abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132181387
Hallo fok bezoekers,

Ik ben een student aan hogeschool Inholland in Delft en ben derde jaars Dier- en Veehouderij. Momenteel loop ik stage voor Stichting Vlees.nl en ben ik bezig met een onderzoek naar de houding en kennis van consumenten als het gaat over vlees en de productie daarvan. Na een grootschalig literatuuronderzoek zijn er nog een aantal vragen onbeantwoord gebleven en daarom is er een enquete gemaakt. In deze enquete zijn vragen te vinden waar ik graag nog antwoord op zou vinden. Niet alle vragen lijken met elkaar in verband maar voor mij is het heel sluitend. Er staat helaas een spellingsfout in die ik er niet meer uit kan halen omdat ik dan al mijn resultaten kwijt ben. Ik wil jullie vriendelijk vragen deze enquete in te vullen via de onderstaande link, heel erg bedankt!
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=161486
pi_132181404
Inholland, succes met je bijstand :')
pi_132181576
ik haat enquêtes.
pi_132181618
Toevallig is míjn opleiding verkozen tot beste Dier- en Veehouderij opleiding van Nederland en doen wij het beter dan die in Leeuwarden, Dronten en Den Bosch dus ik denk dat het wel goed komt met mij en mijn diploma ;) Jammer dat iedereen altijd alles over één kam moet scheren en zulke opmerkingen moet maken.
  Boks-Chick dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:54:22 #5
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_132181699
Ingevuld, succes!
lolwut
pi_132181765
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:54 schreef BrandX het volgende:
Ingevuld, succes!
Hartelijk dank voor de moeite! Dit waarderen ik en mijn stagebedrijf heel erg. Zonder reacties kan ik mijn onderzoek immers niet succesvol afronden en dat is natuurlijk wel de bedoeling!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:05:03 #7
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_132181927
Die website. :')

Maar wel ingevuld.
power to the people
pi_132182174
Ingevuld :)
pi_132182279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:50 schreef douchekopje het volgende:
Toevallig is míjn opleiding verkozen tot beste Dier- en Veehouderij opleiding van Nederland en doen wij het beter dan die in Leeuwarden, Dronten en Den Bosch dus ik denk dat het wel goed komt met mij en mijn diploma ;) Jammer dat iedereen altijd alles over één kam moet scheren en zulke opmerkingen moet maken.
Tartaat?
Niet weten van welk vlees slavinken gemaakt worden?
Niet weten dat tartaar een bereidingswijze is en geen vleessoort?

Waarom geen keuze bij de vraag waar je informatie kan vinden: "ik hoef het niet te weten"?

Waarom bij aankoopmotieven niet de keuze: "smaak"?

Verder wel gewoon ingevuld, veel succes met je stage en opleiding.
  Boks-Chick dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:33:34 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_132182584
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:20 schreef Deshain het volgende:

[..]

Tartaat?

Waarom geen keuze bij de vraag waar je informatie kan vinden: "ik hoef het niet te weten"?

waarbij slavinken alleen van varkensvlees gemaakt worden

waarbij tartaar alleen gemaakt wordt van rund of vis. Nimmer van kip of varkensvlees.

Aangezien het een vleesonderzoek is (en de kennis van mensen waar divers vlees voor gebruikt wordt) is deze vraag helemaal niet raar.

Verder eens met je opmerking over hoeven weten (die miste ik ook) en smaak.
lolwut
pi_132182717
quote:
19s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:33 schreef BrandX het volgende:
[..]
waarbij slavinken alleen van varkensvlees gemaakt worden
Dat weet ik en ik snap ook wel waarom de vraag gesteld wordt...
Mag ik ook even mijn lolletje hebben bij iemand die direct op de uitmuntende reputatie van inHolland ingaat?
quote:
waarbij tartaar alleen gemaakt wordt van rund of vis. Nimmer van kip of varkensvlees.
En groente en fruit, oftewel een bereidingswijze voor allerlei voeding die rauw gegeten kunnen worden.
quote:
Aangezien het een vleesonderzoek is (en de kennis van mensen waar divers vlees voor gebruikt wordt) is deze vraag helemaal niet raar.
Ik vind het voorbeeld van tartaar persoonlijk zeer ongelukkig gekozen.

quote:
19s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:33 schreef BrandX het volgende:
Verder eens met je opmerking over hoeven weten (die miste ik ook) en smaak.
Ik vind dat het naast gewoon een duidelijk gebrek in de te kiezen antwoorden ook best wel moraliserend overkomt.
Net als de (onterechte) toevoeging bij het antwoord "gezondheid (want minder antibiotica)", beetje een bevooroordeeld en belerend ondertoontje krijgt het op deze manier.
pi_132182731
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:20 schreef Deshain het volgende:

[..]

Tartaat?

Het zal u/jou nog verbazen hoeveel mensen niet weten van welk dier een slavink of tartaar afkomstig is. Dit wilde ik in kaart brengen en als ik mijn resultaten tot nu toe bekijk is er nog veel te doen in de communicatie over vlees richting consumenten! (Het doel van Stichting Vlees.nl) Bedankt voor jullie opmerkingen over het zoeken van informatie en de aankoopmotieven.
pi_132183055
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:40 schreef douchekopje het volgende:

[..]

Het zal u/jou nog verbazen hoeveel mensen niet weten van welk dier een slavink of tartaar afkomstig is.
Daar kijk ik niet heel erg van op.
quote:
Dit wilde ik in kaart brengen en als ik mijn resultaten tot nu toe bekijk is er nog veel te doen in de communicatie over vlees richting consumenten! (Het doel van Stichting Vlees.nl)
Het doel daarvan ontgaat mij alleen een beetje.
Stel dat iemand denkt dat het van Lama gemaakt wordt en door Stichting Vlees.nl (subsidie ontvangend?)erachter komt dat een slavink van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
gemaakt wordt. Wat is dan de kwantificeerbare winst die er geboekt is?
quote:
Bedankt voor jullie opmerkingen over het zoeken van informatie en de aankoopmotieven.
Graag gedaan.

Wel ben ik nog benieuwd naar je antwoord op de vraag betreffende antibiotica..
pi_132183322
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:54 schreef Deshain het volgende:

Wel ben ik nog benieuwd naar je antwoord op de vraag betreffende antibiotica..
Maar natuurlijk geef ik daar antwoord op als u dat wilt.
Wat vindt iemand gezond? Daarom is deze splitsing gemaakt tussen mager vlees en antibiotica gebruik. Iemand kan het vet percentage van een stuk vlees belangrijk vinden maar de hoeveelheid antibiotica residuën niet. Een ander deel van de consumenten vindt het belangrijk dat vlees zo min mogelijk sporen van antibiotica bevat i.v.m. bacterie resistentie. Dit zijn twee soorten motieven. Mager vlees kopen is een persoonlijk aspect terwijl minder antibiotica in het vlees meer maatschappelijk is. Dit is de reden dat deze splitsing is gemaakt. De verschillende motieven zijn namelijk in te delen in persoonlijk of maatschappelijk. Ik hoop dat ik zo voldoende uitleg heb gegeven.
pi_132183630
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:04 schreef douchekopje het volgende:

[..]

Maar natuurlijk geef ik daar antwoord op als u dat wilt.
Wat vindt iemand gezond? Daarom is deze splitsing gemaakt tussen mager vlees en antibiotica gebruik. Iemand kan het vet percentage van een stuk vlees belangrijk vinden maar de hoeveelheid antibiotica residuën niet. Een ander deel van de consumenten vindt het belangrijk dat vlees zo min mogelijk sporen van antibiotica bevat i.v.m. bacterie resistentie. Dit zijn twee soorten motieven. Mager vlees kopen is een persoonlijk aspect terwijl minder antibiotica in het vlees meer maatschappelijk is. Dit is de reden dat deze splitsing is gemaakt. De verschillende motieven zijn namelijk in te delen in persoonlijk of maatschappelijk. Ik hoop dat ik zo voldoende uitleg heb gegeven.
En hoe valt dat dan te rijmen met het antwoord op de site Vlees.nl?

quote:
Onze slager zegt dat 80% van hun produkten zonder antibiotica is. Hoe kan dat? Het staat niet op hun site en alleen een mondelinge toezegging vind ik niet voldoende.
Voor diergeneesmiddelen gelden strenge regels. Zo gelden er wettelijke wachttermijnen tussen het toedienen van een middel en het aanbieden voor de slacht en het verder verwerking tot vlees. Dit is zo geregeld om zeker te zijn dat geneesmiddelen -zoals antibiotica- niet in vlees terug te vinden zijn. Kortom er zitten in vlees (normaliter) geen antibiotica meer (dus geen 80% maar 100%)De slager bedoelt mogelijk, dat dieren waar hij vlees van maakt, tijdens hun leven ook al geen antibiotica hebben gehad. Dat kan, maar dat zou hij dan kunnen toelichten.
pi_132184115
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 11:17 schreef Deshain het volgende:

[..]

En hoe valt dat dan te rijmen met het antwoord op de site Vlees.nl?

[..]

Wat ik bedoelde uit te leggen is dat antibiotica een maatschappelijk motief is en mager vlees een persoonlijk aspect. Het verminderen van het antibiotica gebruik en daarmee het in de hand houden van resistentie is een 'volksgezondheid' aspect terwijl mager vlees een persoonlijk gezondheids aspect is. Daarom werd deze splitsing in de vragen lijst gemaakt.
Ik maakte de fout door te zeggen dat er antibiotica in vlees zit, dit is niet hoe ik het bedoel. Ik bedoelde dat het vlees is van dieren die in hun leven meer antibiotica hebben gekregen dan biologische dieren waarbij antibiotica zo veel mogelijk wordt voorkomen. Er zijn gelukkig wachttijden om te voorkomen dat de antibiotica in vlees of melk producten terecht komt. Ik maakte dezelfde 'fout' als de slager die in de vraag op vlees.nl staat. Excuses en heel erg bedankt voor de oplettendheid. Ik waardeer het altijd erg als mensen kritisch zijn.
pi_132184380
Ik heb 'm ingevuld en koop en eet nooit vlees. Leuk om dan te moeten antwoorden waar ik op let bij het kopen van vlees. :D

Ook jammer dat ik niet informatie over vlees kan zoeken van meerdere bronnen. Of voor meerdere redenen. Maar goed, succes ermee!
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_132188700
Ik ben vegetarier, maar ik heb hem de enquete toch ingevuld omdat ik vroeger wel eens
vlees kocht, dus ik heb ingevuld waar ik toen op heb gelet.

Ik heb wel een opmerking over die site vlees.nl

Hier http://www.vlees.nl/eet-e(...)rd/#vena-ticket-1545 staat bijvoorbeeld:

Aan welke vitamines kun je een tekort krijgen als je geen of weinig vlees eet?
Iemand die geen of weinig vlees eet, kan een tekort krijgen aan bepaalde B-vitamines, met name B12, dat (hoegenaamd) alleen in dierlijke producten zit. Dit kan leiden tot bloedarmoede, een slap gevoel, vermoeidhied en weinig uithoudingsvermogen. Een vleesloos dieet kan ook leiden tot een tekort aan ijzer en zink.

Dat vind ik een beetje bangmakerij eigenlijk, dat zou wel mogen aangevuld worden met de
volgende informatie.

Zink
Hieronder staat een lijstje met voedingsmiddelen die de hoogste concentratie zink per 100 gram bevatten;

Oesters 85,0 mg (afb.2)
Tarwekiemen 12,0 mg
Maanzaad 10,0 mg
Gist 8,0 mg
Sesamzaad 7,8 mg
Pompoenpitten 7,0 mg
Varkenslever 6,2 mg
Rundvlees (mager) 5,1 mg
Zonnebloempitten 5,1 mg
Blauwschimmelkaas 5,1 mg
Edammer 5,1 mg

IJzer
Ijzer zit in verschillende voedingsmiddelen.
Er zit niet overal evenveel in, dus het is nodig om gevarieerd te eten.
Ook zit er verschil in het soort ijzer. In bepaalde voedingsmiddelen zit heem-ijzer, dit wordt goed opgenomen door het lichaam. In andere voedingsmiddelen zit niet-heem-ijzer, dit wordt niet goed opgenomen door het lichaam. In vlees en vis zit (heem-)ijzer, vooral in rundvlees.

Ook in brood en graanproducten is ijzer te vinden en dan vooral in volkorenbrood, volkoren pasta, zilvervliesrijst en roggebrood. Aardappelen, groente en fruit bevatten ook veel ijzer en het is dan ook belangrijk om dit regelmatig (dagelijks) te eten. In peulvruchten, noten en zaden zit ook ijzer. Vitamine C is ook belangrijk voor de opname van ijzer in het lichaam.

Dan weten de mensen meteen dat ze écht niet persé iedere dag vlees hoeven te eten om aan
ijzer en zink te komen.

De B12 klopt ook niet helemaal.

Vitamine B12 is een belangrijk vitamine om op te letten voor vegetariërs en veganisten, omdat het alleen voorkomt in dierlijke producten als vlees, vis, zuivel en eieren.

Als vegetariër kun je voldoende vitamine B12 uit zuivel en eieren halen.

Als veganist moet je een vitamine B12 supplement slikken.

Alle vitamine B12 wordt door bacteriën gemaakt: bij herkauwers zitten die in het spijsverteringskanaal. Kippen en varkens krijgen het via het voer toegevoegd, en de vitamine B12 in supplementen is ook afkomstig van bacteriën.

Vitamine B12 is nodig voor de aanmaak van rode bloedcellen en voor een goede werking van het zenuwstelsel. Vitamine B12 is de enige in water oplosbare vitamine dat in het lichaam wordt opgeslagen.
- See more at: http://www.vegetariers.nl(...)sthash.W2qUFham.dpuf
pi_132188840
Ingevuld :)
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:20:42 #20
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_132188967
Als vegetariër zijnde zijn sommige vragen nogal lastig om te beantwoorden :o . Is het misschien niet handig om bij sommige vragen een 'niet relevant want ik ben vega' optie te geven?
pi_132189429
Ingevuld. :)

Die vraag over waar je informatie zou willen kunnen vinden, vind ik wat lastig. Ja, ik zou graag informatie bij een medewerker willen kunnen krijgen, maar in veel supermarkten heb je alleen nog maar voorverpakt vlees (in onhandige hoeveelheden zodat je meer koopt en eet dan je eigenlijk wil).

O ja, ik miste ook 'smaak' als optie bij de redenen om voor een bepaald soort vlees te kiezen.
pi_132190346
Heel erg bedankt voor het invullen! Het klopt dat hier en daar de vragenlijst aangescherpt kan worden (zoals het toevoegen van het antwoord smaak), helaas kan ik de lijst nu niet meer aanpassen want dan zijn alle eerdere resultaten weg. Toch bedankt voor jullie kritische blik, ik neem dit zeker mee in de discussie over dit onderzoek. Ik heb de opmerking over de vitamine B en andere onderwerpen doorgestuurd naar mijn begeleider. De site www.vlees.nl wil zeker niet bang maken! Het slikken van vitamines is een goede oplossing als je vegatariër bent. Men moet wel weten dat als je geen vlees eet je extra moet opletten dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt. Ik zelf ben een (hele kritische) vlees eter of zo genoemde 'flexitariër', en heb veel respect voor vegatariërs, mensen die tenmiste nadenken en keuzes maken aan de hand van verkregen informatie.
pi_132190520
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:01 schreef douchekopje het volgende:
Ik zelf ben een (hele kritische) vlees eter of zo genoemde 'flexitariër'
:r

Mag ik mijn ingevulde vragenlijst laten verwijderen?
pi_132190603
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:06 schreef Deshain het volgende:

[..]

:D :+
pi_132190726
quote:
Men moet wel weten dat als je geen vlees eet je extra moet opletten dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt.
Ook als je wél vlees eet moet je daar op letten heur...
Het is nou ook weer niet zo dat als je maar vlees eet dat je al je vitamientjes binnen krijgt,

Maar dit terzijde :P
pi_132190734
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:06 schreef Deshain het volgende:

[..]

Haha, ben bang dat dat helaas niet kan! Vreselijk woord vind ik het ook hoor maar dan weet iedereen volgens mij wel gelijk wat je bedoelt toch?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:13:50 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_132190794
Ingevuld.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_132190806
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ook als je wél vlees eet moet je daar op letten heur...
Het is nou ook weer niet zo dat als je maar vlees eet dat je al je vitamientjes binnen krijgt,

Maar dit terzijde :P
Ja je moet zeker opletten dat je alles binnen krijgt, vandaar het woordje extra ervoor als je geen vlees eet ;)
pi_132190830
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:12 schreef douchekopje het volgende:

[..]

Haha, ben bang dat dat helaas niet kan! Vreselijk woord vind ik het ook hoor maar dan weet iedereen volgens mij wel gelijk wat je bedoelt toch?
Tuurlijk weet iedereen dat, als je nog leuke vegetarische recepten hebt kan je ze hier kwijt :P

CUL / [Vegetarisch en veganistisch eten #11]
pi_132190894
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Tuurlijk weet iedereen dat, als je nog leuke vegetarische recepten hebt kan je ze hier kwijt :P

CUL / [Vegetarisch en veganistisch eten #11]
Goed idee, ik weet nog wel een simpele en lekkere! Bedankt voor de tip :)
pi_132190965
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:16 schreef douchekopje het volgende:

[..]

Goed idee, ik weet nog wel een simpele en lekkere! Bedankt voor de tip :)
Graag gedaan! :P
pi_132223858
Inmiddels al bijna 1/3 van mijn minimale aantal respondenten! Hij is niet alleen hier gedeeld hoor maar jullie hebben al een mooie bijdrage geleverd, bedankt! Ik heb alleen nog wel, een paar honderd, respondenten nodig... :D
  woensdag 16 oktober 2013 @ 14:00:42 #33
394975 Azorius
Momentje hoor
pi_132224987
quote:
Heel erg bedankt voor het invullen! Het klopt dat hier en daar de vragenlijst aangescherpt kan worden (zoals het toevoegen van het antwoord smaak), helaas kan ik de lijst nu niet meer aanpassen want dan zijn alle eerdere resultaten weg. Toch bedankt voor jullie kritische blik, ik neem dit zeker mee in de discussie over dit onderzoek. Ik heb de opmerking over de vitamine B en andere onderwerpen doorgestuurd naar mijn begeleider. De site www.vlees.nl wil zeker niet bang maken! Het slikken van vitamines is een goede oplossing als je vegatariër bent. Men moet wel weten dat als je geen vlees eet je extra moet opletten dat je alle voedingsstoffen binnen krijgt. Ik zelf ben een (hele kritische) vlees eter of zo genoemde 'flexitariër', en heb veel respect voor vegatariërs, mensen die tenmiste nadenken en keuzes maken aan de hand van verkregen informatie.
Het is vegetariër en geen vegatariër, maar dat terzijde :P.

Als je gevarieerd eet hoef je als vegetariër niet aan de supplementen hoor. In principe bevat een gezond vegetarisch voedingspatroon alles wat je nodig. Mijn voedingspatroon is niet echt veranderd toen ik vegetariër werd (ben nu vier jaar vega) en ik ben voor mij gevoel en volgens de huisarts nog steeds kerngezond.
pi_132225071
"Van welk dier is tartaat afkomstig?"

Bedoel je soms tartaar?
pi_132225252
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:03 schreef Leintjeuh het volgende:

Bedoel je soms tartaar?
Nee Schnitzel...

|:(
pi_132225266
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:03 schreef Leintjeuh het volgende:

Bedoel je soms tartaar?
Ja helaas staat die fout er in en kan die er niet meer uit worden gehaald. Ik mag hopen dat iedereen slim genoeg is om te bedenken dat ik inderdaad tartaar bedoel.

En verwarrend dat het vegetariër is maar dat je jezelf wel een vega noemt maar bedankt voor de toevoeging.
pi_132225482
Een flexitariër is niet hetzelfde als een kritische vleeseter. Je kan een kritische vleeseter zijn en alleen biologisch vlees eten, imo, en dat maakt je dan uiteraard geen flexitariër. :P
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_132225658
Begonnen met invullen, maar gestopt bij vraag 9. Ik snap niet dat er geen antwoordkeuze mogelijk is om aan te geven dat je bij het kopen van vlees let op dierenwelzijn.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_132225803
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:17 schreef Neuroscience het volgende:
Begonnen met invullen, maar gestopt bij vraag 9. Ik snap niet dat er geen antwoordkeuze mogelijk is om aan te geven dat je bij het kopen van vlees let op dierenwelzijn.
Vraag 9 gaat er om dat u aangeeft of u voor een speciale reden bij die supermarkt vlees koopt. Het gaat dus alleen om de supermarkt. Als u daar geen speciale voorkeur voor hebt dan kan u deze vraag met nee beantwoorden. Een supermarkt die alleen vlees verkoopt met een hoog dierenwelzijn heeft dan een goed verhaal over hun vlees, een andere optie is dan geen goede antwoordkeuze in dit geval.

En over de flexitariër, ik ben dat wel aangezien ik niet elke dag vlees eet en geregeld vlees vervangers eet. Ik ben een kritische vlees eter die flexitariër is. Uiteraard elke dag kritisch vlees eten is ook een mogelijkheid maar dat is bij mij niet het geval.
pi_132226090
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:21 schreef douchekopje het volgende:

[..]

Vraag 9 gaat er om dat u aangeeft of u voor een speciale reden bij die supermarkt vlees koopt. Het gaat dus alleen om de supermarkt. Als u daar geen speciale voorkeur voor hebt dan kan u deze vraag met nee beantwoorden.]Een supermarkt die alleen vlees verkoopt met een hoog dierenwelzijn heeft dan een goed verhaal over hun vlees, een andere optie is dan geen goede antwoordkeuze in dit geval.
Op die fiets. Dierenwelzijn is inderdaad een goed verhaal. Ik vind het dan trouwens wel een rare antwoordcategorie. Een goed verhaal kan van alles zijn. Maar soit. :P
pi_132226189
En bij vraag 10, volgens mij kunnen daar de antwoordcategorieën biologisch vlees en beter leven kenmerk elkaar overlappen. Niet?
pi_132226371
Ingevuld.

Bij vraag 21: ik vind geen van alleen echt betrouwbaar als het om informatievoorziening gaat; heb ze voor het gemak allemaal maar aangevinkt.
Wilde dit eigenlijk vermelden bij opmerkingen, maar helaas biedt deze enquete die mogelijkheid niet.
pi_132235345
bij vraag 9 wist ik het ook niet. Ik koop daar namelijk geen vlees.
pi_132237308
Ingevuld!

Natuurlijk zijn er wat aanmerkingen te maken op de enquete, maar ik vind het een toonbeeld van kwaliteit ten opzichte van wat er meestal aan enquetes hier op fok langskomt.
Geldt ook voor de antwoorden van TS in dit topic.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132240636
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:50 schreef douchekopje het volgende:
Leuk, maar mag ik even als commentaar geven dat ik het vervelend vind dat de enquete nogal suggestief is? Ik wil bijvoorbeeld antwoorden dat ik Vlees.nl als lobbyorganisatie absoluut niet zou vertrouwen. Blurgh.
Whatever...
pi_132251026
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 20:09 schreef sigme het volgende:
Ingevuld!

Natuurlijk zijn er wat aanmerkingen te maken op de enquete, maar ik vind het een toonbeeld van kwaliteit ten opzichte van wat er meestal aan enquetes hier op fok langskomt.
Geldt ook voor de antwoorden van TS in dit topic.
Bedankt!
pi_132251035
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 19:27 schreef Oceanonix het volgende:
bij vraag 9 wist ik het ook niet. Ik koop daar namelijk geen vlees.
Als het goed is zou vraag 9 niet worden gesteld als aangegeven wat dat er geen vlees in supermarkten wordt gekocht.
pi_132251172
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:27 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Leuk, maar mag ik even als commentaar geven dat ik het vervelend vind dat de enquete nogal suggestief is? Ik wil bijvoorbeeld antwoorden dat ik Vlees.nl als lobbyorganisatie absoluut niet zou vertrouwen. Blurgh.
Vlees.nl komt in de vragenlijst niet voor omdat niet veel mensen deze kennen. Het valt onder antwoord categorie 'via internet, alles wat ik daar tegen kom'. Vlees.nl komt ook niet voor in de vraag over betrouwbaarheid, met dezelfde reden als hiervoor genoemd. Ik heb de enquête op dit forum geplaatst zodat respondenten opmerkingen kunnen maken. Ook deze opmerking nemen wij mee in het onderzoek en zal ik aan mijn begeleider doorgeven. Uiteraard is het aan iedereen zelf wat zij wel of niet betrouwbaar achten. Het enige wat ik nog wil zeggen is dat er hard wordt gewerkt aan de inhoud van de dossiers die op de site staan. Deze informatie is feitelijk en daar mag u zelf een mening over vormen. De opbouw van de site kan u als lobbyorganisatie zien, dat is aan u en daar kan ik mij ook enigzins in vinden. Bedankt voor uw commentaar.
pi_132251273
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 14:32 schreef Neuroscience het volgende:
En bij vraag 10, volgens mij kunnen daar de antwoordcategorieën biologisch vlees en beter leven kenmerk elkaar overlappen. Niet?
Beide hebben te maken met een beter welzijn van de dieren. Als men beter leven kenmerk vlees koopt kan dit echter van elke categorie zijn. Als men alleen biologisch vlees koopt heeft dit vaak meer te maken met een levenswijze, met name door het verminderde antibiotica gebruik bij de biologische veehouderij. Dierenwelzijn speelt dan ook een rol maar er komen meer aspecten bij kijken dan bij het kopen van beter leven kenmerk vlees. Het klopt dat ster 3 biologisch vlees is. Echter is dit niet altijd het geval. Niet al het vlees dat 3 sterren heeft is biologisch. Voor meer informatie over het sterren systeem kan je altijd kijken op de site van de dierenbescherming. Daar staat er van elk diersoort wat elke ster betekent.
pi_132253359
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:13 schreef douchekopje het volgende:

[..]

Beide hebben te maken met een beter welzijn van de dieren. Als men beter leven kenmerk vlees koopt kan dit echter van elke categorie zijn. Als men alleen biologisch vlees koopt heeft dit vaak meer te maken met een levenswijze, met name door het verminderde antibiotica gebruik bij de biologische veehouderij. Dierenwelzijn speelt dan ook een rol maar er komen meer aspecten bij kijken dan bij het kopen van beter leven kenmerk vlees. Het klopt dat ster 3 biologisch vlees is. Echter is dit niet altijd het geval. Niet al het vlees dat 3 sterren heeft is biologisch. Voor meer informatie over het sterren systeem kan je altijd kijken op de site van de dierenbescherming. Daar staat er van elk diersoort wat elke ster betekent.
Ik snap het. Ik had inderdaad al op de site van de dierenbescherming gekeken. Bij de drie sterren staat: "staat gelijk aan biologische of daarmee vergelijkbare systemen van veehouderij en voldoet aan de strengste eisen als het gaat om diervriendelijker produceren." Maar dat staat dus soms wel en soms niet los van het (verminderd) gebruik van antibiotica? Ingewikkeld allemaal. :D

En bedankt dat je alle vragen beantwoord trouwens. Heel netjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')