abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132134801
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132135570
Knutselmiddag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet quoten asjeblieft

[ Bericht 17% gewijzigd door kleinzusje op 14-10-2013 07:17:31 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_132135854
Wat leuk! Ik wou dat met verf doen maar had geen groot papier meer :( hier was het droog dus naar buiten lisa vond de wind heerlijk amber stampte zohard in de plassen dat we haar laarze 3 keer leeg hebben moeten gooien. Ze was nat tot op dr onderbroek.

Daarna een warme douche en in pyama pannekoeken gegeten. Voor lisa de eerste keer voor mij de laatste keer. Morgen begint mijn 2 weken durende 600 calorien dieet.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_132136993
Ziet er tof uit KZ.

Hier ook grotendeels binnen gebleven. Alleen eind van de middag even allemaal gegaan om onze kleuter van een verjaardagspartijtje op te halen.

Dreumes hier vind plassen ook de bom.

En hier ook pannenkoeken, hadden ook onze buren uitgenodigd met hun 3 kinderen. Dus lekkere bende was het. Alleen bij mij zijn de pannenkoeken niet zo goed gevallen, heb een maag darm virusje opgevangen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_132137770
Wij hadden ook pannenkoeken haha :P hoop dat het virusje snel vertrokken is Tinu!

Zag foto's ook op fb langskomen kz, leuk zo'n knutselmiddag :)

Hier was het zonnig vandaag dus nog stukje wezen rijden en op bezoek bij manliefs opa en oma geweest.

Waarom op dieet Sam? 600 caloriën lijkt me wel erg weinig.
pi_132138316
Beterschap Tinu

Sam
Oei dat zijn weinig calorieën!

Bitterend
Stoere meid lekker in de regen :)
Lief dat je het vraagt, vandaag was ze minder huilerig en super lief O+
Ik heb vanmorgen nog 2uurtjes mogen slapen.

Kz
O+ artistieke dame
pi_132138595
Wat gaaf kz!

Beterschap tinuviel! En gezellig zo'n pannenkoekenetentje!
pi_132138642
Kz wat tof kleuren op de vloer! M. heeft niks met heupen trouwens. Is twee keer getest. Maar ok.

Sam 600 ?!? :o

Plassen stampen O+ ik wil ook, maar heb nog geen goed excuus. :P
  zondag 13 oktober 2013 @ 21:46:23 #9
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_132138668
Leuk KZ ! O+

Lekker hoor Sam :) en Tinu :) :Y)

Sam, wanneer heb je de operatie? En waarom een 600 calorieën dieet?
  zondag 13 oktober 2013 @ 21:47:37 #10
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132138722
Leuk KZ O+

Succes Sam!

E. ontdekte van de week ook voor het eerst plassen op de grond, ging ze heel voorzichtig met 1 voetje proberen te stampen. Toen ze doorhad dat het niet eng of raar was ging ze er met 2 voeten in staan dansen O+. Zo leuk!
pi_132138822
Zolena
Warm & gezellig binnen knuffelen is ook fijn.

S is ook een knuffelkont *;
Vanmiddag kwam ze rennend op me af en wilde me een kus geven "Auw" maar wel lief O+
pi_132138912
Grappig Soesa! Nena doet dat in de badkamer als de kraan aangaat,haha

Maar bij een peuter is het niet grappig meer hoor :{
  zondag 13 oktober 2013 @ 21:53:26 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132139007
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:51 schreef Troeta het volgende:
Grappig Soesa! Nena doet dat in de badkamer als de kraan aangaat,haha

Maar bij een peuter is het niet grappig meer hoor :{
Ha, dat geloof ik ja!

E. is ook wel knuffelig trouwens maar ook heel actief. Ze geeft heel graag kusjes, échte met mond dicht en mwah geluid, maar heeft geen geduld om op schoot te zitten. Tenzij moe of niet lekker.
pi_132139060
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
Leuk KZ O+

Succes Sam!

E. ontdekte van de week ook voor het eerst plassen op de grond, ging ze heel voorzichtig met 1 voetje proberen te stampen. Toen ze doorhad dat het niet eng of raar was ging ze er met 2 voeten in staan dansen O+. Zo leuk!
Geweldig hè? Ik kan zo genieten van dit soort kleine ontdekkigsmomentjes O+.

Hier ook binnen gebleven. Hij heeft ook bijna 4 uur geslapen vanmiddag :o dus maar goed ook dat we niks gepland hadden!

Beterschap Tinu en ook nog voor de kleine van Zoë.

Sam, sterkte met het dieet! Lijkt me zwaar zeg. Maar echt goed dat je ermee aam de slag gaat. Deze maand ook de operatie toch?
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 13 oktober 2013 @ 21:56:51 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132139194
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:54 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Geweldig hè? Ik kan zo genieten van dit soort kleine ontdekkigsmomentjes O+.

Hier ook binnen gebleven. Hij heeft ook bijna 4 uur geslapen vanmiddag :o dus maar goed ook dat we niks gepland hadden!

Beterschap Tinu en ook nog voor de kleine van Zoë.

Sam, sterkte met het dieet! Lijkt me zwaar zeg. Maar echt goed dat je ermee aam de slag gaat. Deze maand ook de operatie toch?
Ja, heerlijk! Daar kan ik ook heel erg van genieten. Al stonden we nu in de stromende regen :'). Maar evengoed O+

Wij zijn ook binnengebleven hoor, was echt niks aan vandaag. Lekker binnen gespeeld en meer tv gekeken dan normaal. Heerlijk zo'n dagje!
pi_132139212
Mijnes is ook wat knuffeliger op het moment. Echt lief, steeds kusjes geven en armpjes om me heen slaan als ik thuis kom O+. Maar soms ook wel lastig als hij per se bij mij wil zitten en ik eigenlijk dingen moet doen :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132139357
Ik heb ook een knuffel kont!! ik hou er zo veel van...een dag niet geknuffeld is een dag niet geleefd *)

Tinu -O- beterschap :*

Succes Sam!!

Soesa ook een lekkere stamper O+

Phai bijna 4 uur geslapen :o wel lekker rustig :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_132139480
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 21:46 schreef PureEvil het volgende:
Leuk KZ ! O+

Lekker hoor Sam :) en Tinu :) :Y)

Sam, wanneer heb je de operatie? En waarom een 600 calorieën dieet?
Vet en suikerloos en zoveel mogelijk afvallen 28e is de operatie dus over 2 weken. Door het dieet verkleint de lever is minder risico. Ik hoop dat ik het volhoud. We gaan volgende week naar de efteling dus waarschijnlijk dan wat meer.

Tv kijken hebben ze hier ook gedaan. Ze weten niet dat we naar de efteling gaan toch lijken ze het te begrijpen. Ze willen telkens de verhaaltjes van de sprookjesboom horen, favoriet is dan het liedje van rood kapje waar de wolf aftelt begint lisa te swingen hihi

Deze dus: http://m.youtube.com/watc(...)youtube_gdata_player

En bejamin behh is ook een hit

[ Bericht 10% gewijzigd door Sam1993 op 13-10-2013 22:07:30 ]
pi_132139704
Succes Sam en in de Efteling ook gewoon wat komkommers mee! Patat en vette troep hoeft echt niet op zo'n dagje hoor!

Wow Phaidra, 4 uur geslapen, dat is echt lang! Was hij vanavond wat langer op?
pi_132139839
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:06 schreef Troeta het volgende:
Succes Sam en in de Efteling ook gewoon wat komkommers mee! Patat en vette troep hoeft echt niet op zo'n dagje hoor!

Dat was ik ook niet vanplan inderdaad. Mag eigenlijk geen brood en aardappels dus misschien smorges toch een boterham i.p.v een cracker en ik mag onbeperkt Slimpie dat scheelt!

Je bent toch een hele dag bezzig dat scheelt veel met bankhangen

[ Bericht 2% gewijzigd door Sam1993 op 13-10-2013 22:18:19 ]
pi_132139895
Als je geen brood mag neem je natuurlijk geen boterham he! :+
pi_132140326
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:10 schreef Troeta het volgende:
Als je geen brood mag neem je natuurlijk geen boterham he! :+
Je mag geen brood vanwege de zetmelen enzo lijkt me niet dat als je 1 snee brood eet dat een week later nog te zien valt? Ben de hele dag onderweg dat moet goed komen lijkt me. Zit ermee dat ik geen alternatieven weet voor 1 cracker wat wat steviger ligt op mn maag.

K ga morgen eens ff belle met de dietist :)
pi_132140480
Ik probeer je wat te motiveren. 1 snee brood zal vast niet te zien zijn nee, maar dan denk je bij de 2e ook dat het niet te zien zal zijn en dat ene patatje. Je kent het wel.
Probeer het gewoon vol te houden als het beter voor je is!
pi_132140565
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:06 schreef Troeta het volgende:

Nee niet eens! Hij is verkouden en gister hadden we een drukke dag dus ik denk dat hij echt even moest bijtanken.

Ik was zelf niet thuis 's middags (huis van mijn moeder moet leeg en schoon) dus het was vooral voor papa lekker :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132140801
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 22:20 schreef Troeta het volgende:
Ik probeer je wat te motiveren. 1 snee brood zal vast niet te zien zijn nee, maar dan denk je bij de 2e ook dat het niet te zien zal zijn en dat ene patatje. Je kent het wel.
Probeer het gewoon vol te houden als het beter voor je is!
Ja dat!! Ik weet niet wat precies het dieet inhoudt (weinig koolhydraten of alleen geen zetmeel?), maar in sommige gevallen is het echt niet goed als je 'de regels' overtreedt. Dat zou toch zonde zijn van je inspanningen de test van de tijd. Mag je bijvoorbeeld een gekookt ei? Dat vult wel goed vind ik altijd.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132141112
Herkenbaar, Nena heeft weken slecht geslapen en gister deed ze 2 dutjes en heeft ze vannacht klokje rond geslapen, hopelijk vannacht weer!
Maar ze is ziek geweest en ze heeft er ineens 4 tanden bij en ik voel een bobbel bij de kiezen, dus was niet gek dat ze slecht sliep.
pi_132142962
Hier gisteren 3,5 uur ! Nog NOOIT gebeurd. Vandaag maar een uurtje !
Dank voor jullie complimenten. Was ook leuk :D
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_132148383
Een vraag, wat kan ik doen aan Lisa haar gegil. Als iets niet lukt mag of krijgt dan gaat ze heel hard gillen met zon piepstem. Ook blijft ze om je heen drentelen en vastklemmen. Heb al van lles geprobeerd. Toegeven, negeren,wegzetten,uitleggen waarom,maar het irriteert gigantisch kan er ook echt boos om worden...
pi_132148434
Afleiden waarschijnlijk ook al geprobeerd?
pi_132148437
Vasthouden? Troosten? Samen doen? Aandacht afleiden?
pi_132148483
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 09:13 schreef Xanteh het volgende:
Vasthouden? Troosten? Samen doen? Aandacht afleiden?
Vasthoide viel onder toegeven menig keer staan afwassen met dr op de arm of op de wc gezeten met haar op schoot

Kyara, ja inderdaad ook al geprobeerd met speelgoed tv de huisdieren soms met wat brood maar ze moet en zal wat niet mag of kan.

I. T begin is t nog te doen maar nu is het echt niet leuk meern:(
pi_132148526
Ik denk dat boos worden in elk geval niet werkt, dat zal het alleen maar erger maken. Maar is wel vervelend lijkt me.

M wordt dan even boos en gaat om de grond liggen mokken. Die laat ik meestal maar even gaan en dan krabbelt hij of zelf weer overeind, of ik kan hem afleiden met iets anders.

Oh, de toddler lock op mijn telefoon is trouwens een regelrechte hit....
pi_132149181
Sam lastig. Boze buien hier zijn vaak makkelijk op te lossen door of af te leiden of gewoon naar bed want moe. Zelf boos worden helpt natuurlijk niet, maar is wel begrijpelijk.

Troeta veel nieuwe tandjes + kies :*

Hier was geloof ik ook fokwet weer van toepassing. Schreef ik gister dat tandjesleed alweer even geleden was, hadden we volgens mij vannacht weer een nieuwe. Mini overstuur. Pff, misschien toch iets sneller pcm geven, nu niet gedaan, dacht het met dentinox wel te redden en 's nachts had ik er geen zin meer in. Vanochtend beetje verhoging dus hoop dat het niet erger wordt.
pi_132149323
Lastig Sam. Als ik het goed begrijp, zijn er twee dingen? Dat ze gilt als ze gefrustreerd raakt en dat ze vaak erg aan je hangt en jij niet aan dingen toekomt? Ik kan in ieder geval zeggen dat ik beide dingen herken van toen M zo oud was als L, en dat het hier veel minder is nu. Dat helpt misschien om te bedenken dat het erbij hoort, en dat het vanzelf minder wordt als ze meer gaat snappen en zeggen. Het is dus denk ik niet zo dat je nu "in moet grijpen" omdat het dan erger wordt, maar het is wel belangrijk om het leefbaar te houden voor jullie allebei.

Als eerste het gillen. Ik zou in zo'n geval rustig naast haar gaan zitten en iets zeggen als: "volgens mij lukt het niet wat je graag wilt, wat vervelend. Ik snap dat je boos bent daarom. Maar ik vind het niet fijn als je gilt, dat doet zeer aan mijn oren. Probeer het maar met woorden (of gebaren?) te zeggen" En dan bijvoorbeeld aangeven dat ze "helpen" kan zeggen als iets niet lukt. En vervolgens elke als ze gilt herhalen dat het zeer doet aan je oren, en dat ze helpen kan zeggen. Waar het denk ik om gaat is dat haar emotie (frustratie omdat iets niet lukt) prima is, haar wens (dat het wel lukt) ook prima is, maar de manier waarop ze dat uit (gillen) anders moet. Ik zou daarin stug volhouden.

Wat ik ook merk is dat als ik gegil negeer, M alleen maar harder gaat gillen. Hij vraagt immers om een reactie. Ik probeer dan wel aan te geven dat ik hem gehoord heb, maar eerst wil dat het gegil stopt, voor dat ik er op inga. Ik zeg dat er ook bij "ik heb je gehoord, maar stop eerst maar even met gillen, dan kom ik je helpen." En als hij niet stopt en ik het gegil ga negeren kondig ik dat ook aan. Zo probeerik hem langzaam te leren dat hij ook met subtielere communcatie mijn aandacht krijgt. Maar dan moet je wel laten weten dat hij gehoord wordt. Zijn er dingen die haar altijd gefrustreerd maken? Want die zou ik dan maar even proberen te vermijden.

Dan het aan jou plakken. Hondsvermoeiend, ik ken het. Ik probeer me altijd maar te bedenken dat hun hele wezen er op gericht is om te leren, dus dat ze eigen niet anders kunnen dat erbij willen zijn, dingen te willen zien en te leren. Verder is verlatingsangst ook nog heel normaal op deze leeftijd. Ik probeer M zoveel mogelijk deelgenoot te laten zijn van mijn activiteiten, maar probeer zo min mogelijk te 'zeulen'. Koken was hier ook vaak drama, huilend kind aan mijn been. Hij mag er nu op een krukje bij staan, en zelf mee prutsen. Ondertussen kletst ik met hem en krijgt hij een knuffel bijvoorbeeld. Bij sommige dingen kan het niet anders, of wil ik het niet anders. Ik wil bijvoorbeeld soms graag gewoon rustig naar de wc zonder publiek (bovendien is onze wc boven, dus dat is nogal een gedoe). Ik kondig dat altijd even aan, dat ik naar boven ga, wat ik ga doen, en dat ik snel weer terug ben. Als ik dan weer beneden kom, dan zeg ik dat ik er weer ben en dat ik het fijn vind dat hij lief op me gewacht heeft.

/epistel :@
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_132150745
KZ wat leuk die knutselmiddag..

Zou er iets in de lucht zitten waardoor de kleintjes ineens allemaal zo goed slapen.
E lag er gisteren om 19:15 in en is alleen rond 22:30 even wakker geweest. Daarna heeft hij doorgeslapen tot 5:15..
Was echt een cadeautje, ik ben al blij als ik normaal gesproken 3 uur aan een stuk kan slapen.

Sam wat vervelend dat gegil. Ik heb geen tips voor je. Succes met je dieet de komende weken.
pi_132152721
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Lastig Sam. Als ik het goed begrijp, zijn er twee dingen? Dat ze gilt als ze gefrustreerd raakt en dat ze vaak erg aan je hangt en jij niet aan dingen toekomt? Ik kan in ieder geval zeggen dat ik beide dingen herken van toen M zo oud was als L, en dat het hier veel minder is nu. Dat helpt misschien om te bedenken dat het erbij hoort, en dat het vanzelf minder wordt als ze meer gaat snappen en zeggen. Het is dus denk ik niet zo dat je nu "in moet grijpen" omdat het dan erger wordt, maar het is wel belangrijk om het leefbaar te houden voor jullie allebei.

Als eerste het gillen. Ik zou in zo'n geval rustig naast haar gaan zitten en iets zeggen als: "volgens mij lukt het niet wat je graag wilt, wat vervelend. Ik snap dat je boos bent daarom. Maar ik vind het niet fijn als je gilt, dat doet zeer aan mijn oren. Probeer het maar met woorden (of gebaren?) te zeggen" En dan bijvoorbeeld aangeven dat ze "helpen" kan zeggen als iets niet lukt. En vervolgens elke als ze gilt herhalen dat het zeer doet aan je oren, en dat ze helpen kan zeggen. Waar het denk ik om gaat is dat haar emotie (frustratie omdat iets niet lukt) prima is, haar wens (dat het wel lukt) ook prima is, maar de manier waarop ze dat uit (gillen) anders moet. Ik zou daarin stug volhouden.

Wat ik ook merk is dat als ik gegil negeer, M alleen maar harder gaat gillen. Hij vraagt immers om een reactie. Ik probeer dan wel aan te geven dat ik hem gehoord heb, maar eerst wil dat het gegil stopt, voor dat ik er op inga. Ik zeg dat er ook bij "ik heb je gehoord, maar stop eerst maar even met gillen, dan kom ik je helpen." En als hij niet stopt en ik het gegil ga negeren kondig ik dat ook aan. Zo probeerik hem langzaam te leren dat hij ook met subtielere communcatie mijn aandacht krijgt. Maar dan moet je wel laten weten dat hij gehoord wordt. Zijn er dingen die haar altijd gefrustreerd maken? Want die zou ik dan maar even proberen te vermijden.

Dan het aan jou plakken. Hondsvermoeiend, ik ken het. Ik probeer me altijd maar te bedenken dat hun hele wezen er op gericht is om te leren, dus dat ze eigen niet anders kunnen dat erbij willen zijn, dingen te willen zien en te leren. Verder is verlatingsangst ook nog heel normaal op deze leeftijd. Ik probeer M zoveel mogelijk deelgenoot te laten zijn van mijn activiteiten, maar probeer zo min mogelijk te 'zeulen'. Koken was hier ook vaak drama, huilend kind aan mijn been. Hij mag er nu op een krukje bij staan, en zelf mee prutsen. Ondertussen kletst ik met hem en krijgt hij een knuffel bijvoorbeeld. Bij sommige dingen kan het niet anders, of wil ik het niet anders. Ik wil bijvoorbeeld soms graag gewoon rustig naar de wc zonder publiek (bovendien is onze wc boven, dus dat is nogal een gedoe). Ik kondig dat altijd even aan, dat ik naar boven ga, wat ik ga doen, en dat ik snel weer terug ben. Als ik dan weer beneden kom, dan zeg ik dat ik er weer ben en dat ik het fijn vind dat hij lief op me gewacht heeft.

/epistel :@
Jeetje wat een mega post! Ik kan er wel wat mee en veel herken ik ook wel. Ga het proberen aan te pakken aan de hand van jou tips.

Ik merk dat het erger is als amber hier is de aandacht word dan verdeeld. Vind het moeilijk om rustig te blijven als lisa gilt amber haar loopt te klieren en mijn vriend vastloopt vanwege teveel omgevingsprikkels. Moe zijn is het niet want het is ook vaak rechtsstreeks uit bed maar hopelijk werken je tips.

Er is hier vorige week ook iemand geweest voor de ppg aanvraag gewoon omdat ik het soms niet meer weet in combinatie met de zorg voor ray en amber is een schat ma ze heeft gewoon een aantal gedragsprobleempjes vanuit huis. De aanvraag is goedgekeurd dus binnenkort komt er iemand meekijken.
pi_132152873
Lastige situatie Sam. Hoop dat je iets aan de adviezen hier hebt

Fijn die lekker slapende dreumesen

S heeft vannacht weer weinig geslapen. En ook weer veel overgegeven :(
M'n arme meisje.
Gelukkig is ze overdag fitter maar als ze druk is komt het zuur al snel weer omhoog. Zal komende week weer een afspr met de ka regelen. Ze is nu bijna 1,5 en met het zuur wordt het niet beter. Wil ook niet dat ze hier jarenlang pijn door heeft. (ze moet er vanzelf overheen groeien van de ka) maar dit is voor m'n meisje echt pijnlijk :{
pi_132153061
Sam, hopelijk helpen de tips hier uit het topic en ook dat er gauw iemand komt meekijken.

Zoë wat balen dat ze er niet verheen lijkt te groeien. Kon de ka een indicatie geven hoe lang dat overheen groeien zou duren?

Ben zelf met buikgriep thuis. Ik hoop dat mijn dreumes het niet gaat oppikken. Stiekem geniet ik van de extra tijd met mijn kindje, maar ben ook blij dat schoonmama er is en ik de zorg niet alleen moet doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132153150
Sorry, Sam, ik was op dreef :@ Fijn dat je het herkent, en ik hoop dat je het aan kunt pakken waardoor het makkelijker wordt. Het is ook allemaal niet niks, je kleine dame, zorg voor je vriend en Amber er ook nog eens bij. Heel stoer dat je hulp gevraagd hebt :*

Ik snap ook wel dat L snel boos en luidruchtig wordt, met een grote zus erbij die haar soms in de weg zit. M kan er ook slecht tegen als hij geen exclusieve aandacht krijgt. Het is goed om alert te blijven en te kijken of je op situaties in kunt spelen voordat het mis gaat. Ze proberen ieder met iets anders bezig te laten zijn om het moment dat je merkt dat ze elkaar in de weg dreigen te gaan zitten. Iets alleen met Amber doen tijdens L's slaapjes, en Amber met een tekening aan tafel zetten en dan met L spelen. En wat ook goed werkt hier is aandacht geven juist wanneer M lekker alleen zit te spelen. Even een kus of een knuffel, of samen met blokken bouwen, zodat hij leert dat er aandacht en tijd voor hem zonder dat hij daar altijd zelf (luidruchtig) om moet vragen.
pi_132153695
Wat voor zorg heb je vroor je vriend dan Sam? Ik weet van dat blowen, maar uhm, hij kan toch wel wat doen? En als Amber er is, zorg jij dan alleen voor 2 kindjes?

Het drammen,boos worden en plakken is altijd een stuk erger als je het zelf niet kan hebben. De tips afleiden, bij het schoonmaken betrekken enzo ken je vast allemaal wel, maar het doen en uit dat boze moment halen is net even iets anders.
pi_132153915
Wat sneu voor S Zoë :'( niet toevallig een buik virusje? Had C vrijdag en zaterdag wat last van. Hoop dat je snel bij de ka terecht kan.

Beterschap Tinu :*

Klinkt alsof het allemaal heel zwaar is Sam, niet alleen je eigen kind maar ook je stiefkind erbij. Maar wat is er dan met je vriend? En blowen? Yuk.. wel goed van je dat ze met je meekomen kijken, hebben ze vast wel een aantal goede tips :Y
pi_132157328
Beterschap Tinu.

Zoë, wat sneu voor S. Ik hoop dat de kinderarts iets kan betekenen voor haar.

Sam, ik snap dat het best lastig is om de zorg voor twee kinderen te combineren. Ze reageren op elkaar en op jullie. En zeker als je zelf niet helemaal lekker in je vel zit, is dat moeilijk in goede banen te leiden. Lastig dat je vriend ook niet kan helpen. Ik vind het wel heel dapper dat je hulp zoekt hiervoor. Je hoeft het niet alleen te doen, maar de drempel over stappen om hulp te zoeken is soms wel lastig. Hopelijk gaat het jullie wat opleveren.

Over corrigeren gesproken... Ik was zaterdag op een verjaardag van het dochtertje van een vriendin. Daar was een gezin met 3 kinderen, de jongste ongeveer een jaar ouder dan de mijnes. Die kinderen waren super vervelend en de ouders grepen totaal niet in. We waren nog geen 5 minuten binnen toen het eerste speeltje al werd afgepakt :{. De jongste deed dat echt iedere keer als mijnes iets vast had. Toen hij hem ook nog hard omduwde (zomaar uit het niets omdat zijn oudere broer hem aan het pesten was), heb ik er zelf maar wat van gezegd. Ik vond het echt onbegrijpelijk dat ze die kinderen maar hun gang lieten gaan...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_132157989
Sam, goed dat je hulp zoekt. Voor 2 kinderen zorgen is niet niets, zeker als je dan ook nog voor je vriend zorgt.

Zoë, hier ook een kind dat over gaf en eentje met dunne ontlasting. Dus wellicht heeft ze idd ook een virus te pakken?

Phaidra, vervelend zeg. Bij kinderen hoort ook corrigeren en opvoeden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_132158110
Sam kun je wel genoeg praktische hulp regelen de komende tijd?
Zeker met je eigen operatie en herstel lijkt mij de zorg voor je vriend en beide kindjes erg veel worden en behoorlijk hectisch.

Kan me voorstellen dat je toch wat zorgen hebt voor de operatie en daardoor misschien wat minder goed in je vel zit wat die kleintjes oppikken waardoor het nu allemaal wat lastiger gaat.
Super dat je daarvoor hulp gezocht hebt. Hopelijk kunnen zij je wat handvatten bieden hoe je daar het beste mee om kan gaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Roosje84 op 14-10-2013 16:16:46 ]
pi_132158387
Zoe, wat sneu voor dr. Hopelijk knapt ze snel op!
Phaidra irritant is dat hier ook vaak in de speeltuin door de buurkindjes en ik moet zeggen amber doet het ook bij lisa.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 13:32 schreef Troeta het volgende:
Wat voor zorg heb je vroor je vriend dan Sam? Ik weet van dat blowen, maar uhm, hij kan toch wel wat doen? En als Amber er is, zorg jij dan alleen voor 2 kindjes?

Het drammen,boos worden en plakken is altijd een stuk erger als je het zelf niet kan hebben. De tips afleiden, bij het schoonmaken betrekken enzo ken je vast allemaal wel, maar het doen en uit dat boze moment halen is net even iets anders.
Hij blowt niet meer maar door het stoppen zijn veel kenmerken omhoog gekomen die aan autisme te plakken zijn. Ook kan hij niet tegen lawaai of hectische dingen. Dus als lisa gilt amber vervelend is en ik niet nog naar hem kan luisteren dan slaat hij vast. Ook is hij lichtelijk verstandelijk beperkt en ziet niet overal het nut of de logica.

Als alles rustig gaat of hij zich op 1 kind kan richten gaat het goed maar hij kan heel moeilijk rustig reageren op drukke situaties.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat ik alleen steun of hulp heb van hem als het niet hectisch is.

De begeleiding is ook voornamelijk voor hem zodat ik daar uiteindelijk vruchten van werp.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sam1993 op 14-10-2013 16:18:14 ]
pi_132158501
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 16:03 schreef Roosje84 het volgende:
Sam kun je wel genoeg praktische hulp regelen de komende tijd?
Zeker met je eigen operatie en herstel lijkt mij de zorg voor je vriend en beide kindjes erg veel worden.

Kan me voorstellen dat je toch wat zorgen hebt voor de operatie en daardoor misschien wat minder goed in je vel zit wat die kleintjes oppikken waardoor het nu allemaal wat lastiger gaat.
Super dat je daarvoor hulp gezocht hebt. Hopelijk kunnen zij je wat handvatten bieden hoe je daar het beste mee om kan gaan.
Er komt huishoudelijke hulp amber blijft 2 weken bij haar moeder en mijn vriend zijn wekelijkse begeleiding loopt door ik heb welbzorgen om het risico dat ik langer in het ziekenhuis moet blijven maar desnoods zoek iken oplossing met mijn moeder samen.
pi_132159241
Tinu
Ik denk dat S geen buikgriep heeft omdat ze al een tijdje veel last van zuur heeft. Ophoging medicatie heeft niet geholpen.
Ze heeft verder gewone ontlasting. Klein buikgriepje zou natuurlijk kunnen zodat ze sneller overgeeft maar er is wel meer aan de hand.

De ka kon geen indicatie geven van hoe lang het kan duren, meestal groeien ze er rond hun 1e jaar overheen.

Complexe situatie Sam
pi_132160206
Wat naar dat ze er nog steeds zoveel last van heer Zoe. Het leek wel even beter te gaan toch? Goed dat je weer aan de bel trekt bij de ka.

Sam, inderdaad een lastige situatie als ik dat zo lees. Juist op de momenten waarop je hem nodig hebt, heb je dus feitelijk niks aan hem.

Vraagje: tijd geleden hadden we het over plaatjes, blaadjes en glitters plakken op een vel plakplastic. Idee kwam van Soempie geloof ik. Maar waar koop je dat plastic? Ik dacht dat dat misschien ook leuk was om herfstbladeren en zo op te plakken. als het tenminste droog wordt }:|
pi_132160269
Gewoon boeklon denk ik Kyara? Heeft de Bruna enzo wel.
pi_132160311
boeklon? Nooit van gehoord :?
Kijk wel even bij de Bruna, zit dat op een rol of zijn het losse vellen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')