SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Celisia heeft een half zusje genaamd Alicja
ik moest het een paar keer vragen... mis ik nou wat letters? Heb ik nou letters teveel? Ik vond het zo vreemd.. Het schattige meisje was 9 en keek echt heel bedroefd.. NeeMijn moeder vond het zo leuk ofzo
![]()
Ik wilde haar alleen maar een dikke knuffel geven![]()
Echt hoor! Wat doet deze stomme generatie hun kids nou toch allemaal aan met die extra of minder letters, zogenaamd geinig gespelde namen...Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
in Celisia was ik een i vergeten te typen...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:56 schreef RockabeIIa het volgende:
Ah, jammer dat je je typo aangepast hadMaar je bracht het daardoor wel veel meer overtuigend
Alicja.. nee, tis nie wat
Ik vond Celsia een stuk beter klinken, vandaar!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:57 schreef Dottey het volgende:
[..]
in Celisia was ik een i vergeten te typen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ook leuk met Fahrenheit als broertje.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vond Celsia een stuk beter klinken, vandaar!
Puk daarin tegen vind ik wel weer leuk... maar dan denk ik... als 40-er jezelf moeten voorstellen als Puk..quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:01 schreef Antaris het volgende:
Ik zie soms de naam Puck. Kan wel aan mij liggen maar ik heb nu al medelijden met die kinderen/baby's.
is dat geen voetbalclub?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 23:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik vond Celsia een stuk beter klinken, vandaar!
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:04 schreef Dottey het volgende:
[..]
is dat geen voetbalclub?ChelseaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
is dat geen voetbalclub?CelticSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel op z'n engels uitgesproken?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:17 schreef roislecxe het volgende:
Neef van me heeft ook een kind gekregen. (naja, z'n vrouw dan).
Met de naam Ira... Weet niet wat ik daar nou van moet vinden. (Nouja, weet het wel, maar dat is niet netjes te zeggen)
WTFquote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:17 schreef roislecxe het volgende:
Met de naam Ira... Weet niet wat ik daar nou van moet vinden. (Nouja, weet het wel, maar dat is niet netjes te zeggen)
Gewone joodse jongensnaam?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:17 schreef roislecxe het volgende:
[..]
is dat geen voetbalclub?Excelsior!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Ira (Ira Levin anyone?) en Raf vind ik gewone namen. Je schrijft het toch niet met hoofdletters?
WC als initialen vind ik stommer...
+1quote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:47 schreef oh-oh het volgende:
Ira vind ik ook echt een doodnormale Joodse naam, en mooi ook nog
Volgens mij niet, ik dacht dat deze twee er bij hoorden (alle namen beginnen met een F namelijk):quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:23 schreef Pvoesss het volgende:
Daphne Annick Frédérique hoort er ook nog bij dacht ik
Ik heb het al wel 90210 keer opgezocht ik vergeet het altijd weer
Misschien verwerkt toen ze een Falco cd op hadden staan?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja die Felícia kan ik me nog wel herinneren. Maar Falco Amadeus Jeanny... lekkere betekenis ook.
Romantischquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:34 schreef Dot. het volgende:
[..]
Misschien verwerkt toen ze een Falco cd op hadden staan?
Dat was uit je vorige post niet duidelijk....quote:
L. isaquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:36 schreef Linda2205 het volgende:
Ik vind ze leuk! Weet alleen niet meer zeker hoe je meiske heet
Herkenbaar. Alleen hier dan andersom. Het gevoel dat we bij M's naam hadden, hebben we niet echt meer gekregen bij meisjesnamen. Sowieso vond ik het moeilijker om voor een tweeling namen te bedenken. Ze moeten bij elkaar passen, maar niet te, niet dezelfde voorletter, ook rekening houden met M's naam en wij wilden dus ook nog eens 2 namen en die moesten ook weer bij elkaar passen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 21:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik ben ook geen mega fan van Sven maar vind het wel oké en kan er wel aan wennen. Manlief is enorm fan van die naam. En voor Luuk geldt het tegenovergestelde.![]()
Het is heel simpel, er zal geen naam komen (en al zeker geen twee) waar man en ik beiden 100% achter staan en een halleluja gevoel bij hebben. Bij de eerste hadden we nieteens een jongensnaam, dus ik was blij dat L. een meisje bleek te zijn (om maar even te schetsen hoe erg het is met ons qua jongensnamen). Kortom, er zit niets anders op dan voor een soort compromis te gaan. Als ik het zelf voor het zeggen zou hebben zou Sven nieteens op een longlist gekomen zijn, maar om nou een scheiding aan te vragen om zelf de namen te kunnen bepalen is ook zoiets hè.
Haha ik moest lachen om dat dikkevijftiger. Het klopt wel, want het zou een vernoeming zijn naar zwager en twee oma's.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Mart vind ik dikkevijftigerSven vind ik wel oké, maar ik zou nooit een naam kiezen die niet eens op de longlist zou komen.
oei. wel tweede namen voor die tweeling hoop ik dan?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:56 schreef innepin het volgende:
In de NRC van vandaag:
L.oekie W.iesje, zusje van P.om (en dochter van K.rik). Ik vind 't bijzonder
En een tweeling M.orten en M.orris. Over jut en jul gesproken.
Dat zou ik ook doen ja. Geloof me, zelfs verschillende voorletters is voor de meeste instanties nog een enorme uitdaging. Twee voorbeeldjes van slechts afgelopen jaar: mijn tweelingzus bleek geen zorgverzekering te hebben en ik twee, en als klap op de vuurpijl had de mevrouw van de gemeente mijn zoon op naam van mijn zus gezet bij de erkenning.quote:Op zondag 20 oktober 2013 08:38 schreef DJMomo het volgende:
Mijn vriendin werd er 12 jaar geleden op gewezen door het Zh dat het verstandig was om haar tweeling van zelfde geslacht andere voorletters mee te geven
is in dit geval ook op gewezen ja inderdaad. Om nog even serieus te overwegen om nog een extra naam te geven om verwarring zoveel mogelijk te voorkomen. T was tevergeefs, op de couveuseafdeling hadden ze dr al moeite mee omdat de namen ook een soort zelfde klank hebbenquote:Op zondag 20 oktober 2013 08:38 schreef DJMomo het volgende:
Mijn vriendin werd er 12 jaar geleden op gewezen door het Zh dat het verstandig was om haar tweeling van zelfde geslacht andere voorletters mee te geven
Ik werd er ook al op gewezen. Problemen beginnen al met de vaccinatiepapieren.... zelfde voorletters, zelfde achternaam, zelfde adres, zelfde geboortedatum. Is echt vragen om problemen.quote:Op zondag 20 oktober 2013 08:38 schreef DJMomo het volgende:
Jij weet natuurlijk al dat je sowieso 2 van hetzelfde geslacht krijgt. Hebben jouw kindjes wel een eigen binnenvlies?quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:25 schreef Musique het volgende:
Jee SpeesEend wat ergEn wat irritant lijkt me dat als je dat jaar in, jaar uit overkomt en steeds recht moet zetten.
Nikki ik vind vooral L.uuk een hele leuke naamDe Franse variant Luc ook
S.ven vind ik ook leuk maar moet er even aan wennen. Vind de namen ook goed passen bij L.isa
Als onze tweeling meisjes worden dan zijn we al uit de namenVanaf het begin al eigenlijk. Voor jongetjes gaat het lastig worden. Ik heb een paar namen die lief niets vindt en hij wil er pas serieus over na gaan denken als we de geslachten weten. Heeft is ook wel weer ergens gelijk in.
Ja, gelukkig welquote:Op zondag 20 oktober 2013 09:28 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jij weet natuurlijk al dat je sowieso 2 van hetzelfde geslacht krijgt. Hebben jouw kindjes wel een eigen binnenvlies?
quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:10 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Dat zou ik ook doen ja. Geloof me, zelfs verschillende voorletters is voor de meeste instanties nog een enorme uitdaging. Twee voorbeeldjes van slechts afgelopen jaar: mijn tweelingzus bleek geen zorgverzekering te hebben en ik twee, en als klap op de vuurpijl had de mevrouw van de gemeente mijn zoon op naam van mijn zus gezet bij de erkenning.
En dat in deze tijd, waar je voor een inschrijving bij de huisarts al je bsn nodig hebt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:33 schreef Suikertante het volgende:
[..]Je kunt je toch niet voorstellen dat het zo moeilijk is!
Fijn! Dat scheelt zeker een stuk.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:32 schreef Musique het volgende:
[..]
Ja, gelukkig welEr werd tijdens de 12 weken echo een heel dun vliesje ontdekt tussen de 2. Was een enorme opluchting! Dat maakt het een mono-di zwangerschap en dat is toch weer een stukje minder risicovol.
Fijn dat je man kan lezen!quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:41 schreef Kyara het volgende:
Onze oudste heeft wel dezelfde voorletter als mijn man. Maar beide hebben een 2e naam met een andere letter. Hooguit per ongeluk de verkeerde post openmaken maar dat boeit nu toch niet omdat hij toch geen post kan lezen (kind dan hè, mijn man kan wel lezen).
Pfff, dat vind ik zelfs ronduit belachelijk. Dan lijk je al zo op elkaar, lekker bewust onderscheidend van die ouders zeg.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:48 schreef Musique het volgende:
[..]
Fijn dat je man kan lezen!![]()
Ik las laatst ergens iets over een tweeling, volgens mij was het op de site van het nationale tweelingenregister, en die heten Jasper en Casper. Dat vind ik nou echt zielig
Ik ken een Bobbie en Robbie. Geen tweeling, wel broers. En inmiddels een jaar of veertig.quote:Op zondag 20 oktober 2013 09:54 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Pfff, dat vind ik zelfs ronduit belachelijk. Dan lijk je al zo op elkaar, lekker bewust onderscheidend van die ouders zeg.
Bij ons in het dorp woonde vroeger een extreem dikke meneer die Mart heette, inmiddels is ie overleden. Het hele dorp kende hem. Needless to say dat ik zelf ook nooit voor die naam zou gaan dusquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:06 schreef Spees_Eend het volgende:
Mart vind ik dikkevijftigerSven vind ik wel oké, maar ik zou nooit een naam kiezen die niet eens op de longlist zou komen.
Mijn vader is één van een tweeling, wel andere voorletters. Toen hij in t ziekenhuis was vertelde de dokter hem dat het wel vreemd was dat hij volgense de huisarts galstenen had, omdat hij immers al tien jaar geen galblaas meer had. Zat die dokter dus idd. met het dossier van zn tweelingbroer voor zn neus.quote:Op zondag 20 oktober 2013 11:22 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Eigenlijk is het ook wel gewoon de domme mensen hoor. Want Spees en ik hebben totaal andere voorletters en we zeggen er meestal ook nog bij: let op, ik heb een tweelingzus. En dan nog...mensen luisteren gewoon niet
En Mats ipv Mart?quote:Op zondag 20 oktober 2013 16:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Bjorn vind ik leuk, maar dan uitgesproken als Bjurn, dus met de trema op de o.![]()
Louis doet me denken aan een of ander koning uit de middeleeuwen.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |