Ik vind het leuker om een moeilijkere vraag te stellen en jullie door mijn hints en jullie flarden parate kennis het antwoord te laten zoeken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 01:26 schreef 99.999 het volgende:
Heb het opgezocht. Maar leuke vraag en als je die kennis hebt ben je verdorie ook wel echt een kenner.
Klopt, inmiddels was Victor Emmanuelle II met Piedmont-Sardinië bezig Noord-Italië te verenigen en Garibaldi in het zuiden. En de pauselijke staat zat er tussen gevangen. Vandaar dat Pius IX een oproep deed...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 06:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Pius IX's grootste probleem was waarschijnlijk de Risorgimento, waardoor hij grote lappen land in Italië verloor.
Het was een christelijke opleving in Oudenbosch die zorgde voor de constructie. Vanuit heel Nederland kwamen Katholieken naar Oudenbosch, maar niet om daar te blijven.quote:Wellicht was de koepel in Oudenbosch een poging om die koepel veilig te stellen als het Vaticaan in as op zou gaan tijdens de oorlog?
Gevolg-oorzaak.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 13:06 schreef Sloggi het volgende:
Katholieken moesten door de replica ertoe worden bewogen de pauselijke staten te hulp te snellen en naar het Italisch schiereiland te trekken?
Sprake van een uitruil was er - voor zover bekend - niet, maar er zijn mensen die vinden dat Pius zich explicieter had mogen uitspreken tegen het nazisme en de Holocaust.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 16:44 schreef Rave_NL het volgende:
Sprak zich niet uit tegen de nazi's en in ruil staakten de nazi's de campagne om het katholicisme tegen te gaan.
Eens, maar ik wilde het toch nog even positief genoemd hebbenquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 00:36 schreef Rave_NL het volgende:
Is het minste wat we kunnen doen dunkt mij.
Het regime stond het inderdaad oogluikend toe, al was dat niet het officiële standpunt. Het primaire doel van een nazivrouw was immers het baren van gezonde kinderen om de toekomst van het Arische ras veilig te stellen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:56 schreef Rave_NL het volgende:
Gedoogd, mits onbeschermd want voortplanten.
Ze werden geconfronteerd met de tank als defensief wapen, die zich simpelweg al schietend terug kon trekken. Geconfronteerd met een gebrek aan tanks aan eigen zijde moest dat voortaan beter.quote:
Begeebers = "By Jesus", maar dan anders gezegd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 10:08 schreef Rave_NL het volgende:
Geen idee, maar als Anne-Frank toen geleefd had was ze vast een begeeber.
Neen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 15:09 schreef RM-rf het volgende:
Patton misschien toen die voortijdig duitsland binnenstoomde terwijl Montgomery wilde dat hij zou wachten op de engelsen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |