abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:38:54 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_132060678
Hij is verguisd door het Nederlandse kickbokswereldje, verketterd door het Amsterdamse clubcircuit en beschimpt in showbizzland. Maar in zijn oude buurtje in Amsterdam-Oost blijft Badr Hari een held en voorbeeld voor veel allochtone jongeren, al klinken er ook kritische geluiden.

Wat Badr Hari (28) ook verkeerd gedaan mag hebben, van één ding kun je hem volgens oud-buurtgenoten niet beschuldigen: kapsones. Telkens als de bekende vechtsporter zijn gezicht laat zien in de omgeving van het Javaplein, meestal in het weekend voor een bezoek aan zijn vader, maakt hij tijd voor wie dan ook. 'Van de jongens van het 'zwarte pleintje' die met hem op de foto willen tot bewoners met vragen, Badr gaat overal op in,' zegt een vroegere buurjongen Bilal (25) tegen het AD, terwijl hij een trekje van de waterpijp neemt in Shisha Lounge Sultan.

Hij kent Hari als iemand die nooit ruzie zocht en mensen met respect behandelde. 'Badr is de bekendste Marokkaanse Amsterdammer. Wat hij in het kickboksen heeft gepresteerd, wil ik in het voetballen bereiken,' zegt de twintiger.

Imago
Over de beschuldigingen aan het adres van zijn vroegere buurman is de voetballer in zijn witte trainingsjack kort. 'Als ze kloppen, dan is zijn imago naar de knoppen. Zijn vechtersmentaliteit heeft hem ver gebracht, maar als beroemde topsporter moet je wel met die beroemdheid kunnen omgaan,' klinkt het afkeurend.

Kickbokser Karim (22) ziet Badr Hari als zijn grote voorbeeld. ,,Net als veel jongeren hier. In de Indische buurt en in Marokko is Badr een held,' zegt de B-klasser. Hij traint sinds zijn 12de en hoopt net als Hari via de A-klasse door te dringen tot de K1, de Formule 1 van het kickboksen. 'Voor mij blijft Badr de beste. Een echte vechter weet zich binnen en buiten de ring te beheersen, iets waarvan Badr een stukje mist. Maar wie zegt dat het geweld waarvan hij wordt beschuldigd niet is uitgelokt? Portiers zijn niet altijd even makkelijk.'

Voor Hamza (27) is Badr Hari wél van diens voetstuk gevallen. 'Hij heeft een voorbeeldfunctie.'

Tweede procesdag
Badr Hari zal vandaag opnieuw zijn opwachting maken bij de rechtbank in Amsterdam. Naar verwachting zal de rechter het dossier bespreken rond de poging tot doodslag op zakenman Koen Everink tijdens dancefestijn Sensation in juli vorig jaar.

Donderdag behandelde de rechter de meeste andere punten op de aanklacht tegen Hari. Dit nam slechts korte tijd in beslag omdat Hari zich op zijn zwijgrecht beriep en niets meer wil verklaren.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:39:45 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_132060697
Badr Hari heeft vrijdag, aan het begin van de tweede dag van zijn proces, gezegd dat hij verantwoordelijkheid neemt voor wat hij heeft gedaan. 'Ik heb enorm spijt en bied nogmaals mijn excuses aan voor wat ik heb gedaan.'

Ik heb enorm spijt en bied nogmaals mijn excuses aan voor wat ik heb gedaan
Badr HariHari reageerde daarmee op wat er sinds donderdag is gezegd en geschreven in de media over het feit dat hij zich tijdens het proces op zijn zwijgrecht beroept, zei hij.

Hari wil degenen die hem van zijn voetstuk willen zien vallen 'niet voeden', herhaalde hij vrijdag. 'Maar dat betekent niet dat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:44:49 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132060797
Dat is lekker makkelijk; excuses aanbieden voor wat je hebt gedaan, maar je rol in de aanklachten marginaliseren....
Ja, nou fijn Badr, excuses voor die opvoedkundige tik met de vlakke hand ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132060842
Ah, een creatieve variant van het scenario van Evert wordt uit de kast getrokken.

quote:
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 2m Advocate Ficq van #BadrHari breekt in. Hoorde Yassin ook zeggen dat hij niet alleen sloeg uit intuïtie, maar ook uit liefde.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:50:49 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132060943
'Dit doet mij meer pijn dan jou!'
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132060984
Yassin is volgens mij ook in de problemen nu (mogelijkerwijs)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:52:46 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132060995
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:50 schreef Copycat het volgende:
'Dit doet mij meer pijn dan jou!'
_O_
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132061168
Wat ik mij nu afvraag...Yassin zegt dus dat hij een clubeigenaar heeft geslagen, niet Badr (neem aan dat het om v/d Berg gaat dan). Wordt hij dan tzt aangesproken/berecht/gestraft voor die actie? Mag toch aannemen van wel...
pi_132061201
^O^ Moedertje Hari kan trots zijn op haar pareltjes
  † In Memoriam † vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:15:04 #110
43556 miss_dynastie
pi_132061485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:00 schreef kvd het volgende:
Wat ik mij nu afvraag...Yassin zegt dus dat hij een clubeigenaar heeft geslagen, niet Badr (neem aan dat het om v/d Berg gaat dan). Wordt hij dan tzt aangesproken/berecht/gestraft voor die actie? Mag toch aannemen van wel...
Nee, niet als het OM meent dat hij gelogen heeft, het niet gedaan heeft en hem daarom voor meineed wil pakken. Je kan niet geloofwaardig allebei doen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:02 schreef letmehearyouscream het volgende:
^O^ Moedertje Hari kan trots zijn op haar pareltjes
Dan had ze ze maar niet zo'n moeilijke jeugd moeten geven ;(
pi_132061545
Als dit zo doorgaat, dan hebben ze wel wat extra uitloopdagen nodig...zaak is net geschorst, begint weer, binnen 5 minuten gaat rechtbank weer in beraad....zo schiet dat niet op
pi_132061627
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, niet als het OM meent dat hij gelogen heeft, het niet gedaan heeft en hem daarom voor meineed wil pakken. Je kan niet geloofwaardig allebei doen...

[..]

Dan had ze ze maar niet zo'n moeilijke jeugd moeten geven ;(
Maar hij geeft nu (en dat deed hij al eerder) toe dat hij geslagen heeft. Badr waort daarvan beschuldigd. Als nu bewezen wordt dat Bard het niet heeft gedaan, maar dat het inderdaad Yassine was, dan kan Yassine daar niet voor worden gestraft?
(en dan hebben we het nog niet over de mogelijke meineed die hij nu wellicht aan het plegen is volgens het OM, want dat gaat niet over het feit of Yassine wel of niet geslagen heeft maar over iets anders)
pi_132061662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:17 schreef kvd het volgende:
Als dit zo doorgaat, dan hebben ze wel wat extra uitloopdagen nodig...zaak is net geschorst, begint weer, binnen 5 minuten gaat rechtbank weer in beraad....zo schiet dat niet op
En het erge is dat we nog niks weten. Want wat is nou wel waar en waar biedt hij nou zijn verontschuldigen voor aan? Ik wil feiten, verdomme, geen gezeik over wc-brillen, haperende apparatuur en moielijke jeugd.
  † In Memoriam † vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:23:11 #114
43556 miss_dynastie
pi_132061674
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:20 schreef kvd het volgende:

[..]

Maar hij geeft nu (en dat deed hij al eerder) toe dat hij geslagen heeft. Badr waort daarvan beschuldigd. Als nu bewezen wordt dat Bard het niet heeft gedaan, maar dat het inderdaad Yassine was, dan kan Yassine daar niet voor worden gestraft?
(en dan hebben we het nog niet over de mogelijke meineed die hij nu wellicht aan het plegen is volgens het OM, want dat gaat niet over het feit of Yassine wel of niet geslagen heeft maar over iets anders)
Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ook :Y
pi_132061776
Ligt het aan mij of komt deze rechtzaak heel rommelig en chatiosch over?
pi_132061782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ook :Y
Ik dacht dat die meineed of met die vriend te maken had die ook geslagen zou hebben waar de rechtbank nog niks van wist (wat Badr wel zou hebben gezegd tijdens verhoren en de vriend waar het over gaat juist natuurlijk weer ontkent) of over waarom hij zou hebben geslagen. Maar het is een beetje vaag...
(kan me wel herinneren dat volgens mij Yassine al eerder had aangegeven dat HIJ iemand had geslagen en niet Badr)
pi_132061783
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ligt het aan mij of komt deze rechtzaak heel rommelig en chatiosch over?
Dat ligt niet aan jou
pi_132061877
Tien minuten geleden twitter Belleman dat Yassin niet wordt afgevoerd naar het cellenblok, nu wordt hij alsnog afgevoerd? Het komt allemaal zo willekeurig over..
pi_132062585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De reden:

quote:
-knip-

Zijn broer Badr heeft volgens Yassine niets gedaan. Een vriend van Yassine zou Van den Berg wel hebben geslagen, dat heeft hij nog niet eerder verklaard. Badr Hari heeft verklaard dat het na de twee klappen van Yassine "los ging". Dat kan Yassine zich niet herinneren, zegt hij tegen de rechter.

Meineed
Ook dat Yassine als eerste sloeg en dat Badr niet geslagen heeft, staat niet in Yassine's verklaring van het politieverhoor. De officier van justitie vroeg daarop de rechtbank een akte van meineed op te maken.
Volgens het OM heeft Yassine meineed gepleegd, omdat hij nu verklaart dat Badr niet heeft geslagen. Het OM denkt niet alleen dat Badr wél heeft geslagen, maar ook dat hij dat als eerste heeft gedaan.
De rechtbank bepaalde na kort beraad dat het geen akte van meineed wilde opmaken, maar het OM besloot Yassine toch aan te houden. Er wordt een aparte zaak van gemaakt. De maximale celstraf voor meineed is zes jaar gevangenisstraf.
Badr Hari's advocaat Bénédicte Ficq zei de redenering van het OM "in het geheel niet te snappen". Volgens haar wordt iedere strafzaak 'bevolkt' door getuigenverklaringen die niet altijd overeen komen. "Het is aan de rechter om te bepalen wat betrouwbaar is en wat niet." Ze stelt dat zij en haar cliënt niet met 'die jongen' hebben overlegd.

-knip-
Bron
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:05:10 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132062642
Ik krijg steeds meer het idee dat deze zaak van meineed en bedreigingen aan elkaar hangt. Of eerder: daardoor volledig uit elkaar valt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:05:18 #121
22592 crew  Ole
pi_132062643
Yassin is aangehouden op verdenking van meineed. Nu op NOS journaal
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:08:41 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_132062700
Yassine Hari, de broer van Badr Hari, is vrijdag door het Openbaar Ministerie (OM) aangehouden op verdenking van meineed. Yassine had als getuige op de zitting een verklaring afgelegd over een vechtpartij in de Amsterdamse Club Air, in juli 2011. Volgens het OM heeft Yassine onder ede gelogen over wat er is gebeurd.

Het slachtoffer, clubeigenaar Jeroen van den Berg, heeft onder meer verklaard dat Badr Hari hem heeft geslagen en in het gezicht heeft getrapt, waardoor hij meerdere tanden brak. Yassine Hari verklaarde vrijdag ter zitting dat niet Badr maar híj Van den Berg heeft geslagen.

Ook een vriend van Yassine zou hebben meegedaan aan de mishandeling, verklaarde de getuige. Badr Hari's advocaat heeft schorsing van de zitting gevraagd om zich te beraden.

Verhoor
Yassine was vrijdag meegenomen door Badr Hari's advocaat Bénédicte Ficq om te komen getuigen. Hij is na het getuigenverhoor op bevel van officier van justitie Rob Kloos afgevoerd door de parketpolitie. De gangbare procedure is dat een verdachte van meineed na zijn arrestatie naar een politiebureau wordt gebracht om daar te worden verhoord.

Excuses
Badr Hari liet eerder vandaag weten dat hij verantwoordelijkheid neemt voor wat hij heeft gedaan. 'Ik heb enorm spijt en bied nogmaals mijn excuses aan voor wat ik heb gedaan.'

pi_132062810
Waar, wanneer en waarover is die meineed nou gepleegd?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:16:12 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132062838
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:14 schreef letmehearyouscream het volgende:
Waar, wanneer en waarover is die meineed nou gepleegd?
Als Yassine verklaart dat hij degene is die in de Air geslagen heeft, terwijl het OM er van overtuigd is dat Badr dat gedaan heeft, dan liegt Yassine dus.... Volgens het OM.
Maar het zou ook nog kunnen dat datgene wat in de rechtszaal verklaard wordt niet overeenkomt met datgene wat diezelfde personen bij de politie of RC verklaard hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132062879
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als Yassine verklaart dat hij degene is die in de Air geslagen heeft, terwijl het OM er van overtuigd is dat Badr dat gedaan heeft, dan liegt Yassine dus.... Volgens het OM.
Maar het zou ook nog kunnen dat datgene wat in de rechtszaal verklaard wordt niet overeenkomt met datgene wat diezelfde personen bij de politie of RC verklaard hebben.
ja, daar ligt mijn verwarring, omdat je inderdaad tijdens verhoren bij RC ook onder ede kunt staan...

[ Bericht 0% gewijzigd door letmehearyouscream op 11-10-2013 11:34:45 ]
  † In Memoriam † vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:21:42 #126
43556 miss_dynastie
pi_132062962
Haha, dat zou me toch een faal zijn van ons rechtssysteem, Badr Hari op vrije voeten en zijn broer een paar jaar de bak in wegens meineed :') _O- Ik acht het niet eens onmogelijk, welkom in Nederland :')
pi_132063468
Ik vind het onuitstaanbaar dat het volslagen onduidelijk is waar Hari nou excuses voor aan heeft geboden. Ja, voor dat waarvoor hij vindt dat hij wel moet 'bloeden'. Maar wat is dat in zijn optiek dan??
Is dat zo?
pi_132063483
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij las ik dat zijn verklaring hier nu voor de rechter niet overeen komt met wat hij eerder bij het politieverhoor heeft verklaard. Dan heb je in ieder geval 1 keer gelogen ;)

Het OM denkt dat hij vandaag heeft gelogen en ik eigenlijk ook. Ik denk dat broerlief probeert een van de sterkere zaken (met diverse getuigenverklaringen en een slachtoffer dat uiteindelijk aangifte gedaan heeft) deels op zich te nemen/deels in de schoenen van een mysterieuze derde te schuiven, zodat bij Badr niet veel meer over blijft om hem opnieuw in de cel te gooien.

De Sensation zaak lijkt me redelijk kansloos nu iedereen het rapport kent (fout op fout, geen harde bewijzen en ook nog eens heel zielug want mediacircus/rapport met vertrouwelijke gegevens gelekt). En de andere zaken van gisteren klonken ook allemaal niet erg overtuigend ivm gebrek aan hard bewijs.
pi_132063507
Abdelkader Benali heeft in de pauze gesproken met Badr, die zegt dat hij het zo erg vindt voor zijn moeder. Typisch bij die lieden; ze zijn altijd wel erg lief voor hun mams..
pi_132063509
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:45 schreef Smallish het volgende:
Ik vind het onuitstaanbaar dat het volslagen onduidelijk is waar Hari nou excuses voor aan heeft geboden. Ja, voor dat waarvoor hij vindt dat hij wel moet 'bloeden'. Maar wat is dat in zijn optiek dan??
Dat kan 'ie pas zeggen als hij weet wat de rechtbank bewezen acht denk ik. Alles wat niet bewezen kan worden heeft 'ie vast ook niet gedaan :P
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:47:51 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132063529
quote:
Voor datgene wat hij gedaan heeft, en volgens eigen zeggen is dat niet veel.
Dus waarschijnlijk voor die twee corrigerende tikjes met de vlakke hand.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132063530
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:46 schreef piglet het volgende:

[..]

Dat kan 'ie pas zeggen als hij weet wat de rechtbank bewezen acht denk ik. Alles wat niet bewezen kan worden heeft 'ie vast ook niet gedaan :P
precies, als hij onschuldig wordt bevonden in de zaak Everink, zegt ie vast sorry omdat zijn afdroogkwaliteiten te wensen overlieten.
pi_132063544
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Haha, dat zou me toch een faal zijn van ons rechtssysteem, Badr Hari op vrije voeten en zijn broer een paar jaar de bak in wegens meineed :') _O- Ik acht het niet eens onmogelijk, welkom in Nederland :')
Of Yassine voor meineed en Badr voor geweldsdelict(en) samen in de bak.

En dan Ferhat erbij want die blijkt dan toch gemept en dus meineed gepleegd. En die vriend die Yassine nu heeft genoemd en die heeft gezegd niks te hebben gedaan, schijnt dan wel dingen te hebben gedaan en heeft dus gelogen tegen de pliessie, dus ook fijn in de bak. En Steenbakkers omdat hij ook een valse verklaring heeft afgelegd. En doe Stel dan ook maar, want die was in het begin ook niet helemaal eerlijk...
En dan wordt de zaak nietig verklaard (?, zo heet dat toch?) door het lekken van het rapport.

oh, en allemaal verzonnen door mij hoor, ik heb nog niemand schuldig verklaard ofzo, voordat daar weer gezeik over komt ;)
pi_132063559
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:48 schreef kvd het volgende:

[..]

Of Yassine voor meineed en Badr voor geweldsdelict(en) samen in de bak.

En dan Ferhat erbij want die blijkt dan toch gemept en dus meineed gepleegd. En die vriend die Yassine nu heeft genoemd en die heeft gezegd niks te hebben gedaan, schijnt dan wel dingen te hebben gedaan en heeft dus gelogen tegen de pliessie, dus ook fijn in de bak. En Steenbakkers omdat hij ook een valse verklaring heeft afgelegd. En doe Stel dan ook maar, want die was in het begin ook niet helemaal eerlijk...
En dan wordt de zaak nietig verklaard (?, zo heet dat toch?) door het lekken van het rapport.

oh, en allemaal verzonnen door mij hoor, ik heb nog niemand schuldig verklaard ofzo, voordat daar weer gezeik over komt ;)

Doe dat lopende glijmiddel Evert dan ook maar erbij.
pi_132063622
quote:
Nee, hij heeft excuses aangeboden aan de mensen die hij wat heeft aangedaan, maar wil niet bloeden voor de dingen die hij NIET heeft gedaan.
Ofwel, bv spijt van de 'corrigerende tik' die hij Koen heeft gegeven, maar wil uiteindelijk niet hangen voor de hangende voet van Koen, want dat zou hij volgens de verklaring niet hebben gedaan

quote:
Bij aanvang van de zaak heeft Badr Hari nogmaals zijn excuses aangeboden aan de mensen die hij iets heeft aangedaan. "Ik heb enorm spijt", verklaarde hij.
Hari zei bij aanvang van de zaak dat hij wel zijn verantwoordelijkheid wil nemen, maar zich net als een dag eerder toch beroept op zijn zwijgrecht. "Ik wil niet bloeden voor iets dat ik niet heb gedaan."
pi_132063677
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:49 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Doe dat lopende glijmiddel Evert dan ook maar erbij.
Ik denk dat er in de meest ernstige situatieschets veel meer mensen bij kunnen. Maar alles zal wel met een sisser aflopen. En dat alleen de 'lekkers' straf zullen krijgen (als ze de lek tenminste kunnen ontdekken...)
pi_132063829
Maar weer even een vraag....

Stel, de zaak gaat niet door door het lekken van het dossier, gaat het onderzoek naar de meineed van Yassine dan wel gewoon verder? Of zijn dan alle verklaringen niet meer geldig? En kan Yassine dan eventueel wel vervolgd worden voor de klappen die hij zegt uitgedeeld te hebben, of geldt die bekentenis dan ook niet meer?

(en een hele domme vraag, maar dat gelekte dossier, was dat alleen de sensationzaak, of ging dat ook over de andere aanklachten? De hype ligt steeds op de sensationzaak, reporter/brandpunt gingen ook daarover, kan me dus niet herinneren of de andere zaken ook in dat dossier staan. Want als er alleen in dat dossier gesproken werd over de mishandeling van Koen, en de zaak zou door het lekken niet doorgaan, dan blijven de andere beschuldigingen en eventuele veroordelingen (van wie dan ook) nog wel staan)
pi_132063916
Strafeis komt pas als het onderzoek naar het lekken van het dossier is afgerond -O- Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat advocaten gewoon juichen als blijkt dat er zulke fouten zijn gemaakt..
pi_132064112
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:00 schreef kvd het volgende:
Maar weer even een vraag....

Stel, de zaak gaat niet door door het lekken van het dossier, gaat het onderzoek naar de meineed van Yassine dan wel gewoon verder? Of zijn dan alle verklaringen niet meer geldig? En kan Yassine dan eventueel wel vervolgd worden voor de klappen die hij zegt uitgedeeld te hebben, of geldt die bekentenis dan ook niet meer?

(en een hele domme vraag, maar dat gelekte dossier, was dat alleen de sensationzaak, of ging dat ook over de andere aanklachten? De hype ligt steeds op de sensationzaak, reporter/brandpunt gingen ook daarover, kan me dus niet herinneren of de andere zaken ook in dat dossier staan. Want als er alleen in dat dossier gesproken werd over de mishandeling van Koen, en de zaak zou door het lekken niet doorgaan, dan blijven de andere beschuldigingen en eventuele veroordelingen (van wie dan ook) nog wel staan)
Er is volgens mij geen reden waarom de hele zaak niet door zou gaan omdat er een rapport gelekt is. Een verdachte komt niet zomaar op vrije voeten bij een vormfout.
Spoilers!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:15:13 #140
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132064223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:04 schreef letmehearyouscream het volgende:
Strafeis komt pas als het onderzoek naar het lekken van het dossier is afgerond -O- Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat advocaten gewoon juichen als blijkt dat er zulke fouten zijn gemaakt..
Daar heb je inderdaad gelijk in, want het lekken van het dossier (als vast komt te staan dat het OM of de politie heeft gedaan) is/kan een vormverzuim zijn in de zin van art. 359a Sv. Volgens lid 1 van dat artikel kan dit een aantal dingen betekenen:

• strafvermindering
• bewijsuitsluiting
• en in het ergste geval het niet-ontvankelijk verklaren van het OM
pi_132064259
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Er is volgens mij geen reden waarom de hele zaak niet door zou gaan omdat er een rapport gelekt is. Een verdachte komt niet zomaar op vrije voeten bij een vormfout.
Kan wel....(zeg niet dat het niet vaak gebeurd, maar de mogelijkheid is er wel. En met de mediahype die er is, zou het me eigenlijk niks verbazen...al hoop ik dat degene die gestraft moet worden, ook gestraft wordt, wie het dan ook is...)

quote:
Een vormfout is een term uit de rechtspraak die duidt op een gemaakte fout in de procedure, volgens art. 359a Sv. Een advocaat of de verdachte zelf kan de rechter vragen het Openbaar Ministerie niet-ontvankelijk te laten verklaren op grond van deze fout. Als de rechter hier in meegaat, gaat de verdachte vrijuit. De rechter verzoeken om niet-ontvankelijkheid van het OM is echter kansloos, aangezien niet-ontvankelijkheid alleen aangenomen wordt indien er essentiële procedurevoorschriften veronachtzaamd zijn, waardoor van een eerlijk proces geen sprake meer kan zijn. Dit vloeit voort uit het Afvoerpijp-arrest.
Als een vormfout niet nadelig was voor de verdachte, zal een rechter hier geen gevolgen aan verbinden. Een vormfout die enigszins nadelig is geweest voor de verdachte kan tot strafvermindering leiden. Wanneer de vormfout echter zo ernstig is dat de verdachte wezenlijk in de verdediging is geschaad, kan het Openbaar Ministerie 'niet-ontvankelijk' worden verklaard. De zaak wordt dan niet verder behandeld en de verdachte gaat vrijuit, maar dit komt weinig voor.
pi_132064351
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:16 schreef kvd het volgende:

[..]

Kan wel....(zeg niet dat het niet vaak gebeurd, maar de mogelijkheid is er wel. En met de mediahype die er is, zou het me eigenlijk niks verbazen...al hoop ik dat degene die gestraft moet worden, ook gestraft wordt, wie het dan ook is...)

[..]

Het kan wel inderdaad. Wanneer het lekken van het dossier nadelig blijkt voor Hari maar ik zie niet helemaal hoe dat zo is. Misschien dat de mediahype ietsje groter is geworden maar dat is marginaal aangezien de hype al enorm was. Maar we zullen zien, interessant is het in ieder geval wel.
Spoilers!
pi_132064421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het kan wel inderdaad. Wanneer het lekken van het dossier nadelig blijkt voor Hari maar ik zie niet helemaal hoe dat zo is. Misschien dat de mediahype ietsje groter is geworden maar dat is marginaal aangezien de hype al enorm was. Maar we zullen zien, interessant is het in ieder geval wel.
Ja, het zouden twee aparte zaken moeten zijn. Het lekken is zeer kwalijk en moet zeker bestraft worden, maar het zou verder geen invloed moeten hebben op de strafeis.

[ Bericht 0% gewijzigd door letmehearyouscream op 11-10-2013 12:37:01 ]
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:22:41 #144
7889 tong80
Spleenheup
pi_132064444
Het onderzoek van de rijksrecherche naar het lekken van het strafdossier in de zaak tegen Badr Hari gaat zeker nog enkele weken duren. Dat heeft officier van justitie Maaike Bienfait vrijdag gezegd. Het proces tegen Hari loopt daardoor vrijwel zeker vertraging op.

Het dossier bleek enkele weken integraal te zijn gelekt naar tv-programma Brandpunt Reporter, dat een uitzending aan de zaak heeft gewijd. Zowel het Openbaar Ministerie als advocate Bénédicte Ficq wil de uitkomsten van het rijksrechercheonderzoek afwachten. Vóór die tijd kan het proces niet worden afgemaakt, vinden zij.

De rijksrecherche onderzoekt of het dossier is gelekt door politie of justitie. Als dat zou blijken, zou dit gevolgen kunnen hebben voor de zaak. Ficq zou in dat geval kunnen betogen dat het OM daarmee het recht op vervolging heeft verspeeld.

pi_132064640
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:21 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ja, het zouden twee aparte zaken moeten zijn. Het lekken is zeer kwalijk en moet zeker gestraft worden, maar het zou verder geen invloed moeten hebben op de strafeis.
Daar ben ik het helemaal mee eens
pi_132064668
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:21 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Ja, het zouden twee aparte zaken moeten zijn. Het lekken is zeer kwalijk en moet zeker gestraft worden, maar het zou verder geen invloed moeten hebben op de strafeis.
Precies.
Spoilers!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:34:22 #147
388969 barca1971
Happy go lucky
pi_132064778
Ik snap niet dat hij het erg vind voor zij n moeder??? Moet je daar niet aan denken vóórdat je je als een crimineel gedraagt? Hoor je het niet uberhaupt niet zover te laten komen dat je je moeder verdriet doet?

Misschien had ze haar kinderen wat beter moeten opvoeden tot fatsoenlijke mensen .. :?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:41:09 #148
163650 Greys
pi_132064970
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:22 schreef tong80 het volgende:

De rijksrecherche onderzoekt of het dossier is gelekt door politie of justitie. Als dat zou blijken, zou dit gevolgen kunnen hebben voor de zaak. Ficq zou in dat geval kunnen betogen dat het OM daarmee het recht op vervolging heeft verspeeld.

Kortom, zelfs als je een seriemoordenaar ofzo zou zijn hoef je maar te zorgen dat er iemand je dossier lekt en niemand heeft meer recht om jou te vervolgen? :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_132064993
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:34 schreef barca1971 het volgende:
Ik snap niet dat hij het erg vind voor zij n moeder??? Moet je daar niet aan denken vóórdat je je als een crimineel gedraagt? Hoor je het niet uberhaupt niet zover te laten komen dat je je moeder verdriet doet?

Misschien had ze haar kinderen wat beter moeten opvoeden tot fatsoenlijke mensen .. :?
Misschien is hier wel sprake van het stereotype Marokkaans gezin met ontspoorde zoons; de jongens zijn prinsen en de ouders hebben eigenlijk geen idee wat zij uitspoken. Heb Hari's zus eens ontmoet en zij kwam over als een keurige, onberispelijke jongedame.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:49:37 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132065216
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:34 schreef barca1971 het volgende:

Het is ook alleen erg omdat ze zich voor de rechtbank moeten verantwoorden, niet om wat ze gedaan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:58:52 #151
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_132065466
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Kortom, zelfs als je een seriemoordenaar ofzo zou zijn hoef je maar te zorgen dat er iemand je dossier lekt en niemand heeft meer recht om jou te vervolgen? :')
En er is altijd wel iemand gevoelig voor omkoping.

Dus eerst netwerken en daarna kun je doen en laten wat je wilt. Lol!

(Mag hopen dat het niet echt zo makkelijk is.)
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:05:23 #152
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132065653
Ja ik ben weer helemaal bij mensen ;)

Beetje vaag dat ze zijn broer aanhouden voor meineed terwijl ze zijn verklaring niet eens goed onderzocht hebben maar al gelijk afdeden als broederliefde.
OM is op oorlogspad.
Er zijn van het collectief momenteel 16 persoonlijkheden MIA.
Ik zoek nog een psychiater met groepskorting en ik niet.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:09:36 #153
163650 Greys
pi_132065781
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:05 schreef schizovreemd het volgende:

Beetje vaag dat ze zijn broer aanhouden voor meineed terwijl ze zijn verklaring niet eens goed onderzocht hebben maar al gelijk afdeden als broederliefde.
OM is op oorlogspad.
Maar als hij nu iets heel anders verklaart dan in een eerder verhoor, dan is het toch als een paal boven water dat hij in elk geval 1 keer gelogen heeft? :D Toen of nu.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:09:59 #154
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132065790
Ik zei dus dat ik er al weer ben }:|

quote:
Abdelkader Benali ‏@abdelkabenali 4u
T regent, ochtend is grijs en de eenden laten zich niet zien. Ideaal rechtbankweer. pic.twitter.com/laaAuSQ9sL
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:19:10 #155
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132066034
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar als hij nu iets heel anders verklaart dan in een eerder verhoor, dan is het toch als een paal boven water dat hij in elk geval 1 keer gelogen heeft? :D Toen of nu.
Volgens mij gaat het er meer over dat zijn verklaring niet strookt met verklaringen van anderen.
pi_132066055
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:05 schreef schizovreemd het volgende:

OM is op oorlogspad.
Hoezo, als hij toen het een zei, en nu het ander, dingen heeft weggelaten zoals ik het lees, dan heeft dat toch niet met het goed onderzoeken van de verklaring te maken.
Ze hebben de verklaring zo goed onderzocht, dat ze nu direct horen dat er tegenstrijdigheden inzitten en daarom is hij aangehouden
pi_132066113
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er meer over dat zijn verklaring niet strookt met verklaringen van anderen.
Met zijn eigen verklaring, nogmaals:
quote:
Zijn broer Badr heeft volgens Yassine niets gedaan. Een vriend van Yassine zou Van den Berg wel hebben geslagen, dat heeft hij nog niet eerder verklaard. Badr Hari heeft verklaard dat het na de twee klappen van Yassine "los ging". Dat kan Yassine zich niet herinneren, zegt hij tegen de rechter.
Meineed
Ook dat Yassine als eerste sloeg en dat Badr niet geslagen heeft, staat niet in Yassine's verklaring van het politieverhoor. De officier van justitie vroeg daarop de rechtbank een akte van meineed op te maken.
Volgens het OM heeft Yassine meineed gepleegd, omdat hij nu verklaart dat Badr niet heeft geslagen. Het OM denkt niet alleen dat Badr wél heeft geslagen, maar ook dat hij dat als eerste heeft gedaan.
De rechtbank bepaalde na kort beraad dat het geen akte van meineed wilde opmaken, maar het OM besloot Yassine toch aan te houden. De maximale celstraf voor meineed is zes jaar gevangenisstraf.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:21:57 #158
388969 barca1971
Happy go lucky
pi_132066123
Ik heb ook begrepen dat hij eerder iets anders heeft verklaard dan wat hij vandaag heeft gezegd, dat strookte niet met elkaar, ze geloofden hem dus niet meer
pi_132066127
Als we het hier al niet volgen, hoe zal het dan bij Estelle gaan? Die zit nu echt met de Dikke van Dale aan de witte keukentafel hoor..
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:23:53 #160
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132066178
Zoals ik het lees strookt zijn verklaring dus niet met de verklaringen van anderen, dit is wat Ficq erover zei...

quote:
Ficq neemt het woord: 'Het is niet raar dat diverse getuigenverklaringen niet met elkaar overeenkomen. Komt in elke zaak voor.
'Het is aan de rechtbank om te onderzoeken wat wel of niet klopt',
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:24:41 #161
388969 barca1971
Happy go lucky
pi_132066211
lol, idd, met Leco die nog iets van haar hoofd probeert te maken voor als Badr straks weer 'thuis' komt en Evert die zit te bedenken hoe hij dit allemaal zo positief mogelijk naar buiten kan brengen voor zijn beste vrienden Badr en Estelle...Ik voel weer een verhaal over liefde en dingen overwinnen opkomen ;)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:25:53 #162
388969 barca1971
Happy go lucky
pi_132066248
Het gaat ook niet over anderen, zijn eigen verhalen kloppen niet met elkaar...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:26:01 #163
163650 Greys
pi_132066252
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Daar kunnen ze je nooit zomaar op pakken voor meineed, want dan kan het net zo goed zijn dat de anderen liegen :P Dus er is vast iets anders aan de hand, dat hij nu iets heel anders zegt dan eerder.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:27:23 #164
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132066303
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:21 schreef kvd het volgende:

[..]

Met zijn eigen verklaring, nogmaals:

[..]

Waar komt dat vandaan want volgens mij klopt er iets niet, zijn broer was zelf naar de politie gegaan met een ontlastende verklaring voor Badr, maar daar zou hij dus hebben verklaard dat Badr wel geslagen heeft?
pi_132066321
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:23 schreef schizovreemd het volgende:
Zoals ik het lees strookt zijn verklaring dus niet met de verklaringen van anderen, dit is wat Ficq erover zei...

[..]

Zijn eerste/toenmalige en zijn huidige verklaring. En dat kan inderdaad vaker voorkomen (omdat men zich dingen kan gaan herinneren, of kijk naar Estelle die meerdere verschillende verklaringen heeft afgelegd)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:28:19 #166
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132066329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar kunnen ze je nooit zomaar op pakken voor meineed, want dan kan het net zo goed zijn dat de anderen liegen :P Dus er is vast iets anders aan de hand, dat hij nu iets heel anders zegt dan eerder.
Daar heb je wel een punt.
pi_132066348
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:27 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Waar komt dat vandaan want volgens mij klopt er iets niet, zijn broer was zelf naar de politie gegaan met een ontlastende verklaring voor Badr, maar daar zou hij dus hebben verklaard dat Badr wel geslagen heeft?
Daarvoor moet je daar wezen ;) ik ben er niet bij

(en ga me nu ook even bezig houden met het grijze weer hier...)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:30:58 #168
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132066427
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:28 schreef kvd het volgende:

[..]

Zijn eerste/toenmalige en zijn huidige verklaring. En dat kan inderdaad vaker voorkomen (omdat men zich dingen kan gaan herinneren, of kijk naar Estelle die meerdere verschillende verklaringen heeft afgelegd)
Ja idd bij diverse verklaringen ging ik er vanuit dat het van diverse mensen zou afkomen :@
Ik wist niet dat hij vanmorgen ook nog bij de rechter had verklaard.
pi_132066493
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:30 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Ja idd bij diverse verklaringen ging ik er vanuit dat het van diverse mensen zou afkomen :@
Ik wist niet dat hij vanmorgen ook nog bij de rechter had verklaard.
En je zei dat je helemaal bij was :@

Goed, ik ga mezelf nu echt even uitlaten (juist als het inhoudelijk daar interessant gaat worden), ik zal straks dezelfde 'fout' wel als jou gaan maken (niet bijzijn en denken van wel hahaha)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:37:34 #170
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132066659
Ik heb verschillende twitters gelezen met rechtbankverslagen, maar ik kom nergens tegen dat zijn broer zegt dat Badr ook geslagen heeft, mis ik iets?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:40:25 #171
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132066772
We zijn weer begonnen, saskia zit te slapen }:|
pi_132066812
nee hoor

quote:
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 53s Ook zei #BadrHari tegen dochter Estelle: "Soms gebeuren er dingen en komen er bepaalde reacties, emoties los."
Ja hoor, ga het nog even goedpraten tegen dat meisje.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:42:12 #173
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132066843
quote:
'Maar mama legt het straks wel uit. Soms gebeuren er dingen, die je niet voorziet. Maar niemand komt aan mijn meisje'
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:42:45 #174
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132066858
Hij werd dus al tijdens sensation getapt.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:43:37 #175
388969 barca1971
Happy go lucky
pi_132066882
Pedagogisch hééél verantwoord... straks komt Ruud weer op de proppen dat hij niet wil dat zijn kinderen op deze manier worden opgevoed
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:43:45 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132066888
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:42 schreef schizovreemd het volgende:
Hij werd dus al tijdens sensation getapt.
Hij stond in mei toch al onder toezicht van het ABC-team?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132066899
lekker je stiefdochter opvoeden met het idee dat geweld geoorloofd is.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:48:56 #178
401209 Paule33
Grasp all,lose all
pi_132067082
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:27 schreef schizovreemd het volgende:

[..]

Ouvrir
Mark Schrader ‏@markschrader 3 h
Politie was te druk, naar huis gestuurd. Paar maanden later pas weer opgeroepen. Toen werd broertje ook aangehouden #badrhari
Ouvrir Répondre Retweeter Favori Plus
Mark Schr

Een paar maanden geleden toen werd yassine ook aangehouden..
de rechter wil ook Yassine niet aangehouden,maar de OM wil het, dat is een recht ,dat is legitiem.
Maar Yassine blijft in de cel een dag.. morgen zal hij vrij of wegens de weekend,maandag vrij zijn.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:50:18 #179
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132067131
Die rechters hebben soms wel humor :P

quote:
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 39s
Politie haalde kleding op die #BadrHari tijdens Sensation White zou hebben gedragen. Rechter:"Kleren waren iig wit."
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:51:35 #180
388969 barca1971
Happy go lucky
pi_132067169
Ook wel heel holbewonerig..iemand kwam aan mijn meisje en dat maakte me héél boos...
Volgens mij leren we hier kinderen op de kleuterschool al dat soort driften te onderdrukken

Dat zal Estelle wel heel sexy hebben gevonden na jarenlang genegeerd te zijn door Ruud
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:54:27 #181
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132067253
quote:
Mark Schrader ‏@markschrader 2m
Everink zoende in skybox met een vriendin, Saskia. Dat zou verkeerd gevallen zijn bij de huurder van skybox, Maarten Steenbakkers #badrhari
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:56:50 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132067333
De huurder van die box was toch Peter Steenbakkers?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:59:17 #183
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132067423
Oppakken voor mijneed :P
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:00:43 #184
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132067480
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:48 schreef Paule33 het volgende:

[..]

Ouvrir
Mark Schrader ‏@markschrader 3 h
Politie was te druk, naar huis gestuurd. Paar maanden later pas weer opgeroepen. Toen werd broertje ook aangehouden #badrhari
Ouvrir Répondre Retweeter Favori Plus
Mark Schr

Een paar maanden geleden toen werd yassine ook aangehouden..
de rechter wil ook Yassine niet aangehouden,maar de OM wil het, dat is een recht ,dat is legitiem.
Maar Yassine blijft in de cel een dag.. morgen zal hij vrij of wegens de weekend,maandag vrij zijn.
Ja dat bedoel ik met niet goed onderzocht eerst werd hij naar huis gestuurd en later zouden ze het afdoen als broederliefde...
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:02:32 #185
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132067545
Nu word het spannend.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:03:21 #186
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132067572
quote:
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 30s
Op die manier worden gaten in geheugen ingevuld. #BadrHari
Openen
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 1m
Beïnvloeding is onvermijdelijk, zegt Van Koppen. "Mensen praten met elkaar, lezen kranten, piekeren." #BadrHari
Openen
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 3m
Rechtbank vroeg rechtspsycholoog of uit taps blijkt dat Everink zijn herinneringen achteraf reconstrueert. #BadrHari
pi_132067690
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:22 schreef letmehearyouscream het volgende:
Als we het hier al niet volgen, hoe zal het dan bij Estelle gaan? Die zit nu echt met de Dikke van Dale aan de witte keukentafel hoor..
Proest _O-
Spoilers!
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:09:28 #188
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132067773
quote:
Mark Schrader ‏@markschrader 1m
Volgens Van Koppen is er sprake van collaborative storytelling. 'Er is een incompleet verhaal, dat wordt aangevuld door andere verhalen'
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:15:47 #189
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132067989
Badr valt in slaap.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:27:03 #190
388969 barca1971
Happy go lucky
pi_132068374
Slimme zet van Stellemans om het zo te verwoorden
pi_132068416
quote:
BadrHari zat iig niet naast haar ttv tumult rond Koen Everink. Estelle zag hem naar de bar lopen. "Dacht dat hij drankje ging halen."
een kopstoot zeker :')
En ze kan zich de gebeurtenissen niet meer goed herinneren. Selectief geheugen, die meid.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:32:05 #192
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_132068546
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

En ze kan zich de gebeurtenissen niet meer goed herinneren. Selectief geheugen, die meid.
Of last van een leeg hoofd. :')
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:34:25 #193
388969 barca1971
Happy go lucky
pi_132068622
Van meet af aan was duidelijk dat zij Badr er niet bij wilde lappen gezien de grote liefde die ze voor hem voelde, wat is er dan makkelijker om de media ( waar ze zich als slachtoffer van zien) in te zetten op een moment dat het wél uitkomt, zodat je kunt doen alsof je niet weet wat je gezien hebt nou echt was of dat je dat bent gaan geloven door de media verhalen..
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:38:46 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132068757
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat de berichtgeving bij slachtoffers gaten in het geheugen opvult, terwijl ze bij Estelle juist ontstaan....
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:39:04 #195
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132068764
quote:
Dat hij in een broodjeszaak zat was niet de reden, zegt rechtbank. "U mocht ook naar MacDonalds en de afhaalchinees.
HO-RE-CAAAA :P
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:42:00 #196
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132068859
quote:
Rechter wil iets corrigeren mbt schorsingsvoorw. : 'wij weten dat u geen lak hebt aan ons. Dat werd toen wel zo naar buiten gebracht'
Rechtbank haat niet *;
pi_132068862
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Toch bijzonder dat de berichtgeving bij slachtoffers gaten in het geheugen opvult, terwijl ze bij Estelle juist ontstaan....
Is dat zo?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:43:04 #198
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132068894
quote:
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 2m
Volgens rechtbank is eenieder met een rol in strafproces een getuige. Dat kon #BadrHari niet weten, trekt rechtbank boetekleed aan.
Openen
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 3m
De overtreding zat 'm in het verbod om te praten met getuigen. Maar hij wist niet dat een getuige niet altijd ooggetuige is
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:43:57 #199
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132068926
Die rechters houden hun humor :D

#BadrHari zit ongemakkelijk. Last van zijn rug, zegt hij. Rechtbank: "Gevaarlijke sport."
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:54:41 #200
383073 schizovreemd
Daar gaan we weer.
pi_132069251
Rechter stelt vraagt aan Ferhat Y. Over zijn verklaring. Hij weet zich amper iets te herinneren wat hij destijds heeft verklaard

Kuch O-) ;)

BadrHari verlaat even de zaal. Onbedaarlijke hoestbui. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')