Hoelang kun je het missen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:00 schreef leolinedance het volgende:
Heb vrij opneembaar geld beschikbaar maar weet niet wat ik ermee moet doen.
Deposito, beleggen in Microkredieten, crowdfunding, Meewind (investeren in windmolenpark)?
Dat Meewind-project is op zich wel interessant, met dividenduitkeringen en rendement tussen de 7% en 10%quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:00 schreef leolinedance het volgende:
Heb vrij opneembaar geld beschikbaar maar weet niet wat ik ermee moet doen.
Deposito, beleggen in Microkredieten, crowdfunding, Meewind (investeren in windmolenpark)?
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hoelang kun je het missen? Een groot deel, laten we zeggen de helft, zeker heel lang (> 10 jaar). Dan nog een kwart middellang (ca. 4-5 jaar) en een kwart kort (1-2 jaar).
Is het erg dat het in waarde kan dalen/je geld volledig kwijt kan raken? Grootste deel moet 'of safe' zijn. De rest mag een bescheiden risico aan zitten.
Wat zijn de risico's en weegt dat op tegen het extra beloofde rendement? Dat is altijd de vraag...
Zijn er mogelijke fiscale voordelen en wat zijn de in- en uitstapkosten? Fiscale voordelen zijn er maar weinig meer over. In -en uitstapkosten uiteraard wel bij beleggen in Microkredieten. Daarom moet je je geld daar ook minimaal een jaar of 2 laten staan om rendement op te leveren
Spelen andere (niet financiële) overwegingen ook een rol voor jou? Niet direct. Ik wil volgend jaar een huis kopen, maar verwacht dit geld daar niet voor nodig te hebben. Het zou prettig zijn als ik er eventueel bij zou kunnen in het geval van onvoorziene kosten
Wat het meest geschikt voor jou is zal o.a. afhangen van jou antwoorden op dit soort vragen. Zeker bij de wat meer risicovolle beleggingen (eigenlijk alles behalve sparen en deposito's) zou ik niet te veel in één fonds stoppen. Maar er zijn diverse andere topics die hier over gaan, dit topic is alleen voor 'risicoloos' sparen (zie ook OP)
Pfff wat laag..quote:Op maandag 14 oktober 2013 05:58 schreef arjan1112 het volgende:
Hieronder ziet u voor de 3 saldoklassen het huidige en het nieuwe rentepercentage. Over het hele tegoed op de spaarrekening ontvangt u het rentepercentage dat hoort bij de saldoklasse waarin het spaartegoed valt.
•Saldoklasse 1. ¤ 0 - ¤ 20.000 1,20% (was 1,30%)*
•Saldoklasse 2. ¤ 20.000 - ¤ 100.000 1,30% (was 1,40%)*
•Saldoklasse 3. Vanaf ¤ 100.000 1,40% (was 1,50%)*
Over het gedeelte van het tegoed boven ¤ 5.000.000 wordt 0,00% vergoed (ongewijzigd). *
rabobank internetsparen.
quote:Op maandag 14 oktober 2013 05:58 schreef arjan1112 het volgende:
Hieronder ziet u voor de 3 saldoklassen het huidige en het nieuwe rentepercentage. Over het hele tegoed op de spaarrekening ontvangt u het rentepercentage dat hoort bij de saldoklasse waarin het spaartegoed valt.
•Saldoklasse 1. ¤ 0 - ¤ 20.000 1,20% (was 1,30%)*
•Saldoklasse 2. ¤ 20.000 - ¤ 100.000 1,30% (was 1,40%)*
•Saldoklasse 3. Vanaf ¤ 100.000 1,40% (was 1,50%)*
Over het gedeelte van het tegoed boven ¤ 5.000.000 wordt 0,00% vergoed (ongewijzigd). *
rabobank internetsparen.
Je bent er op tijd bijquote:Op donderdag 26 september 2013 23:21 schreef kloon_bassie het volgende:
Rabo verlaagt wederom de rentes van haar spaarrekeningen met 0,1% per 3 oktober. Rente op internetsparen met een saldo tot 20.000 euro is nu 1,2%. Erboven is 1,3% dus houdt je nog 0,1% over die je niet richting de belastingdienst door hoeft te schuiven.
De grote banken hebben dus totaal geen behoefte aan spaargeld.
Er zitten ook wat addertjes onder het gras, lees deze opinie maar eens.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:41 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat Meewind-project is op zich wel interessant, met dividenduitkeringen en rendement tussen de 7% en 10%
Die wou ik ook net even linkenquote:Op maandag 14 oktober 2013 15:32 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Er zitten ook wat addertjes onder het gras, lees deze opinie maar eens.
http://www.iex.nl/Column/110372/Wie-waagt-die-wind.aspx
Zal wel op omvallen staan.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
De nn inlog werkt hier niet, is dat bij meer mensen?
Bij mij geen enkel probleem voor het inloggen.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Werkt hier.quote:Op maandag 14 oktober 2013 18:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als hier inderdaad veel vraag naar is zal ik het binnenkort weer fixen en online zetten.quote:Op maandag 14 oktober 2013 19:54 schreef leolinedance het volgende:
Is het al bekend wanneer de GvE mailtjes bij nieuwe projecten weer komen? Mis het wel
Dat zou heel mooi zijnquote:Op maandag 14 oktober 2013 19:58 schreef µ het volgende:
[..]
Als hier inderdaad veel vraag naar is zal ik het binnenkort weer fixen en online zetten.
KAn één dag zijn. Ik heb er eens een weekend tussen gehad, werd het pas op dinsdag bij LPB erbij geteld helemaal om wild van te worden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:08 schreef leolinedance het volgende:
MY - ING moet dezelfde dag nog gaan als het voor 14:00 is overgemaakt. Maar ING - LPB?
Nominaal 1,93%/jaar, maar wordt per maand uitgekeerd en dat komt effectief neer op 1,95%/jaar.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Leaseplan is overigens 1,93% rente en geen 1,95%.
http://www.leaseplanbank.(...)spaarcalculator.htmlquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 14:58 schreef Landgeld het volgende:
Ik heb een vraag over het berekenen van de rentepercentages. Als ik 6 maanden 4000 euro op een termijndeposito zet van 2.00, hoe bereken ik dan mijn "rendement"?
4000*1,02^(0,5)quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 15:01 schreef rene90 het volgende:
[..]
http://www.leaseplanbank.(...)spaarcalculator.html
Edit: zie net dat je daar het rentepercentage niet kan aanpassen. Maar het is heel simpel, per jaar heb je 2 procent, dus bereken dat en neem er de helft van.
4k is ook niet zo veel geld. Rente is zo laag.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:55 schreef Landgeld het volgende:
[..]
40 euro dus over een half jaar.
Niet veel.
Eens. Kan je de 4000k beter op een "gelopen" voetbalwedstrijd zetten á odd 1.02.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:01 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
4k is ook niet zo veel geld. Rente is zo laag.
+ als de rente 8% is..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Eens. Kan je de 4000k beter op een "gelopen" voetbalwedstrijd zetten á odd 1.02.
Dit sparen wordt pas leuk bij +100k. (al is 4k tegen 2.00% toch een keer gratis eten in een restaurant).
Met 4000k kun je ook best wat spaarrente binnenharken hoor.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:05 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Eens. Kan je de 4000k beter op een "gelopen" voetbalwedstrijd zetten á odd 1.02.
Had ik maar 4000kquote:Op zondag 27 oktober 2013 09:00 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Met 4000k kun je ook best wat spaarrente binnenharken hoor.
11k totaal of erbij? Indien het 2e zou ik ook aan beleggen, crowdfunding en bijv. indexbeleggen denken (mits je zin hebt je daar in te verdiepen). Spreidingquote:Op zondag 27 oktober 2013 10:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Had ik maar 4000k![]()
Vorig jaar gespaard: 7k
Planning dit jaar: 11k
Rente 200 euro ofzo gok ik.Daar moet je het echt niet voor doen.
Right!quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
4000k is 4000000. Volgens mij hebben jullie het over 4000 euro of niet?
Erbij. En wil het vrij opneembaar houden. Met die strengere hypotheekregels kan het best zijn dat we het over een jaar of twee nodig gaan hebben als we willen verhuizen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 11:18 schreef leolinedance het volgende:
[..]
11k totaal of erbij? Indien het 2e zou ik ook aan beleggen, crowdfunding en bijv. indexbeleggen denken (mits je zin hebt je daar in te verdiepen). Spreiding
Zelf vind ik de planner van LPB prettig werken. Plus een aardig rente %.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Erbij. En wil het vrij opneembaar houden. Met die strengere hypotheekregels kan het best zijn dat we het over een jaar of twee nodig gaan hebben als we willen verhuizen.
Scheelt al wat dat het veruit grootste deel nu op NN staat ipv rabobank
Aha, het is van 2 personen en geen geld dat je echt over hebt dus. Dat verandert de zaak wel ja. Je zou een deel in een deposito van 1 jaar kunnen stoppen. Maar dat schiet ook niet op. Krijg je 2,15% ipv. 1,95%quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Erbij. En wil het vrij opneembaar houden. Met die strengere hypotheekregels kan het best zijn dat we het over een jaar of twee nodig gaan hebben als we willen verhuizen.
Scheelt al wat dat het veruit grootste deel nu op NN staat ipv rabobank
Welke planner? Nooit gezien/gemist.quote:Op zondag 27 oktober 2013 13:41 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zelf vind ik de planner van LPB prettig werken. Plus een aardig rente %.
Iedere drie maanden is een deel beschikbaar.
Indien niet nodig, dan verlengen wij het weer.
Alleen bleek van de week dat verlengen van een 3-maands dep naar een jaar
(pas) kan op de dag van vrijvallen na 12 uur 's middags.
En niet via de site.
Swat.
Met dank overigens aan de fokkers voor de tip eerder dit jaar.
Het is niet van twee personen, hebben gescheiden financieen, maar inderdaad geen geld dat 'echt over' is.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:04 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Aha, het is van 2 personen en geen geld dat je echt over hebt dus. Dat verandert de zaak wel ja. Je zou een deel in een deposito van 1 jaar kunnen stoppen. Maar dat schiet ook niet op. Krijg je 2,15% ipv. 1,95%
Stel dat je 5k vast zou zetten, dan is je voordeel maarlieft 4 biertjes of met geluk 6 frikandellen na een jaar.
http://www.leaseplanbank.(...)DepositoPlanner.htmlquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:05 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Welke planner? Nooit gezien/gemist.
Leuk bedacht, maar als je zo vaak geld vrij laat komen is de verleiding uiteraard ook veel groter om naar een andere bank te gaan met een gunstiger tarief. Ik vind het niet zo nuttig. Wel grappig bedacht zo'n plannerquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:02 schreef AnneX het volgende:
[..]
http://www.leaseplanbank.(...)DepositoPlanner.html
Dit idee.
Kan natuurlijk bij iedere bank...tegen andere %%.
Dat maakt wel uit. Of je moet de planner ook willen gebruiken bij niet-LPB depo's waar je een hogere rente kunt krijgenquote:Op zondag 27 oktober 2013 23:21 schreef AnneX het volgende:
Dat maakt toch niet uit ?!
Je hebt een redelijke vrijheid om te handelen naar believen.
Voor 5 jaar vast zou ik niet willen.
Voor wie is de Verleiding?
...rent terug naar een vergelijkingssite om hogere renten te zien...quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat maakt wel uit. Of je moet de planner ook willen gebruiken bij niet-LPB depo's waar je een hogere rente kunt krijgen
Misschien is de rente bij LPB nu het hoogst, maar dat kan over een paar maanden natuurlijk anders zijn. Maar als jij het fijn vindt werken is het prima toch?quote:Op zondag 27 oktober 2013 23:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
...rent terug naar een vergelijkingssite om hogere renten te zien...
Even rondkijken op de website van NN is teveel gevraagd?quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:12 schreef prinsrob het volgende:
Ik wil graag een spaarrekening openen bij Nationale Nederland. Ik lees dat hier geen opnamekosten aan verbonden zijn. Zijn er maandelijkse kosten voor de rekening?
Ik heb een Duitse betaalrekening (DKB bank, is gratis). Is het mogelijk bij NN sparen een Duitse tegenrekening te hebben?
Alvast bedankt voor een antwoord! Als niemand het weet vraag ik NN even en laat het dan hier weten.
Aan alle rekeningen zonder beperkende voorwaarden die in de OP worden genoemd zitten (op KNAB na) geen kosten verbonden. Wel is er soms als eis dat je in Nederland woonachtig moet zijn, of de tegenrekening ook Nederlands moet zijn zal ook van de bank afhangen, voor NN weet ik dit niet.quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:12 schreef prinsrob het volgende:
Ik wil graag een spaarrekening openen bij Nationale Nederland. Ik lees dat hier geen opnamekosten aan verbonden zijn. Zijn er maandelijkse kosten voor de rekening?
www.nn.nlquote:Op maandag 28 oktober 2013 10:12 schreef prinsrob het volgende:
Ik heb een Duitse betaalrekening (DKB bank, is gratis). Is het mogelijk bij NN sparen een Duitse tegenrekening te hebben?
Alvast bedankt voor een antwoord! Als niemand het weet vraag ik NN even en laat het dan hier weten.
Bedankt!quote:Op maandag 28 oktober 2013 10:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Aan alle rekeningen zonder beperkende voorwaarden die in de OP worden genoemd zitten (op KNAB na) geen kosten verbonden. Wel is er soms als eis dat je in Nederland woonachtig moet zijn, of de tegenrekening ook Nederlands moet zijn zal ook van de bank afhangen, voor NN weet ik dit niet.
quote:Op donderdag 31 oktober 2013 09:20 schreef k_man het volgende:
De rente bij LeasePlan Bank is 1,93%. Dat staat al een tijdje fout in de OP.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:14 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nominaal 1,93%/jaar, maar wordt per maand uitgekeerd en dat komt effectief neer op 1,95%/jaar.
quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:37 schreef RamboDirk het volgende:
rente-uitkering van Nationale Nederlanden heeft niet plaatsgevonden op 1 november? Wordt dit expres over het weekend heen getild?
quote:Geachte heer, mevrouw µ,
U heeft een SpaarOnline Rekening bij Nationale-Nederlanden waarover u een hoge aantrekkelijke rente ontvangt.
Uw opgebouwde rente tot en met 31 oktober 2013 zullen wij bijschrijven met rentedatum 1 november. U kunt deze bijschrijving over enkele dagen zien op uw SpaarOnline Rekening.
We berekenen de rente over uw rentebijschrijving overigens vanaf 1 november.
Nog steeds een van de hoogste rentes
Met een rente van 1.95% biedt Nationale-Nederlanden u op uw SpaarOnline Rekening nog steeds een van de hoogste rentes in Nederland.
Levert uw spaargeld bij een andere aanbieder ook zo’n mooi rendement op? Zo niet, dan kunt u ook dit spaargeld eenvoudig via uw vaste tegenrekening naar uw SpaarOnline Rekening overboeken.
Heeft u nog vragen?
Neem dan gerust contact op met de Klantenservice op telefoonnummer 088 663 06 63.
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. U kunt uw vraag ook mailen naar Internetsparen@nn.nl.
Met vriendelijke groet,
Monique Sueters-Versteegen
Directeur Operations & Call
Tsja, de liborboete moet worden opgevangen hè.quote:Op zondag 3 november 2013 11:26 schreef Impossibruuu het volgende:
Jeetje, nu echt tijd om voor een andere bank te gaan kijken. Na het dramatisch hoge aantal renteverlagingen van Rabobank in het afgelopen anderhalf jaar, gaan ook de tarieven vanaf 2014 fors omhoog (sommige met maar liefst 10%).
Welke tarieven?quote:Op zondag 3 november 2013 11:26 schreef Impossibruuu het volgende:
Jeetje, nu echt tijd om voor een andere bank te gaan kijken. Na het dramatisch hoge aantal renteverlagingen van Rabobank in het afgelopen anderhalf jaar, gaan ook de tarieven vanaf 2014 fors omhoog (sommige met maar liefst 10%).
Waarom krijg ik zulke mails nooit?quote:Op zondag 3 november 2013 11:26 schreef Impossibruuu het volgende:
De tarieven die in dit document staan genoemd. Zo gaan de kosten voor een Rabo Directpakket van 4,65 euro per kwartaal naar 5,10 euro per kwartaal.quote:
tjah bij andere banken ben je eigenlijk ook niet echt goedkoper uit ofzo.quote:Op zondag 3 november 2013 15:13 schreef Tochjo het volgende:
[..]
De tarieven die in dit document staan genoemd. Zo gaan de kosten voor een Rabo Directpakket van 4,65 euro per kwartaal naar 5,10 euro per kwartaal.
potverdomme, wel 2 euro per jaar!quote:Op zondag 3 november 2013 15:13 schreef Tochjo het volgende:
[..]
De tarieven die in dit document staan genoemd. Zo gaan de kosten voor een Rabo Directpakket van 4,65 euro per kwartaal naar 5,10 euro per kwartaal.
quote:Op zondag 3 november 2013 19:33 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
potverdomme, wel 2 euro per jaar!
*kras*
Neem aan dat je dat wel in perspectief kan plaatsenquote:Op zondag 3 november 2013 19:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]Neem aan dat je wel snapt dat het om de procentuele verhoging gaat?
Dan is het goed.quote:Op zondag 3 november 2013 19:43 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Neem aan dat je dat wel in perspectief kan plaatsen ;D
Nee, je betaalt die belasting niet over je hele saldo.quote:Op zondag 3 november 2013 19:48 schreef Anton91 het volgende:
Heb net 5 minuten geleden het spaargeld overgeboekt naar NN, zit bijna op de grens dat ik vermogensbelasting moet gaan betalen, dus als ik bij ing zit ga ik er gewoon bijna (inflatie niet meegerekend) op saldo achteruit.
Ja, dat klopt. Daar stond ik inderdaad even niet bij stil.quote:Op zondag 3 november 2013 19:55 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Nee, je betaalt die belasting niet over je hele saldo.
Het is 1,2% voor alles boven de +/- 21.000, dus bij als je bij NN 1,95% krijgt ga je er nog wel iets op vooruit (inflatie niet meegenomen). Vind overigens wel een hele zure belasting.quote:Op zondag 3 november 2013 19:48 schreef Anton91 het volgende:
Heb net 5 minuten geleden het spaargeld overgeboekt naar NN, zit bijna op de grens dat ik vermogensbelasting moet gaan betalen, dus als ik bij ing zit ga ik er gewoon bijna (inflatie niet meegerekend) op saldo achteruit.
De rest van de wereld vindt het een belastingparadijs, capital gains tax afkopen met 1.2%, ongekend.....quote:Op zondag 3 november 2013 20:38 schreef opreis het volgende:
[..]
Het is 1,2% voor alles boven de +/- 21.000, dus bij als je bij NN 1,95% krijgt ga je er nog wel iets op vooruit (inflatie niet meegenomen). Vind overigens wel een hele zure belasting.
Het is hier juist relatief hoog met die belasting. In principe gaat de overheid er van uit dat je 4% winst maakt met je spaargeld, ongeacht of je dit wel of niet doet, en daarover betaal je 30% belasting. Aangezien je nu zo ongeveer 2% rente krijgt betaal draag je dus ongeveer 60% van je rente inkomsten af aan de belasting. (over het gedeelte boven de 21.000)quote:Op zondag 3 november 2013 21:25 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
De rest van de wereld vindt het een belastingparadijs, capital gains tax afkopen met 1.2%, ongekend.....
ASN wint, en verslaat zelfs PostNL (20% per jaar) door de tarieven met 25% per jaar omhoog te gooien! Naast banken en bijna-monopolisten komt alleen de overheid met dergelijke prijsverhogingen...quote:Op zondag 3 november 2013 11:26 schreef Impossibruuu het volgende:
Nergens in de wereld, behoudens Singapore, en een paar andere aperte belastingparadijzen, worden vermogensinkomsten zo laag belast als in Nederland.... En wat doet den Nederlandert? Juist: klagen.quote:Op zondag 3 november 2013 21:43 schreef opreis het volgende:
[..]
Het is hier juist relatief hoog met die belasting. In principe gaat de overheid er van uit dat je 4% winst maakt met je spaargeld, ongeacht of je dit wel of niet doet, en daarover betaal je 30% belasting. Aangezien je nu zo ongeveer 2% rente krijgt betaal draag je dus ongeveer 60% van je rente inkomsten af aan de belasting. (over het gedeelte boven de 21.000)
Kom is met cijfers want ik geloof er niks vanquote:Op zondag 3 november 2013 21:58 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nergens in de wereld, behoudens Singapore, en een paar andere aperte belastingparadijzen, worden vermogensinkomsten zo laag belast als in Nederland.... En wat doet den Nederlandert? Juist: klagen.Ik zeg: carefull what you wish for, voor je het weet krijg je een echte vermogenswinstbelasting. En wat zal de Nederlandert dan doen? Juist: klagen
Doe zelf eens wat moeite in de tijd die je spendeert in klagenquote:Op zondag 3 november 2013 21:59 schreef opreis het volgende:
[..]
Kom is met cijfers want ik geloof er niks van
Heb ik net gedaanquote:Op zondag 3 november 2013 22:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Doe zelf eens wat moeite in de tijd die je spendeert in klagenKomop, positieve actie!
Nog een keer lezen dan, tenzij je denkt dat de lezer dezes trouw zweert aan een 1.6% deposito..... (ben je aan het trollen, of hoe zit dat?)quote:Op zondag 3 november 2013 22:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan
http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_gains_tax
zie er zo snel geen die effectief hoger zijn dan in nederland, daarom de vraag aan jou om met hogere te komen
Gast in mijn voorbeeld ging ik uit van 2%. En post zelf maar voorbeeld want jij claimt dat nederland het zo goedkoop heeft terwijl ik alleen maar landen zie die het beter hebben.quote:Op zondag 3 november 2013 22:07 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nog een keer lezen dan, tenzij je denkt dat de lezer dezes trouw zweert aan een 1.6% deposito..... (ben je aan het trollen, of hoe zit dat?)
En nu een realistisch voorbeeld, graag? Gast?quote:Op zondag 3 november 2013 22:09 schreef opreis het volgende:
[..]
Gast in mijn voorbeeld ging ik uit van 2%. En post zelf maar voorbeeld want jij claimt dat nederland het zo goedkoop heeft terwijl ik alleen maar landen zie die het beter hebben.
die 1,2% is direct op je spaargeld boven de 21.000. Het is eigenlijk 30% uitgaande van een rendement van 4% wat je zelfs met een 5 jaars deposito niet haalt waardoor de belasting over je rente dus HOGER is dan die 30%quote:Op zondag 3 november 2013 22:07 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Nog een keer lezen dan, tenzij je denkt dat de lezer dezes trouw zweert aan een 1.6% deposito..... (ben je aan het trollen, of hoe zit dat?)
1.2% vaste belastingheffing ongeacht werkelijk rendement is godlike. Tenzij je je aars gemanovreerd hebt in een 0% heffing jurisdictie
Kijk de eerste post van dit topic er maar op na, met sparen ga je die 4% niet halenquote:Op zondag 3 november 2013 22:10 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En nu een realistisch voorbeeld, graag? Gast?
Als ik het zo zie gaan de meeste landen uit van het echte rendement en niet die fictieve 4%. Daarom zijn spaarders hier in deze tijden relatief duur uit.quote:Op zondag 3 november 2013 22:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan
http://en.wikipedia.org/wiki/Capital_gains_tax
zie er zo snel geen die effectief hoger zijn dan in nederland, daarom de vraag aan jou om met hogere te komen
sommige..... en kijken of wie die in betere tijden ook nog horen.... nah, vast nietquote:Op zondag 3 november 2013 22:35 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Als ik het zo zie gaan de meeste landen uit van het echte rendement en niet die fictieve 4%. Daarom zijn spaarders hier in deze tijden relatief duur uit.
Jup, maar leg jij het hem uit. Ik heb geen idee waar hij die 33-52 procent vandaan tovert, ik zie ook zat landen zonder vermogens rendement heffing.quote:Op zondag 3 november 2013 22:35 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Als ik het zo zie gaan de meeste landen uit van het echte rendement en niet die fictieve 4%. Daarom zijn spaarders hier in deze tijden relatief duur uit.
emigreer naar die 'zat' landenquote:Op zondag 3 november 2013 22:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Jup, maar leg jij het hem uit. Ik heb geen idee waar hij die 33-52 procent vandaan tovert, ik zie ook zat landen zonder vermogens rendement heffing.
In betere tijden zul je inderdaad niemand horen. De tijd zal leren of 4% een goed gemiddelde is.quote:Op zondag 3 november 2013 22:39 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
sommige..... en kijken of wie die in betere tijden ook nog horen.... nah, vast niet
traditioneel Nederlands gehuil dus....
Janken zullen ze, ongeacht de tijden....quote:Op zondag 3 november 2013 22:45 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
In betere tijden zul je inderdaad niemand horen. De tijd zal leren of 4% een goed gemiddelde is.
Vervang het door een echt -internationaal gangbaar- vermogenswinst principe.quote:Op zondag 3 november 2013 22:49 schreef wormtrein het volgende:
Het percentage van 4% is nog pas vrij recent ingevoerd, in tijden dat het goed ging. Een meelopend gemiddelde zou eerlijker zijn, nu en in betere tijden.
Of het altijd 4% zal zijn moeten we nog zien. Dat het nu niet omlaag gaat wil niet zeggen dat de overheid het later ook niet omhoog schroeft als dat zo mooi uitkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |