abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:15:57 #251
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132268754
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:45 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Een paar posts boven je:

[..]

En het aanpakken van dat probleem is toch precies wat er nu gebeurt? Ik zie het probleem niet.
nee het aanpakken van de overlast door het bekeuren op vervoersbewijzen lost toch niets op? wordt er niet veilif of schoner van, pak ze DAAR dan op aan, dat houd juridisch ook een beetje stand :')

dit ruikt mij iets te veel naar 'verbied jongeren op plaatsen waar ze zichtbaar zijn voor anderen', niet?
pi_132268867
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nee het aanpakken van de overlast door het bekeuren op vervoersbewijzen lost toch niets op? wordt er niet veilif of schoner van, pak ze DAAR dan op aan, dat houd juridisch ook een beetje stand :')

dit ruikt mij iets te veel naar 'verbied jongeren op plaatsen waar ze zichtbaar zijn voor anderen', niet?
Nee veel van de overlast vindt plaats op het station, dus daar worden ze aangepakt. En ze mogen er wel komen, alleen met een geldig plaatsbewijs, net als iedereen.

En ze hebben 2 waarschuwingen gekregen voordat ze een bekeuring kregen.
pi_132268994
Ik zie op een station waar ik elke dag langs reis ook een bordje met "Op dit station bent u verplicht in bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs" Die zullen daar ongeacht ook wel hebben gestaan. Vind het sowieso niet zinvol om zonder vervoersbewijs op een station te zijn. :')
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:30:10 #254
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132269075
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:26 schreef xcachet het volgende:
Ik zie op een station waar ik elke dag langs reis ook een bordje met "Op dit station bent u verplicht in bezit te zijn van een geldig vervoersbewijs" Die zullen daar ongeacht ook wel hebben gestaan. Vind het sowieso niet zinvol om zonder vervoersbewijs op een station te zijn. :')
sigaretten/krant/koffie halen bij de kiosk
horloge vergeten even op de grote klok kijken hoe laat het is
tas vergeten op het station
iemand uitzwaaien
afspreken met iemand op het station
etc

genoeg redenen te bedenken waarom iemand ergens zou zijn zonder specifiek iets met de plek te moeten.. moet iedereen dan maar een boete er voor krijgen of zullen we gewoon kijken naar de mensen die ook echt iets fout doen?
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

En ze hebben 2 waarschuwingen gekregen voordat ze een bekeuring kregen.
lees ik niets over in de OP?
pi_132269150
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

iemand uitzwaaien
etc

genoeg redenen te bedenken waarom iemand ergens zou zijn zonder specifiek iets met de plek te moeten.. moet iedereen dan maar een boete er voor krijgen of zullen we gewoon kijken naar de mensen die ook echt iets fout doen?

[..]

Hmm, oke daar zit wat in. Maar dan kun je dat gewoon aangeven als de politie er dan naar vraagt. Zouden ze niet moeilijk mogen doen.
Al zou je bij de dik gedrukte zinnen wel een vervoersbewijs moeten kunnen tonen.
Heb er zelf nog nooit overlast op een station gehad van hangjongeren eigenlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2013 18:32:59 ]
pi_132269177
quote:

[..]

iemand uitzwaaien
etc

[..]

Bij al die dingen moet je eerst inchecken en als je klaar bent uitchecken, kost je niets.
Als de poortjes dicht gaan straks, zou je wel moeten.

En daar waren ze niet mee bezig, ze zaten rond te hangen , wat te praten volgens 1 van die jongens.

Er is zelfs voorlichting over geweest op de school, zal niet voor niets zijn geweest.

Nee je kan ook even googlelen, telegraaf is niet echt compleet.
pi_132269249
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Jij denkt dat die, of andere jongeren daar nog gaan hangen zonder geldig vervoersbewijs? Nu het in de praktijk duidelijk is geworden dat het je zomaar een boete van 97 euro op kan leveren?
ze zijn fucking nice.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:36:43 #258
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132269251
quote:
99s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:32 schreef xcachet het volgende:

[..]

Hmm, oke daar zit wat in. Maar dan kun je dat gewoon aangeven als de politie er dan naar vraagt. Ze zouden niet moeilijk mogen doen.
Al zou je bij de dik gedrukte zinnen wel een vervoersbewijs moeten kunnen tonen.
Heb er zelf nog nooit overlast op een station gehad van hangjongeren eigenlijk.
dat betwijfel ik ten zeerste, als je daar in pak loopt zullen ze niet moeilijk doen, maar wat als je een scholier bent, of anderzijds een uiterlijk hebt die de man in kwestie niet bevalt, dergelijk 'misdaden' zijn zo afhankelijk van de bui van de ambtenaar in kwestie dat het imo onwenselijk is dit te handhaven, zeker wanneer er tientallen andere mogelijkheden zijn om overlast!! aan te pakken.

ja het zou wel moeten, volgens de wet, volgens de maatschappelijke regels kun je prima zonder uit de trein te komen de trap oplopen en koffie halen (zeker vroeg in de ochtend wanneer het enige wat open is, op het station staat) iets wat ik als forens destijds vaak zag (herkende dagelijks dezelfde mensen die daar alleen een krantje/koffie halen en weer verder lopen naar het werk)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:38:17 #259
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132269299
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:36 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Jij denkt dat die, of andere jongeren daar nog gaan hangen zonder geldig vervoersbewijs? Nu het in de praktijk duidelijk is geworden dat het je zomaar een boete van 97 euro op kan leveren?
Ik heb geen idee welke redenen ze hadden om daar te 'hangen' daar zullen ze zelf hun redenen voor hebben en diezelfde redenen zullen nog steeds bestaan, ook als er een boos mannetje op het station loopt, feit blijft dat ze dan ipv te blijven zitten, weg zullen rennen om die 100 euro te besparen, welke neveneffecten dat gaat hebben kunnen we speculeren..
pi_132269375
quote:

[..]

iemand uitzwaaien
etc

[..]

Prima, genoeg redenen te bedenken maar het is geen recht om jezelf op een perron te bevinden zonder een geldig vervoersbewijs. Sterker nog, ik heb op Amsterdam centraal en Rotterdam vaak genoeg meegemaakt dat ze 's avonds bij de ingang gingen controleren op kaartjes. Als je die niet had dan werd er geen toegang verschaft.

Zolang je je normaal gedraagt zal je in de praktijk echt geen boete krijgen zonder vervoersbewijs, ga je lopen hangen/overlast veroorzaken/rotzooi laten slingeren dan is het in mijn optiek een prima machtsmiddel om er voor te zorgen dat er een eind komt aan dat soort ongewenst gedrag.
ze zijn fucking nice.
pi_132269426
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:38 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee welke redenen ze hadden om daar te 'hangen' daar zullen ze zelf hun redenen voor hebben en diezelfde redenen zullen nog steeds bestaan, ook als er een boos mannetje op het station loopt, feit blijft dat ze dan ipv te blijven zitten, weg zullen rennen om die 100 euro te besparen, welke neveneffecten dat gaat hebben kunnen we speculeren..
Nou, dat denk ik niet..... het drietal geeft zelf aan:

quote:
De drie zeggen niet eerder gewaarschuwd te zijn en echt niet te weten dat ze daar niet mochten zitten: ,,Anders hadden we het broodje op het Ichthus wel opgegeten
Nu gaan ze dus netjes naar school toe ipv te hangen op het perron.
ze zijn fucking nice.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 18:45:17 #262
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132269513
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:40 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Prima, genoeg redenen te bedenken maar het is geen recht om jezelf op een perron te bevinden zonder een geldig vervoersbewijs. Sterker nog, ik heb op Amsterdam centraal en Rotterdam vaak genoeg meegemaakt dat ze 's avonds bij de ingang gingen controleren op kaartjes. Als je die niet had dan werd er geen toegang verschaft.

Zolang je je normaal gedraagt zal je in de praktijk echt geen boete krijgen zonder vervoersbewijs, ga je lopen hangen/overlast veroorzaken/rotzooi laten slingeren dan is het in mijn optiek een prima machtsmiddel om er voor te zorgen dat er een eind komt aan dat soort ongewenst gedrag.
ja maar rottendam en amsterdam sluiten ze af, deurtje dicht, niet in of uit, je wilt niet mensen opsluiten (mij wat overdreven maar ok) om 2 uur zijn de kiosk ook wel dicht trouwens :P

ja maar dat normaal gedragen is onderhevig aan de persoonlijke interpratie van de ambtenaar, dat is het probleem, als ik in mijn vrije tijd (en dus ook vrijetijdskleding, jeans, lekkere schoenen en koptelefoon op) zou ik best van een afstandje gezien worden als zon pubertje en zo benaderd gaan worden

waarom dangeen boete voor de overlast? als ik door rood rijd ga k daar toch een boete voor krijgen, niet voor iets anders :? :?
pi_132269698
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja maar dat normaal gedragen is onderhevig aan de persoonlijke interpratie van de ambtenaar, dat is het probleem, als ik in mijn vrije tijd (en dus ook vrijetijdskleding, jeans, lekkere schoenen en koptelefoon op) zou ik best van een afstandje gezien worden als zon pubertje en zo benaderd gaan worden

waarom dangeen boete voor de overlast? als ik door rood rijd ga k daar toch een boete voor krijgen, niet voor iets anders :? :?
Nogmaals, het is geen recht om jezelf daar te bevinden zonder geldig vervoersbewijs. Als je geen enkel risico wil lopen om tegen een boete aan te lopen dan moet je er simpelweg voor zorgen dat je niet op een perron gaat hangen zonder vervoersbewijs.

Doe je dat wel, dan ben je inderdaad afhankelijk van de coulance van zo'n BOA ja. Hoe vaak ben jij in de praktijk gevraagd om je vervoersbewijs toen je op een bankje zat ergens op het station? In de praktijk zal zoiets never nooit gebeuren....

Dat laatste weet ik niet hoe dat precies zit om er een oordeel over te vellen, geen idee hoe dat precies werkt.
ze zijn fucking nice.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:04:14 #264
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132270079
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:51 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Nogmaals, het is geen recht om jezelf daar te bevinden zonder geldig vervoersbewijs. Als je geen enkel risico wil lopen om tegen een boete aan te lopen dan moet je er simpelweg voor zorgen dat je niet op een perron gaat hangen zonder vervoersbewijs.

Doe je dat wel, dan ben je inderdaad afhankelijk van de coulance van zo'n BOA ja. Hoe vaak ben jij in de praktijk gevraagd om je vervoersbewijs toen je op een bankje zat ergens op het station? In de praktijk zal zoiets never nooit gebeuren....

1) lijkt mij voor ieder begrip toch een openbare plek?
2) regels sind regels, ook als ze nergens op slaan ;(
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:04:28 #265
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132270084
en never nooit, ja dus wel, zie op :D
pi_132270237
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

1) lijkt mij voor ieder begrip toch een openbare plek?
2) regels sind regels, ook als ze nergens op slaan ;(
1) Nope
2) Slaan wel ergens op, je kan ze gebruiken als middel om bijvoorbeeld vandalisme tegen te gaan, zie OP.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:04 schreef Life2.0 het volgende:
en never nooit, ja dus wel, zie op :D
In de OP zie ik geen voorbeeld van personen die zonder aanleiding om hun vervoersbewijs gevraagd zijn, en daar vervolgens voor beboet zijn.
ze zijn fucking nice.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 19:10:17 #267
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132270274
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:09 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

1) Nope
2) Slaan wel ergens op, je kan ze gebruiken als middel om bijvoorbeeld vandalisme tegen te gaan, zie OP.
excuses, ieder ander begrip
dat mag volgens de wet niet
  Moderator donderdag 17 oktober 2013 @ 19:46:38 #268
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_132271585
Nederland :')

Je hebt een kaartje om op een trein te zitten , niet om op een bankje te zitten. Anders moet je een perron-kaartje invoeren
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_132271888
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:46 schreef capuchon_jongen het volgende:

Je hebt een kaartje om op een trein te zitten , niet om op een bankje te zitten. Anders moet je een perron-kaartje invoeren
Je moet op perrons ook een geldig vervoersbewijs hebben. Wtf heb je op een treinperron te zoeken als je niet met de trein moet.
blablablabla
pi_132271942
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:46 schreef capuchon_jongen het volgende:

Dat hebben ze dus. Het wordt alleen niet los verkocht maar zit in je treinkaartje.
Zoals je ook in veel andere landen ziet.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:10:50 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132272654
Broodjesboetes Veenendaal zijn ongeldig
Door de nieuwsredactie · geplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 16:59 uur (update: 19:45 uur)

VEENENDAAL - De boa's die de boetes uitgeschreven voor het eten van een broodje op het perron van station Veenendaal, zijn buiten hun boekje gegaan. Veenendaal heeft daarom de drie boetes moeten verscheuren.

De scholieren kregen de boete van bijna 100 euro omdat het perron verboden terrein is voor mensen zonder geldig vervoersbewijs. De gemeentelijke handhavers blijken echter geen bevoegdheid te hebben om die boetes uit te schrijven. Alleen de politie mag dat.

Eén van de jongeren moet wel betalen omdat hij rommel veroorzaakte. De boa's mogen daar wel een bon voor uitschrijven.

"Gezien de overlast uit het recente verleden in de buurt van winkelcentrum De Ellekoot en rondom het station wil ik dat politie en gemeente daar streng handhaven", zegt burgemeester Kolff van Veenendaal.

"Nu blijkt dat daarbij een juridisch verkeerde inschatting is gemaakt, moeten we dat ook toegeven. Het perron blijft echter verboden terrein zonder geldig toegangsbewijs", benadrukt hij.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1085906
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:12:01 #272
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132272718
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:10 schreef Leandra het volgende:
Broodjesboetes Veenendaal zijn ongeldig
Door de nieuwsredactie · geplaatst: donderdag 17 oktober 2013, 16:59 uur (update: 19:45 uur)

VEENENDAAL - De boa's die de boetes uitgeschreven voor het eten van een broodje op het perron van station Veenendaal, zijn buiten hun boekje gegaan. Veenendaal heeft daarom de drie boetes moeten verscheuren.

De scholieren kregen de boete van bijna 100 euro omdat het perron verboden terrein is voor mensen zonder geldig vervoersbewijs. De gemeentelijke handhavers blijken echter geen bevoegdheid te hebben om die boetes uit te schrijven. Alleen de politie mag dat.

Eén van de jongeren moet wel betalen omdat hij rommel veroorzaakte. De boa's mogen daar wel een bon voor uitschrijven.

"Gezien de overlast uit het recente verleden in de buurt van winkelcentrum De Ellekoot en rondom het station wil ik dat politie en gemeente daar streng handhaven", zegt burgemeester Kolff van Veenendaal.

"Nu blijkt dat daarbij een juridisch verkeerde inschatting is gemaakt, moeten we dat ook toegeven. Het perron blijft echter verboden terrein zonder geldig toegangsbewijs", benadrukt hij.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1085906
Dan vraag ik me af hoeveel mensen er al zulke boetes van boa's hebben gekregen voordat dit belicht werd :P
pi_132272818
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 18:03 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:

[..]

Jij zou serieus zo'n BOA in z'n gezicht slaan als je een bekeuring zou krijgen? En dat vind je normaal? Geweld gebruiken tegen iemand van de overheid als je het ergens niet mee eens bent?
Bij wijze van spreken.. Tegen een volwassene hadden ze het sowieso niet gezegd, omdat het in weze belachelijk is. Alleen op leeftijd discrimineren omdat zij geen macht hebben in de maatschappij.
pi_132272837
quote:
10s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af hoeveel mensen er al zulke boetes van boa's hebben gekregen voordat dit belicht werd :P
Heel weinig denk ik, omdat ik nog nooit heb gehoord of gezien dat mensen op het perron een boete kregen voor zwartrijden.

NS Boa's mogen dat toch wel doen ? Anders moet voor elke zwartrijder de politie komen.
pi_132272868
Ja wat is het nou op het perron rond het perron of rond het station.

Wel goed dat ze er alsnog 1 hebben kunnen pakken :) .
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')