen met mijn proces.
  vrijdag 22 november 2013 @ 18:57:13 #301
296917 Abby79
Being myself!
pi_133522644
Ik heb nooit echt het idee gehad dat de psych in Gent echt iets nuttigs is geweest, maar meer een verplicht onderdeel. Het gevoel dat ik ze nodig had heb ik trouwens ook nooit gehad :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')