Gaat mij dan voornamelijk om de volgende tekst die bij het lijstje erbij staatquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die staat ook wel in de top 10 zwaarste, maar niet in de top 10 steilste. Dat is het verschil.
Klopt niet helemaal als je dan vervolgens kijkt naar het lijstjequote:Voor wie op zoek is naar het echte heftige geweld. Een strijd tussen buigen en breken. In Zuid-Limburg is voor de liefhebbers van kuitenbijters genoeg te vinden.
Dit lijstje geeft wat mij betreft een veel betere weergave van de leukste klimmetjes in Nederlandquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.klimtijd.nl/regio/zuid-limburg
Keutenberg staat 6e qua zwaarte in Zuid-Limburg.
Daarom staat er ook nog een zin voor, die nogal erg belangrijk is in het verhaaltje.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaat mij dan voornamelijk om de volgende tekst die bij het lijstje erbij staat
[..]
Klopt niet helemaal als je dan vervolgens kijkt naar het lijstje
[..]
Dit lijstje geeft wat mij betreft een veel betere weergave van de leukste klimmetjes in Nederland
De camerig van 4,4km is de zwaarste inderdaad. Maar de Camerig richting vijlen is maar 2,6km en heeft maar 5 klimpunten minder. Die vind ik persoonlijk ook mooier om te fietsen omdat er geen enkel rustmoment in zit, dat zit in die van 4,4km wel (3 kleine afdalingen).quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:27 schreef cafca het volgende:
Mwaoh, Camerig de zwaarste?
Hangt natuurlijk ook af van het moment in je route enzo, maar ik zo'n begin van de Keutenberg vind ik vervelender dan de lengte van de Camerig.
Die vind ik ook veel fijner fietsen, bij het parkeerplaatsje linksaf ipv rechtdoor. De zwaardere variant gaat de hele tijd op en af in tegenstelling tot de andere variant. Zitten ook nog 2 mooie haarspeldbochtjes inquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De camerig van 4,4km is de zwaarste inderdaad. Maar de Camerig richting vijlen is maar 2,6km en heeft maar 5 klimpunten minder. Die vind ik persoonlijk ook mooier om te fietsen omdat er geen enkel rustmoment in zit, dat zit in die van 4,4km wel (3 kleine afdalingen).
Use your powers kano! Ik vind 'm ook leukerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:20 schreef kanovinnie het volgende:
Steil, steiler, steilst zou een betere TT zijn geweest
Er zijn er maar weinig die in stijl steil kunnen fietsenquote:
Ik doe dat vrijwel elke keer als ik op de fiets zit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er zijn er maar weinig die in stijl steil kunnen fietsen
Wat loop je nou negatief te doen...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:17 schreef muzas het volgende:
Meh. Geen stuiver waard op die fiets. 4,5k verder nog steeds even traag en waardeloos
Ja ik zeik... [ afbeelding ]
Ach joh, dat hebben we allemaal wel eens.Volgende keer beterquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Baal een beetje van mn rondje net. Dikke patatbenen.
Hoeveel trainingen op intensiteit? D2 dus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:17 schreef muzas het volgende:
Meh. Geen stuiver waard op die fiets. 4,5k verder nog steeds even traag en waardeloos
Ja ik zeik... [ afbeelding ]
Vind je het heel gek? Ik merk op dat stukje naar mijn werk ook wel dat we zondag flink gas gegegeven hebben. Dat moet ook een beetje herstellen enzo he?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:29 schreef muzas het volgende:
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo...
Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor.
Kan dan echt stevig balen op die fiets....
Dan moet je gewoon komend weekend even in Limburg komen fietsen. Daarna waardeer je die stukjes waar je nu rijdt ook weer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:29 schreef muzas het volgende:
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo...
Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor.
Kan dan echt stevig balen op die fiets....
Check anders eens je heatmap op veloviewer. Waar ben je nog nooit geweest? GA daar eens heen!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:37 schreef muzas het volgende:
Daar zat ik dus onderweg ook aan te denken. Ik moet wat vaker die fiets in de peugeot smijten en ergens anders gaan fietsen.
Of je traint te weinig, of je rust te weinig, of allebei te weinig. Of je doet het verkeerd. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kan doen, en wat dus geen reden zou moeten zijn om te balen, maar juist om mee aan de slag te gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:29 schreef muzas het volgende:
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo...
Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor.
Kan dan echt stevig balen op die fiets....
Je bent welkom. Ik zorg ook nog wel dat je kunt avondeten en lunchen of zo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:37 schreef muzas het volgende:
Daar zat ik dus onderweg ook aan te denken. Ik moet wat vaker die fiets in de peugeot smijten en ergens anders gaan fietsen.
Helaas woon ik in Veendamquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vanuit Maastricht zijn die makkelijk in een rondje van 100km te doen.
Serieuzer trainen is wel iets waar ik volgend jaar wat meer op wil letten. Deze winter maar eens wat boeken kopen/internet afstruinen. 90%? Zou ik niet zo zeker van zijn...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Of je traint te weinig, of je rust te weinig, of allebei te weinig. Of je doet het verkeerd. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kan doen, en wat dus geen reden zou moeten zijn om te balen, maar juist om mee aan de slag te gaan.
Je fietst in je eerste serieuze fietsseizoen waarschijnlijk al harder dan 90% van alle wielrenners, dus waarom daar niet gewoon blij mee zijn, en langzaam aan uitbouwen en elk jaar een beetje sterker worden?
Gastvrij zijn ze in het zuiden hoor, Kom zeker een keer langs... Moet ff kijken wanneer... Schat dat dat pas wel van t voorjaar gaat worden dan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je bent welkom. Ik zorg ook nog wel dat je kunt avondeten en lunchen of zo.
Het gaat niet om heftigheid, maar om afwisseling.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Een rondje over de rue de Tesny en de Drolenval is toch wat heftiger dan een rondje Zuid-Limburg.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:55 schreef dop het volgende:
als je er meer uren in steekt word je zeker constanter , maar we hebben hier allemaal goede en slechte dagen.
weinig rust, slecht eten, weinig slapen,of gewoon een groepje , maken soms enorm verschil.
ik had zelf maandag z'n ritje , vrouw naar het werk brengen , dat is op de heen weg gewoon een d1 ritje 35 km, 26 gemiddeld.
best aardig voor mijn vrouw , maar je zou zeggen terug knal ik dan nog even een stukje. nou dus niet, te weinig gegeten en terug dus gewoon het zelfde gemiddelde en niet de energie om ook maar een trap meer te doen.
met de jaren en kilometer komt er meer ervaing en heb je ook een beter ondergrond.
als je van de winter zo nu en dan je kilometers maakt zul je zien dat je volgend seizoen weer makkelijk een leuk stapje kan maken.
SPOILER: foto's van de ritOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt lekker zo in de bossen fietsen, even je gedachten op 0 zetten en gewoon fietsen en het ruikt ook altijd zo lekker daar. Dit parcours is echt een aanrader want het is heel gevarieerd er zitten technische stukken in maar ook stukken waar je lekker het gas open kan zetten.
Uiteindelijk is dit mijn langste rit op een MTB geworden, 105 km kwam ik op uit. Het is wel zwaarder dan met de racefiets.Haha, met wind mee moet het lukken, maar dan moet ik ook nog terug hèquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Veendam - Maastricht doe jij op je sloffen toch?![]()
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat sowieso.
En misschien wat krachtoefeningen doen? Volgens mij ging Gripper nog wel eens in een laag verzet de brug op enzo. En sprintjes trekken.
Ik vind het altijd wel tof, even met de wind in je rug opschakelen, op je pedalen staan en vol gas geven. Weer zitten, bijschakelen en doorgaan. Dan kijk je en zie je dat je 40-50 rijd, alles schiet langs je en dan ben je moe en peddel je weer verder met 30.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:07 schreef dop het volgende:
[..]
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doen
Tja, regelmatig een flink stuk fietsen en een beetje afwisselen tussen D1 en blokjes intensief (wat je vanzelf al krijgt doordat je eens aanzet na een stoplicht, brug op, plaatsnaambordje sprinten etc) zorgt al voor een heel stuk variatie. De basis is natuurlijk altijd veel kilometers maken op een lage intensiteit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:07 schreef dop het volgende:
[..]
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doen
Kan een prima training zijn. Fartlek is ook een soort intervaltraining maar voor de meeste sporters een stuk beter vol te houden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel tof, even met de wind in je rug opschakelen, op je pedalen staan en vol gas geven. Weer zitten, bijschakelen en doorgaan. Dan kijk je en zie je dat je 40-50 rijd, alles schiet langs je en dan ben je moe en peddel je weer verder met 30.
En dan ben je bijgekomen, en dan ga je weer
En om te fartlekken hoef je ook geen ingewikkeld schema te maken. Het is gewoon net als freeriden bij het MTB'en: alles mag. Sprintje tussen 2 verkeerslichten? Zwaar verzet de brug op? 10 minuten lang in exact hetzelfde verzet 90 omw/min trappen, ongeacht of het heuvelop of heuvelaf is?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kan een prima training zijn. Fartlek is ook een soort intervaltraining maar voor de meeste sporters een stuk beter vol te houden.
Moet je er daar niet soignée bij zitten dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:51 schreef buzz1291 het volgende:
'k denk datte maor lid word van een schaakvereniging........
Eens in de drie weken je nagels knippen schijnt voldoende te zijn.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Moet je er daar niet soignée bij zitten dan?
Ik blijf het toch bij fietsen houdenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Eens in de drie weken je nagels knippen schijnt voldoende te zijn.....
Arm kind is dr fiets vergeten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:03 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moest dat Farthlek toch eerst even googlen om het een beetje te begrijpen, en wat zie je dan.....
[ afbeelding ]
Die mogen allebei bij mij voor een ritje op de stang. Hoeven ze geeneens te vragen.....quote:
Precies, het is Zweeds voor "vaartspel". Dus alles wat ook in een echte koers plaatsvindt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:03 schreef buzz1291 het volgende:
Ik moest dat Farthlek toch eerst even googlen om het een beetje te begrijpen, en wat zie je dan.....
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Je vraagt er om hé.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zo, dealtje met mijn vrouw gesloten. Ik ga niet op de details in, maar als mijn vakantiegeld er is (in april al) kan ik mijn nieuwe velgjes aanschaffen.
Haha. Nee, daar heeft het niets mee te maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je vraagt er om hé.....
Zeven maanden onthouding zeker. Op dat bospadje achter Rolduc kun je ook aardig oefenen.
Van horen zeggen natuurlijk....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:27 schreef buzz1291 het volgende:
Op dat bospadje achter Rolduc kun je ook aardig oefenen.
Als je je eigen stukken meeneemt hoeft dat geeneens.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Moet je er daar niet soignée bij zitten dan?
Echt schaken als sport lijkt me dus echt niks aan, ik kan het wel en doe het heel af en toe wel eens met iemand, maar meestal verlies ik danquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je je eigen stukken meeneemt hoeft dat geeneens.
Ai aiquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:17 schreef buzz1291 het volgende:
Ja vooral oud. Ik leef nog in de tijd dat fietsen nog betaalbaar was.....
[ afbeelding ]
Interval trainingen enzo zijn in het begin allemaal goed om vooruitgang te boeken, maar op een gegeven moment zal er wel een opbouw (schema) in moeten zitten anders stagneert de groei vrij snel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:29 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tja, regelmatig een flink stuk fietsen en een beetje afwisselen tussen D1 en blokjes intensief (wat je vanzelf al krijgt doordat je eens aanzet na een stoplicht, brug op, plaatsnaambordje sprinten etc) zorgt al voor een heel stuk variatie. De basis is natuurlijk altijd veel kilometers maken op een lage intensiteit.
Die hele specifieke trainingen zoals een brug oprammen op zwaar verzet zijn niet de allerleukste, en je moet er wel de motivatie voor zien te vinden natuurlijk. Dat is alweer leuker met een trainingsmaatje, of een specifiek doel voor ogen dan wanneer je het in je uppie moet doen.
Maar doe bijvoorbeeld ook eens een tijdritje. Trap jezelf een half uur lang helemaal het schompes tot je benen van je lijf lijken te vallen, en met een kwartier in & uitrijden heb je dan een mooie korte training. Of ga niet 1 x een bepaald viaduct over als onderdeel van je rondje, maar rij m 3 keer op en af. Naar boven knallen, naar beneden uitrusten. Prima intervaltraining.
Trainingsboeken lezen en een schema maken zijn 1 ding, maar je eraan houden is veel moeilijker (is mijn eigen ervaring)
Variatie is in ieder geval het sleutelwoord, ook om trainen leuk te houden!
Heb jij zeker ook geen fiets voor nodig?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die mogen allebei bij mij voor een ritje op de stang. Hoeven ze geeneens te vragen.....
Hier stopte ik met lezen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:42 schreef Patroon het volgende:
[..]
Interval trainingen enzo zijn in het begin allemaal goed om vooruitgang te boeken, maar op een gegeven moment zal er wel een opbouw (schema) in moeten zitten anders stagneert vrij snel.
Bijvoorbeeld:
kracht doe je 5x2 60rpm 3=R
Hier 12. Vond het nog net te warm voor de gevoerde beenwarmers, maarja, als je onderweg bent kan je ze niet eventjes uittrekken en andere aandoen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik snap niet dat er nu al fietsers zijn die in de winterjas en met de muts tot over de oren rijden... 14 graden vind ik daar nog iets te warm voor...
Jij bent ook wel een echte fietsheld, hè?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier 12. Vond het nog net te warm voor de gevoerde beenwarmers, maarja, als je onderweg bent kan je ze niet eventjes uittrekken en andere aandoen.
Wel kwam ik er achter toen ik wegging dat ik wat laat was, dus lekker om gefietst en daarna op het pontje mijn garmin uitgezet, dus het laatste stukkie er niet op.
Stond een figuur met een pinarello met noname 50 mm velgen te patsen op het pontje. Komt me meteen als een gek voorbij, maar durfde niet hard door de bocht. Dus ik hem voorbij en daarna heeft ie alleen in mijn wiel gezeten![]()
Jaja, ik maak wat mee zo 's ochtends vroeg!
Zeker. Mensen beginnen te juichen als ik het pontje op rij, geven hun bidons aan als ik te weinig heb en de mannen waarmee ik sta te praten bieden mij hun dochters aan. De brommerrijders rijden in 1 groot blok om mij heen zodat ik uit de wind zit en voor hen rijd een bezemwagen om te zorgen dat ik niet over steentjes rij.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Jij bent ook wel een echte fietsheld, hè?
weer een net even anders maar eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken systeemquote:
Was ik maar wat meer als jijquote:Op woensdag 9 oktober 2013 08:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker. Mensen beginnen te juichen als ik het pontje op rij, geven hun bidons aan als ik te weinig heb en de mannen waarmee ik sta te praten bieden mij hun dochters aan. De brommerrijders rijden in 1 groot blok om mij heen zodat ik uit de wind zit en voor hen rijd een bezemwagen om te zorgen dat ik niet over steentjes rij.
Het leven op het pontje is goed.
Sherlock zegt het laatst opquote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of heeft eentwee al een tijd niet meer gepost?
quote:donderdag 26 september 2013 @ 20:35:53
Kwam er gister eentje me tegemoet; korte broek, mouwloos shirt, geen helm. Dat vond ik ook redelijk verbazingwekkend. Zelf was ik in lang-3/4quote:Op woensdag 9 oktober 2013 07:34 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik snap niet dat er nu al fietsers zijn die in de winterjas en met de muts tot over de oren rijden... 14 graden vind ik daar nog iets te warm voor...
Dat is weer het andere uiterste inderdaad.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Kwam er gister eentje me tegemoet; korte broek, mouwloos shirt, geen helm. Dat vond ik ook redelijk verbazingwekkend. Zelf was ik in lang-3/4
Ik sprak m vorige week nog wel even via PM, hij is idd wat minder actief de laatste tijd.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 09:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of heeft eentwee al een tijd niet meer gepost?
Warme knieën zijn slechts een klik van je verwijderdquote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste inderdaad.
Ik vond lang-lang toch wat warm, maar helaas heb ik niets van 3/4.
Max. prijs van je lampje? En levertijd?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:20 schreef Blik het volgende:
Ik weet dat dit onderwerp al vaker aan bod is gekomen, iemand suggesties voor een goede fietslamp voor fietsen in de donkere ochtenden? Goede lichtopbrengst is natuurlijk belangrijk, tegen een niet al te hoge prijs.
En dan moet ik ook maar eens goede winterkleding kopen, iemand suggesties voor een goede winkel waar ze ook veel keuze hebben?
Ok, mooi. Niet dat ik me zorgen maak oid, maar ik miste 'm opeens.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik sprak m vorige week nog wel even via PM, hij is idd wat minder actief de laatste tijd.
Geen M...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Warme knieën zijn slechts een klik van je verwijderd![]()
http://www.bike2build.nl/(...)qpiboCFaF3cAod30YAfQ
Ik heb geen idee waar ik aan moet denken qua prijs, als er goede deal-extreme (of andere Chinese) opties zijn wil ik daar best naar kijken en qua levertijd wat langer wachten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 10:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Max. prijs van je lampje? En levertijd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |