abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132215592
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:39 schreef paddy het volgende:
En weer hoor je niets over de blanke slavernij.

Logisch toch. Dat is een heel ander onderwerp.
Het onderwerp nu is dat sommige mensen het zwartepietgebeuren als onprettig ervaren en dat veel mensen zich daaraan ergeren.
pi_132215637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:42 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het onderwerp nu is dat sommige mensen het zwartepietgebeuren als onprettig ervaren en dat veel mensen zich daaraan ergeren.
Maar kinderen zien het allemaal niet.

En het blijft een kinderfeest.
Dus.
pi_132215644
quote:

[..]

Zo logisch vind ik dat niet. Ook in dat gesprek kwam weer eens naar voren dat ze eigenlijk hun eigen geschiedenis niet kennen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_132215672
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:46 schreef Specularium het volgende:

[..]

Maar kinderen zien het allemaal niet.

En het blijft een kinderfeest.
Dus.
Om het een kinderfeest te laten blijven ben ik voor het laten verdwijnen van de zwarte piet met de uitleg die ik hierboven benoemde. Gewoon ander werk gezocht want Sint had geen geld meer. Een manier vinden zodat je pieten gaat vinden die wel geschminkt gaan worden (en a.u.b niet in die afgrijselijke kleuren) en dan maakt het niet uit of je achtergrond chinees, autochtoon, Duitser etc etc is, zolang de zwarte piet maar vervangen gaat worden. Scheelt enorm veel drama en ergernis van een feest wat een feest hoort te zijn en geen drama ergernissen en haatkwekers (blijkbaar kweekt die man dat al naar Nederland)...voor volwassenen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_132215688
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:38 schreef pokkerdepok het volgende:
volgens mij begint het gewoon langzaam bij nederland door te dringen wat we eigenlijk voor iets belachelijks doen. wordt tijd.
Ja, hallo.
Natuurlijk is Sinterklaas belachelijk. Net als Koningsdag, de Derde Dinsdag in september, Kerstmis, het Offerfeest, de Jaarmarkt van de Emmaus, Nieuwjaar, een optreden van Nick & Simon, de WK voetbal en nog zowat zaken.
Maar wij (of zij) vinden het leuk om daar een feest van te maken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132215695
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:51 schreef paddy het volgende:

[..]

Om het een kinderfeest te laten blijven ben ik voor het laten verdwijnen van de zwarte piet met de uitleg die ik hierboven benoemde. Gewoon ander werk gezocht want Sint had geen geld meer. Een manier vinden zodat je pieten gaat vinden die wel geschminkt gaan worden (en a.u.b niet in die afgrijselijke kleuren) en dan maakt het niet uit of je achtergrond chinees, autochtoon, Duitser etc etc is, zolang de zwarte piet maar vervangen gaat worden. Scheelt enorm veel drama en ergernis van een feest wat een feest hoort te zijn en geen drama ergernissen en haatkwekers (blijkbaar kweekt die man dat al naar Nederland)...voor volwassenen.
Ben je nou serieus?
pi_132215709
quote:

[..]

Omdat er keiharde onwaarheden als feit worden gepresenteerd. De sint heeft nooit een slaaf gehad. Er is altijd sprake geweest van een knecht. Het woord "slaaf" heeft helemaal geen verband met sinterklaas. Behalve in het verhaal over Nicolaas die geld gaf aan een man die geen bruidsschat voor zijn dochters kon betalen. En dus zouden zijn dochters in de prostitutie (= slavernij!) moeten gaan. Dat voorkwam Nicolaas juist.

En omdat iemand's mammie ooit een keer is uitgemaakt voor zwartepiet moet nu het kinderfeest van het jaar worden opgeheven, met als argumentatie dezelfde leugens.
pi_132215757
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, hallo.
Natuurlijk is Sinterklaas belachelijk. Net als Koningsdag, de Derde Dinsdag in september, Kerstmis, het Offerfeest, de Jaarmarkt van de Emmaus, Nieuwjaar, een optreden van Nick & Simon, de WK voetbal en nog zowat zaken.
Maar wij (of zij) vinden het leuk om daar een feest van te maken.
Wow! Ik wist niet eens dat Suriname deze dag vierde
quote:
Sinds 2006 een officiële vrije dag in Suriname. De Nationale Dag der Inheemsen in Suriname is een symbool van respect voor het inheemse deel van het Surinaamse volk en een blijk van erkenning.
quote:
Het zijn de eerste bewoners in het gebied dat nu bekend staat als Suriname. Volgens archeologische vondsten gaat dat terug tot meer dan 6000 jaar. Vroeger werden de Inheemsen door de kolonisten "Indianen" genoemd maar die benaming is controversieel. De eerste bewoners van Suriname kozen er voor om zichzelf Inheemsen te noemen.
Dit wist ik allemaal niet. Zo leer je nog wat bij.
pi_132215787
Mijn vader was boer. Een goede ook nog, maar niet rijk.
Ik ben zelf veel te dom om boer te worden, slim genoeg voor Ir.
Als iemand het heeft over stomme boeren voelt dat niet leuk.
Ik kom uit Brabant, woon in Gelderland. Dus als heel Nederland aangeduid wordt met Holland, voel ik me gekwetst. En soms zeik ik daarover.

Maar ja, dat is een gevecht tegen de bierkaai.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132215816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 01:52 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ben je nou serieus?
Ja, ik wil niet dat de kinderen onderling later nog meer op eilandjes gaan leven dan we nu al doen. Wanneer ouders nu al beginnen met feesten van Nederland te betitelen als een stel racisten naar de Nederlanders toe, lijkt het me verstandig die haat te smoren waar ze hun kinderharten mee vervuilen. Dus ja, vervang de zwarte pieten door alle nationaliteiten behalve de zwarte pieten. Kleding moet hetzelfde blijven. Mijn gevoel zegt me dat de kliek steeds groter gaat worden. Deze mensen hebben allemaal kinderen. Het is een Nederlands feest voor iedereen.
pi_132215828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:06 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, ik wil niet dat de kinderen onderling later nog meer op eilandjes gaan leven dan we nu al doen. Wanneer ouders nu al beginnen met feesten van Nederland te betitelen als een stel racisten naar de Nederlanders toe, lijkt het me verstandig die haat te smoren waar ze hun kinderharten mee vervuilen. Dus ja, vervang de zwarte pieten door alle nationaliteiten behalve de zwarte pieten. Kleding moet hetzelfde blijven. Mijn gevoel zegt me dat de kliek steeds groter gaat worden. Deze mensen hebben allemaal kinderen. Het is een Nederlands feest voor iedereen.
Die ouders stonden toch vroeger ook vooraan bij het Sinterklaasfeest op school als Piet langs kwam om snoep te strooien?
pi_132215838
Zelf denk ik, hoe meer kritiek hoe minder je het moet aanpassen.

Het gaat ook nooit op een normale toon, ineens zijn 2 maanden alle Nederlanders racisten.
Daar pas ik een beetje voor.
pi_132215840
Een feest met allerlei verplichtigen en regeltjes verpesten om een paar mensen die niet eens mee willen feesten ter wille te zijn.

Wat een aanfluiting.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2013 02:12:20 ]
pi_132215841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:00 schreef paddy het volgende:
De eerste bewoners van Suriname kozen er voor om zichzelf Inheemsen te noemen.
Ik weet niet waar je dat citaat vandaan had, maar ik vond: "De eerste bewoners van Suriname kozen er voor om zichzelf Inheemsen te noemen." wel een erg vreemde uitspraak. Zo vreemd dat ik de rest van het verhaal ook wantrouw.
pi_132215894
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:08 schreef Specularium het volgende:

[..]

Die ouders stonden toch vroeger ook vooraan bij het Sinterklaasfeest op school als Piet langs kwam om snoep te strooien?
Ja, en vervolgens zet hij zijn kinderen op tegen het feest. Het is niet voor niets dat veel van deze mensen niet eens weten waar de slavernij is ontstaan en hoe. Ze zien alleen blank versus zwart. Zo ontneem je de ouders in ieder geval voorlopig de voeding van mogelijke wantrouwen/haat bij deze kinderen waar deze ouders blijkbaar hun kinderen mee voeden. Normaal gesproken zeg ik nee, maar dit is een kinderfeest en moet voor iedereen fijn zijn.
pi_132215899
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:57 schreef poemojn het volgende:

[..]

ik zie juist steeds meer zwartwitverschillen hierdoor. Mensen die zich bewust worden daarvan. En mensen die zat zijn van de discussie, van de beschuldiging van racisme, en hun eigen cultuur en tradities willen bewaren. Het loopt nu meer uit de hand. Zwarte piet vergelijken met een racistische moord staat veel te ver van het Sinterklaasfeest af.
tja het zal best even pijn doen voor veel mensen. en we zijn er nog lang niet vanaf, ook als we officieel iets gaan veranderen zal de PVV croud het alsnog gewoon blijven doen, de komende 20 jaar.

maar dat maakt niet uit. ik denk dat er allang geen weg meer terug is. over een generatie lachen ze ons uit, dat dit ooit een issue was. en dat we zo iets bespottelijks deden als pieten als negers aankleden om kinderen te entertainen.

je hoort nu toch ook helemaal niemand meer zeggen dat we terug moeten naar dde zwarte piet met surinaams accept die kindertejs mishandelde? dat is gewoon voorbij.
pi_132215920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:16 schreef pokkerdepok het volgende:
iets bespottelijks deden als pieten als negers aankleden om kinderen te entertainen.

Zoiets?
pi_132215926
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je dat citaat vandaan had, maar ik vond: "De eerste bewoners van Suriname kozen er voor om zichzelf Inheemsen te noemen." wel een erg vreemde uitspraak. Zo vreemd dat ik de rest van het verhaal ook wantrouw.
http://www.beleven.org/feest/dag_der_inheemsen_suriname
onderste quote was een reactie. Waarom vreemd? Ik wist niet eens dat het feest bestond :P
Zou in Amerika ook wel mogen zo'n feest.
pi_132215945
Is het uitbeelden van de Sint als een katholieke bisschop eigenlijk geen belediging naar al die mensen die zijn misbruikt door de kerk? Moet daar niet wat aan worden gedaan?
pi_132215951
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, en vervolgens zet hij zijn kinderen op tegen het feest. Het is niet voor niets dat veel van deze mensen niet eens weten waar de slavernij is ontstaan en hoe. Ze zien alleen blank versus zwart. Zo ontneem je de ouders in ieder geval voorlopig de voeding van mogelijke wantrouwen/haat bij deze kinderen waar deze ouders blijkbaar hun kinderen mee voeden. Normaal gesproken zeg ik nee, maar dit is een kinderfeest en moet voor iedereen fijn zijn.
En ik zou het dus niet gaan veranderen omdat wat verongelijkte figuren er niet mee om kunnen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')