Ik vind eigenlijk wel dat het overhoop schieten van scholen moet stoppen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:52 schreef matthijst het volgende:
[..]
ik ben gechoqueerd als er in de VS weer eens een school overhoop geknald wordt....
Kulargument.
Ho ho ho, houdt het even consequent. Je hebt het over de schade van lolly's, dus heb het dan ook over de schade van Zwarte Piet. Niet met woordjes gaan goochelen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die vergelijking gaat júist op omdat hoe kinderen zonder besef van racisme hem ervaren niets afdoet aan zijn mogelijk racistische aard en/of uiterlijk.
[..]
Dat zeg ik ook niet.
of de negers erin dan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:56 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk wel dat het overhoop schieten van scholen moet stoppen.
Mag ik dit lenen en het omdraaien?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:56 schreef Beebiel het volgende:
In feite blijft het gewoon een blanke man die zich verlaagt tot een neger
Komen we oorspronkelijk niet allemaal van Afrika?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:01 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Mag ik dit lenen en het omdraaien?
Hoe kunnen we racistisch zijn, als we er elk jaar zo naar uit kijken om een dagje zwart te mogen zijn?
Oké, misschien geen geweldig argument, maar ik moest het even doen.
Dat is wel de meest gangbare theorie.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:02 schreef Beebiel het volgende:
[..]
Komen we oorspronkelijk niet allemaal van Afrika?
Dus?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:42 schreef Madame_Paon het volgende:
De reacties van buitenlanders die Zwarte Piet voor het eerst zien, spreken boekdelen. Ze zijn vrijwel allemaal gechoqueerd dat dit hier normaal wordt gevonden.
...quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Dan vieren ze het toch lekker niet?
Wat is er?quote:
Ze vieren het daar dan ook niet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Dan vieren ze het toch lekker niet?
Oke, maar wat wil je daar mee zeggen dan?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:10 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Ze vieren het daar dan ook niet.
Ik had het over mensen die in Nederland op vakantie gaan of beelden uit Nederland op internet bekijken.
Maar wat heeft het voor zin om een probleem te maken voor andere mensen die het niet als een probleem zien? "Want er is een kans dat zij het wel als een probleem zien."quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:52 schreef Tchock het volgende:
Net als het feit dat je lijkt te insinueren dat je er geen kritiek op mag hebben als je blank bent. Omdat ik mezelf niet persoonlijk gewetst voel kan ik racisme wel herkennen, of dat nou gaat om huidskleur, etniciteit, afkomst of wat dan ook.
Deze man weet.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:57 schreef CaptainCookie het volgende:
Het is natuurlijk wel belachelijk dat die kinderen wordt bijgebracht dat negers aardig zijn en cadeautjes uitdelen terwijl ze eigenlijk alleen maar klappen geven en je portemonnee meenemen.
Die mensen zien het als "blackface", wat tegenwoordig racistisch wordt gevonden.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke, maar wat wil je daar mee zeggen dan?
Die mensen zien het gewoon vanuit de basis, de koloniale geschiedenis. Die weten niet hoe leuk die kinderen zo,n feestje vinden.
Gejank om niets dus.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:31 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Die mensen zien het als "blackface", wat tegenwoordig racistisch wordt gevonden.
Om dezelfde redenen is het design van de Pokémon Jynx ook veranderd.
Van
[ afbeelding ]
naar
[ afbeelding ]
Die hebben er niet zoveel mee te maken.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:42 schreef Madame_Paon het volgende:
De reacties van buitenlanders die Zwarte Piet voor het eerst zien, spreken boekdelen. Ze zijn vrijwel allemaal gechoqueerd dat dit hier normaal wordt gevonden.
Mensen die daar voor zijn zijn zelf de grootste racisten.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:10 schreef Dehelerambam het volgende:
We hadden toch regenboogpieten? Opgelooooost. Slotje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |