SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asjeblieft
[ Bericht 17% gewijzigd door kleinzusje op 14-10-2013 07:17:31 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Ha, dat geloof ik ja!quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:51 schreef Troeta het volgende:
Grappig Soesa! Nena doet dat in de badkamer als de kraan aangaat,haha
Maar bij een peuter is het niet grappig meer hoor
Geweldig hè? Ik kan zo genieten van dit soort kleine ontdekkigsmomentjesquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:47 schreef Tante_Soesa het volgende:
Leuk KZ
Succes Sam!
E. ontdekte van de week ook voor het eerst plassen op de grond, ging ze heel voorzichtig met 1 voetje proberen te stampen. Toen ze doorhad dat het niet eng of raar was ging ze er met 2 voeten in staan dansen. Zo leuk!
Ja, heerlijk! Daar kan ik ook heel erg van genieten. Al stonden we nu in de stromende regenquote:Op zondag 13 oktober 2013 21:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Geweldig hè? Ik kan zo genieten van dit soort kleine ontdekkigsmomentjes.
Hier ook binnen gebleven. Hij heeft ook bijna 4 uur geslapen vanmiddagdus maar goed ook dat we niks gepland hadden!
Beterschap Tinu en ook nog voor de kleine van Zoë.
Sam, sterkte met het dieet! Lijkt me zwaar zeg. Maar echt goed dat je ermee aam de slag gaat. Deze maand ook de operatie toch?
Vet en suikerloos en zoveel mogelijk afvallen 28e is de operatie dus over 2 weken. Door het dieet verkleint de lever is minder risico. Ik hoop dat ik het volhoud. We gaan volgende week naar de efteling dus waarschijnlijk dan wat meer.quote:Op zondag 13 oktober 2013 21:46 schreef PureEvil het volgende:
Leuk KZ !![]()
Lekker hoor Samen Tinu
![]()
![]()
Sam, wanneer heb je de operatie? En waarom een 600 calorieën dieet?
Dat was ik ook niet vanplan inderdaad. Mag eigenlijk geen brood en aardappels dus misschien smorges toch een boterham i.p.v een cracker en ik mag onbeperkt Slimpie dat scheelt!quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:06 schreef Troeta het volgende:
Succes Sam en in de Efteling ook gewoon wat komkommers mee! Patat en vette troep hoeft echt niet op zo'n dagje hoor!
Wow Phaidra, 4 uur geslapen, dat is echt lang! Was hij vanavond wat langer op?
Je mag geen brood vanwege de zetmelen enzo lijkt me niet dat als je 1 snee brood eet dat een week later nog te zien valt? Ben de hele dag onderweg dat moet goed komen lijkt me. Zit ermee dat ik geen alternatieven weet voor 1 cracker wat wat steviger ligt op mn maag.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:10 schreef Troeta het volgende:
Als je geen brood mag neem je natuurlijk geen boterham he!
Nee niet eens! Hij is verkouden en gister hadden we een drukke dag dus ik denk dat hij echt even moest bijtanken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:06 schreef Troeta het volgende:
Succes Sam en in de Efteling ook gewoon wat komkommers mee! Patat en vette troep hoeft echt niet op zo'n dagje hoor!
Wow Phaidra, 4 uur geslapen, dat is echt lang! Was hij vanavond wat langer op?
Ja dat!! Ik weet niet wat precies het dieet inhoudt (weinig koolhydraten of alleen geen zetmeel?), maar in sommige gevallen is het echt niet goed als je 'de regels' overtreedt. Dat zou toch zonde zijn van je inspanningen de test van de tijd. Mag je bijvoorbeeld een gekookt ei? Dat vult wel goed vind ik altijd.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:20 schreef Troeta het volgende:
Ik probeer je wat te motiveren. 1 snee brood zal vast niet te zien zijn nee, maar dan denk je bij de 2e ook dat het niet te zien zal zijn en dat ene patatje. Je kent het wel.
Probeer het gewoon vol te houden als het beter voor je is!
Vasthoide viel onder toegeven menig keer staan afwassen met dr op de arm of op de wc gezeten met haar op schootquote:Op maandag 14 oktober 2013 09:13 schreef Xanteh het volgende:
Vasthouden? Troosten? Samen doen? Aandacht afleiden?
Jeetje wat een mega post! Ik kan er wel wat mee en veel herken ik ook wel. Ga het proberen aan te pakken aan de hand van jou tips.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:12 schreef Clubsoda het volgende:
Lastig Sam. Als ik het goed begrijp, zijn er twee dingen? Dat ze gilt als ze gefrustreerd raakt en dat ze vaak erg aan je hangt en jij niet aan dingen toekomt? Ik kan in ieder geval zeggen dat ik beide dingen herken van toen M zo oud was als L, en dat het hier veel minder is nu. Dat helpt misschien om te bedenken dat het erbij hoort, en dat het vanzelf minder wordt als ze meer gaat snappen en zeggen. Het is dus denk ik niet zo dat je nu "in moet grijpen" omdat het dan erger wordt, maar het is wel belangrijk om het leefbaar te houden voor jullie allebei.
Als eerste het gillen. Ik zou in zo'n geval rustig naast haar gaan zitten en iets zeggen als: "volgens mij lukt het niet wat je graag wilt, wat vervelend. Ik snap dat je boos bent daarom. Maar ik vind het niet fijn als je gilt, dat doet zeer aan mijn oren. Probeer het maar met woorden (of gebaren?) te zeggen" En dan bijvoorbeeld aangeven dat ze "helpen" kan zeggen als iets niet lukt. En vervolgens elke als ze gilt herhalen dat het zeer doet aan je oren, en dat ze helpen kan zeggen. Waar het denk ik om gaat is dat haar emotie (frustratie omdat iets niet lukt) prima is, haar wens (dat het wel lukt) ook prima is, maar de manier waarop ze dat uit (gillen) anders moet. Ik zou daarin stug volhouden.
Wat ik ook merk is dat als ik gegil negeer, M alleen maar harder gaat gillen. Hij vraagt immers om een reactie. Ik probeer dan wel aan te geven dat ik hem gehoord heb, maar eerst wil dat het gegil stopt, voor dat ik er op inga. Ik zeg dat er ook bij "ik heb je gehoord, maar stop eerst maar even met gillen, dan kom ik je helpen." En als hij niet stopt en ik het gegil ga negeren kondig ik dat ook aan. Zo probeerik hem langzaam te leren dat hij ook met subtielere communcatie mijn aandacht krijgt. Maar dan moet je wel laten weten dat hij gehoord wordt. Zijn er dingen die haar altijd gefrustreerd maken? Want die zou ik dan maar even proberen te vermijden.
Dan het aan jou plakken. Hondsvermoeiend, ik ken het. Ik probeer me altijd maar te bedenken dat hun hele wezen er op gericht is om te leren, dus dat ze eigen niet anders kunnen dat erbij willen zijn, dingen te willen zien en te leren. Verder is verlatingsangst ook nog heel normaal op deze leeftijd. Ik probeer M zoveel mogelijk deelgenoot te laten zijn van mijn activiteiten, maar probeer zo min mogelijk te 'zeulen'. Koken was hier ook vaak drama, huilend kind aan mijn been. Hij mag er nu op een krukje bij staan, en zelf mee prutsen. Ondertussen kletst ik met hem en krijgt hij een knuffel bijvoorbeeld. Bij sommige dingen kan het niet anders, of wil ik het niet anders. Ik wil bijvoorbeeld soms graag gewoon rustig naar de wc zonder publiek (bovendien is onze wc boven, dus dat is nogal een gedoe). Ik kondig dat altijd even aan, dat ik naar boven ga, wat ik ga doen, en dat ik snel weer terug ben. Als ik dan weer beneden kom, dan zeg ik dat ik er weer ben en dat ik het fijn vind dat hij lief op me gewacht heeft.
/epistel
Hij blowt niet meer maar door het stoppen zijn veel kenmerken omhoog gekomen die aan autisme te plakken zijn. Ook kan hij niet tegen lawaai of hectische dingen. Dus als lisa gilt amber vervelend is en ik niet nog naar hem kan luisteren dan slaat hij vast. Ook is hij lichtelijk verstandelijk beperkt en ziet niet overal het nut of de logica.quote:Op maandag 14 oktober 2013 13:32 schreef Troeta het volgende:
Wat voor zorg heb je vroor je vriend dan Sam? Ik weet van dat blowen, maar uhm, hij kan toch wel wat doen? En als Amber er is, zorg jij dan alleen voor 2 kindjes?
Het drammen,boos worden en plakken is altijd een stuk erger als je het zelf niet kan hebben. De tips afleiden, bij het schoonmaken betrekken enzo ken je vast allemaal wel, maar het doen en uit dat boze moment halen is net even iets anders.
Er komt huishoudelijke hulp amber blijft 2 weken bij haar moeder en mijn vriend zijn wekelijkse begeleiding loopt door ik heb welbzorgen om het risico dat ik langer in het ziekenhuis moet blijven maar desnoods zoek iken oplossing met mijn moeder samen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 16:03 schreef Roosje84 het volgende:
Sam kun je wel genoeg praktische hulp regelen de komende tijd?
Zeker met je eigen operatie en herstel lijkt mij de zorg voor je vriend en beide kindjes erg veel worden.
Kan me voorstellen dat je toch wat zorgen hebt voor de operatie en daardoor misschien wat minder goed in je vel zit wat die kleintjes oppikken waardoor het nu allemaal wat lastiger gaat.
Super dat je daarvoor hulp gezocht hebt. Hopelijk kunnen zij je wat handvatten bieden hoe je daar het beste mee om kan gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |