abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132134801
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132135570
Knutselmiddag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet quoten asjeblieft

[ Bericht 17% gewijzigd door kleinzusje op 14-10-2013 07:17:31 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_132135854
Wat leuk! Ik wou dat met verf doen maar had geen groot papier meer :( hier was het droog dus naar buiten lisa vond de wind heerlijk amber stampte zohard in de plassen dat we haar laarze 3 keer leeg hebben moeten gooien. Ze was nat tot op dr onderbroek.

Daarna een warme douche en in pyama pannekoeken gegeten. Voor lisa de eerste keer voor mij de laatste keer. Morgen begint mijn 2 weken durende 600 calorien dieet.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_132136993
Ziet er tof uit KZ.

Hier ook grotendeels binnen gebleven. Alleen eind van de middag even allemaal gegaan om onze kleuter van een verjaardagspartijtje op te halen.

Dreumes hier vind plassen ook de bom.

En hier ook pannenkoeken, hadden ook onze buren uitgenodigd met hun 3 kinderen. Dus lekkere bende was het. Alleen bij mij zijn de pannenkoeken niet zo goed gevallen, heb een maag darm virusje opgevangen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132137770
Wij hadden ook pannenkoeken haha :P hoop dat het virusje snel vertrokken is Tinu!

Zag foto's ook op fb langskomen kz, leuk zo'n knutselmiddag :)

Hier was het zonnig vandaag dus nog stukje wezen rijden en op bezoek bij manliefs opa en oma geweest.

Waarom op dieet Sam? 600 caloriën lijkt me wel erg weinig.
pi_132138316
Beterschap Tinu

Sam
Oei dat zijn weinig calorieën!

Bitterend
Stoere meid lekker in de regen :)
Lief dat je het vraagt, vandaag was ze minder huilerig en super lief O+
Ik heb vanmorgen nog 2uurtjes mogen slapen.

Kz
O+ artistieke dame
pi_132138595
Wat gaaf kz!

Beterschap tinuviel! En gezellig zo'n pannenkoekenetentje!
pi_132138642
Kz wat tof kleuren op de vloer! M. heeft niks met heupen trouwens. Is twee keer getest. Maar ok.

Sam 600 ?!? :o

Plassen stampen O+ ik wil ook, maar heb nog geen goed excuus. :P
  zondag 13 oktober 2013 @ 21:46:23 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132138668
Leuk KZ ! O+

Lekker hoor Sam :) en Tinu :) :Y)

Sam, wanneer heb je de operatie? En waarom een 600 calorieën dieet?
  zondag 13 oktober 2013 @ 21:47:37 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132138722
Leuk KZ O+

Succes Sam!

E. ontdekte van de week ook voor het eerst plassen op de grond, ging ze heel voorzichtig met 1 voetje proberen te stampen. Toen ze doorhad dat het niet eng of raar was ging ze er met 2 voeten in staan dansen O+. Zo leuk!
pi_132138822
Zolena
Warm & gezellig binnen knuffelen is ook fijn.

S is ook een knuffelkont *;
Vanmiddag kwam ze rennend op me af en wilde me een kus geven "Auw" maar wel lief O+
pi_132138912
Grappig Soesa! Nena doet dat in de badkamer als de kraan aangaat,haha

Maar bij een peuter is het niet grappig meer hoor :{
  zondag 13 oktober 2013 @ 21:53:26 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132139007
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:51 schreef Troeta het volgende:
Grappig Soesa! Nena doet dat in de badkamer als de kraan aangaat,haha

Maar bij een peuter is het niet grappig meer hoor :{
Ha, dat geloof ik ja!

E. is ook wel knuffelig trouwens maar ook heel actief. Ze geeft heel graag kusjes, échte met mond dicht en mwah geluid, maar heeft geen geduld om op schoot te zitten. Tenzij moe of niet lekker.
pi_132139060
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
Leuk KZ O+

Succes Sam!

E. ontdekte van de week ook voor het eerst plassen op de grond, ging ze heel voorzichtig met 1 voetje proberen te stampen. Toen ze doorhad dat het niet eng of raar was ging ze er met 2 voeten in staan dansen O+. Zo leuk!
Geweldig hè? Ik kan zo genieten van dit soort kleine ontdekkigsmomentjes O+.

Hier ook binnen gebleven. Hij heeft ook bijna 4 uur geslapen vanmiddag :o dus maar goed ook dat we niks gepland hadden!

Beterschap Tinu en ook nog voor de kleine van Zoë.

Sam, sterkte met het dieet! Lijkt me zwaar zeg. Maar echt goed dat je ermee aam de slag gaat. Deze maand ook de operatie toch?
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 13 oktober 2013 @ 21:56:51 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132139194
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Geweldig hè? Ik kan zo genieten van dit soort kleine ontdekkigsmomentjes O+.

Hier ook binnen gebleven. Hij heeft ook bijna 4 uur geslapen vanmiddag :o dus maar goed ook dat we niks gepland hadden!

Beterschap Tinu en ook nog voor de kleine van Zoë.

Sam, sterkte met het dieet! Lijkt me zwaar zeg. Maar echt goed dat je ermee aam de slag gaat. Deze maand ook de operatie toch?
Ja, heerlijk! Daar kan ik ook heel erg van genieten. Al stonden we nu in de stromende regen :'). Maar evengoed O+

Wij zijn ook binnengebleven hoor, was echt niks aan vandaag. Lekker binnen gespeeld en meer tv gekeken dan normaal. Heerlijk zo'n dagje!
pi_132139212
Mijnes is ook wat knuffeliger op het moment. Echt lief, steeds kusjes geven en armpjes om me heen slaan als ik thuis kom O+. Maar soms ook wel lastig als hij per se bij mij wil zitten en ik eigenlijk dingen moet doen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132139357
Ik heb ook een knuffel kont!! ik hou er zo veel van...een dag niet geknuffeld is een dag niet geleefd *)

Tinu -O- beterschap :*

Succes Sam!!

Soesa ook een lekkere stamper O+

Phai bijna 4 uur geslapen :o wel lekker rustig :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132139480
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:46 schreef PureEvil het volgende:
Leuk KZ ! O+

Lekker hoor Sam :) en Tinu :) :Y)

Sam, wanneer heb je de operatie? En waarom een 600 calorieën dieet?
Vet en suikerloos en zoveel mogelijk afvallen 28e is de operatie dus over 2 weken. Door het dieet verkleint de lever is minder risico. Ik hoop dat ik het volhoud. We gaan volgende week naar de efteling dus waarschijnlijk dan wat meer.

Tv kijken hebben ze hier ook gedaan. Ze weten niet dat we naar de efteling gaan toch lijken ze het te begrijpen. Ze willen telkens de verhaaltjes van de sprookjesboom horen, favoriet is dan het liedje van rood kapje waar de wolf aftelt begint lisa te swingen hihi

Deze dus: http://m.youtube.com/watc(...)youtube_gdata_player

En bejamin behh is ook een hit

[ Bericht 10% gewijzigd door Sam1993 op 13-10-2013 22:07:30 ]
pi_132139704
Succes Sam en in de Efteling ook gewoon wat komkommers mee! Patat en vette troep hoeft echt niet op zo'n dagje hoor!

Wow Phaidra, 4 uur geslapen, dat is echt lang! Was hij vanavond wat langer op?
pi_132139839
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:06 schreef Troeta het volgende:
Succes Sam en in de Efteling ook gewoon wat komkommers mee! Patat en vette troep hoeft echt niet op zo'n dagje hoor!

Dat was ik ook niet vanplan inderdaad. Mag eigenlijk geen brood en aardappels dus misschien smorges toch een boterham i.p.v een cracker en ik mag onbeperkt Slimpie dat scheelt!

Je bent toch een hele dag bezzig dat scheelt veel met bankhangen

[ Bericht 2% gewijzigd door Sam1993 op 13-10-2013 22:18:19 ]
pi_132139895
Als je geen brood mag neem je natuurlijk geen boterham he! :+
pi_132140326
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:10 schreef Troeta het volgende:
Als je geen brood mag neem je natuurlijk geen boterham he! :+
Je mag geen brood vanwege de zetmelen enzo lijkt me niet dat als je 1 snee brood eet dat een week later nog te zien valt? Ben de hele dag onderweg dat moet goed komen lijkt me. Zit ermee dat ik geen alternatieven weet voor 1 cracker wat wat steviger ligt op mn maag.

K ga morgen eens ff belle met de dietist :)
pi_132140480
Ik probeer je wat te motiveren. 1 snee brood zal vast niet te zien zijn nee, maar dan denk je bij de 2e ook dat het niet te zien zal zijn en dat ene patatje. Je kent het wel.
Probeer het gewoon vol te houden als het beter voor je is!
pi_132140565
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:06 schreef Troeta het volgende:

Nee niet eens! Hij is verkouden en gister hadden we een drukke dag dus ik denk dat hij echt even moest bijtanken.

Ik was zelf niet thuis 's middags (huis van mijn moeder moet leeg en schoon) dus het was vooral voor papa lekker :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132140801
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:20 schreef Troeta het volgende:
Ik probeer je wat te motiveren. 1 snee brood zal vast niet te zien zijn nee, maar dan denk je bij de 2e ook dat het niet te zien zal zijn en dat ene patatje. Je kent het wel.
Probeer het gewoon vol te houden als het beter voor je is!
Ja dat!! Ik weet niet wat precies het dieet inhoudt (weinig koolhydraten of alleen geen zetmeel?), maar in sommige gevallen is het echt niet goed als je 'de regels' overtreedt. Dat zou toch zonde zijn van je inspanningen de test van de tijd. Mag je bijvoorbeeld een gekookt ei? Dat vult wel goed vind ik altijd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132141112
Herkenbaar, Nena heeft weken slecht geslapen en gister deed ze 2 dutjes en heeft ze vannacht klokje rond geslapen, hopelijk vannacht weer!
Maar ze is ziek geweest en ze heeft er ineens 4 tanden bij en ik voel een bobbel bij de kiezen, dus was niet gek dat ze slecht sliep.
pi_132142962
Hier gisteren 3,5 uur ! Nog NOOIT gebeurd. Vandaag maar een uurtje !
Dank voor jullie complimenten. Was ook leuk :D
pi_132148383
Een vraag, wat kan ik doen aan Lisa haar gegil. Als iets niet lukt mag of krijgt dan gaat ze heel hard gillen met zon piepstem. Ook blijft ze om je heen drentelen en vastklemmen. Heb al van lles geprobeerd. Toegeven, negeren,wegzetten,uitleggen waarom,maar het irriteert gigantisch kan er ook echt boos om worden...
pi_132148434
Afleiden waarschijnlijk ook al geprobeerd?
pi_132148437
Vasthouden? Troosten? Samen doen? Aandacht afleiden?
pi_132148483
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:13 schreef Xanteh het volgende:
Vasthouden? Troosten? Samen doen? Aandacht afleiden?
Vasthoide viel onder toegeven menig keer staan afwassen met dr op de arm of op de wc gezeten met haar op schoot

Kyara, ja inderdaad ook al geprobeerd met speelgoed tv de huisdieren soms met wat brood maar ze moet en zal wat niet mag of kan.

I. T begin is t nog te doen maar nu is het echt niet leuk meern:(
pi_132148526
Ik denk dat boos worden in elk geval niet werkt, dat zal het alleen maar erger maken. Maar is wel vervelend lijkt me.

M wordt dan even boos en gaat om de grond liggen mokken. Die laat ik meestal maar even gaan en dan krabbelt hij of zelf weer overeind, of ik kan hem afleiden met iets anders.

Oh, de toddler lock op mijn telefoon is trouwens een regelrechte hit....
pi_132149181
Sam lastig. Boze buien hier zijn vaak makkelijk op te lossen door of af te leiden of gewoon naar bed want moe. Zelf boos worden helpt natuurlijk niet, maar is wel begrijpelijk.

Troeta veel nieuwe tandjes + kies :*

Hier was geloof ik ook fokwet weer van toepassing. Schreef ik gister dat tandjesleed alweer even geleden was, hadden we volgens mij vannacht weer een nieuwe. Mini overstuur. Pff, misschien toch iets sneller pcm geven, nu niet gedaan, dacht het met dentinox wel te redden en 's nachts had ik er geen zin meer in. Vanochtend beetje verhoging dus hoop dat het niet erger wordt.
pi_132149323
Lastig Sam. Als ik het goed begrijp, zijn er twee dingen? Dat ze gilt als ze gefrustreerd raakt en dat ze vaak erg aan je hangt en jij niet aan dingen toekomt? Ik kan in ieder geval zeggen dat ik beide dingen herken van toen M zo oud was als L, en dat het hier veel minder is nu. Dat helpt misschien om te bedenken dat het erbij hoort, en dat het vanzelf minder wordt als ze meer gaat snappen en zeggen. Het is dus denk ik niet zo dat je nu "in moet grijpen" omdat het dan erger wordt, maar het is wel belangrijk om het leefbaar te houden voor jullie allebei.

Als eerste het gillen. Ik zou in zo'n geval rustig naast haar gaan zitten en iets zeggen als: "volgens mij lukt het niet wat je graag wilt, wat vervelend. Ik snap dat je boos bent daarom. Maar ik vind het niet fijn als je gilt, dat doet zeer aan mijn oren. Probeer het maar met woorden (of gebaren?) te zeggen" En dan bijvoorbeeld aangeven dat ze "helpen" kan zeggen als iets niet lukt. En vervolgens elke als ze gilt herhalen dat het zeer doet aan je oren, en dat ze helpen kan zeggen. Waar het denk ik om gaat is dat haar emotie (frustratie omdat iets niet lukt) prima is, haar wens (dat het wel lukt) ook prima is, maar de manier waarop ze dat uit (gillen) anders moet. Ik zou daarin stug volhouden.

Wat ik ook merk is dat als ik gegil negeer, M alleen maar harder gaat gillen. Hij vraagt immers om een reactie. Ik probeer dan wel aan te geven dat ik hem gehoord heb, maar eerst wil dat het gegil stopt, voor dat ik er op inga. Ik zeg dat er ook bij "ik heb je gehoord, maar stop eerst maar even met gillen, dan kom ik je helpen." En als hij niet stopt en ik het gegil ga negeren kondig ik dat ook aan. Zo probeerik hem langzaam te leren dat hij ook met subtielere communcatie mijn aandacht krijgt. Maar dan moet je wel laten weten dat hij gehoord wordt. Zijn er dingen die haar altijd gefrustreerd maken? Want die zou ik dan maar even proberen te vermijden.

Dan het aan jou plakken. Hondsvermoeiend, ik ken het. Ik probeer me altijd maar te bedenken dat hun hele wezen er op gericht is om te leren, dus dat ze eigen niet anders kunnen dat erbij willen zijn, dingen te willen zien en te leren. Verder is verlatingsangst ook nog heel normaal op deze leeftijd. Ik probeer M zoveel mogelijk deelgenoot te laten zijn van mijn activiteiten, maar probeer zo min mogelijk te 'zeulen'. Koken was hier ook vaak drama, huilend kind aan mijn been. Hij mag er nu op een krukje bij staan, en zelf mee prutsen. Ondertussen kletst ik met hem en krijgt hij een knuffel bijvoorbeeld. Bij sommige dingen kan het niet anders, of wil ik het niet anders. Ik wil bijvoorbeeld soms graag gewoon rustig naar de wc zonder publiek (bovendien is onze wc boven, dus dat is nogal een gedoe). Ik kondig dat altijd even aan, dat ik naar boven ga, wat ik ga doen, en dat ik snel weer terug ben. Als ik dan weer beneden kom, dan zeg ik dat ik er weer ben en dat ik het fijn vind dat hij lief op me gewacht heeft.

/epistel :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_132150745
KZ wat leuk die knutselmiddag..

Zou er iets in de lucht zitten waardoor de kleintjes ineens allemaal zo goed slapen.
E lag er gisteren om 19:15 in en is alleen rond 22:30 even wakker geweest. Daarna heeft hij doorgeslapen tot 5:15..
Was echt een cadeautje, ik ben al blij als ik normaal gesproken 3 uur aan een stuk kan slapen.

Sam wat vervelend dat gegil. Ik heb geen tips voor je. Succes met je dieet de komende weken.
pi_132152721
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Lastig Sam. Als ik het goed begrijp, zijn er twee dingen? Dat ze gilt als ze gefrustreerd raakt en dat ze vaak erg aan je hangt en jij niet aan dingen toekomt? Ik kan in ieder geval zeggen dat ik beide dingen herken van toen M zo oud was als L, en dat het hier veel minder is nu. Dat helpt misschien om te bedenken dat het erbij hoort, en dat het vanzelf minder wordt als ze meer gaat snappen en zeggen. Het is dus denk ik niet zo dat je nu "in moet grijpen" omdat het dan erger wordt, maar het is wel belangrijk om het leefbaar te houden voor jullie allebei.

Als eerste het gillen. Ik zou in zo'n geval rustig naast haar gaan zitten en iets zeggen als: "volgens mij lukt het niet wat je graag wilt, wat vervelend. Ik snap dat je boos bent daarom. Maar ik vind het niet fijn als je gilt, dat doet zeer aan mijn oren. Probeer het maar met woorden (of gebaren?) te zeggen" En dan bijvoorbeeld aangeven dat ze "helpen" kan zeggen als iets niet lukt. En vervolgens elke als ze gilt herhalen dat het zeer doet aan je oren, en dat ze helpen kan zeggen. Waar het denk ik om gaat is dat haar emotie (frustratie omdat iets niet lukt) prima is, haar wens (dat het wel lukt) ook prima is, maar de manier waarop ze dat uit (gillen) anders moet. Ik zou daarin stug volhouden.

Wat ik ook merk is dat als ik gegil negeer, M alleen maar harder gaat gillen. Hij vraagt immers om een reactie. Ik probeer dan wel aan te geven dat ik hem gehoord heb, maar eerst wil dat het gegil stopt, voor dat ik er op inga. Ik zeg dat er ook bij "ik heb je gehoord, maar stop eerst maar even met gillen, dan kom ik je helpen." En als hij niet stopt en ik het gegil ga negeren kondig ik dat ook aan. Zo probeerik hem langzaam te leren dat hij ook met subtielere communcatie mijn aandacht krijgt. Maar dan moet je wel laten weten dat hij gehoord wordt. Zijn er dingen die haar altijd gefrustreerd maken? Want die zou ik dan maar even proberen te vermijden.

Dan het aan jou plakken. Hondsvermoeiend, ik ken het. Ik probeer me altijd maar te bedenken dat hun hele wezen er op gericht is om te leren, dus dat ze eigen niet anders kunnen dat erbij willen zijn, dingen te willen zien en te leren. Verder is verlatingsangst ook nog heel normaal op deze leeftijd. Ik probeer M zoveel mogelijk deelgenoot te laten zijn van mijn activiteiten, maar probeer zo min mogelijk te 'zeulen'. Koken was hier ook vaak drama, huilend kind aan mijn been. Hij mag er nu op een krukje bij staan, en zelf mee prutsen. Ondertussen kletst ik met hem en krijgt hij een knuffel bijvoorbeeld. Bij sommige dingen kan het niet anders, of wil ik het niet anders. Ik wil bijvoorbeeld soms graag gewoon rustig naar de wc zonder publiek (bovendien is onze wc boven, dus dat is nogal een gedoe). Ik kondig dat altijd even aan, dat ik naar boven ga, wat ik ga doen, en dat ik snel weer terug ben. Als ik dan weer beneden kom, dan zeg ik dat ik er weer ben en dat ik het fijn vind dat hij lief op me gewacht heeft.

/epistel :@
Jeetje wat een mega post! Ik kan er wel wat mee en veel herken ik ook wel. Ga het proberen aan te pakken aan de hand van jou tips.

Ik merk dat het erger is als amber hier is de aandacht word dan verdeeld. Vind het moeilijk om rustig te blijven als lisa gilt amber haar loopt te klieren en mijn vriend vastloopt vanwege teveel omgevingsprikkels. Moe zijn is het niet want het is ook vaak rechtsstreeks uit bed maar hopelijk werken je tips.

Er is hier vorige week ook iemand geweest voor de ppg aanvraag gewoon omdat ik het soms niet meer weet in combinatie met de zorg voor ray en amber is een schat ma ze heeft gewoon een aantal gedragsprobleempjes vanuit huis. De aanvraag is goedgekeurd dus binnenkort komt er iemand meekijken.
pi_132152873
Lastige situatie Sam. Hoop dat je iets aan de adviezen hier hebt

Fijn die lekker slapende dreumesen

S heeft vannacht weer weinig geslapen. En ook weer veel overgegeven :(
M'n arme meisje.
Gelukkig is ze overdag fitter maar als ze druk is komt het zuur al snel weer omhoog. Zal komende week weer een afspr met de ka regelen. Ze is nu bijna 1,5 en met het zuur wordt het niet beter. Wil ook niet dat ze hier jarenlang pijn door heeft. (ze moet er vanzelf overheen groeien van de ka) maar dit is voor m'n meisje echt pijnlijk :{
pi_132153061
Sam, hopelijk helpen de tips hier uit het topic en ook dat er gauw iemand komt meekijken.

Zoë wat balen dat ze er niet verheen lijkt te groeien. Kon de ka een indicatie geven hoe lang dat overheen groeien zou duren?

Ben zelf met buikgriep thuis. Ik hoop dat mijn dreumes het niet gaat oppikken. Stiekem geniet ik van de extra tijd met mijn kindje, maar ben ook blij dat schoonmama er is en ik de zorg niet alleen moet doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132153150
Sorry, Sam, ik was op dreef :@ Fijn dat je het herkent, en ik hoop dat je het aan kunt pakken waardoor het makkelijker wordt. Het is ook allemaal niet niks, je kleine dame, zorg voor je vriend en Amber er ook nog eens bij. Heel stoer dat je hulp gevraagd hebt :*

Ik snap ook wel dat L snel boos en luidruchtig wordt, met een grote zus erbij die haar soms in de weg zit. M kan er ook slecht tegen als hij geen exclusieve aandacht krijgt. Het is goed om alert te blijven en te kijken of je op situaties in kunt spelen voordat het mis gaat. Ze proberen ieder met iets anders bezig te laten zijn om het moment dat je merkt dat ze elkaar in de weg dreigen te gaan zitten. Iets alleen met Amber doen tijdens L's slaapjes, en Amber met een tekening aan tafel zetten en dan met L spelen. En wat ook goed werkt hier is aandacht geven juist wanneer M lekker alleen zit te spelen. Even een kus of een knuffel, of samen met blokken bouwen, zodat hij leert dat er aandacht en tijd voor hem zonder dat hij daar altijd zelf (luidruchtig) om moet vragen.
pi_132153695
Wat voor zorg heb je vroor je vriend dan Sam? Ik weet van dat blowen, maar uhm, hij kan toch wel wat doen? En als Amber er is, zorg jij dan alleen voor 2 kindjes?

Het drammen,boos worden en plakken is altijd een stuk erger als je het zelf niet kan hebben. De tips afleiden, bij het schoonmaken betrekken enzo ken je vast allemaal wel, maar het doen en uit dat boze moment halen is net even iets anders.
pi_132153915
Wat sneu voor S Zoë :'( niet toevallig een buik virusje? Had C vrijdag en zaterdag wat last van. Hoop dat je snel bij de ka terecht kan.

Beterschap Tinu :*

Klinkt alsof het allemaal heel zwaar is Sam, niet alleen je eigen kind maar ook je stiefkind erbij. Maar wat is er dan met je vriend? En blowen? Yuk.. wel goed van je dat ze met je meekomen kijken, hebben ze vast wel een aantal goede tips :Y
pi_132157328
Beterschap Tinu.

Zoë, wat sneu voor S. Ik hoop dat de kinderarts iets kan betekenen voor haar.

Sam, ik snap dat het best lastig is om de zorg voor twee kinderen te combineren. Ze reageren op elkaar en op jullie. En zeker als je zelf niet helemaal lekker in je vel zit, is dat moeilijk in goede banen te leiden. Lastig dat je vriend ook niet kan helpen. Ik vind het wel heel dapper dat je hulp zoekt hiervoor. Je hoeft het niet alleen te doen, maar de drempel over stappen om hulp te zoeken is soms wel lastig. Hopelijk gaat het jullie wat opleveren.

Over corrigeren gesproken... Ik was zaterdag op een verjaardag van het dochtertje van een vriendin. Daar was een gezin met 3 kinderen, de jongste ongeveer een jaar ouder dan de mijnes. Die kinderen waren super vervelend en de ouders grepen totaal niet in. We waren nog geen 5 minuten binnen toen het eerste speeltje al werd afgepakt :{. De jongste deed dat echt iedere keer als mijnes iets vast had. Toen hij hem ook nog hard omduwde (zomaar uit het niets omdat zijn oudere broer hem aan het pesten was), heb ik er zelf maar wat van gezegd. Ik vond het echt onbegrijpelijk dat ze die kinderen maar hun gang lieten gaan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132157989
Sam, goed dat je hulp zoekt. Voor 2 kinderen zorgen is niet niets, zeker als je dan ook nog voor je vriend zorgt.

Zoë, hier ook een kind dat over gaf en eentje met dunne ontlasting. Dus wellicht heeft ze idd ook een virus te pakken?

Phaidra, vervelend zeg. Bij kinderen hoort ook corrigeren en opvoeden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132158110
Sam kun je wel genoeg praktische hulp regelen de komende tijd?
Zeker met je eigen operatie en herstel lijkt mij de zorg voor je vriend en beide kindjes erg veel worden en behoorlijk hectisch.

Kan me voorstellen dat je toch wat zorgen hebt voor de operatie en daardoor misschien wat minder goed in je vel zit wat die kleintjes oppikken waardoor het nu allemaal wat lastiger gaat.
Super dat je daarvoor hulp gezocht hebt. Hopelijk kunnen zij je wat handvatten bieden hoe je daar het beste mee om kan gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Roosje84 op 14-10-2013 16:16:46 ]
pi_132158387
Zoe, wat sneu voor dr. Hopelijk knapt ze snel op!
Phaidra irritant is dat hier ook vaak in de speeltuin door de buurkindjes en ik moet zeggen amber doet het ook bij lisa.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:32 schreef Troeta het volgende:
Wat voor zorg heb je vroor je vriend dan Sam? Ik weet van dat blowen, maar uhm, hij kan toch wel wat doen? En als Amber er is, zorg jij dan alleen voor 2 kindjes?

Het drammen,boos worden en plakken is altijd een stuk erger als je het zelf niet kan hebben. De tips afleiden, bij het schoonmaken betrekken enzo ken je vast allemaal wel, maar het doen en uit dat boze moment halen is net even iets anders.
Hij blowt niet meer maar door het stoppen zijn veel kenmerken omhoog gekomen die aan autisme te plakken zijn. Ook kan hij niet tegen lawaai of hectische dingen. Dus als lisa gilt amber vervelend is en ik niet nog naar hem kan luisteren dan slaat hij vast. Ook is hij lichtelijk verstandelijk beperkt en ziet niet overal het nut of de logica.

Als alles rustig gaat of hij zich op 1 kind kan richten gaat het goed maar hij kan heel moeilijk rustig reageren op drukke situaties.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik alleen steun of hulp heb van hem als het niet hectisch is.

De begeleiding is ook voornamelijk voor hem zodat ik daar uiteindelijk vruchten van werp.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sam1993 op 14-10-2013 16:18:14 ]
pi_132158501
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:03 schreef Roosje84 het volgende:
Sam kun je wel genoeg praktische hulp regelen de komende tijd?
Zeker met je eigen operatie en herstel lijkt mij de zorg voor je vriend en beide kindjes erg veel worden.

Kan me voorstellen dat je toch wat zorgen hebt voor de operatie en daardoor misschien wat minder goed in je vel zit wat die kleintjes oppikken waardoor het nu allemaal wat lastiger gaat.
Super dat je daarvoor hulp gezocht hebt. Hopelijk kunnen zij je wat handvatten bieden hoe je daar het beste mee om kan gaan.
Er komt huishoudelijke hulp amber blijft 2 weken bij haar moeder en mijn vriend zijn wekelijkse begeleiding loopt door ik heb welbzorgen om het risico dat ik langer in het ziekenhuis moet blijven maar desnoods zoek iken oplossing met mijn moeder samen.
pi_132159241
Tinu
Ik denk dat S geen buikgriep heeft omdat ze al een tijdje veel last van zuur heeft. Ophoging medicatie heeft niet geholpen.
Ze heeft verder gewone ontlasting. Klein buikgriepje zou natuurlijk kunnen zodat ze sneller overgeeft maar er is wel meer aan de hand.

De ka kon geen indicatie geven van hoe lang het kan duren, meestal groeien ze er rond hun 1e jaar overheen.

Complexe situatie Sam
pi_132160206
Wat naar dat ze er nog steeds zoveel last van heer Zoe. Het leek wel even beter te gaan toch? Goed dat je weer aan de bel trekt bij de ka.

Sam, inderdaad een lastige situatie als ik dat zo lees. Juist op de momenten waarop je hem nodig hebt, heb je dus feitelijk niks aan hem.

Vraagje: tijd geleden hadden we het over plaatjes, blaadjes en glitters plakken op een vel plakplastic. Idee kwam van Soempie geloof ik. Maar waar koop je dat plastic? Ik dacht dat dat misschien ook leuk was om herfstbladeren en zo op te plakken. als het tenminste droog wordt }:|
pi_132160269
Gewoon boeklon denk ik Kyara? Heeft de Bruna enzo wel.
pi_132160311
boeklon? Nooit van gehoord :?
Kijk wel even bij de Bruna, zit dat op een rol of zijn het losse vellen?
pi_132160319
Volgens mij heeft de Action ook boeklon. Dat zit op rollen en is eigenlijk doorzichtig plakkend kaftpapier.
pi_132165292
Sam wat een lastige situatie zeg. Goed dat jullie hulp krijgen. En vervelend van het gillen van L. Ik las al wel goede tips. Ik zou denk ik gewoon mopperen :@ en goed gedrag belonen met veel positieve aandacht.

Zoë :* voor de slechte nacht. Hoe gaan de nachten nu over het algemeen bij jullie? En het eten en de reflux van S? Las de afgelopen tijd wel in je posts dat het beter gaat. Gelukkig maar!

Ik ging F.leur vandaag ophalen van het kdv en ik kreeg heel veel complimentjes over F.leur. O+ Dat alle leidsters gek op haar zijn, dat ze er altijd zo leuk uitziet en dat ze een heel vrolijk en makkelijk kind is, en dat ze graag met haar knuffelen :D Ik voelde me a-p-e-t-r-o-t-s!! O+

Vanavond voor het eerst naar de vk geweest. F.leur meegenomen. We hadden een vrij vroege afspraak, om 18u al, maar toch was het voor F bijna niet te doen. Ik kon me ook niet echt concentreren op de vk, omdat F steeds op schoot wilde en zat te wringen.

Nu ik weer zwanger ben ben ik wel erg bezig met hoe het straks zal gaan als ik 2 kindjes heb. Ben eigenlijk wel benieuwd naar 2 dingen.:
F.leur is straks 21 maanden als de baby er is. Zijn hier mama's met dreumessen van die leeftijd? Wat kan een kindje rond die tijd allemaal al zelf?

En voor de mama's met 2 kindjes. Hoe was dat/is dat om dan een 2e kindje te krijgen. Voelt het dan ineens allemaal anders? Heb je het dan ineens super super druk? Kun je je aandacht goed verdelen?
Ben gewoon benieuwd hoe jullie dat ervaren hebben :)
pi_132165556
Ik geloof dat ik niet helemaal representatief ben. M is nu wel 21 maanden maar die loopt pas net en F loopt nu al. Daarnaast was onze startsituatie ook anders met een vroeggeboorte en 4 weken ziekenhuis, de nasleep van een ks (en de inpact die dit had) en dan natuurlijk ook 2 tegelijk. En M was toen dus iets jonger dan F nu is.

Wat ik wel alvast kan zeggen is: zorg dat je genoeg dingen alleen met F blijft doen. Zeker in het begin, en als je bv geeft wordt het meestal zo verdeeld dat jij de baby en je man F doet. Hier ook het geval. Soms moet dat ook wel, want bv. Maar probeer dat ook op andere momenten in te halen. En dan maakt het niet uit hoe oud een kind is, exclusieve aandacht is goud waard.
pi_132166394
Rollen idd Kyara, met van dat papier met zo'n raster er op.

Fijn is dat Kwisted, dat je zulke complimenten krijgt! Laatst stond ik te praten met een M's leidster, en die vertelde dat ze samen met haar (nieuwe) collega had geconcludeerd had dat M gewoon een heel gelukkig kind is O+ Dat vond ik, zeker gezien onze situatie, heel fijn om te horen.

Wat M, ruim 20 maanden, nu kan is lopen, niet alleen stappen maar ook echt met je mee wandelen zonder alle kanten op te vliegen. Een wandeling van een uurtje is mogelijk. Hij kan zelf de trap op, zelf in de douchebak stappen bijvoorbeeld. Hij begrijpt eenvoudige opdrachtjes zoals "pak je schoenen maar" en "ruim je beker maar op". Hij kan wel een uurtje alleen spelen en begint te snappen dat hij soms even op me moet wachten. Heb je daar wat aan?

Mijn moeder vertelde dat ze vandaag met M aan het wandelen was, en ze langs een Audi kwamen, waarop M zei: "auto opa" :o Meneertje met zijn auto-obsessie O+
pi_132167628
Leuk die complimentjes Kwisted & Clubsoda. Ik vond dat ook zo bizar, hoe trots je kunt zijn als mensen iets leuks zeggen over je kind. Dat viel me al toen ik begon te gloeien van trots als de verloskundige zei dat zijn hartje zo mooi klopte :')

Moet zeggen dat M nu ook al aardig loopt, een uur wandelen is nog wat te gortig maar hij loopt wel leuk mee door het winkelcentrum. En hij wil dan ook geen handje meer vasthouden maar zelf lopen.

En op het kdv deelt hij order uit. Als de telefoon gaat dan is het "foon! pakken!"
pi_132170786
Sam: Heel pittig ! Denk dat er al veel is gezegd. Goed dat je hulp krijgt. Heb geen ervaring met gillen.

Zolena: Gelukkig niks met zn heupjes. En weer tandjesleed, naar. Mijn meisje heeft nog steeds 2 half doorgekomen boventandjes

Roosje: Fijn dat E goed slaapt. Hier ook ! Heel fijn !

Zoe: beterschap voor S. Wat blijven jullie toch modderen met dat overgeven he ? Rot

Tinu: Beterschap ! Fijn dat je hulp hebt.

Cs: Fijn dat je zo je best doet om advies te geven. Heel verhelderende postings. Blij dat M gelukkig is <3

Troeta: je klinkt als een praktische nuchtere lieve ervaren moeder

Xanteh: Hoe is het nu verder met C ?

Phaidra: Lastig dan he die kinderen. Hier ook meegemaakt in de speeltuin. Echt vervelend. Heb je wat tegen het kind of tegen de ouders gezegd ?

Kyara: Klein directeurtje. Leuk dat je aan het knutselen bent ! En knap dat M al veel loopt. Weer eens een filmpje ?

Kwisted: Fijn die complimenten ! En spannend hoor straks 2 kindjes.
pi_132171116
Kwisted, fijn zulke complimenten. Ik denk dat een op een aandacht zover mogelijk idd heel belangrijk is. Benadruk ook gerust naar F. Leur toe dat zij je grote meid is en benadruk, wat zij kan en de baby nog niet. Mijn eerste kind was al drie toen jongere broer geboren werd. Maar ik geloof erin, dat je meid al veel begrijpt en dat het praten daarover belangrijk is, ook al begrijpt zij misschien nog niet alles.

Cs, wat een auto liefhebber. Wat een fijn compliment van het kdv.

Kyara ik moest lachen om het bevel: "foon! Pakken!" O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132173938
Altijd super om complimentjes te krijgen Cs en Kwisted, trots O+ Hoe ver ben je nu in je zwangerschap Kwisted? Zijn zelf ook bezig om weer zwanger te raken dus leuk om te lezen hoe anderen het hebben ervaren met een baby erbij.

Moest ook lachen om M zijn 'foon, pakken' :D Generaaltje :)

Had je de ka al gebeld Zoë? En hoe ging het vandaag met S?

Leuk dag je het vraagt kz :) C heeft vandaag voor het eerst even los gestaan, maar 3 seconden ofzo maar het gaat steeds beter!
pi_132174283
Wat leuk Xanteh dat jullie ook weer bezig zijn! En wat goed dat C even los heeft gestaan! Vooruitgang!
pi_132174950
Lief kz,haha

Goed dat jullie hulp krijgen sam, klinkt ook wel als nodig, succes met alles.

Kwisted, leuk al die complimentjes, tis ook een lekker grietje gewoon!
Mex was 22 maanden toen Nena geboren werd. Achteraf denk ik dat het beter was geweest als hij net een paar maandjes ouder was geweest, maar ja, misschien had ik dat later ook gedacht. Maar begrijpen deed hij het nog niet echt.
Ik heb een paar keer goed spijt gehad van mijn keus voor een tweede. Een keer toen ik bijna moest bevallen en aan het wandelen was met Mex. Toen dacht ik, dat komt nooit meer terug zo gezellig met z'n tweetjes en heb ik heel hard gehuild midden op straat.
In de kraamweek was hij heel erg overstuur van al het bezoek, de kraamhulp, vk's die ineens voor de deur stonden. Hij gilde dat hij naar boven wilde, boven weer naar beneden en dat ging maar door. Ik vond het zo erg voor hem.
En toen werd ik ziek,daarna Nena, die naar het ziekenhuis moest, ik heb zeker 2 weken zelf niet voor hem gezorgd en dat vond ik heel erg.
Zijn zusje vond hij verder ook niks aan, dus het voelde niet echt goed.

Maar nu weet hij niet beter dan dat ze met zijn tweetjes zijn. Ik geloof niet dat hij nog kan herinneren dat hij alleen was. Is wel een voordeel denk ik.
Zo'n baby wordt groter en leuker en na een tijdje kan je er zelfs mee spelen! Ze hebben echt de grootste lol!
Je zit zelf nog in het babyritme, dus de nachten zijn niet zo slopend als bij de eerste.
Ze passen allebei op schoot en ook met 2 kinderen op je kan je slapen:D
Waar hij eerst wel moeite had om te wachten tot ik klaar was met Nena, wacht hij nu geduldig af.
Ik geniet nog harder van mijn tweede, want ik weet nu hoe snel het gaat en de liefde tussen hun is geweldig om te zien, dus spijt heb ik zeker niet meer!!
En die momenten met Mex heb ik zeker nog wel, we gaan nu soms met zijn tweetjes op stap en dat is ontzettend gezellig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Troeta op 14-10-2013 23:10:03 ]
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 06:46:31 #61
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132179994
ahw, Troeta, wat een lieverds zo! O+

Volgens mij is Anouk zich aan het voorbereiden op de wintertijd? Al een paar dagen achter elkaar 'pas' wakker rond half 7 kwart voor 7? Moet er dus maar niet aan gaan wennen ben ik bang :P
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_132180175
Troeta je fotos! Wat lief! T zijn vast de hormonen maar ik krijg er helemaal n warm gevoel van! <3

Fijn en interessant om te lezen hoe t voor jullie voelde om een tweede te krijgen.
Was de zwangerschap en bevalling ongeveer hetzelfde?
pi_132180420
Morning !
Wat een lieve foto's Troeta O+
pi_132180668
Troeta, lieve foto's van je tweetal!

Kwisted, er is ook een topic over het krijgen van een tweede kind:
OUD / En dan heb je er twee! (Of drie, of vier, of...) deel 3

KZ, ik zei tegen het jongetje dat hij voorzichtig moest doen omdat I. nog een beetje klein was. En dat hij best samen een puzzel mocht maken, maar dat hij dan even een ander stukje moest pakken. Daarna kwam de moeder er toch maar bij staan, blijkbaar was het ook niet helemaal de bedoeling dat ik er wat van zei :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:00:54 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132180869
Troeta O+ ik ga hier nóg harder van rammelen :D
pi_132180980
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
Troeta O+ ik ga hier nóg harder van rammelen :D
:D

Phaidra ik ga kijken in dat topic ^O^
pi_132181188
Wat gaan jullie lekker hard..

Troeta, wat een leuk stel!
Mijn zusje heeft er 1,5 jaar tussen (tussen 1&2, en 2&3). Het is wel even aanpoten, zeker omdat ze steeds een dreumes had die niet kon lopen, gevoerd wilde worden bij het eten etc. De oudste kon ook slecht alleen spelen. Daar was het geluk dat de 2e en 3e hele makkelijke baby's zijn. De jongste is nog geen anderhalf, en ze rammelt alweer.. Dus het is in ieder geval niet onmogelijk :P
(hier zat er 4,5 jaar tussen, dus geen eigen ervaring)

Phaidra, lastig is dat, als mensen het anders aanpakken als je zou willen. Ik zie om me heen ook gezinnen waar dat gedrag gewoon normaal is, en pas ingegrepen wordt als ze echt gaan vechten/schoppen/bijten. Voor de rest vinden ze dat de kinderen zichzelf maar moeten leren verdedigen. Dat gezegd werd dat mijn kind het dan maar terug moest pakken, of een duw moest geven. Ik vind het moeilijk, want bij mij ligt de grens van fatsoenlijk echt anders. Zeker met kinderen van verschillende leeftijden. Ik kan ze gelukkig aardig ontwijken, of alleen ontmoeten op plekken waar de ruimte is (speeltuin). Maar je blijft ze toch tegenkomen, en ik blijf mijn grenzen aanhouden. Als zij daar moeite mee hebben, is dat hun probleem. Zeker bij deze jonge leeftijd.

Sam, wat een lastige situatie. Het was fijn geweest als je vriend wat meer steun had kunnen geven. Maar dat hij van het blowen af is, is toch ook wel fijn. Dan kan hij nu tenminste echt aan zichzelf gaan werken. Voor jullie toekomst is dat wel beter.

Hier alles rustig, Daan hangt naast me, op de andere helft van het scherm staat bumba aan, dus hij vermaakt zich wel even ;)
pi_132181577
Wat een mooie foto's Troeta! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 07:33 schreef Kwisted het volgende:
Fijn en interessant om te lezen hoe t voor jullie voelde om een tweede te krijgen.
Was de zwangerschap en bevalling ongeveer hetzelfde?
Totaal anders. Maar ook dat is niet representatief. Ik heb trouwens wel gemerkt dat ik veel heftiger reageer op mannelijke hormonen dan op vrouwelijke hormonen. Ik had tijdens de zwangerschap van de meisjes veel meer energie, ondanks dat het een tweelingzwangerschap was + baby er nog bij, dan tijdens de zwangerschap van M. Toen moest ook al vrij snel 50% de ziektewet in.

Phaidra, ik vind dat je het goed hebt opgelost. Maar ik begrijp je helemaal, ik kan daar ook niet zo goed tegen.
pi_132181916
ik denk dat ik mijn dreumes maar eens uit zijn bed ga plukken 8)7

ik heb toch een dreumes, geen puber?
pi_132181942
Jullie siblingverhalen O+
En Troeta, wat een lief setje heb je zeg!

Oh god wintertijd ja :X Een uur terug toch? Dus dan mag ie een uur langer slapen?
Dat mag van mij wel hoor.

Wat maf Kyara, zou dat echt zoveel met het geslacht te maken hebben ja?
pi_132181994
Oh trouwens! Mijn dreumes heeft ein-de-lijk door dat hij de avondfles ook zelf kan vasthouden. *O*
Nu nog zelf eten.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:00:24 #72
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132184661
uur terug ja, dus 'moet' hij een uur langer slapen :P
pi_132184886
en dat doet ie dan vast niet.
En dan zit je dus om 7 uur met een kind beneden in de wetenschap dat het nu 6 uur is, want wintertijd.

Echt, waar dat extra uurtje zonder kinderen zo lekker was.....

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:05 schreef Mangostine het volgende:
Wat maf Kyara, zou dat echt zoveel met het geslacht te maken hebben ja?
Volgens mij heeft dat wel met hormonen te maken ja. Maar het fijne weet ik er nog niet van.
pi_132187418
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:07 schreef Kyara het volgende:
en dat doet ie dan vast niet.
En dan zit je dus om 7 6 uur met een kind beneden in de wetenschap dat het nu 6 5 uur is, want wintertijd.

Echt, waar dat extra uurtje zonder kinderen zo lekker was.....

[..]

Volgens mij heeft dat wel met hormonen te maken ja. Maar het fijne weet ik er nog niet van.
Even aangepast :P

DF, kinderen zijn nu eenmaal wel eens in zo'n bui. Mijnes is ook niet altijd lief voor andere kindjes :+. En ik kan me ook wel voorstellen dat je bij je eigen kinderen wat later ingrijpt als ze ruzie hebben (het zag ernaar uit dat de 2 jongetjes elkaar flink in de weg konden zitten :X) maar met andermans kinderen zou ik toch voorzichtiger zijn.

Xanteh, fijn dat C. nu ook los kan staan! *O* Goede vooruitgang hoor, als ze een maand of 3 geleden alleen nog maar tijgerde! En spannend, ook bezig voor nr 2 O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132187646
Oja, wanneer is dat wintertijdfeest weer? nog 2 weken toch? Mooi in de herfstvakantie tot 8-9 uur uit laten slapen, en dan mooi door de wintertijd weer terug in het schoolritme *O*

Phaidra, onderling je eigen kinderen is ook wel anders. Maar die ouders laten hun kinderen dingen onderling ook uitvechten. Een duwtje kan gebeuren, maar je broertje vol bij zijn haren pakken en meesleuren.. En dan als ouders toekijken.. tsja, niet mijn stijl..
Iets kleins kan ook altijd gebeuren. De mijne zijn ook niet heilig hoor (al doet de oudste wel erg zijn best). Maar inderdaad, andersmans kinderen ben ik ook voorzichtiger mee.
pi_132188072
Ja precies dat idd! Ik vond het echt bizar om te zien en niemand die er wat van zei.. Ik zou echt-echt-echt niet willen dat mijn kinderen zo met elkaar om zouden gaan. Ik vond het ook niet gek dat de jongste mijn kind uitkoos om zijn eigen frustratie op te botvieren. Die slaat tenminste niet terug :X.

Maar ik hou erover op hoor :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132190246
Ik durf nog niks te zeggen over andermans kinderen, want de mijnes trekt aan haren, duwt kruipt over en mept andere baby's :X Maar volgens juffen van kdv bedoeld ie het goed, volgens hen is meppen aaien, want hij lacht er lief bij, en duwen is knuffelen alleen wat lomp. :D :')

Wintertijd hoop ik dat dat wel goed komt hier. In het weekend heeft ie er inmiddels een handje van om tot half negen te slapen *O* Alhoewel dat de afgelopen nachten weer wat minder was vond ie 6 uur mooi terwijl de wekker om half zeven gaat...echt net te vroeg, maar ja beetje verhoging en hoesten en tandjes ofzo.

Troeta wat een lieve foto's :)
pi_132190284
C staat los *O*
Die van mango drinkt zelluf *O*
Kyara heeft een puber *O*
Phaidra heeft I tje beschermd *O*
DF deelt de LT met D *O*
Soesa: rammeldebammelt *O*
Wintertijd *O*
Susie ik vergeet je niet hoor :P
*O*

En mijnes slaapt van af 11.30 8)7 8)7
pi_132190297
Zolena *O*
pi_132190320
kwisted *O*
pi_132190341
troeta *O*
pi_132190360
sonnetje *O*
pi_132190393
pi_132190517
quote:

Van de megapost overgestapt op de multipost?
pi_132190662
:D :@

ontopic: hebjealeendreumes?
pi_132190740
Morgen is een jaar na mijn uitgerekende datum dus ik kom gewoon vast lekker hier meeposten :7 (officieel pas volgende maand oO< )

Troeta O+ En ik rammelde al zo hard.

Wintertijd. :X Ik probeer mijn mini vast wat op te schuiven in verband met de wintertijd, maar ze wordt alleen maar eerder wakker. :')
pi_132191113
Hoe laat wordt ze wakker Ophelia ?
Leuk bijna dreumes !
Hier nu vaak om 6.30 ipv 7.30 :X
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:31:08 #88
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132191290
Oof! Gezellig dat je er ook bent met je bijna-dreumes! Hoe gaat het met Otje?

Wintertijd, goeie! Hier slaapt het meisje wel steeds wat langer lijkt wel dus hopelijk blijft ze dat doen... Ze is nu meestal tussen 07:00 en 07:30 wakker met een uitschieter naar 08:15 vorige week!

KZ, wat een jompels :D.

C. staat, wat fijn X! en spannend, ook bezig voor een 2e :). Wij ook!
pi_132191426
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
en spannend, ook bezig voor een 2e :). Wij ook!
+1 O+
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:35:59 #90
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132191456
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:34 schreef Mangostine het volgende:

[..]

+1 O+
Ohhh, echt?! *O* . Wat leuk O+
pi_132191489
Ik was / ben zo jompelig blij dat die kleine van mij nu 4 uur ligt te tukken :@ :+
Nog nooit meegemaakt ! Hoop dat ze dan straks wel gaat slapen. We waren vandaag even buiten en ze was heel erg moe, dus waarschijnlijk heeft ze het nodig. Nu is het 15 dagen na de BMR prik. Geen last gehad.

- 1 O+
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:39:36 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132191582
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:37 schreef kleinzusje het volgende:
Ik was / ben zo jompelig blij dat die kleine van mij nu 4 uur ligt te tukken :@ :+
Nog nooit meegemaakt ! Hoop dat ze dan straks wel gaat slapen. We waren vandaag even buiten en ze was heel erg moe, dus waarschijnlijk heeft ze het nodig. Nu is het 15 dagen na de BMR prik. Geen last gehad.

- 1 O+
Zo fijn ja! Ik zou ook nog wel even 4 uurtjes willen slapen ;)

Wat ontzettend fijn dat ze helemaal geen last van de BMR heeft gehad, E.lin ook niet gelukkig.
pi_132192396
quote:

- 1 O+
Heerlijk he? Mijnes heeft ook al zo lang geslapen, van 12 tot 15.45. Had nooit gedacht dat dat mogelijk was :D

En fijn dat ze geen last had van de BMR! E. ook al niet ^O^
Hier ook (nog?) geen tweede hoor :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132192903
quote:

- 1 O+
+1 ;)

Mijn kind is bij z'n papa als de wintertijd in gaat, dus ik kan lekker een uurtje langer slapen 8-) /alwayslookonthebrightsideoflife
pi_132193178
Hier geen +1 O+ en geen -1 O+ want ik heb al een 2e, en een 3e en een 4e mag ik niet.

Lang slapers vandaag. Hier weer zo'n dag. M heeft gisteravond weer een drama-avond gehad, hij begon ook pas om 23.00 uur en uiteindelijk lagen we pas tegen 01.00 weer in bed. Hem in bed laten was gewoon geen optie, ook niet met ons erbij, liedjes zingen, boekje lezen, het hielp allemaal niet. Vannacht verder wel goed geslapen maat toen ik hem om 10 uur uit bed viste was het weer een boel gepiep en gejammer. Uiteindelijk heeft de tv best wel veel aangestaan vanochtend (nog 2 kinderen die ook aandacht moesten) maar buiten eventjes tekenen heeft hij amper gespeeld. En nu slaapt hij ook alweer 3 uur. En ik ga hem zo weer uit bed plukken want anders is zijn ritme helemaal zoek. Het hoort er allemaal bij, maar gezellig is anders -O-
pi_132195027
Zeker niet fijn Kyara. Hoe gaan jullie dat doorbreken ?
Cs: Niet altijd leuk, maar wel lekker even uitslapen dan !
Phaidra: Ja heeeeeeerlijk. Wist ook niet dat het mogelijk was. Wel lastig met eten. Dus heb haar een extra fles gegeven en een cracker. Gaan we zo vroeg eten.
Soesa: Fijn dat E ook geen last heeft van de BMR.

heb dr nog bijna gapend en wel in de draagzak gestopt en naar Artis gelopen. half uurtje hagedissen kijken :D ^O^ / achtertuin
pi_132195506
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 15:02 schreef kleinzusje het volgende:
sonnetje *O*
Wat is er met mij?
pi_132198380
Overkill aan jumpel smilies :o en veel zwangeren :o

en verder moet ik nog even lezen!
Kyara wat sneu weer dat hij zoveel moeite heeft met slapen!

Naar Artis? in de regen kz? }:|
pi_132198706
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 17:57 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Wat is er met mij?
niks. Ik riep je overdreven

Yep bitterend. In de draagdoek onder mn jas met paraplu. Het viel best mee en ze kon stukken lopen + naar het reptielenhuis geweest. Daar is het te warm.
pi_132198799
Waren jullie de enigen zeker in Artis? :P
pi_132198921
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:35 schreef bitterend het volgende:
Waren jullie de enigen zeker in Artis? :P
bijna :)
pi_132199528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 19:33 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

niks. Ik riep je overdreven

Yep bitterend. In de draagdoek onder mn jas met paraplu. Het viel best mee en ze kon stukken lopen + naar het reptielenhuis geweest. Daar is het te warm.
Werkt wel haha
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:12:29 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132200575
quote:
_O- 8)7
pi_132200746
Phaidra, ik vind dat kinderen soms ook dingen onderling moeten uitmaken. Maar als mijn grote onaardig is tegen dreumes kan ik daar niet goed tegen. Bij afpakken en dat er dan eentje huilt of er ruzie komt, grijp ik wel in.

Xanteh, fijn dat C vooruitgang boekt.

KZ jij bent in een goede bui. Fijn, dat je meisje zo lang slaapt en geen last had van bmr prik.

Df, ontwijken is een goede.

Kyara balen van gisternacht. Hopelijk kwam het weer enigszins goed met het ritme.

Cs fijn uitslapen. Ik zie op tegen de wintertijd. Is hier vast een reden om gewoon op hetzelfde tijdstip oude tijd wakker te worden.

Mijn kind heeft vandaag geruzied met ander kindje om speeltjes. Alleen het andere kindjes is groter en sterker. Dus hij trok aan het kortere eind.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132202201
En zo heb ik nog veel meer foto's!! O+
Maar ook filmpjes van ruzies hoor,haha

Komt vast helemaal goed! Je bent zwanger en zo moet het zijn.
Mijn tweede zwangerschap is voorbij gevlogen, had een drukke baan en een drukke dreumes en zwangerschap ging goed. Ze leek alleen steeds te klein, maar in mijn zwangerschapsverlof is dat helemaal goed gekomen. Tweede bevalling heb ik een ruggenprik genomen en ze floepte er zowat uit, zonder scheurtjes.

Phaidra, misschien ben je na 3 kinderen het waarschuwen wel zat, of word je harder, ik weet het niet, maar goed dat jij van je hebt laten horen.

Ach, vreselijk die zomer en wintertijd sinds ik kinderen heb!
Clubsoda, dat lijkt me stiekem ook een voordeel hoor,haha

Kz en Soesa, fijn dat jullie meisjes helemaal geen last hadden van de prik!!
Slaapt ze nu al kz?
pi_132203053
Sorry wilde nog zeggen wat een leuk stel je hebt, Troeta.

Ik moet zeggen dat ik prima het voordeel zie van kinderen, die weinig schelen in leeftijd. Toch was ik heel blij, dat de mijne al 3 was bij de geboorte van zijn broer. Zo kon hij al een stuk meer en begreep al een stuk meer. Zo konden we ook al een beetje uitleggen wat er gebeurde toen ik bij de 2e zwangerschap 2 keer in het ziekenhuis lag (een keer 10 dagen, een keer 2). Dan nog was dat erg moeilijk. Ik baalde daar enorm van, maar had echt geen spijt van het zwanger zijn alleen ervan dat het bij mij dan met complicaties samen ging.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132206041
Tinu: Klopt ! word erg gelukkig van rust en buitenlucht. Vooral als het stil op straat is. Helaas regent het dan vaak, maar heb daar zelf niet zo veel problemen mee. Wel goed zorgen dat die kleine meid droog blijft. Op de fiets is dat lastig.

Ze slaapt Troeta. Voor 20.00 uur O+
pi_132216302
Pff dreumes wakker sinds half4 zit nu beneden want man moet anderhalfuur rijden voor zn werk en die heeft rust nodig. Ik moet ook werken en ben niet fit :N gaat goed hier.
Ben wel op na 3wk gebroken nachten. Ging een tijdje goed maar echt top heb ik de afgelopen maanden niet geslapen (over t 1e jr maar te zwijgen)

Moet t er maar mee doen maar t maakt me wel verdrietig dat t zo al die tijd moet gaan. S kan er ook niets aan doen die heeft met slapen echt last. Weet soms niet wat ik kan doen voor dr en daarnaast wil ik ook gewoon slapen :@

Sorry voor klaagpost. -O-
pi_132216311
-O- Had nog een hele reactie getypt maar tot 3x toe werkt internet niet mee.

kort samengevat
O+ Leuk allemaal stellen die voor een 2e gaan!

En troela's kindjes. Leuke foto's!

Kz fijn dat ze er weinig last van heeft

En verder weet ik t niet meer oO<
pi_132216456
Ohh Zoe wat is dat balen zeg! Slaaptekort doet n mens geen goed. Veel succes vandaag.

Mango gaan jullie ook al voor n 2e? :D leuk! Wat leuk dat er veel uit dit topic aan t proberen zijn :)

Alles niet goed onthouden, maar wel leuk om te lezen over 2e kindjes.
pi_132216603
Nog een beetje kunnen slapen Zoë? Duim voor betere nachten :*

Wat leuk dat zoveel weer voor een tweede gaan :) flink oefenen dames! ;)

Rest een beetje vergeten, knallende koppijn bij het wakker worden.
pi_132216663
Allemaal mini-mensjes in de maak, die lijken op de schattige dreumesen hier *O*

Heftig Zoë. Kan je man niet in het weekend de hele nacht doen. Dat je even bij kunt tanken..
Om half 4 beneden zitten is niet fijn voor jou en je humeur, en maakt je dag ook zwaar.
Komt het allemaal nog door het overgeven of zit er ook dreumes-eigenwijsheid in?

En als ik met Daan om half 4 beneden zou zitten, dan zou hij er elke nacht een gezellig feestje van maken. Zit ik morgen weer.. Hier de regel dat de kinderen tot 7 uur in principe op hun kamer blijven. Bij een nachtmerrie van Chris, of een bui van Daan krijgen ze gerust even een paar minuten aandacht, maar dan is het klaar. Als we meer aandacht geven, blijven ze ook meer aandacht vragen. (als er echt iets is, dan is het anders natuurlijk, maar dan nog probeer ik op de kamer te blijven).
Maar dat werkt bij iedereen anders.. Je moet alleen een werkbare oplossing voor je gezin vinden :*
pi_132218086
Kus voor het slaaptekort en de koppijn :*
Zoe: Kan je man niet op de logeerkamer dan ?
pi_132218317
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 07:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Komt het allemaal nog door het overgeven of zit er ook dreumes-eigenwijsheid in?
Ik denk dat dat makkelijk te checken is. Bij M's buien is het echt da-ma als hij in bed ligt staat maar zodra hij er uit is dan is er niks aan de hand en is hij de vrolijkheid zelve. Dat sluit voor mij dan iets lichamelijks uit. (als hij last van doorkomende tanden zou hebben dan zou hij dat ook beneden hebben, dat idee).

Maar is wel lastig te doorbreken hoor. M gaat echt compleet over de rooie en dan helpt helemaal niks, behalve uit bed halen en uit de slaapkamer.

Sterkte vandaag Zoe :*
pi_132219275
bedankt :* fijn dat ik mn verhaal even kwijt kan.

We hebben helaas geen logeerkamer maar als S wakker is, is ze ook echt wakker.
dan is het echt vermoeiend om boven te blijven en frustrerend voor mij. Ik ga liever naar beneden.

DF
is idd makkelijk te herkennen. Dit is vanaf baby-zijnde al zo. Ze heeft ontzettend veel pijn en last van zuur. Als ze naast me slaapt hoor ik het omhoog komen en soms kokhalst ze ook enz. Daarna wordt ze huilend wakker. Ik begrijp haar wel, waarom ze slecht slaapt en ze liever wakker is.
Slapen is voor haar echt niet leuk.

Vaak slaapt ze ook zittend (valt snel in de kinderwagen in slaap) dit is voor haar minder pijnlijk. Volgens de ka is dit oke zodat ze toch rust krijgt. Maar het is gevoelsmatig niet zoals het hoort.. snachts slaapt ze sowieso in bed (matras omhoog en met kussen) maar dit is niet schuin genoeg denk ik.

Het is gewoon moeilijk, heb alles al geprobeerd. Volgens de ka is opereren te ingrijpend en zijn de med. er zodat S zo min mogelijk last heeft. Maar ze zal toch last blijven houden.
Ik weet niet of ik dit nog langer wil.. ga me inlezen over een eventuele operatie.
pi_132219666
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:47 schreef Zoë23 het volgende:
bedankt :* fijn dat ik mn verhaal even kwijt kan.

We hebben helaas geen logeerkamer maar als S wakker is, is ze ook echt wakker.
dan is het echt vermoeiend om boven te blijven en frustrerend voor mij. Ik ga liever naar beneden.

DF
is idd makkelijk te herkennen. Dit is vanaf baby-zijnde al zo. Ze heeft ontzettend veel pijn en last van zuur. Als ze naast me slaapt hoor ik het omhoog komen en soms kokhalst ze ook enz. Daarna wordt ze huilend wakker. Ik begrijp haar wel, waarom ze slecht slaapt en ze liever wakker is.
Slapen is voor haar echt niet leuk.

Vaak slaapt ze ook zittend (valt snel in de kinderwagen in slaap) dit is voor haar minder pijnlijk. Volgens de ka is dit oke zodat ze toch rust krijgt. Maar het is gevoelsmatig niet zoals het hoort.. snachts slaapt ze sowieso in bed (matras omhoog en met kussen) maar dit is niet schuin genoeg denk ik.

Het is gewoon moeilijk, heb alles al geprobeerd. Volgens de ka is opereren te ingrijpend en zijn de med. er zodat S zo min mogelijk last heeft. Maar ze zal toch last blijven houden.
Ik weet niet of ik dit nog langer wil.. ga me inlezen over een eventuele operatie.
Dot is dus ook wat ik dacht. Jullie hebben er allebei last van dus misschien dat het tijdelijke overlast van een operatie minder ingrijpend is dan zo door te gaan.

Hopelijk gaat het snel beter.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:15:02 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132219957
Een operatie is echt geen kattepis en iets wat het probleem op gaat lossen.
Het is zelfs zo dat de van nissen fundoplicatie vaak niet het gewenste resultaat geven of juist problemen verergeren niet alleen nu maar ook in het latere leven.

Zoe arwen heeft enorm veel gespuugd, en dan ook echt plassen melk opgeven.
Hier ging het met bijna 2 pas echt over..
voor je uberhaupt aan een operatie gaat denken, waarom geen PH metrie en een passage foto laten maken.
Bij de passage foto kunnen ze e.e.a. uitsluiten.
Ook best ingrijpend allemaal maar ik zou echt toch meer laten onderzoeken eerst voor je zoiets ingrijpends laat doen.
Ook zou ik een allergie niet uitsluiten.. ook al lijkt het niet zo obvious, toch zou ik daar zeker dieper naar onderzoeken.
Ik snap dat je van de ellende af wil voor je meiske , maar ik zou eerst opzoek gaan en laten onderzoeken op oorzaak/oorzaken ipv oplossingen.
Bij het vinden van oorzaken kan men namelijk veel doelgerichter en effectiever oplossen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_132220064
Zoe, dat is inderdaad erg lastig dan. Logisch dat ze dan wakker wordt. Een operatie is wel heftig, maar misschien nodig als ze er echt veel last van blijft houden. Heeft de kinderarts al geprobeerd met andere meds? Misschien werkt een andere combi beter? Geen idee eigenlijk hoeveel keus er is. Maar zo min mogelijk last is nu toch nog wel teveel misschien..

Kyara, hier ook hetzelfde meestal. Eruit is genoeg om blij te worden. Maar bij zuur helpt rechtop zitten natuurlijk ook al (een beetje). En afleiding kan ook helpen om minder last te hebben..
pi_132220396
Sam
met een operatie kan ze later ook last krijgen ivm de groei van de maag enz.

Evenstar
We gaan sowieso verder kijken wat er mis kan zijn. Volgens de ka is het geen allergie maar ik heb al een hele tijd het idee dat ze daar ook last van heeft. (vanaf 9mnd al meerdere keren besproken bij de ha/ka) Ook laten testen maar volgens de ka was het volgens (toen 13mnd?) niet goed zichtbaar.
Neefje is rond de 10jr en schoonzus komt er nu pas achter dat haar zoon allerlei voedselallergieën heeft. Hun jongste zoon eet niets en is (veel) te mager. Wat er met hem is weten ze nog niet.

Er spelen dus veel dingen en 'moet' veel uitzoeken maar hoe&wat met een operatie wil ik ook uitzoeken. Gewoon voor mijn eigen info.

DF
We hebben tot nu toe 3 verschillende meds geprobeerd (en combi's ervan) en op deze reageert ze wel het beste. Opzich gaat het redelijk (voor ons doen) maar als ik verhalen lees of hoor van andere moeders dan denk ik.. ja zo hoort het eigenlijk te zijn. Natuurlijk is er gedoe met slapen, driftbuien etc etc hoort erbij maar dat S zoveel last en pijn heeft dat hoort niet.

Zo af en toe heb ik even een dipje en kan ik het minder goed aan. Je gaat maar door en "ja het gaat goed" want voor ons doen gaat het dan ook goed. Maar het is wel moeilijk.

Dan is het wel fijn om het even van je af te typen
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:46:04 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132220876
woon je bij utrecht in de buurt?
Allergiecentrum utrecht is echt een goede aanrader :) goede ervaring mee!
En ik wil ook best met je meekijken, hou eens een paar weken elke dag bij wat heeft ze gegeten, hoe waren de klachten, was het minder of meer, kijken of er een patroon in te herkennen is.
pi_132221457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:46 schreef _evenstar_ het volgende:
woon je bij utrecht in de buurt?
Allergiecentrum utrecht is echt een goede aanrader :) goede ervaring mee!
En ik wil ook best met je meekijken, hou eens een paar weken elke dag bij wat heeft ze gegeten, hoe waren de klachten, was het minder of meer, kijken of er een patroon in te herkennen is.
Nee woon 1.45u rijden van Utrecht -O-
Is goed, aardig van je :) zal een boekje bijhouden. Ook handig voor bij de arts
dankjewel
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:03:14 #122
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_132223106
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:03 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Nee woon 1.45u rijden van Utrecht -O-
Is goed, aardig van je :) zal een boekje bijhouden. Ook handig voor bij de arts
dankjewel
Ik woonde destijds in nuth ( bij Heerlen ) en toch ging ik er heen en was het zo waard. Dus overweeg het toch eens :)
En anytime !
pi_132227092
Lijkt me heel erg naar als je kind steeds pijn heeft :{ :*
pi_132227172
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:00 schreef kleinzusje het volgende:
Dit dus. Sterkte Zoe :*
pi_132229184
Wandelen met een lege buggy en een kind dat er vandoor gaat O+

pi_132229393
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:00 schreef kleinzusje het volgende:
^^ Je bent zo machteloos... ;( :*

Kyara :D

Ik was gister even naar het winkelcentrum en had geen kinderwagen mee. Gewoon eens uitproberen hoe dat gaat. In de winkel moest ik hem wel even tillen, want afleiding everywhere en dan kan ik hem roepen tot ik een ons weeg. Maar van en naar de winkels lopen ging eigenlijk heel erg goed! Het zou wel makkelijker zijn als hij een handje wilde geven, maar dat was instant huilen en op de grond zitten :+ :'). Stel je voor, je bent immers al 16 maanden, dan ga je je moeder toch geen handje geven?? Het was heel tof, zo saampjes wandelen (en andere mensen vonden hem ook schattig O+), maar je moet wel Heel Veel Tijd hebben :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132229555
al 16 maanden... toen wilde de mijne ook niet aan het handje lopen :') die kroop liever.

ik was trouwens ook blij toen hij weer in de buggy wilde, konden we eindelijk een beetje doorlopen.
pi_132229626
Hmm.. ik mag me pas over anderhalve week hier melden omdat Djen dan pas een jaar wordt. Maar ik breek nu even in met een vraag qaar jullie misschien een tip voor hebben.

De dagen worden weer korter en kouder. Elke dag trekken we er op uit met de hond om een wandeling te maken. Maar Djen is al vanaf dat ze ze zelf van haar hoofd af kon trekken geen mutsenfan. Handschoentjes trekt ze ook uit.

Hoe moet dat dadelijk als het -20 is?
pi_132229793
Mutsjes met striktouwtjes? Je hebt ook warme pakken met geïntegreerde handschoenen, die krijgt ze zelf niet uit. Van die flapjes die half aan de mouwen genaaid zitten en je dan over de hand vouwt als het ware. Snappu? :P
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132229872
pi_132230337
:D ... daar wilde ik dan weer net niet aan :p
pi_132230416
oh, dan toch maar een muts met striktouwtjes? Of een capuchon met een das erom heen?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 18:10:53 #133
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_132233031
Zoë, even een dikke knuffel voor jou!

Over het wintertijdgebeuren, ik denk dat we hier vantevoren elke dag een kwartiertje later maar bed gaan. Hopelijk scheelt dat een beetje in het vroeg opstaan.

Kyara, wat heb je toch een lekker menneke gebakken zeg!

Twinkle, hier vorig jaar ook een mutsentrekker. Een muts met touwtjes hielp hier wel goed! Ik geloof dat KZ ook een mutsentrekkertje heeft?

Hier enigszins stress met de psz gehad. Waar ze me in juli garandeerden dat er in december plaats zou zijn voor twee ochtenden, kreeg ik deze week te horen dat we pas in april terecht kunnen! Dus nu met een andere psz bezig bezig, alleen daar moet ze 1 ochtend en 1 middag heen. Niet ideaal ivm het middagslaapje maar het moet maar.
pi_132233878
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

^^ Je bent zo machteloos... ;( :*

Kyara :D

Ik was gister even naar het winkelcentrum en had geen kinderwagen mee. Gewoon eens uitproberen hoe dat gaat. In de winkel moest ik hem wel even tillen, want afleiding everywhere en dan kan ik hem roepen tot ik een ons weeg. Maar van en naar de winkels lopen ging eigenlijk heel erg goed! Het zou wel makkelijker zijn als hij een handje wilde geven, maar dat was instant huilen en op de grond zitten :+ :'). Stel je voor, je bent immers al 16 maanden, dan ga je je moeder toch geen handje geven?? Het was heel tof, zo saampjes wandelen (en andere mensen vonden hem ook schattig O+), maar je moet wel Heel Veel Tijd hebben :D
Hier doe ik dat ook regelmatig en ook wel eens op de markt etc. Omdat ze inderdaad geen handje wil en het daar soms druk is heb ik zon ouderwets polsbandriempje. Een kant met klitteband om lisa dr pols andere aan de mijne en daar zit dan een plastice veer tussen kan ze toch 1,5 meter van je af maar niet weglopen, werkt super.

Ook al zijn de meningen erover verdeeld lisa is een weglopertje dus ik vind het handig en totaal niet zielig. In tegen stelling tot de babytuigjes van v&d en babydump vind ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sam1993 op 16-10-2013 18:51:21 ]
pi_132234011
Really wat is het verschil tussen het ene tuigje en het andere tuigje voor jou dan?.

Het begrenst allemaal evenveel. :?
pi_132234147
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:45 schreef Pvoesss het volgende:
Really wat is het verschil tussen het ene tuigje en het andere tuigje voor jou dan?.

Het begrenst allemaal evenveel. :?
Voor mijn eigen gevoel voelt een bandje om haar pols fijner dan mijn kind in een heel tuig rond dr buik te hijsen en dan de 'riem' vast te houden. Voelt meer als me hond uitlaten. Dat heb ik niet met het polsbandje maar dat is gewoon mijn eigen mening zoals ik al zei zijn daar de meningen over verdeeld en vind ik hetvallemaal prima wat andere denken
pi_132234383
Ik snap niet dat je negatief denkt over het 1 en positief over het ander. Een tuigje zielig noemen maar wel een polsbandje gebruiken :?
Ik snap heel goed waarom je beide kan gebruiken. Liever gewoon kiezen voor veiligheid maar bedenk je heel goed dat je het los lopen dan alsnog later ook aan moet "leren" :D

Bij hetrietje.nl

De tag a long.. Kunnen ze de wagen vast houden zonder tegen de wielen aan te lopen.
ik gebruikte het toen mijn jongste pasgeboren was voor de oudste
pi_132234627
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 18:57 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap niet dat je negatief denkt over het 1 en positief over het ander. Een tuigje zielig noemen maar wel een polsbandje gebruiken :?
Ik snap heel goed waarom je beide kan gebruiken. Liever gewoon kiezen voor veiligheid maar bedenk je heel goed dat je het los lopen dan alsnog later ook aan moet "leren" :D

[ afbeelding ]
Bij hetrietje.nl

De tag a long.. Kunnen ze de wagen vast houden zonder tegen de wielen aan te lopen.
ik gebruikte het toen mijn jongste pasgeboren was voor de oudste
Het voelt gewoon fijner met alleen een polsbandje :) loslopen mag ze ook zeker hoor maar niet op de markt etc. Omdat ze toch graag loopt dan dusbmet een polsbandje. Dat ding wat jij laat zien ziet erbook handig uit maar lisa zal dat concept nog niet begrijpen denk met 17 maanden.
pi_132234955
Bij mijn zusje gebruikte ik een tuigje met, jawel dames en heren, de hondenriem :P. Op dat moment stond veiligheid op de eerste plaats. Polsbandje lijkt me minder betrouwbaar, lijkt me dat ze sneller onderuit gaan als je trekt/kind rent er vandoor?

M die ervandoor gaat *O* gaat ook snel ineens! Volgens mij heeft hij er nu wel vertrouwen in :P

Wat stom van die psz Nts :(

Hier ook een mutsentrekker, zal eens rondkijken voor eentje met touwtjes. Iemand nog een leuke tip? :)
pi_132237842
Ik heb een tuigje gebruikt voor M in de zomervakantie, bij wandelen in de bergen en onderweg op parkeerplaatsen langs de Autobahn. Verder werkte het niet, hij werd er pissig van :+ Hij loop nu prima mee rn geeft spontaan handjes, terwijl hij eerst precies zo deed als I (zoals wel vaker ;) )
pi_132237994
NTS, balen dat de psz niet kan zoals gepland. Ik moet er ook eens achteraan bellen. Morgen doen, als er tijd is. Hier is het standaard een ochtend en middag. Maar Daan kan nu vaak wel wat langer in de middag opblijven, dus ik hoop dat het met alle lol op het psz geen probleem is.

Mijn schoonzusje had ook een tuigje voor haar oudste. Chris liep pas echt goed toen hij al ging luisteren, dat scheelt wel. Daan ging er vanavond vandoor bij een wandeling. Wij kastanjes aan het rapen, en hij in een paar tellen zo een sprintje richting de doorgaande weg op. Een halve minuut na die actie kwamen er opeens allemaal auto's aan. Dus ik hoop dat hij ook snel gaat luisteren :@

Daan kan nu de koprol! Alleen de goedgelukte koprollen doet hij niet op beeld. Wel dit filmpje, dus die deel ik dan maar ;)
pi_132238495
DF: Koprol van Daan O+ Eindelijk zie ik die kleine van je !
Kyara: Snel gaat het dan opeens :D
NTS: Gedoe met die PSZ. In Amsterdam regelt het CB de coördinatie. Wij worden nu al gebeld ( met 14 maanden)
Tuigje: Tsja............ Ik zat er in en heb er nog een trauma van. Dus liever niet. Mn meisje wil geen handje en gaat alle kanten op, maar ik merk verbetering. Ze loopt elke dag buiten en ik oefen met "meelopen". Markt, AH of stukken stad gaat ze in de wagen/draagzak.
Phaidra: wat jij zegt, heel veel geduld. Ik vind het geweldig om haar te observeren met lopen. Alles bekijkt ze, pakt ze op. Ze is op ontdekkingstocht O+ En heb zelf geen haast, dus prima. Artis is voor ons een veilige plek om te lopen en de speeltuin.

Mutstrekkertje: check ! Heb via Sonnetje een H&M muts in een grotere maat gekregen. Die draagt ze zonder morren ( 2 koortjes). Dus "te klein/strak" was misschien ook een oorzaak. En Capuchon werkt !
pi_132238902
Wat vinden jullie trouwens ? Mn dreumes heeft nu 2 voortandjes die nog niet helemaal door zijn. @ schattige reepjes ;)
Verder niets ! Wachten ? Of aan een ( welke) bel trekken ?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:47:26 #144
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132238935
Die koprol! :D O+

Verder ff een :* voor Zoë!
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:53:08 #145
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132239183
Komt vanzelf KZ. Anouk had tot 3 maanden terug 2 ondertanden, wel 4 boven.

Ik heb trouwens nog helemaal niets gehoord van psz? Boeit mij ook verder niet, want vind het niet nodig ivm 2 dagen kdv. En wanneer dat niet het geval, was, zou ik haar zeker niet in de middag laten gaan wanneer ze dus eigenlijk zou moeten slapen, lijkt mij niet fijn om een slaperige (en dus enorm chagerijnig) dreumes weer op te moeten halen, maar dat is mijn mening. Haar slaap 's middags en dus haar ritme is voor mij erg belangrijk.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:02:16 #146
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_132239570
Susie, ik deel je mening volledig. Ik ben ook iemand van rust en regelmaat. Als het aan mij zou liggen zou ze twee ochtenden gaan, wat op de eerste psz kon (en waar ik juist deze psz op geselecteerd had). Maar dan zou ze tot april moeten wachten, terwijl Draakje er naar mijn mening echt aan toe is om naar een psz te gaan.

Ik denk dat ik haar gewoon ingeschreven laat staan bij het ene psz, en dan gaat ze maar tijdelijk naar die andere psz waar ze de middag erbij hebben. Werkt het niet ivm slapen, dan kan ze altijd nog naar de andere psz. 4, 5 maand overbruggen moet wel lukken, en anders maar 4, 5 maand alleen de ochtend gaan.
pi_132240376
DF wat een leukerd O+

Ondernemende M, kwam ie wel terug of moest je m gaan halen Kyara?

Twink, ik zou idd gaan voor de striktouwtjes! En de handschoentjes maar met zo'n koordje door de mouwen, dat ze iig niet kwijtraken.
Grote baby heb je al :o

Mijn M loopt nu ook aan de hand O+ maar dat is misschien meer zodat ie niet omvalt :')
pi_132240645
Dank Suus !
Werkt zo'n elektrische TB voor jullie ?

Twink: sokken over de handjes !
Mango: heeft mijnes nooit gedaan
pi_132241000
oh dat wou ik nog zeggen kz, kan het CB niks zinnigs zeggen over tanden?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 21:51:13 #150
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_132241791
Kz als je je zorgen maakt, kun je misschien gewoon eens je eigen tandarts bellen? Vragen wat normaal is en of hij/zij er eventueel eens naar zou willen kijken?
En als je je geen zorgen maakt/er geen haast mee hebt, kun je haar natuurlijk altijd meenemen als je zelf voor controle naar de tandarts moet.
Heb ik toen ook met mijn eerste zoontje gedaan. Die heeft een gespleten/dubbele voortand en daar heeft mijn tandarts toen naar gekeken. Ik denk in ieder geval dat een tandarts daar wel verstand van heeft. Misschien wel meer dan het CB.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 22:02:34 #151
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132242334
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 21:27 schreef kleinzusje het volgende:
Dank Suus !
Werkt zo'n elektrische TB voor jullie ?

Twink: sokken over de handjes !
Mango: heeft mijnes nooit gedaan
Oh, wist niet eens meer dat ik dat hier gezegd had, zo'n mooie van Hello Kitty :P (6,50 bij kruidvat en je kan de batterij gewoon vervangen!) Ja, het werkt wel beter, het is niet meer een enorme drama. Alhoewel ze zelf alleen die tandenborstel op haar tong doet :D , dus we moeten nog wel zelf even over de tanden en kiezen, maar dat laat ze nu redelijk toe. Ze rent in ieder geval niet meer weg wanneer ze tanden poetsen hoort,
pi_132242804
kz, ze kunnen echt rare volgordes hebben in doorkomen, dus ik denk dat het afwachten is. Het komt maar heel zelden voor dat daar iets mis gaat.. Tenminste, dat zei de tandarts toen ik vertelde over Daan zijn vampieren gebitje (wel de buitenste voortanden boven, maar de middelste niet)..

Ik wil Daan perse naar de montessori psz hebben. En ik denk dat hij er ook wel aan toe is straks in december/januari. Dus dan zitten we gewoon vast aan die ene ochtend en middag bij hun. Gelukkig is Daan wel flexibel met slapen. Hij is (helaas) niets anders gewend door Chris zijn wisselende schooltijden. Alleen als ze er erg onrustig van worden, kan ik me voorstellen dat het anders is. Daan heeft nu ook al een paar keer geen slaap gehad overdag, en dat gaat ook redelijk goed. En anders eerst maar een paar maand 1 dagdeel, en later de middag erbij..
pi_132245152
Zoë, je kunt hier altijd kwijt als je het er moeilijk mee hebt en je meisje last heeft. Wel goede tips van mensen hier. Verder dikke :* voor jou. Kun je van het weekend bijslapen?

Kyara, wat een mooierd heb je!

DF, toffe knul heb je. Schattig die koprol.

Phaidra, fijn, dat het zo goed ging met wandelen.
Ik had het laatst toen we met buurvrouw en buurkinderen buiten waren en onze 2 dreumesen zei ze laten we door het steegje gaan, dan hebben we minder last van open voor/ achtertuinen (waar onze dreumesen in lopen).

Nts balen dat er ineens geen plek is op die psz.

Kz, geen zorgen over maken.

Vanochtend een intense liefde voor mijn kind, zo een wave van emotie. We waren bij zijn groep, hij duikt zo het huisje onder de hoge box in wat tegen het raam aan staat en zwaait en zegt dag tegen alle voorbijgangers buiten. Vervolgens doet hij zo een muziekspeeltje aan en danst erop door zich om eigen as te draaien. En de leidster zei, dat hij jaloers wordt als ze andere kinderen aait. Thuis ook als ik beide kids op schoot heb, duwt hij zijn grote broer weg.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132250226
Waarom denkt mijn dochter al 2 weken dat 5.15u een goede tijd is om wakker te worden :'(

Maar ik kom wel aan mn rust hoor, savonds om half 10 al slapen én overdag n dutje meepakken.

Vanaf wanneer mogen kindjes onder n dekbed? Ze ligt nu bij 18gr in n dikke slaapzak en n fleecedeken met pyjama. Dan voelt ze qua temp goed. Maar hoe doe ik dat van de winter? Verwarming aan dan maar..?
pi_132251365
Volgens mij wprdt vanaf twee jaar geadviseerd.
pi_132251418
Wat een koukleum Kwisted :o
Ik zou een dekbed met mijn kinderen sowieso nog niet aandurven maar die blijven ook niet liggen. Ik vind M in alle hoeken van zijn bed terug dus een dekbed lijkt me nog geen goed idee.

M slaap nog in een lange mouwen romper met zomerslaapzak. Soms een pyjama.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 09:22:45 #157
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132251454
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:01 schreef Kwisted het volgende:

Vanaf wanneer mogen kindjes onder n dekbed? Ze ligt nu bij 18gr in n dikke slaapzak en n fleecedeken met pyjama. Dan voelt ze qua temp goed. Maar hoe doe ik dat van de winter? Verwarming aan dan maar..?
hangt er vanaf of jouw kind stil ligt in bed? Wesley en Jordy hebben vanaf de geboorte onder een dekbedje geslapen, nooit geen last mee gehad. Cristel slaapt wel zonder dekbed trouwens.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 09:24:27 #158
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_132251486
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Volgens mij wprdt vanaf twee jaar geadviseerd.
Vanaf twee jaar ja.

Is een deken in een dekbedovertrek geen optie? Twee desnoods?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_132251567
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:20 schreef Kyara het volgende:
Wat een koukleum Kwisted :o
Ik zou een dekbed met mijn kinderen sowieso nog niet aandurven maar die blijven ook niet liggen. Ik vind M in alle hoeken van zijn bed terug dus een dekbed lijkt me nog geen goed idee.

M slaap nog in een lange mouwen romper met zomerslaapzak. Soms een pyjama.
Floris ligt stil sinds hij een dekbed heeft :D
Hier dekbed sinds hij 2 is denk ik, misschien een maand ervoor, maar eerder niet.

Maar heeft toch met warmtestuwing te maken?
  donderdag 17 oktober 2013 @ 09:29:50 #160
244125 laziness
pi_132251591
Ja :Y
pi_132251643
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris ligt stil sinds hij een dekbed heeft
Echt? Hmm....
Nah, ik denk dat ik pas aan een dekbed ga bij een volgend bed. Hij gaat ook zo vaak staan in bed en zo. En ik zie hem er nog niet voor aan om weer netjes te gaan liggen onder het dekbed eigenlijk.
pi_132251647
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:29 schreef laziness het volgende:
Ja :Y
Had zelf ook nog even gegoogled :D

Ik ging even twijfelen, omdat ik alleen las over stil liggen hier
pi_132251657
KZ, ik heb pas bij de tandarts gevraagd. Luuk heeft nog geen tanden en is bijna 11 maanden. De tandarts zei dat als hij met 2 jaar nog geen tanden had dat ik me dan pas zorgen moest gaan maken. De een gaat nou eenmaal harder dan de ander.
*poef* nu is het weg
pi_132251664
Warmtestuwing wist ik niet eens. 2 jaar had ik wel van gehoord inderdaad.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 09:36:25 #165
244125 laziness
pi_132251718
Het is zowel warmtestuwing als gevaarlijk als ze nog zo door hun bed zwerven omdat een dekbed niet zo goed ademt als ze er met hun koppie onder komen te liggen.

Deken in een hoes mag wel als de deken net zo groot is als de hoes.
En pm Twinkly anders eens. Die had met Niels echt een super koukleum. Volgens mij werkte zij ook met meerder dekens op elkaar.
pi_132251722
quote:
17s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:32 schreef Kyara het volgende:

[..]

Echt? Hmm....
Nah, ik denk dat ik pas aan een dekbed ga bij een volgend bed. Hij gaat ook zo vaak staan in bed en zo. En ik zie hem er nog niet voor aan om weer netjes te gaan liggen onder het dekbed eigenlijk.
Wij zijn met dekbed begonnen ivm volgend bed idd.
Uiteindelijk wel in zijn ledikant ook gehad, omdat we hoopten dat hij dan wel naar zijn peuterbed wilde.
Bij elise heeft dat straks niet zo'n haast :D
Maar ik vond het heel grappig te merken, van een kind dat echt zijn hele bed doorging altijd naar kind dat alleen opzij draait.
Hij gaat er zelf ook helemaal diep onderliggen :D en ik vond het grappig.om te merken dat hij zijn dekbed gewoon weer terugvindt s nachts.
pi_132251902
Goed om te horen Son. Hoef ik me daar dus geen zorgen over te maken. :D
pi_132252097
Kwisted, is het niet een idee om een wollen pyjama of een wollen slaapzak te kopen voor haar? (of allebei)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 09:56:05 #169
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132252158
Of een schaap en een bakje met stro :7
pi_132252260
Weglopende dreumessen O+ :o Aan de hand lopende dreumessen *O* Oefenen met luisteren op veilige plaatsen lijkt me handig ja. Maar tuigje begrijpelijk ook als dat (nog) niet helpt.

Koprol *O*

Lastig psz, ik ben ook niet van plan om mini naar een psz te doen. Ik vind kdv ook prima.

Oh en twink hier ook een mini die niet van mutsen houdt. Ik heb een foto van hem in zo´n mooi skipak (met oortjes O+ ) met oorwurmgezicht :D Daarvan kreeg ie muts en handschoenen niet uit. Want touwtjes inderdaad, went vanzelf denk ik zo.

Zoe wat een geweldige moeder ben jij, een volhouder en dus niet gek dat je er soms doorheen zit. Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden.

Kz ik zou tandjesvraag ook aan cb stellen.

Schaap _O-

Hier ook nog in zomerslaapzak met mouwtjes en langemouwen romper.
M. had trouwens gisteravond iets geks. Net toen wij naar bed gingen werd ie echt volledig over de rooie wakker. Echt standje sirene bij wakker worden zeg maar. En niks hielp. Normaal als je hem bij volledige paniek uit bed haalt kalmeert hij snel. Maar nu niet. Leek wel of hij ons niet zag. Heel raar. Maar goed na een flesje en dentinox weer rust en de hele nacht geslapen (vanmorgen zelfs moeite met wakker maken echt van het licht afdraaien en mopperen dat het aan was).

Oh en gisteren werd hij boos toen ik hem hielp met flesje rechtop houden. :') :D Echt heel schattig eigenlijk.
pi_132252653
Lisa wil geen slaapzak meer dus word ook ingestopt met een dekbedje ledikant formaat. Ze zwerft heel hard bed door en gaat er nooit terug onder liggen. Ik stop haar savonds nog eens in als ik ga slapen. Onder het dekbed komen heeft ze geen last van. Doe dit zo al eenhalf jaar. Voorheen een babydeken in een hoesje.
pi_132255903
Dank voor de adviezen. CB heeft net gekeken ( met 14 maanden afspraak) en zegt dat het vanzelf wel komt. Jullie ook dus. Tandarts had ik nog niet aan gedacht :D :@

Dank !

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 09:33 schreef kaatjejannie het volgende:
KZ, ik heb pas bij de tandarts gevraagd. Luuk heeft nog geen tanden en is bijna 11 maanden. De tandarts zei dat als hij met 2 jaar nog geen tanden had dat ik me dan pas zorgen moest gaan maken. De een gaat nou eenmaal harder dan de ander.
Kijk, deze herkenning is fijn !
Ik maak me geen zorgen maar ken niemand waarbij het kindje zo laat is. Thx ! ^O^
pi_132257880
Wij hebben ook een nachtelijke koukleum. Hij sliep van de week met zomerslaapzak + mouwen, romper korte mouw eronder en een pyamabroekje. Slaapkamer ca. 20 graden en meneer werd wakker met ijskoude beentjes en voetjes ;(. Nu dus maar een deken uit de kast getrokken en vanochtend voelde hij wel wat warmer aan. Hij bleef er alleen nog steeds niet goed onder liggen (en beter slapen deed hij helaas ook niet).

Zolena, dat klinkt als nachtangst. Heel naar om te zien, wij hebben het ook een paar keer gehad in een drukke periode. Na ca. 3x was het over. Er is een topic over ook en daar las ik dat je het beste niets kan doen, of alleen ernaast zitten en rustig tegen hem praten. Maar dat is wel heel moeilijk, je wil zo graag troosten -O-.

Ik merkte trouwens met wandelen dat het meekrijgen makkelijker gaat als ik zelf een beetje voor hem uit liep, zodat hij wist welke kant hij op moest. Maar als hij iets Heel Moois zag, werkte dat niet meer :D. Over straat wandelen zo los zou ik (als ik alleen ben) niet zo goed durven. Hij loopt idd zonder te kijken de straat op! Maar achter ons huis is een parkje waar dat wel prima kan (en CS, ik moest lachen om jouw opmerking _O-).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132259485
Even crossposten: M met zijn zusjes. Hij zoekt ze steeds vaker op O+

pi_132259756
Dat M net zo deed als I, Phaidra? Ze hebben echt wel wat van elkaar qua gedrag :)

Ik heb denk ik ook een koukleum, met 20 graden ligt hij in een romper met pyjama en een lichtgevoerde slaapzak (niet zo dik als die van de Hema bijvoorbeeld, maar wel meer dan één laag). Ik heb zo'n vierseizoenenslaapzak, dus als het echt koud wordt, gaat daar nog een laag in. Ik doe nog maar even geen denkentje, M is echt een woelwater. Hoewel hij op het kdv wel de dekentje over zijn slaapzak krijgt, maar goed, daar slaapt hij dan ook buiten.

Zolena, M wordt ook wel eens huilend wakker 's nachts, en dan kan ik er beter ook niets aan doen dan er wel heen gaan. Soms ga ik dan even naar de wc, dan merkt hij dat het licht aan gaat en hoort hij dat ik er nog ben, dat stelt hem genoeg gerust om verder te slapen zonder dat het hem zo wakker maakt dat hij niet meer in kan slapen.

Wij hebben last van hoektanden }:| Tenminste, ik denk dat dat het is. M is snel boos als het anders gaat dan hij wilde, maar hij wil ook graag plakken. Ik mocht vanochtend ook niet weg bij het kdv bijvoorbeeld :{ Verder wil hij pertinent niet aan tafel zitten, zijn er meer dreumessen die daar last van hebben? Hij heeft wel honger, maar is toch altijd heel verdrietig dat hij zijn spel moet onderbreken (ik kondig het al van te voren aan, maar dat helpt niet), en gaat dan eerst met zijn eten en beker en bord gooien van boosheid. Ik word er een beetje moedeloos van vooral omdat het moeilijker lijkt te worden om hem uit zijn bui te halen.
pi_132259778
Och, Kyara, wat een rijkdom O+ En in tegenstelling tot wat ik vroeger altijd dacht, vind ik zwart zo mooi staan bij jonge kinderen. Prachtige foto's!
pi_132259828
Niet herkenbaar CS, zodra het woord eten valt staat M al naast zijn kinderstoel. Of hij jengelt en bedelt in de keuken.... eten gaat hier voor alles.
pi_132259887
CS dat hebben we hier ook bij het avond eten..drama als ze in haar stoel moet (nu niet maar het komt en gaat) wat we doen is of ze eet met mij op schoot, of we gaan zelf eten. We zeggen R kom je eten? NEEE roept ze en rent ze weg. Nou we gaan toch zitten eten en na een paar minuten komt ze aan en zegt ze ettteeu? ja? :D zo denkt ze dat het haar idee is ;)

Mooie kinder Kyara O+
pi_132260074
M is zeker geen slechte eter, maar spelen vindt hij het allerfijnste geloof ik. Het stomme is dat hij echt heel enthousiast kan zien dat ik eten op tafel zet en dan echt staat te juichen, en als ik hem vraag of hij in zijn stoel komt zitten, dan is het huilen. Bitterend, ik heb al een tijdje niet meer geprobeerd om zelf maar gewoon te beginnen, dat kan ik ook wel weer eens doen. Het is soms zo manouvreren :+
pi_132260307
Ze wil soms ook staand op mijn stoel eten..dan pak ik gewoon een andere stoel. Ze wil op dit moment alles precies hetzelfde doen als wij. Dus in de ochtend als ik mijn tandedenpoets en gezicht was staat ze naast me op haar stoel en gaat ze ook haar gezicht wassen enzo..en brood smeren, aankleden alles doet ze na :D O+
pi_132260862
M mag ook wel op schoot eten van mij, en wil soms ook alleen staand eten (bij luieruitslag ;( ) maar ik vind het niet heel fijn. Ergens heb ik het idee dat je gewoon zittend in je stoel hoort te eten, maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat nou echt een principekwestie vind. Moet ik nog eens over nadenken :D

Leuk, dat imiteren! Hier komt vooral het fantasiespel een beetje op gang. Na het koken in zijn eigen keukentje, speelt M ook steeds vaker dat hij gaat slapen. Ik vertelde hem dat je bij het slapen wel je ogen dicht hebt, dus nu hoor ik steeds "Slapen! Oogjes dicht. Mama oogjes dicht!" O+
pi_132261136
Ja weet je..ik vind ook aan tafel zitten fijner maar ik probeer met haar mee gaan en niet veel ruzie over te maken want ik heb gemerkt 1 dag staan en de volgende wil ze weer zitten of helemaal niet aan tafel..ik kan niet echt rigide zijn en ik wil ook niet. (is dat een Nederlands woord? of engels) er zijn dingen die ze absoluut niet mag inderdaad maar bijvoorbeeld als het regent en ze wil geen jas aan, nahja dan niet. Merkt ze snel genoeg dat het niet fijn is..

Lief is dat he!! echt ik smelt..ze voert ons ook "nep" eten, dan doen ze alsof ze iets in dr hand heeft en mmmm roept terwijl ze me voert. Ook met slapen Lapen! zooo! mama lapen! dan moet ik liggen en trekt ze de dekens over me heen..gaat ze uit de kamer en roept doei doei! lapen nu! :D
pi_132261155
Wat schattig dat imiteren!

M speelt ook graag zittend aan tafel (met boekjes, autootjes of om te tekenen). Ik weet alleen niet hoe lang nog want sinds hij loopt, loopt hij vooral rondjes en speelt hij ook een stuk minder.

Net was hij wel voor het eerst sinds tijden weer boekjes aan het lezen in het boekenhoekje. En toen hoorde ik ineens: "oh mama kijk! varken is in bad". :o
pi_132261324
boekenhoekje O+
Met een meidenkwartet
pi_132261636
Leuk zeg dat na-apen, klinkt zo schattig. O+

En phaidra, dank voor de link, leek er inderdaad wel een beetje op. Normaal hoef ik hem ook helemaal niet uit bed te halen, speentje + aai over bol en meneer is weer vertrokken. Beetje het idee wat cs noemt idd, mama is er nog en hoort me, :z Maar gister ineens niet dus. Zal volgende keer proberen hem te laten liggen. Maar het klonk inderdaad erg zielig.

Kyara wat een rijkdom.
pi_132261761
Kyara wat een mooie kindjes heb je O+

Zal zo alles ff lezen. S slaapt eindelijk O+
pi_132263064
Bedankt voor de :* en lieve woorden

Evenstar
Zal ik doen, dankje

Psz .. daar denk ik nu maar niet over na, hoop dat het smorgens kan want middagslaapje is wel belangrijk voor S. Wanneer moet je zoiets regelen? * Zoë23 moet een to do lijstje maken

NTS balen dat het niet kan zoals afgesproken

Slaapzak/dekbed. S sliep tot de zomer in een slaapzak, de zomer was warm dus toen zonder dekentjes of slaapzak. Eerder sliep ze alleen als ze strak ingestopt was in combi met slaapzak en nu wil ze geen slaapzak meer aan en ook geen dekentjes over zich heen. Als ze bij ons in bed ligt trapt ze het dekbed zo ver mogelijk naar beneden zelfs haar voetjes mogen er niet onder.
We hebben de kachel een beetje aan + ze heeft een pyjama aan.

Dankje Tinu
Zondagochtend kan ik wel uitslapen denk ik. Dan mag (8> maandag :+ (dan heeft hij papadag)
O+ fijn zo'n overweldigend gevoel van liefde/trots voor je mannetje. Terecht!

Kwisted
:O dat is vroeg!

Zolena
:@ wat lief van je
Zielig dat hij zo moest huilen :(

Phaidra
Lekker aan de wandel! :)

CS
Dat is vervelend.. S wil vaak op een grote mensen stoel zitten en eet dan opeens wel. Ook wil ze haar brood met een vork eten want anders hoeft ze het niet.
Na 15min mag ze van tafel als ze niet meer aan tafel wil en gaat ze aan haar eigen tafeltje verder eten.
Of het dé manier is vast niet.. Maar ze eet en wij kunnen ook rustig eten.

Bitterend
O+

En: *; Ben dol op m'n meisje
Bij dr tafeltje;
SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door Zoë23 op 17-10-2013 15:44:09 ]
pi_132267241
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 13:57 schreef Clubsoda het volgende:
Dat M net zo deed als I, Phaidra? Ze hebben echt wel wat van elkaar qua gedrag :)

Ik heb denk ik ook een koukleum, met 20 graden ligt hij in een romper met pyjama en een lichtgevoerde slaapzak (niet zo dik als die van de Hema bijvoorbeeld, maar wel meer dan één laag). Ik heb zo'n vierseizoenenslaapzak, dus als het echt koud wordt, gaat daar nog een laag in. Ik doe nog maar even geen denkentje, M is echt een woelwater. Hoewel hij op het kdv wel de dekentje over zijn slaapzak krijgt, maar goed, daar slaapt hij dan ook buiten.

Zolena, M wordt ook wel eens huilend wakker 's nachts, en dan kan ik er beter ook niets aan doen dan er wel heen gaan. Soms ga ik dan even naar de wc, dan merkt hij dat het licht aan gaat en hoort hij dat ik er nog ben, dat stelt hem genoeg gerust om verder te slapen zonder dat het hem zo wakker maakt dat hij niet meer in kan slapen.

Wij hebben last van hoektanden }:| Tenminste, ik denk dat dat het is. M is snel boos als het anders gaat dan hij wilde, maar hij wil ook graag plakken. Ik mocht vanochtend ook niet weg bij het kdv bijvoorbeeld :{ Verder wil hij pertinent niet aan tafel zitten, zijn er meer dreumessen die daar last van hebben? Hij heeft wel honger, maar is toch altijd heel verdrietig dat hij zijn spel moet onderbreken (ik kondig het al van te voren aan, maar dat helpt niet), en gaat dan eerst met zijn eten en beker en bord gooien van boosheid. Ik word er een beetje moedeloos van vooral omdat het moeilijker lijkt te worden om hem uit zijn bui te halen.
Ja dat inderdaad! Volgens mij zijn ze stiekem familie :D.

Hoektanden ;( Dat zijn echt nare dingen!

Het niet willen eten is wel herkenbaar. Bij ons zit het hem niet in het zitten op zich. Maar als we eenmaal gaan eten en het is iets onbekends, weigert hij echt te eten en wordt hij boos (gooit met vork /lepel, bord hardhandig wegduwen en eten op de grond laten vallen). Als hij dan na veel gemiep per ongeluk een hapje proeft, blijkt het toch lekker te zijn en gaat hij eten. En dat bijna elke dag :').

Ook is hij heel volhardend als hij bijvoorbeeld nog een stukje vlees wil van ons (en zijn stukje is al op of het is nog te warm voor hem). Dan blijft hij jengelen en ander eten wegduwen tot hij iets krijgt. Dit gaat zo door tot het ook bij ons op is. Dan begint hij pas weer aan zijn eigen eten :{. Ik vind het echt heel irritant, maar weet ook niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan. Ik denk niet dat ik al kan verwachten dat hij netjes 'op zijn beurt wacht' en soms is het vlees ook gewoon voor hem, dus zeggen dat hij niets krijgt als hij zo miept, wil ik ook liever niet. Hij eet 's avonds al niet geweldig, dus wil ik hem niet iets ontzeggen wat hij blijkbaar wel graag eet.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132267301
Zoe mooi <3

Phai wel goed dat hij het toch proeft!!! R proeft echt niks! en dan hangt ze zo half haar stoel uit -O- vind ik toch moeilijk dat ze niks lust n nooit wat wil proeven...
pi_132267640
Ook niet altijd hoor ;). Het is wel frustrerend, soms weet ik zeker dat hij het lekker vindt, zoals pompoensoep. Pompoen lust hij graag, dus zou hij de soep ook wel lekker moeten vinden. Klopte ook wel, maar voor hij zover was...

Het nodigt niet echt uit om nieuwe dingen te proberen, maar ik kan hem moeilijk elke dag wortelen of broccoli met worst/gehaktbal voorzetten :P.

Wat hier soms helpt, is zijn eten speels 'afpakken'. Hapje voorhouden en dan zeggen, nee, is voor papa! En dan eet mijn vriend het op. Na een paar keer wil hij dan soms toch proeven en dan is het goed en eet hij zelf verder.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132267779
Wat een mooie foto's Kyara O+

En van S ook al :Y ik ben ook nog steeds op zoek naar een tafeltje voor C.

Vanmorgen weer wezen zwemmen, vindt C heel erg leuk. Pierebadje vindt ze niet zo leuk, golfslagbad is veeeel interessanter, vooral als de golven beginnen :)
pi_132267957
Ja hoi Phaidra, daar beschrijf je precies M _O- dat eerste is wat ik lastig vind. Eten is Verschrikkelijk :( en dan opeens is er een omslag en dan is het Best Prima ^O^ ik zou zo graag sneller bij dat laatste uitkomen maar ik weet niet hoe.

Dat tweede is ook zo herkenbaar. Met vlees inderdaad maar ook bijvoorbeeld met pappadums. Als het te heet is laat ik M tegenwoordig zelf voelen. Ik leg het direct op zijn bord en waarschuw hem dat het heet is. Dat snapt hij en hij gaat dan blazen en voelen of het al kan. Dat geeft hem controle en daardoor is hij niet ongeduldig. Lastiger is inderdaad als hij zijn lekkers op heeft en de rest niet meer wil. Ik wil uiteindelijk toe naar de situatie waarin hij eerst een hap groente moet proberen voordat hij nog wat vlees krijgt, maar dat snapt hij nog niet. Tot die tijd schipper ik maar een beetje met dingen uit zijn zicht leggen of uitleggen dat dat lekkers van mama is en M al gehad heeft.
pi_132268041
Oh, en kinderen hebben een neofobie hè?Nieuw eten is eng. Laten zien dat papa en mama het eten helpt, en benoemen wat het is ook. Als ik kikkererwten bonen noem lust hij ze wel :')
pi_132268536
Is niks nieuws hier, de ene week lust ze pasta de andere niet meer ;) vroeger lustte ze champignons, paprika en tomaat maar dat eet ze ook al niet meer. Stamppot wil ze niet 1 keer proberen, geldt ook voor vis, kip en vlees ;)
pi_132271371
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 14:40 schreef Cathmar het volgende:
boekenhoekje O+
Hee illegaal ? :D
Maar idd , boekenhoekje O+

Ga effe random reageren op wat me te binnen schiet.

Zwemmen: Ik schaam me kapot ! Alles met water vindt ze fantastisch, maar ben nog 0 x met dr gaan zwemmen omdat ik er zelf zo'n hekel aan heb. :@ Goed voornemen 2014 :+

Dekbedje: Hier dekbedje en dekentje in ons bed. Ze ligt muisstil ( al sinds dr geboorte). Gaat prima en zijn er altijd bij. Geen slaapzak, werkt niet.

Eten: Gelukkig nog wel in de tripp trapp en ze eet weinig maar probeert veel. Herken wel dat eerst nee en daarna toch wel. Maar dat is eventjes. Bij mij werkt humor en negeren erg goed. Ook imiteren is hier aan de orde van de dag. Mijn beker, mijn vork, mijn eten..... en eten/drinken geven aan ons of aan de pop/beer. Heel lief en schattig en soms ook vermoeiend.
Ze eet het beste als ik weinig in haar bakje doe en later wat bijvul. Ze kan met een vork eten en nu ook ( een beetje) met een lepel O+ Heel veel complimenten maken helpt ook.

Bij het ontbijt zet ik soms Nijntje aan op de laptop. We eten altijd aan tafel, maar ik wil sochtends echt dat ze haar pap eet. Ze eet dus bijna geen brood en ze verbruikt zo veel energie. Dan maar even onpedagogisch afleiden.

Lopen: Kyara, toen ze net kon lopen wilde ze dat de hele dag. Nu wisselt zitten/lopen/spelen etc. elkaar af. Ze gaat opeens kruipen en zegt baby en staat weer op :D

Ben verliefd ! Het is ontzettend fijn om haar 24/7 om me heen te hebben. Het lijkt (is) alsof ze elke dag wat leert. Dieren herkennen, geluiden nadoen, knuffelen, danspasjes oefenen, lopen, in de speeltuin op kindjes afrennen. O+

Mooi hoor : zwart bij die kleintjes O+
pi_132272814
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:41 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ik bereid me alvast voor. Nog 4 weken :o :o
Met een meidenkwartet
pi_132272874
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:13 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik bereid me alvast voor. Nog 4 weken :o :o
*O*
pi_132273743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:46 schreef Clubsoda het volgende:
Ja hoi Phaidra, daar beschrijf je precies M _O- dat eerste is wat ik lastig vind. Eten is Verschrikkelijk :( en dan opeens is er een omslag en dan is het Best Prima ^O^ ik zou zo graag sneller bij dat laatste uitkomen maar ik weet niet hoe.

Dat tweede is ook zo herkenbaar. Met vlees inderdaad maar ook bijvoorbeeld met pappadums. Als het te heet is laat ik M tegenwoordig zelf voelen. Ik leg het direct op zijn bord en waarschuw hem dat het heet is. Dat snapt hij en hij gaat dan blazen en voelen of het al kan. Dat geeft hem controle en daardoor is hij niet ongeduldig. Lastiger is inderdaad als hij zijn lekkers op heeft en de rest niet meer wil. Ik wil uiteindelijk toe naar de situatie waarin hij eerst een hap groente moet proberen voordat hij nog wat vlees krijgt, maar dat snapt hij nog niet. Tot die tijd schipper ik maar een beetje met dingen uit zijn zicht leggen of uitleggen dat dat lekkers van mama is en M al gehad heeft.
Ze zouden het vast goed samen kunnen vinden _O- O+.

Dat laatste probeer ik inderdaad ook. Maar ik weet wel dat het voorlopig nog wat veel gevraagd is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132273934
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 19:41 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Ga effe random reageren op wat me te binnen schiet.

Zwemmen: Ik schaam me kapot ! Alles met water vindt ze fantastisch, maar ben nog 0 x met dr gaan zwemmen omdat ik er zelf zo'n hekel aan heb. :@ Goed voornemen 2014 :+

Dekbedje: Hier dekbedje en dekentje in ons bed. Ze ligt muisstil ( al sinds dr geboorte). Gaat prima en zijn er altijd bij. Geen slaapzak, werkt niet.

Eten: Gelukkig nog wel in de tripp trapp en ze eet weinig maar probeert veel. Herken wel dat eerst nee en daarna toch wel. Maar dat is eventjes. Bij mij werkt humor en negeren erg goed. Ook imiteren is hier aan de orde van de dag. Mijn beker, mijn vork, mijn eten..... en eten/drinken geven aan ons of aan de pop/beer. Heel lief en schattig en soms ook vermoeiend.
Ze eet het beste als ik weinig in haar bakje doe en later wat bijvul. Ze kan met een vork eten en nu ook ( een beetje) met een lepel O+ Heel veel complimenten maken helpt ook.

Bij het ontbijt zet ik soms Nijntje aan op de laptop. We eten altijd aan tafel, maar ik wil sochtends echt dat ze haar pap eet. Ze eet dus bijna geen brood en ze verbruikt zo veel energie. Dan maar even onpedagogisch afleiden.

Lopen: Kyara, toen ze net kon lopen wilde ze dat de hele dag. Nu wisselt zitten/lopen/spelen etc. elkaar af. Ze gaat opeens kruipen en zegt baby en staat weer op :D

Ben verliefd ! Het is ontzettend fijn om haar 24/7 om me heen te hebben. Het lijkt (is) alsof ze elke dag wat leert. Dieren herkennen, geluiden nadoen, knuffelen, danspasjes oefenen, lopen, in de speeltuin op kindjes afrennen. O+

Mooi hoor : zwart bij die kleintjes O+
Dikgedrukte: niet waar! De badjes in het bos tellen ook als zwemmen :Y :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 17 oktober 2013 @ 20:40:28 #200
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132274093
Oh Kyara wat heb jij toch vreselijke leuke kinderen op de deze wereld gezet! O+ En je maakt prachtige foto's! ^O^ Kan jij niet op Anouk haar verjaardag foto's komen maken? :P

Anouk slaapt nu al in haar winterslaapzak, met de mouwen er ook al aan (wilde ze zelf) pyjamabroek + shiert met lange mouw en nog een romper met lange mouw :X Maar goed, op haar kamer is het 's nachts (gokje) zo'n 18 graden ofzo? En ik slaap alleen in een hempje en onderbroek en dan kan ik nog dat dekbed helemaal over mij heen trekken....en dan heb ik koude voeten :D (afgelopen weekend al heel romantisch met sokken aan in bed geslapen _O- )
pi_132274388
Phaidra : youmakemyday *;
pi_132276863
Faye eet alleen maar pasta met rode saus hier, dus dat krijgt ze ook iedere dag. Andere dingen is 1 hap en dan nee en wegduwen :@ Ik vind het momenteel belangrijker dat ze eet dan wat ze eet. En in de pasta kunnen we ook wisselen met groente!
Verder eet ze droge crackers, bananen en yoghurt met pap. Ander fruit vaak ook wel, maar brood eet ze amper/niet. Rijstwafels als ze er zin in heeft.

Maargoed, ik was ook zo op haar leeftijd en ik ben ook behoorlijk lang geworden ;) Ik wil er geen strijd van maken.. En als ze klaar is is ze klaar en mag ze van tafel :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:20:47 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132279061
Hier is eten ook zo'n drama, de ene keer eet ze het wel, andere keer is het NEE. En dan bijvoorbeeld op het kdv wel een broodje worst eten en thuis niet, dat soort acties.... vind het erg frustrerend eigenlijk wel. Maar ik maak er ook verder geen strijd van hoor. Probeer haar wel van alles te laten proeven, maar als ze niet wil, nou dan niet...
pi_132279586
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:40 schreef Susie het volgende:
Oh Kyara wat heb jij toch vreselijke leuke kinderen op de deze wereld gezet! En je maakt prachtige foto's! Kan jij niet op Anouk haar verjaardag foto's komen maken?
Lief, dank je wel! Als je niet zo'n takke-eind weg zou wonen zou ik zeker bij je langskomen hoor O+
pi_132281391
Nog bedankt voor de complimentjes over mijn tweetal O+

Vind jouw fotocollages ook altijd erg leuk Kyara! Doe je dat met een makkelijk programmaatje?
Ik heb Picasa enzo, maar vind het nooit echt leuk lukken. En ben er een uur mee bezig en daar heb ik geen tijd voor!

Ik was gister nog in Arnhem voor Anouk, leuk joh! Gezellig stadje wel!

Echt alleen maar pasta marjolijntje? Wat typisch! Ook geen rijst met rode saus bijv.? Maar idd geen strijd van maken, als ze maar wat binnen hebben.
Nena eet eigenlijk alles, maar van de week weigerde ze echt haar doperwten met peen compleet met zo'n kapsonesbekje. Ze bleef maar naar het vlees op tafel wijzen dat ze dat wilde.
Maar gister en vandaag weer netjes haar peen en ui opgegeten.

Uhhh en de rest ben ik kwijt, sorry!
Dekbedje kan idd al, had ik nog niet aan gedacht. Veel lekkerder als die deken.
pi_132281578
Maar dan zonder Anouk Troeta? ;) Anders hadden we elkaar daar gezien :+
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:25:30 #207
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132286489
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:16 schreef Troeta het volgende:
Nog bedankt voor de complimentjes over mijn tweetal O+

Vind jouw fotocollages ook altijd erg leuk Kyara! Doe je dat met een makkelijk programmaatje?
Ik heb Picasa enzo, maar vind het nooit echt leuk lukken. En ben er een uur mee bezig en daar heb ik geen tijd voor!

Ik was gister nog in Arnhem voor Anouk, leuk joh! Gezellig stadje wel!

Ik gebruik ook gewoon Picasa. Er zijn wel allerlei online programmaatjes maar ik vind Picasa nog steeds het fijnste. Gewoon afbeeldingen selecteren en dan "maken" en "afbeeldingscollage". Soms een beetje spelen met het formaat.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:29:06 #208
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132286567
http://www.picmonkey.com/ werkt ook erg goed, is gewoon online :) Dus geen downloads!

Leuke foto's Kyara :)

En Zoë ! Ze lijkt al zo groot op die foto O+
pi_132286685
Speciaal voor Kyara ook een collage:

Hij past *O* O+

Ik gebruik een app, Fazzoletti heet het geloof ik. Maar ik maak dus alleen collages van foto's van m'n telefoon.

Zie nu dat 'ie wel iets raars gedaan heeft met de onderste foto rechts. In de app sluit hij wel goed aan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132286901
Phaidra: je moonkidsdreumesje O+
pi_132286903
Wat een leukle outfit Phaidra O+ Ik heb ook lang getwijfeld over een crawler, want duur.. Foto rechtsonder ziet er hier prima uit trouwens.

Picmonkey vind ik ook tof, heb afgelopn week een cadeau in elkaar gefröbeld voor een collega (wat een werk is zoiets altijd toch!) en veel gebruik gemaakt van Picmonkey.
pi_132286963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:22 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dan zonder Anouk Troeta? ;) Anders hadden we elkaar daar gezien :+
Ja, sorry, is mijn schuld denk ik, altijd als ik een keertje weg ga gaat het fout,haha
Wij zijn uiteindelijk in een eetcafe beland, waar een zangeres en een gitarist liedjes van Anouk deden..en lekkere spareribs gegeten!
Ga je woensdag weer?

bedankt nog maar eens kijken voor die collages!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:12:22 #213
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132287570
Zoë wat naar van je meisje zeg, bah -O- Al ergens een second opinion gehaald, in een universitair ziekenhuis wellicht?

Twink; vrienden van ons deden hun zoontje wanten aan en muts op, dan kreeg hij zijn muts niet af :+ en wanten gewoon met een touwtje door de mouwen. :) Ga ik hier ook doen, moet nog even op zoek naar een mooi setje.

Kyara schattig O+

Hihi de koprol van Daan :D O+

Sorry dat ik niet zoveel post verder maar heb genoeg aan mezelf deze dagen. Ben de hele dag door eigenlijk misselijk ondanks pillen, al wisselt het wel. En dan nog voor een dreumes zorgen is ook wel pittig. Als het beter gaat zal ik meer meelezen & posten :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_132288962
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:46 schreef Troeta het volgende:

[..]

Ja, sorry, is mijn schuld denk ik, altijd als ik een keertje weg ga gaat het fout,haha
Wij zijn uiteindelijk in een eetcafe beland, waar een zangeres en een gitarist liedjes van Anouk deden..en lekkere spareribs gegeten!
Ga je woensdag weer?

bedankt nog maar eens kijken voor die collages!
Bedankt he? }:| :P Klinkt heel gezellig! Wij waren nog niet onderweg, dus we hebben maar een gezellige avond thuis gehad met de oppas :+ Ik weet nog niet of we volgende week gaan, het is nogal een onderneming voor mijn lief om wéér deze kant op te rijden (het is zo'n 350 km). Ik vind het wel heel jammer.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:22:21 #215
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_132289156
Wat leuk Phaidra! *G* Staat hem goed! O+

Troeta, welk eetcafe ben je terechtgekomen?

Enf :*'
ik heb het een paar maanden geleden ook al gezegd: het lijkt me heel heftig om zwanger te zijn met een loslopende/kruipende dreumes....
pi_132291587
Pas net bijgelezen.

Even kort.

Leuke foto collages Kyara en Phaidra.

Ik heb hetzelfde Phaidra: dreumes hier wil ook niks nieuws proberen, maar zelf de standaard groente gaat hier slecht zoals wortel, broccoli enzo. Laatst paar hapjes wortelsamen met pasta. Ik wil er ook geen strijd van maken, maar hij eet groenten heel slecht, aardappel(producten) niet, rijst, couscous enzo matig. Vlees gaat meestal goed.

Vanochtend met dreumes naar de tandarts geweest, ging best aardig. Hij zat rustig in de buggy, grotendeels zoet meteen boekje en speeltje, die hij van de tandarts kreeg. Alleen tussendoor eens een piepje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132291986
Ja, wij weten ook nog niet of we gaan, want een van ons groepje is vandaag op vakantie naar Amerika gegaan, dus die kan al niet mee en moeten we iemand anders zoeken.
Nog een keer al het geregel en weer kosten maken.

We zaten in hard rock dollars café, zoiets? Van Bart van Big Brother iig.
Bediening was echt slecht, maar sfeer was top!
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:59:20 #218
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_132292161
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:22 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk Phaidra! *G* Staat hem goed! O+

Troeta, welk eetcafe ben je terechtgekomen?

Enf :*'
ik heb het een paar maanden geleden ook al gezegd: het lijkt me heel heftig om zwanger te zijn met een loslopende/kruipende dreumes....
Lief :* Ja, ik merk dat ik soms denk; waarom doe ik niet meer? Ik kan toch wel een wasje draaien oid? Maar dan vergeet ik even dat ik de hele dag misselijk ben en ook nog moe soms :')
Dus ik laat het lekker, er ligt hier overal speelgoed, nog wat was en ik zou moeten opruimen. Ach ja. :+ De vaatwasser is iig uitgeruimd en dreumes heeft te eten en drinken gehad, ik vind het best :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_132292270
Enf: had ik je al welkom geheten ? :D ;) pittig maar leuk !
Troeta: was Bart er ook ? ;)
Tinu: Wat heeft de tandarts gedaan ? Was dat de eerste keer ?
pi_132292879
Tinu: gekookte aardappels wordt hier niet gewardeerd, maar gebakken weer wel. Of wil jouw jongen helemaal geen aardappel eten, in welke vorm dan ook?

Leuke collage Phairdra :)
pi_132293100
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:44 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een leukle outfit Phaidra O+ Ik heb ook lang getwijfeld over een crawler, want duur.. Foto rechtsonder ziet er hier prima uit trouwens.

Picmonkey vind ik ook tof, heb afgelopn week een cadeau in elkaar gefröbeld voor een collega (wat een werk is zoiets altijd toch!) en veel gebruik gemaakt van Picmonkey.
Daarom koop ik ze tweedehands van Kyara bijvoorbeeld :D. Maar ik wissel sowieso af. Veel tweedehands van hier voor de standaards (rompers, simpele broekjes en truitjes) en dan wat duurdere speciale items. En hij krijgt veel van mijn schoonouders :+.

De foto rechtsonder zit niet helemaal in het kader (grijs randje aan de linkerkant), maar dat doet niets aan de foto af. Valt het op trouwens dat hij geen moment stil wilde zitten? Behalve op de foto linksonder, daar had ik een filmpje op de tablet aangezet :') _O-.

Bedankt voor de lieve reacties! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132297310
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 13:23 schreef Xanteh het volgende:
Tinu: gekookte aardappels wordt hier niet gewardeerd, maar gebakken weer wel. Of wil jouw jongen helemaal geen aardappel eten, in welke vorm dan ook?

Leuke collage Phairdra :)
Precies dat Xanteh, hij eet niets gemaakt van aardappel in welke vorm dan ook.

Ik moest naar de tandarts voor controle. Bij mijn dreumes is niets gedaan, behalve even zijn tandjes bewonderd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132297429
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:53 schreef Troeta het volgende:
Ja, wij weten ook nog niet of we gaan, want een van ons groepje is vandaag op vakantie naar Amerika gegaan, dus die kan al niet mee en moeten we iemand anders zoeken.
Nog een keer al het geregel en weer kosten maken.

We zaten in hard rock dollars café, zoiets? Van Bart van Big Brother iig.
Bediening was echt slecht, maar sfeer was top!
We gaan de kaarten terugsturen en nu zondag *O* Scheelt een hoop gedoe met volgende week woensdag, geen heen-en-weer rijden en mijn moeder zou zondagavond sowieso hier zijn, dus die kan mooi op M passen (zo suf, ik vond het idee om M niet zelf in bed te kunnen leggen best heel naar, maar als mn moeder het doet heb ik daar geen last van). Gedoe is het inderdaad, nog een keer reiskosten, weer oppas regelen. Ik hoop dat jullie ook nog kunnen gaan!
pi_132304759
Oh, nog kaartjes kunnen regelen voor zondag? Dat is mooi! Zag op mijn facebook iemand die nu ging en ik was toch wel jaloers, dus denk dat ik maar gewoon ga!

Is het de eerste keer dat iemand oppast? Maar scheelt idd als je een fijn gevoel bij de oppas hebt.
pi_132305566
Ja, minder goede kaarten dan oorspronkelijk (wel dezelfde rang) maar het alternatief was niet gaan.

Niet helemaal de eerste keer, maar wel voor het eerst dat hij niet door mij (of zn papa) naar bed gebracht zou worden. Op de één of andere manier vind ik dat nogal een ding en ik wil ook niet dat dat door zomaar iemans gebeurt. M is natuurlijk regelmatig niet bij mij en ik probeer als mijn uitjes zo te plannen op dagen dat M bij zijn vader. In principe ga ik de deur niet uit 's avonds als hij bij me is, dat vind ik naar; ik zie hem al minder dan lief is. Maar soms maak ik een uitzondering, en dit concert is er één van.

Leuk dat je ook nog gaat!
pi_132307840
Kan me goed voorstellen dat je op die dagen dan liever niet gaat, maar denk maar zo, oma vind het vast hartstikke leuk! En M ws ook!
Veel plezier zondag iig!
pi_132318367
Morning c_/
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:57:09 #228
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132318407
Morning c_/ :P Ik mijn dreumes weer ophalen, wat is dat raar joh, wakker worden van niets :D En wat ben ik blij dat ik haar zo prettig kan weg brengen bij mijn zus, kon haar gewoon achter laten zonder problemen.
Weet nog niet hoe de nacht gegaan is, maar ik neem aan ok...
pi_132318501
Klinkt goed Susie, ik vind dat zo verkwikkend, af en toe uit jezelf wakker kunnen worden!

Klopt hoor Troeta, mijn moeder vindt het geweldig en M ook, hij is dol op haar en haar hond. Ze past sowieso 1x in de twee weken op en ze hebben de grootste lol samen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 19-10-2013 10:28:50 ]
pi_132318511
Ik ben de afgelopen 2 dagen nog uit mezelf wakker geworden. Dat je om 08:30 3 kinderen wakker kan maken (nou ja, die waren wel wakker maar die hoefden nog niet per se uit hun bed).
pi_132318538
LALALAA ik luister niet! (wordt elke ochtend om precies 6 uur wakker met MAMAAAA? tiiieeettii?? uit!!)
pi_132318815
Ik word vaak uit mezelf rond 7 uur wakker en M dan een kwartiertje of half uurtje later. Vind ik fijn, dat ik niet wakker schrik van zijn gebabbel. Als hij niet bij me slaapt is het wel meestal wat later, maar zelden later dan half 9.

Boh, Bitterend, 6 uur is niet tof nee -O-

We hebben hier een snottsunami }:|

[ Bericht 16% gewijzigd door Clubsoda op 19-10-2013 10:37:20 ]
pi_132319085
ik moet gewoon eerder dan half 23 naar bed maar ik zit vaak erg geconcentreerd te breien/haken :@

aww snottsunami seizoen is weer begonnen -O- :* we gaan naar de Apenheul nu :W fijne dag vandaag iedereen!
pi_132320256
Hier was het een tijdje 7u, maar tegenwoordig weer 6.15. :O

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 10:31 schreef Clubsoda het volgende:

We hebben hier een snottsunami }:|
Beterschap

Wij hebben buikgriepfest. :X

Apenheul O+
Veel plezier Bitterend.
pi_132320909
Leuk de apenheul!!
Hier ook vaak 6 uur wakker. En hij gaat (bijna) altijd direct huilen als hij wakker is, dus nog even spelen of babbelen in zijn eentje zit er niet in. Bij ons in bed wil hij soms nog wel even rustig liggen.

Beterschap voor snotneuzen en buikgriep ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132334369
Was de apenheul leuk?

Oei voor de vroege gastjes zeg.. Hier gelukkig altijd wel voorbij 7 uur, maar voor 8 uur..
Beterschap voor de snotneusjes!

Vannacht om 12 uur wel even huilend wakker. Ik vermoed dat de hoektand even goed dwarszat. Dat duurde gelukkig niet lang. Hij is nu bijna door, dus hopelijk niet lang last meer.
En ik heb hem gekortwiekt zonet. Hij kreeg zo'n bos pluis, maar het is niet echt de moeite voor de kapper. Dus dan de tondeuse maar even inzetten. Dat is het snelst. Chris zijn haar was al wat dikker en donkerder met deze leeftijd, dus kijken of ik dan toch nog een half blondje ga krijgen..
pi_132335164
Heerlijk Susie ! Fijn dat dat kan ^O^
Cs: Fijn dat ze het goed kunnen vinden !
Kyara: jij hebt 3 pubers O+
bitterend: Hoewasut ? en beterschap
Ophelia: Beterschap. Hier duurde het 7 dagen.
Phaidra: Ook al zo'n vroegertje
DF: Lekker fris geknipt koppie
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:49:15 #238
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132336529
Van de week was het nog een paar keer na 6 uur, maar helaas was ze gisteren en vanmorgen bij mijn zus dus ook weer voor 6 uur wakker.... shit zeg, dat is volgende week zondag dus gewoon 5 uur :X
En nu hoop is dat ze morgen weer fijn tot half 7 (erg eigenlijk dat je dat ook een fijne tijd vind :P) blijft liggen of gezellig weer bij mij in bed komt "snoozen" Vond ik afgelopen maandag zo fijn O+

Oeh, die buikgriep waard weer rond he? Zo naar! Maar ik heb wel begrepen daar je er na 1,5 dag zo ongeveer weer vanaf bent, in ieder geval, ken 3 gevallen in mijn omgeving waar het zo ging.
pi_132336844
Susie: hier is ze echt nooit ziek ( afkloppen) maar buikgriep duurde 7 dagen. Was meer lastig dan naar. Kruidvat heeft goud verdiend :D

Ben ook benieuwd wat de wintertijd gaat brengen. Ze is vaak al eerder wakker dan wij maar ligt dan nog wat te soezen en te babbelen. Opeens voel ik haar handjes in mn gezicht en gaat ze over me heen klimmen. Dan moet ik er dus uit. Dit is meestal 7.30
pi_132337036
Ophelia buikgriep -O- beterschap :*

DF durf je dat?? zelf knippen? zat ie stil?ik durf haar hier niet te knippen...ik mag sowieso niet aan dr haar zitten -O- vindt ze erg vervelend

Susie :Z :*

KZ ik ben jaloers!

Mja hoe was de Apenheul...ik vond het een mooie park zo in de natuur maar de apen boeide haar niet..ik had het idee dat ze te ver waren, de kleine los lopende apen waren schattig daar riep ze leuk aaaap op maar daarna snel interesse kwijt...blaadjes takjes en klimmen op stoelen/bomen die er lagen vond ze veel en veel leuker. We hebben een abo op Burgers dus ik hou het daarop wat dierenparken betreft :9 daar hebben ze ook blaadjes en zulks :')
pi_132337050
7 dagen? :X Ik hoop het niet, er wordt hier voor een heel jaar spugen ingehaald in een paar dagen. :{ (Wat er aan de onderkant uitkomt blijft tenminste nog een beetje op één plek zeg maar.)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 20:56 schreef kleinzusje het volgende:
Susie: hier is ze echt nooit ziek ( afkloppen) maar buikgriep duurde 7 dagen. Was meer lastig dan Opeens voel ik haar handjes in mn gezicht en gaat ze over me heen klimmen. Dan moet ik er dus uit. Dit is meestal 7.30
Dat klinkt zo lief. Otje ligt een heel enkele keer nog wat in mijn armen te soezen maar meestal gaat ze gewoon op mijn hoofd liggen en krijgt Vriend een trap tegen het zijne. :')
pi_132337359
Ik ben trouwens echt niet van de pretparken, dierentuinen enzo :@ Burgers is echt een uitzondering maar ook alleen door de week op mama dagen en heel af en toe in het weekend vroeg..mijn ook trouwens. De drukte vinden we echt niet leuk en pretparken durf ik sowieso in geen attracties :@ gelukkig is R net zo gelukkig op een speeltuin of op een "gewone" boerderij...

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als ze ouder is en echt kan vragen om naar die en die park te gaan..of ze dat echt zou willen of het haar net als wij weinig zal boeien :Y we zullen haar natuurlijk wel nemen mocht ze er echt naar toe willen! maar voor mij hoeft het ook niet.

Gaan jullie vaak naar parken?
pi_132337866
Ophelia: dan ben ik in de war met buikloop. Ze heeft hier niet gespuugd en was ook niet ziek verder. En ja het is ook schattig. Ik heb een echte knuffelmeid. Ze is heel erg op zichzelf en kan zich prima vermaken, maar knuffelen en bij ons kroelen vindt ze heerlijk O+

bitterend: fijn dat je het zegt. Ik heb echt een hekel aan pretparken, drukte, dierentuinen, evenementen.... Altijd gehad ( ook als kind). Wij hebben een jaarkaart voor Artis omdat het naast de deur is en we geen tuin hebben. Daar gaan we op rustige momenten even heen om te wandelen. Heerlijk ! Maar met de rest maak je me niet blij. Ben ook heel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. Ik hou er sowieso niet van om dure dingen te doen en je kind te "laten" vermaken. Het is denk ik echt iets van nu. Het moet steeds spectaculairder ? jemig, laat een kind leren met weinig ook heerlijk te spelen.

Wel vind ik het erg leuk om haar mee te nemen naar bos, speeltuin, sommige evenementen. Mits niet te druk
pi_132337944
Susie, apart idd om niet van je kind maar vanzelf wakker te worden. En waarschijnlijk later dan normaal? Anders volgende week zondag samen verder slapen? Ik zie er zelf ook tegenop.

Snap dat van je planning om niet uit te gaan als M bij je is. Dit wordt vast een leuke uitzondering en M zal samen met oma ook genieten.

Bitterend, wij wilden ook eens naar de apenheul. Doen we volgend jaar.

Ophelia beterschap voor O'tje!

Df, knap dat je dat zelf doet. Dat zou ik niet durven.

Nog een goede tip voor de dreumesmoeders van kindjes, die gek zijnnvan treinen: spoorwegmuseum in Utrecht heeft Chuggington week tot morgen over een week. Ze hebben daar tonnen chuggington rails en treinen neergezet, onwijs leuk om te spelen. Alleen entree is niet weinig met ¤16, kinderen tot 4 zijn wel gratis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132338139
Ik vind dierentuinen wel heel leuk. Sowieso Burgers maar ook Ouwehands en Amersfoort. Qua pretparken heb ik wel een zwak voor de Efteling. Ik kan niet wachten tot de kinderen oud genoeg zijn: sprookjesbos, droomvlucht, carnival O+ Verder durf ik ook nergens in. Ik vrees wel dat M dat later we leuk gaat vinden. Schommelen kan ook niet hard en hoog genoeg gaan.....

Ik ben verder ook een hekel aan die grote massale binnenspeeltuinen maar ik wil er wel een keer met M naar toe. Lekker klimmen en klauteren terwijl het buiten regent. En natuurlijk de ballenbak....
pi_132339358
Ik vind dierentuinen heel tof, maar alleen op rustige momenten. De Efteling ook trouwens. Ik hoop dat Otje snel goed gaat lopen (vandaag voor het eerst bewust een stapje los O+ ), dan kan ze lekker mee naar de speeltuin en zelf scharrelen in het bos.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 21:59:23 #247
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_132339487
Ik ga pas naar dierentuinen of pretparken als Anouk 's middags haar slaap niet meer nodig heeft, vind het anders zo'n zonde van het geld eigenlijk :@ Ligt zij straks te slapen en wij diertjes kijken....
pi_132339867
Ophelia: Stapje los *O*
Susie: hier heb ik de jaarkaart er in 3x uit ! In de ochtend of namiddag een uurtje is heerlijk !
Kyara: Ik hou gewoon niet van "Dagjes Efteling of ..... " maar misschien moet ik om als mn meisje het wel ziet zitten :@ ( als ze ouder is )
Tinu: Das nog even ver van mn bed show. Wel leuke tip ^O^
pi_132339880
Ik ben gek op pretparken, heb er zelf ook gewerkt en kwam er zo achter wat nou de rustige dagen zijn.
Met het personeel gingen we dan op rustige dagen naar andere pretparken, dan heb je echt een leuke dag.
Maar met de familie kunnen we alleen op drukke dagen en dan vind ik er echt niks aan, ben je een hoop geld kwijt en met kleine kinderen kan je geen uur in de rij staan en je bent maar de hele dag op zoek naar plekken waar je kan verschonen of even kan eten. Ik vroeg me echt elke keer af wat ik daar deed, dus dit jaar zijn wij niet gegaan.
Mex is wel een paar keer mee geweest naar de dierentuin en kinderboerderij Geertje met familie, gewoon ene klein groepje, veel beter.
En Nena heb ik lekker thuis gehouden, die vind het toch leuker om thuis lekker rond te scharrelen.

Oh we zijn wel naar Plaswijckpark geweest, dat vond ik wel een heel prettig park, niet zo massaal. En we hadden VVV-bonnen:D
pi_132339897
En *O* *O* *O* *O* voor Otje
pi_132339935
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:09 schreef Troeta het volgende:
En *O* *O* *O* *O* voor Otje
O+ _O- O+
pi_132339949
En Troeta, je bent het dus met me eens !
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:11:16 #253
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132339993
Als je er in de buurt woont dan is een abonnement ideaal :)

Wij zijn met Cristel nog niet naar een dierentuin geweest, wel naar Slagharen park, maar dat was omdat we vrijkaartjes hadden vorig jaar :P

Misschien doen we t volgend jaar wel.

Oh wacht eens...Met de vakantie zijn we dit jaar naar Sea Life geweest en een park met allemaal kat-achtige , vond ze wel leuk :) (ik niet)

En die parken zijn zo achterlijk duur....Efteling ga ik dus echt never nooit nie naartoe, alleen al omdat de entree te veel kost. Helaas.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:14:43 #254
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132340153
Wij gaan over 2 weken op zondag naar Blijdorp. Was een actie van een of ander
Mamatijdaschrift, kaartjes voor ¤5,-pp ipv ¤21.-! Ben benieuwd hoe ze het daar gaat doen, ze wil namelijk alleen maar zelf lopen de hele dag :D

Otje *O*
pi_132340387
Zondag Blijdorp ! Ben benieuwd ! Als je haar lekker laat lopen en niet gaat haasten ( om alles te zien) is het leuk !. Zo doen wij Artis.

Klopt PE: Elke week ( of vaker) even scharrelen door Artis is heel leuk. Soms kijken we 1 uur naar een duif en een tijger. Prima O+
pi_132340411
Ik hou zelf enorm van dierentuinen en de Efteling (ga dan wel doordeweeks). Maar tot nu toe alleen nog naar Blijdorp geweest. Wat KZ ook zegt, hij is nu ook nog blij met de kinderboerderij e.d. :)

Ik vond Blijdorp leuk! I. vindt diertjes ook machtig interessant, hij was vooral diep onder de indruk. We hadden een boekje mee met dieren erin, en dan lieten we hem bij een aantal dieren dat boekje zien. Had het idee dat het daarmee wat beter landde.

[ Bericht 16% gewijzigd door Phaidra op 19-10-2013 22:32:50 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132340690
Als we hier een kinderboerderij dichterbij hadden gingen we daar heen :D
Duiven zijn net zo bijzonder als uitheemse noordpooldwergtijgerhondsoortigen.
pi_132340727
Artis heeft ook een kinderboerderij ! Die stinkt :)
pi_132340853
Goed zo Otje!!!

We zijn in de Efteling geweest in Juni toen ze was 20 maanden maar wij vonden het geen succes. We waren met schoonfamilie dus we hoefden geen entree en 10 euro's parking te betalen :X R vond de carnival echt eng ;( die harde muziek en lichten was geen succes. Sprookjesbos deed haar niks en ze lag te drinken toen we in de bootjes waren..we vonden het dus beetje een vervelende dag. Misschien dat ze het leuk vindt als ze ouder is, dan gaan we ook wel maar het hoeft niet meer dan 1 keer per jaar of 2.
pi_132340912
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:28 schreef bitterend het volgende:
Goed zo Otje!!!

We zijn in de Efteling geweest in Juni toen ze was 20 maanden maar wij vonden het geen succes. We waren met schoonfamilie dus we hoefden geen entree en 10 euro's parking te betalen :X R vond de carnival echt eng ;( die harde muziek en lichten was geen succes. Sprookjesbos deed haar niks en ze lag te drinken toen we in de bootjes waren..we vonden het dus beetje een vervelende dag. Misschien dat ze het leuk vindt als ze ouder is, dan gaan we ook wel maar het hoeft niet meer dan 1 keer per jaar of 2.
:* ^O^
pi_132340955
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:20 schreef Phaidra het volgende:
Ik hou zelf enorm van dierentuinen en de Efteling (ga dan wel doordeweeks). Maar tot nu toe alleen nog naar Blijdorp geweest. Wat KZ ook zegt, hij is nu ook nog blij met de kinderboerderij e.d. :)

Ik vond Blijdorp leuk! Ivan vind diertjes ook machtig interessant, hij was vooral diep onder de indruk. We hadden een boekje mee met dieren erin, en dan lieten we hem bij een aantal dieren dat boekje zien. Had het idee dat het daarmee wat beter landde.
Vind het zo schattig dat veel kids hier echt onder de indruk van beesies!! als we naar de kinderboerderij gaan gaat R een geit aaien en voor de rest negeert ze ze :D koeien en katten zijn wel leuk...
maar ze is nu in een fase dat vliegtuigen geweldig zijn dus we gaan binnenkort even naar Schiphol!
pi_132341039
Wij hadden vroeger altijd begin september vrij van school omdat het kermis was. Dan gingen we om het jaar naar de Efteling op dinsdag. Heerlijk rustig. Hoewel je dan wel het halve dorp tegenkwam :D

Dat lijkt me ook zo leuk aan een abo: gewoon even kijken hoe het met dat babybeestje gaat, of even spelen in de overdekte speeltuin. Maar dan moet ik nog wel een alternatieve parkeerplek vinden want anders wordt het nog duur.

Gelukkig wel een leuke kinderboerderij met speeltuin praktisch om de hoek (bitterend is er geweest) dus daar zijn we sowieso vaak,
pi_132341056
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:29 schreef bitterend het volgende:

[..]

Vind het zo schattig dat veel kids hier echt onder de indruk van beesies!! als we naar de kinderboerderij gaan gaat R een geit aaien en voor de rest negeert ze ze :D koeien en katten zijn wel leuk...
maar ze is nu in een fase dat vliegtuigen geweldig zijn dus we gaan binnenkort even naar Schiphol!
Kan je ook naar het Adamse bos gaan, kun je ze aanraken :D
pi_132341087
*O* voor Otje!

M wil alles aaien. Ik moet vogels voor hem uit de lucht plukken en vliegen vangen omdat hij ze wil aaien.
Mama vogel! Pakken! Aaien! :')
pi_132341109
Oh my, zijn hele naam + een ernstige grammaticafout :'). 1 glaasje wijn op...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132341124
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:31 schreef Kyara het volgende:
Wij hadden vroeger altijd begin september vrij van school omdat het kermis was. Dan gingen we om het jaar naar de Efteling op dinsdag. Heerlijk rustig. Hoewel je dan wel het halve dorp tegenkwam :D

Dat lijkt me ook zo leuk aan een abo: gewoon even kijken hoe het met dat babybeestje gaat, of even spelen in de overdekte speeltuin. Maar dan moet ik nog wel een alternatieve parkeerplek vinden want anders wordt het nog duur.

Gelukkig wel een leuke kinderboerderij met speeltuin praktisch om de hoek (bitterend is er geweest) dus daar zijn we sowieso vaak,
Is op die leeftijd echt net zo leuk !!!
pi_132341169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:32 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben ook aan een glaasje begonnen dus let vooral niet op mij...
pi_132341177
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:32 schreef Phaidra het volgende:
_O- Ontaarde
pi_132341203
Maar jullie geven BV ??????
pi_132341209
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:32 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Is op die leeftijd echt net zo leuk !!!
Hou eens op. Ik heb eindelijk een excuus voor een abo! Dat wil ik al zo lang. Ik wil ook wel een keer helemaal alleen gaan, camera mee en lekker fotograferen O+
pi_132341221
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:34 schreef kleinzusje het volgende:
ja, slapen ze lekker door.
pi_132341224
Vandaar dat ze zo lang slapen :D
pi_132341248
dus dat hahahahaha
pi_132341267
(ik heb net gekolfd voor de voeding van middernacht, die kolf ik altijd zodat man die kan geven en ik op tijd naar bed kan)
pi_132341308
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hou eens op. Ik heb eindelijk een excuus voor een abo! Dat wil ik al zo lang. Ik wil ook wel een keer helemaal alleen gaan, camera mee en lekker fotograferen O+
Als jij de parkeerkosten kan betalen : Doen :D
pi_132341362
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:34 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja, slapen ze lekker door.
Oh, dus dat deed ik al die tijd fout! :o
Morgen ga ik aan de drank, nu toch maar gewoon naar bed.
pi_132341368
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Als jij de parkeerkosten kan betalen : Doen :D
daarom dus: op zoek naar een alternatieve (lees: gratis) parkeerplek. Er zit een wijk vlak achter burgers, moet alleen nog even kijken hoe ik daar kom en waar ik veilig over kan steken richting park.
pi_132341395
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

daarom dus: op zoek naar een alternatieve (lees: gratis) parkeerplek. Er zit een wijk vlak achter burgers, moet alleen nog even kijken hoe ik daar kom en waar ik veilig over kan steken richting park.
*O*
pi_132341431
Kyara die boerderie en speeltuin bij jou is GEWELDIG!!

KZ wat kan je vliegtuigen aanraken in het bos :o ;) nee we kennen de geitjes ja! ik aaien en R lekker in het zand spelen :{w want mama is dol op beesies *;
pi_132341438
En dan krijg je een gratis introductiekaartje en dat geef je dan aan mij O+ ^O^
pi_132341455
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:36 schreef Kyara het volgende:

[..]

je krijgt korting op het parkeren met een abo!
pi_132341456
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:36 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Oh, dus dat deed ik al die tijd fout! :o
Morgen ga ik aan de drank, nu toch maar gewoon naar bed.
NU :D
pi_132341507
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:34 schreef kleinzusje het volgende:
Ja en uiteraard werd hij net wakker (achterste kiezen komen door -O-). Maar meestal gaat troosten voor 12 uur 's nachts prima zonder borst *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132341552
melk + liquor = bailey's :9
pi_132341565
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:38 schreef kleinzusje het volgende:
En dan krijg je een gratis introductiekaartje en dat geef je dan aan mij O+ ^O^
en mijn man dan?
pi_132341581
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:38 schreef bitterend het volgende:

KZ wat kan je vliegtuigen aanraken in het bos :o ;) nee we kennen de geitjes ja! ik aaien en R lekker in het zand spelen :{w want mama is dol op beesies *;
Ze vliegen zo laag daar :{
pi_132341586
quote:

[..]

je krijgt korting op het parkeren met een abo!
hoeveel is het dan?
pi_132341601
Ohja?? dinsdag wordt 20 graden trouwens! we gaan dan naar de geitjes!
pi_132341617
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja en uiteraard werd hij net wakker (achterste kiezen komen door -O-). Maar meestal gaat troosten voor 12 uur 's nachts prima zonder borst *O*.
sneu....

hier trouwens nog maar 4 kiesjes en nog geen hoektandjes. Wel wat last gehad maar inmiddels -even afkloppen- ook niet meer.
pi_132341625
quote:
17s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:40 schreef Kyara het volgende:

[..]

hoeveel is het dan?
ik zal morgen kijken!

R kreeg trouwens van de week een boek kado van Burgers!! zooo lief O+
pi_132341627
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:40 schreef bitterend het volgende:
melk + liquor = bailey's :9
Voor R of voor jezelf ? :D
pi_132341628
quote:

Ik woonde vroeger aan het bos! Echt wel dat je daar vliegtuigen kan aanraken :Y :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132341652
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:41 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Voor R of voor jezelf ? :D
Voor het kind natuurlijk :z
pi_132341653
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:41 schreef bitterend het volgende:
Ik hoop dat mijn moeder mee wil om te wandelen in het bos. O+
pi_132341680
Neem je oma mee naar Amstelveen? *)
pi_132341726
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:41 schreef bitterend het volgende:
Ik wil wel mee dan! Even kijken of het lukt!

Kyara, als deze kiezen door zijn, zijn we wel mooi klaar! Is ook wat waard :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132341733
quote:

[..]

en mijn man dan?
Klussen ? Boek lezen ? Tuinieren ? Zwart werken ? Op FOK posten ? .... Of een lekker recept maken en jou verassen ?
pi_132341782
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaa!! en KZ ook!!

we wachten nog op de laatste kiezen! poep is wel weer mooi en geen splash
pi_132341787
quote:

[..]

en mijn man dan?
Die moet oppassen op 3 kinderen natuurlijk.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132341788
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik wil ook mee O+
pi_132341793
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 22:42 schreef bitterend het volgende:
Neem je oma mee naar Amstelveen? *)
oma komt maandagavond terug van vakantie, die heeft dan wel genoeg vliegtuigen gezien.

Vliegtuigen hebben voor mij nog altijd iets magisch. De rit naar Schiphol in het midden va de nacht.... Dat zal voor jullie vast heel anders zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')