Winkeltje in Assendorp waar je een taart kan laten maken: klik.quote:Op maandag 28 oktober 2013 15:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Weet er hier iemand een leuk adresje voor een mooie taart? Mijn vriend wordt 30 en ik wil eens iets anders dan de standaard slagroomtaart. Omg. Zwolle
Ja he? Ik vond ze toen ze nog warm waren lekker genoeg om op te eten, maar inderdaad veel te compact.quote:Op maandag 28 oktober 2013 16:32 schreef loecje het volgende:
[..]
afgelopen weekend ook de ricottacakejes met bessen en lemon curd gemaakt.
het beslag was heerlijk, maar de cakejes zelf vielen erg tegen.
de smaak is lekker maar de cakejes zijn erg compact.
het zelfrijzende bakmeel lijkt nogal nutteloos. ik zie ook niet waarom ik het zelfrijzend bakmeel voorzichtig door het beslag moest spatelen, van de luchtigheid van het begin is na het bakken niets meer van over.
ja echt jammer, het deeg was echt super lekker dus ik had hoge verwachtingen.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:40 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ja he? Ik vond ze toen ze nog warm waren lekker genoeg om op te eten, maar inderdaad veel te compact.
Ook maar even het een en ander gekocht. Ik heb nu steranijs, kruidnagel, kaneelstokjes en vanille. Niet dat ik een van die dingen direct nodig heb, maar dan heb ik het maar vast in huisquote:Op maandag 28 oktober 2013 18:41 schreef Xaryna het volgende:
Ik was net bij de Lidl en ze hebben heel veel goedkope bakspulletjes! Tijdelijke producten zoals ingrediënten (cacao, kaneelstokjes, steranijs, kruidnagel, hazelnoten, en nog wat dingetjes) en suikerversieringen, maar ook vormpjes. Ik had me een half jaar geleden sufgezocht naar een cakevorm onder de 25 cm die niet ook smaller was. Ze hebben nu dus een heel aantal kleine bakvormen, silicone vormen en wat andere accessoires.
Als t Vliegerhuys in Zwolle hun appeltaart nou eens gingen verkopen.. Of je neemt iedereen daarmee naartoequote:Op maandag 28 oktober 2013 15:28 schreef Cyntiaa het volgende:
Weet er hier iemand een leuk adresje voor een mooie taart? Mijn vriend wordt 30 en ik wil eens iets anders dan de standaard slagroomtaart. Omg. Zwolle
of iets frissers met aardbei of framboos door de crème, past goed bij alle drie de lagenquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 21:57 schreef Myraela het volgende:
Ik wil voor dit weekend een taart voor mijn oma gaan maken. Nu dacht ik aan 3 lagen. één laag vanille cake, in het midden een dunne laag meringue in gesmeerd met witte chocolade zodat het krokant blijft en een derde laag van brownie chocolade cake.
Wat voor vulling zou ik dan tussen de lagen doen? Ik dacht zelf een witte chocolade botercreme.
Ik zat ook al te denken dat het wel een beetje (quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:20 schreef kvd het volgende:
[..]
of iets frissers met aardbei of framboos door de crème, past goed bij alle drie de lagen
ik zou het doen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zat ook al te denken dat het wel een beetje () zwaar zou worden. Frambozen is misschien wel lekker.
ziet er goed uit, welk recept heb je gebruikt?quote:Op maandag 28 oktober 2013 21:38 schreef RunForrestRun het volgende:
Vanwege een paar bijna te rijpe bananen voor het eerst een bananenbrood gemaakt:
[ afbeelding ]
Ik vind de kleur een beetje gek, beetje grijzig (nu is de foto ook niet al te best want in het donker met flits), maar de smaak is erg goed. Volgende keer gaan er noten en misschien wat stukjes chocola in.
Voor 17 hotdogs (14 volgens de blogger)quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:28 schreef RockabeIIa het volgende:
A.s. vrijdag wil mijn zoon vanwege zijn verjaardag trakteren op school. En nu had ik dit willen maken: Hotdog Koekjes. Alleen het is mij onduidelijk hoeveel er van wat in gaat… Wie o wie kan mij verder helpen?
Graag gedaan. Ben benieuwd. Ziet eruit als leuke koekjes!quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:48 schreef RockabeIIa het volgende:
Ah dankjewel!!!
Als ik ze gemaakt heb zal ik ze komen showen
Er zijn zoveel dingen die niet veel tijd kosten om te maken. Waar hou je van?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:50 schreef xuryah het volgende:
Hoii!
Mijn vriend en ik vieren dit weekend onze verjaardag. Nou leek het me leuk om zelf een taart te maken.
Ik zoek een recept voor iets lekkers, maar die niet heel veel tijd kost om te maken.
Weten jullie misschien iets?Alle ideeën zijn welkom!
Ik houd echt van alles, daarom is het ook zo lastig :pquote:Op woensdag 30 oktober 2013 08:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er zijn zoveel dingen die niet veel tijd kosten om te maken. Waar hou je van?
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:00 schreef Myraela het volgende:
Tsja, ik vind een taart persoonlijk nooit lang duren. Het enige wat echt lang duurt in de oventijd. Dus zolang je een taart maakt uit maar één deeg, is het altijd redelijk snel klaar. Van appeltaart tot cheesecake of slagroomtaart.
Neig je meer naar fruit, of naar chocolade, of naar slagroomtaart? Of heeft je vriend misschien wel een duidelijke voorkeur?
Voor hoeveel mensen moet het zijn? Kan je ook individuele dingen maken?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:03 schreef xuryah het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik denk dat onze voorkeur toch uit gaat naar iets met fruit.
Chocola kan ook, maar moet niet te machtig zijn.
Een slagroomtaart is eigenlijk de enige taart die ik niet zo boeiend vind.
Ongeveer 20 mensen denk ik.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:24 schreef kvd het volgende:
[..]
Voor hoeveel mensen moet het zijn? Kan je ook individuele dingen maken?
Makkelijk is bv om fruitschelpjes (http://www.24kitchen.nl/recepten/exotische-vruchtenschelpjes) te maken, waarbij je eventueel nog kan smokkelen met de banketbakkersroom (http://www.ah.nl/appie/zoeken?rq=banketbakkersroom)
Van de AH, deze: klikquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 22:58 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ziet er goed uit, welk recept heb je gebruikt?
Ik wou zeggen MonChou taart...Maarja, dat is én slagroom, én machtig....quote:Op woensdag 30 oktober 2013 09:03 schreef xuryah het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik denk dat onze voorkeur toch uit gaat naar iets met fruit.
Chocola kan ook, maar moet niet te machtig zijn.
Een slagroomtaart is eigenlijk de enige taart die ik niet zo boeiend vind.
Waarom geen macarons?quote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:09 schreef casper019 het volgende:
Ik wil heel graag eens wat gaan bakken met amandelmeel.. echter vind ik hier bijna geen recepten voor
weet iemand een goeie site voor recepten daarmee?
cakes enzo..
Geen zin inquote:
Monchou taart is wel erg lekker! Misschien dat ik dat toch maar ga doen danquote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:10 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ik wou zeggen MonChou taart...Maarja, dat is én slagroom, én machtig....
Maar wel lekker snel klaar
http://www.smulweb.nl/recepten/&query=amandelmeelquote:Op woensdag 30 oktober 2013 21:09 schreef casper019 het volgende:
Ik wil heel graag eens wat gaan bakken met amandelmeel.. echter vind ik hier bijna geen recepten voor
weet iemand een goeie site voor recepten daarmee?
cakes enzo..
nee dat is niet helemaal wat ik zoek, ik wil meer een naturel of vanille of citroen, of kokos cake maken oid.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:17 schreef kvd het volgende:
[..]
http://www.smulweb.nl/recepten/&query=amandelmeel
eerste hit bij zoekopdracht...
http://www.foodbook.nl/recepten/251/luchtige-amandelcakequote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:12 schreef casper019 het volgende:
[..]
nee dat is niet helemaal wat ik zoek, ik wil meer een naturel of vanille of citroen, of kokos cake maken oid.
Ik zoek eigenlijk vooral een recept voor amandelmeel in combinatie met(geur en smaak loze) kokosolie, schijnt beide erg gezond te zijn dus lijkt me leuk daar een keer wat mee te maken
dus als iemand daar miss een recept voor weet? Of waar ik dat kan vinden?? AUB!!
Net gemaakt, Rozijnen-banaan cake (1e plakkie eraf)
[ afbeelding ]
Het is gingerbreaddeeg. Dat is inderdaad donkerder. En heel hard, zodat je dat huisje jarenlang kunt bewaren. Ook kun je het opeten hoor, maar ik houd 'm graag nog even heel. Tenzij m'n kinderen te erg zeurenquote:Op vrijdag 1 november 2013 13:31 schreef lady-wrb het volgende:
waar is dat koekhuis eigenlijk van gemaakt? het is geen gewoon koekdeeg zeker? het is donkerder zo te zien. is het peperkoek ?
Klinkt als een perfecte lievelingstaart. Ik hou zooo van frambozen. En van meringue!quote:Op vrijdag 1 november 2013 13:37 schreef Myraela het volgende:
Meringue taartlaag staat in de oven.Verder heb ik frambozen voor de vulling.
De brownie laag vervang ik door een extra normale biscuit. Meer is niet altijd beter.
Wowquote:Op vrijdag 1 november 2013 07:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Mmmm heerlijk al die appeltaarten!En die rozijnen-banaancake ziet er ook lekker uit.
Ik heb gisteren een Halloweenhuisje gemaakt bij een dagworkshop van de Koekenbakkers. Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik dacht het al. daar had ik vorig jaar die stapelkoekjeskerstboom van gemaakt.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:11 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Het is gingerbreaddeeg. Dat is inderdaad donkerder. En heel hard, zodat je dat huisje jarenlang kunt bewaren. Ook kun je het opeten hoor, maar ik houd 'm graag nog even heel. Tenzij m'n kinderen te erg zeuren(het Snoopyhuisje en het smurfenhuisje waren ook na een week opgegeten
).
En het is nog eens supergoed gelukt ook.quote:Op vrijdag 1 november 2013 16:13 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Klinkt als een perfecte lievelingstaart. Ik hou zooo van frambozen. En van meringue!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |