Bron:quote:De Russische president Vladimir Poetin eist uitleg van de Nederlandse overheid over de arrestatie van een Russische diplomaat door de Nederlandse politie.
Foto: ANP
Dat zei Poetin dinsdag in Indonesië, meldt persbureau Rai Novosti.
De Russische diplomaat Dmitri Borodin heeft volgens Russische media gezegd dat hij zondag is aangevallen in zijn huis door mensen in een Nederlands politie-uniform.
Dat zou zijn gebeurd na een klacht van buren over zijn gedrag tegenover zijn kinderen.
De diplomaat zegt dat hij tegen de grond is gewerkt, een klap op zijn hoofd kreeg met een wapenstok en geboeid is afgevoerd. Volgens Borodin heeft hij zijn diplomatieke status kenbaar heeft gemaakt. Hij zou hebben geprobeerd te voorkomen dat de agenten, die zich volgens hem niet met documenten identificeerden, zouden binnendringen in zijn huis.
"Dit is een grove schending van de Geneefse Conventies", zei Poetin. "We wachten op uitleg, excuses en bestraffing van de schuldigen."
De Nederlandse ambassadeur in Rusland, Ron van Dartel, is dinsdag op het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken ontboden om de zaak te bespreken.
Dit dusquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:01 schreef ShaoliN het volgende:
Diplomatieke onschendbaarheid vind ik ook echt zo gigantisch achterhaald. Tijd dat daar eens nieuwe regels voor komen.
Dat dus ja. Compleet van de zotte.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:01 schreef ShaoliN het volgende:
Diplomatieke onschendbaarheid vind ik ook echt zo gigantisch achterhaald. Tijd dat daar eens nieuwe regels voor komen.
Waar denk je aan? Het is de garantie dat je ambassadeurs niet voor bogus charges jarenlang op een goelag werken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:01 schreef ShaoliN het volgende:
Nederland moet zich koest houden: die Greenpeace mongolen hebben zelf iets strafbaars gedaan dus moet NL niet zeikenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:36 schreef Ulx het volgende:
Zo, Nederland laat even de tandjes zien wegens dat Greenpeace geneuzel? We hebben groot gelijk. Poetin pest Nederlanders. Wij pesten Russen.
Pfffft. Dat deed die diplomaat ook. Onschendbaarbaarheid is iets anders dan straffeloos alles kunnen flikken. Nederland trekt zijn diplomatenstatus maar in als zo'n malloot zich blijft misdragen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Nederland moet zich koest houden: die Greenpeace mongolen hebben zelf iets strafbaars gedaan dus moet NL niet zeiken
Wat deed die diplomaat ook?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Pfffft. Dat deed die diplomaat ook. Onschendbaarbaarheid is iets anders dan straffeloos alles kunnen flikken. Nederland trekt zijn diplomatenstatus maar in als zo'n malloot zich blijft misdragen.
De wet overtreden.quote:
Ja die risico's ben ik me ook van bewust. Maar het is toch bizar dat een diplomaat vrijwel complete vrijheid heeft te doen en laten wat hij wil in het land waar hij zich bevind.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:14 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waar denk je aan? Het is de garantie dat je ambassadeurs niet voor bogus charges jarenlang op een goelag werken.
Onbekend; maar blijkbaar iets met kindermisbruik.quote:
quote:
Dit is het enige wat bekend is, dus dat hij de wet overtreden zou hebben, is erg voorbarig. Misschien heeft hij alleen geschreeuwd tegen zijn kinderen, of ze wellicht een pak rammel gegeven hebben, maar dat is niet strafbaar.quote:Dat zou zijn gebeurd na een klacht van buren over zijn gedrag tegenover zijn kinderen.
Een klacht van de buren over zijn gedrag tegenover zijn kinderen staat er, meer niet. Daar maak ik niet uit op dat er sprake is van kindermisbruik?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:45 schreef Grouch het volgende:
[..]
Onbekend; maar blijkbaar iets met kindermisbruik.
Aangezien de Russen recent een anti-homowet hebben aangenomen "om kinderen te beschermen" zou je er toch vanuit mogen gaan dat het welzijn van kinderen Poetin ter harte gaat.
Dat heeft hij niet. Ik heb zelf een aantal jaren in diplomatieke dienst gewerkt (dan heb je gedeeltelijk immuniteit) en ik kan je vertellen dat bij grove overtredingen (mensen in elkaar slaan, etc.) er toch echt wel een klacht bij BuZa was gekomen om de dader zelf terug te halen naar huis. En dat anders het land in kwestie de persoon eruit schopt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:44 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ja die risico's ben ik me ook van bewust. Maar het is toch bizar dat een diplomaat vrijwel complete vrijheid heeft te doen en laten wat hij wil in het land waar hij zich bevind.
Maar de NL'se politie kennende zijn ze met een tank naar binnen gereden en hebben ze hem helemaal total los geslagen zonder eerst vragen te stellen. Zo werken ze hier immers.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Dit is het enige wat bekend is, dus dat hij de wet overtreden zou hebben, is erg voorbarig. Misschien heeft hij alleen geschreeuwd tegen zijn kinderen, of ze wellicht een pak rammel gegeven hebben, maar dat is niet strafbaar.
Verder roept die Rus ook alleen maar wat. Die weet ook wel dat hij alleen maar naar Moskou hoeft te bellen voor steun. Die moeten hem wel geloven.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Dit is het enige wat bekend is, dus dat hij de wet overtreden zou hebben, is erg voorbarig. Misschien heeft hij alleen geschreeuwd tegen zijn kinderen, of ze wellicht een pak rammel gegeven hebben, maar dat is niet strafbaar.
De politie valt niet met geweld een woning binnen voor een klacht als "hij schreeuwt tegen kinderen". Dat zou redelijk non-stop invallen door heel Nederland opleveren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Een klacht van de buren over zijn gedrag tegenover zijn kinderen staat er, meer niet. Daar maak ik niet uit op dat er sprake is van kindermisbruik?
De politie moet wel heel veel uitleggen om goed te praten dat ze zijn huis binnenvallen.
En wat wil Rusland nu roepen? Dat dit net zoiets is als schepen enteren in internationale wateren?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:49 schreef Bombshell het volgende:
Ik vind het wel mooi hoe die russen het spelen. Elke keer wanneer Nederland met het opgeheven vingertje wijst naar Rusland worden ze aangepakt en wordt ook Nederland op fouten gewezen. Nu weer de behandeling van een diplomaat, daarvoor Poetin die Rutte wees op de de SGP en de Pedopartij.
Gezien de Russen de NL'se diplomaat op het matje hebben geroepen zal er toch wel wat gebeurd zijn.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:49 schreef Grouch het volgende:
[..]
De politie valt niet met geweld een woning binnen voor een klacht als "hij schreeuwt tegen kinderen". Dat zou redelijk non-stop invallen door heel Nederland opleveren.
Standaard procedure. Nederland riep ook een diplomaat op het matje, Dan kun je niet achterblijven.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Gezien de Russen de NL'se diplomaat op het matje hebben geroepen zal er toch wel wat gebeurd zijn.
Nee tuurlijk nietquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wat wil Rusland nu roepen? Dat dit net zoiets is als schepen enteren in internationale wateren?
Natuurlijk, de politie is binnengevallen. En heeft een diplomaat aangeraakt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:51 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Gezien de Russen de NL'se diplomaat op het matje hebben geroepen zal er toch wel wat gebeurd zijn.
Achterhaald in de zin van dat er een reden voor was en dat die er nu niet meer is? Vertel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:01 schreef ShaoliN het volgende:
Heb je het niet gehoord? We zitten in de periode van eeuwige vrede.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Achterhaald in de zin van dat er een reden voor was en dat die er nu niet meer is? Vertel.
Uiteraard. Maar als Nederland dat netjes en diplomatiek zou vragen doet Rusland nu niks wegens de Greenpeace affaire (dat zou tenslotte gezichtsverlies zijn.). Dat zou dus betekenen dat Nederland de man moet uitwijzen wat de situatie nog veel verder escaleert. Dus doet Nederland dit truukje. Even een relletje. Vervolgens zegt de NL ambassadeur dat ze best in de openbaarheid willen brengen wat de rus heeft gedaan waardoor hij klappen kreeg en biedt gelijk zijn excuses aan. En dan heeft de rus ineens een andere klus.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:52 schreef Grouch het volgende:
[..]
Natuurlijk, de politie is binnengevallen. En heeft een diplomaat aangeraakt.
Dat die diplomaat even daarvoor zijn kinderen aan het slaan, penetreren of whatever was maakt daarvoor geen verschil. Dat soort dingen lossen ze liever zelf intern op met een nieuwe post in Siberie
Dat doet Nederland wel. En vervolgens lekken ze wat de diplomaat heeft gedaan. Al dan niet flink aangedikt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:03 schreef Ferdo het volgende:
Excuses eisen omdat je landgenoot wordt aangepakt omdat hij zich als een varken gedraagt.
Ik kan mij er iets bij voorstellen dat in andere tijden, iets minder sociale media, het makkelijker is om diplomaten die je niet aan staan te ruimen op wat voor manier dan ook. Daar kwam die onschendbaarheid wel van pas,quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Achterhaald in de zin van dat er een reden voor was en dat die er nu niet meer is? Vertel.
Die Greenpeace mongolen hebben zich volgens jou schuldig gemaakt aan piraterij?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:38 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
Nederland moet zich koest houden: die Greenpeace mongolen hebben zelf iets strafbaars gedaan dus moet NL niet zeiken
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:01 schreef ShaoliN het volgende:
Nee, want dan krijg je niet meer coole films als dit ;quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:01 schreef ShaoliN het volgende:
Het lijkt mij dat diplomaten juist op de momenten dat ze het hardste nodig zijn niet hun werk kunnen doen als ze moeten vrezen voor vervolging. Ik zie niet in hoe de sociale media dat hebben veranderd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik kan mij er iets bij voorstellen dat in andere tijden, iets minder sociale media, het makkelijker is om diplomaten die je niet aan staan te ruimen op wat voor manier dan ook. Daar kwam die onschendbaarheid wel van pas,
En wat mag een diplomaat dat wel en niet meer doen? En als iets in jouw land legaal is, maar in een ander land niet, en in een derde weer wel, hoe los je dat dan allemaal op? En wie gaat alles bijhouden?quote:
Leuk, je hebt dus geen flauw idee wat diplomaten doen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:56 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik kan mij er iets bij voorstellen dat in andere tijden, iets minder sociale media, het makkelijker is om diplomaten die je niet aan staan te ruimen op wat voor manier dan ook. Daar kwam die onschendbaarheid wel van pas,
En dan valt Rusland een Natolid aan met kernwapens?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 13:35 schreef The_Avatar het volgende:
Nog een paar uur en dan:
[ afbeelding ]
Als je je achter zoiets moet verschuilen verdien je ook gewoon tikken.quote:Volgens Borodin heeft hij zijn diplomatieke status kenbaar heeft gemaakt.
Gewoon het Kremlin bombarderen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:36 schreef Ulx het volgende:
Zo, Nederland laat even de tandjes zien wegens dat Greenpeace geneuzel? We hebben groot gelijk. Poetin pest Nederlanders. Wij pesten Russen.
Denk je dat Nederland dat niet aan het doen dan? Hoe naief ben je?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:01 schreef Mgolovic het volgende:
Had Nederland nou serieus gedacht dat dit geen gevolgen zou hebben.. Of het nou terecht is of niet, je weet dat je als het er echt op aan komt altijd de bitch van Rusland bent. Bespaar je het gezichtverlies en handel gewoon naar die middeleeuwse diplomatieke onschendbaarheid. Lek desnoods via één of andere krant naar CNN wat die diplomaat uit heeft gevreten, daar heb je ze uiteindelijk veel harder mee.
Vooralsnog hebben ze er voor gekozen om met veel geweld binnen te vallen hoor.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Denk je dat Nederland dat niet aan het doen dan? Hoe naief ben je?
Hoezo dom? De russen moeten die man nu wel terug halen. Dat schetste ik al eerder. Of hij nou schuldig is of niet boeit natuurlijk allang niet meer. Helemaal niet nu het een rel in het openbaar is geworden. Als de russen hem niet terughalen trekt Nederland zijn status wel in. Dat weten ze in Moskou ook wel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:11 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Vooralsnog hebben ze er voor gekozen om met veel geweld binnen te vallen hoor.
Alsof die Russen dat iets boeit. Die teren er nu vooral op dat hun diplomaat hard is aangepakt, ondanks de onschendbaarheid.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo dom? De russen moeten die man nu wel terug halen. Dat schetste ik al eerder. Of hij nou schuldig is of niet boeit natuurlijk allang niet meer. Helemaal niet nu het een rel in het openbaar is geworden. Als de russen hem niet terughalen trekt Nederland zijn status wel in. Dat weten ze in Moskou ook wel.
Nederland kan zijn status niet intrekken...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo dom? De russen moeten die man nu wel terug halen. Dat schetste ik al eerder. Of hij nou schuldig is of niet boeit natuurlijk allang niet meer. Helemaal niet nu het een rel in het openbaar is geworden. Als de russen hem niet terughalen trekt Nederland zijn status wel in. Dat weten ze in Moskou ook wel.
Nederland zal dat zeker beamen. En keurig de excuses aanbieden aan Poetin.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:17 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Alsof die Russen dat iets boeit. Die teren er nu vooral op dat hun diplomaat hard is aangepakt, ondanks de onschendbaarheid.
De russen willen niet dat Nederland hem uitwijst. Dan krijg je de vraag "Waarom?".quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:21 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nederland kan zijn status niet intrekken...
Ze kunnen hem wel zijn visum afnemen en het land uit knikkeren.
Naja zolang de Nederlandse staat de in Nederland wonende dochter van hem maar met rust laat zal het hem verder toch niet bijster veel kunnen schelen... Maar zou nu geen Nederlandse gay diplo in Moskou willen zijnquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat heeft hij niet. Ik heb zelf een aantal jaren in diplomatieke dienst gewerkt (dan heb je gedeeltelijk immuniteit) en ik kan je vertellen dat bij grove overtredingen (mensen in elkaar slaan, etc.) er toch echt wel een klacht bij BuZa was gekomen om de dader zelf terug te halen naar huis. En dat anders het land in kwestie de persoon eruit schopt.
Dit is tit-for-tat wegens de greenpeace affaire. Gewoon zeggen tegen Poetin: Wat jij kan, kunnen wij ook.
Ja, daar is Poetin hard mee bezig, onder het tapijt vegen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:15 schreef Ulx het volgende:
Denk je nou echt dat de russen het willen dat Nederland in het openbaar gaat uitleggen dat ze met machtsvertoon zijn binnengevallen wegens ernstige verdenkingen van zware kindermishandeling door die diplomaat?
In Moskou vegen ze dat liever onder het tapijt.
Natuurlijk gaat Nederland in het openbaar excuses aanbieden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, daar is Poetin hard mee bezig, onder het tapijt vegen.
Vandaar dat hij uitspraken doet hieromtrent in de media en openbaar excuses eist van Nederland.
En terecht overigens, conventies zijn er niet voor niks.
Is al gebeurd:quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:34 schreef Ulx het volgende:
En vervolgens lekt men naar de pers dat de diplomaat een kind aan het misbruiken was.
quote:De Russische diplomaat Dmitri Borodin is afgelopen weekeinde meegenomen naar een politiebureau om zijn kinderen te beschermen. De man was dronken en zou zijn kinderen (4 en bijna 2) hebben mishandeld. Dat meldde de NOS dinsdag op basis van bronnen. De politie in Den Haag wil niet op het incident ingaan.
Buren zeiden tegen de agenten dat er in zijn appartement kinderen werden mishandeld. Toen de agenten binnen een kijkje namen, vonden ze Borodin. Hij was onder invloed. Er zou sprake zijn geweest van een dreigende situatie voor de kinderen. Daarom werd de man aangehouden.
Borodin vertelde de agenten na zijn arrestatie dat hij als diplomaat onschendbaar is. Toch besloot de politie hem mee te nemen naar het politiebureau, vanwege de dreigende situatie.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Is al gebeurd:
[..]
bron: Volkskrant
Een Rus met een alcohol en agressieprobleem, dat hoor je toch zelden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Is al gebeurd:
[..]
Exit Borodin. Die is de sjaak.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Is al gebeurd:
[..]
Neu, er mag geen arrestatie plaatsvinden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Ze hadden hem ook staande kunnen houdn en over kunnen dragen aan de Russische RSO of iets dergelijks, agenten in Den Haag krijgen vast wel dergelijke instructies mee.
Nee, je krijgt eerder op je donder als je niet drinkt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef Nemephis het volgende:
Zouden meneer en mevrouw drankorgel nou nog flink op hun donder krijgen in Moskou?
Rusland heeft eerder een Russische diplomaat in Amerika zelf veroordeeld tot steenhakken in een strafkamp, nadat hij dronken iemand doodreed. Zal die kant wel opgaan, wellicht.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Exit Borodin. Die is de sjaak.
Straallazarus. Mishandelt kinderen. En gaat zich dan nog eens achter Poetin verschuilen. Die kan zijn carriere wel vergeten. Dankzij hem maakte Poetin zich belachelijk als beschermer van dronken kinderbeulen.
Dat gaat Poetin niet leuk vinden.
Die veroorzaken met onaangepast dronken gedrag een diplomatieke rel. Dus ja. Er zullen zeker consequenties zijn,quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef Nemephis het volgende:
Zouden meneer en mevrouw drankorgel nou nog flink op hun donder krijgen in Moskou?
Den Haag heeft zelfs 2 aparte wagens voor de Dynamic Diplomatic Surveillance. Maar bij een melding waarbij kinderen worden mishandeld gaat simpelweg het dichtstbijzijnde voertuig er heen en staat het belang van het slachtoffer voorop.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Ze hadden hem ook staande kunnen houdn en over kunnen dragen aan de Russische RSO of iets dergelijks, agenten in Den Haag krijgen vast wel dergelijke instructies mee.
Ik had ook niet verwacht dat het Kremlin naderhand nog even zou toelichten wat voor leuk nieuw baantje ze voor dit echtpaar hebben bedachtquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die veroorzaken met onaangepast dronken gedrag een diplomatieke rel. Dus ja. Er zullen zeker consequenties zijn,
Alleen zul je dat niet horen.
Die mishandeling is niet bewezen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Exit Borodin. Die is de sjaak.
Straallazarus. Mishandelt kinderen. En gaat zich dan nog eens achter Poetin verschuilen. Die kan zijn carriere wel vergeten. Dankzij hem maakte Poetin zich belachelijk als beschermer van dronken kinderbeulen.
Dat gaat Poetin niet leuk vinden.
Er is heel veel mis met diplomaten. Via een vriend van me die nu bij de AA zit, omdat hij vroeger een alcoholprobleem had ben ik helaas iets te veel te weten gekomen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:43 schreef Travel. het volgende:
Er is wel meer aan de hand. Hier begon het.
http://www.regio15.nl/act(...)parkeerde-auto-s-aan
"Volledig" overzicht:quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:43 schreef Travel. het volgende:
Er is wel meer aan de hand. Hier begon het.
http://www.regio15.nl/act(...)parkeerde-auto-s-aan
http://web.archive.org/we(...)223&article_id=19257quote:An unhappy chapter in relations between Russia and Canada was brought to an apparently satisfactory close this week when a Moscow court sentenced a former Russian diplomat to four years in prison for his role in a deadly accident in January of last year in Ottawa. Andrei Knyazev was serving as first secretary of the Russian embassy in Ottawa when a car he was operating jumped a curb and ran down two Canadian women as they were walking a dog in a quiet Ottawa residential area. One of the women, Catherine MacLean, was killed immediately, and the other, her friend Catherine Dore, sustained serious injuries in the accident. Police on the scene reported that Knyazev appeared heavily drunk, but the forty-six-year-old Russian diplomat refused to take a breathalyzer test and invoked his right to diplomatic immunity from prosecution.
The case outraged Canada, particularly when it was revealed that Knyazev had been stopped on two previous occasions for driving while intoxicated, but that police had been unable to pursue charges against him. Tensions between Moscow and Ottawa grew when the Russian government refused a Canadian request that Knyazev be stripped of his diplomatic immunity so that he could be tried in Canada. Instead, Knyazev was hustled back to Moscow, where some Russian sources speculated that the senior diplomat might escape with little more than a slap on the wrist. The fact that Knyazev was dismissed almost immediately from the Russian foreign service suggested that authorities there were taking the diplomat's transgressions seriously, however.
Indeed, Russian Ambassador Vitaly Churkin and other Russian officials had pledged that Knyazev would be made to answer for his actions. This week's verdict appears to have satisfied the Canadian government on that count. In investigating and prosecuting Knyazev, officials from Canada and Russia engaged in what the Globe and Mail called an "impressive show of cooperation." The two countries also went so far as to sign a treaty allowing evidence and testimony from one country to be used in the courts of the other. In the end, Russian prosecutors charged Knyazev with involuntary manslaughter under a section of the Russian criminal code that deals with injury inflicted while in violation of traffic rules, and demanded the maximum sentence allowed under the law: a five year sentence at a maximum security prison.
Instead, Knyazev received a sentence that, according to press accounts, was probably not radically different from what he would have faced in a Canadian court--four years' imprisonment at a lower security facility (and a subsequent loss of driving privileges for three years). Knyazev will reportedly be sent to a "village colony," possibly one that is not too far from Moscow, where he will be obliged to perform light labor and will live in a guarded dormitory. Life in the village system, which was set up to separate those judged to have committed involuntary crimes from hardened criminals, will be no picnic, but will nevertheless be far easier for Knyazev than would a sentence in Russia's notorious regular prison system. Indeed, Knyazev likely faces far worse--and more dangerous--conditions in the Moscow detention center where he is now being held. According to a Canadian expert, the former Russian diplomat will likely be held there for six to eight weeks while waiting for his appeal to be heard.
According to Knyazev's lawyer, that appeal is directed not at reversing the guilty verdict leveled against Knyazev, but at shortening the prison sentence he faces. As things now stand, Knyazev would reportedly be eligible for release on good behavior in two years. But at least some in Moscow's legal community warned this week that because this is his first conviction, and given his stature as a diplomat, he could be freed in as little as six months time. Such a move would seem to make little sense, however, given not only the seriousness of Knyazev's crime, but also the likelihood that such an early release could be expected to undo much of the good will generated between Russia and Canada as a result of Moscow's faithful prosecution of Knyazev (AP, BBC, Gazeta.ru, March 19; Globe and Mail, March 16, 20; Ottawa Citizen, March 20).
Dat maakt niet uit. Hij is in opspraak. Dat mag niet als diplomaat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Die mishandeling is niet bewezen.
En dronken worden in je eigen huis is niet verboden
+ een paar dagen eerder zijn auto in een rij geparkeerde wagens zet? En een alcoholtest weigert?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Hij is in opspraak. Dat mag niet als diplomaat.
Ga jij als nederlandse diplomaat serieus onderhandelen met een rus die ladderzat zijn kinderen slaat en zo stom is dat uit te laten komen? Natuurlijk niet. Die kerel neem je niet serieus. Bovendien is hij chantabel.
Wat een klinkklare onzin.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ga jij als nederlandse diplomaat serieus onderhandelen met een rus die ladderzat zijn kinderen slaat en zo stom is dat uit te laten komen? Natuurlijk niet. Die kerel neem je niet serieus. Bovendien is hij chantabel.
Dat was iemand anders.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:57 schreef Peter het volgende:
[..]
+ een paar dagen eerder zijn auto in een rij geparkeerde wagens zet? En een alcoholtest weigert?
Dat de Russen al in een kwaad daglicht staan met hun personeel in Nederland.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:00 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En wat heeft dat dan voor invloed op dit verhaal?
Denk je serieus dat de Russen zich daar druk om maken? Of dat ze daarom mensen terug gaan trekken, omdat ze 'in opspraak' zijn?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:00 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat de Russen al in een kwaad daglicht staan met hun personeel in Nederland.
beetje jammer dat die kind(eren) wel meemoeten met voornoemde diplomaat.....quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:02 schreef Ulx het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar als Nederland dat netjes en diplomatiek zou vragen doet Rusland nu niks wegens de Greenpeace affaire (dat zou tenslotte gezichtsverlies zijn.). Dat zou dus betekenen dat Nederland de man moet uitwijzen wat de situatie nog veel verder escaleert. Dus doet Nederland dit truukje. Even een relletje. Vervolgens zegt de NL ambassadeur dat ze best in de openbaarheid willen brengen wat de rus heeft gedaan waardoor hij klappen kreeg en biedt gelijk zijn excuses aan. En dan heeft de rus ineens een andere klus.
Iedereen blij en iedereen kan nog met opgeheven hoofd rondlopen, Behalve de diplomaat, want zijn carriere is verneukt.
Simpel spelletje.
Nee, het maakt alles veel makkelijker wil jij zeggenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Denk je serieus dat de Russen zich daar druk om maken? Of dat ze daarom mensen terug gaan trekken, omdat ze 'in opspraak' zijn?
Dronkelappen die ongelukken veroorzaken en kinderen mishandelen... terwijl Rusland net een internationaal omstreden wet heeft ingevoerd "ter bescherming van kinderen' ?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Denk je serieus dat de Russen zich daar druk om maken? Of dat ze daarom mensen terug gaan trekken, omdat ze 'in opspraak' zijn?
Hoe is het afgelopen met die Nederlandse diplomaat die zijn kind dumpte in Hong Kong?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Speculeren is leuk, wacht de feiten nou eens af. De Russen hebben het gelijk aan hun kant, het is niet verboden om dronken te zijn en het excuus dat een dronken persoon niet bij kinderen moet zijn houdt toch geen stand.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Nee, het maakt alles veel makkelijker wil jij zeggen
Het is ook niet verboden om kinderen te mishandelen? Of vergeet je dat spontaan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Speculeren is leuk, wacht de feiten nou eens af. De Russen hebben het gelijk aan hun kant, het is niet verboden om dronken te zijn en het excuus dat een dronken persoon niet bij kinderen moet zijn houdt toch geen stand.
Hoe vaak moet ik dit zeggen? Er is geen bewijs van die mishandeling.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:06 schreef Peter het volgende:
[..]
Het is ook niet verboden om kinderen te mishandelen? Of vergeet je dat spontaan?
quote:Buren zeiden tegen de agenten dat er in zijn appartement kinderen werden mishandeld. Toen de agenten binnen een kijkje namen, vonden ze Borodin. Hij was onder invloed. Er zou sprake zijn geweest van een dreigende situatie voor de kinderen. Daarom werd de man aangehouden.
Wat, wil je zeggen dat Poetin gelijk heeft dat hij een kindermishandelende dronkelap in bescherming neemt?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Speculeren is leuk, wacht de feiten nou eens af. De Russen hebben het gelijk aan hun kant, het is niet verboden om dronken te zijn en het excuus dat een dronken persoon niet bij kinderen moet zijn houdt toch geen stand.
Kennelijk weet jij precies wat er in de woning is gebeurd.. dat er geen bewijs is. Hoe ben jij zo goed op de hoogtequote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik dit zeggen? Er is geen bewijs van die mishandeling.
Waar wel bewijs van is is dat de agenten in de woning waren en een diplomaat hebben opgepakt.
[..]
Leg jij ook even een bron neer waar staat dat er sprake was van kindermishandeling?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat, wil je zeggen dat Poetin gelijk heeft dat hij een kindermishandelende dronkelap in bescherming neemt?
Dit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:01 schreef simmu het volgende:
[..]
beetje jammer dat die kind(eren) wel meemoeten met voornoemde diplomaat.....
Ik lees gewoon wat hier staat hoor?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:08 schreef Peter het volgende:
[..]
Kennelijk weet jij precies wat er in de woning is gebeurd.. dat er geen bewijs is. Hoe ben jij zo goed op de hoogte.
De vraag is dus: Wanneer is er sprake van een dreigende situatie? Als iemand dronken is en verder niets uitvoert? Als iemand dronken is en boos is? Als iemand dronken is en een kindje huilt? etc. etc.quote:Er zou sprake zijn geweest van een dreigende situatie voor de kindere
Dat lijkt mij ook. Jouw claim van mishandeling is dus onterecht anders was dat wel genoemd.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:09 schreef Peter het volgende:
Agenten ter plaatse kunnen dat beter beoordelen dan een toetsenbordheld op FOK! lijkt me.. Of die kids in gevaar waren.
Er is nergens genoemd dat die man geen Roze tutu aan had. Dus zal hij wel een roze tutu aan hebben gehadquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Jouw claim van mishandeling is dus onterecht anders was dat wel genoemd.
Wat klets je nou? Agenten ter plekke hebben niet geconstateerd dat er sprake was van mishandeling. Jij zegt van wel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:12 schreef Peter het volgende:
[..]
Er is nergens genoemd dat die man geen Roze tut aan had. Dus zal hij wel een roze tutu aan hebben gehadZe hebben immers het tegendeel niet genoemd..
Logica.
Wat? Is een persberichtje nu al een objectieve bron?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat klets je nou? Agenten ter plekke hebben niet geconstateerd dat er sprake was van mishandeling. Jij zegt van wel.
Kom met een bron voor je bewering of slik je onzin in.
Objectiever dan de fantasie van sommige users hier lijkt mij.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat? Is een persberichtje nu al een objectieve bron?
Waar staat dat ze dat niet hebben geconstateerd? Het is niet naar buiten gebracht. Dat men iets niet zegt wil niet zeggen dat het er niet was... Je weet dus niets van het voorval tot een nadere verklaring van het bevoegd gezag. Niet over wat er niet en ook niet over wat er wel is voorgevallen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:13 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat klets je nou? Agenten ter plekke hebben niet geconstateerd dat er sprake was van mishandeling. Jij zegt van wel.
Kom met een bron voor je bewering of slik je onzin in.
Lijkt jou.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:15 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Objectiever dan de fantasie van sommige users hier lijkt mij.
Weet je hoe ze dat noemen, wat je nu doet? Zaken erbij verzinnen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar staat dat ze dat niet hebben geconstateerd? Het is niet naar buiten gebracht. Dat men iets niet zegt wil niet zeggen dat het er niet was... Je weet dus niets van het voorval tot een nadere verklaring van het bevoegd gezag. Niet over wat er niet en ook niet over wat er wel is voorgevallen.
Net was je nog zo zeker van het feit dat er kindermishandeling had plaatsgevonden, nu is het een aanname.quote:Ik neem aan dat als iemand is meegenomen vanwege een dreigende situatie voor de kinderen, dat er dan meer aan de hand was dan dronkenschap of een corrigerende tik. Zoveel credits en ervaring dicht ik de Nederlandse politie wel toe namelijk.
Het heeft weinig nut om van elk nieuwsbericht een eigen verhaal te maken met verzinsels en andere nonsens denk je niet? Laten wij ons bij de feiten houden, hoe summier ook.quote:
Ik heb nergens geroepen dat het een vaststaand feit is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Weet je hoe ze dat noemen, wat je nu doet? Zaken erbij verzinnen.
[..]
Net was je nog zo zeker van het feit dat er kindermishandeling had plaatsgevonden, nu is het een aanname.
Mwoah, deduceren. De gemiddelde agent is weliswaar vrij stompzinnig - maar niet zo stompzinnig dat ze zonder goede reden een diplomatiek onschendbaar persoon meenemen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:17 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Weet je hoe ze dat noemen, wat je nu doet? Zaken erbij verzinnen.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:18 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb nergens geroepen dat het een vaststaand feit is.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:06 schreef Peter het volgende:
[..]
Het is ook niet verboden om kinderen te mishandelen? Of vergeet je dat spontaan?
Ik doe geen aannames, ik baseer mij op wat nu bekend is en dat is bar weinig om die kerel voor op te pakken.quote:Jij doet de aanname dat die arme zielige man niets verkeerds heeft gedaan en slachtoffer is van die grote boze Nederlandse politiemacht.
Ik stel een vraag, ik presenteer geen feitquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik doe geen aannames, ik baseer mij op wat nu bekend is en dat is bar weinig om die kerel voor op te pakken.
Lees de context even na wanneer je die vraag stelde, je presenteerde het als een feit. Of stel je wel vaker vragen die niets van doen hebben met de post waar je op reageert?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik stel een vraag, ik presenteer geen feit
Natuurlijk mag je mensen arresteren op verdenking van. Dat ontken ik nergens, ik ben alleen van mening dat ze bar weinig bewijs tegen deze man hebben om zo'n diplomatiek incident goed te praten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:20 schreef Leandra het volgende:
Als je niemand meer mag arresteren voor het een vaststaand feit is dat hij iets misdaan heeft, dan kunnen we de rechters wel met pensioen sturen, want arrestatie betekent dan automatisch dat iemand schuldig is, en de verdenking dus heeft plaatsgevonden.
Aangezien we niet weten wat er wel en niet heeft plaatsgevonden, is het normaal dat mensen zich afvragen wat er heeft plaatsgevonden en gaat gebeuren. Dat doe jij ook.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lees de context even na wanneer je die vraag stelde, je presenteerde het als een feit. Of stel je wel vaker vragen die niets van doen hebben met de post waar je op reageert?
Ik vind het nog steeds knap dat jij weet welk bewijs er is. (los van wat er in de media is verteld). Wat zijn je bronnen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je mensen arresteren op verdenking van. Dat ontken ik nergens, ik ben alleen van mening dat ze bar weinig bewijs tegen deze man hebben om zo'n diplomatiek incident goed te praten.
Op basis van de zorgvuldig gekozen woorden in het persberichtje kan ik inderdaad niet afleiden dat er daadwerkelijk iets heeft plaatsgevonden, behalve dat meneer dronken was in eigen huis en dat de agenten zonder toestemming in dat huis aanwezig waren.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Aangezien we niet weten wat er wel en niet heeft plaatsgevonden, is het normaal dat mensen zich afvragen wat er heeft plaatsgevonden en gaat gebeuren. Dat doe jij ook.
Ik ga er van uit dat der iets ten nadele voor de kids heeft plaatsgevonden ja. Jij wil daar per se niet aan, maar ik denk al na over de gevolgen daarvan. Daar is mijn vraag op gebaseerd. Ik teek in dat de politie niet voor niets de kinderen veilig wil hebben. Jij steekt in dat er geen enkel gevaar was en meneer thuis had kunnen blijven.
Of zie ik dat verkeerd?
Ik vind het knap dat je dat denkt, maar begrijp niet goed waar je dat uit afleidt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds knap dat jij weet welk bewijs er is. (los van wat er in de media is verteld). Wat zijn je bronnen?
Nogmaals,quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:10 schreef zuigmarmot het volgende:
Volgens mij behoort dit helemaal geen incident te zijn.
iemand die diplomatieke onschendbaarheid heeft, is vrijgewaard van vervolging.
dat sluit mijns inziens niet aanhouding uit ter bescherming van derde personen, of zelfs van het in bewaring nemen van deze persoon voor eigen veiligheid.
het sluit alleen rechtsvervolging uit.
B.T.W. dat moet ook wel, want je moet toch eerst kunnen vaststellen of iemand daadwerkelijk een beroep kan den, het kan niet zo zijn dat ik op straat allerlei overtredingen bega, en wanneer men mij wil aanhouden ik mijzelf (onterecht) beroep op diplomatieke onschendbaarheid zodat men mij mijn gang kan laten gaan
Met een paar kinderen van 2 en 4 waarvan moeder met haar bezopen kop een voorraad buurauto's geraakt heeft en vader ook als een balletje is, en er een melding van buren is dat die kinderen mishandeld worden denk jij liever "laat maar, zal wel..... het is een diplomaat dus het komt wel goed"?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Natuurlijk mag je mensen arresteren op verdenking van. Dat ontken ik nergens, ik ben alleen van mening dat ze bar weinig bewijs tegen deze man hebben om zo'n diplomatiek incident goed te praten.
Arrestatie zowel als vervolging is volgens de conventie van Wenen niet toegestaanquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:10 schreef zuigmarmot het volgende:
Volgens mij behoort dit helemaal geen incident te zijn.
iemand die diplomatieke onschendbaarheid heeft, is vrijgewaard van vervolging.
dat sluit mijns inziens niet aanhouding uit ter bescherming van derde personen, of zelfs van het in bewaring nemen van deze persoon voor eigen veiligheid.
het sluit alleen rechtsvervolging uit.
B.T.W. dat moet ook wel, want je moet toch eerst kunnen vaststellen of iemand daadwerkelijk een beroep kan den, het kan niet zo zijn dat ik op straat allerlei overtredingen bega, en wanneer men mij wil aanhouden ik mijzelf (onterecht) beroep op diplomatieke onschendbaarheid zodat men mij mijn gang kan laten gaan
Dan moet de identitiet wel onomstotelijk vaststaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Arrestatie zowel als vervolging is volgens de conventie van Wenen niet toegestaan
Alsof de Nederlandse overheid ook maar een hol geeft om die Greenpeace boot. Ding was eerder een nadeel dan een voordeel.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:11 schreef Ulx het volgende:
En natuurlijk is het allemaal hypocriet en achterbaks en oneerlijk en vals en was er helemaal niet zoveel aan de hand.
Maar js, diplomatie is nu eenmaal een spelletje met hele oude regels. En soms, als er bijvoorbeeld schepen zijn geenterd van het land waar je gepost bent, moet je even opletten op je gedrag.
Neu maar daar hoef je iemand niet voor aan te houdenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:00 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Dan moet de identitiet wel onomstotelijk vaststaan.
als iemand duidelijk onder invloed is, zou ik degene ook niet serieus nemen, als degen niet ter plekke controleerbaar zich kan identificeren, en wanneer de omstandigheden er toe roepen, (gevaar voor omgeving) dan dien je toch echt tot aanhouding over te gaan
als ik staande wordt gehouden, en mij niet kan identificeren, en er is vastgesteld, of een meer dan redelijk vermoeden dat ik de wet heb overtreden, is men bij de wet bevoegd (helaas) om mij mee te nemen naar een politibureau (onder dwang) om daar mijn identiteit vast te stellenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Neu maar daar hoef je iemand niet voor aan te houden
Alsie zich niet identificeert dan is dat ook een prima verklaring. Lijkt me sterk aangezien hij thuis was, maar wie weet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:05 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
als ik staande wordt gehouden, en mij niet kan identificeren, en er is vastgesteld, of een meer dan redelijk vermoeden dat ik de wet heb overtreden, is men bij de wet bevoegd (helaas) om mij mee te nemen naar een politibureau (onder dwang) om daar mijn identiteit vast te stellen
Ik lees in ieder geval dat hij niet gezellig meeging. ik kan me dan goed voorstellen, wanneer er snel een handgemeen onstaat met oom agent, dat dan snel de armbandjes om gaan, en als meneer dan totaal blijft flippen zou ik hem ook niet meer serieus nemen, en de situatie willen kalmeren door degene z.s.m. uit de omgeing te halen (lees afvoeren naar bureau) en daar de zaak rustig verder uit te zoeken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Alsie zich niet identificeert dan is dat ook een prima verklaring. Lijkt me sterk aangezien hij thuis was, maar wie weet.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:01 schreef ShaoliN het volgende:
De huis- tuin en keukendienders behoren helaas niet tot de intellectuele voorhoede van het land, om het voorzichtig uit te drukken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:18 schreef vipergts het volgende:
De politie zal vast wel weten voordat ze naar binnen gaan dat er op dat adres een diplomaat woont en daarmee omgaan. Maar niets doen kun je bij zo'n situatie ook niet doen dan kun je beter je excuses aanbieden naderhand
Nee maar er zal toch wel een melding in het scherm komen met dikke rode letters PAS OP DIPLOMAAT. Lijkt mij wel handigquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:27 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
De huis- tuin en keukendienders behoren helaas niet tot de intellectuele voorhoede van het land, om het voorzichtig uit te drukken.
als de politie een melding krijgt van kindermishandeling, en ze treffen een dronken man aan, dan zal de politie op basis van een dronkenschap en zo een vergrote kans op de waarheid van de melding actie ondernemen, zoals het hoort, ik verwacht niets anders. men zou dat in alle gevallen doen, als politie een dronken persoon aantreft bij een melding van kindermishandeling.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:22 schreef Wokkel het volgende:
[..]
En dan moet je een misdrijf/overtreding op Nederlandse bodem gewoon laten voortduren?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:29 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee maar er zal toch wel een melding in het scherm komen met dikke rode letters PAS OP DIPLOMAAT. Lijkt mij wel handig
parkeerboetes die niet betaald, genegeerd worden op basis van politieke onschendbaarheid.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:31 schreef Me_Wesley het volgende:
Waarom is onschendbaarheid achterhaalt eigenlijk?
NL mag zich op de schouder kloppen en trots zijn op de arrestatie.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 16:01 schreef Mgolovic het volgende:
Had Nederland nou serieus gedacht dat dit geen gevolgen zou hebben.. Of het nou terecht is of niet, je weet dat je als het er echt op aan komt altijd de bitch van Rusland bent. Bespaar je het gezichtverlies en handel gewoon naar die middeleeuwse diplomatieke onschendbaarheid. Lek desnoods via één of andere krant naar CNN wat die diplomaat uit heeft gevreten, daar heb je ze uiteindelijk veel harder mee.
quote:Diplomaten verliezen nooit hun strafrechtelijke immuniteit, maar wel hun onschendbaarheid als direct gevaar dreigt voor hun omgeving of derden.
Als de berichten kloppen dat de Russische gezant Dmitri Borodin een gevaar is geweest voor zijn kinderen, dan heeft de politie het recht en zelfs de plicht die kinderen te beschermen, ook als daartoe de woning van de diplomaat moet worden betreden
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rlandse-uitleg.dhtml
juistquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:03 schreef Ferdo het volgende:
Excuses eisen omdat je landgenoot wordt aangepakt omdat hij zich als een varken gedraagt.
Veel gekker moet het niet worden. Hier lijkt onschendbaarheid me ook duidelijk niet voor bedoeld.
Dat is een nadeel van onschendbaarheid, maar je hebt het recht om hem je land uit te keilen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:40 schreef sturmpie het volgende:
[..]
parkeerboetes die niet betaald, genegeerd worden op basis van politieke onschendbaarheid.
ook in dit geval, waar dronkenschap aanwezig is, en mogelijk kindermishandeling.
en zo kan je nog eindeloos doorgaan, een diplomaat is zogenaamd onschendbaar dus kan alles doen wat ie wilt, dat is op zich al iets heel raars.
het regeltje is opgesteld door diplomaten, voor diplomaten, me dunkt.
diplomaten hebben zich correct te gedragenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is een nadeel van onschendbaarheid, maar je hebt het recht om hem je land uit te keilen.
Wat je echter niet wilt, is dat als tussen twee landen spanningen ontstaan, dat de diplomaten worden opgepakt voor wetten die ze niet hebben overtreden, om zo het andere land onder druk te zetten / te hinderen. Zonder onschendbaarheid zou bijvoorbeeld het een stuk riskanter worden om diplomaten in het Midden-Oosten te hebben.
Dat ontken ik ook niet.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:10 schreef sturmpie het volgende:
[..]
diplomaten hebben zich correct te gedragen
zij bekleden een status functie, en zijn een voorbeeld voor het land dat ze vertegenwoordigen
Rusland zou die gast per direkt moeten terughalen en een betere brengen
Machtsmisbruikquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:31 schreef Me_Wesley het volgende:
Domrechtse zelfhaat en landverraad.quote:
Maar anders zijn diplomatieke betrekkingen niet uitvoerbaar.quote:
Ja mooi he, dat ze eerst eens naar zichzelf kijkenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:56 schreef Tocadisco het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)nden-door-nederland/
Kijk eens aan, we schenden zelfs 'alle denkbare mensenrechten'.
Kindermishandeling niet strafbaar? In Rusland misschien..quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 11:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Nederlanders die niet weten hoe zij kinderen op moeten voeden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:48 schreef Mensenvriend het volgende:
[..]
Bron:
http://www.nu.nl/buitenla(...)tatie-diplomaat.html
Zijn er al bommenwerpers/parachutisten boven den haag gesignaleerd ?
Het is een beetje als toen met die lesbische pleegouders bij dat Turkse jongetje. Veel geschreeuw en gejammer om de bevolking van het eigen binnenlandse falen af te leiden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 19:59 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja mooi he, dat ze eerst eens naar zichzelf kijken
Diplomatiek paspoort is in principe niet genoeg, je krijgt ook een pas van het gastland inderdaad.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:42 schreef dotKoen het volgende:
Aha, een insider. En zo'n pas krijgen ze dus van het ontvangende MinBuZa? Of werkt een diplomatiek paspoort ook?
En staan hun woningen gemarkeerd in de computers op de meldkamer?
Graag gedaan!quote:
Diplomaten en hun gezinsleden en een aantal medewerkers van internationale organisaties genieten de mate van immuniteit die bepaald is door de code die in hun paspoort of id kaart vermeld is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 20:42 schreef dotKoen het volgende:
Aha, een insider. En zo'n pas krijgen ze dus van het ontvangende MinBuZa? Of werkt een diplomatiek paspoort ook?
En staan hun woningen gemarkeerd in de computers op de meldkamer?
Ja een geprivilegieerde dient onmiddellijk zijn status kenbaar te maken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:04 schreef dotKoen het volgende:
En moeten ze zo'n pas dan tonen om beroep te doen op hun onschendbaarheid? Of kan ik ook met een Russisch accent gaan roepen dat ik onschendbaar ben als ik word staande gehouden vanwege gebrekkige fietsverlichting?
Maar dus kennelijk met de uitzondering dat die immuniteit / onschendbaarheid geen gevaar mag opleveren voor hun direkte omgeving (temninste, volgens Rosanne van Alebeek, specialist diplomatieke immuniteit en oorlogsrecht).quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:05 schreef Oom_Agent het volgende:
Oh ja bij de codes horen de volgende 'behandelmethoden': (etc)
Ja.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:25 schreef Leandra het volgende:
Maar kun je me uitleggen in hoeverre die onschendbaarheid van bijvoorbeeld een AD of BD werkt?
Een AD of BD gijzelt iemand of loopt met getrokken pistool door een winkelcentrum, dan kan de politie niets doen?
Waar is die grens? Een AD of BD slaat iemand en plein public in elkaar, dan kun je niet anders dan hem een "Foei!" zeggen en moet hem naar huis laten gaan? Ook als het slachtoffer dodelijk gewond is?
Dat is een hele goede vraag. Nu ik de hele situatie nog eens heb bekeken, het persbericht van de politie nog eens nalees en het wetboek van Sr en Sv nog eens even bekijk is het volgende van belang: We komen dan terecht bij heterdaad (artikel 128 van het Wetboek van Strafvordering). Was de diplomaat op dat moment nog op zijn kinderen aan het inslaan of was dat zojuist gebeurd dan vervalt zijn onschendbaarheid. Hij kan dan inderdaad aangehouden worden.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:12 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Maar dus kennelijk met de uitzondering dat die immuniteit / onschendbaarheid geen gevaar mag opleveren voor hun direkte omgeving (temninste, volgens Rosanne van Alebeek, specialist diplomatieke immuniteit en oorlogsrecht).
Een diplomaat die zijn kinderen mishandelt, kan dus wel degelijk worden aangehouden om zijn kinderen (die ook diplomatieke status hebben) te beschermen.
Ik vind het een nogal ongeloofwaardig verhaal anders.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:29 schreef polderturk het volgende:
Zie de video hieronder. De diplomaat heeft er een blauw oog aan overgehouden. Volgens de diplomaat waren de agenten NIET als agent verkleed en hadden ze geen huiszoekingsbevel. Hier zit meer achter.
http://nos.nl/video/56024(...)met-een-knuppel.html
quote:'Agenten getuige mishandeling' - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
De Haagse politieagenten die de Russische diplomaat Dmitri Borodin arresteerden, hebben gezien dat hij zijn kinderen mishandelde.
Dat de kinderen mishandeld werden was volkomen duidelijk, melden bronnen aan Omroep West.
De agenten hebben volgens de bronnen gedaan wat ze moesten doen: „Wanneer je ziet dat een kind mishandeld wordt, onderneem je stappen. Zo simpel is het. Politiek onschendbaar of niet.” Borodin zelf ontkent dat hij de kinderen heeft mishandeld.
Bron: www.telegraaf.nl
http://www.omroepwest.nl/(...)eling-kind-diplomaatquote:'Agenten waren getuige van mishandeling kind diplomaat'
DEN HAAG - De Haagse agenten die de Russische diplomaat Dmitri Borodin arresteerden, waren er getuige van hoe hij zijn kinderen mishandelde. Dat melden bronnen aan Omroep West.
Wat de agenten precies aantroffen in de woning van de diplomaat is niet bekend, maar dat de kinderen mishandeld werden was volkomen duidelijk. Borodin werd direct daarop gearresteerd en meegenomen naar het politiebureau.
Volgens de bronnen hebben de agenten gedaan wat ze moesten doen: 'Wanneer je ziet dat een kind mishandeld wordt, onderneem je stappen. Zo simpel is het. Politiek onschendbaar of niet.' Borodin zelf ontkent dat hij zijn kinderen zou hebben mishandeld.
Veel ophef
De arrestatie van de diplomaat zorgt internationaal voor veel ophef. De Russische president Vladimir Poetin eist excuses van Nederland, omdat Borodin diplomatieke onschendbaarheid geniet en dus niet gearresteerd had mogen worden.
Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken heeft laten weten voorlopig nog geen excuses aan te bieden aan Rusland. 'We wachten eerst het onderzoek van de politie af naar de beschuldiging van kindermishandeling', aldus Timmermans.
Hij wist niet dat het politieagenten waren maar hij schermde wel gelijk met z'n diplomatieke onschendbaarheid?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:29 schreef polderturk het volgende:
Zie de video hieronder. De diplomaat heeft er een blauw oog aan overgehouden. Volgens de diplomaat waren de agenten NIET als agent verkleed en hadden ze geen huiszoekingsbevel. Hier zit meer achter.
http://nos.nl/video/56024(...)met-een-knuppel.html
http://www.omroepwest.nl/(...)-den-haag-bestraffenquote:Poetin wil politie Den Haag bestraffen
08-10-2013 | 13:26
DEN HAAG - De Russische president Vladimir Poetin eist excuses van Nederland voor de behandeling van een Russische diplomaat door de politie in Den Haag. Ook wil hij dat de daders, agenten van de Haagse politie, bestraft worden. Poetin zei dat dinsdag op Bali, waar hij een Aziatische top bijwoont.
'We wachten op opheldering, excuses en het bestraffen van de daders', zei Poetin.
De Russische diplomaat Dmitri Borodin heeft gezegd dat hij zondag is 'aangevallen' in zijn huis in Den Haag door 'mensen in politieuniform'. Dat zou zijn gebeurd na een klacht van buren over zijn gedrag tegenover zijn kinderen. Volgens de Russische staatstelevisie is Borodin ook een aantal uren vastgehouden op het politiebureau, zonder uitleg te krijgen.
De politie in Den Haag bevestigt alleen dat er 'een incident' is geweest, maar kan verder nog niets zeggen. De Nederlandse ambassadeur wilde ook niets zeggen, nadat hij door de Russische regering op het matje werd geroepen.
http://www.omroepwest.nl/(...)aat-rusland-den-haagquote:Hero Brinkman prijst aanpak diplomaat Rusland in Den Haag
08-10-2013 | 23:32
DEN HAAG - Hero Brinkman, politicus en politieman bij het korps Amsterdam-Amstelland, mengt zich in de discussie over diplomaat Dmitri Borodin. De Rus werd zondag aangehouden in zijn huis in Den Haag.
Brinkman schrijft op zijn Twitteraccount: 'Goede reactie van Haagse dienders. Russische diplomaat moet gewoon zijn kind niet slaan! Walgelijk!! Poetin kan het heen en weer krijgen.' Een woordvoerder van de Amsterdamse politie zei woensdag over de tweet van Brinkman te praten.
Wat er precies is gebeurd, is nog niet bekendgemaakt door de politie in Den Haag. Daar wordt nog onderzoek naar gedaan. Inmiddels lopen de diplomatieke gemoederen tussen Nederland en Rusland hoog op door de aanhouding.
Wereldnieuws
De rel die dinsdag is losgebarsten is wereldwijd groot nieuws. Van China tot Zuid-Afrika en de Verenigde Staten melden media uitgebreid over de aanhouding van een Russische diplomaat in zijn woning in Den Haag en de woede daarover van de Russen.
Het conflict rond het Greenpeaceschip Arctic Sunrise wordt erbij gehaald en er wordt fijntjes verwezen naar de viering juist in dit jaar van de historische betrekkingen tussen Nederland en Rusland.
http://www.omroepwest.nl/(...)-russische-diplomaatquote:'Meldpunt Kindermishandeling onderzoekt gezin Russische diplomaat'
08-10-2013 | 21:21
DEN HAAG - Het Meldpunt Kindermishandeling doet onderzoek naar de opgepakte Russische diplomaat Dmitri Borodin en zijn gezin. Bij het Meldpunt is afgelopen weekeinde een melding binnengekomen over het gezin. Dat meldt de NOS dinsdag.
Volgens het Meldpunt wordt er bij elke melding onderzoek gedaan. Borodin werd zaterdag gearresteerd, tot woede van Rusland. Nederland heeft uitleg gegeven over wat er is gebeurd, maar Moskou accepteert die verklaring niet.
De aanhouding van de diplomaat Dmitri Borodin kwam maandagavond naar buiten toen Russische media melding maakten van een protest van het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken tegen Nederland.
Wereldnieuws
Dinsdag rolde het nieuws zich steeds sneller uit door stevige reacties van de Russische president Vladimir Poetin en zijn minister van Buitenlandse Zaken Sergej Lavrov. Het optreden van Nederland is volgens Rusland 'onduidelijk, onrechtvaardig en niet passend bij het niveau van de betrekkingen'.
Lijkt me prima anders. Of/hoe ze onderzoek kunnen doen is misschien wat lastiger, maar goed...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:43 schreef dotKoen het volgende:
Ja, dat schiet lekker op, een onderzoek van het AMK naar een onschendbare diplomaat en zijn kinderen
Dit verhaal vind ik toch een stuk ongeloofwaardiger. Toevallig dat net bij de Russische diplomaat een inval plaatsvindt en dat hij meegenomen wordt. Dit is gewoon een diplomatieke rel. Rusland heeft op hardhandige wijze Nederlandse Greenpeace activisten gearresteerd. Bovendien heeft Rusland kritiek recentelijk kritiek geuit op pedopartij Martijn en heeft de Russische media een reportage gemaakt over Joris Demmink. De inval en de arrestatie van de Russische diplomaat is een reactie hierop. Alle verhalen er omheen zijn gewoon bullshit.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
http://www.omroepwest.nl/(...)eling-kind-diplomaat
Ik geloof niet dat je het hele verhaal kent.. Je weet van zijn vrouwe en dronken 4 geparkeerde auto's beschadigen? De klacht? Hem dronken aantreffen thuis? Etc?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit verhaal vind ik toch een stuk ongeloofwaardiger. Toevallig dat net bij de Russische diplomaat een inval plaatsvindt en dat hij meegenomen wordt. Dit is gewoon een diplomatieke rel. Rusland heeft op hardhandige wijze Nederlandse Greenpeace activisten gearresteerd en dit is een reactie hierop. Bovendien heeft Rusland kritiek recentelijk kritiek geuit op pedopartij Martijn en heeft de Russische media een reportage gemaakt over Joris Demmink. De inval en de arrestatie van de Russische diplomaat is een reactie hierop. Alle verhalen er omheen zijn gewoon bullshit.
Die zat in het complot en was dronken gevoerd door een agent van de Innuminantie! (Of zo.)quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je weet van zijn vrouwe en dronken 4 geparkeerde auto's beschadigen?
Waar haal je vandaan dat er een inval plaatsvond?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:06 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dit verhaal vind ik toch een stuk ongeloofwaardiger. Toevallig dat net bij de Russische diplomaat een inval plaatsvindt en dat hij meegenomen wordt. Dit is gewoon een diplomatieke rel. Rusland heeft op hardhandige wijze Nederlandse Greenpeace activisten gearresteerd en dit is een reactie hierop. Bovendien heeft Rusland kritiek recentelijk kritiek geuit op pedopartij Martijn en heeft de Russische media een reportage gemaakt over Joris Demmink. De inval en de arrestatie van de Russische diplomaat is een reactie hierop. Alle verhalen er omheen zijn gewoon bullshit.
Denk jij dat dit toeval is? Geloof jij in sprookjes?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je het hele verhaal kent.. Je weet van zijn vrouwe en dronken 4 geparkeerde auto's beschadigen? De klacht? Hem dronken aantreffen thuis? Etc?
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:09 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Die zat in het complot en was dronken gevoerd door een agent van de Innuminantie! (Of zo.)
Harde klappen geven is geen mishandeling...?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:49 schreef expans het volgende:
Mjah, wat is mishandelen dan? En hoe wil je dat gaan meten; á la preuts Nederland of á la Russisch wat misschien wel neer komt op wat harde klappen en geschreeuw, wat voor hun doen misschien wel volkomen normaal is?
Ja. Nee.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Denk jij dat dit toeval is? Geloof jij in sprookjes?
Zeg dat..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:10 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Harde klappen geven is geen mishandeling...?
Je icoontje mist wat pixels zegmaar anno het HD tijdperk.quote:
Lief, maar ik vind het best zoquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je icoontje mist wat pixels zegmaar anno het HD tijdperk.
Ik dacht ik zeg het even/
Geloof je hetzelf? Vind je het niet allemaal heel toevallig?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat er een inval plaatsvond?
Mevrouw Borodin crasht met haar bezopen kop een voorraad buurauto's, de buren zeggen dat de kinderen mishandeld worden, de politie belt even aan en ziet bijvoorbeeld dat meneer de diplomaat z'n dochtertje aan haar haar de gang door trekt....
NEE.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Geloof je hetzelf? Vind je het niet allemaal heel toevallig?
mogen ze zo een diplomaat nou eigenlijk vast houden voor kindermishandeling?quote:
Het is puur toeval dat er veel politie voor de deur staat als je vrouw zojuist heel de straat over de pis heeft gejaagd, er 5 auto's kapot zijn en de buren ook nog eens hun verhaal doen bij de dienders...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
En die dronken vrouw (zonder wie de politie nooit naar het huis zou zijn gegaan) past hoe precies in een "het is geen toeval"-verhaal?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:11 schreef polderturk het volgende:
Zo is dat..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:18 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
En die dronken vrouw (zonder wie de politie nooit naar het huis zou zijn gegaan) past hoe precies in een "het is geen toeval"-verhaal?
Papa en mama allebei bezopen, ma crasht de auto, pa mept een kind... ik kan daar met de beste wil van de wereld geen vergeldingsactie van de NL overheid jegens Rusland in zien, sorry.
Dat dronken wijf ramt een halve straat en dan had er geen politie bij moeten komen?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:15 schreef Geralt het volgende:
Mogen ze zo een diplomaat nou eigenlijk vast houden voor kindermishandeling?
In hoeverre geldt zo een onschendbaarheid? Bij kindermishandeling onschendbaar en een grens bij kinderporno? Of moord? Of geldt in dergelijke gevallen nog altijd die onschendbaarheid??
Sommige mensen willen kennelijk overál complotten zien..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dronken wijf ramt een halve straat en dan had er geen politie bij moeten komen?
Wat denk je dat er gebeurt als jouw vrouw bezopen de halve straat ramt, en de buren de politie dan ook nog vertellen dat jij je kinderen net het huis doorgeslagen hebt?
Dat ze het negeren?
Van wat ik er van begreep was het nogal een hoge pief van de Russische diplomaten die hier zijn.quote:
Dan is hij strafrechtelijk volkomen onschendbaar..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Van wat ik er van begreep was het nogal een hoge pief van de Russische diplomaten die hier zijn.
Misschien kunnen Micha Kat en Steve Brown er ook nog een column over schrijvenquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sommige mensen willen kennelijk overál complotten zien..
En "Het Haags complot" en Vrijland (heeft hij weer iets nieuws) en zoquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien kunnen Micha Kat en Steve Brown er ook nog een column over schrijven
Ja lekker vaag. Mogen ze die kinderen uit huis plaatsen? Lijkt me niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan is hij strafrechtelijk volkomen onschendbaar..
Echter: volgens die deskundige in het AD heeft de politie dan toch het recht zijn kinderen te beschermen.
Nee, volgens mij niet. Maar ik heb me niet in dit specifieke stuk van het recht verdiept. Onderzoek doen mag wel lijkt me (buren horen, school horen, etc.)quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja lekker vaag. Mogen ze die kinderen uit huis plaatsen? Lijkt me niet.
De kinderen zijn overigens niet uit huis geplaatst, maar tijdelijk uit een acute dreigende situatie gehaald.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:26 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja lekker vaag. Mogen ze die kinderen uit huis plaatsen? Lijkt me niet.
Ja dat weet ik ook wel. Maar als je ziet dat ie zn kinderen slaat dan zal dat vast niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn. En ze zijn voor zover ik lees gewoon weer mee met die knakker,quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De kinderen zijn overigens niet uit huis geplaatst, maar tijdelijk uit een acute dreigende situatie gehaald.
Ja, maar dat "moet" gezien zijn diplomatieke status.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:30 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat weet ik ook wel. Maar als je ziet dat ie zn kinderen slaat dan zal dat vast niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn. En ze zijn voor zover ik lees gewoon weer mee met die knakker,
Dat is toch raar?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar dat "moet" gezien zijn diplomatieke status.
Rusland moet het oplossen, niet Nederland. Helaas..
Om te zorgen dat diplomaten hun werk kunnen doen zonder tegengewerkt te worden door het gastland.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is toch raar?
Ik bedoel fout parkeren en de boete niet hoeven betalen kan ik nog inkomen, hoewel ik dat ook al belachelijk vind eigenlijk. Maar kindermishandeling en dan weinig tot niks mogen doen!?
Waarom hebben we dat met zn allen zo afgesproken?
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Om te zorgen dat diplomaten hun werk kunnen doen zonder tegengewerkt te worden door het gastland.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is toch raar?
Ik bedoel fout parkeren en de boete niet hoeven betalen kan ik nog inkomen, hoewel ik dat ook al belachelijk vind eigenlijk. Maar kindermishandeling en dan weinig tot niks mogen doen!?
Ik heb het niet verzonnen. Men heeft willen voorkomen dat diplomaten onterecht aangeklaagd kunnen worden etc..quote:
Dat snap ik, maar waarom zou een aanklacht wegens kindermishandeling onterecht zijn?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb het niet verzonnen. Men heeft willen voorkomen dat diplomaten onterecht aangeklaagd kunnen worden etc..
Wat zou het netto resultaat geweest zijn als we dat anders hadden afgesproken? Die man zou lekker in Rusland zitten want een gevaarlijke gek en vrolijk verder kunnen gaan met de kindermishandeling die nog niet eens bewezen is en in het midden oosten zouden Nederlandse vrouwen van diplomaten van de straat geplukt worden door de religieuze politie en stokslagen krijgen voor een of andere arbitrair regeltje.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is toch raar?
Ze mogen ook niet aangeklaagd worden voor (serie)moordquote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar waarom zou een aanklacht wegens kindermishandeling onterecht zijn?
...woorden komen tekort voor je grenzeloze naïviteit.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar waarom zou een aanklacht wegens kindermishandeling onterecht zijn?
Deze keer klopte de aanklacht waarschijnlijk, maar het kan natuurlijk bij politieke conflicten en spanningen vals worden ingezet, als pressiemiddel, chantagemiddel e.d.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik geloof van het hele verhaal, van begin tot eind, geen hol. Als het een Amerikaanse diplomaat betrof, hadden ze geen zak gedaan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:18 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
En die dronken vrouw (zonder wie de politie nooit naar het huis zou zijn gegaan) past hoe precies in een "het is geen toeval"-verhaal?
Papa en mama allebei bezopen, ma crasht de auto, pa mept een kind... ik kan daar met de beste wil van de wereld geen vergeldingsactie van de NL overheid jegens Rusland in zien, sorry.
Dus al die simpele politieagenten zitten in het complot?quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:10 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik geloof van het hele verhaal, van begin tot eind, geen hol. Als het een Amerikaanse diplomaat betrof, hadden ze geen zak gedaan.
FOK! lijkt wel pro-Russisch...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus al die simpele politieagenten zitten in het complot?
Dat stuk kan wel kloppen. Maar iemand heeft besloten de onschendbaarheid te schenden. Wat voeren die diplomaten uit waar we helemaal niets over horen? Als een Amerikaanse diplomaat dronken had rondgereden en een ongeluk had veroorzaakt, dan kan ik je verzekeren dat we er NIETS over hadden gehoord. Denk jij dat Putin niet weet dat dit een reactie is op de arrestatie van de Greenpeace activisten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus al die simpele politieagenten zitten in het complot?
Die zijn niet echt pro.. Behalve mbt Syrië misschien..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:30 schreef yulian het volgende:
[..]
De reacties op alles wat met Russische federatie te maken heeft.
Nog een complotter..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:33 schreef Salvad0R het volgende:
Kinderachtige reactie van Den Haag om dat Greenpeace verhaal.
Nee man. Maar waarom zou je zo'n Russische diplomaat met AT's gaan bestoken. Liep ie met koffernukes te sjouwen ofzo? Vast niet.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog een complotter..
Ken je de feiten wel?
Lees je eerst eens in dan..quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Nee man. Maar waarom zou je zo'n Russische diplomaat met AT's gaan bestoken. Liep ie met koffernukes te sjouwen ofzo? Vast niet.
Misschien omdat de Nederlandse politici steevast slaafs achter de V.S. aanlopen, hoeveel mensenrechten daar ook geschonden worden. Het volk is dit zat.quote:
Rusland arresteert aan de lopende band journalisten. Critici worden door de geheime dienst vermoord. De enige reden dat ze om Syrië geven is omdat Assad een vriendje is. Voor Poetin z'n part moord hij dat hele land uit, zolang hij maar macht over de gas toevoer naar Europa heeft.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 01:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Misschien omdat de Nederlandse politici steevast slaafs achter de V.S. aanlopen, hoeveel mensenrechten daar ook geschonden worden. Het volk is dit zat.
Rusland doet tenminste iets tegen de VS en loopt niet zo slaafs achter de V.S. aan. Zeker met Snowden en nu ook met Syrie staat Rusland duidelijk aan de goede kant.
Zoals ik het zie zijn de belangen die VS behartigt niet veel anders dan die Rusland behartigt, ze strijden allebei in essentie om grondstoffen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 02:04 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Rusland arresteert aan de lopende band journalisten. Critici worden door de geheime dienst vermoord. De enige reden dat ze om Syrië geven is omdat Assad een vriendje is. Voor Poetin z'n part moord hij dat hele land uit, zolang hij maar macht over de gas toevoer naar Europa heeft.
Ik snap dat mensen kritiek hebben op de VS naar aanleiding van Snowden/Guantanamo/Irak etc. Maar die kritiek veranderd voor velen in een soort blinde liefde voor dictators en moordenaars zolang ze maar (veelal slechts voor de bühne) de VS een beetje tegenwerken.
Dat schijft onze immer betrouwbare bron de Televaag.quote:Rutte: relatie met Rusland kan dit hebben
DEN HAAG -
De diplomatieke rel tussen Nederland en Rusland hoeft geen gevolgen te hebben voor het bezoek dat koning Willem-Alexander en koningin Maxima op 9 november aan Rusland brengen. Premier Mark Rutte zei dat in de nacht van dinsdag op woensdag.
Rutte benadrukte dat de relatie tussen Nederland en Rusland goed is en „absoluut zo'n kwestie kan hebben”. Volgens hem is het nu vooral van belang om de volgende stappen „heel zorgvuldig” te zetten. Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken is daar mee bezig, aldus Rutte. Hij zoekt uit of er ten aanzien van de 'Weense afspraken' fouten zijn gemaakt. „Eerst de feiten op tafel”, zei Rutte.
Al met al geen verrassing, dit gedoe is slechts een storm in een glas water. Vladimir vindt ons nog steeds wel lieve klootzakkenquote:Premier Rutte schoof zelf aan bij het begrotingsoverleg. PvdA-leider Samsom klonk urgenter dan tot dusverre.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 04:10 schreef Nemephis het volgende:
Vladimir vindt ons nog steeds wel lieve klootzakken
quote:
Dat weet je niet, maar aangezien het gastland bepaalt of het terecht is heeft het zendland daar weinig boodschap aan. Halve immuniteit is hetzelfde als geen immuniteit, dus je kan geen uitzonderingen maken. Je mag voor niks vervolgd worden in het gastland, hoe hoog of laag ze ook springen. Het zendland kan wel zelf tot vervolging overgaan.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Omdat anders elk land met elk ander land moet gaan onderhandelen wat een diplomaat wel of niet mag doen. Dat gaat niet werken.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:33 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is toch raar?
Ah...zjirinovski, er lebt nochquote:'Ruiten Nederlandse ambassade ingooien'
MOSKOU -
De Russische rechts-populistische leider Vladimir Zjirinovski dreigt met harde actie tegen Nederland wegens de aanhouding van de Russische diplomaat Dmitri Borodin in Den Haag. Hij kondigde een protestactie aan bij de ambassade om er de ruiten van het pand in te gooien.
„Onze partijafdeling in Moskou bereidt een actie bij de ambassade voor waarbij alle ruiten zullen sneuvelen”, zei Zjirinovski woensdag tegen de radiozender Echo Moskvi. „Wij keren niet de andere wang toe wanneer we worden geslagen. Nee, we slaan terug, op het hoofd, op de neus.”
Zjirinovski noemde het incident in Den Haag „je reinste provocatie”. „Dit was een aanval op onze diplomaten, het draait niet om een gezinsruzie of alcohol of een ander verzinsel.” De politicus ziet het als onderdeel van een groot Westers complot tegen Rusland, net als het protest van de punkgroep Pussy Riot, de Greenpeace-actie tegen een Russisch boorplatform en de oproepen om de Olympische Winterspelen in Sotsji te boycotten
Nee man. Ik heb niks met politici, maar Poetin is gewoon een baas.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dit soort foto's zegt eigenlijk alles over hoe achterlijk een groot deel van de Russen is.
Maar je mag iemand met diplomatieke status wél aanhouden en/of de woning betreden wanneer personen in de direkte omgeving gevaar lopen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 06:57 schreef Me_Wesley het volgende:
Je mag voor niks vervolgd worden in het gastland, hoe hoog of laag ze ook springen.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 17:28 schreef Wokkel het volgende:
De tijd zal leren wat er daadwerkelijk aan de hand was, als ik zo vrij mag zijn om te speculeren dan denk ik dat Nederland en de Haagse Politie in het bijzonder binnen 24uur excuses aanbieden.
http://www.omroepwest.nl/(...)n-diplomaat-den-haagquote:DEN HAAG - Nederland gaat excuses maken aan Rusland voor het oppakken van een Russische diplomaat, afgelopen weekend. De diplomaat zou zijn kinderen hebben mishandeld en daarom zondag door de politie zijn meegenomen.
Poetin eistte excuses van Nederland omdat de man diplomatieke onschendbaarheid had en niet opgepakt had mogen worden. Wat er precies is gebeurd die avond is nog niet duidelijk omdat de het minsterie van Buitenlandse Zaken en de politie niet veel over de kwestie willen zeggen
Dat ontken ik ook nietquote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:05 schreef DarkSkywise het volgende:
[..]
Maar je mag iemand met diplomatieke status wél aanhouden en/of de woning betreden wanneer personen in de direkte omgeving gevaar lopen.
Bij een diplomaat die schietend door een winkelstraat loopt of dronken wordt aangetroffen met totaal verwaarloosde kinderen (die óók diplomatieke status hebben en dus moeten worden beschermd) mag gewoon worden ingegrepen.
Ik gok dat Nederland de positie van de diplomaat wel onhoudbaar gaat maken. Zodat de russen hem gaan vervangen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:43 schreef Twiitch het volgende:
Zeggen ze nu sorry en dan komt er over een maand ofzo stilletjes naar buiten dat die beste man gewoon een deuk in het hoofd van z'n dochter heeft geslagen
Dat zou oerdom zijn, als dat verkeerd uitpakt zal Timmermans voor de 2e keer door het stof moeten.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik gok dat Nederland de positie van de diplomaat wel onhoudbaar gaat maken. Zodat de russen hem gaan vervangen.
Ik denk niet dat Putin zit te wachten op diplomaten die Rusland ten schande maken door overmatig drankgebruik.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 15:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik gok dat Nederland de positie van de diplomaat wel onhoudbaar gaat maken. Zodat de russen hem gaan vervangen.
quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Putin zit te wachten op diplomaten die Rusland ten schande maken door overmatig drankgebruik.
Dit. Geloof niet dat het Poetin iets kan schelen eigenlijk.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
De gemiddelde levensverwachting voor Russische mannen is 57 jaar. Allemaal door den drank.
Poetin doet niets. En terecht.
Het zou me niks verbazen als ze hem terugroepen en plaatsen in een of andere Stan in Centraal-Azie.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Putin zit te wachten op diplomaten die Rusland ten schande maken door overmatig drankgebruik.
Het zou wel eens een enkeltje goelag kunnen worden voor Borodin. Of gezellig werken op de ambassade in Pyong-Yang ofzo
Denk het wel. Voor de bühne is hij natuurlijk enorm boos op Nederland en boos zijn op Borodin doet hij achter de schermen.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:08 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit. Geloof niet dat het Poetin iets kan schelen eigenlijk.
Klopt, maar als een diplomaat doordraait en z'n pistool leegknalt in een kleuterklas is de kans dat het zendende land de immuniteit opheft zodat het gastland hem alsnog kan vervolgen wel heel erg groot. Bovendien vervalt in zo'n geval de onschendbaarheid omdat de man een gevaar is voor zijn omgeving; hij mag dan dus wel gestopt worden.quote:Op woensdag 9 oktober 2013 00:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze mogen ook niet aangeklaagd worden voor (serie)moord
Verre van lijkt me. Onschendbaarheid zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat homoseksuele diplomaten uitgezonden kunnen worden naar landen waar homoseksualiteit nog verboden is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 18:31 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik ben geen Putin-fan, maar...quote:Op woensdag 9 oktober 2013 16:56 schreef DarkSkywise het volgende:
Leuk hoe alle Putin-fans het gaatje in de formulering hebben gemist.
Hangende het onderzoek staat namelijk nog nergens dat de aanhouding + het schenden van de diplomatieke status onterecht was, er is alleen excuses voor aangeboden.
Diplomatentaal, het is me wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |