In deel twee van dit topic schreef ik het volgende:quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:34 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ach zo, interessant, nog nooit van gehoord namelijk. Weer iets geleerd
De Druzen wonen inderdaad in Palestina. Om precies te zijn in de Galilee regio waar zij dorpen hebben op de top van heuvels. Dit omdat men zo een goed zicht had/heeft en eventuele vijanden dus eerder gespot worden. Natuurlijk is het ook makkelijker te verdedigen. Dit was nodig omdat Druzen altijd vervolgd zijn geweest, vooral door hun Palestijnse broeders.quote:Van de Isma’ilieten zijn ook de Druzen afgesplitst. Daar waar de Isma’ilieten in zijn algemeen ook geloven in een esoterische interpretatie van de Koran, initiatie in geheime batin kennis en er een neoplatonisch wereldbeeld op na houden zijn de Druzen min of meer een religie op zich. Zij geloven onder andere in reïncarnatie en in manifestaties van God of althans het Goddelijke in gedaante van de mens. Zij geloven dat imam/kalief Al-Hakim de hoogste manifestatie van God is en dat hij zal wederkeren aan het eind der tijden waarna iedereen Druus zal worden. In 1048 hebben de Druzen besloten geen bekeerlingen meer toe te laten omdat zij na de verdwijning van Al-Hakim (die hen min of meer steunde) keihard werden vervolgd.
Hier nog iets in het Engels:quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:37 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Kun je de Karaim dan ook bij de Islam zetten? Of zijn dat dan joden of Christenen? Of van alles wat?? Ik vind het allemaal maar verwarrend maar wel erg interessant.
Je hebt daar een stroming binnen, de zogenaamde Karaim en zij beschouwen zowel Jezus als Mohammed als profeet.quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hier nog iets in het Engels:
http://en.wikipedia.org/wiki/Karaite_Judaism
Het zijn dus joden
Ja, dat schrijf ik net zelf opquote:Op zondag 20 oktober 2013 19:48 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Je hebt daar een stroming binnen, de zogenaamde Karaim en zij beschouwen zowel Jezus als Mohammed als profeet.
Maar er staat dus ook: "Er is een groeiende Karaimaanhang in Israel, echter deze groep houdt zich niet vast aan de religieuze tradities die de Karaim in litouwen aanhouden."quote:Op zondag 20 oktober 2013 19:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben hier ook maar de vragensteller![]()
Maar dit komt (wederom) van wiki:
Naast hun Turkse taal hebben de Karaïm ook hun jodendom en leefgewoonten weten te behouden. Ze zijn bijvoorbeeld bekend om hun eigen gerechten, zoals de kybyn. De karaim accepteren Jezus en Mohammed als profeet.
Er is een groeiende Karaimaanhang in Israel, echter deze groep houdt zich niet vast aan de religieuze tradities die de Karaim in litouwen aanhouden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kara%C3%AFm
Alright thanks . Wel apart deze jodenquote:Op zondag 20 oktober 2013 19:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dat schrijf ik net zelf op
[..]
Maar er staat dus ook: "Er is een groeiende Karaimaanhang in Israel, echter deze groep houdt zich niet vast aan de religieuze tradities die de Karaim in litouwen aanhouden."
Vandaar die Engelse link, want dat gaat over de Karaim in Israel. En dat zijn dus Joden..
Zoveel aparte religieuze groepenquote:Op maandag 21 oktober 2013 00:43 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Alright thanks . Wel apart deze joden
Van Joden of Druzen?quote:
Over de 'Karaim'. Nooit eerder van ze gehoord.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:29 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Van Joden of Druzen?
Maar vertel nu eens waarom je altijd een boos gezichtje plaatst voor je post? Een soort van gimmick van je om je te onderscheiden?
'T is de schuld van de Wahhabieten man.quote:
Wat is nu precies de orthodoxe opinie?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 18:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]![]()
Je gedraagt je als een farizeeer!
Jij weet dat de Mohammed zelf na de overeenkomst in Medina zei: "wij zijn 1 gemeenschap (oummah)", verwijzend naar joden die onderdeel van die overeenkomst waren.
Wat zou hij hiermee bedoeld hebben? En hoe durft hij deze woorden (1 oummah) in de mond te nemen naar ook joden toe![]()
Mag ik wel sommige Moslims kaffir noemen?
Jews & Christians are my brothers![]()
Boekvolkeren?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:02 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat is nu precies de orthodoxe opinie?
Mij lijkt het te variëren tussen:
Christenen, Joden en eigenlijk iedereen die gelooft in de Ene God en de Laatste Dag kan in principe toegelaten worden tot het Paradijs.
en
Alle Boekvolkeren zijn gewoon ongelovig en de lul.
Christenen, Joden, Zoroastristen (vreemd genoeg) en Sabiërs AKA Mandaeërs.quote:
Maar de Koran is toch ook een boek?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Christenen, Joden, Zoroastristen (vreemd genoeg) en Sabiërs AKA Mandaeërs.
Kijk maar uit wat je zegt, straks worden ze boos.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar de Koran is toch ook een boek?
Owh? Waarom dan? Wat mis ik?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Kijk maar uit wat je zegt, straks worden ze boos.
Als je de Koran een boek noemt een geen pre-existerende tekstquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh? Waarom dan? Wat mis ik?
Pre-existerende tekst? Ergens gevonden ofzo?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Als je de Koran een boek noemt een geen pre-existerende tekst.
Ik ben te lui vandaag, heb 3 uur geslapen vannacht.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pre-existerende tekst? Ergens gevonden ofzo?
Goed, ik sta vast weer goed voor paal hiermaar leg het ff goed uit (en snel wat ik moet zo sporten
)
Haha, ik ookquote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:38 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik ben te lui vandaag, heb 3 uur geslapen vannacht.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Local_area_network
LAN VAY!quote:
Inderdaad een interessante documentaire.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 23:37 schreef Aloulou het volgende:
Mooie docu blijkbaar op Nederlandse TV afgelopen week geweest. Bekeerlingen; van soefisme tot salafisme. Voor mij aantal zeer bekende gezichten overigens.
http://www.npo.nl/bekeerl(...)-10-2013/NPS_1234918
Met betrekking tot hiernamaals?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 19:02 schreef IPA35 het volgende:
Wat is nu precies de orthodoxe opinie?
Mij lijkt het te variëren tussen:
Christenen, Joden en eigenlijk iedereen die gelooft in de Ene God en de Laatste Dag kan in principe toegelaten worden tot het Paradijs.
en
Alle Boekvolkeren zijn gewoon ongelovig en de lul.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |