Eens.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sorry, Turkije is gewoon een gemaakt land. En het ziet ernaar uit dat het een tweede pakistan wordt met het beleid van erdogan.

kunstmatig bijelkaar gerapen volkeren.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vertel. Hoe is het "gemaakt" zoals Syrië, Irak en Jordanië.

Verdrag van Sevres ofzo? Of hebben ze toen dapper de fransen en engelsen van zich af kunnen slaan? Volgens mij was het een best beschamende nederlaag.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vertel. Hoe is het "gemaakt" zoals Syrië, Irak en Jordanië.

Verdrag van Sevres is nooit ingegaan. Lausanne is het.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef Djibril het volgende:
[..]
Verdrag van Sevres ofzo? Of hebben ze toen dapper de fransen en engelsen van zich af kunnen slaan? Volgens mij was het een best beschamende nederlaag.

Vrede van Lausanne of zo.quote:
quote:Of hebben ze toen dapper de fransen en engelsen van zich af kunnen slaan? Volgens mij was het een best beschamende nederlaag.

Waaruit kan jij begrijpen dat ik het leuk vindt dat een land compleet verwoest wordt?quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:54 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Turkije is vrij ontwikkeld G-20 land, met een highly-developed society en economy, een emerging market, NAVO land, etc.
Ik zeg dat het ene gebied meer lijkt op Pakistan dan het andere, maar jij wil per se die vergelijking maken, niet ik. Het is ook een debiele vergelijking.
Ik begrijp best dat je het leuk vindt dat een land compleet verwoest door een burgeroorlog (waar voornamelijk Koerden onder zullen lijden) maar ik zie het gelukkig voorlopig niet gebeuren.

Verdrag van Sevres is gemaakt inderdaad, maar is niet echt lang van kracht geweest.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:57 schreef Djibril het volgende:
[..]
Verdrag van Sevres ofzo? Of hebben ze toen dapper de fransen en engelsen van zich af kunnen slaan? Volgens mij was het een best beschamende nederlaag.

Dat ja, thanks.quote:Op maandag 14 oktober 2013 22:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verdrag van Sevres is nooit ingegaan. Lausanne is het.

Nou nee, zo ver gaan die irritaties niet. Ik denk dat je totaal geen idee hebt waar je over spreekt eigenlijk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:00 schreef Djibril het volgende:
[..]
Waaruit kan jij begrijpen dat ik het leuk vindt dat een land compleet verwoest wordt?
Ik vind dat als er een burgeroorlog komt, erdogan de schuld daarvan op zich mag dragen. Hoeft niet eens burgeroorlog tussen Koerden en Turken. Er zijn vooral na Taksim veel irritaties onderling tussen Turken onstaan die tot geweldadige conflicten kunnen leiden.

Ja ze kregen toen echt veel land terugquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je weet ook dat Lausanne is doorgevoerd na meerdere Turkse militaire successen ipv Sevres?

Wat jij zegt over Barzani is niet waar, hij heeft nooit die partij verboden en het is ook niet aan hem om dat te doen. Sterker nog, de PKK partij in het Zuiden van Koerdistan heeft onlangs 1 zetel gewonnen tijdens de verkiezingen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:06 schreef De_Coulance het volgende:
Dit heeft weinig met de protesten te maken, deze plannen zijn gedeeltelijk al jaren van te voren voorbereid en aangekondigd en gedeeltelijk het gevolg van onderhandelingen met Öcalan.
Ik zeg bewust Öcalen en niet PKK, want de PKK heeft wat onderlinge bonje. Een deel wil vasthouden aan de lijn Öcalan en dat is stoppen met geweld en voortaan op democratische weg meer rechten proberen te behalen, maar een ander deel wil weer aanslagen plegen.
Barzani (de leider van Koerdisch Irak) en Turkije hebben bijvoorbeeld nauwe banden en Barzani heeft laatst een greop BDP'ers(aan PKK gelieerde partij) niet toegelaten in Noord-Irak.
Wat de protesten betreft, die staan hier weer geheel los van. Die zijn vooral omdat de 'Witte Turken' (http://en.wikipedia.org/wiki/White_Turks_and_Black_Turks) (zo noemt men de groep vermogende Turken, die aan de kusten woont, CHP stemt en vooral een Westerse leefstijl heeft) boos waren op de conservatieve regering en het feit dat Erdogan in hun ogen zo veel macht naar zich toe trok. Zij zitten sowieso niet te wachten op al dat Midden-Oosten gedoe (Irak, Syrië en vinden dat Turkije weinig met dat gebied te maken moet hebben). Zij representeren het oude Turkije dus, wat weer als nadeel had dat het nationalistisch was en economisch gezien ook niet erg boeiend is geweest. Vooral gesloten voor de rest van de wereld en heel erg graag bij Europa willen horen.
De jongeren die protesteren zijn weer een stuk liberaler, dus die willen het oude Turkije (weinig religie zichtbaar) maar dan mét persoonlijke vrijheden.
Het is allemaal weer eens ingewikkeld.

Hier, iets om te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_War_of_Independence. Je mag ook alleen het tabelletje aan de rechterkant bestuderen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:04 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ja ze kregen toen echt veel land terug
Coca cola is zeker ook een dochterbedrijf van Cola Turka

Zo een 3 / 4 x het toegewezen plek meer ja :quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:04 schreef Djibril het volgende:
[..]

Verdomme zGquote:Op maandag 14 oktober 2013 23:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hier, iets om te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_War_of_Independence. Je mag ook alleen het tabelletje aan de rechterkant bestuderen.
[ afbeelding ]
Best wel wat, ja.

De CEO van Coca Cola is inderdaad een Turk.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:04 schreef Djibril het volgende:
[..]

Ik ben onder de indruk nadat ze egypte, midden oosten en balkan verloren hebben kan je hier trots op zijn.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:05 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hier, iets om te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_War_of_Independence.
[ afbeelding ]
Best wel wat, ja.

VOlgens mij ben jij de achterlijke mongool hier. Turkije heeft een mandaat dat hen toestaat om de PKK aan te vallen verlangt. De PKK ziet dus; TUrkije is helemaal niet van plan om vrede te sluiten, waarom zouden ze anders zo'n mandaat verlengen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 20:02 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat een achterlijke mongolen zijn het toch. Turkije doet ons toezeggingen... Hoe zullen we eens reageren? Laten we weer oorlog voeren!

I know, hij heeft eerst cola turka gemaakt en toen coca cola.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:06 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
De CEO van Coca Cola is inderdaad een Turk.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Muhtar_Kent

Het heeft weinig met trots te maken, meer met jouw absurde beweringen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:06 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ik ben onder de indruk nadat ze egypte, midden oosten en balkan verloren hebben kan je hier trots op zijn.

Tja, dat heb je met dynastieën. Geen enkele heeft de tand des tijds doorstaan.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:06 schreef Djibril het volgende:
[..]
Ik ben onder de indruk nadat ze egypte, midden oosten en balkan verloren hebben kan je hier trots op zijn.

Nee.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:08 schreef Djibril het volgende:
[..]
I know, hij heeft eerst cola turka gemaakt en toen coca cola.

Wat heb ik beweerd? Dat het geen venedering is geweest? Behoorlijk absurd dat je dat niet ziet.quote:Op maandag 14 oktober 2013 23:08 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Het heeft weinig met trots te maken, meer met jouw absurde beweringen.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |