abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:38:54 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_132060678
Hij is verguisd door het Nederlandse kickbokswereldje, verketterd door het Amsterdamse clubcircuit en beschimpt in showbizzland. Maar in zijn oude buurtje in Amsterdam-Oost blijft Badr Hari een held en voorbeeld voor veel allochtone jongeren, al klinken er ook kritische geluiden.

Wat Badr Hari (28) ook verkeerd gedaan mag hebben, van één ding kun je hem volgens oud-buurtgenoten niet beschuldigen: kapsones. Telkens als de bekende vechtsporter zijn gezicht laat zien in de omgeving van het Javaplein, meestal in het weekend voor een bezoek aan zijn vader, maakt hij tijd voor wie dan ook. 'Van de jongens van het 'zwarte pleintje' die met hem op de foto willen tot bewoners met vragen, Badr gaat overal op in,' zegt een vroegere buurjongen Bilal (25) tegen het AD, terwijl hij een trekje van de waterpijp neemt in Shisha Lounge Sultan.

Hij kent Hari als iemand die nooit ruzie zocht en mensen met respect behandelde. 'Badr is de bekendste Marokkaanse Amsterdammer. Wat hij in het kickboksen heeft gepresteerd, wil ik in het voetballen bereiken,' zegt de twintiger.

Imago
Over de beschuldigingen aan het adres van zijn vroegere buurman is de voetballer in zijn witte trainingsjack kort. 'Als ze kloppen, dan is zijn imago naar de knoppen. Zijn vechtersmentaliteit heeft hem ver gebracht, maar als beroemde topsporter moet je wel met die beroemdheid kunnen omgaan,' klinkt het afkeurend.

Kickbokser Karim (22) ziet Badr Hari als zijn grote voorbeeld. ,,Net als veel jongeren hier. In de Indische buurt en in Marokko is Badr een held,' zegt de B-klasser. Hij traint sinds zijn 12de en hoopt net als Hari via de A-klasse door te dringen tot de K1, de Formule 1 van het kickboksen. 'Voor mij blijft Badr de beste. Een echte vechter weet zich binnen en buiten de ring te beheersen, iets waarvan Badr een stukje mist. Maar wie zegt dat het geweld waarvan hij wordt beschuldigd niet is uitgelokt? Portiers zijn niet altijd even makkelijk.'

Voor Hamza (27) is Badr Hari wél van diens voetstuk gevallen. 'Hij heeft een voorbeeldfunctie.'

Tweede procesdag
Badr Hari zal vandaag opnieuw zijn opwachting maken bij de rechtbank in Amsterdam. Naar verwachting zal de rechter het dossier bespreken rond de poging tot doodslag op zakenman Koen Everink tijdens dancefestijn Sensation in juli vorig jaar.

Donderdag behandelde de rechter de meeste andere punten op de aanklacht tegen Hari. Dit nam slechts korte tijd in beslag omdat Hari zich op zijn zwijgrecht beriep en niets meer wil verklaren.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:39:45 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_132060697
Badr Hari heeft vrijdag, aan het begin van de tweede dag van zijn proces, gezegd dat hij verantwoordelijkheid neemt voor wat hij heeft gedaan. 'Ik heb enorm spijt en bied nogmaals mijn excuses aan voor wat ik heb gedaan.'

Ik heb enorm spijt en bied nogmaals mijn excuses aan voor wat ik heb gedaan
Badr HariHari reageerde daarmee op wat er sinds donderdag is gezegd en geschreven in de media over het feit dat hij zich tijdens het proces op zijn zwijgrecht beroept, zei hij.

Hari wil degenen die hem van zijn voetstuk willen zien vallen 'niet voeden', herhaalde hij vrijdag. 'Maar dat betekent niet dat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:44:49 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132060797
Dat is lekker makkelijk; excuses aanbieden voor wat je hebt gedaan, maar je rol in de aanklachten marginaliseren....
Ja, nou fijn Badr, excuses voor die opvoedkundige tik met de vlakke hand ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132060842
Ah, een creatieve variant van het scenario van Evert wordt uit de kast getrokken.

quote:
Saskia Belleman ‏@SaskiaBelleman 2m Advocate Ficq van #BadrHari breekt in. Hoorde Yassin ook zeggen dat hij niet alleen sloeg uit intuïtie, maar ook uit liefde.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:50:49 #105
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132060943
'Dit doet mij meer pijn dan jou!'
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_132060984
Yassin is volgens mij ook in de problemen nu (mogelijkerwijs)
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 09:52:46 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132060995
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:50 schreef Copycat het volgende:
'Dit doet mij meer pijn dan jou!'
_O_
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132061168
Wat ik mij nu afvraag...Yassin zegt dus dat hij een clubeigenaar heeft geslagen, niet Badr (neem aan dat het om v/d Berg gaat dan). Wordt hij dan tzt aangesproken/berecht/gestraft voor die actie? Mag toch aannemen van wel...
pi_132061201
^O^ Moedertje Hari kan trots zijn op haar pareltjes
  † In Memoriam † vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:15:04 #110
43556 miss_dynastie
pi_132061485
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:00 schreef kvd het volgende:
Wat ik mij nu afvraag...Yassin zegt dus dat hij een clubeigenaar heeft geslagen, niet Badr (neem aan dat het om v/d Berg gaat dan). Wordt hij dan tzt aangesproken/berecht/gestraft voor die actie? Mag toch aannemen van wel...
Nee, niet als het OM meent dat hij gelogen heeft, het niet gedaan heeft en hem daarom voor meineed wil pakken. Je kan niet geloofwaardig allebei doen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:02 schreef letmehearyouscream het volgende:
^O^ Moedertje Hari kan trots zijn op haar pareltjes
Dan had ze ze maar niet zo'n moeilijke jeugd moeten geven ;(
pi_132061545
Als dit zo doorgaat, dan hebben ze wel wat extra uitloopdagen nodig...zaak is net geschorst, begint weer, binnen 5 minuten gaat rechtbank weer in beraad....zo schiet dat niet op
pi_132061627
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, niet als het OM meent dat hij gelogen heeft, het niet gedaan heeft en hem daarom voor meineed wil pakken. Je kan niet geloofwaardig allebei doen...

[..]

Dan had ze ze maar niet zo'n moeilijke jeugd moeten geven ;(
Maar hij geeft nu (en dat deed hij al eerder) toe dat hij geslagen heeft. Badr waort daarvan beschuldigd. Als nu bewezen wordt dat Bard het niet heeft gedaan, maar dat het inderdaad Yassine was, dan kan Yassine daar niet voor worden gestraft?
(en dan hebben we het nog niet over de mogelijke meineed die hij nu wellicht aan het plegen is volgens het OM, want dat gaat niet over het feit of Yassine wel of niet geslagen heeft maar over iets anders)
pi_132061662
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:17 schreef kvd het volgende:
Als dit zo doorgaat, dan hebben ze wel wat extra uitloopdagen nodig...zaak is net geschorst, begint weer, binnen 5 minuten gaat rechtbank weer in beraad....zo schiet dat niet op
En het erge is dat we nog niks weten. Want wat is nou wel waar en waar biedt hij nou zijn verontschuldigen voor aan? Ik wil feiten, verdomme, geen gezeik over wc-brillen, haperende apparatuur en moielijke jeugd.
  † In Memoriam † vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:23:11 #114
43556 miss_dynastie
pi_132061674
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:20 schreef kvd het volgende:

[..]

Maar hij geeft nu (en dat deed hij al eerder) toe dat hij geslagen heeft. Badr waort daarvan beschuldigd. Als nu bewezen wordt dat Bard het niet heeft gedaan, maar dat het inderdaad Yassine was, dan kan Yassine daar niet voor worden gestraft?
(en dan hebben we het nog niet over de mogelijke meineed die hij nu wellicht aan het plegen is volgens het OM, want dat gaat niet over het feit of Yassine wel of niet geslagen heeft maar over iets anders)
Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ook :Y
pi_132061776
Ligt het aan mij of komt deze rechtzaak heel rommelig en chatiosch over?
pi_132061782
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ah oke, ik had begrepen dat de meineed daar wel over ging. Dan kan het wel en geloofwaardig ook :Y
Ik dacht dat die meineed of met die vriend te maken had die ook geslagen zou hebben waar de rechtbank nog niks van wist (wat Badr wel zou hebben gezegd tijdens verhoren en de vriend waar het over gaat juist natuurlijk weer ontkent) of over waarom hij zou hebben geslagen. Maar het is een beetje vaag...
(kan me wel herinneren dat volgens mij Yassine al eerder had aangegeven dat HIJ iemand had geslagen en niet Badr)
pi_132061783
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:27 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ligt het aan mij of komt deze rechtzaak heel rommelig en chatiosch over?
Dat ligt niet aan jou
pi_132061877
Tien minuten geleden twitter Belleman dat Yassin niet wordt afgevoerd naar het cellenblok, nu wordt hij alsnog afgevoerd? Het komt allemaal zo willekeurig over..
pi_132062585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:23 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De reden:

quote:
-knip-

Zijn broer Badr heeft volgens Yassine niets gedaan. Een vriend van Yassine zou Van den Berg wel hebben geslagen, dat heeft hij nog niet eerder verklaard. Badr Hari heeft verklaard dat het na de twee klappen van Yassine "los ging". Dat kan Yassine zich niet herinneren, zegt hij tegen de rechter.

Meineed
Ook dat Yassine als eerste sloeg en dat Badr niet geslagen heeft, staat niet in Yassine's verklaring van het politieverhoor. De officier van justitie vroeg daarop de rechtbank een akte van meineed op te maken.
Volgens het OM heeft Yassine meineed gepleegd, omdat hij nu verklaart dat Badr niet heeft geslagen. Het OM denkt niet alleen dat Badr wél heeft geslagen, maar ook dat hij dat als eerste heeft gedaan.
De rechtbank bepaalde na kort beraad dat het geen akte van meineed wilde opmaken, maar het OM besloot Yassine toch aan te houden. Er wordt een aparte zaak van gemaakt. De maximale celstraf voor meineed is zes jaar gevangenisstraf.
Badr Hari's advocaat Bénédicte Ficq zei de redenering van het OM "in het geheel niet te snappen". Volgens haar wordt iedere strafzaak 'bevolkt' door getuigenverklaringen die niet altijd overeen komen. "Het is aan de rechter om te bepalen wat betrouwbaar is en wat niet." Ze stelt dat zij en haar cliënt niet met 'die jongen' hebben overlegd.

-knip-
Bron
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:05:10 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_132062642
Ik krijg steeds meer het idee dat deze zaak van meineed en bedreigingen aan elkaar hangt. Of eerder: daardoor volledig uit elkaar valt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Moderator / Miss SHO vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:05:18 #121
22592 crew  Ole
pi_132062643
Yassin is aangehouden op verdenking van meineed. Nu op NOS journaal
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:08:41 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_132062700
Yassine Hari, de broer van Badr Hari, is vrijdag door het Openbaar Ministerie (OM) aangehouden op verdenking van meineed. Yassine had als getuige op de zitting een verklaring afgelegd over een vechtpartij in de Amsterdamse Club Air, in juli 2011. Volgens het OM heeft Yassine onder ede gelogen over wat er is gebeurd.

Het slachtoffer, clubeigenaar Jeroen van den Berg, heeft onder meer verklaard dat Badr Hari hem heeft geslagen en in het gezicht heeft getrapt, waardoor hij meerdere tanden brak. Yassine Hari verklaarde vrijdag ter zitting dat niet Badr maar híj Van den Berg heeft geslagen.

Ook een vriend van Yassine zou hebben meegedaan aan de mishandeling, verklaarde de getuige. Badr Hari's advocaat heeft schorsing van de zitting gevraagd om zich te beraden.

Verhoor
Yassine was vrijdag meegenomen door Badr Hari's advocaat Bénédicte Ficq om te komen getuigen. Hij is na het getuigenverhoor op bevel van officier van justitie Rob Kloos afgevoerd door de parketpolitie. De gangbare procedure is dat een verdachte van meineed na zijn arrestatie naar een politiebureau wordt gebracht om daar te worden verhoord.

Excuses
Badr Hari liet eerder vandaag weten dat hij verantwoordelijkheid neemt voor wat hij heeft gedaan. 'Ik heb enorm spijt en bied nogmaals mijn excuses aan voor wat ik heb gedaan.'

pi_132062810
Waar, wanneer en waarover is die meineed nou gepleegd?
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:16:12 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132062838
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:14 schreef letmehearyouscream het volgende:
Waar, wanneer en waarover is die meineed nou gepleegd?
Als Yassine verklaart dat hij degene is die in de Air geslagen heeft, terwijl het OM er van overtuigd is dat Badr dat gedaan heeft, dan liegt Yassine dus.... Volgens het OM.
Maar het zou ook nog kunnen dat datgene wat in de rechtszaal verklaard wordt niet overeenkomt met datgene wat diezelfde personen bij de politie of RC verklaard hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_132062879
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 11:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als Yassine verklaart dat hij degene is die in de Air geslagen heeft, terwijl het OM er van overtuigd is dat Badr dat gedaan heeft, dan liegt Yassine dus.... Volgens het OM.
Maar het zou ook nog kunnen dat datgene wat in de rechtszaal verklaard wordt niet overeenkomt met datgene wat diezelfde personen bij de politie of RC verklaard hebben.
ja, daar ligt mijn verwarring, omdat je inderdaad tijdens verhoren bij RC ook onder ede kunt staan...

[ Bericht 0% gewijzigd door letmehearyouscream op 11-10-2013 11:34:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')