twitter:dijkshoorn twitterde op maandag 14-10-2013 om 09:24:48Ik ga even drie uur huilend onder de douche staan. De nieuwe Borsato gehoord... reageer retweet
twitter:dijkshoorn twitterde op maandag 14-10-2013 om 09:29:10Blijft hilarisch, dat iemand die dit soort bij elkaar geplakte onzin maakt, anderen gaat vertellen dat ze niet toe zijn aan een zangcarrière reageer retweet
ik ga proberen hem actief te ontwijken de komende weken, bedankt voor de waarschuwingquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:39 schreef Atmosphere82 het volgende:
Wees blij, ik vind het tot nu toe echt één van de allerslechtste nummers die ik ooit heb gehoord. Elandenpoep, niets meer dan dat.
Idd, en ik mag het wel een hele prestatie noemen om dáár nog overheen te gaan.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:43 schreef Atmosphere82 het volgende:
Het nummer 'Rood' is minder erg dan dit vind ik...
mag ik over jou heen?quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:44 schreef female81 het volgende:
[..]
Idd, en ik mag het wel een hele prestatie noemen om dáár nog overheen te gaan.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nog niet gehoord en dat ben ik van plan zo te houden.
De raps en teksten zijn idd wel van hetzelfde niveau als het koningslied.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:56 schreef pikinhand het volgende:
Ik was niet zo verbaasd want je weet van te voren al dat het rommel zou zijn. Het is gewoon een bij elkaar gegooid zootje, stuk langzaam, stukje house, een brallerige tekst die nergens over gaat maar puur probeert belangrijk te klinken, een stukje rap.
Als ik die omschrijving nog eens lees besef ik dat dat net zo goed op het Koningslied zou kunnen slaan, het zijn dan ook allebei overgeproduceerde bedachte producten, gemaakt met het idee ´dat vinden anderen vast goed´ in plaats van dat de makers het zelf goed vinden.
Ik denk dat ie gewoon het hele spoor bijster is. Niet weet hoe die opnieuw aansluiting kan krijgen met de betere artiesten in Nederland. Hij is me een partij afgegleden.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:03 schreef Jivis het volgende:
Drie verschillende doelgroepen willen aanspreken door een ballad met dance en hiphop te mixen...Het is wel heel duidelijk dat Borsato zoveel mogelijk cash wil binnentrekken met dit nummer.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nog niet gehoord en dat ben ik van plan zo te houden.
twitter:ngriffioen twitterde op maandag 14-10-2013 om 08:54:02#muziek verbindt, troost en is een uitlaatklep. @borsato wat een singel vol verschillende emoties. Weer een parel voor je muzikale erfenis reageer retweet
quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:10 schreef Evertjan het volgende:
twitter:ngriffioen twitterde op maandag 14-10-2013 om 08:54:02#muziek verbindt, troost en is een uitlaatklep. @borsato wat een singel vol verschillende emoties. Weer een parel voor je muzikale erfenis reageer retweet
Inderdaad!quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:44 schreef female81 het volgende:
[..]
Idd, en ik mag het wel een hele prestatie noemen om dáár nog overheen te gaan.
Jep, en Ali B moet verboden worden 'muziek' te maken. Sowieso is er veel te veel aandacht voor die gast in de media!quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:01 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
De raps en teksten zijn idd wel van hetzelfde niveau als het koningslied.
Het is verschrikkelijk. Een steniging voor componist en uitvoerende artiesten is hier wel op zijn plaats.
John Mayer met Marco Borsato vergelijken, dat gaat er bij niet in...quote:
quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:10 schreef Evertjan het volgende:
Uitstekende recensie.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:16 schreef Hexagon het volgende:
Wat een ellende weer dit. Marco begint onderhand steeds meer een soort karikatuur van zichzelf te worden. Hij probeert zichzelf na te doen door een soort doordrukje van Rood te maken. Daarbij kun je met een lijstje cliche's gaan zitten en die allemaal een voor een afstrepen. Het lijkt alsof Borsato in een soort parallel universum terecht is gekomen waar hij een soort formule voor perfecte muziek lijkt te hebben gevonden. Marco is de koning van de absolute kitsch en weet in ieder geval de schijn op te houden dat hij dat niet door heeft. Dat maakt het op een of andere manier ook ergens hilarisch.
Door dat laatste is het net wat minder erg vind dan Rood of het nog ergere Zij. Het klinkt raar. Maar op een of andere manier lijkt de fut er een beetje uit. Het nummer is intens kut maar de scherpste randjes zijn er vanaf. We hebben het allemaal wel eens eerder gehoord en Marco weet de grenzen van zijn eigen wansmaak nergens meer te verleggen, zoals hij daar in eerdere singles mee grossierde.
Het lijkt op het afzwakkende effect van terrorisme. Bij een bomaanslag raakt iedereen in paniek en bij twee ook. Maar na tig bomaanslagen raakt men er aan gewend en is het effect weg. Zo is dat ook met het muzikale terrorisme van Borsato en Ewbank.
Je kunt van John Mayer vinden wat je wil, maar hij heeft tenminste een eigen identiteit die hij niet laat bedoezelen door rare samenwerkingen aan te gaan met rappers en dj's (op zijn cd's althans).quote:
twitter:Kittytwitty73 twitterde op maandag 14-10-2013 om 15:15:25@AliBouali @Maaike77 @borsato @bag2bank @johnewbanknl @BaggiBegovic Wat een hit. Voor mij een echte nummer 1 #muziek reageer retweet
Nee dat mag niet, want dan ben je dom. Zoiets had Ali B toch een keer geopperd?quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:22 schreef Luigi het volgende:
En je mag er niks van zeggen he.
Oh, wat zou je ze graag uitlachen met hun Voice, hun Barbie op de camping, hun Geer en Goor nivootje. Al die oppervlakkigheid, die zo uitgemolken is dat het gewoon zeer doet. Alles voor het 'waar is dat feestje!!1111' volk, want ach, het is zo gezellig en jongens doe nu gewoon mee WANT GVD HET IS TOCH GEWOON GEZELLIG JA TOCH!.
Ik wil niet zeggen dat dit soort 'artiesten' dood moeten maar als de revolutie komt, heb ik een lijstje.
Irriteer ik me ook wel eens aan. Komt er een artiest met een nieuwe cd, helemaal top, dit dat alles. Jaar later komt diezelfde artiest met weer een nieuw album, dan hoor je Giel ineens wel zeggen ja, want je vorige album was een beetje kut hè.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:20 schreef Merkie het volgende:
Echt verschrikkelijk idd. Beetje jammer dat Giel op de nooit kritisch z'n gasten aan de tand voelt.
Ja, nouja, dom, of een elitaire grachtengordel yup ofzo. Maar je zou dat hele Mediapark toch zo even te grazen willen nemen? En het volk dat dankbaar de reuzel die ze uitbraken oplikt, erbij?quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat mag niet, want dan ben je dom. Zoiets had Ali B toch een keer geopperd?
En altijd die slaapverwekkende songwriters in de ochtend die er elke keer voor zorgen dat ik bijna in slaap val op de snelweg, het is allemaal geweldig.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:25 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Irriteer ik me ook wel eens aan. Komt er een artiest met een nieuwe cd, helemaal top, dit dat alles. Jaar later komt diezelfde artiest met weer een nieuw album, dan hoor je Giel ineens wel zeggen ja, want je vorige album was een beetje kut hè.
Nu ook weer, maar ik kon deze keer toch wel merken dat Giel hem niet helemaal serieus nam, vooral die discussie of het house was of niet
Allemaal kippenvel momentjes. Nee echt hoor, wow, wát een emotie en het haar op m'n rug staat récht overeind, meid.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
En altijd die slaapverwekkende songwriters in de ochtend die er elke keer voor zorgen dat ik bijna in slaap val op de snelweg, het is allemaal geweldig.
Met alle liefde. Het is een kliekje dat elkaar veren in de poepert stopt, tel daar een makke kudde mensen bij op (de soort die dit soort muziek dus ''tof'' vindt'') en je hebt een hit te pakken.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:25 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, nouja, dom, of een elitaire grachtengordel yup ofzo. Maar je zou dat hele Mediapark toch zo even te grazen willen nemen? En het volk dat dankbaar de reuzel die ze uitbraken erbij?
En elke waardeloze cover is een Triggerfingertjequote:Op maandag 14 oktober 2013 15:27 schreef Luigi het volgende:
[..]
Allemaal kippenvel momentjes. Nee echt hoor, wow, wát een emotie en het haar op m'n rug staat récht overeind, meid.
Ik vind de covers meestal wel de moeite waard, zegt waarschijnlijk ook wel iets. Alhoewel er soms wel een leuk bandje voorbij komt hoor, het is niet allemaal kut.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:26 schreef Merkie het volgende:
[..]
En altijd die slaapverwekkende songwriters in de ochtend die er elke keer voor zorgen dat ik bijna in slaap val op de snelweg, het is allemaal geweldig.
Ja, en de reactie daarop heeft mij weer vertrouwen gegeven in het zelfcorrigerend vermogen van de Nederlandse samenleving.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:17 schreef Luigi het volgende:
Die Ewbank was toch ook van dat koningslied drama?
Misschien, maar de totaal allergische reactie van het Nederlandse entertainment kluitje deed me dan weer gruwen. Ze keken er echt oprecht van op dat er grote delen van Nederland niet op hun braaksel zat te wachten...quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, en de reactie daarop heeft mij weer vertrouwen gegeven in het zelfcorrigerend vermogen van de Nederlandse samenleving.
Toen ik vrijgezel was had ik bij dates altijd een belangrijke toetssteen. Als ze van Marco Borsato houdt dan is het "Pas op!".quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:10 schreef Evertjan het volgende:
Die ultieme, kinderlijk stampvoetende huilreactie van Ewbank zelf, dat ie zelf besloot om het maar terug te trekken vond ik nog het mooiste.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:30 schreef Luigi het volgende:
[..]
Misschien, maar de totaal allergische reactie van het Nederlandse entertainment kluitje deed me dan weer gruwen. Ze keken er echt oprecht van op dat er grote delen van Nederland niet op hun braaksel zat te wachten...
Ik vond het heerlijk te zien hoe zeer de geconfronteerd werden met de wereld buiten hun inteelt vijvertje. Dat zal ze uiteindelijk enkel isoleren.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:30 schreef Luigi het volgende:
[..]
Misschien, maar de totaal allergische reactie van het Nederlandse entertainment kluitje deed me dan weer gruwen. Ze keken er echt oprecht van op dat er grote delen van Nederland niet op hun braaksel zat te wachten...
Mja, ik weet het niet. Je hoeft van mij echt niet elke avond bij kaarslicht met een glas moeilijke rode wijn de werken van Reve te bestuderen, maar het lijkt wel of er een taboe heerst op alles wat een beetje voorbij het Toppers nivo gaat. Gemiddeld genomen dan, he. Als je ook ziet hoe makkelijk er over kunst en cultuur gedacht wordt. Dat baart best zorgen, vind ik.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vond het heerlijk te zien hoe zeer de geconfronteerd werden met de wereld buiten hun inteelt vijvertje. Dat zal ze uiteindelijk enkel isoleren.
Mwuah, het gaat m.i. niet zozeer om de kwaliteit maar om de pretenties: Marco Borsato (en Ewbank waarschijnlijk ook) neemt zichzelf serieus, en dat is het enge.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja, ik weet het niet. Je hoeft van mij echt niet elke avond bij kaarslicht met een glas moeilijke rode wijn de werken van Reve te bestuderen, maar het lijkt wel of er een taboe heerst op alles wat een beetje voorbij het Toppers nivo gaat. Gemiddeld genomen dan, he. Als je ook ziet hoe makkelijk er over kunst en cultuur gedacht wordt. Dat baart best zorgen, vind ik.
Het ergste van alles is misschien nog wel dat dit nummer vrijdag op 1 staat in de top-40 en we het de komende weken overal terug gaan horen. Er zijn dus blijkbaar genoeg mensen in Nederland die deze muziek gewoon kopen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mwuah, het gaat m.i. niet zozeer om de kwaliteit maar om de pretenties: Marco Borsato (en Ewbank waarschijnlijk ook) neemt zichzelf serieus, en dat is het enge.
Het nummer is gewoon een gedrocht, op een enorm goedkope manier wordt er getracht een emotioneel beeld te schetsen door simpelweg te beginnen over een kind wat geen eten heeft. Ik vind dit persoonlijk al zodanig walgelijk dat het nummer dan al meteen voor mij verpest is. Vervolgens krijg je een standaard slecht nummer met cliché Ali B.
Wat ik echter zorgelijk vind is dat dit nummer pretendeert een boodschap te hebben en dat Marco Borsato dit ook daadwerkelijk uitdraagt. Hij neemt zichzelf serieus, zonder enige vorm van zelfspot of zelfkritiek. Dat is simpelweg eng!
Dan heb ik 100x liever De Toppers. Simpele sjalala-klapklap-meezingmuziek, maar meer pretendeert het ook niet te zijn. Niet dat ik er naar luister, maar het is in elk geval niet eng en puur gericht op entertainment, zonder kinderen in Afrika te misbruiken als decor. Marco Borsato daarentegen is er echt heilig van overtuigd dat zijn nummer mensen 'kracht' geeft ofzo. Hij heeft geen zelfkritiek of zelfspot. Verschrikkelijk gewoon.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:59 schreef BadSnoopy het volgende:
Iedereen die hem niet wil horen en nu toch gaat klikken.![]()
Wit Lichtquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:03 schreef Luigi het volgende:
Had die patjepeeër ook niet ooit een film gemaakt ofzo? Voor het heilige Warchild gebeuren waar -ie het om de 5 minuten over heeft?
Hij speelde er in geloof ik. Nooit gezien. Nederlandse films stellen mij altijd teleur. Verschrikkelijk slecht vind ik het eigenlijk. Het bombardement, alles is liefde, echt, het is prima foltermateriaal voor Guantánamo Bay hoor, maar een filmliefhebber gaat er van huilen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:03 schreef Luigi het volgende:
Had die patjepeeër ook niet ooit een film gemaakt ofzo? Voor het heilige Warchild gebeuren waar -ie het om de 5 minuten over heeft?
Dat is inderdaad het nare. De muziekmaffia van Don Corleone Ewbank, zijn luitenant Borsato en voetsoldaten als Ali B., heeft zijn tentakels inderdaad overal in zitten. Ze hebben een hele hoop corrupte radiobazen op hun hand lijkt het.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:59 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het ergste van alles is misschien nog wel dat dit nummer vrijdag op 1 staat in de top-40 en we het de komende weken overal terug gaan horen. Er zijn dus blijkbaar genoeg mensen in Nederland die deze muziek gewoon kopen.
Prima verwoord. Dat is ook hetgene wat Marco Borsato voor mij de afschuwelijkste muziek maakt die er bestaat.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mwuah, het gaat m.i. niet zozeer om de kwaliteit maar om de pretenties: Marco Borsato (en Ewbank waarschijnlijk ook) neemt zichzelf serieus, en dat is het enge.
Het nummer is gewoon een gedrocht, op een enorm goedkope manier wordt er getracht een emotioneel beeld te schetsen door simpelweg te beginnen over een kind wat geen eten heeft. Ik vind dit persoonlijk al zodanig walgelijk dat het nummer dan al meteen voor mij verpest is. Vervolgens krijg je een standaard slecht nummer met cliché Ali B.
Wat ik echter zorgelijk vind is dat dit nummer pretendeert een boodschap te hebben en dat Marco Borsato dit ook daadwerkelijk uitdraagt. Hij neemt zichzelf serieus, zonder enige vorm van zelfspot of zelfkritiek. Dat is simpelweg eng!
Dan heb ik 100x liever De Toppers. Simpele sjalala-klapklap-meezingmuziek, maar meer pretendeert het ook niet te zijn. Niet dat ik er naar luister, maar het is in elk geval niet eng en puur gericht op entertainment, zonder kinderen in Afrika te misbruiken als decor. Marco Borsato daarentegen is er echt heilig van overtuigd dat zijn nummer mensen 'kracht' geeft ofzo. Hij heeft geen zelfkritiek of zelfspot. Verschrikkelijk gewoon.
Die film is trouwens enorm geflopt. Ook daar keerde de wal het schip.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wit Licht
Film niet gezien, maar hij zal ongetwijfeld om de vijf minuten met tranen in z'n ogen een negertje omhelzen.
Aan het fragment met Nico Dijkshoorn te horen was Giel het 100% met Nico eens trouwens.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:09 schreef Kper_Norci het volgende:
Toch zit ik al heel de dag 3FM te luisteren, buiten vanmorgen bij Giel heb ik het verder nog niet gehoor.
Gelijk afkloppen maar trouwens
Dat je gaat denken 'hadden ze dat maar nooit uitgevonden'.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Help, daar hoor ik het weer! Die autotune ook...![]()
Als je ietsje meer muzikale verfijning zoekt dan dat, of gewoon een aparte draai aan muziek, probeer dan eens een zender van onze zuiderburen (of hún zuiderburen); daar zit het wat meer in de cultuur. Doe ik erg vaak, is aan te raden. En dan heb ik het niet eens over overdreven 'moeilijke' muziek.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:39 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja, ik weet het niet. Je hoeft van mij echt niet elke avond bij kaarslicht met een glas moeilijke rode wijn de werken van Reve te bestuderen, maar het lijkt wel of er een taboe heerst op alles wat een beetje voorbij het Toppers nivo gaat. Gemiddeld genomen dan, he. Als je ook ziet hoe makkelijk er over kunst en cultuur gedacht wordt. Dat baart best zorgen, vind ik.
Die heb ik helaas gemist, zit niet de hele tijd op mijn eigen plek, vanavond ff terug luisteren. Dijkshoorn is sowieso altijd lachen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Aan het fragment met Nico Dijkshoorn te horen was Giel het 100% met Nico eens trouwens.
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)80%98Muziek%E2%80%99quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:12 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Die heb ik helaas gemist, zit niet de hele tijd op mijn eigen plek, vanavond ff terug luisteren. Dijkshoorn is sowieso altijd lachen.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:54 schreef Atmosphere82 het volgende:
Help, daar hoor ik het weer! Die autotune ook...![]()
Dit is de geestelijke bloedpest...
Thanks, maar moet het toch thuis doen want heb hier geen speakersquote:Op maandag 14 oktober 2013 16:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
http://www.3fm.nl/nieuws/(...)80%98Muziek%E2%80%99
Hier te beluisteren.Op het eind krijgt Giel de slappe lach en moet hij moeite doen om te zeggen dat hij het niet 100% eens is met Dijkshoorn.
Helemaal mee eens, het is om te kotsen inderdaad. En dan nog in combi met Ali B erbij pfff hoe erg wil je het hebben.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:52 schreef TC03 het volgende:
[..]
Moet genoeg zeggen.quote:Een nummer wat in climax begint en dan afzwakt naar ..een soort van pseudo filmisch geforceerd 'gevoelig moment' beetje slechte hans zimmer invloeden erbij inclusief een thumpgod...samme wat erg... En jahoor daar is ali ook weer met zn stukje 'rappen' alsof we weer naar het koningslied moeten luisteren
.
Jullie moeten echt eens ophouden elkaar op de schouders te kloppen want de dingen die jullie maken zijn gewoon extreem oninspirerende pulp. (dat of gejat uit italië, he marco!)
Die helpt elk nummer waar 'ie aan meewerkt linea recta de vernieling in, met dat spraakgebrek.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:16 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, het is om te kotsen inderdaad. En dan nog in combi met Ali B erbij pfff hoe erg wil je het hebben.
quote:http://www.geenstijl.nl/m(...)we_van_marco_bo.html
ANALYSE! De nieuwe van Marco Borsato
Dat je dan twee jaar doet over een nieuw nummer en dat het dan klinkt alsof je een dronken emoe aan een valse piano bindt en dit dan een lege liftschacht in trapt. Maar vervolgens heb je wel het lef om met veel gevoel voor grandeur jezelf bij Giel te omschrijven als zijnde je tijd ver vooruit en klaar is Marco. En nogmaals, het nummer klinkt alsof het gecomponeerd is op een My First Keyboard van FisherPrice waar eerst een kudde olifanten over klaar is gekomen. Maar goed. Soms moet je een nummer wat vaker luisteren. Komt het gewoon wat later binnen. Dat is met 'Muziek' van Marco Borsato niet het geval. Geloof ons, we hebben het getest en nu druipt er een smerige groene drab met klontjes uit onze oren. Uiteraard gaat Marco Borsato weer vol op het orgel. Waar films tegenwoordig allemaal driedimensionaal zijn, is de muziek van Marco drieëmotionaal: een opsomming van trieste emoporno op slechte rijm vol met dood, verdriet en verderf. Kunnen we met zijn allen heel boos over doen, maar wat had je dan verwacht? Dit is Marco Borsato. Wiens emotie nepper is dan de tieten van Big Brother Kelly. Wacht. We gooien de tekst even door de analyse. Dan ziet u het zelf.
Marco Borsato - Muziek
Kijk. Hier gaat het al fout. Tenzij dit uit een oefening komt waarbij je tegenstellingen bij elkaar moet zoeken. Links - Rechts. Nat - Droog. Marco Borsato - Muziek. Dan klopt het wel.
Ze hoort het huilen van haar zoontje
Pakt de baby in haar schoot
Bam. Gelijk hard binnenkomen op de emotie van Borsato's grootste doelgroep: uitgebaarmoederde huisvrouwen die commerciële Nederlandse popmeuk slikken alsof het de mannenblubber van hun tennisleraar is.
Hij heeft honger want er was vandaag geen water
En geen brood
Er zit over het algemeen meer diepte in een vingerhoedje dan in een nummer van Borsato, maar hij doet nu niet eens meer zijn best om het te verbergen. Hongerige baby's. HIER IS AL MIJN GELD, MARCO!
Dit was niet als in haar dromen
En die waren niet eens groot
Zoals we zeiden, Marco wil dat huisvrouwen van middelbare leeftijd zich makkelijk kunnen identificeren met zijn nummers.
Toch voelt zij geluk van binnen
Wanneer zij haar kleine troost
Dus een moeder voelt zich gelukkig als ze haar kind troost, ONDANKS het feit dat hij honger heeft. OH JA JOH, MARCO, DAT VERWACHT JE NIET!
Met haar stem haalt ze hem
Even bij zijn honger weg
Zonder woorden stil gezegd
Ja, prachtig hoor. Maar het maakt niet uit hoe schitterend je voor zo'n hongerjong zingt, als je hem niet te eten geeft, gaat hij gewoon dood. In feite zegt Marco hier dat het jongetje dood gezongen wordt door zijn moeder. Dus dat ventje weet precies hoe wij ons voelen nadat we het nieuwe nummer van Borsato hebben gehoord.
HaaaaaaAAAAAaaaahaaaaa
HaaaaaaAAAAAaaaahaaaaa
HaaaaaaAAAAAaaaaha
Ewbank wil even zijn symfonische grootheidswaanzin kwijt met een stukje bombastisch gekweel.
Soms raak ik verdwaald ergens in de tijd
Dat heet een jetlag, Marco.
Ben ik de algehele zin van het leven even kwijt
Blijkbaar weet Marco Borsato dus meestal wat de algehele zin van het leven is. Dat vinden wij een behoorlijke arrogante stelling van een veredelde volkszanger.
En juist met al die mensen hier om mij heen
Voel ik me dan alleen nog maar meer alleen
En juist met al die cliché's hier om ons heen, is dit nummer slechts nog maar slechter.
Maar dan hoor ik de muziek en die tilt me op
Ze overstemt alle klanken van de twijfels in mijn kop
Hoe klinkt de klanken van twijfel? Kan iemand ons dat uitleggen? Marco hoort dus twijfel in de vorm van klanken in zijn hoofd. Dat lijkt ons een psychische aandoening. Het klinkt als prachtige poëzie, maar het slaat als een lul op een drumstel dit.
En ik weet dat wat er ook gebeuren zal
Faillissement bijvoorbeeld.
Als ik struikel of ik val
Ik zo weer sta
Want ik heb altijd nog de muziiiiiiiiieeeeeeeek
Een hele belabberde manier om te omschrijven dat de muziek van Borsato niks meer is dan de Soundtrack of Fail.
Hij strijkt zijn handen door haar haren
En hij breekt van haar verdriet
Alle huisvrouwen soppen er een half IJsselmeer uit.
Hij wil zijn dochter zo graag troosten maar
zijn woorden reiken niet
Sop. Sop. Sop.
Waarom moest dit toch gebeuren
Was zijn vrouw niet veel te jong
Dit is al de tweede dode in dit nummer van Borsato. Eerst een kind. Nu een moeder. Dit begint een vrij ongezonde obsessie te worden.
Dan herinnert hij het liedje dat zij voor hun meisje zong
En allebei drijven zij even bij hun tranen weg op de klanken die zij kent
Als je niet reikende woorden zingt op een bekende melodie dan reiken ze wel. De moeder is overigens nog steeds dood, dus de troost die Borsato hier biedt is een escapistische hoax.
HaaaaaaAAAAAaaaahaaaaa
HaaaaaaAAAAAaaaahaaaaa
HaaaaaaAAAAAaaaaha
Kappen nou, Ewbank.
En dan volgt nu een stukje sinterklaasrijm van Ali B.
Het brengt de mensen samen
En het spreekt alle talen
O ja, het brengt de mensen samen. In blinde haat voor Borsatoaanse audiopis. Net als met dat vorige succesnummer van Ewbank, met die 'drie vingers in de lucht' en de storm van kritiek die je wist dat zou komen.
Het geeft ons motivatie
Als we bang zijn om te falen
Zoals met een nieuwe single na twee jaar muzikale stilte.
Het laat ons afdwalen
Als onze gedachtes razen
Dus 'het' -muziek, nemen we aan- laat ons afdwalen als onze razende gedachtes ons laten afdwalen van waar we eigenlijk mee bezig zouden moeten zijn. Helder.
Maar in een andere fase
Brengt het ons juist in extase
Een andere fase dan tijdens razende gedachten? Of als de muziek in een andere fase komt? Wees nou eens duidelijk, Ali.
Nu is het tijd om chill te zijn
Ho, wacht. Wij zaten nog in de fase dat we in extase moesten raken.
Nu is het tijd om los te gaan
Nee, nee, nee, we moesten chillen! Niet los gaan. Bipolair gedoe, dit.
Muziek helpt mij stil te zijn
Tijdens het los gaan? Of in de fase van het chillen? Compleet in de war, nu.
Muziek helpt mij om op te staan
Ah, je hebt een wekkerradio. Cool, Ali.
Dus als ik in de club zit
Wie gaat er nou naar een club om te zitten? Of is dat dan waar je in slaap valt en helpt de muziek je om op te staan? Misschien moet je dan niet naar de club gaan, maar gewoon naar bed.
Maak ik mij niet druk ik
Weet dat ik zal overwinnen
In de club? Je weet dat je zult overwinnen in de club? Hoezo? Is het weer vechten in de club dan? Is die B van Ali B dan van Badr?
Want ik heb altijd mijn muziiiiiieeeeeek
Makkelijk praat dat je altijd je muziek hebt als je pas een halfuurtje komt motivatiespeechen wanneer iemand 6k neerlegt.
Gooi die handen in de lucht
Als je deze voelt
Wat voelt? Je handen? Dus als je je handen voelt, moet je ze in de lucht gooien. Ook lullig voor dwarslaesiepatiënten. Of liggen er losse handen klaar voor concertgangers die je in de lucht kunt gooien als je ze weet te vinden? Verwarrend.
Stamp de voeten op de vloer
Als je deze voelt
Wacht. Bedoelt Ali B. dat we moeten stampen als we de vloer voelen? En onze handen in de lucht moeten gooien als we de lucht voelen? Want als 'deze' slaat op het liedje, dan had er 'dit' moeten staan.
Zet je verstand op nul
Sowieso een aanrader als je dit nummer luistert. Wat ook helpt is proberen je hersenstam doormidden te snijden.
Niks moet alles mag
Behalve de wereld redden. Dat moet van Marco.
Duwen met die handen
Want het dak gaat er af
Dit verwijst waarschijnlijk niet naar het Bijbelverhaal van Simson die drieduizend Filistijnen afslachtte door twee pilaren in de tempel van Dagan om te duwen en zo het dak te laten instorten, want we kunnen ons niet voorstellen dat Ali B. oproept om Borsato-fans massaal af te slachten. Nou ja, we kunnen het ons wel voorstellen, maar niet dat Ali B. dat zou doen op een track van Marco zelf.
Precies!quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:12 schreef female81 het volgende:
[..]
Dat je gaat denken 'hadden ze dat maar nooit uitgevonden'.
[..]
Als je ietsje meer muzikale verfijning zoekt dan dat, of gewoon een aparte draai aan muziek, probeer dan eens een zender van onze zuiderburen (of hún zuiderburen); daar zit het wat meer in de cultuur. Doe ik erg vaak, is aan te raden. En dan heb ik het niet eens over overdreven 'moeilijke' muziek.
Deze recensie is ook wel weer erg over de top.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:31 schreef Hexagon het volgende:
Geenstijl trekt alle registers open
[..]
En toch moest ik licht grinnikenquote:Marco Borsato - Muziek
Kijk. Hier gaat het al fout. Tenzij dit uit een oefening komt waarbij je tegenstellingen bij elkaar moet zoeken. Links - Rechts. Nat - Droog. Marco Borsato - Muziek. Dan klopt het wel.
Die man spreekt ook gewoon de waarheid.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:19 schreef TUFKAL het volgende:
twitter:dijkshoorn twitterde op maandag 14-10-2013 om 09:24:48Ik ga even drie uur huilend onder de douche staan. De nieuwe Borsato gehoord... reageer retweet
twitter:dijkshoorn twitterde op maandag 14-10-2013 om 09:29:10Blijft hilarisch, dat iemand die dit soort bij elkaar geplakte onzin maakt, anderen gaat vertellen dat ze niet toe zijn aan een zangcarrière reageer retweet
Moest er oprecht even om lachen. Is zeldzaam bij geenstijl stukjes.quote:O ja, het brengt de mensen samen. In blinde haat voor Borsatoaanse audiopis. Net als met dat vorige succesnummer van Ewbank, met die 'drie vingers in de lucht' en de storm van kritiek die je wist dat zou komen.
quote:Duwen met die handen
Want het dak gaat er af
Dit verwijst waarschijnlijk niet naar het Bijbelverhaal van Simson die drieduizend Filistijnen afslachtte door twee pilaren in de tempel van Dagan om te duwen en zo het dak te laten instorten, want we kunnen ons niet voorstellen dat Ali B. oproept om Borsato-fans massaal af te slachten. Nou ja, we kunnen het ons wel voorstellen, maar niet dat Ali B. dat zou doen op een track van Marco zelf.
ahahahaahahahahahhahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahaahahahahahahquote:
twitter:rickromijn1 twitterde op maandag 14-10-2013 om 20:06:37Wat is die Nico Dijkshoorn toch een enorme lul reageer retweet
ik nietquote:Op maandag 14 oktober 2013 19:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Dit is trouwens wel de mooiste tekst die ik ooit van geenstijl heb mogen zien
[..]
Moest er oprecht even om lachen. Is zeldzaam bij geenstijl stukjes.
En ander wordt het hitje gewoon gekocht...quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:59 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het ergste van alles is misschien nog wel dat dit nummer vrijdag op 1 staat in de top-40 en we het de komende weken overal terug gaan horen. Er zijn dus blijkbaar genoeg mensen in Nederland die deze muziek gewoon kopen.
De term "muziek-maffia" is misschien niet eens zover gezocht.. De family Ewbank.. De family Jaap Buijs...quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het nare. De muziekmaffia van Don Corleone Ewbank, zijn luitenant Borsato en voetsoldaten als Ali B., heeft zijn tentakels inderdaad overal in zitten. Ze hebben een hele hoop corrupte radiobazen op hun hand lijkt het.
quote:Snappen jullie het verhaal achter het nummer niet?
Dat stukje waar het meisje haar moeder verliest en haar vader wil haar zo graag troosten, maar zijn woorden rijken niet.. waarom moest het toch gebeuren, was zijn vrouw niet veel te jong. Dan herinnert hij het liedje dat zij altijd voor hun meisje zong.. Het gaat gewoon om wat muziek met je kan doen.. dan komt die mooie stem van die vrouw. Dan drijven ze weg in die muziek en worden ze weer rustig. Dat is de betekenis en de bedoeling van muziek.
Mja, Henk & Ingrid luisteren ook wel eens muziek.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:24 schreef Pulzzar het volgende:
Nou, ik heb het inmiddels gehoord. Wat ik al zei, ik heb sowieso geen hoge verwachtingen van zijn muziek; iig dat ik het niet mooi vind. Ach, laat de korte pittige kapsels er maar lekker naar luisteren. Voor die doelgroep is het ook bedoeld, toch?
Maar niet naar Marco Borsato. Die zingt namelijk over zielige derdewereldkinderen en daar willen die rascistische Henk en Ingrid niks van weten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:57 schreef CoExist het volgende:
[..]
Mja, Henk & Ingrid luisteren ook wel eens muziek.
Eenschquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:38 schreef HaywoodJablome het volgende:
ik heb hem nog niet gehoord, whoohoo
lang moge mijn onwetendheid duren!
en nu dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 01:38 schreef Pulzzar het volgende:
Die single zal vast snel op nummer 1 in de top 40 komen.
(Het heeft tegenwoordig niks meer te maken hoe vaak die single door anderen wordt gekocht of gedownload. De charts worden gewoon gekocht.)
Technisch gezien is het helemaal niet zo'n slecht nummer. Het is alleen ont-zét-tend!!! gelikt. Het is gemaakt en gezongen om bij het grote publiek te scoren. Dat zal ook wel gebeuren dus.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 11:15 schreef Fascination het volgende:
Heb het nummer inmiddels ook gehoord. Moet zeggen dat ik het refrein nog best catchy vind klinken, maar het is allemaal te uitgedacht en de tekst is tenenkrommend en simpel.
Wat een kwelling. Die tekst.quote:Op maandag 14 oktober 2013 15:59 schreef BadSnoopy het volgende:
Iedereen die hem niet wil horen en nu toch gaat klikken.![]()
Duitse spechtquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:02 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Welke?
[ afbeelding ]
Het jongetje
[ afbeelding ]
Het Christenkopje
[ afbeelding ]
Tricolore
[ afbeelding ]
Lekker gek
[ afbeelding ]
Het potje
[ afbeelding ]
Het duifje
[ afbeelding ]
Sonic
[ afbeelding ]
De Duitse specht
[ afbeelding ]
De sturmbahnfuhrer
[ afbeelding ]
Ons Bartje
[ afbeelding ]
Het stoertje
[ afbeelding ]
Kuifje
Bjork is beter, ook al vinden sommige users dat niet!quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:11 schreef HaywoodJablome het volgende:
ik heb hem nog steeds niet gehoord
http://www.telegraaf.nl/f(...)o_op_nummer_1__.htmlquote:Op maandag 14 oktober 2013 14:37 schreef female81 het volgende:
...
En aangezien het Marco Borsato is, en deze creatie vast wel weer Alarmschijf zal worden, en een e-nor-me hit, zijn we er nog niet vanaf.
....
Wilde het net posten, wat een diep diep diep trieste bedoeling.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:45 schreef female81 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/f(...)o_op_nummer_1__.html
He koeke bakke kreeg je maar eens de k ziektequote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:14 schreef CaptainCookie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de mooiste:
[ afbeelding ]
"Zonde dat er zoveel domme mensen zijn en niet begrijpen wat muziek is. Als je de tekst niet snapt, is dat zeker geen aanleiding om dit nummer af te kraken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:14 schreef CaptainCookie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En de mooiste:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:17 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
He koeke bakke kreeg je maar eens de k ziekte
Fans van Marco Borsato.......quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 17:23 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Jorin Dijkstra snapt ook niks van de kritieken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsof Noco Dookshooron echt naar dat album heeft zitten luisteren.quote:Op maandag 14 oktober 2013 14:19 schreef TUFKAL het volgende:
IK ZEI HET TOCH?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 16:45 schreef female81 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/f(...)o_op_nummer_1__.html
ITunes -chart.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:06 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
IK ZEI HET TOCH?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Godverdomme zeg. Ik schaam me kapot dat in Nederland dit soort kutmuziek populair is.
Je ziet toch in dit topic dat er genoeg idioten zijn die dit mooi vinden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:09 schreef penny-wise het volgende:
[..]
ITunes -chart.
Logisch, iedereen download dat nummer om te luisteren of het echt zo slecht is....
Je zal de single maar eerst kopen....
Is het dat dan? Oud nieuws :quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 23:06 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
IK ZEI HET TOCH?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Godverdomme zeg. Ik schaam me kapot dat in Nederland dit soort kutmuziek populair is.
Idem dito.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:17 schreef Pulzzar het volgende:
Ik heb de plaat nog niet gehoord. Maar vanaf Dromen Zijn Bedrog ben ik al anti-fan van die kerel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |