Gaat mij dan voornamelijk om de volgende tekst die bij het lijstje erbij staatquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:52 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Die staat ook wel in de top 10 zwaarste, maar niet in de top 10 steilste. Dat is het verschil.
Klopt niet helemaal als je dan vervolgens kijkt naar het lijstjequote:Voor wie op zoek is naar het echte heftige geweld. Een strijd tussen buigen en breken. In Zuid-Limburg is voor de liefhebbers van kuitenbijters genoeg te vinden.
Dit lijstje geeft wat mij betreft een veel betere weergave van de leukste klimmetjes in Nederlandquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
http://www.klimtijd.nl/regio/zuid-limburg
Keutenberg staat 6e qua zwaarte in Zuid-Limburg.
Daarom staat er ook nog een zin voor, die nogal erg belangrijk is in het verhaaltje.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Gaat mij dan voornamelijk om de volgende tekst die bij het lijstje erbij staat
[..]
Klopt niet helemaal als je dan vervolgens kijkt naar het lijstje
[..]
Dit lijstje geeft wat mij betreft een veel betere weergave van de leukste klimmetjes in Nederland
De camerig van 4,4km is de zwaarste inderdaad. Maar de Camerig richting vijlen is maar 2,6km en heeft maar 5 klimpunten minder. Die vind ik persoonlijk ook mooier om te fietsen omdat er geen enkel rustmoment in zit, dat zit in die van 4,4km wel (3 kleine afdalingen).quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:27 schreef cafca het volgende:
Mwaoh, Camerig de zwaarste?
Hangt natuurlijk ook af van het moment in je route enzo, maar ik zo'n begin van de Keutenberg vind ik vervelender dan de lengte van de Camerig.
Die vind ik ook veel fijner fietsen, bij het parkeerplaatsje linksaf ipv rechtdoor. De zwaardere variant gaat de hele tijd op en af in tegenstelling tot de andere variant. Zitten ook nog 2 mooie haarspeldbochtjes inquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De camerig van 4,4km is de zwaarste inderdaad. Maar de Camerig richting vijlen is maar 2,6km en heeft maar 5 klimpunten minder. Die vind ik persoonlijk ook mooier om te fietsen omdat er geen enkel rustmoment in zit, dat zit in die van 4,4km wel (3 kleine afdalingen).
Use your powers kano! Ik vind 'm ook leukerquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:20 schreef kanovinnie het volgende:
Steil, steiler, steilst zou een betere TT zijn geweest
Er zijn er maar weinig die in stijl steil kunnen fietsenquote:
Ik doe dat vrijwel elke keer als ik op de fiets zit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Er zijn er maar weinig die in stijl steil kunnen fietsen
Wat loop je nou negatief te doen...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:17 schreef muzas het volgende:
Meh. Geen stuiver waard op die fiets. 4,5k verder nog steeds even traag en waardeloos
Ja ik zeik... [ afbeelding ]
Ach joh, dat hebben we allemaal wel eens.Volgende keer beterquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Baal een beetje van mn rondje net. Dikke patatbenen.
Hoeveel trainingen op intensiteit? D2 dus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:17 schreef muzas het volgende:
Meh. Geen stuiver waard op die fiets. 4,5k verder nog steeds even traag en waardeloos
Ja ik zeik... [ afbeelding ]
Vind je het heel gek? Ik merk op dat stukje naar mijn werk ook wel dat we zondag flink gas gegegeven hebben. Dat moet ook een beetje herstellen enzo he?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:29 schreef muzas het volgende:
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo...
Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor.
Kan dan echt stevig balen op die fiets....
Dan moet je gewoon komend weekend even in Limburg komen fietsen. Daarna waardeer je die stukjes waar je nu rijdt ook weer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:29 schreef muzas het volgende:
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo...
Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor.
Kan dan echt stevig balen op die fiets....
Check anders eens je heatmap op veloviewer. Waar ben je nog nooit geweest? GA daar eens heen!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:37 schreef muzas het volgende:
Daar zat ik dus onderweg ook aan te denken. Ik moet wat vaker die fiets in de peugeot smijten en ergens anders gaan fietsen.
Of je traint te weinig, of je rust te weinig, of allebei te weinig. Of je doet het verkeerd. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kan doen, en wat dus geen reden zou moeten zijn om te balen, maar juist om mee aan de slag te gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:29 schreef muzas het volgende:
Die pr's zeggen niks hier in de buurt. liggen 48 miljard segmenten op een stuk van 5 meter enzo...
Ik kom mezelf gewoon steeds vaker tegen op die fiets. Mis kracht, explosiviteit,etc. Dus zodra het ook maar een beetje waait moet ik zowat op mn 30blad voor.
Kan dan echt stevig balen op die fiets....
Je bent welkom. Ik zorg ook nog wel dat je kunt avondeten en lunchen of zo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:37 schreef muzas het volgende:
Daar zat ik dus onderweg ook aan te denken. Ik moet wat vaker die fiets in de peugeot smijten en ergens anders gaan fietsen.
Helaas woon ik in Veendamquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vanuit Maastricht zijn die makkelijk in een rondje van 100km te doen.
Serieuzer trainen is wel iets waar ik volgend jaar wat meer op wil letten. Deze winter maar eens wat boeken kopen/internet afstruinen. 90%? Zou ik niet zo zeker van zijn...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Of je traint te weinig, of je rust te weinig, of allebei te weinig. Of je doet het verkeerd. Allemaal zaken waar je zelf wat aan kan doen, en wat dus geen reden zou moeten zijn om te balen, maar juist om mee aan de slag te gaan.
Je fietst in je eerste serieuze fietsseizoen waarschijnlijk al harder dan 90% van alle wielrenners, dus waarom daar niet gewoon blij mee zijn, en langzaam aan uitbouwen en elk jaar een beetje sterker worden?
Gastvrij zijn ze in het zuiden hoor, Kom zeker een keer langs... Moet ff kijken wanneer... Schat dat dat pas wel van t voorjaar gaat worden dan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je bent welkom. Ik zorg ook nog wel dat je kunt avondeten en lunchen of zo.
Het gaat niet om heftigheid, maar om afwisseling.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Een rondje over de rue de Tesny en de Drolenval is toch wat heftiger dan een rondje Zuid-Limburg.
Dat sowieso.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:55 schreef dop het volgende:
als je er meer uren in steekt word je zeker constanter , maar we hebben hier allemaal goede en slechte dagen.
weinig rust, slecht eten, weinig slapen,of gewoon een groepje , maken soms enorm verschil.
ik had zelf maandag z'n ritje , vrouw naar het werk brengen , dat is op de heen weg gewoon een d1 ritje 35 km, 26 gemiddeld.
best aardig voor mijn vrouw , maar je zou zeggen terug knal ik dan nog even een stukje. nou dus niet, te weinig gegeten en terug dus gewoon het zelfde gemiddelde en niet de energie om ook maar een trap meer te doen.
met de jaren en kilometer komt er meer ervaing en heb je ook een beter ondergrond.
als je van de winter zo nu en dan je kilometers maakt zul je zien dat je volgend seizoen weer makkelijk een leuk stapje kan maken.
SPOILER: foto's van de ritOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echt lekker zo in de bossen fietsen, even je gedachten op 0 zetten en gewoon fietsen en het ruikt ook altijd zo lekker daar. Dit parcours is echt een aanrader want het is heel gevarieerd er zitten technische stukken in maar ook stukken waar je lekker het gas open kan zetten.
Uiteindelijk is dit mijn langste rit op een MTB geworden, 105 km kwam ik op uit. Het is wel zwaarder dan met de racefiets.Haha, met wind mee moet het lukken, maar dan moet ik ook nog terug hèquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Veendam - Maastricht doe jij op je sloffen toch?![]()
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat sowieso.
En misschien wat krachtoefeningen doen? Volgens mij ging Gripper nog wel eens in een laag verzet de brug op enzo. En sprintjes trekken.
Ik vind het altijd wel tof, even met de wind in je rug opschakelen, op je pedalen staan en vol gas geven. Weer zitten, bijschakelen en doorgaan. Dan kijk je en zie je dat je 40-50 rijd, alles schiet langs je en dan ben je moe en peddel je weer verder met 30.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:07 schreef dop het volgende:
[..]
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doen
Tja, regelmatig een flink stuk fietsen en een beetje afwisselen tussen D1 en blokjes intensief (wat je vanzelf al krijgt doordat je eens aanzet na een stoplicht, brug op, plaatsnaambordje sprinten etc) zorgt al voor een heel stuk variatie. De basis is natuurlijk altijd veel kilometers maken op een lage intensiteit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:07 schreef dop het volgende:
[..]
dat is iets wat je leuk moet vinden , maar om een beter power en punch te krijgen is dat prima training,, doe ik zelf ook graag, maar niet iedereen is daar goed in , en is een stuk minder leuk als je daar moeite mee hebt, wel geschikt als relatief korte training als je niet zoveel tijd hebt kun je dat gewoon een uurtje doen
Kan een prima training zijn. Fartlek is ook een soort intervaltraining maar voor de meeste sporters een stuk beter vol te houden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel tof, even met de wind in je rug opschakelen, op je pedalen staan en vol gas geven. Weer zitten, bijschakelen en doorgaan. Dan kijk je en zie je dat je 40-50 rijd, alles schiet langs je en dan ben je moe en peddel je weer verder met 30.
En dan ben je bijgekomen, en dan ga je weer
En om te fartlekken hoef je ook geen ingewikkeld schema te maken. Het is gewoon net als freeriden bij het MTB'en: alles mag. Sprintje tussen 2 verkeerslichten? Zwaar verzet de brug op? 10 minuten lang in exact hetzelfde verzet 90 omw/min trappen, ongeacht of het heuvelop of heuvelaf is?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef Ericr het volgende:
[..]
Kan een prima training zijn. Fartlek is ook een soort intervaltraining maar voor de meeste sporters een stuk beter vol te houden.
Moet je er daar niet soignée bij zitten dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:51 schreef buzz1291 het volgende:
'k denk datte maor lid word van een schaakvereniging........
Eens in de drie weken je nagels knippen schijnt voldoende te zijn.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Moet je er daar niet soignée bij zitten dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |