Ik snap hem niet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Mooie was ook; de positieve herwaardering kan ook gewoon bij de winst opgeteld worden, toch?
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Mooie was ook; de positieve herwaardering kan ook gewoon bij de winst opgeteld worden, toch?
Als je een bedrijfsmiddel herwaardeert naar een hogere waarde dan creëer je volgens het jaarrekeningrecht een herwaarderingsreserve ( art. 2:390BW)quote:
En dat is inderdaad geen winst.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:18 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Als je een bedrijfsmiddel herwaardeert naar een hogere waarde dan creëer je volgens het jaarrekeningrecht een herwaarderingsreserve ( art. 2:390BW)
Haha gekkie ik heb helemaal geen inkomen johquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Rustig aan Ties. April pas weer.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Rustig aan Ties. April pas weer.
En fiscaal?quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:18 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Als je een bedrijfsmiddel herwaardeert naar een hogere waarde dan creëer je volgens het jaarrekeningrecht een herwaarderingsreserve ( art. 2:390BW)
pauperquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha gekkie ik heb helemaal geen inkomen joh
Niks, want waarderen naar hogere actuele waarde is fiscaal niet toegestaan.quote:
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Er kan niet eens een duimpje vanaf?
Junkquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:28 schreef Ties02 het volgende:
Ik ga maar weer eens vroeg naar bed
melatonine
Het verschil wordt overigens weer rechtgetrokken doordat bij verkoop van het bedrijfsmiddel de bijbehorende herwaarderingsreserve vrijvalt in de winstquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:27 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Niks, want waarderen naar hogere actuele waarde is fiscaal niet toegestaan.
Fiscaal waardeer je naar de historische kostprijs cq lagere bedrijfswaarde
Mag je dat eigenlijk elke dag gebruiken zonder gevolgen?quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Klopt, ik ben verslaafd aan m'n bed
Ja kan primaquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mag je dat eigenlijk elke dag gebruiken zonder gevolgen?
Het is lichaamseigen dacht ik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mag je dat eigenlijk elke dag gebruiken zonder gevolgen?
Ik vind dat nogal een boude stellingname:quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:27 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Niks, want waarderen naar hogere actuele waarde is fiscaal niet toegestaan.
Fiscaal waardeer je naar de historische kostprijs cq lagere bedrijfswaarde
Tsjokkolienboi-P.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja kan prima
alleen dr. Tchock had daar nog een theorie over
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja kan prima
Ahquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het is lichaamseigen dacht ik.
Dat inderdaad, daarnaast is de dosering erg laag in NLquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik reproduceer nu alleen die kennis die door dhr. De Geus wordt verspreid.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal een boude stellingname:
http://www.eerstekamer.nl/toezegging/redelijke_en_constructieve
Hier staat ook een potje. Bij jetlag neem ik het in.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:33 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat inderdaad, daarnaast is de dosering erg laag in NL
en zijn er op de langere duur ook geen bijwerkingen bevonden
het enige wat misschien kan voordoen dat je er afhankelijk van wordt, maar dat ben ik niet
Ik wil niet weer in deze discussie verzanden maar laat ik enkel toevoegen dat het feit dat het lichaamseigen is niet uitmaakt. Alle hormonen zijn lichaamseigen; ecstasy werkt ook op een hormoon. Niet voor niets valt melatonine onder hogere doseringen onder de geneesmiddelenwet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik ben ook een enig kind. Begrijpelijk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Enig kind woehoe, ik ben ook een eeeeeenig kind
![]()
![]()
inb4 verwend nest
Ik dacht ook aan die vergelijking. Was te lui om 'm uit te typen, thanks.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wil niet weer in deze discussie verzanden maar laat ik enkel toevoegen dat het feit dat het lichaamseigen is niet uitmaakt. Alle hormonen zijn lichaamseigen; ecstasy werkt ook op een hormoon. Niet voor niets valt melatonine onder hogere doseringen onder de geneesmiddelenwet.
Ik heb al vaak genoeg gezegd wat ik van het gebruik er van vind dus laat dat stukje maar.
Lange termijn is uiteraard nog niet bekend. Het kan gewoon niet goed zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:31 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja kan prima
Nee hoorquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
![]()
![]()
inb4 verwend nest
Hoe kan ik trouwens uit die link opmaken dat je fiscaal kan herwaarderen naar een hogere actuele waarde?quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lange termijn is uiteraard nog niet bekend. Het kan gewoon niet goed zijn.
Ik hoor toch liever je strafrechtfeitjes!quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:35 schreef Tchock het volgende:
Dr. Tchock is trouwens wat ik als username wilde maar dat heb ik niet gedaan omdat er dan geen spatie in kon. Fun fact.
Gewaagde hypothesequote:Op maandag 14 oktober 2013 22:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lange termijn is uiteraard nog niet bekend. Het kan gewoon niet goed zijn.
Leer nou aanvaarden dat je die verpest hebt. Laat het los.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik hoor toch liever je strafrechtfeitjes!
Tchock klinkt vriendelijker.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:35 schreef Tchock het volgende:
Dr. Tchock is trouwens wat ik als username wilde maar dat heb ik niet gedaan omdat er dan geen spatie in kon. Fun fact.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:38 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hoe kan ik trouwens uit die link opmaken dat je fiscaal kan herwaarderen naar een hogere actuele waarde?
Sec de stelling dat je fiscaal nooit mag opwaarderen vind ik te kort door de bocht. Dat het niet snel aangenomen wordt is een tweede, maar er is nergens in steen gebeiteld dat het niet kan.quote:Er is ook geen bezwaar tegen een stelselwijziging als je als belastingplichtige daarbij het bedrijfseconomische waarderingssysteem wijzigt ter voorkoming van verliesverdamping, mits die wijziging in overeenstemming is met goed koopmansgebruik en mits het gaat om eigen verlies. Die twee toezeggingen kan ik doen.
Hoe zou jij dan die waardevermeerdering verwerken in de fiscale balans?quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
Sec de stelling dat je fiscaal nooit mag opwaarderen vind ik te kort door de bocht. Dat het niet snel aangenomen wordt is een tweede, maar er is nergens in steen gebeiteld dat het niet kan.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Niks in spe. Jurist is geen beschermde titel.
Corrigeren.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:43 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hoe zou jij dan die waardevermeerdering verwerken in de fiscale balans?
Jurist is iemand die zich met het recht bezig houdt. Die term is net zo beschermd als 'schrijver' of 'man met paarse das'quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dus elke nobody mag zich zo noemen?
...quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jurist is iemand die zich met het recht bezig houdt. Die term is net zo beschermd als 'schrijver' of 'man met paarse das'
Hoewel dat laatste door zeer weinigen wordt gebruikt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jurist is iemand die zich met het recht bezig houdt. Die term is net zo beschermd als 'schrijver' of 'man met paarse das'
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:33 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
![]()
![]()
-knip-
dan:quote:
quote:
dan:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Winst nemen terwijl er niks is gerealiseerd; dan gaan er toch wel een aantal alarmbellen af bij mij.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Corrigeren.
Erik geeft alleen aan dat je niet per definitie kunt stellen dat herwaarderen niet mag. Onder omstandigheden mag het, en in dat geval pak je dan fiscaal winst.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:47 schreef Spiegelei het volgende:
Indien:
[..]
[..]
dan:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Indien:
[..]
[..]
dan:![]()
![]()
Dat laatsteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Van wat ik hoor is hij verre van dun.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:47 schreef Paxcon het volgende:
Maar een paarse das was dus ook not dun op die borrel waar jullie waren?
Maar de ongeschreven regel is toch dat we het dan over Y hebben.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij overdrijft hij zelf een beetjequote:Op maandag 14 oktober 2013 22:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Van wat ik hoor is hij verre van dun.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mwah, volgens mij overdrijft hij zelf een beetjeIk kijk bijna nooit VI. Terwijl ik het wel kan waarderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
See what I did there Speedy.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik kijk bijna nooit VI. Terwijl ik het wel kan waarderen.
See what I did there Speedy.
Ik kijk de laatste tijd ook weinig, duurt best wel langquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik kijk bijna nooit VI. Terwijl ik het wel kan waarderen.
http://www.rijksoverheid.(...)herwaardering-wa.pdfquote:Op maandag 14 oktober 2013 22:48 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Winst nemen terwijl er niks is gerealiseerd; dan gaan er toch wel een aantal alarmbellen af bij mij.
Maar jij bevestigt dus dat dit in beginsel kan?
Ik lees die tekst eerder als dat de waardering van bijvoorbeeld voorraden kan worden gewijzigd; dus van lifo naar fifo of ijzeren voorraad
Er staat nergens dat het per definitie niet kan. Als adviseur moet je daar kansen in zien. Beetje spelen. Daarom jezelf niet teveel vastpinnen op leerstukken in het onderwijs die deze nuances (noodzakelijkerwijs) missen. Voorkom tunnelvisie: er is altijd een grijs gebied.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:48 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Winst nemen terwijl er niks is gerealiseerd; dan gaan er toch wel een aantal alarmbellen af bij mij.
Maar jij bevestigt dus dat dit in beginsel kan?
Ik lees die tekst eerder als dat de waardering van bijvoorbeeld voorraden kan worden gewijzigd; dus van lifo naar fifo of ijzeren voorraad
Van fiscaal weet ik niets, maar ik zit middenin accounting op het moment. Herwaardering, fifo, lifo..quote:
Zou je wellicht kunnen wijzen op de relevante alinea? Het kopje bedrijfsmiddelen is het met me eens.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:52 schreef Maharbal het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)herwaardering-wa.pdf
Het vak waar ik volgende week tentamen van heb doet beidequote:Op maandag 14 oktober 2013 22:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Van fiscaal weet ik niets, maar ik zit middenin accounting op het moment. Herwaardering, fifo, lifo..
Zie hier de kern van mijn verhaal (komt uit de link van mahar)quote:Een waardering op werkelijke waarde van bijvoorbeeld de onroerende zaken is in strijd met het voorzichtigheidsbeginsel en staat ook op gespannen voet met het realisatiebeginsel van goed koopmansgebruik. Een overstap van een waardering op kostprijs minus afschrijvingen naar een waardering op werkelijke waarde voor onroerende zaken acht ik dus niet in overeenstemming met goed koopmansgebruik. Overigens zou een dergelijk waarderingsstelsel een jaarlijkse taxatie vergen hetgeen strijdig is met het eenvoudsbeginsel.
2.3.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:55 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zou je wellicht kunnen wijzen op de relevante alinea? Het kopje bedrijfsmiddelen is het met me eens.
Heb een lange dag gehad
Je houdt nog steeds te krampachtig vast aan 'het kan niet'. Het is een 'het kan onder omstandigheden'.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:03 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zie hier de kern van mijn verhaal (komt uit de link van mahar)
Je moet toch echt wat flexibeler worden. Wat staat er in dat besluit? Voorraadstelsel en OG. De rest dus niet of summier. Daar liggen kansen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:03 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
goed koopmansgebruik, ik ben trots op mezelfquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:03 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat ik geen omstandigheid kan bedenken waarbij het positief herwaarderen van een materieel vast activum strookt met het (fiscale) goed koopmansgebruik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je houdt nog steeds te krampachtig vast aan 'het kan niet'. Het is een 'het kan onder omstandigheden'.
Staat wel op mijn kaartjequote:Op maandag 14 oktober 2013 22:47 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoewel dat laatste door zeer weinigen wordt gebruikt.
Dank voor je bijdrage. Dicht dat wetboek, uit dat licht mensen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:09 schreef Paxcon het volgende:
[..]
goed koopmansgebruik, ik ben trots op mezelf
quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dank voor je bijdrage. Dicht dat wetboek, uit dat licht mensen.
Oké, wat is je vraag nou dan precies? Als jij een activum (soms zelfs financieel) hebt dat in waarde is gestegen, mag je in overeenstemming met gkg herwaarderen (stelsel wijzigen). Dus het punt blijft dat je niet sec kunt stellen dat je nooit mag herwaarderen. Dus je voorbeeld is: je activum is in waarde gestegen. Bedenk maar eens wat er was gebeurd als jij een machine had gekocht dat deels bestond uit goud, voordat de goudprijs zo idioot was gestegen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:09 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het gaat mij erom dat ik geen omstandigheid kan bedenken waarbij het positief herwaarderen van een materieel vast activum strookt met het (fiscale) goed koopmansgebruik.
Dat het niet letterlijk in de wet staat snap ik ook wel, maar dat is toch juist de kracht van jurisprudentie
Het gaat er mij om dat herwaarderen in strijd is met gkg omdat er geen winst gerealiseerd wordt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Oké, wat is je vraag nou dan precies? Als jij een activum (soms zelfs financieel) hebt dat in waarde is gestegen, mag je in overeenstemming met gkg herwaarderen (stelsel wijzigen). Dus het punt blijft dat je niet sec kunt stellen dat je nooit mag herwaarderen. Dus je voorbeeld is: je activum is in waarde gestegen. Bedenk maar eens wat er was gebeurd als jij een machine had gekocht dat deels bestond uit goud, voordat de goudprijs zo idioot was gestegen.
Overigens is er zelfs over het herwaarderen van OG nog discussie, maar dat terzijde.
Het is laat en ik heb geen zin om een ander voorbeeld te bedenken. Maar waardestijging is gewoon in overeenstemming met gkg over het algemeen.
Ik voorzie een carrière als inspecteur.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:20 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat herwaarderen in strijd is met gkg omdat er geen winst gerealiseerd wordt.
Bedrijfseconomisch maak je een herwaarderingsreserve dat bij verkoop van het activum vrijvalt ten gunste van de winst.
Ik snap niet hoe dat fiscaal toelaatbaar kan zijn
Wie weet; ik heb al meerdere complimenten omtrent m'n verweerschrift gehadquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik voorzie een carrière als inspecteur.
Over het algemeen heeft de fiscaliteit op bepaalde punten lak aan wat er bedrijfseconomisch gebeurt.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:20 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het gaat er mij om dat herwaarderen in strijd is met gkg omdat er geen winst gerealiseerd wordt.
Bedrijfseconomisch maak je een herwaarderingsreserve dat bij verkoop van het activum vrijvalt ten gunste van de winst.
Ik snap niet hoe dat fiscaal toelaatbaar kan zijn
Een herwaarderingsreserve is een wettelijke reserve, dus die is verpicht en kan niet als winst genomen worden. Dus bedrijfseconomisch is er geen winst imoquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft de fiscaliteit op bepaalde punten lak aan wat er bedrijfseconomisch gebeurt.
Overigens maak je nu een hersensprong die ik niet begrijp. Waarom wordt er een herwaarderingsreserve gevormd? Omdat dat bedrijfseconomisch wordt voorgeschreven. Wat is een reserve? Het uitstellen can in dit geval winst. Als er bedrijfseconomisch geen winst is, waarom dan een reserve vormen? Omdat er bedrijfseconomisch wel een winst is, maar een die je mag toevoegen aan de herwaarderingsreserve. War gebeurt er immers bij herwaarderen? Je EV neemt toe. En wat is een toename van het EV? Winst (tenzij reserve)
Waarin muteert een herwaarderingsreserve? EV of VV?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:28 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Een herwaarderingsreserve is een wettelijke reserve, dus die is verpicht en kan niet als winst genomen worden. Dus bedrijfseconomisch is er geen winst imo
Het eigen vermogen. Maar is het niet wat kort door de bocht om te stellen dat EV gelijk staat aan winst?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarin muteert een herwaarderingsreserve? EV of VV?
En wat was er gebeurd als de herwaarderingsreserve in de wet niet was bestempeld als wettelijke reserve?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:28 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Een herwaarderingsreserve is een wettelijke reserve, dus die is verpicht en kan niet als winst genomen worden. Dus bedrijfseconomisch is er geen winst imo
Dat zeg ik ook niet. Ik constateer dat er kennelijk een mutatie in het EV plaatsvindt. Dat daar een naam op geplakt is: tot je dienst. Economische realiteit is dat ik verhoudingsgewijs met minder VV ben gefinancierd.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:31 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het eigen vermogen. Maar is het niet wat kort door de bocht om te stellen dat EV gelijk staat aan winst?
Not sure if seriousquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Omdat het een keer over iets anders gaat?
Nimmer serieus.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Not sure if serious
Maar hij is niet meer gelinkt en alles
Mahar stelt dat er bedrijfseconomisch winst wordt gemaakt en dat betwist ik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik constateer dat er kennelijk een mutatie in het EV plaatsvindt. Dat daar een naam op geplakt is: tot je dienst. Economische realiteit is dat ik verhoudingsgewijs met minder VV ben gefinancierd.
Nog even los van de vraag of ik überhaupt iets met commerciële stukken te maken heb in dit geval.
Hoe moeilijk kan het nou zijn stelletje modprutsers. Ik vroeg me al af waarom deze niet in MyAT stondquote:
Je redeneert gewoon te veel vanuit het bedrijfseconomische begrip winst. Fiscaal vinden wij vrijwel alles winst, inclusief herwaarderingen waar toegestaan.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:42 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Mahar stelt dat er bedrijfseconomisch winst wordt gemaakt en dat betwist ik.
Ik citeer mijn boek: De herwaarderingsreserve is deels ( voorzover nog niet gerealiseerd) een, afzonderlijk te vermelden, wettelijke reserve. Deze wettelijke reserve is de juridische neerslag van bedrijfseconomische theorie. De ongerealiseerde vermogensstijging ten gevolge van de specifieke prijsstijgingen is bedrijfseconomisch niet aan te merken als winst en derhalve niet aan aandeelhouders uitkeerbaar.
Het punt dat jullie proberen te maken ontgaat mij dan ook.
crewbash; banquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe moeilijk kan het nou zijn stelletje modprutsers. Ik vroeg me al af waarom deze niet in MyAT stond
hequote:Op maandag 14 oktober 2013 23:40 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Nee, maastricht is geen limburg, nederland of duitsland.
GeneraalErik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe moeilijk kan het nou zijn stelletje modprutsers. Ik vroeg me al af waarom deze niet in MyAT stond
Wat mahar al zegt; het fiscale leven is een gesloten systeem(ahum). Een bedrijfseconomische balans verschilt vaak enorm met de fiscale balans.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:42 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het punt dat jullie proberen te maken ontgaat mij dan ook.
De Wwft (en/of vafi).quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:44 schreef bezemsteeltaart het volgende:
iemand bekend met de 'Know your customer wet' of de Nederlandse variant hiervan?? Bedrijf wil niet uitbetalen zonder dat ik een kopie van id-kaart en bankafschrift verstuur. In de algemene voorwaarden staan enkele dingen waar je aan moet voldoen voordat zij om die twee dingen vragen:
-uitbetaling groter dan 2500
-uitbetaling naar een ander rekeningnummer dan waarmee gestort is
Beide gevallen zijn bij mij niet van toepassing, ik geloof ook wel in goede afloop maar die know your customer wet lijkt me iets Amerikaans??
BVD
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Wat voor bedrijf gaat het om? Op welke grond beroepen ze zich hierop? Wat is de reactie op jouw opmerking dat het niet in de AV staat?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:44 schreef bezemsteeltaart het volgende:
iemand bekend met de 'Know your customer wet' of de Nederlandse variant hiervan?? Bedrijf wil niet uitbetalen zonder dat ik een kopie van id-kaart en bankafschrift verstuur. In de algemene voorwaarden staan enkele dingen waar je aan moet voldoen voordat zij om die twee dingen vragen:
Beide gevallen zijn bij mij niet van toepassing, ik geloof ook wel in goede afloop maar die know your customer wet lijkt me iets Amerikaans??
BVD
/zij beroepen zich op de 'know your customer wet'
Ik heb de Wwft iets behandeld omtrent de financiële integriteit van advocaten, geen idee dat die hierop van toepassing isquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
De Wwft (en/of vafi).
Overigens afhankelijk van de instelling/het bedrijf mogelijk nog de Wft.
dat klinkt als terrorismewetgeving. Hoe is je overeenkomst opgesteld? naar amerikaans recht?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:44 schreef bezemsteeltaart het volgende:
BVD
/zij beroepen zich op de 'know your customer wet'
Een bedrijf waar je kan speculeren op een koersstijging- of daling. Zij beroepen zich op de wet Know your customers dat ik me moet legitimeren. Ik zie nu de Wwft en daar staat dat het tegen witwassen e.d. is, maar lijkt me dat ¤80 nou niet echt de moeite is..quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Wat voor bedrijf gaat het om? Op welke grond beroepen ze zich hierop? Wat is de reactie op jouw opmerking dat het niet in de AV staat?
Nou ja, als ze terecht een beroep doen op die Act dan heb je niets aan de Wwft. En vice versa, als ze zich beroepen op een Nederlandse wet moeten ze hem niet anders noemen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:51 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Een bedrijf waar je kan speculeren op een koersstijging- of daling. Zij beroepen zich op de wet Know your customers dat ik me moet legitimeren. Ik zie nu de Wwft en daar staat dat het tegen witwassen e.d. is, maar lijkt me dat ¤80 nou niet echt de moeite is..
Ik ben nu te vermoeid om hier nog uitvoerig op in te gaan maar ik kan nog steeds niet rustig slapen vrees ik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je redeneert gewoon te veel vanuit het bedrijfseconomische begrip winst. Fiscaal vinden wij vrijwel alles winst, inclusief herwaarderingen waar toegestaan.
In beginsel gaat dit ook op voor de bedrijfseconomie. Vrijwel alle mutaties in het EV zijn daar 'winst'. Bedrijfseconomisch vinden we het geen winst vanuit de gedachte van ongerealiseerde vermogensstijging. Hoe gaan we dit dus elimineren? Door het te bestempelen als een wettelijke reserve.
Dan moeten we morgen verder! Nu slapen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:54 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik ben nu te vermoeid om hier nog uitvoerig op in te gaan maar ik kan nog steeds niet rustig slapen vrees ik
Ja. Dat kan. Kijk eens in je algemene voorwaarden. meestal staat in de laatste punten van jouw algemene voorwaarden. " Amerikaans recht is van toepasing* of *Nederlands recht is van toepassing*quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:54 schreef bezemsteeltaart het volgende:
Ze beroepen zich dan op die Amerikaanse wet, maar is dat rechtsgeldig hier? Ik heb niet zoveel problemen met een kopietje, maar in dit geval houden zij zich niet aan hun algemene voorwaarden, dus vind ik het wel leuk om mijn gelijk te halen..(zullen jullie vast wel herkennen)
Zoek je balans.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:54 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik ben nu te vermoeid om hier nog uitvoerig op in te gaan maar ik kan nog steeds niet rustig slapen vrees ik.
Het idee dat een mutatie van het EV dat geen kosten of opbrengst is, bezorgt me nachtmerries
https://www.optie24.nl/docs/voorwaarden.pdfquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:56 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja. Dat kan. Kijk eens in je algemene voorwaarden. meestal staat in de laatste punten van jouw algemene voorwaarden. " Amerikaans recht is van toepasing* of *Nederlands recht is van toepassing*
Geloof je mahar en erik niet?quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:57 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar spot jij ben het toch wel met me eens he?
Ja, maar je zoekt steun bij de verkeerde. Ik heb alleen kennis van de bedrijfseconomische kant en volgens mij probeert de Blue Men Group je juist weg te halen uit die hoek. Voor mij klinkt jouw verhaal ook logischer, maar dat komt omdat ik me geen beeld van de fiscale kant kan vormen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:57 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Vreemde algemene voorwaarden.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:57 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
https://www.optie24.nl/docs/voorwaarden.pdf
voorwaarden weghalen kom je op de site
/ik zie het zo niet staan...
Niks mis mee hoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:02 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik baseer mijn mening op meerdere studieboeken. Zo makkelijk ga ik niet overstag
Ik wacht even het mailtje af wat ze terugsturen. Regelmatig uit laten betalen door Pokersites en nooit dit soort dingen gehad, vind het nogal vaag. Bedankt voor je hulp iig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:03 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Vreemde algemene voorwaarden.
Als ik een account wil aanmaken, zie ik dezelfde voorwaarden.
Ik zie nergens staat dat er een afwijking is.
Mijn conclusie/gevoel is dat Nederlands recht gewoon van toepassing is.
De discussie is in feite ook toegespitst op de bedrijfseconomische kant. Mahar wilde zijn fiscale voorbeeld onderbouwen door te stellen dat er bedrijfseconomisch winst wordt gemaakt bij herwaarderen. Dat is naar mijn idee pertinent onwaar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja, maar je zoekt steun bij de verkeerde. Ik heb alleen kennis van de bedrijfseconomische kant en volgens mij probeert de Blue Men Group je juist weg te halen uit die hoek. Voor mij klinkt jouw verhaal ook logischer, maar dat komt omdat ik me geen beeld van de fiscale kant kan vormen.
Ik deel jouw mening, althans vanuit de bedrijfseconomische hoek.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:05 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
De discussie is in feite ook toegespitst op de bedrijfseconomische kant. Mahar wilde zijn fiscale voorbeeld onderbouwen door te stellen dat er bedrijfseconomisch winst wordt gemaakt bij herwaarderen. Dat is naar mijn idee pertinent onwaar.
Maar dat lijkt me fiscaal weer minder van belang. Mijn bezittingen in box 3 kunnen ook weer in waarde dalen; dat verandert niets aan de reeds gedane aangifte.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:10 schreef Speedy_T het volgende:
Het punt is ook dat de wettelijke reserve niet per definitie uitstel van winstnemen is. Bij een afwaardering wordt de reserve gewoon weer verlaagd.
Ik probeer daarmee aan te tonen dat de waardemutatie van het eigen vermogen niet een verborgen opbrengst is. Dat wordt 'ie pas als de verkoop van het activum wordt gerealiseerd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Maar dat lijkt me fiscaal weer minder van belang. Mijn bezittingen in box 3 kunnen ook weer in waarde dalen; dat verandert niets aan de reeds gedane aangifte.
Begrepen. Maar volgens mij zien Erik en Mahar het zo wel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:19 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik probeer daarmee aan te tonen dat de waardemutatie van het eigen vermogen niet een verborgen opbrengst is. Dat wordt 'ie pas als de verkoop van het activum wordt gerealiseerd.
Je bent nog steeds van mening dat fiscaal herwaarderen met een winst als gevolg per definitie niet mogelijk is? Daar begon het immers mee.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:57 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dubbele manchet?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Mijn dag kon niet beter beginnen. Bij het knopen van mijn witte(!) overhemd, wat niet makkelijk lukte want gehavende duim (inb4 Spotless), kreeg ik dus mooi wat bloed op dat prachtige wit. Vervolgens greep ik mis bij het pakken van een beker, waardoor ie naar beneden kletterde. Het wordt zo'n dag
/liefdagboek
Die trek ik niet zomaar aan. Al had ik die verpest...quote:
Ben je nu voor het leven getekend, of gaat je duim nog volledig genezen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Mijn dag kon niet beter beginnen. Bij het knopen van mijn witte(!) overhemd, wat niet makkelijk lukte want gehavende duim (inb4 Spotless), kreeg ik dus mooi wat bloed op dat prachtige wit. Vervolgens greep ik mis bij het pakken van een beker, waardoor ie naar beneden kletterde. Het wordt zo'n dag
/liefdagboek
Dat komt wel weer goed, althans daar ga ik vanuit. Had toch nog een aardig stukje van de top afgesnedenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ben je nu voor het leven getekend, of gaat je duim nog volledig genezen?
Gelukkig maar dan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat komt wel weer goed, althans daar ga ik vanuit. Had toch nog een aardig stukje van de top afgesneden
Las meerdere negatieve berichten jammer genoeg. Ik moet 'm nog zien.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
The Walking Dead viel me trouwens tegen.
Het begon allemaal met de vraag of het fiscaal was toegestaan, en of het fiscaal winst is. Fiscaal is herwaarderen gewoon winst. Uitgangspunt bij de fiscaliteit is de bedrijfseconomie, tenzij. Fiscaal is gewoon een hoop winst (en een deel weer niet, denk aan de deelnemingsvrijstelling).quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:19 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik probeer daarmee aan te tonen dat de waardemutatie van het eigen vermogen niet een verborgen opbrengst is. Dat wordt 'ie pas als de verkoop van het activum wordt gerealiseerd.
Waarom niet? Ik heb alleen maar dubbele manchet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Die trek ik niet zomaar aan. Al had ik die verpest...
Zeker, maar bij het ontbijt gaat me het nog wat te verquote:
Overhemden met dubbele manchet trek ik alleen aan wanneer ik een pak draag. Vind het anders een beetje overdressedquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik heb alleen maar dubbele manchet.
Ook al is de vraag aan Spotless gesteld; ik moet zeggen dat ik het aardig begrijp. Reproduceren is een tweede though.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Snap jij wat ik wil zeggen? Of vind je nog steeds dat ik zwam.
Nog steeds? Ik heb nooit beweerd dat je zwamt. Mijn probleem is dat ik niet genoeg kennis heb en jouw argumenten dus alleen maar voor waar kan aannemen. Ik denk wel dat ik je begrijp ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Snap jij wat ik wil zeggen? Of vind je nog steeds dat ik zwam.
Dit ging meer om het bedrijfseconomische.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nog steeds? Ik heb nooit beweerd dat je zwamt. Mijn probleem is dat ik niet genoeg kennis heb en jouw argumenten dus alleen maar voor waar kan aannemen. Ik denk wel dat ik je begrijp ja.
quote:een actief in de winsten-verliesrekening is verantwoord en de bij behorende wettelij ke reserve vervolgens is gevormd, wordt de vrij val uit die wettelij ke reserve in de overige reserves
verantwoord. Een voorbeeld hiervan is de opwaardering van vastgoedbeleggingen.
Deze opwaardering wordt als resultaat verantwoord, maar vervolgens wordt ook
een herwaarderingsreserve gevormd. Vrij val uit deze herwaarderingsreserve in het resultaat zou ertoe leiden dat dezelfde waardetoename van die vastgoedbelegging tweemaal in het resultaat wordt verantwoord, wat natuurlij k geen goede verslaggeving is.
Ik lees net je edit. Verhelderend. Tevens heb ik nu trek in een appel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit ging meer om het bedrijfseconomische.
Overigens: http://www.google.nl/url?(...)7APsDnjxGbF5PUF0Mmwg
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet bij het Hofplein in de buurt woon.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:57 schreef Monnet het volgende:
Die wedstrijd vanavond lijkt me best tof.
Ohja, uiteraard. Zonder pak kan het ook niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Overhemden met dubbele manchet trek ik alleen aan wanneer ik een pak draag. Vind het anders een beetje overdressed
Een juridisch café om half elf 's ochtends. Gezellige boel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:23 schreef Monnet het volgende:
Zojuist in het juridisch café alle scenario's gehoord waarin Bulgarije/Tsjechië/Slovenië/Griekenland/Denemarken/IJsland/Noorwegen/Roemenië/Portugal naar het WK gaat. Genot, zo'n internationale master.
Óf een eindeloos feest óf een stel alcoholisten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een juridisch café om half elf 's ochtends. Gezellige boel.
Gewoon een koffietje op de faculteit, niks mis mee.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een juridisch café om half elf 's ochtends. Gezellige boel.
Point taken, Erik.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 08:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je bent nog steeds van mening dat fiscaal herwaarderen met een winst als gevolg per definitie niet mogelijk is? Daar begon het immers mee.
Lees anders eens:
V-N 2013/22.9: Opzegging vaststellingsovereenkomst. Waardering van de posities van een delta-hedging market maker
Je zal toch echt minder halsstarrig vast moeten houden aan wat bedrijfseconomisch wel of niet is toegestaan en welk label daarop geplakt wordt.
Wederom dank voor je informatieve antwoord.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het begon allemaal met de vraag of het fiscaal was toegestaan, en of het fiscaal winst is. Fiscaal is herwaarderen gewoon winst. Uitgangspunt bij de fiscaliteit is de bedrijfseconomie, tenzij. Fiscaal is gewoon een hoop winst (en een deel weer niet, denk aan de deelnemingsvrijstelling).
Ik beweer niet dat een herwaardering bedrijfseconomisch sec een winst is, want dat is het niet. Ik probeer te laten zien dat het herwaarderen bedrijfseconomisch kennelijk ook onder het 'winstbegrip' valt, anders zou je het niet moeten uitsluiten door middel van een dergelijke (wettelijke) reserve. De term winst in deze is gewoon niet helemaal goed, maar bij gebrek aan beter hanteer ik 'm. Waarom immers een reserve vormen (die later zelfs nog kan vrijvallen) als er niets te reserveren valt? Met andere woorden: waarom een 'faciliteit' introduceren als dat niet nodig is?
Een voorbeeld om het bovenstaande te illustreren (ik kan even verder niets anders bedenken). Het staken van een onderneming wordt (fiscaal) gezien als een afrekenmoment ('verkoop van de onderneming'). Er is een faciliteit die ervoor zorgt dat je (onder voorwaarden) (nog) niet hoeft af te rekenen. Zou die faciliteit nodig zijn geweest als het staken van een onderneming uberhaupt niet gezien zou worden als een afrekenmoment (dan wel winst)? Nee. Betekent dit dat we (als we de faciliteit gebruiken) fiscaal winst hebben? Nee. Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat deze fiscale faciliteit een soort reserve is die later vrijvalt (ik ga hierbij overigens compleet voorbij aan het begrip reserve).
Misschien een nog duidelijker voorbeeld van wat ik probeer te zeggen: jij zegt dat alle appels die jij in je hand hebt ''winst' zijn. Vervolgens schrijf je ergens op dat de groene appels geen 'winst' zijn (herwaarderingsreserve) omdat die dingen niet te kanen zijn en dus niet beschouwd worden als winst (bedrijfseconomisch geen winst), dan impliceer je daarmee dat de groene appels wel in de 'winst' zouden vallen als jij ze niet zou uitsluiten (herwaarderingsreserve)'.
Veel duidelijker kan ik mijn standpunt niet uitleggen. Je houdt nog steeds te veel vast aan het (bedrijfseconomische) begrip 'winst'.
Maar zoals ik eerder zei is dat niet heel ongewoon. Bedrijfseconomen en fiscalisten snappen elkaar soms totaal niet.
edit: een herwaarderingsreserve kan immers ook vrijvallen ten laste van de W&V. Dan is het toch 'winst'?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Óf een eindeloos feest óf een stel alcoholisten.
Ik zou juist op het tentamen shinen en zeggen dat het sec wel kan, mits gkg in het oog wordt gehouden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:30 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Wederom dank voor je informatieve antwoord.
Mijn denkfout is inmiddels aan het licht gekomen. Ik was in de veronderstelling dat een wettelijke reserve ook weer kon verdwijnen doordat het activum is afgewaardeerd. Maar zoals ik het nu begrijp zal die hoe dan ook vrijvallen ten gunste van de winst.
Wat betreft fiscaal herwaarderen, zoals ik al zei tegen Erik, mijn boek zegt gewoon dat het niet kan. Vandaar dat ik tot mijn tentamen even mijn oogkleppen ophoud.
Er zal bijvoorbeeld worden gevraagd wat de fiscale belastbare winst is. Mijn docent wil dat die dan hoger uitkomt dan de bedrijfseconomische,omdat je niet mag herwaarderen en dus minder afschrijvingskosten hebt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zou juist op het tentamen shinen en zeggen dat het sec wel kan, mits gkg in het oog wordt gehouden.
Ach, ik begrijp je ook wel. Wat ik vroeger wel eens deed was het antwoord opschrijven dat de docent verwachtte, om vervolgens ergens tussen haakjes te melden wat ik wilde meldenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:04 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Er zal bijvoorbeeld worden gevraagd wat de fiscale belastbare winst is. Mijn docent wil dat die dan hoger uitkomt dan de bedrijfseconomische,omdat je niet mag herwaarderen en dus minder afschrijvingskosten hebt.
Weet niet of die dan zo'n wijsneusirege opmerking kan waarderen
Dat doe ik ook wel eens inderdaadquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, ik begrijp je ook wel. Wat ik vroeger wel eens deed was het antwoord opschrijven dat de docent verwachtte, om vervolgens ergens tussen haakjes te melden wat ik wilde melden
Overigens is er nog wel een latente belastingclaim natuurlijk.
Het zou ook nogal triest zijn als een jongen van jouw leeftijd om half drie 's middags niet wakker kon blijven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:37 schreef Yreal het volgende:
zowaar, ik blijf wakker tijdens strafprocesrecht
Het is mij nog niet gelukt langer dan 3 minuten mijn aandacht erbij te houden tot vandaagquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zou ook nogal triest zijn als een jongen van jouw leeftijd om half drie 's middags niet wakker kon blijven.
Het klinkt alsof je er trots op bent.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het is mij nog niet gelukt langer dan 3 minuten mijn aandacht erbij te houden tot vandaag
Ik ben er wel trotst op dat het nu wel luktquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je er trots op bent.
Het lijkt me echt heel vervelend als alles wat je voor de studie leest zo een vervelende/zware/lastige opgave isquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik ben er wel trotst op dat het nu wel lukt
Ik heb inderdaad de nodige vakken die ik als een moetje beschouw, maar ik wil best vaker mijn liefde voor bepaalde vakken verkondigen hoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:55 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Het lijkt me echt heel vervelend als alles wat je voor de studie leest zo een vervelende/zware/lastige opgave is. Dat is wel de indruk die ik bij jou heb, lijkt me echt een kutstudie dan
.
Welke vakken vind jij leuk?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad de nodige vakken die ik als een moetje beschouw, maar ik wil best vaker mijn liefde voor bepaalde vakken verkondigen hoor
(Inmiddels) IB, VPB, goederenrecht, ondernemingsrecht, contractenrecht, Aansprakelijkheidsrecht, Loonheffing, staatsrecht, successie en internationaal belastingrecht.quote:
Nouja het was niet lullig bedoeld hoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad de nodige vakken die ik als een moetje beschouw, maar ik wil best vaker mijn liefde voor bepaalde vakken verkondigen hoor
Bestuursrecht ook toch?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
(Inmiddels) IB, VPB, goederenrecht, ondernemingsrecht, contractenrecht, Aansprakelijkheidsrecht, Loonheffing, staatsrecht, successie en internationaal belastingrecht.
Ik heb inderdaad aan een behoorlijk aantal vakken een schijthekel en zou toch wel mijn eerstgeboren kind offeren voor zo'n matrix plugquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:03 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nouja het was niet lullig bedoeld hoor, het viel me gewoon op. Lijkt me oprecht heel vervelend om zo te moeten studeren. Ik heb ook vakken die ik wat minder vind maar dat zijn er echt maar 1 of 2 en dan vind ik de stof nog wel interessant maar een beetje taai o.i.d.
Een prive-uitgave kan toch ook per bank bijvoorbeeld? Kun je dan niet gewoon de grootboekrekening Prive uitlezen?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:04 schreef Ties02 het volgende:
Wanneer neem je nou privé-uitgaven mee als onttrekking bij het IB winstbegrip?
Vet onduidelijke opgaven.. Als er nou staat dat er geld uit de kas wordt gehaald ja dan is het duidelijk, maar gewoon 'privé-uitgaven' ?
alles dat niet in verband staat met de onderneming is prive.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:04 schreef Ties02 het volgende:
Wanneer neem je nou privé-uitgaven mee als onttrekking bij het IB winstbegrip?
Vet onduidelijke opgaven.. Als er nou staat dat er geld uit de kas wordt gehaald ja dan is het duidelijk, maar gewoon 'privé-uitgaven' ?
Hoever ben je nu met je bachelor Yreal? Hoeveel vakken moet je nog?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
alles dat niet in verband staat met de onderneming is prive.
Volgens mij denk jij te moeilijk. Als er in zo'n casus prive-uitgaven worden vermeld dan moet je er gewoon van uitgaan dat dat relevant is en dat je dat dus moet meenemen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:14 schreef Ties02 het volgende:
Maar hoe weet je nou of er geld uit de onderneming wordt onttrokken voor privé uitgaven of dat er gewoon privé, geld wordt uitgegeven (wat dus geen onttrekking is en de belastbare winst niet beïnvloed).
Er wordt gewoon een casus gegeven met allemaal feiten en dan: - de privé-uitgaven van het echtpaar bedragen 30.000
In de antwoorden staat bij de vermogensvergelijking die 30.000 als onttrekking, maar hoe kan je dat nou weten? Of zit ik verkeerd ergens.
zie dmquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hoever ben je nu met je bachelor Yreal? Hoeveel vakken moet je nog?
Ohquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:17 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Volgens mij denk jij te moeilijk. Als er in zo'n casus prive-uitgaven worden vermeld dan moet je er gewoon van uitgaan dat dat relevant is en dat je dat dus moet meenemen.
scheiding van vermogen van prive en onderneming, zodra er iets uit de pot onderneming voor prive is gebruikt is het een onttrekking.quote:
Nee serieus. Wat zou de toegevoegde waarde kunnen zijn van het feit dat er met privegeld van buiten de onderneming om boodschappen bij AH worden gedaan? Niets natuurlijk.quote:
en toen kwam jij weer langs...quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:20 schreef eriksd het volgende:
Hadden we zomaar een inhoudelijke discussie in dit topic.
Haal jij je P nou maar opa.quote:
Het onderscheid privevermogen en ondernemingsvermogen is niet hetzelfde als privekosten en ondernemingskosten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
scheiding van vermogen van prive en onderneming, zodra er iets uit de pot onderneming voor prive is gebruikt is het een onttrekking.
Je moet niet het onmogelijke vragen.quote:
Rechtsgeschiedenis en strafrecht 1 zijn de laatste vakken van het jaar en tevens mijn laatste P vakkenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je moet niet het onmogelijke vragen.
Toch is het wel opmerkelijk dat je nergens tegen een plafond aanloopt. Zelfs bij ons zijn er een aantal vakken waarvoor je je zonder P niet in mag schrijven. Sowieso het Bachelor Essay.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rechtsgeschiedenis en strafrecht 1 zijn de laatste vakken van het jaar en tevens mijn laatste P vakken
En dan al op naar de master dus? Of die pas volgend jaar?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rechtsgeschiedenis en strafrecht 1 zijn de laatste vakken van het jaar en tevens mijn laatste P vakken
nouwja, dan is het al volgend jaar hequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
En dan al op naar de master dus? Of die pas volgend jaar?
de meeste vakken komen toch ook weer terug in de verschillende schakelprogramma's, dus mensen met beperktere voorkennis kunnen er toch wel aan deelnemen. Om het dan voor juridische bachelors wel te beperken is ook wat overdreven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Toch is het wel opmerkelijk dat je nergens tegen een plafond aanloopt. Zelfs bij ons zijn er een aantal vakken waarvoor je je zonder P niet in mag schrijven. Sowieso het Bachelor Essay.
Ja, dat klopt. Hoewel dat bij schakelprogramma's in het verleden wel eens tot problemen heeft geleid. Zo was bestuursrecht I en II een semester I vak. Wat dus betekende dat mensen die naar S&B wilden schakelen dat vak moesten halen voordat zij bij wijze van spreken inleiding in de rechtswetenschap hadden afgerondquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
de meeste vakken komen toch ook weer terug in de verschillende schakelprogramma's, dus mensen met beperktere voorkennis kunnen er toch wel aan deelnemen. Om het dan voor juridische bachelors wel te beperken is ook wat overdreven.
Je moet nu inderdaad dat basisprogramma afronden voordat je aan het deel mag beginnen waar je naar wil schakelen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Hoewel dat bij schakelprogramma's in het verleden wel eens tot problemen heeft geleid. Zo was bestuursrecht I en II een semester I vak. Wat dus betekende dat mensen die naar S&B wilden schakelen dat vak moesten halen voordat zij bij wijze van spreken inleiding in de rechtswetenschap hadden afgerond
Volgens mij hebben zij daar nu het een en ander op aangepast.
Verstandig. De UvA denkt af en toe dus wel nog na. Kan nog wel eens een hele grote universiteit worden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je moet nu inderdaad dat basisprogramma afronden voordat je aan het deel mag beginnen waar je naar wil schakelen.
Ik heb een website voor je "that will blow your mind". Serieus.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:41 schreef Ryon het volgende:
http://waarheid.webs.com/index2.html
Dit soort teksten zijn trouwens ook geweldig. Fantastisch wat een tijd en energie daar in is gestoken.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:41 schreef Ryon het volgende:
Dit soort teksten zijn trouwens ook geweldig. Fantastisch wat een tijd en energie daar in is gestoken.
quote:(deze tekst is 18+, er worden barbaarse en meedogenloze activiteiten besproken zoals Oorlog)
De tekst is ook best wel hard en aggressief.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb een website voor je "that will blow your mind". Serieus.
Typische geïndoctrineerde MSM-praat weerquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:54 schreef Ryon het volgende:
Aan de andere kant ook wel weer droevig. Dat soort sites geven wel een inkijkje in personen die in een volledige psychose verkeren. Ook geen feest.
weten we tenminste dat ze gek zijnquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:54 schreef Ryon het volgende:
Aan de andere kant ook wel weer droevig. Dat soort sites geven wel een inkijkje in personen die in een volledige psychose verkeren. Ook geen feest.
Alu-hoedjes. JWZ.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:54 schreef Ryon het volgende:
Nog een keer really?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:16 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Gezagvoerder Duif is in ieder geval geen ezel.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:41 schreef Ryon het volgende:
Er gaat een wereld voor je open.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:24 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..], nog nooit tegengekomen zulke mensen.
Ik vind het zo lullig van die eigenaar van die autoquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
http://nos.nl/l/562705
Eén van de mooiste stukjes van de binnenstad hier
over een paar jaar; Maastricht aan zee.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Is zoiets in een ver verleden niet al eens eerder gebeurd?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Dat was met een trap die doorzaktequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:54 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Is dat in een ver verleden niet al eens eerder gebeurd?
Ook met een dode tot gevolg
Oja inderdaadquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:54 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat was met een trap die doorzakte
Knap lulligquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:54 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
edit: Ik zie nu pas dat het nog een gehandicaptenplek is ook![]()
![]()
Jij liet ook niets van je horen jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:01 schreef Speedy_T het volgende:
Mensen die beloven terug te bellen maar het niet doen
Ik snap hem nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:37 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jij liet ook niets van je horen ja
quote:
quote:
Utrecht. Waar de stad je wielklem is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Oké ik snap het nu
[ afbeelding ]
Die rijdt voorlopig nergens naartoe
Kun je dat niet ergens laten drukken en inbinden? Kost een hoop geld maar dat kost het uitprinten sowieso al.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:17 schreef Speedy_T het volgende:
Shit vanaf volgend blok heb ik zo'n vak waar ik zo'n 1000 pagina's voor moet uit gaan printen
Zie jij flatgebouwen met schotels?quote:
Vervelend, maar goed te doen bij printers op de Poort. Ik spreek uit ervaringquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:17 schreef Speedy_T het volgende:
Shit vanaf volgend blok heb ik zo'n vak waar ik zo'n 1000 pagina's voor moet uit gaan printen
Ja, naast Roeterseiland zit een copyshop waar je dat voor een klein bedrag kan doen. Als het gaat om meer dan 500 pagina's scheelt dat veel tijd en geld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun je dat niet ergens laten drukken en inbinden? Kost een hoop geld maar dat kost het uitprinten sowieso al.
Kijk, ideaal.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, naast Roeterseiland zit een copyshop waar je dat voor een klein bedrag kan doen. Als het gaat om meer dan 500 pagina's scheelt dat veel tijd en geld.
Hoe werkt dat dan precies? Moet je dan een usb-stick met al je files meenemen of zo?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, naast Roeterseiland zit een copyshop waar je dat voor een klein bedrag kan doen. Als het gaat om meer dan 500 pagina's scheelt dat veel tijd en geld.
uitprintenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:17 schreef Speedy_T het volgende:
Ten eerste omdat ik die niet heb. Ten tweede omdat dat kut werktquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:26 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
uitprintenwaarom niet via een e-reader of ipad?
Ja, dat dingetje vervolgens aansluiten op een computer en printen maar. Het wordt goedkoper naar mate je meer print. Plus je kan het voor een paar euro in een map laten binden zodat het makkelijker te lezen is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:26 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan precies? Moet je dan een usb-stick met al je files meenemen of zo?
Precies datquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:36 schreef Ryon het volgende:
ik print ook zoveel mogelijk. Veel fijner om met het pennetje door een stapel papier heen te gaan dan op een beeldscherm.
Klopt. Het is makkelijker qua bijschrijven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:36 schreef Ryon het volgende:
ik print ook zoveel mogelijk. Veel fijner om met het pennetje door een stapel papier heen te gaan dan op een beeldscherm.
¤ 0,011 per pagina volgens de site plus ¤4,10 opstarttarief. Plus nog wat voor dat inbinden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:35 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat dingetje vervolgens aansluiten op een computer en printen maar. Het wordt goedkoper naar mate je meer print. Plus je kan het voor een paar euro in een map laten binden zodat het makkelijker te lezen is.
Bij de Poort ben je voor 1000 pagina's iets van 50 euro kwijt. Bij een copyshop minder dan de helft denk ik. Hangt van de korting af.
Gratis OV, mooi was die tijd jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:43 schreef Paxcon het volgende:
Gewoon met gratis OV naar Groningen en printen voor 0,016¤
Wat dat betreft zit ik wel aan mijn kilometersquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 18:55 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nou en of. Eigenlijk heb ik daar te weinig uit gehaald.
Ik heb nog zo'n onbeperkte kaart gehad. De goeie ouwe tijd waarin je als vwo-scholier 380 gulden stufi kreeg.quote:
Destijds genoeg voor vier huizen met elk bewaking en een (toen nog zeer zeldzame) Zuid-Amerikaanse schoonmaakster.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb nog zo'n onbeperkte kaart gehad. De goeie ouwe tijd waarin je als vwo-scholier 380 gulden stufi kreeg.
Nou laten we het niet overdrijven, maar naar school gaan was een lucratieve bezigheid in die tijd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Destijds genoeg voor vier huizen met elk bewaking en een (toen nog zeer zeldzame) Zuid-Amerikaanse schoonmaakster.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb nog zo'n onbeperkte kaart gehad. De goeie ouwe tijd waarin je als vwo-scholier 380 gulden stufi kreeg.
De trein reed wel alleen naar het Oosten toen, toch?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Erik Jonathan Sd tochquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
De trein reed wel alleen naar het Oosten toen, toch?
Enkeltjes inderdaad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:37 schreef eriksd het volgende:
[..]
De trein reed wel alleen naar het Oosten toen, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |