quote:Saskia Belleman @SaskiaBelleman 2m Advocate Ficq van #BadrHari breekt in. Hoorde Yassin ook zeggen dat hij niet alleen sloeg uit intuïtie, maar ook uit liefde.
Nee, niet als het OM meent dat hij gelogen heeft, het niet gedaan heeft en hem daarom voor meineed wil pakken. Je kan niet geloofwaardig allebei doen...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:00 schreef kvd het volgende:
Wat ik mij nu afvraag...Yassin zegt dus dat hij een clubeigenaar heeft geslagen, niet Badr (neem aan dat het om v/d Berg gaat dan). Wordt hij dan tzt aangesproken/berecht/gestraft voor die actie? Mag toch aannemen van wel...
Dan had ze ze maar niet zo'n moeilijke jeugd moeten gevenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:02 schreef letmehearyouscream het volgende:
Moedertje Hari kan trots zijn op haar pareltjes
Maar hij geeft nu (en dat deed hij al eerder) toe dat hij geslagen heeft. Badr waort daarvan beschuldigd. Als nu bewezen wordt dat Bard het niet heeft gedaan, maar dat het inderdaad Yassine was, dan kan Yassine daar niet voor worden gestraft?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, niet als het OM meent dat hij gelogen heeft, het niet gedaan heeft en hem daarom voor meineed wil pakken. Je kan niet geloofwaardig allebei doen...
[..]
Dan had ze ze maar niet zo'n moeilijke jeugd moeten geven
En het erge is dat we nog niks weten. Want wat is nou wel waar en waar biedt hij nou zijn verontschuldigen voor aan? Ik wil feiten, verdomme, geen gezeik over wc-brillen, haperende apparatuur en moielijke jeugd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:17 schreef kvd het volgende:
Als dit zo doorgaat, dan hebben ze wel wat extra uitloopdagen nodig...zaak is net geschorst, begint weer, binnen 5 minuten gaat rechtbank weer in beraad....zo schiet dat niet op
Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ookquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:20 schreef kvd het volgende:
[..]
Maar hij geeft nu (en dat deed hij al eerder) toe dat hij geslagen heeft. Badr waort daarvan beschuldigd. Als nu bewezen wordt dat Bard het niet heeft gedaan, maar dat het inderdaad Yassine was, dan kan Yassine daar niet voor worden gestraft?
(en dan hebben we het nog niet over de mogelijke meineed die hij nu wellicht aan het plegen is volgens het OM, want dat gaat niet over het feit of Yassine wel of niet geslagen heeft maar over iets anders)
Ik dacht dat die meineed of met die vriend te maken had die ook geslagen zou hebben waar de rechtbank nog niks van wist (wat Badr wel zou hebben gezegd tijdens verhoren en de vriend waar het over gaat juist natuurlijk weer ontkent) of over waarom hij zou hebben geslagen. Maar het is een beetje vaag...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ook
Dat ligt niet aan jouquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ligt het aan mij of komt deze rechtzaak heel rommelig en chatiosch over?
De reden:quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ook
Bronquote:-knip-
Zijn broer Badr heeft volgens Yassine niets gedaan. Een vriend van Yassine zou Van den Berg wel hebben geslagen, dat heeft hij nog niet eerder verklaard. Badr Hari heeft verklaard dat het na de twee klappen van Yassine "los ging". Dat kan Yassine zich niet herinneren, zegt hij tegen de rechter.
Meineed
Ook dat Yassine als eerste sloeg en dat Badr niet geslagen heeft, staat niet in Yassine's verklaring van het politieverhoor. De officier van justitie vroeg daarop de rechtbank een akte van meineed op te maken.
Volgens het OM heeft Yassine meineed gepleegd, omdat hij nu verklaart dat Badr niet heeft geslagen. Het OM denkt niet alleen dat Badr wél heeft geslagen, maar ook dat hij dat als eerste heeft gedaan.
De rechtbank bepaalde na kort beraad dat het geen akte van meineed wilde opmaken, maar het OM besloot Yassine toch aan te houden. Er wordt een aparte zaak van gemaakt. De maximale celstraf voor meineed is zes jaar gevangenisstraf.
Badr Hari's advocaat Bénédicte Ficq zei de redenering van het OM "in het geheel niet te snappen". Volgens haar wordt iedere strafzaak 'bevolkt' door getuigenverklaringen die niet altijd overeen komen. "Het is aan de rechter om te bepalen wat betrouwbaar is en wat niet." Ze stelt dat zij en haar cliënt niet met 'die jongen' hebben overlegd.
-knip-
Als Yassine verklaart dat hij degene is die in de Air geslagen heeft, terwijl het OM er van overtuigd is dat Badr dat gedaan heeft, dan liegt Yassine dus.... Volgens het OM.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:14 schreef letmehearyouscream het volgende:
Waar, wanneer en waarover is die meineed nou gepleegd?
ja, daar ligt mijn verwarring, omdat je inderdaad tijdens verhoren bij RC ook onder ede kunt staan...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als Yassine verklaart dat hij degene is die in de Air geslagen heeft, terwijl het OM er van overtuigd is dat Badr dat gedaan heeft, dan liegt Yassine dus.... Volgens het OM.
Maar het zou ook nog kunnen dat datgene wat in de rechtszaal verklaard wordt niet overeenkomt met datgene wat diezelfde personen bij de politie of RC verklaard hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |