abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:08:31 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131987414

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
*********DENK AAN LEDBANDJES/REFLECTIE*********

[ Bericht 23% gewijzigd door motorbloempje op 10-10-2013 10:23:43 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  FOK!fotograaf dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:09:03 #2
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_131987453
Nu begin ik opeens te vrezen voor de kwaliteit van mijn goedkope jasje die ik heb gekocht voor komende winter.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_131987527
O, en lopen in een softshell? Nog niet als het -20 is. Of het moet zo'n superduperawesome dunne softshell zijn die mega-ademend is, maar daar mag je ook eerst hoogstpersoonlijk een rib voor uit je lijf trekken.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:11:22 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131987567
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:09 schreef Mascleta het volgende:
Nu begin ik opeens te vrezen voor de kwaliteit van mijn goedkope jasje die ik heb gekocht voor komende winter.
als je niet uren in de stromende regen loop kan een goedkoop jasje wel een tijdje mee hoor, maar bijv. een HM in een plakkerig jasje in de regen lijkt me geen pretje
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:13:46 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_131987727
Zo, wat voel ik me goed na mijn loopje O+ Gigantisch te hard gelopen; het inlopen ging nog soepeler dan mijn wedstrijd zondag, we gingen ook zelfs harder dan dat :o Daarna op een brug in tweetallen snelheids-spelletjes gedaan. Elkaar voorsprong geven en inhalen, versnellen, intervallen. Teruglopen wederom in rap tempootje, heerlijk!

Poef...en dat sociale van een vereniging. Gesprekken gaan van enthousiaste aanmeldingen voor de HM-trainingsgroep (binnenkort een krantenartikel in AD! :P ) tot iemand die zijn vrouw net verloren is en vraagt of ie met de Bruggenloop dan met ons mee mag :'(

Ik kom iig met meer energie thuis dan dat ik de hele dag had!

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 21:15 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik weet nog niet of ik dat wil... Dan loop ik misschien net zo lief helemaal niet en ga ik alleen naar A'dam om biertjes te drinken met Quoi :P
Jaaaah! w/
pi_131987746

Ik heb zoiets, weegt niets, is niet super ademend maar meestal doe ik hem toch na 5 minuten uit omdat ik het te warm heb. Het voordeel is dat hij lekker is bij een zomers buitje en bij winterse wind.
Was 40 euro of zo, maar wel afgeprijsd geloof ik.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  FOK!fotograaf dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:14:45 #7
200114 Mascleta
pi_131987779
Ik zie op het prijskaartje een "recommended retail price" van 110,- staan. Dus misschien valt het allemaal nog wel mee. Ook wordt er op ongeveer elk label aan de jas met de term "breathable" gesmeten.

Ik zal hem binnenkort een keer testen.
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:14:55 #8
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_131987788
heerlijk he Quoi, van die hardloopdagen waarop alles lijkt te lukken!!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:16:21 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_131987878
Ik heb een adidas windjack. Tot op heden ben ik al 2 redelijk strenge winters doorgekomen met relatief goedkope (lees onder de 50 euro) windjacks. Thermo, longsleeve + windjack is comfortabel lopen in -10 met oostenwind.

Ik heb ook zo'n aldi softshell en die is veel en veel te warm voor hardlopen. Wel ideaal voor op de fiets tot ver in de herfst.
pi_131987923
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb zoiets, weegt niets, is niet super ademend maar meestal doe ik hem toch na 5 minuten uit omdat ik het te warm heb. Het voordeel is dat hij lekker is bij een zomers buitje en bij winterse wind.
Was 40 euro of zo, maar wel afgeprijsd geloof ik.
Ik heb precies die, en die vind ik dus veel te zweterig :D
  Moderator dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:17:20 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_131987945
Ik heb dus een Vapor Flash jacket :@ maar hij was in de sale (ècht waar). Erg fijn ding en ik heb er veel commentaar op gekregen afgelopen winter. Van automobilisten en scooters, dat ik zo zichtbaar was. Top!

Maar wel alleen als het echt koud is. Het is een fijn ding, die jas, maar wel al snel warm. Dus ik doe m niet te snel aan, maar met de hele koude ijzige stormwind van vorig jaar kon ik gewoon op de dijk lopen O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_131988117
Waar lopen jullie in de winter meestal in? Ik vind het als beginner lastig in te schatten wat ik zou moeten dragen.. heb voor in de zomer wel zo'n lekker kort hardloopbroekje, maar daar vind ik het nu al te koud voor. Qua broek voorzie ik geen problemen trouwens, eerder qua shirt. Tips?
pi_131988134
Ik heb zo'n dun oranje jack van Asics, maar dat voldoet goed. Als het echt hard vriest en waait, dan draag ik twee thermo's van de HEMA (prima spul), dat jasje en een fleece jas. En dan nog warm ik niet op. Ik heb verder een muts en dunne handschoenen van odlo. Ik wil hardloopwanten kopen voor komende winter, dan blijven je fikken tenminste warm. Mijn veters zijn verder nucleair fluoriserend geel, ik heb een Nathan reflectiehesje en een rood ledlampje van de ANWB.

Nu nog een bloedsomloop die me warm houdt.
pi_131988204
Ik heb overigens bij alles onder de 15 graden al een jasje aan met warmlopen (zoals vanavond). Dus ik ben misschien ook niet heel erg representatief :P
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:21:41 #15
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131988211
Ik heb bij de aldi ook een jas gekocht. Geen idee of ik hem überhaupt ooit aan doe. Vorig jaar kon ik het lang redden met 2 shirts over elkaar. Soms een goedkoop aldi jasje van jaren terug er bij over gehad. Dit jaar koop ik denk ik wat van die strakke shirts voor eronder.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_131988227
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:10 schreef hatsaflats het volgende:
O, en lopen in een softshell? Nog niet als het -20 is. Of het moet zo'n superduperawesome dunne softshell zijn die mega-ademend is, maar daar mag je ook eerst hoogstpersoonlijk een rib voor uit je lijf trekken.
Mijn laatste hardloopaankoop, onlangs bij Bever van 200 voor 80, anders had ik hem ook niet gekocht:

http://store.berghaus.com(...)hybrid-jacket/420846

Wel ideaal voor buiten, maar eigenlijk alleen voor temperaturen van 5 graden of lager of bij extreme wind. Anders krijg ik het ook echt veel te warm altijd en té warm is ook verschrikkelijk met lopen...

Morgen maar weer een aardig rondje trainen. :) Vorige week gooide verkouden zijn en wat koorts beetje roet in het eten, maar nu nog even knallen richting de halve in Amsterdam.
Jack does it in real time...
pi_131988304
Ik heb deze winter ook een bivakmuts gekocht bij de Perry, toen er een wedstrijd aan kwam met een gevoelstemperatuur rond -13. Maar toen ik 'm aanhad wist ik dat dat zelfs voor mij veel te warm zou zijn.
pi_131988361
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:23 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb deze winter ook een bivakmuts gekocht bij de Perry, toen er een wedstrijd aan kwam met een gevoelstemperatuur rond -13. Maar toen ik 'm aanhad wist ik dat dat zelfs voor mij veel te warm zou zijn.
Ik heb er ook eentje, maar dan voor wintersport. :D Bivakmuts met Buff gecombineerd, met Windstopper in de capuchon, geniaal. _O_

Handschoenen waren vorige winter trouwens echt mijn beste aankoop. ^O^ Zo'n hekel aan koude handen en zeker bij wedstrijden worden mijn armen en handen snel koud.
  FOK!fotograaf dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:24:40 #19
200114 Mascleta
pi_131988377
Owja, Thermo kleding. Daar moet ik ook nog eens achteraan voor koning winter zijn intrede komt doen.

Verder las ik laatst dat je de meeste warmte verliest via het hoofd en je er dus slim aan doet een muts te dragen in de winter.

kom maar op:

-----
-----
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:24:41 #20
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131988379
Ik liep vorig jaar 1 x met een muts op met zo'n gevoerde binnenkant. Man wat zweten :D
Beter gewoon wol. Of van die dure wol waar RD vorig jaar mee kwam. (hoe heet dat ook alweer?)
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_131988442
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:24 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik liep vorig jaar 1 x met een muts op met zo'n gevoerde binnenkant. Man wat zweten :D
Beter gewoon wol. Of van die dure wol waar RD vorig jaar mee kwam. (hoe heet dat ook alweer?)
Merino. :P Allemaal aan de IceBreaker spullen, maar daar mag je helaas ook wel je spaarpot voor stuk slaan (wel erg relaxed spul, kan je gerust hele week in wintersporten en ruik je nog amper iets aan je thermoshirt _O-).

Hebben wel geniaal een 'Baacode' in de shirts zitten, waarmee je online kan zoeken waar de schapen gelopen hebben waar je wol aan zat. _O_
pi_131988751
Ik heb gewoon een hardloopmutsje en handschoentjes van Asics, werken prima. Maar ik krijg vrij snel een warm hoofd en warme handen, dus ik gebruik het alleen als het echt erg koud is.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 22:32:44 #23
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_131988849
Muts 1 keer (hoogstwaarschijnlijk niet weer) en handschoenen gaan vaak na 2km in de zakken. Maar wel lekker voor het begin.
pi_131988933
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:25 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Merino. :P Allemaal aan de IceBreaker spullen, maar daar mag je helaas ook wel je spaarpot voor stuk slaan (wel erg relaxed spul, kan je gerust hele week in wintersporten en ruik je nog amper iets aan je thermoshirt _O-).

Hebben wel geniaal een 'Baacode' in de shirts zitten, waarmee je online kan zoeken waar de schapen gelopen hebben waar je wol aan zat. _O_
http://www.wiggle.com/dhb(...)eck-baselayer-m-190/

Daarom was ik dus verlekkerd op wiggle aan het kijken!

en zo'n beanie voor je hoofd wil ik ook!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_131989172
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:24 schreef Mascleta het volgende:
Owja, Thermo kleding. Daar moet ik ook nog eens achteraan voor koning winter zijn intrede komt doen.

Verder las ik laatst dat je de meeste warmte verliest via het hoofd en je er dus slim aan doet een muts te dragen in de winter.

kom maar op:

[ afbeelding ]
Zoals al eens eerder vermeld verlies je niet de meeste warmte via je je hoofd. De enige reden waarom je makkelijker warmte verliest via je hoofd is omdat de rest allemaal bedekt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')