quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik weet nog dat ik in Amerika was bij een vriendin (ik was toen 11 weken zwanger), en dat ze toen vertelde dat haar man steak zou gaan maken. Ik vroeg toen of de mijne doorbakken mocht zijn. Vond ze heel vreemd, daar blijven ze hun vlees gewoon rossig eten. Ik ga dat risico niet aan.
Van pesto wist ik trouwens niet dat je dat niet mocht eten? En ik drink heel af en toe cola of koffie. Maar echt heel af en toe.
Dat was het enige dat ik me kon bedenken waarom je geen pesto zou etenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wie noemde parmesaan als verboden voedingsmiddel?
Met mate mag/kan het gewoon, maar het hoofdbestanddeel is basilicum en dat staat erom bekend dat het weeën kan opwekken. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik belachelijk veel pasta pesto gegeten, zo lekkerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:01 schreef Take_A_Picture het volgende:
Van pesto wist ik trouwens niet dat je dat niet mocht eten?
Met mate. Het schijnt niet goed te zijn voor de groei.quote:
Dat is toch alleen als je borstvoeding geeft? Net als kolen en andere dingen waar de baby krampjes van kan krijgen.quote:
Ahhh gelukkig, ik vond het al apart dat de baby in de buik krampen kan krijgen. Maar in dat geval dus alvast een mental note voor straksquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:06 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat is toch alleen als je borstvoeding geeft? Net als kolen en andere dingen waar de baby krampjes van kan krijgen.
Fabeltjequote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:06 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat is toch alleen als je borstvoeding geeft? Net als kolen en andere dingen waar de baby krampjes van kan krijgen.
Echt hequote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:08 schreef Chanty het volgende:
Gister het hele tijdschrift Zwanger dat ik van MVM had gekregen door zitten lezen. Het is net of ik weer een studie ben begonnen
Ja ik ook! Gister mijn laatste dag. Daarnet mijn laatste veelsucceshoumeopdehoogtefijnekerstdagenwehorenhetwel-telefoontje gehad en nu... Nu zit ik aan tafel met mijn laptop een beetje doelloos voor me uit te staren.. Leegquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:44 schreef Purple010 het volgende:
34 weken jompel hier. Maar zit op iPad dus geen smilies.....
Leuk en spannend je seo klaproos!
Hier een beetje afkicken van werk. Knop is nog niet helemaal om...
True, die kan je namelijk weer teruggeven als ze vervelend doenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:10 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ja maar nichtjes en neefjes zijn echt totaal anders dan je eigen kind
Volgens deze site mag het weer wel:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:11 schreef Dot. het volgende:
Ik ga trouwens wel even aan mijn VK vragen hoe het nu precies zit met salami. Ik ben echt gek op saucisson sec en we gaan binnenkort naar Frankrijk dus dat wordt worsten ontwijken als het niet mag. Op de site van het voedingscentrum staat dat salami af wordt geraden namelijk...
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:11 schreef Dot. het volgende:
Ik ga trouwens wel even aan mijn VK vragen hoe het nu precies zit met salami. Ik ben echt gek op saucisson sec en we gaan binnenkort naar Frankrijk dus dat wordt worsten ontwijken als het niet mag. Op de site van het voedingscentrum staat dat salami af wordt geraden namelijk...
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:14 schreef Chanty het volgende:
[..]Oh neee! pas op!! Daar komt er weer eentje! Snel bukken!
Niet als je een dag/weekend oppast of een logeetje hebt, maar meestal wel jaquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:12 schreef Take_A_Picture het volgende:
Precies! En ben je er vaak na hooguit een uurtje weer vanaf
Ik heb al zeker 16 weken niet meer in mijn zwangerschapsdagboek geschreven, foto's vergeet ik vaak te maken en op die zwangerschapsapp (my pregnancy -geloof ik), kijk ik één keer per week als ik kwispeldag heb en ik een alert krijg. Maar ik hou heus wel van d'rquote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:51 schreef Burdie het volgende:
Ik heb zo'n app van zwanger.nl (kostte ook iets van 90 cent geloof ik) en daar staan ook heel veel babynamen in. Ik vind het wel een leuke app, hoewel ik tegenwoordig steeds vergeet te kijken.
Hebben jullie dat ook? Apps, zwangerschapsdagboeken, etc. dat je heel enthousiast begon met elke dag alle updates te lezen, en na een tijdje gewoon vergeet om te kijken?
Sowiewo vergeet ik soms dat ik zwanger ben, dan kijk ik in de spiegel en denk: Gut wat word je dik! En houd je buik eens in! Oh wacht....
Eetschema's doe ik helemaal niks mee, ik vertrouw er wel op dat mijn lichaam aangeeft wat ik nodig heb (en meestal is dat snoep, dus ik vind dit een prima methode![]()
![]()
).
Voor ik zwanger werd volgde ik een koolhydraat-arm dieet, daar ben ik uiteraard mee gestopt.
Vriend moet dan natuurlijk ook altijd in boxer lopenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:14 schreef Chanty het volgende:
[..]Oh neee! pas op!! Daar komt er weer eentje! Snel bukken!
Ja, daarom. Ik las net ook de lijst die ze aanraden in de UK en die is ook weer heel anders dan de onze. Daar mag je sushi alleen eten als het bevroren is geweest bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens deze site mag het weer wel:
http://www.amc.nl/web/Zor(...)emene-informatie.htm
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:18 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toen we net thuis waren na de bevalling besefte ik mezelf, 'maar deze gaat niet na een dagje weer naar huis'
Ohhh die worst, die mag je nog gewoon hoorquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:18 schreef Dot. het volgende:
[..]
Vriend moet dan natuurlijk ook altijd in boxer lopen
[..]
Ja, daarom. Ik las net ook de lijst die ze aanraden in de UK en die is ook weer heel anders dan de onze. Daar mag je sushi alleen eten als het bevroren is geweest bijvoorbeeld.
Ik liep zowieso net door de appie tijdens de lunchpauze en had zin in droge salamiworst maarja... Heb maar een AH-kaassnack gehaaldquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:21 schreef Burdie het volgende:
Worst
En bedankt, nu heb ik weer zin in stamppot met worst.
Eufemisme?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:21 schreef Burdie het volgende:
Worst
Die ligt hier al klaar voor morgenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:21 schreef Burdie het volgende:
Worst
Met ananas.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:26 schreef Take_A_Picture het volgende:
Bah, stamppot(tenzij zuurkoolstamppot, want dat is
)
Nou, daar heb ik altijd wel zin inquote:
Zoals het in dat Kluun boek staat, zolang je geen 6 appeltaarten en 12 kaneelstokken per dag eet is er niks aan de handquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:27 schreef Take_A_Picture het volgende:
Pannenkoekenmet kaneel en vanillesuiker
alleen niet teveel kaneel geloof ik...
Die zit standaard in het assortiment hierquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:28 schreef Dot. het volgende:
[..]
Zoals het in dat Kluun boek staat, zolang je geen 6 appeltaarten en 12 kaneelstokken per dag eet is er niks aan de hand![]()
Pannenkoeken is ook wel lekker ja! Spek-kaas met stroop
mens, ik drink liters cola. Mijn (zwitserse) collega net: mag jij cola? Ehm... ja?quote:
Dat had ik met vleesquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:34 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben een chocoholic maar ik word dus misselijk van chocolade *jank*
Ik denk dat ik het topic ga wegklikkenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:33 schreef Limone het volgende:
Ik ga een chocolademuffin kopen bij de bakkert!![]()
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:34 schreef DJMomo het volgende:
[..]
mens, ik drink liters cola. Mijn (zwitserse) collega net: mag jij cola? Ehm... ja?
Ja, gelukkig is het minder geworden, maar vooral in het begin heb ik regelmatig vegetarisch gegeten omdat ik anders misselijk werdquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:37 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nee! Echt? Ik ben echt een enorme vleeseter. Als ik een dag geen vlees eet dan heb ik niet echt gegetenDan liever vlees dan chocolade
Oh goeie, ik moet nog een 'verlanglijstje' voor de kraamweek opstellen. Carpaccio, biefstuk, kaasfondue, tiramisu, lamskoteletjes en een flink stuk tonijnquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:39 schreef Take_A_Picture het volgende:
Oh men, en dan in mei, als de mini er is, ga ik alleen maar aan de carpaccio, biefstuk met champignonnetjes, biefstukwordt op brood, nomnomnom
Ik kon in het begin niet genoeg groente eten en nu word ik misselijk van de structuur van groente, dus moet het of kapotgestampt zijn of in een soep kapotgekookt ofzoquote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:38 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, gelukkig is het minder geworden, maar vooral in het begin heb ik regelmatig vegetarisch gegeten omdat ik anders misselijk werd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |