quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman 2m Advocate Ficq van #BadrHari breekt in. Hoorde Yassin ook zeggen dat hij niet alleen sloeg uit intuïtie, maar ook uit liefde.
Nee, niet als het OM meent dat hij gelogen heeft, het niet gedaan heeft en hem daarom voor meineed wil pakken. Je kan niet geloofwaardig allebei doen...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:00 schreef kvd het volgende:
Wat ik mij nu afvraag...Yassin zegt dus dat hij een clubeigenaar heeft geslagen, niet Badr (neem aan dat het om v/d Berg gaat dan). Wordt hij dan tzt aangesproken/berecht/gestraft voor die actie? Mag toch aannemen van wel...
Dan had ze ze maar niet zo'n moeilijke jeugd moeten gevenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:02 schreef letmehearyouscream het volgende:
Moedertje Hari kan trots zijn op haar pareltjes
Maar hij geeft nu (en dat deed hij al eerder) toe dat hij geslagen heeft. Badr waort daarvan beschuldigd. Als nu bewezen wordt dat Bard het niet heeft gedaan, maar dat het inderdaad Yassine was, dan kan Yassine daar niet voor worden gestraft?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, niet als het OM meent dat hij gelogen heeft, het niet gedaan heeft en hem daarom voor meineed wil pakken. Je kan niet geloofwaardig allebei doen...
[..]
Dan had ze ze maar niet zo'n moeilijke jeugd moeten geven
En het erge is dat we nog niks weten. Want wat is nou wel waar en waar biedt hij nou zijn verontschuldigen voor aan? Ik wil feiten, verdomme, geen gezeik over wc-brillen, haperende apparatuur en moielijke jeugd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:17 schreef kvd het volgende:
Als dit zo doorgaat, dan hebben ze wel wat extra uitloopdagen nodig...zaak is net geschorst, begint weer, binnen 5 minuten gaat rechtbank weer in beraad....zo schiet dat niet op
Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ookquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:20 schreef kvd het volgende:
[..]
Maar hij geeft nu (en dat deed hij al eerder) toe dat hij geslagen heeft. Badr waort daarvan beschuldigd. Als nu bewezen wordt dat Bard het niet heeft gedaan, maar dat het inderdaad Yassine was, dan kan Yassine daar niet voor worden gestraft?
(en dan hebben we het nog niet over de mogelijke meineed die hij nu wellicht aan het plegen is volgens het OM, want dat gaat niet over het feit of Yassine wel of niet geslagen heeft maar over iets anders)
Ik dacht dat die meineed of met die vriend te maken had die ook geslagen zou hebben waar de rechtbank nog niks van wist (wat Badr wel zou hebben gezegd tijdens verhoren en de vriend waar het over gaat juist natuurlijk weer ontkent) of over waarom hij zou hebben geslagen. Maar het is een beetje vaag...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ook
Dat ligt niet aan jouquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ligt het aan mij of komt deze rechtzaak heel rommelig en chatiosch over?
De reden:quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ook
Bronquote:-knip-
Zijn broer Badr heeft volgens Yassine niets gedaan. Een vriend van Yassine zou Van den Berg wel hebben geslagen, dat heeft hij nog niet eerder verklaard. Badr Hari heeft verklaard dat het na de twee klappen van Yassine "los ging". Dat kan Yassine zich niet herinneren, zegt hij tegen de rechter.
Meineed
Ook dat Yassine als eerste sloeg en dat Badr niet geslagen heeft, staat niet in Yassine's verklaring van het politieverhoor. De officier van justitie vroeg daarop de rechtbank een akte van meineed op te maken.
Volgens het OM heeft Yassine meineed gepleegd, omdat hij nu verklaart dat Badr niet heeft geslagen. Het OM denkt niet alleen dat Badr wél heeft geslagen, maar ook dat hij dat als eerste heeft gedaan.
De rechtbank bepaalde na kort beraad dat het geen akte van meineed wilde opmaken, maar het OM besloot Yassine toch aan te houden. Er wordt een aparte zaak van gemaakt. De maximale celstraf voor meineed is zes jaar gevangenisstraf.
Badr Hari's advocaat Bénédicte Ficq zei de redenering van het OM "in het geheel niet te snappen". Volgens haar wordt iedere strafzaak 'bevolkt' door getuigenverklaringen die niet altijd overeen komen. "Het is aan de rechter om te bepalen wat betrouwbaar is en wat niet." Ze stelt dat zij en haar cliënt niet met 'die jongen' hebben overlegd.
-knip-
Als Yassine verklaart dat hij degene is die in de Air geslagen heeft, terwijl het OM er van overtuigd is dat Badr dat gedaan heeft, dan liegt Yassine dus.... Volgens het OM.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:14 schreef letmehearyouscream het volgende:
Waar, wanneer en waarover is die meineed nou gepleegd?
ja, daar ligt mijn verwarring, omdat je inderdaad tijdens verhoren bij RC ook onder ede kunt staan...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Yassine verklaart dat hij degene is die in de Air geslagen heeft, terwijl het OM er van overtuigd is dat Badr dat gedaan heeft, dan liegt Yassine dus.... Volgens het OM.
Maar het zou ook nog kunnen dat datgene wat in de rechtszaal verklaard wordt niet overeenkomt met datgene wat diezelfde personen bij de politie of RC verklaard hebben.
Volgens mij las ik dat zijn verklaring hier nu voor de rechter niet overeen komt met wat hij eerder bij het politieverhoor heeft verklaard. Dan heb je in ieder geval 1 keer gelogenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Yassine verklaart dat hij degene is die in de Air geslagen heeft, terwijl het OM er van overtuigd is dat Badr dat gedaan heeft, dan liegt Yassine dus.... Volgens het OM.
Maar het zou ook nog kunnen dat datgene wat in de rechtszaal verklaard wordt niet overeenkomt met datgene wat diezelfde personen bij de politie of RC verklaard hebben.
Dat kan 'ie pas zeggen als hij weet wat de rechtbank bewezen acht denk ik. Alles wat niet bewezen kan worden heeft 'ie vast ook niet gedaanquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:45 schreef Smallish het volgende:
Ik vind het onuitstaanbaar dat het volslagen onduidelijk is waar Hari nou excuses voor aan heeft geboden. Ja, voor dat waarvoor hij vindt dat hij wel moet 'bloeden'. Maar wat is dat in zijn optiek dan??
Voor datgene wat hij gedaan heeft, en volgens eigen zeggen is dat niet veel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:45 schreef Smallish het volgende:
Ik vind het onuitstaanbaar dat het volslagen onduidelijk is waar Hari nou excuses voor aan heeft geboden. Ja, voor dat waarvoor hij vindt dat hij wel moet 'bloeden'. Maar wat is dat in zijn optiek dan??
precies, als hij onschuldig wordt bevonden in de zaak Everink, zegt ie vast sorry omdat zijn afdroogkwaliteiten te wensen overlieten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:46 schreef piglet het volgende:
[..]
Dat kan 'ie pas zeggen als hij weet wat de rechtbank bewezen acht denk ik. Alles wat niet bewezen kan worden heeft 'ie vast ook niet gedaan
Of Yassine voor meineed en Badr voor geweldsdelict(en) samen in de bak.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Haha, dat zou me toch een faal zijn van ons rechtssysteem, Badr Hari op vrije voeten en zijn broer een paar jaar de bak in wegens meineed![]()
Ik acht het niet eens onmogelijk, welkom in Nederland
Doe dat lopende glijmiddel Evert dan ook maar erbij.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:48 schreef kvd het volgende:
[..]
Of Yassine voor meineed en Badr voor geweldsdelict(en) samen in de bak.
En dan Ferhat erbij want die blijkt dan toch gemept en dus meineed gepleegd. En die vriend die Yassine nu heeft genoemd en die heeft gezegd niks te hebben gedaan, schijnt dan wel dingen te hebben gedaan en heeft dus gelogen tegen de pliessie, dus ook fijn in de bak. En Steenbakkers omdat hij ook een valse verklaring heeft afgelegd. En doe Stel dan ook maar, want die was in het begin ook niet helemaal eerlijk...
En dan wordt de zaak nietig verklaard (?, zo heet dat toch?) door het lekken van het rapport.
oh, en allemaal verzonnen door mij hoor, ik heb nog niemand schuldig verklaard ofzo, voordat daar weer gezeik over komt
Nee, hij heeft excuses aangeboden aan de mensen die hij wat heeft aangedaan, maar wil niet bloeden voor de dingen die hij NIET heeft gedaan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:45 schreef Smallish het volgende:
quote:Bij aanvang van de zaak heeft Badr Hari nogmaals zijn excuses aangeboden aan de mensen die hij iets heeft aangedaan. "Ik heb enorm spijt", verklaarde hij.
Hari zei bij aanvang van de zaak dat hij wel zijn verantwoordelijkheid wil nemen, maar zich net als een dag eerder toch beroept op zijn zwijgrecht. "Ik wil niet bloeden voor iets dat ik niet heb gedaan."
Ik denk dat er in de meest ernstige situatieschets veel meer mensen bij kunnen. Maar alles zal wel met een sisser aflopen. En dat alleen de 'lekkers' straf zullen krijgen (als ze de lek tenminste kunnen ontdekken...)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:49 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Doe dat lopende glijmiddel Evert dan ook maar erbij.
Er is volgens mij geen reden waarom de hele zaak niet door zou gaan omdat er een rapport gelekt is. Een verdachte komt niet zomaar op vrije voeten bij een vormfout.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:00 schreef kvd het volgende:
Maar weer even een vraag....
Stel, de zaak gaat niet door door het lekken van het dossier, gaat het onderzoek naar de meineed van Yassine dan wel gewoon verder? Of zijn dan alle verklaringen niet meer geldig? En kan Yassine dan eventueel wel vervolgd worden voor de klappen die hij zegt uitgedeeld te hebben, of geldt die bekentenis dan ook niet meer?
(en een hele domme vraag, maar dat gelekte dossier, was dat alleen de sensationzaak, of ging dat ook over de andere aanklachten? De hype ligt steeds op de sensationzaak, reporter/brandpunt gingen ook daarover, kan me dus niet herinneren of de andere zaken ook in dat dossier staan. Want als er alleen in dat dossier gesproken werd over de mishandeling van Koen, en de zaak zou door het lekken niet doorgaan, dan blijven de andere beschuldigingen en eventuele veroordelingen (van wie dan ook) nog wel staan)
Daar heb je inderdaad gelijk in, want het lekken van het dossier (als vast komt te staan dat het OM of de politie heeft gedaan) is/kan een vormverzuim zijn in de zin van art. 359a Sv. Volgens lid 1 van dat artikel kan dit een aantal dingen betekenen:quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:04 schreef letmehearyouscream het volgende:
Strafeis komt pas als het onderzoek naar het lekken van het dossier is afgerondIk kan me niet aan de indruk onttrekken dat advocaten gewoon juichen als blijkt dat er zulke fouten zijn gemaakt..
Kan wel....(zeg niet dat het niet vaak gebeurd, maar de mogelijkheid is er wel. En met de mediahype die er is, zou het me eigenlijk niks verbazen...al hoop ik dat degene die gestraft moet worden, ook gestraft wordt, wie het dan ook is...)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er is volgens mij geen reden waarom de hele zaak niet door zou gaan omdat er een rapport gelekt is. Een verdachte komt niet zomaar op vrije voeten bij een vormfout.
quote:Een vormfout is een term uit de rechtspraak die duidt op een gemaakte fout in de procedure, volgens art. 359a Sv. Een advocaat of de verdachte zelf kan de rechter vragen het Openbaar Ministerie niet-ontvankelijk te laten verklaren op grond van deze fout. Als de rechter hier in meegaat, gaat de verdachte vrijuit. De rechter verzoeken om niet-ontvankelijkheid van het OM is echter kansloos, aangezien niet-ontvankelijkheid alleen aangenomen wordt indien er essentiële procedurevoorschriften veronachtzaamd zijn, waardoor van een eerlijk proces geen sprake meer kan zijn. Dit vloeit voort uit het Afvoerpijp-arrest.
Als een vormfout niet nadelig was voor de verdachte, zal een rechter hier geen gevolgen aan verbinden. Een vormfout die enigszins nadelig is geweest voor de verdachte kan tot strafvermindering leiden. Wanneer de vormfout echter zo ernstig is dat de verdachte wezenlijk in de verdediging is geschaad, kan het Openbaar Ministerie 'niet-ontvankelijk' worden verklaard. De zaak wordt dan niet verder behandeld en de verdachte gaat vrijuit, maar dit komt weinig voor.
Het kan wel inderdaad. Wanneer het lekken van het dossier nadelig blijkt voor Hari maar ik zie niet helemaal hoe dat zo is. Misschien dat de mediahype ietsje groter is geworden maar dat is marginaal aangezien de hype al enorm was. Maar we zullen zien, interessant is het in ieder geval wel.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Kan wel....(zeg niet dat het niet vaak gebeurd, maar de mogelijkheid is er wel. En met de mediahype die er is, zou het me eigenlijk niks verbazen...al hoop ik dat degene die gestraft moet worden, ook gestraft wordt, wie het dan ook is...)
[..]
Ja, het zouden twee aparte zaken moeten zijn. Het lekken is zeer kwalijk en moet zeker bestraft worden, maar het zou verder geen invloed moeten hebben op de strafeis.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het kan wel inderdaad. Wanneer het lekken van het dossier nadelig blijkt voor Hari maar ik zie niet helemaal hoe dat zo is. Misschien dat de mediahype ietsje groter is geworden maar dat is marginaal aangezien de hype al enorm was. Maar we zullen zien, interessant is het in ieder geval wel.
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:21 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja, het zouden twee aparte zaken moeten zijn. Het lekken is zeer kwalijk en moet zeker gestraft worden, maar het zou verder geen invloed moeten hebben op de strafeis.
Precies.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:21 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
Ja, het zouden twee aparte zaken moeten zijn. Het lekken is zeer kwalijk en moet zeker gestraft worden, maar het zou verder geen invloed moeten hebben op de strafeis.
Kortom, zelfs als je een seriemoordenaar ofzo zou zijn hoef je maar te zorgen dat er iemand je dossier lekt en niemand heeft meer recht om jou te vervolgen?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:22 schreef tong80 het volgende:
De rijksrecherche onderzoekt of het dossier is gelekt door politie of justitie. Als dat zou blijken, zou dit gevolgen kunnen hebben voor de zaak. Ficq zou in dat geval kunnen betogen dat het OM daarmee het recht op vervolging heeft verspeeld.
Misschien is hier wel sprake van het stereotype Marokkaans gezin met ontspoorde zoons; de jongens zijn prinsen en de ouders hebben eigenlijk geen idee wat zij uitspoken. Heb Hari's zus eens ontmoet en zij kwam over als een keurige, onberispelijke jongedame.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:34 schreef barca1971 het volgende:
Ik snap niet dat hij het erg vind voor zij n moeder??? Moet je daar niet aan denken vóórdat je je als een crimineel gedraagt? Hoor je het niet uberhaupt niet zover te laten komen dat je je moeder verdriet doet?
Misschien had ze haar kinderen wat beter moeten opvoeden tot fatsoenlijke mensen ..
Het is ook alleen erg omdat ze zich voor de rechtbank moeten verantwoorden, niet om wat ze gedaan hebben.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:34 schreef barca1971 het volgende:
Ik snap niet dat hij het erg vind voor zij n moeder??? Moet je daar niet aan denken vóórdat je je als een crimineel gedraagt? Hoor je het niet uberhaupt niet zover te laten komen dat je je moeder verdriet doet?
Misschien had ze haar kinderen wat beter moeten opvoeden tot fatsoenlijke mensen ..
En er is altijd wel iemand gevoelig voor omkoping.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Kortom, zelfs als je een seriemoordenaar ofzo zou zijn hoef je maar te zorgen dat er iemand je dossier lekt en niemand heeft meer recht om jou te vervolgen?
Maar als hij nu iets heel anders verklaart dan in een eerder verhoor, dan is het toch als een paal boven water dat hij in elk geval 1 keer gelogen heeft?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:05 schreef schizovreemd het volgende:
Ja ik ben weer helemaal bij mensen
Beetje vaag dat ze zijn broer aanhouden voor meineed terwijl ze zijn verklaring niet eens goed onderzocht hebben maar al gelijk afdeden als broederliefde.
OM is op oorlogspad.
quote:Abdelkader Benali @abdelkabenali 4u
T regent, ochtend is grijs en de eenden laten zich niet zien. Ideaal rechtbankweer. pic.twitter.com/laaAuSQ9sL
Volgens mij gaat het er meer over dat zijn verklaring niet strookt met verklaringen van anderen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:09 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar als hij nu iets heel anders verklaart dan in een eerder verhoor, dan is het toch als een paal boven water dat hij in elk geval 1 keer gelogen heeft?Toen of nu.
Hoezo, als hij toen het een zei, en nu het ander, dingen heeft weggelaten zoals ik het lees, dan heeft dat toch niet met het goed onderzoeken van de verklaring te maken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:05 schreef schizovreemd het volgende:
Ja ik ben weer helemaal bij mensen
Beetje vaag dat ze zijn broer aanhouden voor meineed terwijl ze zijn verklaring niet eens goed onderzocht hebben maar al gelijk afdeden als broederliefde.
OM is op oorlogspad.
Met zijn eigen verklaring, nogmaals:quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er meer over dat zijn verklaring niet strookt met verklaringen van anderen.
quote:Zijn broer Badr heeft volgens Yassine niets gedaan. Een vriend van Yassine zou Van den Berg wel hebben geslagen, dat heeft hij nog niet eerder verklaard. Badr Hari heeft verklaard dat het na de twee klappen van Yassine "los ging". Dat kan Yassine zich niet herinneren, zegt hij tegen de rechter.
Meineed
Ook dat Yassine als eerste sloeg en dat Badr niet geslagen heeft, staat niet in Yassine's verklaring van het politieverhoor. De officier van justitie vroeg daarop de rechtbank een akte van meineed op te maken.
Volgens het OM heeft Yassine meineed gepleegd, omdat hij nu verklaart dat Badr niet heeft geslagen. Het OM denkt niet alleen dat Badr wél heeft geslagen, maar ook dat hij dat als eerste heeft gedaan.
De rechtbank bepaalde na kort beraad dat het geen akte van meineed wilde opmaken, maar het OM besloot Yassine toch aan te houden. De maximale celstraf voor meineed is zes jaar gevangenisstraf.
quote:Ficq neemt het woord: 'Het is niet raar dat diverse getuigenverklaringen niet met elkaar overeenkomen. Komt in elke zaak voor.
'Het is aan de rechtbank om te onderzoeken wat wel of niet klopt',
Daar kunnen ze je nooit zomaar op pakken voor meineed, want dan kan het net zo goed zijn dat de anderen liegenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er meer over dat zijn verklaring niet strookt met verklaringen van anderen.
Waar komt dat vandaan want volgens mij klopt er iets niet, zijn broer was zelf naar de politie gegaan met een ontlastende verklaring voor Badr, maar daar zou hij dus hebben verklaard dat Badr wel geslagen heeft?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:21 schreef kvd het volgende:
[..]
Met zijn eigen verklaring, nogmaals:
[..]
Zijn eerste/toenmalige en zijn huidige verklaring. En dat kan inderdaad vaker voorkomen (omdat men zich dingen kan gaan herinneren, of kijk naar Estelle die meerdere verschillende verklaringen heeft afgelegd)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:23 schreef schizovreemd het volgende:
Zoals ik het lees strookt zijn verklaring dus niet met de verklaringen van anderen, dit is wat Ficq erover zei...
[..]
Daar heb je wel een punt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar kunnen ze je nooit zomaar op pakken voor meineed, want dan kan het net zo goed zijn dat de anderen liegenDus er is vast iets anders aan de hand, dat hij nu iets heel anders zegt dan eerder.
Daarvoor moet je daar wezenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:27 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Waar komt dat vandaan want volgens mij klopt er iets niet, zijn broer was zelf naar de politie gegaan met een ontlastende verklaring voor Badr, maar daar zou hij dus hebben verklaard dat Badr wel geslagen heeft?
Ja idd bij diverse verklaringen ging ik er vanuit dat het van diverse mensen zou afkomenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:28 schreef kvd het volgende:
[..]
Zijn eerste/toenmalige en zijn huidige verklaring. En dat kan inderdaad vaker voorkomen (omdat men zich dingen kan gaan herinneren, of kijk naar Estelle die meerdere verschillende verklaringen heeft afgelegd)
En je zei dat je helemaal bij wasquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:30 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Ja idd bij diverse verklaringen ging ik er vanuit dat het van diverse mensen zou afkomen![]()
Ik wist niet dat hij vanmorgen ook nog bij de rechter had verklaard.
Ja hoor, ga het nog even goedpraten tegen dat meisje.quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman 53s Ook zei #BadrHari tegen dochter Estelle: "Soms gebeuren er dingen en komen er bepaalde reacties, emoties los."
quote:'Maar mama legt het straks wel uit. Soms gebeuren er dingen, die je niet voorziet. Maar niemand komt aan mijn meisje'
Hij stond in mei toch al onder toezicht van het ABC-team?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:42 schreef schizovreemd het volgende:
Hij werd dus al tijdens sensation getapt.
Ouvrirquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:27 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Waar komt dat vandaan want volgens mij klopt er iets niet, zijn broer was zelf naar de politie gegaan met een ontlastende verklaring voor Badr, maar daar zou hij dus hebben verklaard dat Badr wel geslagen heeft?
quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman 39s
Politie haalde kleding op die #BadrHari tijdens Sensation White zou hebben gedragen. Rechter:"Kleren waren iig wit."
quote:Mark Schrader @markschrader 2m
Everink zoende in skybox met een vriendin, Saskia. Dat zou verkeerd gevallen zijn bij de huurder van skybox, Maarten Steenbakkers #badrhari
Ja dat bedoel ik met niet goed onderzocht eerst werd hij naar huis gestuurd en later zouden ze het afdoen als broederliefde...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:48 schreef Paule33 het volgende:
[..]
Ouvrir
Mark Schrader @markschrader 3 h
Politie was te druk, naar huis gestuurd. Paar maanden later pas weer opgeroepen. Toen werd broertje ook aangehouden #badrhari
Ouvrir Répondre Retweeter Favori Plus
Mark Schr
Een paar maanden geleden toen werd yassine ook aangehouden..
de rechter wil ook Yassine niet aangehouden,maar de OM wil het, dat is een recht ,dat is legitiem.
Maar Yassine blijft in de cel een dag.. morgen zal hij vrij of wegens de weekend,maandag vrij zijn.
quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman 30s
Op die manier worden gaten in geheugen ingevuld. #BadrHari
Openen
Saskia Belleman @SaskiaBelleman 1m
Beïnvloeding is onvermijdelijk, zegt Van Koppen. "Mensen praten met elkaar, lezen kranten, piekeren." #BadrHari
Openen
Saskia Belleman @SaskiaBelleman 3m
Rechtbank vroeg rechtspsycholoog of uit taps blijkt dat Everink zijn herinneringen achteraf reconstrueert. #BadrHari
Proestquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:22 schreef letmehearyouscream het volgende:
Als we het hier al niet volgen, hoe zal het dan bij Estelle gaan? Die zit nu echt met de Dikke van Dale aan de witte keukentafel hoor..
quote:Mark Schrader @markschrader 1m
Volgens Van Koppen is er sprake van collaborative storytelling. 'Er is een incompleet verhaal, dat wordt aangevuld door andere verhalen'
een kopstoot zekerquote:BadrHari zat iig niet naast haar ttv tumult rond Koen Everink. Estelle zag hem naar de bar lopen. "Dacht dat hij drankje ging halen."
Of last van een leeg hoofd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
een kopstoot zeker![]()
En ze kan zich de gebeurtenissen niet meer goed herinneren. Selectief geheugen, die meid.
Toch bijzonder dat de berichtgeving bij slachtoffers gaten in het geheugen opvult, terwijl ze bij Estelle juist ontstaan....quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:28 schreef letmehearyouscream het volgende:
[..]
een kopstoot zeker![]()
En ze kan zich de gebeurtenissen niet meer goed herinneren. Selectief geheugen, die meid.
HO-RE-CAAAAquote:Dat hij in een broodjeszaak zat was niet de reden, zegt rechtbank. "U mocht ook naar MacDonalds en de afhaalchinees.
Rechtbank haat nietquote:Rechter wil iets corrigeren mbt schorsingsvoorw. : 'wij weten dat u geen lak hebt aan ons. Dat werd toen wel zo naar buiten gebracht'
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat de berichtgeving bij slachtoffers gaten in het geheugen opvult, terwijl ze bij Estelle juist ontstaan....
quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman 2m
Volgens rechtbank is eenieder met een rol in strafproces een getuige. Dat kon #BadrHari niet weten, trekt rechtbank boetekleed aan.
Openen
Saskia Belleman @SaskiaBelleman 3m
De overtreding zat 'm in het verbod om te praten met getuigen. Maar hij wist niet dat een getuige niet altijd ooggetuige is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |