Een hoop reacties
Ik hoop dat ik alle vragen beantwoord heb hieronder...
quote:
Is geen Film1 maar Sport1

. Maar dat zijn inderdaad opties die hoog bovenaan het lijstje staan
quote:
energie 185 is best veel; heb je wel goede isolatie ?
Geen energielabel, maar wel veel isolatie in huis aanwezig.
quote:
de sportclubs 100,- dat naar 0,-
Is niet geheel sportclubs, deels ook zwemles voor 1 van de kinderen.
quote:
caravan weg
Die gaat niet weg, kost ook niets behalve de stalling. Wordt teveel gebruikt en met caravan op vakantie is stukken goedkoper dan accomodatie huren.
quote:
verdiend je vrouw meer dan 344,65 ? zo nee, kinderopvang stoppen
Gelukkig wel

quote:
huis verkopen , huurwoning van 400 euro zoeken - 200
Ik geef het je te doen in deze markt....
quote:
Dat is voor 4 polissen, de kinderen hebben een eigen polis.
quote:
Die 100 euro automatisch sparen is geen uitgave.
Toch wel, we schrijven het fysiek over naar een andere rekening.
quote:
Hoeveel sparen jullie verder?
Geen vast bedrag, gewoon wat er overblijft. En dat is variabel. In ieder geval de kerstuitkering, winstbonus en een extra maand (vrouw krijgt vierwekelijks salaris maar wordt gezien als maandelijks, dus je houdt een periode over).
quote:
Hoe zit het met de 115 euro voor Ziggo? Lijkt me vrij veel of zit daar veel getelefoneer bij in?
Alles in 1 plus, Sport 1, Eredivisie, en belpakket.
quote:
Klopt, die wordt niet van de vaste lasten rekening afgeschreven maar van de eigen rekening.
quote:
Op maandag 7 oktober 2013 15:30 schreef Pikkebaas het volgende:Ik herken mezelf in dit beeld.
Wat we nog niet weten is de grootte van je financiele buffer, eb je genoeg spaargeld dan kun je je begrafenisverzekering wel opzeggen. Je reisverzekering trouwens ook.
Rechtsbijstandverzekering kan er ook uit, die gebruik je nooit en als je in een situatie terechtkomt waar je ontslagen wordt oid kun je via de OR/vakbond ook aan hulp komen, 324 euro per jaar is te veel geld. Wederom als je buffer groot genoeg is kun je dan ook hulp inhuren.
Dan je hypotheek. Als je spaargeld hebt zou ik (op eerder genoemde buffer na) je schuld aflossen. De grote banken hebben de boeterente daarvoor laten vallen. Schulden aflossen vermindert je maandelijkse lasten.
Tenminste. Dat heb ik het laatste jaar allemaal gedaan.
De buffer is nog niet groot genoeg om af te lossen. Zodra dit het geval is gaan we ook aflossen inderdaad.
quote:
Op maandag 7 oktober 2013 15:33 schreef Ticootje het volgende:Ik zou eens kijken of je zuiniger kan doen met gas en licht. Dingen niet op standby laten staan, lampen vervangen, kachel een graadje naar beneden, geen bad vol laten lopen maar gewoon douchen, was ophangen ipv droger... Kijken of je het bedrag van de essent naar beneden kan krijgen.
Zijn we al mee bezig inderdaad. Is al ruim ¤ 50 minder dan vorig jaar

quote:
Op maandag 7 oktober 2013 15:36 schreef Ticootje het volgende:Ook de verzekeringen kun je nog eens door een vergelijking gooien. Inboedel, woonhuis, avp, rechtbijstand allemaal bij dezelfde thuisbrengen, net als de caravan en auto, levert vaak een pakketkorting op.
Toevallig net vorige week offertes voor opgevraagd bij de tussenpersoon
quote:
En welke sport doe je als je per maand 50 euro contributie moet betalen? Dat vind ik serieus heel erg veel geld? Sportschool? Die zijn er ook veel goedkoper.
Zwemles voor 1 van de kids, en de rest is voor beide samen.
quote:
En wanneer loopt je renteperiode af? Misschien kan zelfs de hypotheek wel naar beneden als je gaat onderhandelen of oversluiten.
Over 5 jaar pas. Vorig jaar berekend dat het nog niet loont om over te sluiten.
quote:
Op maandag 7 oktober 2013 15:49 schreef Deetch het volgende:Wasdroger de deur uit, gezien je een hoekhuis hebt is er ws. ruimte om de was op te hangen. 2x per week niet droger bespaart 50 euro per jaar
Met kinderen heb je zoveel was dat het niet allemaal tegelijk kan drogen. We gebruiken hem al zo min mogelijk.
quote:
Waarschijnlijk heb je nog wel meer energieverbruikers die niet nodig zijn. Opladers constant in het stopcontact? Sierlampen in de tuin, waterbedverwarming,
Zal dat eens onder de loep nemen inderdaad.
quote:
Trek je veel rond met de caravan zo ja dan houden, zo nee dan overwegen deze te verkopen en dit geld te sparen voor een vakantie in een vakantiehuisje. Hoe en hoe vaak ga je op vakantie?
We gaan ca. 3-4 x per jaar weg met de caravan (zomervakantie plus enkele lange weekendjes). We gaan ook alleen maar met de caravan weg. Daarnaast is een huisje in de zomer voor 2-3 weken zoveel duurder dan wat de stalling kost....
quote:
Geen post voor uit eten/bioscoop/verjaardagen/kleding of gaat dat als stiekem geld zo van de pinpas?
Gaat niet van de vaste lasten rekening maar de salarisrekeningen
quote:
Tijdschriften?
Internet

quote:
Benzine?
Gaat ook niet van de vaste lasten rekening.
quote:
Mogelijk kun je de begrafenisverzekering ook stop zetten, je hebt dan echter wel een reserve nodig van 5-10K.
Die reserve is er nog niet

quote:
Vloer is goed geisoleerd (PE-schuimen broodjes onder de betonvloer).
quote:
Die is er momenteel niet nee

quote:
Die lijkt mij ook aan de hoge kant als ik zo op internet rondscroll

Ga ik naar kijken....
quote:
Op maandag 7 oktober 2013 19:27 schreef heiden6 het volgende:Stroom en gas kan vermoedelijk wel goedkoper, pak je jaarafrekening er eens bij en kijk op gaslicht.com. De tarieven zijn behoorlijk gedaald.
Kende die site niet, zal ik eens naar kijken.
quote:
Auto is net 5 jaar oud, dus nog net wel de moeite
quote:
- Ziggo is veel te duur. Voor de helft heb je al snel glaszel, digitale tv en onbeperkt bellen naar vast.
Voor de helft? Waar?
quote:
Op maandag 7 oktober 2013 19:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:En niemand die zich afvraagt hoeveel er per maand binnen komt. Misschien vangt ts wel 5000 netto per maand. Waar de fuck hebben we het dan over?
Maakt dat wat uit dan? Als ik ergens kan besparen waar ik niet van te lijden heb dan moet je dat toch gewoon doen?
quote:
Omdat ik weleens wil weten waar het geld blijft (en omdat ik een control freak ben die wil weten of alles wel iedere maand keurig afgeschreven wordt).
quote:
Jep, dat is de ORV

Die bouwt op in een levensverzekering.
quote:
TS werkt en heeft het druk

quote:
Op maandag 7 oktober 2013 20:14 schreef poemojn het volgende:Begrafenisverzekering bekijken, misschien overlijdensrisicoverzekering nemen ipv uitvaartverzekering, hangt af van wat je verder ermee wilt kunnen.
Zorgverzekering: meer eigen risico. Voor ¤161/mnd heb je een De friesland verzekering incl tandartsverz voor twee volwassenen, met ¤850 eigen risico per jaar. Alleen bij goede gezondheid natuurlijk.
Ziggo: dat moet echt veel goedkoper kunnen, kun je zeker ¤600 per jaar op besparen.
Rechtsbijstand oversluiten.
Caravanstalling kan volgens mij goedkoper maar is misschien regio afhankelijk. Misschien kun je wat verder van huis een goedkopere stalling vinden. Als ik zo google lijk je de helft erop te moeten kunnen besparen.
Inboedel en opstal kan goedkoper.
Ik zou in jullie plaats dus een paar avonden gaan Googlen voor goedkopere contracten en dan veel overzetten. Kan zo ¤2000-2500 per jaar schelen.
Kijk ook naar bijv hema, kruidvat, ohra, zelf, AllSecur, inshared, enz.
Goede tips

quote:
Op maandag 7 oktober 2013 22:27 schreef MyTiredFeet het volgende:Je maandelijkse teruggaaf is (een beetje) te hoog!
Rekening houdende met
geen eigenwoningforfait en het top-tarief van 52% is de teruggaaf zelfs maar
(¤ 970,21 x 52% =) ¤ 505.
Nee, hij klopt met het aangifteprogje
quote:
Op maandag 7 oktober 2013 22:39 schreef ikbenschipper het volgende:De vraag is eigenlijk hoe graag WIL je besparen of hoe HARD is het nodig?
Want als dat niet vast staat zal alles weerlegt worden natuurlijk

. Overigens vind ik ziggo wel duur.
Hoe hard het nodig is? Niet direct nodig, we komen rond en we kunnen sparen. Dus op dat gebied geen noodzaak. De wil is er wel, omdat ik het zonde vind teveel te betalen voor zaken die niets of te weinig toevoegen. Daar staat tegenover dat we wel zekerheden willen en ook enige luxe.
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2013 10:30 schreef poemojn het volgende:Zijn dat sportclubs voor de ouders? Ik dacht aan zwemles voor de 5-jarige, en de andere ¤50 kon ik zo niet thuisbrengen. Zal geen peuterspeelzaal voor de 3-jarige zijn neem ik aan.
TS, heb je dan al wel rekening gehouden met dat soort kosten voor de kinderen?
Ja daar is rekening mee gehouden.
quote:
Het bad is nooit diep genoeg

quote:
Beetje jammer dat iedereen verwacht dat je 24/7 online bent