Niet direct, nee. Wel handmatig of als je ze op je PC speelt. Al zul je gok ik zo een betere stereo hebben dan waar je PC op is aangesloten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:43 schreef Moody het volgende:
Maar ff voor de duidelijkheid. Ik speel dagelijks 5-6 cd's in mijn cd-speler. Zijn die te scrobblen? Nee toch?
Wel handmatig. Via het linkje van Dagoduck:quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:43 schreef Moody het volgende:
Maar ff voor de duidelijkheid. Ik speel dagelijks 5-6 cd's in mijn cd-speler. Zijn die te scrobblen? Nee toch?
Tja ik was toen 13. Mooie is dat ik een half jaar later al aan Deltron, Madvillain, Dr. Octagon etc. zat.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wauw. We hebben welgeteld één artiest gemeen, kan me niet herinneren dat ik ooit zo laag met iemand heb gescoord.
Ey Bro G Mattie:quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Is soms maar goed ook, kijk mijn oude last.fm profiel maar.
http://www.last.fm/user/thaicecream
Ik koop jaarlijk nog wel 20-30 cd's. Alleen de albums die ik erg sterk vind.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
CD's koop ik niet meer, tenzij bij een concert met signeren of zo. Ik heb er een stuk of 50 maar ik merk dat ik ze écht nooit luister. Vinyl is nog iets wat je als luisterervaring kunt beschouwen maar zo'n glimmend schijfje is zo onpersoonlijk dat ik dan net zo lief gewoon de mp3 op de pc aan zet. Plus natuurlijk dat je ook echt al je CD's importeert dus waarom zou je dan moeilijk doen.
Daarom vinyl. Plaat uit de hoes halen, geur ruiken, grote hoes, groot boekje, kopje koffie er bij, laptop wegleggen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik koop jaarlijk nog wel 20-30 cd's. Alleen de albums die ik erg heel sterk vind.
Een CD luisteren is anders dan een playlistje openen en luisteren. Een CD luister je af, boekje in de de hand. Kopje koffie erbij. Laptop ff wegleggen. Andere ervaring.
Ik heb zelfs een low compatibility met mezelf.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:45 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ey Bro G Mattie:
Gemeen:
Eminem, John Legend, Black Eyed Peas, Snoop Dogg and 50 Cent.
Waarvan ik Eminem eigenlijk nog best vaak luister, staat 30ste. Maar de restRadioplay of wat.
Ook handig als ik Studio Brussel luister, die hebben een eigen scrobbelaar, ook wel grappig om hun statistieken te zien. Maar als je dan in die Universal Scrobbler 'Another User' doet en dan StuBruradio kan je de laatste 50 gedraaide nummers scrobbelen, scheelt weer typen als je StuBru een tijdje aan hebt staan. 3FM heeft ook zo'n profiel seriousradio geloof ik.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wel handmatig. Via het linkje van Dagoduck:
http://universalscrobbler.invitationstation.org/
Uiteraard, dat is nog een stapje verder.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom vinyl. Plaat uit de hoes halen, geur ruiken, grote hoes, groot boekje, kopje koffie er bij, laptop wegleggen.
80 jaar geleden? Mijn god je maakte geen grap over die bakeliet!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is nog een stapje verder.
Heb 8-0 jaar geleden 400+ LP's verkocht. Mijn hele collectie. Enorm veel spijt van
Mijn ninja edit is niet meer wat het geweest isquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
80 jaar geleden? Mijn god je maakte geen grap over die bakeliet!
Maar, mja. Mijn ouders hebben al hun Beatles-platen weggedaan vroeger. Zo boos over
M'n vader heeft een Beatles bootleg met op de achterkant Captain Beefheartquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
80 jaar geleden? Mijn god je maakte geen grap over die bakeliet!
Maar, mja. Mijn ouders hebben al hun Beatles-platen weggedaan vroeger. Zo boos over
Dat weet ik niet helemaal zeker. Ik denk het wel, want mijn ooms waren eind jaren '60 volgens mij oud genoeg voor die muziek. Maar geen idee.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:49 schreef Moody het volgende:
[..]
Mijn ninja edit is niet meer wat het geweest is
Originele drukken?
Als het originele drukken waren, mag je je ouders flink straffen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat weet ik niet helemaal zeker. Ik denk het wel, want mijn ooms waren eind jaren '60 volgens mij oud genoeg voor die muziek. Maar geen idee.
Valt reuze mee, hoor. Er komen wel steeds meer luxe-edities maar vinyl is niet aanmerkelijk duurder dan in de hoogtij-jaren en zelfs goedkoper dan tien-vijftien jaar geleden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:50 schreef Moody het volgende:
Denk erover om weer een collectie LP's aan te schaffen, maar die dingen worden steeds duurder
Ik weet het, ik weet het.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Als het originele drukken waren, mag je je ouders flink straffen.
Een Abbey Road 1e of 2e druk doet makkelijk ¤2k of ¤3k
Ik wil dan wel originele drukken. Zo'n nerd ben ik.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Valt reuze mee, hoor. Er komen wel steeds meer luxe-edities maar vinyl is niet aanmerkelijk duurder dan in de hoogtij-jaren en zelfs goedkoper dan tien-vijftien jaar geleden.
Singles is een heel ander verhaal. Die worden echt steeds duurder.
Trap, Nederlandse volksmuziek, nederhop, hardcore/style en death metal en aanverwante troep. Dubstep van de 'brostep'-soort vind ik ook afschuwelijk, maar ik kan ook heel veel dubstel wel waarderen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:51 schreef Kerftminister het volgende:
Ook een leuke trouwens, wat zijn jullie meest gehate muziekgenres?
Hier Hardcore (dat elektronisch gedreun dan), Bollywood muziek, Black Metal, Death Metal, Nederlandse volksmuziek, Screamo en dat van Skrillex wat ze dubstep noemen ofzo, O en alles van Drake.
Dan kun je ook niet zeggen dat 'die dingen steeds duurder worden' grapjas.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik wil dan wel originele drukken. Zo'n nerd ben ik.
Graag een Abbey Road uit '69. Perfecte investering voor het nageslacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |