Gaat mij dan voornamelijk om de volgende tekst die bij het lijstje erbij staatquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die staat ook wel in de top 10 zwaarste, maar niet in de top 10 steilste. Dat is het verschil.
Klopt niet helemaal als je dan vervolgens kijkt naar het lijstjequote:Voor wie op zoek is naar het echte heftige geweld. Een strijd tussen buigen en breken. In Zuid-Limburg is voor de liefhebbers van kuitenbijters genoeg te vinden.
Dit lijstje geeft wat mij betreft een veel betere weergave van de leukste klimmetjes in Nederlandquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.klimtijd.nl/regio/zuid-limburg
Keutenberg staat 6e qua zwaarte in Zuid-Limburg.
Daarom staat er ook nog een zin voor, die nogal erg belangrijk is in het verhaaltje.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaat mij dan voornamelijk om de volgende tekst die bij het lijstje erbij staat
[..]
Klopt niet helemaal als je dan vervolgens kijkt naar het lijstje
[..]
Dit lijstje geeft wat mij betreft een veel betere weergave van de leukste klimmetjes in Nederland
De camerig van 4,4km is de zwaarste inderdaad. Maar de Camerig richting vijlen is maar 2,6km en heeft maar 5 klimpunten minder. Die vind ik persoonlijk ook mooier om te fietsen omdat er geen enkel rustmoment in zit, dat zit in die van 4,4km wel (3 kleine afdalingen).quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:27 schreef cafca het volgende:
Mwaoh, Camerig de zwaarste?
Hangt natuurlijk ook af van het moment in je route enzo, maar ik zo'n begin van de Keutenberg vind ik vervelender dan de lengte van de Camerig.
Die vind ik ook veel fijner fietsen, bij het parkeerplaatsje linksaf ipv rechtdoor. De zwaardere variant gaat de hele tijd op en af in tegenstelling tot de andere variant. Zitten ook nog 2 mooie haarspeldbochtjes inquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De camerig van 4,4km is de zwaarste inderdaad. Maar de Camerig richting vijlen is maar 2,6km en heeft maar 5 klimpunten minder. Die vind ik persoonlijk ook mooier om te fietsen omdat er geen enkel rustmoment in zit, dat zit in die van 4,4km wel (3 kleine afdalingen).
Use your powers kano! Ik vind 'm ook leukerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:20 schreef kanovinnie het volgende:
Steil, steiler, steilst zou een betere TT zijn geweest
Er zijn er maar weinig die in stijl steil kunnen fietsenquote:
Ik doe dat vrijwel elke keer als ik op de fiets zit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er zijn er maar weinig die in stijl steil kunnen fietsen
Wat loop je nou negatief te doen...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:17 schreef muzas het volgende:
Meh. Geen stuiver waard op die fiets. 4,5k verder nog steeds even traag en waardeloos
Ja ik zeik... [ afbeelding ]
Ach joh, dat hebben we allemaal wel eens.Volgende keer beterquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Baal een beetje van mn rondje net. Dikke patatbenen.
Hoeveel trainingen op intensiteit? D2 dus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:17 schreef muzas het volgende:
Meh. Geen stuiver waard op die fiets. 4,5k verder nog steeds even traag en waardeloos
Ja ik zeik... [ afbeelding ]
Vind je het heel gek? Ik merk op dat stukje naar mijn werk ook wel dat we zondag flink gas gegegeven hebben. Dat moet ook een beetje herstellen enzo he?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:29 schreef muzas het volgende:
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo...
Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor.
Kan dan echt stevig balen op die fiets....
Dan moet je gewoon komend weekend even in Limburg komen fietsen. Daarna waardeer je die stukjes waar je nu rijdt ook weer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:29 schreef muzas het volgende:
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo...
Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor.
Kan dan echt stevig balen op die fiets....
Check anders eens je heatmap op veloviewer. Waar ben je nog nooit geweest? GA daar eens heen!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:37 schreef muzas het volgende:
Daar zat ik dus onderweg ook aan te denken. Ik moet wat vaker die fiets in de peugeot smijten en ergens anders gaan fietsen.
Of je traint te weinig, of je rust te weinig, of allebei te weinig. Of je doet het verkeerd. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kan doen, en wat dus geen reden zou moeten zijn om te balen, maar juist om mee aan de slag te gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:29 schreef muzas het volgende:
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo...
Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor.
Kan dan echt stevig balen op die fiets....
Je bent welkom. Ik zorg ook nog wel dat je kunt avondeten en lunchen of zo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:37 schreef muzas het volgende:
Daar zat ik dus onderweg ook aan te denken. Ik moet wat vaker die fiets in de peugeot smijten en ergens anders gaan fietsen.
Helaas woon ik in Veendamquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vanuit Maastricht zijn die makkelijk in een rondje van 100km te doen.
Serieuzer trainen is wel iets waar ik volgend jaar wat meer op wil letten. Deze winter maar eens wat boeken kopen/internet afstruinen. 90%? Zou ik niet zo zeker van zijn...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Of je traint te weinig, of je rust te weinig, of allebei te weinig. Of je doet het verkeerd. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kan doen, en wat dus geen reden zou moeten zijn om te balen, maar juist om mee aan de slag te gaan.
Je fietst in je eerste serieuze fietsseizoen waarschijnlijk al harder dan 90% van alle wielrenners, dus waarom daar niet gewoon blij mee zijn, en langzaam aan uitbouwen en elk jaar een beetje sterker worden?
Gastvrij zijn ze in het zuiden hoor, Kom zeker een keer langs... Moet ff kijken wanneer... Schat dat dat pas wel van t voorjaar gaat worden dan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je bent welkom. Ik zorg ook nog wel dat je kunt avondeten en lunchen of zo.
Het gaat niet om heftigheid, maar om afwisseling.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Een rondje over de rue de Tesny en de Drolenval is toch wat heftiger dan een rondje Zuid-Limburg.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:55 schreef dop het volgende:
als je er meer uren in steekt word je zeker constanter , maar we hebben hier allemaal goede en slechte dagen.
weinig rust, slecht eten, weinig slapen,of gewoon een groepje , maken soms enorm verschil.
ik had zelf maandag z'n ritje , vrouw naar het werk brengen , dat is op de heen weg gewoon een d1 ritje 35 km, 26 gemiddeld.
best aardig voor mijn vrouw , maar je zou zeggen terug knal ik dan nog even een stukje. nou dus niet, te weinig gegeten en terug dus gewoon het zelfde gemiddelde en niet de energie om ook maar een trap meer te doen.
met de jaren en kilometer komt er meer ervaing en heb je ook een beter ondergrond.
als je van de winter zo nu en dan je kilometers maakt zul je zien dat je volgend seizoen weer makkelijk een leuk stapje kan maken.
SPOILER: foto's van de ritOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt lekker zo in de bossen fietsen, even je gedachten op 0 zetten en gewoon fietsen en het ruikt ook altijd zo lekker daar. Dit parcours is echt een aanrader want het is heel gevarieerd er zitten technische stukken in maar ook stukken waar je lekker het gas open kan zetten.
Uiteindelijk is dit mijn langste rit op een MTB geworden, 105 km kwam ik op uit. Het is wel zwaarder dan met de racefiets.Haha, met wind mee moet het lukken, maar dan moet ik ook nog terug hèquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Veendam - Maastricht doe jij op je sloffen toch?![]()
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat sowieso.
En misschien wat krachtoefeningen doen? Volgens mij ging Gripper nog wel eens in een laag verzet de brug op enzo. En sprintjes trekken.
Ik vind het altijd wel tof, even met de wind in je rug opschakelen, op je pedalen staan en vol gas geven. Weer zitten, bijschakelen en doorgaan. Dan kijk je en zie je dat je 40-50 rijd, alles schiet langs je en dan ben je moe en peddel je weer verder met 30.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:07 schreef dop het volgende:
[..]
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doen
Tja, regelmatig een flink stuk fietsen en een beetje afwisselen tussen D1 en blokjes intensief (wat je vanzelf al krijgt doordat je eens aanzet na een stoplicht, brug op, plaatsnaambordje sprinten etc) zorgt al voor een heel stuk variatie. De basis is natuurlijk altijd veel kilometers maken op een lage intensiteit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:07 schreef dop het volgende:
[..]
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doen
Kan een prima training zijn. Fartlek is ook een soort intervaltraining maar voor de meeste sporters een stuk beter vol te houden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel tof, even met de wind in je rug opschakelen, op je pedalen staan en vol gas geven. Weer zitten, bijschakelen en doorgaan. Dan kijk je en zie je dat je 40-50 rijd, alles schiet langs je en dan ben je moe en peddel je weer verder met 30.
En dan ben je bijgekomen, en dan ga je weer
En om te fartlekken hoef je ook geen ingewikkeld schema te maken. Het is gewoon net als freeriden bij het MTB'en: alles mag. Sprintje tussen 2 verkeerslichten? Zwaar verzet de brug op? 10 minuten lang in exact hetzelfde verzet 90 omw/min trappen, ongeacht of het heuvelop of heuvelaf is?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kan een prima training zijn. Fartlek is ook een soort intervaltraining maar voor de meeste sporters een stuk beter vol te houden.
Moet je er daar niet soignée bij zitten dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:51 schreef buzz1291 het volgende:
'k denk datte maor lid word van een schaakvereniging........
Eens in de drie weken je nagels knippen schijnt voldoende te zijn.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Moet je er daar niet soignée bij zitten dan?
Ik blijf het toch bij fietsen houdenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Eens in de drie weken je nagels knippen schijnt voldoende te zijn.....
Arm kind is dr fiets vergeten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:03 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moest dat Farthlek toch eerst even googlen om het een beetje te begrijpen, en wat zie je dan.....
[ afbeelding ]
Die mogen allebei bij mij voor een ritje op de stang. Hoeven ze geeneens te vragen.....quote:
Precies, het is Zweeds voor "vaartspel". Dus alles wat ook in een echte koers plaatsvindt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:03 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moest dat Farthlek toch eerst even googlen om het een beetje te begrijpen, en wat zie je dan.....
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Je vraagt er om hé.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zo, dealtje met mijn vrouw gesloten. Ik ga niet op de details in, maar als mijn vakantiegeld er is (in april al) kan ik mijn nieuwe velgjes aanschaffen.
Haha. Nee, daar heeft het niets mee te maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je vraagt er om hé.....
Zeven maanden onthouding zeker. Op dat bospadje achter Rolduc kun je ook aardig oefenen.
Van horen zeggen natuurlijk....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:27 schreef buzz1291 het volgende:
Op dat bospadje achter Rolduc kun je ook aardig oefenen.
Als je je eigen stukken meeneemt hoeft dat geeneens.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Moet je er daar niet soignée bij zitten dan?
Echt schaken als sport lijkt me dus echt niks aan, ik kan het wel en doe het heel af en toe wel eens met iemand, maar meestal verlies ik danquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je je eigen stukken meeneemt hoeft dat geeneens.
Ai aiquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:17 schreef buzz1291 het volgende:
Ja vooral oud. Ik leef nog in de tijd dat fietsen nog betaalbaar was.....
[ afbeelding ]
Interval trainingen enzo zijn in het begin allemaal goed om vooruitgang te boeken, maar op een gegeven moment zal er wel een opbouw (schema) in moeten zitten anders stagneert de groei vrij snel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, regelmatig een flink stuk fietsen en een beetje afwisselen tussen D1 en blokjes intensief (wat je vanzelf al krijgt doordat je eens aanzet na een stoplicht, brug op, plaatsnaambordje sprinten etc) zorgt al voor een heel stuk variatie. De basis is natuurlijk altijd veel kilometers maken op een lage intensiteit.
Die hele specifieke trainingen zoals een brug oprammen op zwaar verzet zijn niet de allerleukste, en je moet er wel de motivatie voor zien te vinden natuurlijk. Dat is alweer leuker met een trainingsmaatje, of een specifiek doel voor ogen dan wanneer je het in je uppie moet doen.
Maar doe bijvoorbeeld ook eens een tijdritje. Trap jezelf een half uur lang helemaal het schompes tot je benen van je lijf lijken te vallen, en met een kwartier in & uitrijden heb je dan een mooie korte training. Of ga niet 1 x een bepaald viaduct over als onderdeel van je rondje, maar rij m 3 keer op en af. Naar boven knallen, naar beneden uitrusten. Prima intervaltraining.
Trainingsboeken lezen en een schema maken zijn 1 ding, maar je eraan houden is veel moeilijker (is mijn eigen ervaring)
Variatie is in ieder geval het sleutelwoord, ook om trainen leuk te houden!
Heb jij zeker ook geen fiets voor nodig?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die mogen allebei bij mij voor een ritje op de stang. Hoeven ze geeneens te vragen.....
Hier stopte ik met lezen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Interval trainingen enzo zijn in het begin allemaal goed om vooruitgang te boeken, maar op een gegeven moment zal er wel een opbouw (schema) in moeten zitten anders stagneert vrij snel.
Bijvoorbeeld:
kracht doe je 5x2 60rpm 3=R
Hier 12. Vond het nog net te warm voor de gevoerde beenwarmers, maarja, als je onderweg bent kan je ze niet eventjes uittrekken en andere aandoen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik snap niet dat er nu al fietsers zijn die in de winterjas en met de muts tot over de oren rijden... 14 graden vind ik daar nog iets te warm voor...
Jij bent ook wel een echte fietsheld, hè?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier 12. Vond het nog net te warm voor de gevoerde beenwarmers, maarja, als je onderweg bent kan je ze niet eventjes uittrekken en andere aandoen.
Wel kwam ik er achter toen ik wegging dat ik wat laat was, dus lekker om gefietst en daarna op het pontje mijn garmin uitgezet, dus het laatste stukkie er niet op.
Stond een figuur met een pinarello met noname 50 mm velgen te patsen op het pontje. Komt me meteen als een gek voorbij, maar durfde niet hard door de bocht. Dus ik hem voorbij en daarna heeft ie alleen in mijn wiel gezeten![]()
Jaja, ik maak wat mee zo 's ochtends vroeg!
Zeker. Mensen beginnen te juichen als ik het pontje op rij, geven hun bidons aan als ik te weinig heb en de mannen waarmee ik sta te praten bieden mij hun dochters aan. De brommerrijders rijden in 1 groot blok om mij heen zodat ik uit de wind zit en voor hen rijd een bezemwagen om te zorgen dat ik niet over steentjes rij.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een echte fietsheld, hè?
weer een net even anders maar eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken systeemquote:
Was ik maar wat meer als jijquote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker. Mensen beginnen te juichen als ik het pontje op rij, geven hun bidons aan als ik te weinig heb en de mannen waarmee ik sta te praten bieden mij hun dochters aan. De brommerrijders rijden in 1 groot blok om mij heen zodat ik uit de wind zit en voor hen rijd een bezemwagen om te zorgen dat ik niet over steentjes rij.
Het leven op het pontje is goed.
Sherlock zegt het laatst opquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of heeft eentwee al een tijd niet meer gepost?
quote:donderdag 26 september 2013 @ 20:35:53
Kwam er gister eentje me tegemoet; korte broek, mouwloos shirt, geen helm. Dat vond ik ook redelijk verbazingwekkend. Zelf was ik in lang-3/4quote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik snap niet dat er nu al fietsers zijn die in de winterjas en met de muts tot over de oren rijden... 14 graden vind ik daar nog iets te warm voor...
Dat is weer het andere uiterste inderdaad.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Kwam er gister eentje me tegemoet; korte broek, mouwloos shirt, geen helm. Dat vond ik ook redelijk verbazingwekkend. Zelf was ik in lang-3/4
Ik sprak m vorige week nog wel even via PM, hij is idd wat minder actief de laatste tijd.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of heeft eentwee al een tijd niet meer gepost?
Warme knieën zijn slechts een klik van je verwijderdquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste inderdaad.
Ik vond lang-lang toch wat warm, maar helaas heb ik niets van 3/4.
Max. prijs van je lampje? En levertijd?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:20 schreef Blik het volgende:
Ik weet dat dit onderwerp al vaker aan bod is gekomen, iemand suggesties voor een goede fietslamp voor fietsen in de donkere ochtenden? Goede lichtopbrengst is natuurlijk belangrijk, tegen een niet al te hoge prijs.
En dan moet ik ook maar eens goede winterkleding kopen, iemand suggesties voor een goede winkel waar ze ook veel keuze hebben?
Ok, mooi. Niet dat ik me zorgen maak oid, maar ik miste 'm opeens.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik sprak m vorige week nog wel even via PM, hij is idd wat minder actief de laatste tijd.
Geen M...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Warme knieën zijn slechts een klik van je verwijderd![]()
http://www.bike2build.nl/(...)qpiboCFaF3cAod30YAfQ
Ik heb geen idee waar ik aan moet denken qua prijs, als er goede deal-extreme (of andere Chinese) opties zijn wil ik daar best naar kijken en qua levertijd wat langer wachten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Max. prijs van je lampje? En levertijd?
http://dx.com/p/ultrafire(...)ver-4-x-18650-222533quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar ik aan moet denken qua prijs, als er goede deal-extreme (of andere Chinese) opties zijn wil ik daar best naar kijken en qua levertijd wat langer wachten.
Heb je suggesties?
Is dat handig met zo'n separaat battery pack? Waar laat je dat ding?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
http://dx.com/p/ultrafire(...)ver-4-x-18650-222533
http://dx.com/p/zhg-3-3-x(...)ack-4-x-18650-244617
Ik heb die tweede. Komt een puist licht uit.
Ik heb die lamp op mijn helm, dan de batterypack in mijn shirtzak. En als je hem op je stuur hebt ergens aan een buis vastmaken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Is dat handig met zo'n separaat battery pack? Waar laat je dat ding?
En besteldquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb die lamp op mijn helm, dan de batterypack in mijn shirtzak. En als je hem op je stuur hebt ergens aan een buis vastmaken.
Welke?quote:
Oja, diegene die ik heb heeft een heel hip los knopje met een groen ledje erin als de batterij vol is, en een oranje ledje als hij bijna leeg is. Hij gaat zo'n 2/3 uur mee op de gewone stand. Ik ben iig nog nooit zonder stroom komen te zitten.quote:
Moet lukken, 40 km enkele reis naar het werk dus maximaal anderhalf uur. Op het werk kan die weer opgeladen worden. Lijkt me wel dat stuurbevestiging handiger is als op de helm, of heb je daar andere ervaringen mee?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja, diegene die ik heb heeft een heel hip los knopje met een groen ledje erin als de batterij vol is, en een oranje ledje als hij bijna leeg is. Hij gaat zo'n 2/3 uur mee op de gewone stand. Ik ben iig nog nooit zonder stroom komen te zitten.
http://cyclewear.eu/quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:20 schreef Blik het volgende:
En dan moet ik ook maar eens goede winterkleding kopen, iemand suggesties voor een goede winkel waar ze ook veel keuze hebben?
Kleding pas ik liever zodat ik echt een goede pasvorm heb, vind internetwinkels wat dat betreft onhandig (vooral als het niet past, terugsturen e.d.)quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://cyclewear.eu/
Niet de meeste keuze maar wel goed afgeprijsd in veel gevallen. Ben in ieder geval zeer tevreden met mijn Agu-jasje dat ik een paar weken geleden kocht.
Nou, ik gebruik hem ook voor MTB'en, vandaar op de helm. Maar op het stuur kan ook gewoon.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet lukken, 40 km enkele reis naar het werk dus maximaal anderhalf uur. Op het werk kan die weer opgeladen worden. Lijkt me wel dat stuurbevestiging handiger is als op de helm, of heb je daar andere ervaringen mee?
ok, duidelijkquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, ik gebruik hem ook voor MTB'en, vandaar op de helm. Maar op het stuur kan ook gewoon.
Op www.fiets.nl/forum is een topic met veel informatie en links naar goede betaalbare lampen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar ik aan moet denken qua prijs, als er goede deal-extreme (of andere Chinese) opties zijn wil ik daar best naar kijken en qua levertijd wat langer wachten.
Heb je suggesties?
Heb al besteld, op basis van goede ervaringen van kano. Komt ook overeen met de lampen die in het fietsforum topic worden behandeld. Er wordt daar overigens ook benoemd dat er lampen zijn a 600-700 euroquote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Op www.fiets.nl/forum is een topic met veel informatie en links naar goede betaalbare lampen.
Toch wel anders, asdiameter is nog groter en er zit schroefdraad op de cranks zo te zien, je draait ´m op de as.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:41 schreef dop het volgende:
[..]
weer een net even anders maar eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken systeem
lijkt weer meer op de shimano variant nu met een as uit een stuk in plaats van twee delen
Je bedoeld dat gele? Dat is volgens mij geen schroefdraad. JE kan dan nooit de cranks uitlijnen lijkt me.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch wel anders, asdiameter is nog groter en er zit schroefdraad op de cranks zo te zien, je draait ´m op de as.
En behoorlijk lichter.
Ik denk erover om deze te gaan bestellen :quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:20 schreef Blik het volgende:
Ik weet dat dit onderwerp al vaker aan bod is gekomen, iemand suggesties voor een goede fietslamp voor fietsen in de donkere ochtenden? Goede lichtopbrengst is natuurlijk belangrijk, tegen een niet al te hoge prijs.
Ik heb die van kano besteld, kost omgerekend 25 euro en krijgt prima reviews onlinequote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:10 schreef ddx het volgende:
[..]
Ik denk erover om deze te gaan bestellen :
http://www.futurumshop.nl(...)00-lumen-zwart.phtml
Zodat ik op wegen zonder lantaarnpalen gewoon normale snelheid kan doorfietsen.
Ik zweer bij de Conti Grand Prix.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:24 schreef Patroon het volgende:
Wat zijn goede winterbanden? Rolweerstand niet van belang, lekbestendigheid en goede weglegging op natte wegen wel.
de 4season versie , maar in de winter moet je eigenlijk gewoon op de atb rijdenquote:
Bedankt voor de tip.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 11:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://cyclewear.eu/
Niet de meeste keuze maar wel goed afgeprijsd in veel gevallen. Ben in ieder geval zeer tevreden met mijn Agu-jasje dat ik een paar weken geleden kocht.
met echt mooi weer wil ik zeker ook op de racefiets maar, maar dan heb ik geen speciaale winter bandjes nodig.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:34 schreef keesfietst het volgende:
Ik heb de 900 lumen versie van die lamp van kano, werkt perfect inderdaad. Op een volle accu 3u op de lichte stand.
@Patroon Heb een setje 4-Seasons om m'n winterwielen (kan ik nu zeggen) gelegd. In de aanbieding bij mantel nu (30 per stuk). Hier een test van vorig jaar http://www.conti.nl/wp-co(...)_Bandentest_crop.pdf
@dop: op m'n atb ga ik geen duurtraining van 4/6 uur doen. Zeker niet als het gewoon droog weer is en je op de racer naar buiten kan.
Idd. Hier ook nog lekker gefietstquote:Op woensdag 9 oktober 2013 17:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
Toch lekker droog gehouden vandaag.
Niet weten dat eckte bazen op Fortezza's of nog beter op Vittoria Evo Open Corsa's rijden...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:56 schreef kanovinnie het volgende:
Belangrijker nog, ik rij op durano's. Goed te zien dat Patroon mij volgt
Ik ben dan ook geen baas.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:17 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Niet weten dat eckte bazen op Fortezza's of nog beter op Vittoria Evo Open Corsa's rijden...![]()
![]()
Mijn buurman rijdt ook altijd op GP's en ik hoor hem daar geen klachten over hebben. hij rijdt een tijdrit met GP's met gemiddeld 38, dus dat is zeker harder dan 25 door een 90 graden bocht...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:23 schreef Patroon het volgende:
Nog ff een banden vraag.
Mijn vriendin moet ook nieuwe banden. Nu maakt haar wat extra rolweerstand niet zoveel uit, voor haar is belangrijker dat ze niet lek rijdt. Ze vliegt nooit met 40 door een bocht, eerder met 25, dus de band hoeft niet super soepel te zijn. Zijn die Conti GP's ook geschikt voor in de zomer?
Lijkt me wat ongemakkelijk als je 'm iets te vast draait, en die cranks niet meer recht tegenover elkaar staan. Of nie soms?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch wel anders, asdiameter is nog groter en er zit schroefdraad op de cranks zo te zien, je draait ´m op de as.
En behoorlijk lichter.
Ja, dat dacht ik ook al.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lijkt me wat ongemakkelijk als je 'm iets te vast draait, en die cranks niet meer recht tegenover elkaar staan. Of nie soms?
Kijk, dat bedoel ik nou. Ik koop een setje Fortezza winterbanden voor vier tientjes als ze in de aanbieding zijn. En vanaf dat de zon weer schijnt, uiteraard die Vittoria's er weer onder, want ze rollen zo lekker. Al gaf die grafiek nou niet aan dat ze beter rollen dan Conti 4000s.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:17 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Niet weten dat eckte bazen op Fortezza's of nog beter op Vittoria Evo Open Corsa's rijden...![]()
![]()
Alleen voor premiums op dit moment.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:56 schreef nodisch18 het volgende:
Strava is vernieuwd![]()
[ afbeelding ]
Ziet wel goed uit imo
Ik vind die 4000s nogal snel 'vierkant'... Daarom rijd ik tegenwoordig met Fortezza's. Op mijn winterwielen heb ik Michelin Lithion 2, veel grip op nat wegdek voor een betaalbare prijs...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik nou. Ik koop een setje Fortezza winterbanden voor vier tientjes als ze in de aanbieding zijn. En vanaf dat de zon weer schijnt, uiteraard die Vittoria's er weer onder, want ze rollen zo lekker. Al gaf die grafiek nou niet aan dat ze beter rollen dan Conti 4000s.
De Fortezza's bevallen mij ook een stuk beter dan de 4000squote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:23 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind die 4000s nogal snel 'vierkant'... Daarom rijd ik tegenwoordig met Fortezza's. Op mijn winterwielen heb ik Michelin Lithion 2, veel grip op nat wegdek voor een betaalbare prijs...
Ik weet 't niet Buzz, ik zal het eens navragen bij de Campy specialist alhier.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lijkt me wat ongemakkelijk als je 'm iets te vast draait, en die cranks niet meer recht tegenover elkaar staan. Of nie soms?
Ik zou me kunnen voorstellen dat er in de laatste gang(en) schroefdraad een soort aanslag zit, en ook zoiets op de as, zodat de losse crank altijd goed uitkomt ten opzichte van de andere crank.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 18:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Lijkt me wat ongemakkelijk als je 'm iets te vast draait, en die cranks niet meer recht tegenover elkaar staan. Of nie soms?
Het is maar net wat je er mee wil doen hequote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Om nog even over wielen te praten:
Zouden jullie kiezen voor Aero wielen van 1575 gram, of non-aero van 1390 gram?
Hetzelfde wat ik de afgelopen 3700km gedaan heb.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het is maar net wat je er mee wil doen he
Ik denk dat je op het vlakke met niet teveel wind beter voor de aero's kunt gaan. Wil je de bergen in dan kan je beter zo licht mogelijke wielen nemen...Aero's staan en klinken vaak ook mooier, dat geeft ook moraalquote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hetzelfde wat ik de afgelopen 3700km gedaan heb.
Mijn huidige wielen zitten rond de 2000 gram, dus ik ga er altijd op vooruit qua gewicht.
Voornamelijk dus korte klimmen van max 2km. De meeste klimmen zitten onder de kilometer zelfs, ondanks dat het er wat meer per ritje zijn. En mijn ritjes naar het werk zit qua klimwerk eigenlijk niks spannends in. Persoonlijk neig ik gewoon naar de Aero's omdat ik voornamelijk toch steviger door rijd.
Maar ik wil gewoon jullie mening eens horen daarover.
die aero natuurlijk omdat die gwn keiharde prono zijn fuck jou veel ofdat handig is op een korte klimquote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Om nog even over wielen te praten:
Zouden jullie kiezen voor Aero wielen van 1575 gram, of non-aero van 1390 gram?
De echte bergen zal ik niet heel vaak gaan doen uiteraard. Ik wil eigenlijk het beste voor wat ik hier in Limburg er mee doe. En daar zitten geen echte bergen bij.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik denk dat je op het vlakke met niet teveel wind beter voor de aero's kunt gaan. Wil je de bergen in dan kan je beter zo licht mogelijke wielen nemen...Aero's staan en klinken vaak ook mooier, dat geeft ook moraal
De Aero's zijn mooier inderdaad.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
die aero natuurlijk omdat die gwn keiharde prono zijn fuck jou veel ofdat handig is op een korte klim
Ben je zelf licht (genoeg) en wil je lichte wieletjes om de bergen in te gaan?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hetzelfde wat ik de afgelopen 3700km gedaan heb.
Mijn huidige wielen zitten rond de 2000 gram, dus ik ga er altijd op vooruit qua gewicht.
Voornamelijk dus korte klimmen van max 2km. De meeste klimmen zitten onder de kilometer zelfs, ondanks dat het er wat meer per ritje zijn. En mijn ritjes naar het werk zit qua klimwerk eigenlijk niks spannends in. Persoonlijk neig ik gewoon naar de Aero's omdat ik voornamelijk toch steviger door rijd.
Maar ik wil gewoon jullie mening eens horen daarover.
Ik weeg 70 kilo. En wil sowieso lichtere wielen dan ik nu heb. Zoals ik al zei zal ik niet de echte bergen in gaan, maar met name de korte explosieve klimmen in Limburg.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ben je zelf licht (genoeg) en wil je lichte wieletjes om de bergen in te gaan?
Of hou je van hardrijden en maak je daarmee die paar gram verschil wel goed? Dan natuurlijk aero's!
Door hard te rijden bergop het verschil in aero's goed maken is natuurlijk jezelf voor de gek houdenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:32 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ben je zelf licht (genoeg) en wil je lichte wieletjes om de bergen in te gaan?
Of hou je van hardrijden en maak je daarmee die paar gram verschil wel goed? Dan natuurlijk aero's!
Prima bandjes idd!quote:Op woensdag 9 oktober 2013 20:34 schreef kaasplankje het volgende:
Ik rijd met schwalbe lugano draad, want die zijn maar een tientje.
Garmin saferide. 10 uur lichte stand (prima licht waarbij ik afdaal tot zelfs 45 km/h. Zware stand 1.5 uur, daarmee kun je ook prima duur mtb bospaden in het pikdonker. Wat duurder maar prima spul.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:20 schreef Blik het volgende:
Ik weet dat dit onderwerp al vaker aan bod is gekomen, iemand suggesties voor een goede fietslamp voor fietsen in de donkere ochtenden? Goede lichtopbrengst is natuurlijk belangrijk, tegen een niet al te hoge prijs.
En dan moet ik ook maar eens goede winterkleding kopen, iemand suggesties voor een goede winkel waar ze ook veel keuze hebben?
Aeroquote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Om nog even over wielen te praten:
Zouden jullie kiezen voor Aero wielen van 1575 gram, of non-aero van 1390 gram?
0 activities, 242 followersquote:
Non aero natuurlijk. Hoge velgen zijn voor paupers.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Om nog even over wielen te praten:
Zouden jullie kiezen voor Aero wielen van 1575 gram, of non-aero van 1390 gram?
lage velgen zijn voor mensen die geen hoge velgen kunnen betalen!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Non aero natuurlijk. Hoge velgen zijn voor paupers.
Beter goede lage velgen, dan slechte hoge velgen!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:48 schreef the_critic het volgende:
[..]
lage velgen zijn voor mensen die geen hoge velgen kunnen betalen!
het aantal wielen dat je nodig hebt, is T+1 (waarbij T staat voor het aantal wielen dat je op dit moment bezit)quote:Op woensdag 9 oktober 2013 21:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
Om nog even over wielen te praten:
Zouden jullie kiezen voor Aero wielen van 1575 gram, of non-aero van 1390 gram?
Als ik dat plaatje zo bekijk schroef je hem niet op de as, dat gele met dat schroefdraad is gewoon een bus waar de crank op vast zit en die bus gaat op de as en vervolgens zet je hem vast met die blauwe ring.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 14:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toch wel anders, asdiameter is nog groter en er zit schroefdraad op de cranks zo te zien, je draait ´m op de as.
En behoorlijk lichter.
En aan de andere kant?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:52 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Als ik dat plaatje zo bekijk schroef je hem niet op de as, dat gele met dat schroefdraad is gewoon een bus waar de crank op vast zit en die bus gaat op de as en vervolgens zet je hem vast met die blauwe ring.
Hmmm, T+2, of je moet het over wielsets hebben.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 08:50 schreef the_critic het volgende:
[..]
het aantal wielen dat je nodig hebt, is T+1 (waarbij T staat voor het aantal wielen dat je op dit moment bezit)
Nee gekheid.. Gewoon gaan voor de aero. Mooier, in limburg ga je het verschil vast niet merken. Lage velgen kun je altijd later nog een keer bijnemen voor de bergen of voor als je de ronde van vlaanderen of Roubaix gaat rijden ofzo..
scherp.. zo op de vroege ochtendquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmm, T+2, of je moet het over wielsets hebben.
Niets zo verfrissend als een bandje wisselen in de vroege morgenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 09:50 schreef the_critic het volgende:
[..]
scherp.. zo op de vroege ochtend
Die zit al vast op de as. Die tandjes wat je ziet is gewoon een verbinding tussen het carbon en het materiaal van de as.quote:
Ah, zo. Lijkt me wel dat de constructie zoals nu, met alle spiebanen of hoe dat ook heet, veel steviger is.quote:
Ik zie geen spiebanen in dat plaatje hoor? Dat op dat groene is iig geen spiebaan, en ook de crank niet meer.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:15 schreef MarcoD het volgende:
Nu gebruiken ze in de ultra torque cranks een Hirth koppeling, als je in dat nieuws bericht kijkt zie je dat de linker crank wel weer met van die spiebanen (?) vast zit op de as.
[ afbeelding ]
Verder als ik zo naar het doorsnede plaatje kijk zie ik nou niet of ze een self-extracting systeem ()gebruiken voor de crank of dat ze dezelfde richting opgaan als met het power torque systeem (
) dat je je crank met een pulleytrekker eraf moet halen.
Dat komt door het schaduw/licht systeem wat je in 3D softwarepakketten hebt.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:34 schreef MarcoD het volgende:
Je ziet toch van die tandjes? Geen idee hoe je zo'n verbinding noemt, geen werktuigbouwkundige..
Oh, daar. Dat is een foto, ik dacht dat het nog over dat plaatje van kaas ging. Sorry.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:49 schreef MarcoD het volgende:
Dus jij denkt dat op die foto die ik hierboven gepost heb die tandjes komen door het tekenpakket?
(ik ga er even vanuit dat het ook echt een foto is)
Dat idee had ik alquote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, daar. Dat is een foto, ik dacht dat het nog over dat plaatje van kaas ging. Sorry.
Die verbinding is gewoon een spieverbinding, maar dan met meerdere spietjes en zitten de spietjes ook nog een geïntegreerd in de crank.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 10:34 schreef MarcoD het volgende:
Je ziet toch van die tandjes? Geen idee hoe je zo'n verbinding noemt, geen werktuigbouwkundige..
MTB.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:11 schreef muzas het volgende:
Zal ik een cheapass oude mtb of racefiets kopen voor de winter? Of voor drie maanden een abbootje sportschool nemen? Of toch een rittenkaart voor de schaatsbaan....
Help muzas de winter door met +/- 100 euroWil niet te veel qua 'niveau' inleveren deze winter. Wil volgend jaar iig de 150 of 125AGR en 165Boretti doen. Maar heb ook geen zin mn giant door de pekel te slepen.
Ben je echt van plan om door de vorst te gaan fietsen? Dan een MTB. En anders kan je prima rijden tot er gestrooid wordt. Neem je een paar weken rust en ga je schaatsen/sportschool en je kan weer fietsen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:11 schreef muzas het volgende:
Zal ik een cheapass oude mtb of racefiets kopen voor de winter? Of voor drie maanden een abbootje sportschool nemen? Of toch een rittenkaart voor de schaatsbaan....
Help muzas de winter door met +/- 100 euroWil niet te veel qua 'niveau' inleveren deze winter. Wil volgend jaar iig de 150 of 125AGR en 165Boretti doen. Maar heb ook geen zin mn giant door de pekel te slepen.
sportschool en schaatsen... en de fiets pakken zolang er niet gestrooit is. En pekel voorkom je toch niet helemaal. Gewoon thuis goed weer afspoelen en meteen schoonmaken.. Dan is het niets anders dan regen/zand..quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:11 schreef muzas het volgende:
Zal ik een cheapass oude mtb of racefiets kopen voor de winter? Of voor drie maanden een abbootje sportschool nemen? Of toch een rittenkaart voor de schaatsbaan....
Help muzas de winter door met +/- 100 euroWil niet te veel qua 'niveau' inleveren deze winter. Wil volgend jaar iig de 150 of 125AGR en 165Boretti doen. Maar heb ook geen zin mn giant door de pekel te slepen.
ppfff.. de limbomeet wordt een zware!!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
MTB.
En de koekje's 115 niet te vergeten. Of de Koekje's 130 met nog meer hoogtemeters.
Hier neig ik wel sterk naar. Heb schaatsen altijd érg leuk gevonden... sportschool not so much... Ben liever buiten. Maar 'iets anders dan fietsen' is misschien wel even leuk.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:32 schreef the_critic het volgende:
[..]
sportschool en schaatsen... en de fiets pakken zolang er niet gestrooit is. En pekel voorkom je toch niet helemaal. Gewoon thuis goed weer afspoelen en meteen schoonmaken.. Dan is het niets anders dan regen/zand..
Misschien heeft ie alles? En wat heb je nou nodig voor schaatsen? Schaatsen, handschoenen en wat kleding.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:53 schreef Blik het volgende:
Hoe kun je schaatsen oppakken voor onder de 100 euro, als je alle spullen ervoor moet kopen incl. toegang schaatsbaan?
Wel een redelijk dure sport zonder natuurijs ja.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:53 schreef Blik het volgende:
Hoe kun je schaatsen oppakken voor onder de 100 euro, als je alle spullen ervoor moet kopen incl. toegang schaatsbaan?
Ga voetballenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:49 schreef muzas het volgende:
[..]
Hier neig ik wel sterk naar. Heb schaatsen altijd érg leuk gevonden... sportschool not so much... Ben liever buiten. Maar 'iets anders dan fietsen' is misschien wel even leuk.
Ik heb alles. Behalve een abboquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:53 schreef Blik het volgende:
Hoe kun je schaatsen oppakken voor onder de 100 euro, als je alle spullen ervoor moet kopen incl. toegang schaatsbaan?
Abonnement op vechtsebanen kost geloof ik 265 per seizoen. Dat loopt van september tot maart.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien heeft ie alles? En wat heb je nou nodig voor schaatsen? Schaatsen, handschoenen en wat kleding.
Teringquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Abonnement op vechtsebanen kost geloof ik 265 per seizoen. Dat loopt van september tot maart.
25-rittenkaart voor avonduren is hier 87,50.. 10-rittenkaart 50, Jaarabbo 185.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Abonnement op vechtsebanen kost geloof ik 265 per seizoen. Dat loopt van september tot maart.
Schaatsen zijn natuurlijk niet goedkoop, en dan nog entree voor de hal (mits er geen natuurijs is). Alleen met de schaatsen ben je er al snel overheen, maar gelukkig...quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Misschien heeft ie alles? En wat heb je nou nodig voor schaatsen? Schaatsen, handschoenen en wat kleding.
Hij heeft allesquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb alles. Behalve een abbo, of zo'n x-rittenkaart.
Je hebt hier nog een toerabonnement voor 130. Dan mag je alleen op donderdag en vrijdag. Maar op donderdag moet ik voetballen en vrijdag drink ik bier. Koop meestal maar een los kaartje dus.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:09 schreef muzas het volgende:
[..]
25-rittenkaart voor avonduren is hier 87,50.. 10-rittenkaart 50, Jaarabbo 185.
Maar dan kun je wel iedere dag op ieder uur van de dag schaatsen. Je hebt ook een tour-abo, en dan kun je op bepaalde tijden schaatsen voor 125 euro. 22-rittenkaart is 148 euroquote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Abonnement op vechtsebanen kost geloof ik 265 per seizoen. Dat loopt van september tot maart.
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar dan kun je wel iedere dag op ieder uur van de dag schaatsen. Je hebt ook een tour-abo, en dan kun je op bepaalde tijden schaatsen voor 125 euro. 22-rittenkaart is 148 euro
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt hier nog een toerabonnement voor 130. Dan mag je alleen op donderdag en vrijdag. Maar op donderdag moet ik voetballen en vrijdag drink ik bier. Koop meestal maar een los kaartje dus.
Oh, ik lever graag een maandje seks in. Ik neem aan dat rukken wel mag?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:28 schreef the_critic het volgende:
maand niet fietsen of maand gaan seks ?!
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, ik lever graag een maandje seks in. Ik neem aan dat rukken wel mag?
Jij bent een voetballer die af en toe op de fiets stapt, dus ik hoef toch zeker geen advies van jou aan te nemenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]![]()
Lever je vrouw in en zoek een nieuwe dan. Hier gaat iets helemaal mis.
Ik sta gewoon 2 uur eerder op. 1 uurtje fietsen, even snel douchen en dan nog 45 minuten knuffelen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Oh, ik lever graag een maandje seks in. Ik neem aan dat rukken wel mag?
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 12:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik sta gewoon 2 uur eerder op. 1 uurtje fietsen, even snel douchen en dan nog 45 minuten knuffelen.
Ik zag het ja, maar daar kon ik nietquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
In dat stuk hebben ze het over 1 uur knuffelen/fietsen, het is niet dat ik het ter plekke verzin hoor.
Ja en tot overmaat van ramp ben ik wellicht ook van de partij.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 11:33 schreef the_critic het volgende:
[..]
ppfff.. de limbomeet wordt een zware!!
Precies. Gewoon terwijl ze nog slaapt op dr buik rollen, 5 minuutjes max rammen, en dan met je nog halfstijve lul je fietskleren aantrekken zodat de broek goed bol staat en alle dames (en homo's) je bewonderend nakijken.quote:
Ik was er al tijdens de schaatspraat hoorquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:07 schreef kanovinnie het volgende:
Het gaat over seks en Knut is er weer... Toeval?
Zodra ik er na de 1e 600 meter afgewapperd ben en iedereen al 10k voor me uitfietst kan ik heerlijk rustig om me heen kijkenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:17 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee maar ga maar vast trainen. En koop een mooie voornaaf, dan heb je goed uitzicht.
Ik zeg doen!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik was aan halverwege mei aan het denken.
Er zijn genoeg mensen met navigatie toestellen op de fiets dacht ik. En er zit maar 1 flaw in de route die op Strava staat. Dat krijg ik helaas niet correct... Maar die zit in een klim waar iedereen er wel bij moeten kunnen blijven. Dus op zich is de GPX wel vandaar te downloaden.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:41 schreef Patroon het volgende:
Kunnen we ons ook bij de klimclassic aansluiten zodat het geen spoorzoeken wordt?
Ach, fietsen wij wel achteraan.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:47 schreef muzas het volgende:
Nou ik lag te huilen in het wiel van marco terwijl hij in D1 reed![]()
Daarom klinkt halverwege mei wel goed. Kan ik nog flink trainen, anders ben ik alleen maar tot last.
Kijk!quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
Verder zijn er ook een paar punten waar mensen kunnen afkorten en een paar klimmen kunnen vermijden.
Lijkt me leuk, zal kijken of ik kanquote:Op donderdag 10 oktober 2013 14:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
29 Mei is de Klimclassic. Dat is op een donderdag. Ik stel voor om dan zaterdag 17 of zondag 18 mei de limbomeetronde te doen.
Dat is dan 1 maand na de AGR, en 1,5 week voor de klimclassic, of komt een week eerder dan beter uit?
Hemelvaartsdag.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:20 schreef Patroon het volgende:
Klimclassic op een donderdag? Wat een rare dag voor zoiets...
Volgens mij kon je tot nu toe nog alle jaren ter plekke inschrijven, dus hij was niet volgeboekt. Hij is leuker, kleinschaliger, beter bewegwijzerd dan de AGR, en je ziet meer serieuze fietsers dan al die dikbuiken die 1x in hun fietsseizoen iets stoers willen doen met hun fietskluppie. Het niveau is er gewoon wat hoger.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 15:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
Is die klimclassic snel vol normaal? Anders is dat een leuk alternatief voor de AGR.
Die crudz roadracer mk2 passen op ieder raceframe, ongeacht de clearance tussen vooorvork en band en de zitbuis en de band achter. Ze zijn niet zo duurzaam als die SKS met stangetjes, maar die passen alleen op een frame met veel ruimte en als je geen nokjes hebt om de stangetjes vast te zetten moet je die zelf maken. Dat kan vrij simpel met een zadel waarmee je een eletriciteitsbuis van pvc aan de muur vastmaakt oid maar 't is een middag rommelen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:38 schreef Patroon het volgende:
Kaas, jij hebt ervaring met spatborden toch?
Welke zou jij adviseren?
Zoiets heb jij toch?
http://www.bike-component(...)tzblechset-Mk2-.html
SKS maakt volgens mij ook wel degelijke spatborden:
http://www.bike-component(...)moplastics-P35-.html
ik heb die Mk2 set. Makkelijk te monteren, en houd de boel goed schoon en droog. Ideaal setje! (zeker als je, zoals kaas al zegt, geen oogjes ed hebt)quote:Op donderdag 10 oktober 2013 18:38 schreef Patroon het volgende:
Kaas, jij hebt ervaring met spatborden toch?
Welke zou jij adviseren?
Zoiets heb jij toch?
http://www.bike-component(...)tzblechset-Mk2-.html
SKS maakt volgens mij ook wel degelijke spatborden:
http://www.bike-component(...)moplastics-P35-.html
Ja, je kan die lip ook omzetten zoals ik heb gedaan, tussen de remhoef en de vork zie je dattem omgebogen is. Dan hangt ze erop.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:47 schreef ultra_ivo het volgende:
De Chromoplastics zijn de klassieker onder de spatborden. Om die goed op een raceframe te monteren heb je een dremel nodig. Je moet dan de bevestigingslip van het voorspatbord op maat afzagen zodat het spatbord vlak tegen de onderkant van de voorvork aanligt. Dan het gat van de bevestigingslip naar beneden verlengen. Zo kun je ze ook monteren met raceremhoeven. Dat kan zelfs met 28mm banden als je alle reserves eruit weet te peuteren.
Die in de banden?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:17 schreef kaasplankje het volgende:
Let verder niet op dat kleine scheurtje.
wat is eigenlijk dat ding dat aan de achterkant van je voorvork zit? Die 2 zwarte blokjes, met rubberen "leiding"quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, je kan die lip ook omzetten zoals ik heb gedaan, tussen de remhoef en de vork zie je dattem omgebogen is. Dan hangt ze erop.
[ afbeelding ]
Slotquote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:22 schreef the_critic het volgende:
[..]
wat is eigenlijk dat ding dat aan de achterkant van je voorvork zit? Die 2 zwarte blokjes, met rubberen "leiding"
Die bevestigingslip kun je ook gewoon aan de bovenkant afzagen zodat ie pas is met de onderkant van je balhoofd.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 20:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, je kan die lip ook omzetten zoals ik heb gedaan, tussen de remhoef en de vork zie je dattem omgebogen is. Dan hangt ze erop.
[ afbeelding ]
Eind mei in Limburg.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:43 schreef Oksel het volgende:
Waar moet ik wanneer zijn?![]()
* Oksel is altijd in voor weekendjes weg & fietsen. En bier drinken, blowen, en openbarende verhalen van Patroon aanhoren..![]()
quote:Op donderdag 10 oktober 2013 13:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zeg doen!
En ik wil ook best wel weer een primavera organiseren. Afgelopen jaar hebben we best wat meets gehad, en vond de primavera 2012 een gezellige duurtraining zonder al te hoge hartslagen. Perfect, zo vroeg in het seizoen.![]()
Top ideeën Gripperquote:Op donderdag 10 oktober 2013 16:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien ook nog een leuk alternatief (voor mensen die zin en tijd hebben) we maken er een compleet fietsweekend in Limburg/Ardennen van!?
Donderdag de Klimclassic rijden voor wie willen. t kost tenslotte wel geld, 30 ¤ ofzo.
Vrijdag chillen (als je dat nodig hebt om zaterdag weer fris te zijn), en zaterdag fietsmeet + BBQ-en bij bizkit. Veel mensen hebben in dat weekend de vrijdag ook vrij, en dan zoeken we ergens een camping, zodat we donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag volop rondjes kunnen doen. Ik ben daar zelf iig wel voor in
Beetje overal zonnepanelen op plakken zekerquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:44 schreef Oksel het volgende:
Man man man, ik ben druk. Heel huis aanpassen is geen kattepis zegmaar.
Dan trilt ze los.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:08 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die bevestigingslip kun je ook gewoon aan de bovenkant afzagen zodat ie pas is met de onderkant van je balhoofd.
hoe meer mensen komen, hoe meer groepjes we kunnen maken, waarbij niveau beetje op elkaar afgestemt isquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:15 schreef kanovinnie het volgende:
Bah, gister lekkage toen ik thuiskwam. De afvoer van de vaatwasser had alles eruitgespuwt.
Fietsweekend is wel een tof ideeMaar ik weet niet of ik heenga.
Snap ik, en ik vind het helemaal niet erg om alleen door de heuveltjes van limburg/Ardennen te dartelen. Alleen is het wel weer een lang/duur weekend van huis dus sowieso ff kijken of dat allemaal kan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
hoe meer mensen komen, hoe meer groepjes we kunnen maken, waarbij niveau beetje op elkaar afgestemt is
De bezemwagenbus?quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:34 schreef Patroon het volgende:
Is pas in mei. Je kan nu al sparen. Je vriendin is blij als je eens een weekend weg bent. En critic zoekt mensen voor zijn bus
Das trouwens niet waar, want tijdens de hel stond ik toch echt geparkeerderder dan jou na dat dijkje op dat klimmetjequote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:44 schreef the_critic het volgende:
Op het vlakke rijd die fries me er niet af... Bergop moet ik helaas iedereen steeds op me laten wachten. Beetje jammerMisschien toch een epo-kuurtje voor volgende limburgmeet
En je hoeft uiteraard niet een heel weekend te komen (weet zelf ook niet of ik echt 4 dgn kom) maar iig de Meet wil ik graag rijden.. de rest zien we tzt wel
Dan moet die vrouw van jou bevallen, kun je vergetenquote:Op donderdag 10 oktober 2013 23:43 schreef Oksel het volgende:
Waar moet ik wanneer zijn?![]()
* Oksel is altijd in voor weekendjes weg & fietsen. En bier drinken, blowen, en openbarende verhalen van Patroon aanhoren..![]()
Je kan nnatuurlijk niet blijven teren op die koersjes van 10 jaar terug.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 08:44 schreef the_critic het volgende:
Op het vlakke rijd die fries me er niet af... Bergop moet ik helaas iedereen steeds op me laten wachten. Beetje jammerMisschien toch een epo-kuurtje voor volgende limburgmeet
En je hoeft uiteraard niet een heel weekend te komen (weet zelf ook niet of ik echt 4 dgn kom) maar iig de Meet wil ik graag rijden.. de rest zien we tzt wel
En dan zeker je fietssleuteltjes in een pot... Bwegh iets te klefquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 07:10 schreef Patroon het volgende:
Ik ga waarschijnlijk met vriendin en Grip en zijn meisje zondag naar bikemotion. Dubbel date
Tjonge, ik vond de vorige tekst leukerquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan nnatuurlijk niet blijven teren op die koersjes van 10 jaar terug..
Ja, daarom. Maar ik heb het gelezen dus ik zal het op de volgende meet in de oren van critic fluisteren zodat hij van pure woede zijn oerkrachten ontketend en iedereen er uit fietst.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:46 schreef Patroon het volgende:
haha Forty, als jij ook een meisje inbrengt mag je meedoen
@Kano: was een beetje bluf
Haha daarom verwijderd, wil de concurrentie niet op scherp zettenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, daarom. Maar ik heb het gelezen dus ik zal het op de volgende meet in de oren van critic fluisteren zodat hij van pure woede zijn oerkrachten ontketend en iedereen er uit fietst.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Haha daarom verwijderd, wil de concurrentie niet op scherp zetten![]()
Ik zit net 2 weken zonder...quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:46 schreef Patroon het volgende:
haha Forty, als jij ook een meisje inbrengt mag je meedoen
@Kano: was een beetje bluf
Dat is niet fraai. Nu wel tijd om te fietsenquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:59 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik zit net 2 weken zonder...
Er heeft zich nog geen andere aangediend...
Ach joh, via fok heb je zo een nieuwe gehosselt. Kano helpt je wel op weg.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 12:59 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ik zit net 2 weken zonder...
Er heeft zich nog geen andere aangediend...
Hoho, ik kan niet hosselen, ik ben gehosseld.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ach joh, via fok heb je zo een nieuwe gehosselt. Kano helpt je wel op weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |