abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132220401
Stel je krijgt een kind maar... het kind heeft een aandoening! Het kind moet een hartoperatie ondergaan direct na de geboorte, het wordt waarschijnlijk niet ouder dan 12 en heeft een zeer laag IQ.

Zou je het dan als (echt)paar het weg laten halen? Of zou je dat niet doen
pi_132220511
Zeker. Ik ga niet werken om een mislukker/ramenlikker te bekostigen.

Spoel hem door de plee;
Hups weg ermee.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:36:14 #3
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_132220562
Ja, weghalen.

[ Bericht 62% gewijzigd door Ambicioso op 16-10-2013 13:30:52 ]
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:37:04 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132220587
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:34 schreef Geralt het volgende:

Spoel hem door de plee;
Hups weg ermee.
}:| dat kun je best netter verwoorden vosss
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_132220589
Waar ligt die grens dat je het wel of niet houdt dan?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:38:20 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132220632
Huiswerktopic?
censuur :O
pi_132220646
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:37 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Waar ligt die grens dat je het wel of niet houdt dan?
Wat mij betreft is kwaliteit van leven belangrijker dan de mogelijke levensverwachting. Een kind met een lage levensverwachting maar die je wel een gelukkig leven kan bieden zou ik niet weg laten halen. Een kasplantje wat 80 jaar kan worden wel.
pi_132220686
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:38 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Wat mij betreft is kwaliteit van leven belangrijker dan de mogelijke levensverwachting. Een kind met een lage levensverwachting maar die je wel een gelukkig leven kan bieden zou ik niet weg laten halen. Een kasplantje wat 80 jaar kan worden wel.
Is het dan niet moeilijker het kind 'los te laten' als het al bijvoorbeeld 12 is? Dan heb je het zien lachen, spelen voor zover dat kan. Dan lijkt me het moeilijker.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:41:15 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132220732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:39 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Is het dan niet moeilijker het kind 'los te laten' als het al bijvoorbeeld 12 is? Dan heb je het zien lachen, spelen voor zover dat kan. Dan lijkt me het moeilijker.
daar kun je je verwachtingspatroon toch op instellen? Maar daarbij is voor mij wel belangrijk wat de IQ verwachting is...
pi_132220737
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:39 schreef Sunshineboy91 het volgende:

[..]

Ja, maar het leven is niet altijd gemakkelijk. Je zal ook wel eens moeilijke beslissingen moeten nemen. Het kind laten weghalen omdat ie maar 12 jaar zal worden vind ik te makkelijk. Ik zou daar slecht mee kunnen leven.
pi_132220824
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:34 schreef Geralt het volgende:

Spoel hem door de plee;
Hups weg ermee.
_O-

Maar even serieus ik zou nooit aan zo'n kind beginnen en ik denk dat niemand dat zou moeten doen
-XOXO-
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:50:52 #12
24604 KwisatzHaderach
There are no facts
pi_132221010
Het heeft niet zo veel nut om te (laten) leven maar aan de andere kant zit alleen al de tweede kamer vol met mensen die nuttelozer zijn dan een 12 jarige mongool met hartproblemen. Om over sommige prachtwijken nog maar te zwijgen. Zolang het kind maar een beetje plezierig leven heeft denk ik dan.
"I know," said Jane. "It's the most charming thing about humans. You are all so sure that the lesser animals are bleeding with envy because they didn't have the good fortune to be born homo sapiens."
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:53:31 #13
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_132221099
Ik gun mezelf een leuker leven dan met een kind waarvan ik al weet dat ik het op jonge leeftijd af moet geven.
Prrrrr
pi_132221108
quote:
3s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:41 schreef Re het volgende:

[..]

daar kun je je verwachtingspatroon toch op instellen? Maar daarbij is voor mij wel belangrijk wat de IQ verwachting is...
En wat is daarvan de reden? Volgens mij zijn "mongooltjes" net zo, zo niet gelukkiger als "normale" mensen.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:56:00 #15
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_132221185
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:53 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

En wat is daarvan de reden? Volgens mij zijn "mongooltjes" net zo, zo niet gelukkiger als "normale" mensen.
Sommige. Er zijn heel veel kinderen met een IQ van rond de 70 die héél goed beseffen dat ze anders zijn en die daar flink moeite mee hebben.
Prrrrr
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:56:26 #16
348347 djgrasveld
Official Fuckbuddy
pi_132221196
Weghalen. Je gaat ook geen tv kopen waarvan je weet dat die na 2 jaar kapot gaat.
geen shampoo maar ik zit in haar
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:57:02 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_132221222
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:53 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik gun mezelf een leuker leven dan met een kind waarvan ik al weet dat ik het op jonge leeftijd af moet geven.
^^ Dat. En voor het kind net zo.
censuur :O
pi_132221256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:56 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Sommige. Er zijn heel veel kinderen met een IQ van rond de 70 die héél goed beseffen dat ze anders zijn en die daar flink moeite mee hebben.
Er zijn ook heel veel normale mensen die ongelukkig zijn, om wat voor reden dan ook.
pi_132221279
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:30 schreef Sunshineboy91 het volgende:
Stel je krijgt een kind maar... het kind heeft een aandoening! Het kind moet een hartoperatie ondergaan direct na de geboorte, het wordt waarschijnlijk niet ouder dan 12 en heeft een zeer laag IQ.

Zou je het dan als (echt)paar het weg laten halen? Of zou je dat niet doen
Och, de meeste mensen krijgen hart- en vaatziekten, veel moeten gedotterd worden of een andere hartoperatie ondergaan, worden niet ouder dan 70 en zijn niet al te snugger. En toch laten we die allemaal geboren worden -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132221342
Ik heb al een hond, dus nee.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:03:39 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_132221450
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:53 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

die hebben nog enigszins een perceptie en kunde om dingen waar te nemen en te leren en "genieten", zodra dat geen optie is denk ik niet dat de kwaliteit van leven rechtvaardigt om een bestaan te hebben
pi_132221504
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:56 schreef djgrasveld het volgende:
Weghalen. Je gaat ook geen tv kopen waarvan je weet dat die na 2 jaar kapot gaat.
Hihihaha een kind vergelijken met de aankoop van een TV, leuk man.
pi_132221522
Verder, weghalen natuurlijk. Blijft de ouders en het kind een hoop ellende bespaard en komt er hopelijk een gezond kind voor in de plaats.
pi_132221931
Een hoop moraalridders zouden tegen zijn in ieder geval. Je gaat toch een selectie maken. Wat is de volgende stap? Als het geen blond haar en blauwe ogen heeft manipuleren we dat wel even recht? Ja jongens en meisjes, de stap naar een 'Übermensch' dmv genetische manipulatie is snel gemaakt als we mongooltjes al niet geboren laten worden.
pi_132222113
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:20 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Een hoop moraalridders zouden tegen zijn in ieder geval. Je gaat toch een selectie maken. Wat is de volgende stap? Als het geen blond haar en blauwe ogen heeft manipuleren we dat wel even recht? Ja jongens en meisjes, de stap naar een 'Übermensch' dmv genetische manipulatie is snel gemaakt als we mongooltjes al niet geboren laten worden.
Als je zo van de natural selection bent ga je zeker ook nooit naar de huisarts?
pi_132222203
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:05 schreef -Strawberry- het volgende:
Verder, weghalen natuurlijk. Blijft de ouders en het kind een hoop ellende bespaard en komt er hopelijk een gezond kind voor in de plaats.
Dit.

Gelukkig zit ik niet op kinderen te wachten verder :P
pi_132222292
ik vind dat je het moet houden, het had zo moeten zijn. Misschien hadden de dokters wel ongelijk.. Het is gewoon je lot.. accepteer het
pi_132222310
Ik zou het ook weg laten halen, maar dat is als man makkelijker gezegd. Voor vrouwen snap ik dat er een andere nuance kan liggen.

quote:
Dit is natuurlijk een overtrokken vergelijking. Een kind dat gedoemd is te leven met een beperking en vroeg te overlijden, of een kind dat een andere haarkleur heeft. Daar zit nogal wat verschil tussen.

De volgende stap is uiteraard of je kinderen op de wereld wilt laten komen die wel oud kunnen worden, maar geestelijk of lichamelijk erg beperkt zijn. En dan verglijdt die schaal vanzelf naar lichtere beperkingen.
pi_132222553
Dat weet ik pas als het zover is.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_132222577
quote:
Er is nogal een verschil tussen selectie op haarkleur en selectie op levensverwachting en functioneren.
pi_132222626
Diagnoses zijn gedaan met de kennis van nu en dan zeker nog niet alleszeggend! De wetenschap in de gezondheidzorg ontwikkeld zich. Dingen die men 10 jaar geleden niet voor mogelijk hield zijn nu normaal.

En ongeboren kind laten weghalen omdat het afwijkt van het normale is imo onbegrijpelijk. Wel zouden vragen over de kwaliteit me aan het denken zetten, maar ook met moeilijke omstandigheden kan men gelukkig zijn. Wat Kper_Norci zegt dus.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_132222673
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:33 schreef TonyaB het volgende:
ik vind dat je het moet houden, het had zo moeten zijn. Misschien hadden de dokters wel ongelijk.. Het is gewoon je lot.. accepteer het
Lot heb je deels zelf in je hand en dit is daar een goed voorbeeld van.
pi_132222707
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:33 schreef TonyaB het volgende:
Lot :')
Als het haar lot was, had ze er niks van gemerkt en ineens dat kind uitgepoept.

Ik zou geen mongooltje als kind willen, ik zou al helemaal geen kinderen willen :')
Waarom zou je je leven lang vast willen zitten aan een kind dat mentaal nooit opgroeit. Nope niks voor mij.

En hierboven.
Als je kon kiezen welke genen je wel en niet zou willen overzetten van beide ouders, zou ik het zeker doen (als ik kinderen had gewild). Waarom het risico lopen op complicaties als je van te voren al alle slechte genen kunt weghalen.
pi_132222716
Ik zou het denk ik niet kunnen, een kind opvoeden met de kennis dat hij/zij eerder zou sterven dan ik. Het is heel egoïstisch maar ik denk dat voor mij die 12 gelukkige jaren met dat kind niet zouden opwegen tegen de rest van mijn leven moeten leven met dat verlies.
pi_132222825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:45 schreef Koral het volgende:
Diagnoses zijn gedaan met de kennis van nu en dan zeker nog niet alleszeggend! De wetenschap in de gezondheidzorg ontwikkeld zich. Dingen die men 10 jaar geleden niet voor mogelijk hield zijn nu normaal.

En ongeboren kind laten weghalen omdat het afwijkt van het normale is imo onbegrijpelijk. Wel zouden vragen over de kwaliteit me aan het denken zetten, maar ook met moeilijke omstandigheden kan men gelukkig zijn. Wat Kper_Norci zegt dus.
Ik vind het onverkoopbaar om een kind op te leggen maar gelukkig te moeten zijn met de wetenschap dat hij eerder dood zal gaan dan zijn vriendjes. Ja, natuurlijk zijn er kinderen die ondanks die beperkingen "gelukkig" zijn, maar op voorhand voor het kind besluiten dat het er maar het beste van moet maken omdat jij dat zo graag wilde, nee dat gaat er bij mij moeilijk in.

Het hangt ook allemaal af van je levensovertuiging. Dit is iets waarover mensen het nooit eens zullen worden.
pi_132223931
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:48 schreef krullenbolletje het volgende:
Ik zou het denk ik niet kunnen, een kind opvoeden met de kennis dat hij/zij eerder zou sterven dan ik. Het is heel egoïstisch maar ik denk dat voor mij die 12 gelukkige jaren met dat kind niet zouden opwegen tegen de rest van mijn leven moeten leven met dat verlies.
Dit is ook hoe ik het voel. Dan maar een egoist. Maar 12 jaar lang leven met de gedachten straks ben ik hem/haar kwijt en na die 12 jaar de rest van je leven het verdriet hebben om wat je verloren bent. Nee dankjewel. Dan liever niet die 12 jaar.. dan 'weet' je ook niet echt wat je verloren bent
I solemnly swear i'm up to no good
pi_132223952
Houden, hoe dan ook.
pi_132224043
Onze Lieve Heer heeft je dan in ieder geval een termijn gegeven, en de écht dure jaren hoef je dan niet te bekostigen.(studie, kleding, geld voor de hoeren)
-
pi_132224204
Apart dat iedereen er alleen vanuit hun eigen perspectief naar kijkt.

Mijn redenen om over abortus na te denken zijn omdat het kind mogelijk gaat lijden. Een operatie als baby = pijn. "Weten'' dat je niet oud gaat worden = lijden. Niet kunnen meekomen met andere kinderen vanwege een laag IQ = ook niet prettig.
pi_132224255
Ik sta een beetje te kijken van het feit dat mensen alleen al vanwege het verdriet wat ze van het overlijden van een kind hebben ervoor kiezen om het kind voor de geboorte weg te halen. Ik snap best dat het een hele nare en intensieve ervaring is, waar je zeer zeker erg lang last van kan hebben, maar het is absoluut geen onoverkomelijk iets lijkt me. Ik bedoel, er gaan wel vaker dierbaren dood, opa's oma's, ouders, wat voor familie dan ook. Dat is heel kut, maar de dood is nou eenmaal verbonden bij het leven. Dat is ook het enige wat zeker is in het leven.

Ik zou er ook veel verdriet van hebben, maar de wetenschap dat ik het kind voor zolang het geleefd heeft een gelukkig leven heb kunnen bieden, zou mij veel troost geven. Ik snap dat niet iedereen zo redeneert, maar ik vind het erg egoïstisch wat ik hier allemaal lees. Ik veroordeel niemand erop, maar het verbaasd me wel eigenlijk.
pi_132224351
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:39 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik sta een beetje te kijken van het feit dat mensen alleen al vanwege het verdriet wat ze van het overlijden van een kind hebben ervoor kiezen om het kind voor de geboorte weg te halen. Ik snap best dat het een hele nare en intensieve ervaring is, waar je zeer zeker erg lang last van kan hebben, maar het is absoluut geen onoverkomelijk iets lijkt me. Ik bedoel, er gaan wel vaker dierbaren dood, opa's oma's, ouders, wat voor familie dan ook. Dat is heel kut, maar de dood is nou eenmaal verbonden bij het leven. Dat is ook het enige wat zeker is in het leven.

Ik zou er ook veel verdriet van hebben, maar de wetenschap dat ik het kind voor zolang het geleefd heeft een gelukkig leven heb kunnen bieden, zou mij veel troost geven. Ik snap dat niet iedereen zo redeneert, maar ik vind het erg egoïstisch wat ik hier allemaal lees. Ik veroordeel niemand erop, maar het verbaasd me wel eigenlijk.
Ehm, dat doe je wel :P

Maar uit jouw verhaal kan ik afleiden dat jij het kind wel zou houden?
pi_132224373
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:39 schreef Kper_Norci het volgende:

Je veroordeelt wel degelijk dat doe je namelijk in heel je bericht :)
Ik weet niet of je het ooit dichtbij hebt meegemaakt dat ouders hun kind verloren. Ik heb dat wel en die mensen zijn nooit meer geworden wie ze waren. Net of er een vlammetje is uitgeblust.

Als ik er voor kan kiezen om dat niet mee te maken. Wil ik dat niet meemaken.

En dan ben ik misschien maar een egoist.
pi_132224473
Wat kan je eigenlijk nog doen als je er pas na de geboorte achter komt? Kan het dan nog geslacht worden of moet je dan echt perse adoptie doen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_132224613
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ehm, dat doe je wel :P

Maar uit jouw verhaal kan ik afleiden dat jij het kind wel zou houden?
Ik bedoel met veroordelen dat ik er verder niemand op afreken. Dan mag ik het best egoïstisch vinden, ik zal je er verder niet negatief op beoordelen. Dat bedoel ik eigenlijk. Wat ik zou doen staat op de eerste pagina al.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Je veroordeelt wel degelijk dat doe je namelijk in heel je bericht :)
Ik weet niet of je het ooit dichtbij hebt meegemaakt dat ouders hun kind verloren. Ik heb dat wel en die mensen zijn nooit meer geworden wie ze waren. Net of er een vlammetje is uitgeblust.

Als ik er voor kan kiezen om dat niet mee te maken. Wil ik dat niet meemaken.

En dan ben ik misschien maar een egoist.
In wat voor situatie(s) was dat? Ook mensen die wisten dat hun kind vroegtijdig zou komen te overlijden, of juist het plotseling overlijden van een kind, bijvoorbeeld door een ongeluk? Maakt denk ik nogal verschil.
pi_132224644
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:46 schreef delano.888 het volgende:
Wat kan je eigenlijk nog doen als je er pas na de geboorte achter komt? Kan het dan nog geslacht worden of moet je dan echt perse adoptie doen?
Als het al geboren is zou ik er voor zorgen.. Slachten? Ben je wel helemaal wijs? En ja je hebt altijd adoptie nog. Maar denk aan de kans wat zo'n kind heeft om geadopteerd te worden.
pi_132224743
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als het al geboren is zou ik er voor zorgen.. Slachten? Ben je wel helemaal wijs? En ja je hebt altijd adoptie nog. Maar denk aan de kans wat zo'n kind heeft om geadopteerd te worden.
Niet letterlijk slachten maar afmaken net zoals abortus maar dan na de geboorte? Als je nou gewoon echt geen mongooltje.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_132224843
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij zal het wel over actieve euthanasie hebben, iets wat in Nederland bij kinderen onder de 12 niet is toegestaan. Wel bestaat er het zogenaamde Groningen-protocol, wat alleen mag worden toegepast bij ondraaglijk en uitzichtloos lijden.
pi_132225055
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:50 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik bedoel met veroordelen dat ik er verder niemand op afreken. Dan mag ik het best egoïstisch vinden, ik zal je er verder niet negatief op beoordelen. Dat bedoel ik eigenlijk. Wat ik zou doen staat op de eerste pagina al.

[..]

In wat voor situatie(s) was dat? Ook mensen die wisten dat hun kind vroegtijdig zou komen te overlijden, of juist het plotseling overlijden van een kind, bijvoorbeeld door een ongeluk? Maakt denk ik nogal verschil.
J. Was een jongen met het down syndroom. Hij had nogal wat lichamelijke mankementen. en had een erg lage weerstand. Ik kan herinneren van vroeger dat hij best vaak ziek was. En dan goed ook. Hevige longontsteking enzo. Ook werkte zijn hart niet helemaal optimaal en heeft hij het altijd op 1 nier moeten doen. Maar op 1 nier valt prima te leven. Uiteindelijk kreeg hij weer een longontsteking, ze kwamen erachter dat hij tumoren had in zijn longen en dat was helemaal uitgezaaid. Twee dagen later was hij dood.

Echt gezegd van hij wordt maar zo oud is er zover ik weet nooit. Maar ik denk dat de gedachten er altijd wel geweest was. Die jongen was gewoon zo van zo ontzettend ziek.

Was verder een ontzettend lieve jongen. Vrolijk en nogal onstuimig. Als je binnenkwam was hij zo blij en wou hij altijd een knuffel. Hij is 23 geworden maar geestelijk was hij een jongen van een jaar of 15.

Al met al weet ik niet in welke categorie ik het moet plaatsen. Aj toch slikken als ik weer aan die kerel denk.
pi_132225275
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:02 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

J. Was een jongen met het down syndroom. Hij had nogal wat lichamelijke mankementen. en had een erg lage weerstand. Ik kan herinneren van vroeger dat hij best vaak ziek was. En dan goed ook. Hevige longontsteking enzo. Ook werkte zijn hart niet helemaal optimaal en heeft hij het altijd op 1 nier moeten doen. Maar op 1 nier valt prima te leven. Uiteindelijk kreeg hij weer een longontsteking, ze kwamen erachter dat hij tumoren had in zijn longen en dat was helemaal uitgezaaid. Twee dagen later was hij dood.

Echt gezegd van hij wordt maar zo oud is er zover ik weet nooit. Maar ik denk dat de gedachten er altijd wel geweest was. Die jongen was gewoon zo van zo ontzettend ziek.

Was verder een ontzettend lieve jongen. Vrolijk en nogal onstuimig. Als je binnenkwam was hij zo blij en wou hij altijd een knuffel. Hij is 23 geworden maar geestelijk was hij een jongen van een jaar of 15.

Al met al weet ik niet in welke categorie ik het moet plaatsen. Aj toch slikken als ik weer aan die kerel denk.
Ik denk dat er toch wel een wezenlijk verschil zit in beleving of je van te voren weet dat iemand vroegtijdig komt te overlijden, of wanneer het plotseling is. In het eerste geval ga je je er toch al op een bepaalde manier een beetje op voorbereiden.

Maar goed, ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, dus ik kan er verder ook niets met zekerheid over zeggen.
pi_132225665
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:08 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik denk dat er toch wel een wezenlijk verschil zit in beleving of je van te voren weet dat iemand vroegtijdig komt te overlijden, of wanneer het plotseling is. In het eerste geval ga je je er toch al op een bepaalde manier een beetje op voorbereiden.

Maar goed, ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt, dus ik kan er verder ook niets met zekerheid over zeggen.
Mja ik blijf het lastig vinden. En ik denk dat voor degene die zeggen ik wil het houden wat te zeggen valt maar ook voor degene die zeggen doe maar niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')