dat zie je helemaal verkeerd, het zijn gewoon meningen. als je over 10 jaar terugkijkt, is het gewoon een organische verandering.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Als het natuurlijk en organisch gebeurt, geen probleem mee!
Onder druk van een paar zeiksnorren met plaatsvervangende negerschaamte? No way.
nee joh, wij zeggen gewoon wat iedereen wel weet maar niet zegt omdat ze het zo leuk vinden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het enige racistische element mbt sinterklaas zijn die janknegers en jij, die er iets racistisch van proberen te maken.
Dus wat dat betreft ben ik het wel met je eens; ruimen dat element.
was ook een argument in de homo huwelijk discussie, whats next? pedos die willen trouwen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weetje, wat mij betreft persoonlijk helemaal niets, ik doe niet aan sinterklaas en heb geen koters.
Het gaat me er vooral om dat een paar blatende idioten tegenwoordig alles voor het zeggen lijken te hebben, puur omdat de racismekaart wordt gespeeld.
What's next, is wat veel mensen zich afvragen. Aanpassen moet van 2 kanten komen.
helemaal niet op een dier, zo ik dan eerder denken...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En sinterklaas moet zeker ook op een zebra? Zodat hij geen witte en zwarte paarden discrimineert.
of jullie...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jij kan voor drampiet en jankpiet spelen. Allemachtig
Wie is Prima ? Prima Marina ?quote:
dank uquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:40 schreef matthijst het volgende:
Wel vermakelijk, dat gezwam van pokkerdepok
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:52 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en toch is sinterklaas nog steeds single.
beetje racistisch...quote:
'Pepernoten Pepernoten.'quote:
Maar het feit blijft dat blackface in de rest van de wereld als racistisch geldt, dat smoesjes over een eeuwenlange zwartepiet-traditie of dat je van schoorsteenklimmen kroeshaar, zoenlippen en een pagepakje krijgt, uiteindelijk gewoon smoesjes zijn (voor iets dat niet racistisch is zou je geen smoesjes hoeven te verzinnen) en dat degenen die het hardst roepen dat je een kinderfeest niet mag verpesten niet de kinderen zélf zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 15:46 schreef matthijst het volgende:
Het enige racistische element mbt sinterklaas zijn die janknegers en jij, die er iets racistisch van proberen te maken.
Nou, pech voor 'de rest van de wereld' denk ik dan. In Nederland geldt Zwarte Piet iig níet als iets rascistisch.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:59 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Maar het feit blijft dat blackface in de rest van de wereld als racistisch geld
Hij is zwart omdat het een helper van Sinterklaas uit een ver land is. Dat schoorsteenverhaal zal allemaal wel. Dat pakje heeft ie omdat het er mooi uit ziet. Je maakt mij niet was dat slaven katoen plukten in glimmend roze en paarse pakjesquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:59 schreef DarkSkywise het volgende:
Smoesjes over een eeuwenlange zwartepiet-traditie of dat je van schoorsteenklimmen kroeshaar, zoenlippen en een pagepakje krijgt, uiteindelijk gewoon smoesjes zijn (voor iets dat niet racistisch is zou je geen smoesjes hoeven te verzinnen)
Wat doe je nu ?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:11 schreef matthijst het volgende:
elke aap internet heeft en men schijnbaar niks belangrijkers meer kan verzinnen om over te janken.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:11 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hij is zwart omdat het een helper van Sinterklaas uit een ver land is. Dat schoorsteenverhaal zal allemaal wel. Dat pakje heeft ie omdat het er mooi uit ziet. Je maakt mij niet was dat slaven katoen plukten in glimmend roze en paarse pakjes![]()
De pest is gewoon dat het in Nederland te goed gaat, elke aap internet heeft en men schijnbaar niks belangrijkers meer kan verzinnen om over te janken.
En dat elke fucking randdebiel zijn spreektijd kan krijgen; wordt je moeder een "zwarte piet" genoemd door een collega? Fuck de rest van het land en laat het verbieden
Als ik morgen een zwarte op m'n werk een aap noem, mag die neger dan voortaan het woord aap laten verbieden? Omdat apen op slaven lijken, qua kleur (nee, geen paniek, het is maar een voorbeeld)?
die discussie komt rond oud en nieuw, je kunt erop gaan zitten wachten of je kunt die van vorig jaar na gaan zitten lezen (niet bumpen tot het zover is pls) maar hier gewoon over sinterklaas en zwarte piet plsquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:18 schreef Brum_brum het volgende:
IK WIL VUURWERK OOK VERBIEDEN IN AMSTERDAM!! Mag ik nu ook 4 topics?
zal vragen om daar direct een slotje op te gooien ,reden oud nieuws(net als dit topic)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:18 schreef Brum_brum het volgende:
IK WIL VUURWERK OOK VERBIEDEN IN AMSTERDAM!! Mag ik nu ook 4 topics?
geen slotje maar je kunt het gewoon wegklikken als je geen zin meer hebtquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:22 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
zal vragen om daar direct een slotje op te gooien ,reden oud nieuws(net als dit topic)
Eigenlijk hoort dit topic thuis in BNW
Dat probeer ik steeds met jouw , zonder succes overigensquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen slotje maar je kunt het gewoon wegklikken als je geen zin meer hebt
ik kom zelden buiten NWS dus als je daarheen vertrekt kom je me niet meer tegenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 17:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat probeer ik steeds met jouw , zonder succes overigens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |