abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 oktober 2013 @ 23:05:36 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_131955570
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:39 schreef ikbenschipper het volgende:
Dat zou niet in de hypotheek horen te zitten dan. Maar goed.
Nee dat zou het ook niet, maar als dat de maandelijkse teruggave van de belastingdienst is, dan zal TS het hele bedrag al snel als HRA zien.
Of het is gewoon teveel natuurlijk.... dat kan ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 09:57:03 #152
409785 Khadaffi
Moammar Mohammed al-Qadhafi
pi_131962660
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:19 schreef arjan1112 het volgende:
ziggo alles in 1 , 115,- dat kan makkelijk voor 60,- zeg film1 en eredivisie live op

energie 185 is best veel; heb je wel goede isolatie ?

de sportclubs 100,- dat naar 0,-

caravan weg , verdiend je vrouw meer dan 344,65 ? zo nee, kinderopvang stoppen

huis verkopen , huurwoning van 400 euro zoeken - 200
waarom sportclubs op 0?

mee eens dat het misschien minder kan maar sporten is essentieel.
behoort gewoon tot de noodzakelijke ontspanning en is veel beter voor je als tv kijken o.i.d.
Je kan dan beter zeggen: tv abbo eruit.
Op dit moment niks beters te doen als FOK! en
pi_131962723
Je CV onderhoud is ook wel duur.
pi_131962836
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Elke dag je kinderen dus bij een ander adres onderbrengen, niet wetende of het elke week wel gaat lukken, want he, iedereen is wel eens ziek, gaat op vakantie, of heeft andere afspraken.
Kom op, dit is toch niet serieus een discussiepunt?

Als het allemaal zo makkelijk was dan bestond de hele kinderopvang toch niet? De bezuinigingen in de kinderopvang heeft er voor gezorgd dat steeds meer ouders part-time moeten gaan werken zodat ze zelf de kinderen kunnen opvangen. Die paar uur die ze inleveren kunnen niet worden opgevangen door mensen die werk zoeken, dus het is niet alsof je daar iets van winst haalt.

En je buurvrouwen met zn allen op laten passen, leuk ook als er wat gebeurd. Hoe denk je dat de verzekering dat regelt?
Je hebt gelijk. Ik pleit echter wel voor volledige afschaffing in de bijdrage daarvan. Wil je je kinderen niet bij anderen onderbrengen mag je zelf opdraaien voor de kosten, niet de staat.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:11:11 #155
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_131962902
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik pleit echter wel voor volledige afschaffing in de bijdrage daarvan. Wil je je kinderen niet bij anderen onderbrengen mag je zelf opdraaien voor de kosten, niet de staat.
Dat is een discussie zonder eind denk ik. Als je als ouder alles volledig moet betalen dan is het onbetaalbaar... In dit geval bruto ¤ 888,42. Er zullen heel veel gezinnen zijn die dan niet meer rond kunnen komen ben ik bang....

Of je krijgt moeder die ook fulltime gaan werken om rond te kunnen komen, met als gevolg dat de kinderen door anderen worden opgevoed (met alle problemen van dien).

Daarnaast denk ik dat het per saldo de staat helemaal niet zoveel kost als eerder wordt beweert:
Ik betaal per maand een vergelijkbaar bedrag aan kinderopvang, en krijg ook ongeveer net zoveel terug.
• Mijn vrouw werkt 3 dagen in de week (24 uur). Ze draagt per maand ruim ¤ 210 af aan LH.
• Omdat mijn vrouw werkt heeft ze een auto, die ze anders niet had gehad, dus daarbij mag je nog de BTW + accijns over de brandstof optellen. Alleen al aan BTW is dat ca. ¤ 25. Accijns is wat lastig in te schatten, maar neem een stelpost van nog eens ¤ 25.
• Doordat ze werkt besteden we ook meer aan luxere dingen, tel daarbij dus ook die BTW nog eens op. Schat ik even op ¤ 50 aan extra BTW.
• Daarnaast werkt er iemand (fulltime) op een KDV, welke per maand ca. ¤ 350 afdraagt (gedeeld door de 5 kinderen onder haar beheer) = ¤ 70 bijdrage.
• Het gezin van de KDV medewerkster heeft meer te besteden doordat ze werkt heeft in deze sector, levert ook weer extra BTW inkomsten op. Schat ik op ¤ 10 (¤ per maand ¤ 50 / 5 kinderen per medewerkster).
• Het KDV maakt waarschijnlijk winst waardoor er ook nog eens VPB inkomsten zijn voor de staat. Geen idee hoe we dit moeten toerekenen, maar goed het gaat even om het idee.
• Doordat het KDV nu iemand in dienst neemt scheelt dat de staat een bijstand/WW uitkering. Dit gedeeld door de 5 kinderen per leidster is ca. ¤ 200

Het is dus maar net hoe het berekend wordt. Als je alleen al de directe effecten meeneemt dan kom ik al op ¤390 die terugvloeit. Als je de besparing op uitkeringen en de winstbelastign van het KDV meeneemt dan maakt de staat er zelfs winst op....

Alle bedragen zijn grove schattingen hoor!

[ Bericht 46% gewijzigd door sanger op 08-10-2013 10:33:25 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_131962905
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft prima als de kosten van bijvoorbeeld gastouders dan ook normaal worden en zonder verplichte bureaus en dergelijke. Dan heb je wat te kiezen namelijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_131963002
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft prima als de kosten van bijvoorbeeld gastouders dan ook normaal worden en zonder verplichte bureaus en dergelijke. Dan heb je wat te kiezen namelijk.
Eens :)
pi_131963321
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 09:57 schreef Khadaffi het volgende:

[..]

waarom sportclubs op 0?

mee eens dat het misschien minder kan maar sporten is essentieel.
behoort gewoon tot de noodzakelijke ontspanning en is veel beter voor je als tv kijken o.i.d.
Je kan dan beter zeggen: tv abbo eruit.
Zijn dat sportclubs voor de ouders? Ik dacht aan zwemles voor de 5-jarige, en de andere ¤50 kon ik zo niet thuisbrengen. Zal geen peuterspeelzaal voor de 3-jarige zijn neem ik aan.

TS, heb je dan al wel rekening gehouden met dat soort kosten voor de kinderen?
pi_131963419
100 euro zwemlessen per maand? Dan zou ik ernstig op zoek gaan naar een andere vereniging.
pi_131963453
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:34 schreef Ticootje het volgende:
100 euro zwemlessen per maand? Dan zou ik ernstig op zoek gaan naar een andere vereniging.
Misschien zwemmen ze in het geld :)
pi_131963475
quote:
Ik kan je wel zeggen dat die luxe er dus niet altijd is -O-
pi_131963504
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:36 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik kan je wel zeggen dat die luxe er dus niet altijd is -O-
Andere stad of dorp?
pi_131963558
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Andere stad of dorp?
Dat is er hier niet mbt zwemlessen en bij enkele kan je wel op de wachtlijst hoor.
Maar eigen volk gaat altijd eerst dus eigenlijk vangen ze alleen inschrijfgeld dan :D
pi_131963586
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:40 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat is er hier niet mbt zwemlessen en bij enkele kan je wel op de wachtlijst hoor.
Maar eigen volk gaat altijd eerst dus eigenlijk vangen ze alleen inschrijfgeld dan :D
Hier is het toch niet anders? Je schrijft in bij 4 jaar en de wachtlijst is een jaar. Ze gaan gewoon de lijst af. Eigen volk of niet.
pi_131963593
Maar ik ben het er wel mee eens dat sporten soms gewoon een luxe is.
Het geld van zwemlessen valt weg vanzelf en dan dat weer gebruiken voor sparen.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:43:22 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131963615
Beetje jammer dat TS geen aanvullende informatie meer geeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_131963758
quote:
Ik betaal ¤54 per maand voor 1 kind, en dat is bij beide zwembaden hier zo. In de stad dichtbij is het goedkoper, maar dan krijg je vervoerskosten erbij en dan zit je al snel op hetzelfde bedrag (lesgeld daar is minimaal ¤32 per maand, en dat is de goedkoopste; heen en terug met de auto kost ca ¤6 benzine, dus ¤26 per maand).

[ Bericht 2% gewijzigd door poemojn op 08-10-2013 10:57:57 ]
pi_131963878
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:50 schreef poemojn het volgende:

[..]

Ik betaal ¤54 per maand voor 1 kind, en dat is bij beide zwembaden hier zo. In de stad dichtbij is het goedkoper, maar dan krijg je vervoerskosten erbij en dan zit je al snel op hetzelfde bedrag (lesgeld daar is minimaal ¤35 per maand, en dat is de goedkoopste; heen en terug met de auto kost ca ¤6 benzine, dus ¤26 per maand).
Hier ook ongeveer ¤ 50,- per maand. De verplichte consumpties niet meegerekend :')
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 10:57:19 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_131963893
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:43 schreef Lienekien het volgende:
Inderdaad, ik had net even e.e.a. willen doorkijken qua verzekeringen etc. (want dat kan absoluut goedkoper) maar als TS niet meer reageert vind ik dat zonde van de moeite...
KuikenGuppy
pi_131963913
Ts heeft meteen bespaard op de internetverbinding denk ik.
pi_131963935
Volgens mij reageert TS nog wel maar niet met z'n kloon ;)
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:09:24 #172
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131964214
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:58 schreef poemojn het volgende:
Volgens mij reageert TS nog wel maar niet met z'n kloon ;)
O? Waar dan?
pi_131965024
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:02 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

In verhouding is dat bij hele lage inkomens volgens mij nog veel meer. Huursubsidie, zorg toeslag, kinderopvang toeslag. Zou me niet verbazen als dat bij lage inkomens 50% van het inkomen is.
Ik heb het even zitten berekenen, en ik kom aan de 12.8%
pi_131965140
Een hoop reacties :D :P

Ik hoop dat ik alle vragen beantwoord heb hieronder...

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:19 schreef arjan1112 het volgende:
ziggo alles in 1 , 115,- dat kan makkelijk voor 60,- zeg film1 en eredivisie live op
Is geen Film1 maar Sport1 :P. Maar dat zijn inderdaad opties die hoog bovenaan het lijstje staan :)

quote:
energie 185 is best veel; heb je wel goede isolatie ?
Geen energielabel, maar wel veel isolatie in huis aanwezig.
quote:
de sportclubs 100,- dat naar 0,-
Is niet geheel sportclubs, deels ook zwemles voor 1 van de kinderen.

quote:
caravan weg
Die gaat niet weg, kost ook niets behalve de stalling. Wordt teveel gebruikt en met caravan op vakantie is stukken goedkoper dan accomodatie huren.

quote:
verdiend je vrouw meer dan 344,65 ? zo nee, kinderopvang stoppen
Gelukkig wel :D :P

quote:
huis verkopen , huurwoning van 400 euro zoeken - 200
Ik geef het je te doen in deze markt....

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:19 schreef MatiCe het volgende:
Begrafenisverzekering, voor hoeveel personen is dat?
Dat is voor 4 polissen, de kinderen hebben een eigen polis.
quote:
Die 100 euro automatisch sparen is geen uitgave.
Toch wel, we schrijven het fysiek over naar een andere rekening.

quote:
Hoeveel sparen jullie verder?
Geen vast bedrag, gewoon wat er overblijft. En dat is variabel. In ieder geval de kerstuitkering, winstbonus en een extra maand (vrouw krijgt vierwekelijks salaris maar wordt gezien als maandelijks, dus je houdt een periode over).

quote:
Hoe zit het met de 115 euro voor Ziggo? Lijkt me vrij veel of zit daar veel getelefoneer bij in?
Alles in 1 plus, Sport 1, Eredivisie, en belpakket.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:22 schreef viseenoptie het volgende:
Ik zie er geen benzine bijstaan
Klopt, die wordt niet van de vaste lasten rekening afgeschreven maar van de eigen rekening.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:30 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik herken mezelf in dit beeld.

Wat we nog niet weten is de grootte van je financiele buffer, eb je genoeg spaargeld dan kun je je begrafenisverzekering wel opzeggen. Je reisverzekering trouwens ook.

Rechtsbijstandverzekering kan er ook uit, die gebruik je nooit en als je in een situatie terechtkomt waar je ontslagen wordt oid kun je via de OR/vakbond ook aan hulp komen, 324 euro per jaar is te veel geld. Wederom als je buffer groot genoeg is kun je dan ook hulp inhuren.

Dan je hypotheek. Als je spaargeld hebt zou ik (op eerder genoemde buffer na) je schuld aflossen. De grote banken hebben de boeterente daarvoor laten vallen. Schulden aflossen vermindert je maandelijkse lasten.

Tenminste. Dat heb ik het laatste jaar allemaal gedaan.
De buffer is nog niet groot genoeg om af te lossen. Zodra dit het geval is gaan we ook aflossen inderdaad.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou eens kijken of je zuiniger kan doen met gas en licht. Dingen niet op standby laten staan, lampen vervangen, kachel een graadje naar beneden, geen bad vol laten lopen maar gewoon douchen, was ophangen ipv droger... Kijken of je het bedrag van de essent naar beneden kan krijgen.
Zijn we al mee bezig inderdaad. Is al ruim ¤ 50 minder dan vorig jaar :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:36 schreef Ticootje het volgende:
Ook de verzekeringen kun je nog eens door een vergelijking gooien. Inboedel, woonhuis, avp, rechtbijstand allemaal bij dezelfde thuisbrengen, net als de caravan en auto, levert vaak een pakketkorting op.
Toevallig net vorige week offertes voor opgevraagd bij de tussenpersoon :)

quote:
En welke sport doe je als je per maand 50 euro contributie moet betalen? Dat vind ik serieus heel erg veel geld? Sportschool? Die zijn er ook veel goedkoper.
Zwemles voor 1 van de kids, en de rest is voor beide samen.

quote:
En wanneer loopt je renteperiode af? Misschien kan zelfs de hypotheek wel naar beneden als je gaat onderhandelen of oversluiten.
Over 5 jaar pas. Vorig jaar berekend dat het nog niet loont om over te sluiten.

quote:
3s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:49 schreef Deetch het volgende:
Wasdroger de deur uit, gezien je een hoekhuis hebt is er ws. ruimte om de was op te hangen. 2x per week niet droger bespaart 50 euro per jaar
Met kinderen heb je zoveel was dat het niet allemaal tegelijk kan drogen. We gebruiken hem al zo min mogelijk.

quote:
Waarschijnlijk heb je nog wel meer energieverbruikers die niet nodig zijn. Opladers constant in het stopcontact? Sierlampen in de tuin, waterbedverwarming,
Zal dat eens onder de loep nemen inderdaad.

quote:
Trek je veel rond met de caravan zo ja dan houden, zo nee dan overwegen deze te verkopen en dit geld te sparen voor een vakantie in een vakantiehuisje. Hoe en hoe vaak ga je op vakantie?
We gaan ca. 3-4 x per jaar weg met de caravan (zomervakantie plus enkele lange weekendjes). We gaan ook alleen maar met de caravan weg. Daarnaast is een huisje in de zomer voor 2-3 weken zoveel duurder dan wat de stalling kost....

quote:
Geen post voor uit eten/bioscoop/verjaardagen/kleding of gaat dat als stiekem geld zo van de pinpas?
Gaat niet van de vaste lasten rekening maar de salarisrekeningen :)

quote:
Tijdschriften?
Internet :)

quote:
Benzine?
Gaat ook niet van de vaste lasten rekening.

quote:
Mogelijk kun je de begrafenisverzekering ook stop zetten, je hebt dan echter wel een reserve nodig van 5-10K.
Die reserve is er nog niet :)

quote:
3s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:51 schreef Deetch het volgende:
Hoe oud is je huis en hoe is de isolatie status, vloer isolatie verdiend zichzelf redelijk snel terug.
Vloer is goed geisoleerd (PE-schuimen broodjes onder de betonvloer).

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 15:59 schreef Ticootje het volgende:

Moet er wel ruimte zijn om te gaan aflossen. Een topic als dit doet mij denken dat er geen ruimte is...
Die is er momenteel niet nee :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:05 schreef blomke het volgende:
PWN water 35¤/maand snap ik ook niet. Da's 400 m³ / jaar...
Die lijkt mij ook aan de hoge kant als ik zo op internet rondscroll :Y Ga ik naar kijken....

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:27 schreef heiden6 het volgende:
Stroom en gas kan vermoedelijk wel goedkoper, pak je jaarafrekening er eens bij en kijk op gaslicht.com. De tarieven zijn behoorlijk gedaald.
Kende die site niet, zal ik eens naar kijken.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:27 schreef _Flash_ het volgende:
- Auto en caravan verzekering, zit daar nog all risk oid op en is dat nog nodig?
Auto is net 5 jaar oud, dus nog net wel de moeite :)
quote:
- Ziggo is veel te duur. Voor de helft heb je al snel glaszel, digitale tv en onbeperkt bellen naar vast.
Voor de helft? Waar?

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:41 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En niemand die zich afvraagt hoeveel er per maand binnen komt. Misschien vangt ts wel 5000 netto per maand. Waar de fuck hebben we het dan over?
Maakt dat wat uit dan? Als ik ergens kan besparen waar ik niet van te lijden heb dan moet je dat toch gewoon doen?

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:49 schreef Renesite het volgende:
Waarom spread hij zijn uitgaven?
Omdat ik weleens wil weten waar het geld blijft (en omdat ik een control freak ben die wil weten of alles wel iedere maand keurig afgeschreven wordt).

quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 19:57 schreef Lienekien het volgende:
Wordt er wel afgelost op de hypotheek? Of is dat de levensverzekering?
Jep, dat is de ORV :) Die bouwt op in een levensverzekering.

quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:07 schreef eight het volgende:
TS onderhoudt haar topic slecht
TS werkt en heeft het druk :P ;)

quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2013 20:14 schreef poemojn het volgende:
Begrafenisverzekering bekijken, misschien overlijdensrisicoverzekering nemen ipv uitvaartverzekering, hangt af van wat je verder ermee wilt kunnen.
Zorgverzekering: meer eigen risico. Voor ¤161/mnd heb je een De friesland verzekering incl tandartsverz voor twee volwassenen, met ¤850 eigen risico per jaar. Alleen bij goede gezondheid natuurlijk.
Ziggo: dat moet echt veel goedkoper kunnen, kun je zeker ¤600 per jaar op besparen.
Rechtsbijstand oversluiten.
Caravanstalling kan volgens mij goedkoper maar is misschien regio afhankelijk. Misschien kun je wat verder van huis een goedkopere stalling vinden. Als ik zo google lijk je de helft erop te moeten kunnen besparen.
Inboedel en opstal kan goedkoper.

Ik zou in jullie plaats dus een paar avonden gaan Googlen voor goedkopere contracten en dan veel overzetten. Kan zo ¤2000-2500 per jaar schelen.
Kijk ook naar bijv hema, kruidvat, ohra, zelf, AllSecur, inshared, enz.
Goede tips :)

quote:
11s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:27 schreef MyTiredFeet het volgende:
Je maandelijkse teruggaaf is (een beetje) te hoog!

Rekening houdende met geen eigenwoningforfait en het top-tarief van 52% is de teruggaaf zelfs maar
(¤ 970,21 x 52% =) ¤ 505.
Nee, hij klopt met het aangifteprogje :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 22:39 schreef ikbenschipper het volgende:
De vraag is eigenlijk hoe graag WIL je besparen of hoe HARD is het nodig?
Want als dat niet vast staat zal alles weerlegt worden natuurlijk :). Overigens vind ik ziggo wel duur.
Hoe hard het nodig is? Niet direct nodig, we komen rond en we kunnen sparen. Dus op dat gebied geen noodzaak. De wil is er wel, omdat ik het zonde vind teveel te betalen voor zaken die niets of te weinig toevoegen. Daar staat tegenover dat we wel zekerheden willen en ook enige luxe.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:30 schreef poemojn het volgende:
Zijn dat sportclubs voor de ouders? Ik dacht aan zwemles voor de 5-jarige, en de andere ¤50 kon ik zo niet thuisbrengen. Zal geen peuterspeelzaal voor de 3-jarige zijn neem ik aan.

TS, heb je dan al wel rekening gehouden met dat soort kosten voor de kinderen?
Ja daar is rekening mee gehouden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:36 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Misschien zwemmen ze in het geld :)
Het bad is nooit diep genoeg :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 10:43 schreef Lienekien het volgende:
Beetje jammer dat iedereen verwacht dat je 24/7 online bent ;)
Tja....
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:50:16 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_131965255
Nou, ik verwacht niet dat je 24/7 online bent, maar wel dat je je een beetje bemoeit met je eigen topic, waarin je immers om advies vraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')