abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132596837
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 19:24 schreef jiomk het volgende:

[..]

De verklaring is dat de slimmere Joden uit Europa naar Amerika konden vluchtten. Hun iets minder slimme collega's werden door Hitler uitgeroeid. Vandaar dat het gemiddeld IQ van Joden in Amerika richting 120-125 gaat. Amerika sleept sindsdien de meeste nobelprijzen binnen.
Simpele druk van de evolutie, dus. Hmm, interessante gedachte.
Zonder wolven gaan de elanden dood, om Keilson te citeren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:28:49 #162
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_132599970
Wow! In dit topic moet ik gepost hebben, vooral de reacties van Louis22 zijn van een dusdanige komische kwaliteit dat ik dit graag binnenkort eens terug lees. _O_
pi_132628520
Trouwens scoort Israël netjes, maar niet extreem vergeleken met andere westerse landen.

pi_132635092
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 19:30 schreef _dirkjan_ het volgende:
Trouwens scoort Israël netjes, maar niet extreem vergeleken met andere westerse landen.

[ afbeelding ]
Maar dan worden kennelijk wel alle Palestijnen op de bezette westelijke oever meegeteld als bewoners. Dat geeft een kunstmatige en onterechte verlaging van het aantal per 10 miljoen inwoners.
Verder een leuk antwoord: de feiten weerspreken dus alle vermeende excellentie op dit vlak.
Topic kan dicht.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_132640811
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar dan worden kennelijk wel alle Palestijnen op de bezette westelijke oever meegeteld als bewoners. Dat geeft een kunstmatige en onterechte verlaging van het aantal per 10 miljoen inwoners.
Verder een leuk antwoord: de feiten weerspreken dus alle vermeende excellentie op dit vlak.
Topic kan dicht.
Tjah, maar de Israëliërs kiezen natuurlijk zelf voor die 'kunstmatige verlaging' ;-)
pi_132680258
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 23:10 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Tjah, maar de Israëliërs kiezen natuurlijk zelf voor die 'kunstmatige verlaging' ;-)
Nou ja kiezen?
Als we terugkomen op het eerdere evolutionaire argument: maar in beperkte mate. Palestijnen en joden zijn genetisch vrijwel gelijk aan elkaar, meer dan aan andere volkeren.
pi_132690764
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 00:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou ja kiezen?
Als we terugkomen op het eerdere evolutionaire argument: maar in beperkte mate. Palestijnen en joden zijn genetisch vrijwel gelijk aan elkaar, meer dan aan andere volkeren.
Wat ik bedoel, wanneer Israël het werkelijk een probleem zou vinden dat het aantal nobelprijzen per inwoner door het aantal Palestijnen omlaag wordt gehaald, moeten ze maar eens stoppen met het blokkeren van de oprichting van een Palestijnse staat ;)
pi_132712637
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:58 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Wat ik bedoel, wanneer Israël het werkelijk een probleem zou vinden dat het aantal nobelprijzen per inwoner door het aantal Palestijnen omlaag wordt gehaald, moeten ze maar eens stoppen met het blokkeren van de oprichting van een Palestijnse staat ;)
Hihi, ja.
Maar ik vrees dat zelfs voor de superintelligente joodse regeerders van Israel dat verband iets te ver gezocht is.
pi_132712995
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hihi, ja.
Maar ik vrees dat zelfs voor de superintelligente joodse regeerders van Israel dat verband iets te ver gezocht is.
;). Het is trouwens óf een slechte cartograaf, óf in het kaartje is de Westbank wel bij Israël gerekend en Gaza niet. Ik vermoed het eerste..
pi_132713042
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:20 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

;). Het is trouwens óf een slechte cartograaf, óf in het kaartje is de Westbank wel bij Israël gerekend en Gaza niet. Ik vermoed het eerste..
Gaza is toch teruggegeven, je weets! Wat dan wel de status is van Gaza is natuurlijk onbekend.
pi_132713083
Hoe dan ook blijkt dit dus een loos onzintopic, dus kunnen we net zo goed slap gaan ouwehoeren.

Of we bouwen het om tot een topic dat onderzoekt hoe en waarom de Nobelprijzen verdeeld worden zoals ze verdeeld worden.
pi_132713199
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:25 schreef Kees22 het volgende:
Hoe dan ook blijkt dit dus een loos onzintopic, dus kunnen we net zo goed slap gaan ouwehoeren.

Of we bouwen het om tot een topic dat onderzoekt hoe en waarom de Nobelprijzen verdeeld worden zoals ze verdeeld worden.
Limburg en Zeeland hebben dezelfde status als Gaza :P
pi_132713295
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 00:30 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Limburg en Zeeland hebben dezelfde status als Gaza :P
Dat is nieuw voor mij: Limburg en Zeeland zijn provincies van het koninkrijk Nederland, Gaza is bezet gebied, weliswaar teruggegeven, maar dan toch geblokkeerd en geïsoleerd als een concentratiekamp.
pi_132920409
Net als spieren kan intellect getraind worden, zeker onder druk.
Natuurkundige zogenaamde wetten zijn relatief en slechts geldig in onze grofstoffelijke wereld die niet erg solide of reëel is.
de Nobelprijzen die in deze natuurkundige disciplines worden verdeeld zijn dan ook zeer relatief.
Knap binnen de grenzen van wat de onderzoeker ziet. En dat is een klein deel van de realiteit.
Hierom zijn dus de Tibetanen veel eerder Nobelprijs materiaal.
Omdat zij EN de wetenschap op het hoogste niveau volgen en een aanvulling geven op logica en werelden buiten deze grofstoffelijke.
Ikblijfmaarsteedsweerterugkomen???
pi_133306252
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 22:17 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Joden zijn wel degelijk een volk.

http://www.volkskrant.nl/(...)orsprong-Joden.dhtml

Nu gaat dit over Europese Joden. Dus zeggen de Joden een volk zijn is wat ongenuanceerd. Maar zeggen dat het helemaal geen volk is is ook onzin.
pi_133306972
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 23:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Joden zijn wel degelijk een volk.

http://www.volkskrant.nl/(...)orsprong-Joden.dhtml

Nu gaat dit over Europese Joden. Dus zeggen de Joden een volk zijn is wat ongenuanceerd. Maar zeggen dat het helemaal geen volk is is ook onzin.
Er bestaat geen Joodse volk want iedereen is joods
pi_133306987
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:12 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Er bestaat geen Joodse volk want iedereen is joods
:')

Waar slaat dat nu weer op...
pi_133307172
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]