[twitter:BaukeMollema twitterde op donderdag 19-09-2013 om 17:15:40Thanks Topsportdesk @Rabo_EV for this beautiful bouquet of flowers...
- http://t.co/0PJD4KRPzX reageer retweet
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:03 schreef borisz het volgende:
Hopelijk wordt 2014 waarin de rest van de wereld kijkt naar de Tour d California hoe men een liveticker moet maken.
Wel raar dat ze nu overal koersen op WT-niveau in China, Canada en de VS aan het toevoegen zijn, maar dat ze wel naar een lager aantal koersen willen. Dat zou dus beteken dat er 34 koersdagen (i.e. veel eendagwedstrijden) of afgewaardeerd gaan worden, of verdwijnen.quote:Wielrennen moet er in het jaar 2020 anders uitzien als het aan de UCI ligt; minder teams en minder koersen.
Dat is de conclusie van een document dat de internationale wielerbond maandag naar buiten bracht.
Het huidige aantal WorldTour-ploegen wordt teruggebracht van 18 naar 16, het aantal koersdagen op topniveau bedraagt nog slechts 120 in plaats van 154 én er komt een tweede divisie.
Gehoor
De hervormingsplannen worden voor het eerst besproken op een UCI-managementvergadering in januari 2014.
Met de voorgestelde nieuwe opzet geeft de UCI gehoor aan een alom gehoorde klacht in de wielrennerij; het seizoen is te lang en de wielerkalender trekt een onnodig zware wissel op de teams. Bovendien zouden er teveel wedstrijden tegelijk plaatshebben.
Promotie/degradatie
De niveaus in het wielrennen van 2020 zouden als volgt opgedeeld moeten worden:
- 16 ploegen op WorldTour-niveau
- 8 ploegen in een tweede divisie
- Pro-continentale en continentale teams in een derde divisie
De WT-ploegen koersen maximaal 120 dagen, de teams in de tweede divisie 50 dagen. Formaties op het laagste niveau krijgen nog wel steeds toegang tot HC-wedstrijden, zoals bijvoorbeeld Omloop Het Nieuwsblad.
Aan het einde van het jaar bepaalt één algehele ranking welke ploegen er eventueel promoveren en degraderen, al zijn de regels daaromtrent nog niet duidelijk omschreven. Wordt vervolgd: januari 2014.
http://nos.nl/artikel/559(...)-minder-koersen.html
Ik ben alleen bang dat als ze voor ASO koersen een mooie hebben we nog geen beeld krijgen in Nederland wegens rechten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:03 schreef borisz het volgende:
Hopelijk wordt 2014 het jaar waarin de rest van de wereld kijkt naar de Tour d California hoe men een liveticker moet maken.
Ik vrees voor de Nederlandse koersen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:47 schreef Sautor het volgende:
Was dit trouwens al besproken?
[..]
Wel raar dat ze nu overal koersen op WT-niveau in China, Canada en de VS aan het toevoegen zijn, maar dat ze wel naar een lager aantal koersen willen. Dat zou dus beteken dat er 34 koersdagen (i.e. veel eendagwedstrijden) of afgewaardeerd gaan worden, of verdwijnen.
Hoezo vrees je voor de Nederlandse koersen? Denk dat de AGR zich nergens zorgen over moet maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik vrees voor de Nederlandse koersen.
Hopelijk behoudt de AGR zijn status op het hoogste nivo.
Dan hebben we tenminste nog 1 wedstrijd op dat nivo.
En hoe moet je dat 2e nivo zijn.
Beetje als de huidige HC wedstrijden?
twitter:harmjob twitterde op dinsdag 08-10-2013 om 17:23:43Ramon Sinkeldam won vandaag de biersprint in #BincheChimayBinche en kan naar huis met 80 liter Chimay! @TourDeJose reageer retweet
Vorig jaar ook al niet, meen ik. Daarvoor was het wel 2x Gesink en de beroemde 2e plaats van Mollemaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:32 schreef Evertjan het volgende:
normaal reed Belkin/Rabo toch ook de Giro dell'Emilia? Ik zie ze dit jaar niet op de startlijst staan
Die rijden ze dan dit jaar ook niet. Ze doen Beijing + Parijs Tours. En het is zo laat in het seizoen vaak al een prestatie om twee representatieve teams op te stellen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:32 schreef Evertjan het volgende:
normaal reed Belkin/Rabo toch ook de Giro dell'Emilia? Ik zie ze dit jaar niet op de startlijst staan
Maar toen werd Emilia toch voor de Ronde van Lombardije gereden en was het dus ook een voorbereidingskoers?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:32 schreef Evertjan het volgende:
twitter:RoyCurvers twitterde op dinsdag 08-10-2013 om 16:59:50Reini geval door koei poef! Daarna Reini Boos en win koers! Our South African Machine; for sure not his last win as a professional cyclist! reageer retweet
Nou de Amstel is toch een van de mindere World Tour klassiekers als ik het hier normaal zo lees.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo vrees je voor de Nederlandse koersen? Denk dat de AGR zich nergens zorgen over moet maken.
Vorig jaar wilden ze wel starten, maar toen hebben ze afgezegd omdat ze niet genoeg fitte renners meer over hadden. Daarom zullen ze dit jaar de koers wel al bij voorbaat overgeslagen hebben. Valt nu ook samen met Beijing waardoor het nog lastiger wordt voor ploegen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:49 schreef Sautor het volgende:
[..]
Vorig jaar ook al niet, meen ik. Daarvoor was het wel 2x Gesink en de beroemde 2e plaats van Mollema
Minder ja maar dat wil niet zeggen dat het niks is. AGR heeft altijd een sterk deelnemersveld en is volgens mij goed georganiseerd. Als AGR moet vrezen voor haar toekomst dan moeten er veel wedstrijden vrezen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:17 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Nou de Amstel is toch een van de mindere World Tour klassiekers als ik het hier normaal zo lees.
Eneco spreekt ook niet echt aan.
en dan hebben we het nog niet over de
Volta Limburg Classic of Ster ZLM toer. Weliswaar geen World Tour, maar ook die zullen het gaan merken vrees ik.
quote:Belkin koopt contract Luis Leon Sanchez af
De wegen van Belkin Pro Cycling en Luis Leon Sanchez scheiden na dit seizoen. De Nederlandse equipe heeft het tot eind 2015 aflopende contract van de 29-jarige Spanjaard afgekocht.
Woensdagochtend kon nog niemand van de ploeg het bericht bevestigen.
Sanchez' naam viel de afgelopen periode in verschillende dopingzaken. In het USADA-rapport, dat donderdag een jaar geleden in de openbaarheid werd gebracht, stond dat de renner in 2007 nauwe banden had met de beruchte Michele Ferrari, de 'lijfarts' van Lance Armstrong.
In februari werd Sanchez door Belkin op non-actief gesteld na een publicatie in NRC Handelsblad waarin hij in verband werd gebracht met dopingdokter Eufemiano Fuentes.
De Nederlandse ploeg liet een onderzoek uitvoeren, maar kon geen bewijs vinden voor de relatie met Fuentes.
In de Ronde van België in mei maakte Sanchez een succesvolle rentree door de laatste rit te winnen. Later in het seizoen won hij nog een etappe in de Tour de l'Ain. In het najaar maakte Sanchez geen indruk; hij moest de strijd staken in de Ronde van Spanje en op de WK.
Vorig jaar, in dienst van Belkins voorganger Rabobank, tekende Sanchez onder het vorige management in een tijdsbestek van enkele weken twee keer een verbeterd contract. Dat gebeurde tijdens een zomer waarin hij een etappe in de Tour de France en de Clasica San Sebastian won.
Eerste twee namen zijn al bekend: de Denen Kristian Haugaard Jensen en Mathias Rask Jeppessen.quote:Argos-Shimano komt met opleidingsploeg
Team Argos-Shimano krijgt vanaf komend seizoen een Continentale opleidingsploeg. Onder leiding van de Duitse ploegleider Jens Lang wordt de ploeg het officiële opleidingsinstituut van het Nederlandse WorldTour-team. Dat heeft Argos-Shimano bevestigt aan WielerFlits.
De beloftenploeg zal bestaan uit een aantal renners die overstappen van het Duitse Thüringer Energie Team en nieuwe talentvolle, jonge renners. Ploegleider Lang, ook afkomstig van het Thüringer Energie Team, werkte in het verleden met de succesvolle Argos-Shimano-renners John Degenkolb en Marcel Kittel. “Het nieuwe team biedt een optimale omgeving om jonge renners klaar te stomen voor de WorldTour. Het is een uitdaging om in een internationaal team te werken”, zegt Lang.
Het gerucht dat veldrijder Lars van der Haar al heeft getekend bij de ploeg wordt niet bevestigd. Het team laat wel weten nog altijd in gesprek te zijn met de Nederlands kampioen in het veld. Het wedstrijdprogramma en de officiële lijst met renners is nog niet bekend gemaakt.
http://www.wielerflits.nl(...)opleidingsploeg.html
Zie zo'n 6 a 7 posts boven jequote:Op woensdag 9 oktober 2013 12:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eerste twee namen zijn al bekend: de Denen Kristian Haugaard Jensen en Mathias Rask Jeppessen.
Haha, ik zat toevallig ook even op te zoeken waar ik hem ook alweer zag lossen. Toen zat ik dat imposante rijtje ook al langs komen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
Abandy heeft met een mooie serie zijn seizoen in stijl afgesloten.
De kracht van de AGR is in elk geval dat ze al een groot aantal jaar op het hoogste niveau meedraaien. Op die manier word je uiteindelijk toch wel een klassieker.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Minder ja maar dat wil niet zeggen dat het niks is. AGR heeft altijd een sterk deelnemersveld en is volgens mij goed georganiseerd. Als AGR moet vrezen voor haar toekomst dan moeten er veel wedstrijden vrezen.
Cobo is eigenlijk net zo'n geval, in 2011 op indrukwekkende wijze de Vuelta gewonnen (door gewoon simpeltjes Vroem te lossen op de Angliru) en in 2012 en 2013 exact 2 top-10 plekken bij elkaar gefietst, met een 2de plek in de Tirreno-ploegentijdrit dit jaar en een 10de plek bij het Spaans kampioenschap tijdrijden in 2012..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:02 schreef Sautor het volgende:
[..]
Haha, ik zat toevallig ook even op te zoeken waar ik hem ook alweer zag lossen. Toen zat ik dat imposante rijtje ook al langs komen.
Maar wel 20e in de Tour geworden he
Zijn beste seizoensresultaat, wederom op het juiste moment gepiekt dus.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:02 schreef Sautor het volgende:
[..]
Haha, ik zat toevallig ook even op te zoeken waar ik hem ook alweer zag lossen. Toen zat ik dat imposante rijtje ook al langs komen.
Maar wel 20e in de Tour geworden he
Je kan zeggen wat je wil, maar hij is wel gegarandeerd in beeldquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Zijn beste seizoensresultaat, wederom op het juiste moment gepiekt dus.
Bij sponsors is hij dan ook in Trek.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:52 schreef Sautor het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil, maar hij is wel gegarandeerd in beeld
Die zullen hem wel een flinke Schack uitschrijven jaquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Bij sponsors is hij dan ook in Trek.
waarom rij je dan nog een einde van je seizoenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:00 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[ afbeelding ]
Abandy heeft met een mooie serie zijn seizoen in stijl afgesloten.
Coboquote:Op woensdag 9 oktober 2013 19:26 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Cobo is eigenlijk net zo'n geval, in 2011 op indrukwekkende wijze de Vuelta gewonnen (door gewoon simpeltjes Vroem te lossen op de Angliru) en in 2012 en 2013 exact 2 top-10 plekken bij elkaar gefietst, met een 2de plek in de Tirreno-ploegentijdrit dit jaar en een 10de plek bij het Spaans kampioenschap tijdrijden in 2012..
quote:"Tja, wat moet een mens met 80 liter trappistenbier?"
Tijdens de Memorial Frank Vandenbroucke afgelopen dinsdag leverde een tussensprint een wel erg opmerkelijke prijs op: 80 liter Chimay-trappistenbier voor wie het eerst over de streep kwam. En het was de Nederlander Ramon Sinkeldam van de wielerploeg Argos die dit interessant souvenir mee naar huis mocht nemen.
Na zijn overwinning twitterde Sinkeldam dat deze winst "een avondvullend programma" tot gevolg zou hebben. Maar wat dat zou inhouden, daarover bleef hij op de vlakte.
"Ik heb geen idee wat ik met al dat bier ga doen. Tachtig liter, hoe krijg je dat ooit weg?", aldus de jonge renner gisteren op MNM.
Toch ging ook hij voor honderd procent voor winst in die tussensprint: "We wisten op voorhand dat er na 49 km een sprint was, waarvoor zowel de renners als de ploegleiders enorm gemotiveerd waren. Alle 150 renners kwamen in Binche dus über-gemotiveerd aan de start en wilden als eerste over die streep komen. Na die biersprint moesten de renners zich opnieuw focussen op de echte eindsprint."
Maar hoe moet het nu verder? "Gelukkig zijn nagenoeg alle renners vanaf volgende week in hun rustperiode. In principe komt dat dus goed uit. Er komt ook nog een housewarming in mijn nieuwe huis aan. En er is nog een teammeeting met de ploeg. Dus al die jongens zullen met deze prijs wel blij zijn."
"Dit is toch wel een bijzondere prijs, want wij worden niet vaak in natura betaald. Maar het is wel erg leuk als je zo’n prijs kan pakken."
twitter:
twitter:maurosanta84 twitterde op donderdag 10-10-2013 om 22:10:19@evicennati nn c'è la faccio più reageer retweet
Voor de vertaling: "Hallo wereld, ik kan niet meer."quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:02 schreef baggerbaas het volgende:
Santambrogio is een beetje de weg kwijt volgens mij.twitter:twitter:maurosanta84 twitterde op donderdag 10-10-2013 om 22:10:19@evicennati nn c'è la faccio più reageer retweet
twitter:adestefanoRai twitterde op donderdag 10-10-2013 om 23:10:15Mauro Santambrogio abita a Erba non riusciamo a contattarlo ha risposto ai messaggi che gli abbiamo scritto ma non al telefono reageer retweet
Vervang "Hallo wereld" maar met "Vaarwel wereld"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Voor de vertaling: "Hallo wereld, ik kan niet meer."
Ja dat had er natuurlijk moeten staan.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:14 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Vervang "Hallo wereld" maar met "Vaarwel wereld"
Valt afgezien van zijn Hollandse accent toch wel mee?quote:
Nahja, als je leest wat ie teruggeschreven heeft, is dat niet zo gek ook (a helpt mijn basis Italiaans niet echt met begrijpen)quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:27 schreef Leatherface het volgende:
Ze proberen op twitter echt op 'em in te praten zodat ie niks geks doet.
Mijn Italiaans is ook niet super, maar het klonk wel redelijk suïcidaal ja.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:27 schreef Sautor het volgende:
[..]
Nahja, als je leest wat ie teruggeschreven heeft, is dat niet zo gek ook (a helpt mijn basis Italiaans niet echt met begrijpen)
Aangezien de meeste mensen op twitter reageren met kom op het leven is te mooi zal die vertaling helaas wel kloppen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:29 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Mijn Italiaans is ook niet super, maar het klonk wel redelijk suïcidaal ja.
Iets van 'Ik roep al mijn collega's op om Mauro te schrijven of te bellen zodat je hem niet alleen laat' en dan nog iets.twitter:adestefanoRai twitterde op donderdag 10-10-2013 om 23:25:17Faccio un appello a tutti i miei colleghi scrivete o chiamate Mauro non lasciamo solo un uomo piegato dal dolore ve lo chiedo per favore reageer retweet
Even met dat laatste stukje erbij:quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:32 schreef TheArt het volgende:
Iets van 'Ik roep al mijn collega's op om Mauro te schrijven of te bellen zodat je hem niet alleen laat' en dan nog iets.twitter:adestefanoRai twitterde op donderdag 10-10-2013 om 23:25:17Faccio un appello a tutti i miei colleghi scrivete o chiamate Mauro non lasciamo solo un uomo piegato dal dolore ve lo chiedo per favore reageer retweet
Voor hij dat deed had hij zijn hele maatschappelijke carrière al redelijk vergooidquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Tja, wat moet je hier nu weer mee. Had hij hier geen rekening mee kunnen houden voor hij zichzelf vol met epo spoot?
Dit even naar het italiaans vertalen en hij komt er wel bovenopquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hij hoeft maar even naar Di Luca of Scarponi te bellen om te weten dat hij volgend jaar wel weer bij Ceramica Flaminia of Androni terecht kan. Niets aan het handje. Even lekker voor jezelf trainen zonder druk en daarna weer lekker knallen, eventueel met nieuwe minder makkelijk te traceren middeltjes.
Anders kan hij ook nog altijd een boek gaan schrijven. Opties genoeg.
twitter:maurosanta84 twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 01:12:32Ce la devo e c'è la faro' a vincere questa corsa. Grazie a voi reageer retweet
Ook op Eurosportquote:
Ik heb hier op school geen TV.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ook op Eurosport
Het heeft wel de ambiance van de Olympische wegrit zo met dat publiek
Het was ook niet tegen jou gerichtquote:
Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 00:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Voor hij dat deed had hij zijn hele maatschappelijke carrière al redelijk vergooid
Die verdient wel eens een overwinning ja. Grossiert tot dusver in ereplaatsen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:33 schreef Marcoss het volgende:
Mezgec wel een prima aankoop van Argos trouwens
Nou, hij was 28 en had praktisch niets bereikt als wielrenner (zelfs met doping niet). Ik weet niet hoe intelligent hij is, maar sowieso als je op die leeftijd zonder opleiding in deze tijd nog een maatschappelijke carrière moet gaan opbouwen...quote:
Dat is inderdaad het heikele punt met veel professionele sporters. Of je slaagt en sport jezelf financieel onafhankelijk, of je flopt en hebt verder ook geen opleiding of maatschappelijke connecties om op terug te vallen. Ik kan me goed voorstellen dat zo'n Santambrogio in een enorm gat valt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou, hij was 28 en had praktisch niets bereikt als wielrenner (zelfs met doping niet). Ik weet niet hoe intelligent hij is, maar sowieso als je op die leeftijd zonder opleiding in deze tijd nog een maatschappelijke carrière moet gaan opbouwen...
Op die manier. Ik zat direct aan een slechte jeugd met criminaliteit en zo te denken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nou, hij was 28 en had praktisch niets bereikt als wielrenner (zelfs met doping niet). Ik weet niet hoe intelligent hij is, maar sowieso als je op die leeftijd zonder opleiding in deze tijd nog een maatschappelijke carrière moet gaan opbouwen...
Aan de andere kant mag je van 18 ~ 24 jarigen ook wel eigen verantwoordelijkheid verwachten en eisen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Edit: ik vond dat wel heel mooi om te lezen bij de Argos opleidingsploeg. Die willen er ook echt op inzetten om wielertalenten voor te bereiden op een leven zonder wielrennen. Als sportvolger hoor je alle mooie verhalen van de doorgebroken sporters, maar er is natuurlijk een veel grotere groep sporters die er tot hun 24ste alles voor opgeven, om er dan achter te komen dat ze toch niet goed genoeg zijn.
Maar ondersteuning bieden daarbij is een goed idee lijkt me.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Aan de andere kant mag je van 18 ~ 24 jarigen ook wel eigen verantwoordelijkheid verwachten en eisen.
Aan ondersteuning en aanmoedigen is inderdaad niks mis mee.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ondersteuning bieden daarbij is een goed idee lijkt me.
Tja, niet iedereen kan een Epke zijn en een studie Geneeskunde combineren met de beste van de wereld zijn in je sportquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Aan de andere kant mag je van 18 ~ 24 jarigen ook wel eigen verantwoordelijkheid verwachten en eisen.
Toch weinig aansprekende resultaten, zéker niet voor de dopeur die hij toen al was.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:27 schreef Marcoss het volgende:
Zó slecht was Santambrogio voor dit jaar toch ook weer niet? Reed best aardige uitslagen en zal bij BMC en Lampre vast een goed salaris hebben gekregen.
Beter bier dan kaas zoals in de GP Chamembert.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
80 gram coke was misschien wel toepasselijker geweest ,maar ja ...
[..]
Ik heb geen oog dichtgedaan en heb over alles nagedacht. Ik heb geriskeerd een enorme stommiteit te begaan die niets zou hebben opgelost.twitter:maurosanta84 twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 10:11:42Nn ho chiuso occhio ho riflettuto su tutto ho rischiato di fare una cazzata più grossa di me e penso nn avrei risolto nulla di nulla reageer retweet
Maar alleen heel veel leed zou hebben bezorgd aan mijn naasten en geliefden.twitter:maurosanta84 twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 10:14:46Ma solo portato tanta sofferenza a chi mi sta vicino e mi vuole bene. reageer retweet
Ik wil jullie allemaal bedanken voor het feit dat jullie me geholpen hebben na te denken en me gered hebben.twitter:maurosanta84 twitterde op vrijdag 11-10-2013 om 10:16:05Vi ringrazio tutti per avermi aiutato a riflettere e avermi salvato reageer retweet
Ow, ik vind dat ook wel. Maar sommigen hebben een beperkt referentiekader.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand die zich volledig wil richten op een carrière als profrenner/sporter het gewoon niet voor elkaar krijgt om zich ook nog met iets als een studie bezig te houden. Dat heeft echt niet altijd wat met verantwoordelijkheid of iets dergelijks te maken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:09 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ow, ik vind dat ook wel. Maar sommigen hebben een beperkt referentiekader.
Misschien?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:10 schreef Leatherface het volgende:
Misschien is Santambrogio ook wel mentaal gewoon niet zo stabiel. Maakt alles er ook niet makkelijker op.
Nou ja, zeker.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Misschien?
Suïcidaal gaan lopen doen op fucking Twitter, sorry hoor.
Tja, niet echt met zekerheid vast te stellen en vaak hangen die twee ook samen. Maar dit lijkt me veel meer een cry for help. Je moet wel een hele labiele depressieve puber zijn wil je je zelfmoord op Twitter aankondigen, lijkt mij.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:50 schreef Felagund het volgende:
Maar is hij nu echt suïcidaal of wilde hij gewoon wat aandacht?
Als je het echt wil doen, plaats je een berichtje en ben je daarna weg. Nu zat hij maar te wachten op de reacties, en heeft hij zich nog om laten praten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tja, niet echt met zekerheid vast te stellen en vaak hangen die twee ook samen. Maar dit lijkt me veel meer een cry for help. Je moet wel een hele labiele depressieve puber zijn wil je je zelfmoord op Twitter aankondigen, lijkt mij.
Als je het echt wil doen schrijf je een afscheidsbrief aan je nabestaanden (of niet eens), denk niet dat je je dan bezig houdt met je volgers op Twitter. Maar goed, we leven in een rare wereld.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:01 schreef Sautor het volgende:
[..]
Als je het echt wil doen, plaats je een berichtje en ben je daarna weg. Nu zat hij maar te wachten op de reacties, en heeft hij zich nog om laten praten.
Naja, het is ook niet iets alledaags natuurlijk. Als Thomas Dekker het doet, is het landelijk nieuws.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:39 schreef OProg het volgende:
Het is zelf een bericht op AD geworden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-van-zelfmoord.dhtml
Niet alleen AD. Komt van het ANP en daardoor hebben bijna alle media het.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:39 schreef OProg het volgende:
Het is zelf een bericht op AD geworden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-van-zelfmoord.dhtml
Is ook pas sinds 2009quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 20:19 schreef rubbereend het volgende:
ik had even helemaal gemist dat Tours geen WT meer is
quote:"Als jij de Ronde van Almaty wint, krijgt je broertje een contract bij ons", zo was de belofte van Alexander Vinokourov aan zijn Astana-pupil Maxim Iglinskiy. En zo geschiedde. Maxim won de koers en Valentin kreeg zijn plaatsje. Een opmerkelijk verhaal dat Biciciclismo las in het Kazachse Kurziv. De 28-jarige Valentin presteerde afgelopen seizoen namelijk zo weinig bij AG2R La Mondiale dat hij na één jaar alweer zijn koffers mocht pakken. En in het huidige economische wielerklimaat ligt dat al erg dichtbij een andere carrière zoeken. Ware het niet dat grote broer Maxim, dit jaar winnaar van een rit in de Ronde van België en achtste op het WK op de weg, een goed woordje voor hem deed bij Astana. Manager Vino wilde zijn verloren zoon wel weer omarmen, mits Maxim zijn ploeg in eigen land eens extra in het zonnetje zette. Nadat laatstgenoemde winnend over de finish in de Kazachse hoofdstad was gekomen tijdens de eerste profrace van het land ooit, waren zijn woorden: "Ik heb mijn belofte gehouden."
quote:
Bouhanni ook leiderstrui overgenomen van Hushovd.quote:1 Nacer Bouhanni (Fra) FDJ 4:59:49
2 Roberto Ferrari (Ita) Lampre-Merida
3 Mitchell Docker (Aus) Orica-GreenEdge
4 Matti Breshel (Den) Saxo-Tinkoff
5 Alessandro Petacchi (Ita) Omega Pharma-QuickStep
6 Barry Markus (Ned) Vacansoleil-DCM
7 Jonas Vangenechten (Bel) Lotto Belisol
8 Steele Von Hoff (Aus) Garmin-Sharp
9 Luka Mezgec (Slo) Argos-Shimano
10 Elia Viviani (Ita) Cannondale
Ik las laatst dat deze wedstrijd de UCI jaarlijks 700.000 Euro kost.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:28 schreef marcodej het volgende:
Wedstrijd waar echt niemand op zit te wachten. Lekker afschaffen Cookson.
Behalve als Gesink hem wint.
Past in het beleid.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 12:28 schreef marcodej het volgende:
Wedstrijd waar echt niemand op zit te wachten. Lekker afschaffen Cookson.
Behalve als Gesink hem wint.
Zonde idd. PT zou wmb echt Protour moeten zijn. Is toch één van de oudste klassiekers. Vaak ook wel een redelijk spannend koersverloop (meestal spannender dan de andere sprintklassieker MSR bv).quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:30 schreef OProg het volgende:
[..]
Past in het beleid.
Aangeven dat er teveel wedstrijden zijn, daarna ProTour wedstrijden in de uithoeken voor veel geld gaan organiseren en kijken hoe oude wedstrijden van naam als Parijs Tours afsterven.
twitter:andremeganck twitterde op zondag 13-10-2013 om 11:37:18#sporza #ParisTours -situatie i. d. wedstrijd - na 34 km 4 koplopers Lander BMC - Saramotins IAM - Martinez LPM - Duval RLM voorsprong 6'30" reageer retweet
Is ook live op Eurosport 2, maar daar geeft José Been commentaar.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Mart, Martijn en Herbie geen commentaar geven.
Dan luister ik nog liever naar Jorisje.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is ook live op Eurosport 2, maar daar geeft José Been commentaar.
Heb ik niet (analoge TVquote:Op zondag 13 oktober 2013 14:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is ook live op Eurosport 2, maar daar geeft José Been commentaar.
Dollar handups, dat commentaar, hotels op achtergrond, wel apartquote:Op zondag 13 oktober 2013 14:36 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nys en co bloedserieus over zo'n voorbereidingskoers.
Zo'n kuipbocht is wel leuk.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:38 schreef danos het volgende:
[..]
Dollar handups, dat commentaar, hotels op achtergrond, wel apart
PHONAK!quote:
Mag blij zijn dat hij nog bij UnitedHealthcare kon tekenen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 14:37 schreef Van_Poppel het volgende:
Van Maaskant hebben we trouwens ook jaren niets meer vernomen. Dacht eerlijk gezegd dat die al gestopt was.
quote:
Idd zeg. Hij geeft commentaar alsof het een samenvatting is.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:26 schreef j0rdiiii het volgende:
Kut commentaar bij de NOS. Waar is Mart?
Klopt, hij doet normaal ook altijd die samenvattingen. Zo praat hij live dus ookquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:27 schreef Bastiefcg het volgende:
[..]
Idd zeg. Hij geeft commentaar alsof het een samenvatting is.
Kun je nog weinig van zeggen. Nu rijdt er een mooie groep weg en straks in de heuvelzone gebeurt er ook altijd wat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:35 schreef Ambrosius het volgende:
Nog maar 20 km, tot de sprint lijkt het.
Niemand lijkt echt weg te komen, verschillen blijven heel klein en er is controle in het peloton.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:36 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Kun je nog weinig van zeggen. Nu rijdt er een mooie groep weg en straks in de heuvelzone gebeurt er ook altijd wat.
Precies, te veel ploegen hebben belang bij een sprint.quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niemand lijkt echt weg te komen, verschillen blijven heel klein en er is controle in het peloton.
Ik vond "de orde is hersteld" op het moment dat een FdJ man vol in beeld demarreerde wel mooiquote:Op zondag 13 oktober 2013 15:46 schreef DeeBee het volgende:
Die commentator lult nog meer in cliches dan Dijkstra, vast z'n grote voorbeeld.
Best wat Belkin boys voorin nog.
NOS neemt iemand aan als hij tenminste 80% van de renners verkeerd herkent!quote:Op zondag 13 oktober 2013 15:52 schreef OProg het volgende:
"Nog altijd Leukemans ... En het is toch Marcato'
twitter:hetiskoers twitterde op zondag 13-10-2013 om 15:57:07Iedereen wordt gek hier @JetseBol reageer retweet
Boom, dacht ik.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die belkin loopt daar echt te klooien voorin
Mooie koers.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:02 schreef Pedroso het volgende:
Heb alleen de laatste 2 km gezien, was het nog wat ?
Laatste 30 was leukquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:02 schreef Pedroso het volgende:
Heb alleen de laatste 2 km gezien, was het nog wat ?
Alles is openbare weg. Was alleen niet afgesloten nee.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:03 schreef danos het volgende:
Haha hij rijdt gewoin ff de openbare weg op?
Ze vergeten dat Gesink morgen iedereen op een hoop gaat rijden in China.quote:
Ja ze rollen er allemaal fantastisch uit.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:04 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ja, alle clichés komen voorbij.
Die mevrouw met dat bord mag nu weg hoor.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:05 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ja ze rollen er allemaal fantastisch uit.
GeesGod met z'n oppermachtige sprint.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:05 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ze vergeten dat Gesink morgen iedereen op een hoop gaat rijden in China.
Idd, jammerquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:07 schreef Chiappucci het volgende:
Teringzooi... Zou echt een geweldige doorbraak geweest zijn.
Hou toch op joh, je mag niet eens meer storen tegenwoordigtwitter:TourDeJose twitterde op zondag 13-10-2013 om 16:09:41"What Belkin did today was unfair. This will have consequences for the future," dixit John Degenkob #ParisTours reageer retweet
WTFtwitter:richardmoore73 twitterde op zondag 13-10-2013 om 16:10:19Degenkolb: Belkin blocked 'in a really unfair way and I think this will have consequences for the future.' Fight, fight, fight. reageer retweet
Wat was er precies over het randje? Je moet ze maar gewoon laten rijden, je mag er niet naast rijden?quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:11 schreef Wombcat het volgende:
Het was ook wel een beetje op het randje, en misschien er over heen, maar hij moet niet zo zeuren.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:10 schreef TheArt het volgende:
Hou toch op joh, je mag niet eens meer storen tegenwoordigtwitter:TourDeJose twitterde op zondag 13-10-2013 om 16:09:41"What Belkin did today was unfair. This will have consequences for the future," dixit John Degenkob #ParisTours reageer retweet
Ernaast rijden is geen probleem, lijkt me.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat was er precies over het randje? Je moet ze maar gewoon laten rijden, je mag er niet naast rijden?
Why not? Wat is het verschil met op kop rijden en dan de benen stilhouden?quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ernaast rijden is geen probleem, lijkt me.
Maar voor een bocht er overheen gaan, om dan de bocht wat langzamer te nemen, da's niet echt tof.
Dat hoort toch gewoon bij wielrennen? Wat een gezeik van Degenkolb.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ernaast rijden is geen probleem, lijkt me.
Maar voor een bocht er overheen gaan, om dan de bocht wat langzamer te nemen, da's niet echt tof.
Dit ging toch wel iets te ver. Terecht dat Degenkolb daar iets over zegt.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:10 schreef TheArt het volgende:
Op een recht stuk kun je er langs, in een bocht niet.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Why not? Wat is het verschil met op kop rijden en dan de benen stilhouden?
Goed gedaan dus van Boom.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op een recht stuk kun je er langs, in een bocht niet.
Ja en? In een bocht heb je altijd te maken me wat degene voor je doet, of diegene nou snel gaat of langzaam. Hadden ze er maar voor moeten zorgen dat ze als eerste die bocht waren ingegaan. Hadden ze kunnen doen wat ze wilden.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op een recht stuk kun je er langs, in een bocht niet.
Hij zat daarna evengoed bij de groep, dus was niet zo erg dat hij even moest afhaken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:21 schreef groenen het volgende:
Boom kan beter eens proberen iemand als van Avermaet te volgen ipv iedere keer te lossen.
quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:23 schreef Wombcat het volgende:
Gaan ze nu op Spora serieus beginnen op bijna 70 km van de finish?
Tank 18e enquote:Op zondag 13 oktober 2013 16:23 schreef Chiappucci het volgende:
Terpstra 10e geworden trouwens in de sprint
Het is geen WT-koers meer. Dan krijg je dat.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze zouden eens aan de UCI moeten vragen wat zij er van denken dat Parijs-Tours tegenwoordig het deelnemersveld van een doorsnee kermiskoers heeft. Zelfs de Scheldeprijs is beter bezet.
Waarschijnlijk hebben ze daar geen rpobleem mee, want volgens de UCI is de ronde van Peking belangrijker.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze zouden eens aan de UCI moeten vragen wat zij er van denken dat Parijs-Tours tegenwoordig het deelnemersveld van een doorsnee kermiskoers heeft. Zelfs de Scheldeprijs is beter bezet.
Waar ze ook gewoon 7 ton insteken.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben ze daar geen rpobleem mee, want volgens de UCI is de ronde van Peking belangrijker.
Echt belachelijk. Niks mis met wedstrijden in verre en nieuwe wielerlanden maar dat moet niet gefinancierd worden door de UCI.quote:
Toch is daar ook wel iets voor te zeggen, dat de internationale wielerunie probeert de sport te verbreden en daar ook wat geld insteekt vind ik niet heel gek.quote:Op zondag 13 oktober 2013 16:48 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Echt belachelijk. Niks mis met wedstrijden in verre en nieuwe wielerlanden maar dat moet niet gefinancierd worden door de UCI.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |