SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asjeblieft
[ Bericht 17% gewijzigd door kleinzusje op 14-10-2013 07:17:31 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Ha, dat geloof ik ja!quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:51 schreef Troeta het volgende:
Grappig Soesa! Nena doet dat in de badkamer als de kraan aangaat,haha
Maar bij een peuter is het niet grappig meer hoor
Geweldig hè? Ik kan zo genieten van dit soort kleine ontdekkigsmomentjesquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
Leuk KZ
Succes Sam!
E. ontdekte van de week ook voor het eerst plassen op de grond, ging ze heel voorzichtig met 1 voetje proberen te stampen. Toen ze doorhad dat het niet eng of raar was ging ze er met 2 voeten in staan dansen. Zo leuk!
Ja, heerlijk! Daar kan ik ook heel erg van genieten. Al stonden we nu in de stromende regenquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Geweldig hè? Ik kan zo genieten van dit soort kleine ontdekkigsmomentjes.
Hier ook binnen gebleven. Hij heeft ook bijna 4 uur geslapen vanmiddagdus maar goed ook dat we niks gepland hadden!
Beterschap Tinu en ook nog voor de kleine van Zoë.
Sam, sterkte met het dieet! Lijkt me zwaar zeg. Maar echt goed dat je ermee aam de slag gaat. Deze maand ook de operatie toch?
Vet en suikerloos en zoveel mogelijk afvallen 28e is de operatie dus over 2 weken. Door het dieet verkleint de lever is minder risico. Ik hoop dat ik het volhoud. We gaan volgende week naar de efteling dus waarschijnlijk dan wat meer.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:46 schreef PureEvil het volgende:
Leuk KZ !![]()
Lekker hoor Samen Tinu
![]()
![]()
Sam, wanneer heb je de operatie? En waarom een 600 calorieën dieet?
Dat was ik ook niet vanplan inderdaad. Mag eigenlijk geen brood en aardappels dus misschien smorges toch een boterham i.p.v een cracker en ik mag onbeperkt Slimpie dat scheelt!quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:06 schreef Troeta het volgende:
Succes Sam en in de Efteling ook gewoon wat komkommers mee! Patat en vette troep hoeft echt niet op zo'n dagje hoor!
Wow Phaidra, 4 uur geslapen, dat is echt lang! Was hij vanavond wat langer op?
Je mag geen brood vanwege de zetmelen enzo lijkt me niet dat als je 1 snee brood eet dat een week later nog te zien valt? Ben de hele dag onderweg dat moet goed komen lijkt me. Zit ermee dat ik geen alternatieven weet voor 1 cracker wat wat steviger ligt op mn maag.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:10 schreef Troeta het volgende:
Als je geen brood mag neem je natuurlijk geen boterham he!
Nee niet eens! Hij is verkouden en gister hadden we een drukke dag dus ik denk dat hij echt even moest bijtanken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:06 schreef Troeta het volgende:
Succes Sam en in de Efteling ook gewoon wat komkommers mee! Patat en vette troep hoeft echt niet op zo'n dagje hoor!
Wow Phaidra, 4 uur geslapen, dat is echt lang! Was hij vanavond wat langer op?
Ja dat!! Ik weet niet wat precies het dieet inhoudt (weinig koolhydraten of alleen geen zetmeel?), maar in sommige gevallen is het echt niet goed als je 'de regels' overtreedt. Dat zou toch zonde zijn van je inspanningen de test van de tijd. Mag je bijvoorbeeld een gekookt ei? Dat vult wel goed vind ik altijd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:20 schreef Troeta het volgende:
Ik probeer je wat te motiveren. 1 snee brood zal vast niet te zien zijn nee, maar dan denk je bij de 2e ook dat het niet te zien zal zijn en dat ene patatje. Je kent het wel.
Probeer het gewoon vol te houden als het beter voor je is!
Vasthoide viel onder toegeven menig keer staan afwassen met dr op de arm of op de wc gezeten met haar op schootquote:Op maandag 14 oktober 2013 09:13 schreef Xanteh het volgende:
Vasthouden? Troosten? Samen doen? Aandacht afleiden?
Jeetje wat een mega post! Ik kan er wel wat mee en veel herken ik ook wel. Ga het proberen aan te pakken aan de hand van jou tips.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Lastig Sam. Als ik het goed begrijp, zijn er twee dingen? Dat ze gilt als ze gefrustreerd raakt en dat ze vaak erg aan je hangt en jij niet aan dingen toekomt? Ik kan in ieder geval zeggen dat ik beide dingen herken van toen M zo oud was als L, en dat het hier veel minder is nu. Dat helpt misschien om te bedenken dat het erbij hoort, en dat het vanzelf minder wordt als ze meer gaat snappen en zeggen. Het is dus denk ik niet zo dat je nu "in moet grijpen" omdat het dan erger wordt, maar het is wel belangrijk om het leefbaar te houden voor jullie allebei.
Als eerste het gillen. Ik zou in zo'n geval rustig naast haar gaan zitten en iets zeggen als: "volgens mij lukt het niet wat je graag wilt, wat vervelend. Ik snap dat je boos bent daarom. Maar ik vind het niet fijn als je gilt, dat doet zeer aan mijn oren. Probeer het maar met woorden (of gebaren?) te zeggen" En dan bijvoorbeeld aangeven dat ze "helpen" kan zeggen als iets niet lukt. En vervolgens elke als ze gilt herhalen dat het zeer doet aan je oren, en dat ze helpen kan zeggen. Waar het denk ik om gaat is dat haar emotie (frustratie omdat iets niet lukt) prima is, haar wens (dat het wel lukt) ook prima is, maar de manier waarop ze dat uit (gillen) anders moet. Ik zou daarin stug volhouden.
Wat ik ook merk is dat als ik gegil negeer, M alleen maar harder gaat gillen. Hij vraagt immers om een reactie. Ik probeer dan wel aan te geven dat ik hem gehoord heb, maar eerst wil dat het gegil stopt, voor dat ik er op inga. Ik zeg dat er ook bij "ik heb je gehoord, maar stop eerst maar even met gillen, dan kom ik je helpen." En als hij niet stopt en ik het gegil ga negeren kondig ik dat ook aan. Zo probeerik hem langzaam te leren dat hij ook met subtielere communcatie mijn aandacht krijgt. Maar dan moet je wel laten weten dat hij gehoord wordt. Zijn er dingen die haar altijd gefrustreerd maken? Want die zou ik dan maar even proberen te vermijden.
Dan het aan jou plakken. Hondsvermoeiend, ik ken het. Ik probeer me altijd maar te bedenken dat hun hele wezen er op gericht is om te leren, dus dat ze eigen niet anders kunnen dat erbij willen zijn, dingen te willen zien en te leren. Verder is verlatingsangst ook nog heel normaal op deze leeftijd. Ik probeer M zoveel mogelijk deelgenoot te laten zijn van mijn activiteiten, maar probeer zo min mogelijk te 'zeulen'. Koken was hier ook vaak drama, huilend kind aan mijn been. Hij mag er nu op een krukje bij staan, en zelf mee prutsen. Ondertussen kletst ik met hem en krijgt hij een knuffel bijvoorbeeld. Bij sommige dingen kan het niet anders, of wil ik het niet anders. Ik wil bijvoorbeeld soms graag gewoon rustig naar de wc zonder publiek (bovendien is onze wc boven, dus dat is nogal een gedoe). Ik kondig dat altijd even aan, dat ik naar boven ga, wat ik ga doen, en dat ik snel weer terug ben. Als ik dan weer beneden kom, dan zeg ik dat ik er weer ben en dat ik het fijn vind dat hij lief op me gewacht heeft.
/epistel
Hij blowt niet meer maar door het stoppen zijn veel kenmerken omhoog gekomen die aan autisme te plakken zijn. Ook kan hij niet tegen lawaai of hectische dingen. Dus als lisa gilt amber vervelend is en ik niet nog naar hem kan luisteren dan slaat hij vast. Ook is hij lichtelijk verstandelijk beperkt en ziet niet overal het nut of de logica.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:32 schreef Troeta het volgende:
Wat voor zorg heb je vroor je vriend dan Sam? Ik weet van dat blowen, maar uhm, hij kan toch wel wat doen? En als Amber er is, zorg jij dan alleen voor 2 kindjes?
Het drammen,boos worden en plakken is altijd een stuk erger als je het zelf niet kan hebben. De tips afleiden, bij het schoonmaken betrekken enzo ken je vast allemaal wel, maar het doen en uit dat boze moment halen is net even iets anders.
Er komt huishoudelijke hulp amber blijft 2 weken bij haar moeder en mijn vriend zijn wekelijkse begeleiding loopt door ik heb welbzorgen om het risico dat ik langer in het ziekenhuis moet blijven maar desnoods zoek iken oplossing met mijn moeder samen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:03 schreef Roosje84 het volgende:
Sam kun je wel genoeg praktische hulp regelen de komende tijd?
Zeker met je eigen operatie en herstel lijkt mij de zorg voor je vriend en beide kindjes erg veel worden.
Kan me voorstellen dat je toch wat zorgen hebt voor de operatie en daardoor misschien wat minder goed in je vel zit wat die kleintjes oppikken waardoor het nu allemaal wat lastiger gaat.
Super dat je daarvoor hulp gezocht hebt. Hopelijk kunnen zij je wat handvatten bieden hoe je daar het beste mee om kan gaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Troeta op 14-10-2013 23:10:03 ]
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 09:00 schreef Tante_Soesa het volgende:
Troetaik ga hier nóg harder van rammelen
![]()
Totaal anders. Maar ook dat is niet representatief. Ik heb trouwens wel gemerkt dat ik veel heftiger reageer op mannelijke hormonen dan op vrouwelijke hormonen. Ik had tijdens de zwangerschap van de meisjes veel meer energie, ondanks dat het een tweelingzwangerschap was + baby er nog bij, dan tijdens de zwangerschap van M. Toen moest ook al vrij snel 50% de ziektewet in.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 07:33 schreef Kwisted het volgende:
Fijn en interessant om te lezen hoe t voor jullie voelde om een tweede te krijgen.
Was de zwangerschap en bevalling ongeveer hetzelfde?
Volgens mij heeft dat wel met hormonen te maken ja. Maar het fijne weet ik er nog niet van.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:05 schreef Mangostine het volgende:
Wat maf Kyara, zou dat echt zoveel met het geslacht te maken hebben ja?
Even aangepastquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:07 schreef Kyara het volgende:
en dat doet ie dan vast niet.
En dan zit je dus om 7 6 uur met een kind beneden in de wetenschap dat het nu 6 5 uur is, want wintertijd.
Echt, waar dat extra uurtje zonder kinderen zo lekker was.....
[..]
Volgens mij heeft dat wel met hormonen te maken ja. Maar het fijne weet ik er nog niet van.
+1quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
en spannend, ook bezig voor een 2e. Wij ook!
Zo fijn ja! Ik zou ook nog wel even 4 uurtjes willen slapenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:37 schreef kleinzusje het volgende:
Ik was / ben zo jompelig blij dat die kleine van mij nu 4 uur ligt te tukken![]()
![]()
Nog nooit meegemaakt ! Hoop dat ze dan straks wel gaat slapen. We waren vandaag even buiten en ze was heel erg moe, dus waarschijnlijk heeft ze het nodig. Nu is het 15 dagen na de BMR prik. Geen last gehad.
- 1![]()
Heerlijk he? Mijnes heeft ook al zo lang geslapen, van 12 tot 15.45. Had nooit gedacht dat dat mogelijk wasquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:37 schreef kleinzusje het volgende:
Ik was / ben zo jompelig blij dat die kleine van mij nu 4 uur ligt te tukken![]()
![]()
Nog nooit meegemaakt ! Hoop dat ze dan straks wel gaat slapen. We waren vandaag even buiten en ze was heel erg moe, dus waarschijnlijk heeft ze het nodig. Nu is het 15 dagen na de BMR prik. Geen last gehad.
- 1![]()
+1quote:
niks. Ik riep je overdrevenquote:
bijnaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:35 schreef bitterend het volgende:
Waren jullie de enigen zeker in Artis?
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:33 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
niks. Ik riep je overdreven
Yep bitterend. In de draagdoek onder mn jas met paraplu. Het viel best mee en ze kon stukken lopen + naar het reptielenhuis geweest. Daar is het te warm.
Ik denk dat dat makkelijk te checken is. Bij M's buien is het echt da-ma als hij in bed ligt staat maar zodra hij er uit is dan is er niks aan de hand en is hij de vrolijkheid zelve. Dat sluit voor mij dan iets lichamelijks uit. (als hij last van doorkomende tanden zou hebben dan zou hij dat ook beneden hebben, dat idee).quote:Op woensdag 16 oktober 2013 07:48 schreef Deepfreeze het volgende:
Komt het allemaal nog door het overgeven of zit er ook dreumes-eigenwijsheid in?
Dot is dus ook wat ik dacht. Jullie hebben er allebei last van dus misschien dat het tijdelijke overlast van een operatie minder ingrijpend is dan zo door te gaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:47 schreef Zoë23 het volgende:
bedanktfijn dat ik mn verhaal even kwijt kan.
We hebben helaas geen logeerkamer maar als S wakker is, is ze ook echt wakker.
dan is het echt vermoeiend om boven te blijven en frustrerend voor mij. Ik ga liever naar beneden.
DF
is idd makkelijk te herkennen. Dit is vanaf baby-zijnde al zo. Ze heeft ontzettend veel pijn en last van zuur. Als ze naast me slaapt hoor ik het omhoog komen en soms kokhalst ze ook enz. Daarna wordt ze huilend wakker. Ik begrijp haar wel, waarom ze slecht slaapt en ze liever wakker is.
Slapen is voor haar echt niet leuk.
Vaak slaapt ze ook zittend (valt snel in de kinderwagen in slaap) dit is voor haar minder pijnlijk. Volgens de ka is dit oke zodat ze toch rust krijgt. Maar het is gevoelsmatig niet zoals het hoort.. snachts slaapt ze sowieso in bed (matras omhoog en met kussen) maar dit is niet schuin genoeg denk ik.
Het is gewoon moeilijk, heb alles al geprobeerd. Volgens de ka is opereren te ingrijpend en zijn de med. er zodat S zo min mogelijk last heeft. Maar ze zal toch last blijven houden.
Ik weet niet of ik dit nog langer wil.. ga me inlezen over een eventuele operatie.
Nee woon 1.45u rijden van Utrechtquote:Op woensdag 16 oktober 2013 11:46 schreef _evenstar_ het volgende:
woon je bij utrecht in de buurt?
Allergiecentrum utrecht is echt een goede aanradergoede ervaring mee!
En ik wil ook best met je meekijken, hou eens een paar weken elke dag bij wat heeft ze gegeten, hoe waren de klachten, was het minder of meer, kijken of er een patroon in te herkennen is.
Ik woonde destijds in nuth ( bij Heerlen ) en toch ging ik er heen en was het zo waard. Dus overweeg het toch eensquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:03 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nee woon 1.45u rijden van Utrecht
Is goed, aardig van jezal een boekje bijhouden. Ook handig voor bij de arts
dankjewel
Dit dus. Sterkte Zoequote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:00 schreef kleinzusje het volgende:
Lijkt me heel erg naar als je kind steeds pijn heeft![]()
^^ Je bent zo machteloos...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:00 schreef kleinzusje het volgende:
Lijkt me heel erg naar als je kind steeds pijn heeft![]()
Hier doe ik dat ook regelmatig en ook wel eens op de markt etc. Omdat ze inderdaad geen handje wil en het daar soms druk is heb ik zon ouderwets polsbandriempje. Een kant met klitteband om lisa dr pols andere aan de mijne en daar zit dan een plastice veer tussen kan ze toch 1,5 meter van je af maar niet weglopen, werkt super.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
^^ Je bent zo machteloos...![]()
![]()
Kyara![]()
Ik was gister even naar het winkelcentrum en had geen kinderwagen mee. Gewoon eens uitproberen hoe dat gaat. In de winkel moest ik hem wel even tillen, want afleiding everywhere en dan kan ik hem roepen tot ik een ons weeg. Maar van en naar de winkels lopen ging eigenlijk heel erg goed! Het zou wel makkelijker zijn als hij een handje wilde geven, maar dat was instant huilen en op de grond zitten![]()
. Stel je voor, je bent immers al 16 maanden, dan ga je je moeder toch geen handje geven?? Het was heel tof, zo saampjes wandelen (en andere mensen vonden hem ook schattig
), maar je moet wel Heel Veel Tijd hebben
Voor mijn eigen gevoel voelt een bandje om haar pols fijner dan mijn kind in een heel tuig rond dr buik te hijsen en dan de 'riem' vast te houden. Voelt meer als me hond uitlaten. Dat heb ik niet met het polsbandje maar dat is gewoon mijn eigen mening zoals ik al zei zijn daar de meningen over verdeeld en vind ik hetvallemaal prima wat andere denkenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:45 schreef Pvoesss het volgende:
Really wat is het verschil tussen het ene tuigje en het andere tuigje voor jou dan?.
Het begrenst allemaal evenveel.
Het voelt gewoon fijner met alleen een polsbandjequote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:57 schreef Pvoesss het volgende:
Ik snap niet dat je negatief denkt over het 1 en positief over het ander. Een tuigje zielig noemen maar wel een polsbandje gebruiken![]()
Ik snap heel goed waarom je beide kan gebruiken. Liever gewoon kiezen voor veiligheid maar bedenk je heel goed dat je het los lopen dan alsnog later ook aan moet "leren"![]()
[ afbeelding ]
Bij hetrietje.nl
De tag a long.. Kunnen ze de wagen vast houden zonder tegen de wielen aan te lopen.
ik gebruikte het toen mijn jongste pasgeboren was voor de oudste
Oh, wist niet eens meer dat ik dat hier gezegd had, zo'n mooie van Hello Kittyquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:27 schreef kleinzusje het volgende:
Dank Suus !
Werkt zo'n elektrische TB voor jullie ?
Twink: sokken over de handjes !
Mango: heeft mijnes nooit gedaan
hangt er vanaf of jouw kind stil ligt in bed? Wesley en Jordy hebben vanaf de geboorte onder een dekbedje geslapen, nooit geen last mee gehad. Cristel slaapt wel zonder dekbed trouwens.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 07:01 schreef Kwisted het volgende:
Vanaf wanneer mogen kindjes onder n dekbed? Ze ligt nu bij 18gr in n dikke slaapzak en n fleecedeken met pyjama. Dan voelt ze qua temp goed. Maar hoe doe ik dat van de winter? Verwarming aan dan maar..?
Vanaf twee jaar ja.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Volgens mij wprdt vanaf twee jaar geadviseerd.
Floris ligt stil sinds hij een dekbed heeftquote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:20 schreef Kyara het volgende:
Wat een koukleum Kwisted
Ik zou een dekbed met mijn kinderen sowieso nog niet aandurven maar die blijven ook niet liggen. Ik vind M in alle hoeken van zijn bed terug dus een dekbed lijkt me nog geen goed idee.
M slaap nog in een lange mouwen romper met zomerslaapzak. Soms een pyjama.
Echt? Hmm....quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:28 schreef Sonnetje85 het volgende:
Floris ligt stil sinds hij een dekbed heeft
Had zelf ook nog even gegoogledquote:
Wij zijn met dekbed begonnen ivm volgend bed idd.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:32 schreef Kyara het volgende:
[..]
Echt? Hmm....
Nah, ik denk dat ik pas aan een dekbed ga bij een volgend bed. Hij gaat ook zo vaak staan in bed en zo. En ik zie hem er nog niet voor aan om weer netjes te gaan liggen onder het dekbed eigenlijk.
Kijk, deze herkenning is fijn !quote:Op donderdag 17 oktober 2013 09:33 schreef kaatjejannie het volgende:
KZ, ik heb pas bij de tandarts gevraagd. Luuk heeft nog geen tanden en is bijna 11 maanden. De tandarts zei dat als hij met 2 jaar nog geen tanden had dat ik me dan pas zorgen moest gaan maken. De een gaat nou eenmaal harder dan de ander.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Zoë23 op 17-10-2013 15:44:09 ]
Ja dat inderdaad! Volgens mij zijn ze stiekem familiequote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:57 schreef Clubsoda het volgende:
Dat M net zo deed als I, Phaidra? Ze hebben echt wel wat van elkaar qua gedrag![]()
Ik heb denk ik ook een koukleum, met 20 graden ligt hij in een romper met pyjama en een lichtgevoerde slaapzak (niet zo dik als die van de Hema bijvoorbeeld, maar wel meer dan één laag). Ik heb zo'n vierseizoenenslaapzak, dus als het echt koud wordt, gaat daar nog een laag in. Ik doe nog maar even geen denkentje, M is echt een woelwater. Hoewel hij op het kdv wel de dekentje over zijn slaapzak krijgt, maar goed, daar slaapt hij dan ook buiten.
Zolena, M wordt ook wel eens huilend wakker 's nachts, en dan kan ik er beter ook niets aan doen dan er wel heen gaan. Soms ga ik dan even naar de wc, dan merkt hij dat het licht aan gaat en hoort hij dat ik er nog ben, dat stelt hem genoeg gerust om verder te slapen zonder dat het hem zo wakker maakt dat hij niet meer in kan slapen.
Wij hebben last van hoektandenTenminste, ik denk dat dat het is. M is snel boos als het anders gaat dan hij wilde, maar hij wil ook graag plakken. Ik mocht vanochtend ook niet weg bij het kdv bijvoorbeeld
Verder wil hij pertinent niet aan tafel zitten, zijn er meer dreumessen die daar last van hebben? Hij heeft wel honger, maar is toch altijd heel verdrietig dat hij zijn spel moet onderbreken (ik kondig het al van te voren aan, maar dat helpt niet), en gaat dan eerst met zijn eten en beker en bord gooien van boosheid. Ik word er een beetje moedeloos van vooral omdat het moeilijker lijkt te worden om hem uit zijn bui te halen.
Hee illegaal ?quote:
Ik bereid me alvast voor. Nog 4 wekenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:41 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Hee illegaal ?![]()
Maar idd , boekenhoekje![]()
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:13 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik bereid me alvast voor. Nog 4 weken![]()
Ze zouden het vast goed samen kunnen vindenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 17:46 schreef Clubsoda het volgende:
Ja hoi Phaidra, daar beschrijf je precies Mdat eerste is wat ik lastig vind. Eten is Verschrikkelijk
en dan opeens is er een omslag en dan is het Best Prima
ik zou zo graag sneller bij dat laatste uitkomen maar ik weet niet hoe.
Dat tweede is ook zo herkenbaar. Met vlees inderdaad maar ook bijvoorbeeld met pappadums. Als het te heet is laat ik M tegenwoordig zelf voelen. Ik leg het direct op zijn bord en waarschuw hem dat het heet is. Dat snapt hij en hij gaat dan blazen en voelen of het al kan. Dat geeft hem controle en daardoor is hij niet ongeduldig. Lastiger is inderdaad als hij zijn lekkers op heeft en de rest niet meer wil. Ik wil uiteindelijk toe naar de situatie waarin hij eerst een hap groente moet proberen voordat hij nog wat vlees krijgt, maar dat snapt hij nog niet. Tot die tijd schipper ik maar een beetje met dingen uit zijn zicht leggen of uitleggen dat dat lekkers van mama is en M al gehad heeft.
Dikgedrukte: niet waar! De badjes in het bos tellen ook als zwemmenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:41 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Hee illegaal ?![]()
Maar idd , boekenhoekje![]()
Ga effe random reageren op wat me te binnen schiet.
Zwemmen: Ik schaam me kapot ! Alles met water vindt ze fantastisch, maar ben nog 0 x met dr gaan zwemmen omdat ik er zelf zo'n hekel aan heb.Goed voornemen 2014
![]()
Dekbedje: Hier dekbedje en dekentje in ons bed. Ze ligt muisstil ( al sinds dr geboorte). Gaat prima en zijn er altijd bij. Geen slaapzak, werkt niet.
Eten: Gelukkig nog wel in de tripp trapp en ze eet weinig maar probeert veel. Herken wel dat eerst nee en daarna toch wel. Maar dat is eventjes. Bij mij werkt humor en negeren erg goed. Ook imiteren is hier aan de orde van de dag. Mijn beker, mijn vork, mijn eten..... en eten/drinken geven aan ons of aan de pop/beer. Heel lief en schattig en soms ook vermoeiend.
Ze eet het beste als ik weinig in haar bakje doe en later wat bijvul. Ze kan met een vork eten en nu ook ( een beetje) met een lepelHeel veel complimenten maken helpt ook.
Bij het ontbijt zet ik soms Nijntje aan op de laptop. We eten altijd aan tafel, maar ik wil sochtends echt dat ze haar pap eet. Ze eet dus bijna geen brood en ze verbruikt zo veel energie. Dan maar even onpedagogisch afleiden.
Lopen: Kyara, toen ze net kon lopen wilde ze dat de hele dag. Nu wisselt zitten/lopen/spelen etc. elkaar af. Ze gaat opeens kruipen en zegt baby en staat weer op![]()
Ben verliefd ! Het is ontzettend fijn om haar 24/7 om me heen te hebben. Het lijkt (is) alsof ze elke dag wat leert. Dieren herkennen, geluiden nadoen, knuffelen, danspasjes oefenen, lopen, in de speeltuin op kindjes afrennen.
Mooi hoor : zwart bij die kleintjes![]()
Lief, dank je wel! Als je niet zo'n takke-eind weg zou wonen zou ik zeker bij je langskomen hoorquote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:40 schreef Susie het volgende:
Oh Kyara wat heb jij toch vreselijke leuke kinderen op de deze wereld gezet! En je maakt prachtige foto's! Kan jij niet op Anouk haar verjaardag foto's komen maken?
Ik gebruik ook gewoon Picasa. Er zijn wel allerlei online programmaatjes maar ik vind Picasa nog steeds het fijnste. Gewoon afbeeldingen selecteren en dan "maken" en "afbeeldingscollage". Soms een beetje spelen met het formaat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:16 schreef Troeta het volgende:
Nog bedankt voor de complimentjes over mijn tweetal![]()
Vind jouw fotocollages ook altijd erg leuk Kyara! Doe je dat met een makkelijk programmaatje?
Ik heb Picasa enzo, maar vind het nooit echt leuk lukken. En ben er een uur mee bezig en daar heb ik geen tijd voor!
Ik was gister nog in Arnhem voor Anouk, leuk joh! Gezellig stadje wel!
Ja, sorry, is mijn schuld denk ik, altijd als ik een keertje weg ga gaat het fout,hahaquote:Op donderdag 17 oktober 2013 23:22 schreef Clubsoda het volgende:
Maar dan zonder Anouk Troeta?Anders hadden we elkaar daar gezien
Bedankt he?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:46 schreef Troeta het volgende:
[..]
Ja, sorry, is mijn schuld denk ik, altijd als ik een keertje weg ga gaat het fout,haha
Wij zijn uiteindelijk in een eetcafe beland, waar een zangeres en een gitarist liedjes van Anouk deden..en lekkere spareribs gegeten!
Ga je woensdag weer?
bedankt nog maar eens kijken voor die collages!
Liefquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 11:22 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk Phaidra!Staat hem goed!
Troeta, welk eetcafe ben je terechtgekomen?
Enf'
ik heb het een paar maanden geleden ook al gezegd: het lijkt me heel heftig om zwanger te zijn met een loslopende/kruipende dreumes....
Daarom koop ik ze tweedehands van Kyara bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 09:44 schreef Clubsoda het volgende:
Wat een leukle outfit PhaidraIk heb ook lang getwijfeld over een crawler, want duur.. Foto rechtsonder ziet er hier prima uit trouwens.
Picmonkey vind ik ook tof, heb afgelopn week een cadeau in elkaar gefröbeld voor een collega (wat een werk is zoiets altijd toch!) en veel gebruik gemaakt van Picmonkey.
Precies dat Xanteh, hij eet niets gemaakt van aardappel in welke vorm dan ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:23 schreef Xanteh het volgende:
Tinu: gekookte aardappels wordt hier niet gewardeerd, maar gebakken weer wel. Of wil jouw jongen helemaal geen aardappel eten, in welke vorm dan ook?
Leuke collage Phairdra
We gaan de kaarten terugsturen en nu zondagquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 12:53 schreef Troeta het volgende:
Ja, wij weten ook nog niet of we gaan, want een van ons groepje is vandaag op vakantie naar Amerika gegaan, dus die kan al niet mee en moeten we iemand anders zoeken.
Nog een keer al het geregel en weer kosten maken.
We zaten in hard rock dollars café, zoiets? Van Bart van Big Brother iig.
Bediening was echt slecht, maar sfeer was top!
Beterschapquote:
Dat klinkt zo lief. Otje ligt een heel enkele keer nog wat in mijn armen te soezen maar meestal gaat ze gewoon op mijn hoofd liggen en krijgt Vriend een trap tegen het zijne.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 20:56 schreef kleinzusje het volgende:
Susie: hier is ze echt nooit ziek ( afkloppen) maar buikgriep duurde 7 dagen. Was meer lastig dan Opeens voel ik haar handjes in mn gezicht en gaat ze over me heen klimmen. Dan moet ik er dus uit. Dit is meestal 7.30
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:28 schreef bitterend het volgende:
Goed zo Otje!!!
We zijn in de Efteling geweest in Juni toen ze was 20 maanden maar wij vonden het geen succes. We waren met schoonfamilie dus we hoefden geen entree en 10 euro's parking te betalenR vond de carnival echt eng
die harde muziek en lichten was geen succes. Sprookjesbos deed haar niks en ze lag te drinken toen we in de bootjes waren..we vonden het dus beetje een vervelende dag. Misschien dat ze het leuk vindt als ze ouder is, dan gaan we ook wel maar het hoeft niet meer dan 1 keer per jaar of 2.
Vind het zo schattig dat veel kids hier echt onder de indruk van beesies!! als we naar de kinderboerderij gaan gaat R een geit aaien en voor de rest negeert ze zequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:20 schreef Phaidra het volgende:
Ik hou zelf enorm van dierentuinen en de Efteling (ga dan wel doordeweeks). Maar tot nu toe alleen nog naar Blijdorp geweest. Wat KZ ook zegt, hij is nu ook nog blij met de kinderboerderij e.d.
Ik vond Blijdorp leuk! Ivan vind diertjes ook machtig interessant, hij was vooral diep onder de indruk. We hadden een boekje mee met dieren erin, en dan lieten we hem bij een aantal dieren dat boekje zien. Had het idee dat het daarmee wat beter landde.
Kan je ook naar het Adamse bos gaan, kun je ze aanrakenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:29 schreef bitterend het volgende:
[..]
Vind het zo schattig dat veel kids hier echt onder de indruk van beesies!! als we naar de kinderboerderij gaan gaat R een geit aaien en voor de rest negeert ze zekoeien en katten zijn wel leuk...
maar ze is nu in een fase dat vliegtuigen geweldig zijn dus we gaan binnenkort even naar Schiphol!
Is op die leeftijd echt net zo leuk !!!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:31 schreef Kyara het volgende:
Wij hadden vroeger altijd begin september vrij van school omdat het kermis was. Dan gingen we om het jaar naar de Efteling op dinsdag. Heerlijk rustig. Hoewel je dan wel het halve dorp tegenkwam
Dat lijkt me ook zo leuk aan een abo: gewoon even kijken hoe het met dat babybeestje gaat, of even spelen in de overdekte speeltuin. Maar dan moet ik nog wel een alternatieve parkeerplek vinden want anders wordt het nog duur.
Gelukkig wel een leuke kinderboerderij met speeltuin praktisch om de hoek (bitterend is er geweest) dus daar zijn we sowieso vaak,
Ik ben ook aan een glaasje begonnen dus let vooral niet op mij...quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:32 schreef Phaidra het volgende:
Oh my, zijn hele naam + een ernstige grammaticafout. 1 glaasje wijn op...
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:32 schreef Phaidra het volgende:
Oh my, zijn hele naam + een ernstige grammaticafout. 1 glaasje wijn op...
Hou eens op. Ik heb eindelijk een excuus voor een abo! Dat wil ik al zo lang. Ik wil ook wel een keer helemaal alleen gaan, camera mee en lekker fotograferenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:32 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Is op die leeftijd echt net zo leuk !!!
Als jij de parkeerkosten kan betalen : Doenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:34 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hou eens op. Ik heb eindelijk een excuus voor een abo! Dat wil ik al zo lang. Ik wil ook wel een keer helemaal alleen gaan, camera mee en lekker fotograferen
Oh, dus dat deed ik al die tijd fout!quote:
daarom dus: op zoek naar een alternatieve (lees: gratis) parkeerplek. Er zit een wijk vlak achter burgers, moet alleen nog even kijken hoe ik daar kom en waar ik veilig over kan steken richting park.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:35 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Als jij de parkeerkosten kan betalen : Doen
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
daarom dus: op zoek naar een alternatieve (lees: gratis) parkeerplek. Er zit een wijk vlak achter burgers, moet alleen nog even kijken hoe ik daar kom en waar ik veilig over kan steken richting park.
je krijgt korting op het parkeren met een abo!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
daarom dus: op zoek naar een alternatieve (lees: gratis) parkeerplek. Er zit een wijk vlak achter burgers, moet alleen nog even kijken hoe ik daar kom en waar ik veilig over kan steken richting park.
NUquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:36 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Oh, dus dat deed ik al die tijd fout!![]()
Morgen ga ik aan de drank, nu toch maar gewoon naar bed.
Ja en uiteraard werd hij net wakker (achterste kiezen komen doorquote:
en mijn man dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:38 schreef kleinzusje het volgende:
En dan krijg je een gratis introductiekaartje en dat geef je dan aan mij![]()
Ze vliegen zo laag daarquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:38 schreef bitterend het volgende:
Kyara die boerderie en speeltuin bij jou is GEWELDIG!!
KZ wat kan je vliegtuigen aanraken in het bos![]()
nee we kennen de geitjes ja! ik aaien en R lekker in het zand spelen
want mama is dol op beesies
hoeveel is het dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:38 schreef bitterend het volgende:
[..]
je krijgt korting op het parkeren met een abo!
sneu....quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja en uiteraard werd hij net wakker (achterste kiezen komen door). Maar meestal gaat troosten voor 12 uur 's nachts prima zonder borst
.
ik zal morgen kijken!quote:
Voor R of voor jezelf ?quote:
Ik woonde vroeger aan het bos! Echt wel dat je daar vliegtuigen kan aanrakenquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:38 schreef bitterend het volgende:
Kyara die boerderie en speeltuin bij jou is GEWELDIG!!
KZ wat kan je vliegtuigen aanraken in het bos![]()
nee we kennen de geitjes ja! ik aaien en R lekker in het zand spelen
want mama is dol op beesies
Voor het kind natuurlijkquote:
Ik hoop dat mijn moeder mee wil om te wandelen in het bos.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:41 schreef bitterend het volgende:
Ohja?? dinsdag wordt 20 graden trouwens! we gaan dan naar de geitjes!
Ik wil wel mee dan! Even kijken of het lukt!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:41 schreef bitterend het volgende:
Ohja?? dinsdag wordt 20 graden trouwens! we gaan dan naar de geitjes!
Klussen ? Boek lezen ? Tuinieren ? Zwart werken ? Op FOK posten ? .... Of een lekker recept maken en jou verassen ?quote:
Jaaaaaaaaa!! en KZ ook!!quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wil wel mee dan! Even kijken of het lukt!
Kyara, als deze kiezen door zijn, zijn we wel mooi klaar! Is ook wat waard.
Ik wil ook meequote:Op zaterdag 19 oktober 2013 22:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wil wel mee dan! Even kijken of het lukt!
Kyara, als deze kiezen door zijn, zijn we wel mooi klaar! Is ook wat waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |