SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klik hier voor Vogel's verzamelde werken!
User plaatjes door PlexOp woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
LOON IK ZEI HET JEquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:23 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
neh, oude mannen praat enzo, aldie is ook al 26 ofzo
Wat?quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:25 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
LOON IK ZEI HET JE
ALLEEN OUDE MANNEN PIJPEN HOUTquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
EN PLEX GELOOFDE OOK AL DAT IK 26 BEN EN PIEK DACHT 28 OFZO
quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:25 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
LOON IK ZEI HET JE
qua gedrag niet neequote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef Timwonnacott het volgende:
Die gozer komt toch helemaal niet over als een 26 of 28 jarige gozer![]()
quote:
Toch een lichtpuntje, dacht dat FB alle bagger toeliet, maar ze trekken dan toch ergens een grens.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:30 schreef bobbernaut het volgende:
kanker facebook, probeer een foto op mn fb te zetten, loopt die kk site alleen maar vast.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:31 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Toch een lichtpuntje, dacht dat FB alle bagger toeliet, maar ze trekken dan toch ergens een grens.
Jongen ik ben fucking volwassenquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef Timwonnacott het volgende:
Die gozer komt toch helemaal niet over als een 26 of 28 jarige gozer![]()
GAM / [Minecraft SC #337] Nippend aan schotse theequote:Op zondag 13 oktober 2013 16:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
EN PLEX GELOOFDE OOK AL DAT IK 26 BEN EN PIEK DACHT 28 OFZO
Mwa, ben het er niet helemaal mee eens dat je alle Romeinse oorlogen als niet religieus moet beschouwen. Maar dat ligt er waarschijnlijk aan wat je als definitie voor oorlog neemt. Wat we tegenwoordig de War on terror noemen kon ook met gemak worden toegepast op de vele christenvervolgingen in de Romeinse tijd, ook de invoering van het Christendom ging niet zonder slachtoffers onder andere religies.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:33 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
die in F&L zijn ook niet de allerslimsten trouwens
Maar ook daar is weer nuance te vinden, dat is het lastige er aan. De Romeinen waren polytheïsten, die lagen niet wakker van een god meer of minder.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Mwa, ben het er niet helemaal mee eens dat je alle Romeinse oorlogen als niet religieus moet beschouwen. Maar dat ligt er waarschijnlijk aan wat je als definitie voor oorlog neemt. Wat we tegenwoordig de War on terror noemen kon ook met gemak worden toegepast op de vele christenvervolgingen in de Romeinse tijd, ook de invoering van het Christendom ging niet zonder slachtoffers onder andere religies.
Verder wel kekke post, komt al bijna over als geschiedenis student
Oh verder ty trouwensquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:49 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Mwa, ben het er niet helemaal mee eens dat je alle Romeinse oorlogen als niet religieus moet beschouwen. Maar dat ligt er waarschijnlijk aan wat je als definitie voor oorlog neemt. Wat we tegenwoordig de War on terror noemen kon ook met gemak worden toegepast op de vele christenvervolgingen in de Romeinse tijd, ook de invoering van het Christendom ging niet zonder slachtoffers onder andere religies.
Verder wel kekke post, komt al bijna over als geschiedenis student
HIHIHIHIHIquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:55 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
AHAHAH BOBBER ZET AFBEELDINGEN IN ZIJN MASTURBATIEMAPJE KIJK DAT DAN ANAAAHAHAHAHA
Ja dat is wel zo, op zich gaat het ook meer in tegen hun ideologie dan hun religie. Maar als die bedreigende ideologie ten grondslag ligt van een religie dan zou het je het wel als anti-religieus kunnen beschouwen. Maar goed, viel me wel op dat de nadruk van oorlog in dat topic wel lag op veroveringen en vooral fysieke oorlogen. Dat terwijl juist bij religie de meer ideologische 'oorlogen' misschien nog wel belangrijker zijn. De spaanse inquisitie en heksenvervolging zou ik met hetzelfde gemak ook als oorlog beschouwen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:54 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Maar ook daar is weer nuance te vinden, dat is het lastige er aan. De Romeinen waren polytheïsten, die lagen niet wakker van een god meer of minder.
Die lagen wel wakker van een religie waarbij slaven als even belangrijk werden gezien als hun eigenaars, waar de armen en onaanzienlijken met duizenden tegelijk in gingen geloven en waarbij iemand die ze hadden gekruisigd werd gezien als de koning van Judea. Da's eng, als je er niet meer van weet.
Doelde meer op de invoering nog ten tijden van de Romeinse tijd waarbij onder keizers ook enorm veel (heidense) tempels zijn verwoest door Christen die dachten goed werk te leveren. Middeleeuwen heb ik vrij weinig van meegekregen dus daar waag ik mij niet aanquote:Op zondag 13 oktober 2013 17:00 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Invoering van christendom ging trouwens inderdaad niet zonder slachtoffers hoor, maar ook omdat de steun van kerken voor christelijke vorsten ze een immens voordeel gaven.
Het netwerk van kerken, kloosters en bisdommen zorgde voor een infrastructuur van intelligente mensen die konden schrijven en lezen en vaak voor de heersers administratiewerk deden in ruil voor bescherming. Dat gaf uiteindelijk de doorslag bij de verspreiding van christendom; christelijke vorsten hadden veel beter bestuurde rijken.
Er is wel een correlatie, maar het was meestal een vorst die makkelijker kon uitbreiden dankzij de intellectuele steun van priesters dan dat christelijke vorsten echt met het zwaard in de hand en de bijbel in de andere hand hele volken kerstenden. Die vorsten boeide het niet zo bijster veel, dat waren echt geen heiligen.
Duidelijkst zie je dat wel terug in Polen trouwens, ineens christelijk en binnen honderd jaar een supermacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |