Jij dus ook?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In dat geval is 3/4 van de users een minderheid. Dit hele forum is een misdaad tegen de Nederlandse taal.
Aaah schattig hoorquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:05 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet heel veel kan schelen wat jij vindt.
Nope.quote:
Het spijt me voor je, maar het uitschelden met termen als 'Marokkaan', 'Turk', 'Indo'. 'ouwe', 'manke' of 'hoer' valt gewoon onder discriminatie. 'Wijffie' trouwens wettelijk bezien ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat is toch hetzelfde! Als je iedereen binnen laat bij een disco, behalve Marokkanen, dan behandel je die Marokkaan anders dan de rest van het uitgaansvolk.
En dat mag niet.
Er zijn veel manieren om te discrimineren.
Vrouwen niet aannemen voor een baan, bijvoorbeeld.
Maar één persoon uitschelden voor kutmarokkaan of een ander voor kaaskop is geen discriminatie, hooguit beledigend.
Je zou kunnen stellen dat het discriminatie is, als iemand nooit iemand uitscheldt, behalve Marokkanen. Maar iemand die een marokkaan uitscheldt voor kutmarokkaan, zal ook wel termen gebruiken als vuile Turk, poepchinees, spleetoog, enz.
Dus de marokkaan wordt dan niet anders behandelt als ieder ander die de spreker aanleiding geeft te gaan schelden.
Dat ben ik niet met je eens.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:00 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het spijt me voor je, maar het uitschelden met termen als 'Marokkaan', 'Turk', 'Indo'. 'ouwe', 'manke' of 'hoer' valt gewoon onder discriminatie. 'Wijffie' trouwens wettelijk bezien ook.
Je ligt er namelijk een groep uit en dat is verboden, niet alleen het uitsluiten.
lol dan mogen die wel heel snel weg doen want dit is JUIST NIET wat er hier in Nederland aan toegaatquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Discriminatie:
Art.1
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Het gaat dus over gelijk behandelen niet over uitsluiten.
Met het dikgedrukte ben ik het eens. Echter is het zeker geen domme opmerking omdat er bij de mens meer komt kijken dan enkel categoriseren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat is dat voor domme opmerking?
Een ras is een onderscheiding in een soort op basis van kenmerkende kenmerken.
Zo heb je de soort hond en het ras Duitse Herder of Jack Russel
Het soort paard en het ras Fries of Arabische volbloed
Het soort mens (homo sapiens) en het ras Ariër of neger.
Nee, maar maar discriminatie praktiseren op kleur, afkomst etc. (zie dat VN rijtje maar) is dus wel racisme volgens de VN.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, dat is discrminatie.
Racisme is geen synoniem van discriminatie.
Sorry. Ik heb een periode voor Art.1 gewerkt en die scheldwoorden vallen toch echt onder discriminatie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens.
Dan is kutburen, kutwouten en kutambtenaren ook discriminatie.
Het is puur schelden. Iemand ....marokkaan noemen is mi geen discriminatie omdat het om één persoon gaat, niet een hele groep.
Jammer dat je niet leest waar ik op reageerde namelijk een opmerking dat rassen bij mensen niet bestaan en de homo sapiens het ras is. En dat was van die persoon nogal een domme opmerking. Of het verstandig is om mensen in rassen op te delen... daar heb ik me niet over uitgelaten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:01 schreef finsdefis het volgende:
Dus om bij mensen over ras te gaan spreken is gewoon erg onnodig en kan tot een verlaagde drempel tot zwart-wit denken (lol) en discriminatie leiden. Van 'beide' kanten uit. Om die reden is het bij mensen problematisch over zoiets arbitrairs als ras te spreken. Bij honden of wat voor dieren dan ook heb je die politieke implicaties niet en heeft het ook nut. Vertel mij eens wat het nut is om mensen in rassen op te delen? En waar trek je de grens? En iemands huidskleur of uiterlijk benoemen kan ook zonder over rassen te praten, daar is ook niks mis mee wmb.
Lachwekkend. In de wat mindere wijken wordt zo'n beetje elke vrouw uitgemaakt voor hoer, ik begrijp dat ze dat meenemen in de discriminatiecijfers?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Sorry. Ik heb een periode voor Art.1 gewerkt en die scheldwoorden vallen toch echt onder discriminatie.
Nee.. Ik moet heel eerlijk bekennen dat er erg met die cijfers gesjoemeld werd (wordt?). Wij mochten bijvoorbeeld nauwelijks aandacht besteden aan leeftijdsdiscriminatie of vrouwendiscriminatie omdat dat veel meer voorkomt dan discriminatie op basis van geloof of afkomst en dan zou dat ondergesneeuwd worden. Ook discriminatie door minderheden mochten wij niet opnemen in de cijfers omdat allochtonen dan in een kwaad daglicht gesteld zouden worden en dat zou discriminatie van minderheden bevorderen; ongewenst dus.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lachwekkend. In de wat mindere wijken wordt zo'n beetje elke vrouw uitgemaakt voor hoer, ik begrijp dat ze dat meenemen in de discriminatiecijfers?
Op die manier. Bedankt voor je eerlijke verhaal, triest dat organisaties op deze manier hun brood moeten verdienen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee.. Ik moet heel eerlijk bekennen dat er erg met die cijfers gesjoemeld werd (wordt?). Wij mochten bijvoorbeeld nauwelijks aandacht besteden aan leeftijdsdiscriminatie of vrouwendiscriminatie omdat dat veel meer voorkomt dan discriminatie op basis van geloof of afkomst en dan zou dat ondergesneeuwd worden. Ook discriminatie door minderheden mochten wij niet opnemen in de cijfers omdat allochtonen dan in een kwaad daglicht gesteld zouden worden en dat zou discriminatie van minderheden bevorderen; ongewenst dus.
Verder moet zo iets natuurlijk wel gemeld worden anders kan je het niet opnemen in de cijfers omdat je het niet weet. Het web en kranten/magazines kan je wel doorspitten maar dat mochten we dus maar heel beperkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |