Hmm. Tja, ik weet niet. Op je gevoel afgaan, 8km snel, of een HM op standje relax ofzo.quote:
quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:56 schreef motorbloempje het volgende:
Zo. Pootjes in een bad met zout, biertje erbij, laptop op schoot en vegeteren de rest van de avond. Tijd voor 'n verslag!
Mijn eerste halve marathon.. Een tijd geleden had ik er een gelopen in een training. Op m'n dooie akkertje, en toen liep ik 2.18.xx, met een 6.37min/km. Toen begon de blarenplaag, en heb ik niet veel meer kunnen trainen in de vorm van afstand in de benen krijgen. Verste wat ik sindsdien nog gelopen heb is 15 geloof ik, dus had me een betere voorbereiding kunnen wensen, maar wist wel dat ik het afstandtechnisch zeker wel zou redden. Grootste gevaar, echter, waren nog steeds de blaren. Dus met gemengde gevoelens toch gewoon maar m'n inschrijving nagekomen en gaan rennen. Dus hup, op weg:
[ afbeelding ]
De start! Lekker achteraan gaan staan. Het was allemaal gechiptimed en het had niet echt nut om vooraan te gaan staan dringen. Ze lieten mensen mooi in batches vertrekken, waardoor alles zich eigenlijk vanaf moment één al goed verspreidde:
[ afbeelding ]
Het begon allemaal soepeltjes met een beetje heuvelaf. Na een km ofzo keek ik op m'n horloge en ik zag dat ik 5.50min/km liep. Wat snel (understatement).. sterker nog, véél sneller dan ik had gewild. 14K van vorige week ging op 6.10min/km en had bedacht dat dit wel een mooi tempo zou zijn. Maargoed, het ging eigenlijk wel lekker en had ook echt het gevoel dat ik super relaxed en rustig liep, dus ben eigenlijk rustig doorgekabbeld. Heb de boel wel wat laten zakken naar 5.55min/km, en dat ging prima.
Na ongeveer 4 mijl kwam ik bij Wolve die foto's stond te maken! Duimpjes:
[ afbeelding ]
Niet lang daarna begonnen de blaren op te spelen. Een sok zat achteraf toch niet helemaal goed, en dat was te merken. En op de reguliere plekken ontstond ook weer pijn. Maargoed, wat doe je er op dat moment aan? Helemaal niets. Behalve doorrennen. Dus dat heb ik maar gedaan. Elke keer aangehaakt bij wat mensen en op naar de helft. Op 6 mijl nog steeds 5.55min/km gemiddeld. Nou, als ik deze helft kon rennen, dan moest de andere helft ook nog wel kunnen! Op naar mijl 7! De pootjes deden veel pijn, maar heb toch wel goed nog kunnen genieten. Op 7.8 mijl had ik het wat zwaar. even gestopt om een gelletje te pakken en die naar binnen gewerkt. Merkte na een minuut of 3/4 wel verschil: wat extra energie, fijn! Dus even snel dat ding naar binnen gewerkt en weer door. Dat was zwaar: blaren zijn al niet fijn, maar worden alleen nog maar erger als je even bent gestopt tussendoor.... maargoed, zonder dat gelletje was ik misschien ergens van een dijk af gerolddus mwah. De laatste 5 mijl met dezelfde dame opgerend. Denkend "oh, dit is zo ongeveer een club run nog maar!
" en later, toen we ongeveer nog 5km moesten "oh, dit is nog maar een park run!
".
De laatste 2km waren het zwaarste. Uiteraard de blaren, maar ook de benen begonnen wat zwaar te worden. Er leek geen einde aan te komen!
En toen ineens waren we bij een hek, waar wat reeds gefinishte harriers stonden te wachten en aan te moedigen! Leuk! En precies wat ik nog even nodig had voor de laatste paar honderd meter. En toen... een heuvel! Ok, een kleintje, maar precies richting finish, waar een hele rij mensten, waaronder Wolve stonden te wachten en klappen en roepen! Met een grote smile en een beetje tranen in m'n ogen door die toog heen gedoken en met de handen in de lucht de lijn over:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brutotijd: 2.06.50
Nettotijd:2.04.34
![]()
En toen kreeg ik een medaille en was ik blij!
[ afbeelding ]
Voor een richttijd van 2.15 is 2.04 natuurlijk gewoon een droomtijd. En terugkijkend op m'n log, heb ik ook nog eens verdomd stabiel gelopen.
Grootste horde waren de blaren, maar wát een geweldig leuke race, en wát een tijd. Trots. Blij.
http://www.endomondo.com/workouts/254903235/881511
Meer bier.
Persoonlijk zou ik de HM op een relaxt tempo lopen. Of je moet echt willen knallen op de 8. Maar dat vind ik zo'n net niet afstand. Net te lang om op 120% te gaan en net te kort om een lekker tempo te vinden en vast te houden.quote:
Top gedaan! Wel best verval, maar het was ook warm, en trappen en alles! Ik doe het je nog niet na!quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:24 schreef Saysem het volgende:
Van mij ook eenen een
voor iedereen. Dat hardlooptopic voor amateurs hebben we ook niet meer nodig want die gaan we hier keihard voorbij.
Een kort verslagje dan terwijl ik in bed lig met een zak chips (zout weer op peil brengen jwz).
De lol begon eigenlijk al voor de start waar we te horen kregen dat het parcour in plaats van 37 km stiekem 39 km was. Nou ok, lang is het sowieso. De eerste 9 km waren nogal vervelend vanwege de eindeloze vlakten met los zand. Daarna kreeg ik pas de smaak te pakken en bij een kilometer of 12, 13 werd ik bijgehaald door Tarahumara en al kletsend (met nog een meisje dat toevallig in de buurt liep) lag het tempo lekker hoog en vlogen de kilometers voorbij.
Bij het eerste tussenpunt (15k) liep ik wat sneller door om in mijn ritme te blijven maar ik werd al snel weer voorbij gestoken door Tarahumara en dat was ook het punt dat ik de eerste vermoeidheid in mijn benen begon te voelen. Ik kon nog wel een redelijk tempo aanhouden maar de Franse Berg op 23k (een bitch met heel veel trappen) was wel een soort omslagpunt. Ik kon daarna niet echt meer lekker in mijn tempo komen en de kilometertijden liepen gestaag op: 6:10, 6:30, 7:00... Ik ben gelukkig niet helemaal ingestort, maar na het tussenpunt op 33k heb ik toch wel wat stukjes moeten wandelen.
Kortom, het ging niet zo lekker als ik gehoopt had, maar meer zat er op dit moment gewoon niet in. Met een tijd net onder de 3:55 kan ik zeker leven en het was een super ervaring
Netjes gedaan!!quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:56 schreef motorbloempje het volgende:
Zo. Pootjes in een bad met zout, biertje erbij, laptop op schoot en vegeteren de rest van de avond. Tijd voor 'n verslag!
Mijn eerste halve marathon.. Een tijd geleden had ik er een gelopen in een training. Op m'n dooie akkertje, en toen liep ik 2.18.xx, met een 6.37min/km. Toen begon de blarenplaag, en heb ik niet veel meer kunnen trainen in de vorm van afstand in de benen krijgen. Verste wat ik sindsdien nog gelopen heb is 15 geloof ik, dus had me een betere voorbereiding kunnen wensen, maar wist wel dat ik het afstandtechnisch zeker wel zou redden. Grootste gevaar, echter, waren nog steeds de blaren. Dus met gemengde gevoelens toch gewoon maar m'n inschrijving nagekomen en gaan rennen. Dus hup, op weg:
[ afbeelding ]
De start! Lekker achteraan gaan staan. Het was allemaal gechiptimed en het had niet echt nut om vooraan te gaan staan dringen. Ze lieten mensen mooi in batches vertrekken, waardoor alles zich eigenlijk vanaf moment één al goed verspreidde:
[ afbeelding ]
Het begon allemaal soepeltjes met een beetje heuvelaf. Na een km ofzo keek ik op m'n horloge en ik zag dat ik 5.50min/km liep. Wat snel (understatement).. sterker nog, véél sneller dan ik had gewild. 14K van vorige week ging op 6.10min/km en had bedacht dat dit wel een mooi tempo zou zijn. Maargoed, het ging eigenlijk wel lekker en had ook echt het gevoel dat ik super relaxed en rustig liep, dus ben eigenlijk rustig doorgekabbeld. Heb de boel wel wat laten zakken naar 5.55min/km, en dat ging prima.
Na ongeveer 4 mijl kwam ik bij Wolve die foto's stond te maken! Duimpjes:
[ afbeelding ]
Niet lang daarna begonnen de blaren op te spelen. Een sok zat achteraf toch niet helemaal goed, en dat was te merken. En op de reguliere plekken ontstond ook weer pijn. Maargoed, wat doe je er op dat moment aan? Helemaal niets. Behalve doorrennen. Dus dat heb ik maar gedaan. Elke keer aangehaakt bij wat mensen en op naar de helft. Op 6 mijl nog steeds 5.55min/km gemiddeld. Nou, als ik deze helft kon rennen, dan moest de andere helft ook nog wel kunnen! Op naar mijl 7! De pootjes deden veel pijn, maar heb toch wel goed nog kunnen genieten. Op 7.8 mijl had ik het wat zwaar. even gestopt om een gelletje te pakken en die naar binnen gewerkt. Merkte na een minuut of 3/4 wel verschil: wat extra energie, fijn! Dus even snel dat ding naar binnen gewerkt en weer door. Dat was zwaar: blaren zijn al niet fijn, maar worden alleen nog maar erger als je even bent gestopt tussendoor.... maargoed, zonder dat gelletje was ik misschien ergens van een dijk af gerolddus mwah. De laatste 5 mijl met dezelfde dame opgerend. Denkend "oh, dit is zo ongeveer een club run nog maar!
" en later, toen we ongeveer nog 5km moesten "oh, dit is nog maar een park run!
".
De laatste 2km waren het zwaarste. Uiteraard de blaren, maar ook de benen begonnen wat zwaar te worden. Er leek geen einde aan te komen!
En toen ineens waren we bij een hek, waar wat reeds gefinishte harriers stonden te wachten en aan te moedigen! Leuk! En precies wat ik nog even nodig had voor de laatste paar honderd meter. En toen... een heuvel! Ok, een kleintje, maar precies richting finish, waar een hele rij mensten, waaronder Wolve stonden te wachten en klappen en roepen! Met een grote smile en een beetje tranen in m'n ogen door die toog heen gedoken en met de handen in de lucht de lijn over:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Brutotijd: 2.06.50
Nettotijd:2.04.34
![]()
En toen kreeg ik een medaille en was ik blij!
[ afbeelding ]
Voor een richttijd van 2.15 is 2.04 natuurlijk gewoon een droomtijd. En terugkijkend op m'n log, heb ik ook nog eens verdomd stabiel gelopen.
Grootste horde waren de blaren, maar wát een geweldig leuke race, en wát een tijd. Trots. Blij.
http://www.endomondo.com/workouts/254903235/881511
Meer bier.
Is het al tijd voor een verslag?quote:Op zondag 6 oktober 2013 16:59 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik kan ook beamen dat het zwaar was! Schema geen idee want geen garmin. Verslag knutsel ik vanaaf wel even in elkaar. Jammer dat ik jullie niet meer gezien heb, alleen Saysem nog wel even aangemoedigd
Quoi, Hats en GoGo jammer dat het niet helemaal ging zoals het moest. Hyperventilatie lijkt me best eng trouwens.. Quoi voortaan maar pacer op Garmin gebruiken, in ieder geval leuk je weer eens te zien!
Tarahumara en Saysem, lekker gelopen!
Moblo, ben benieuwd naar je verslag!
De rest weet ik niet meer.
Last van mijn benen
Nu verder uitrusten in de auto.
Je moet tegen de bal tikken BEquote:Op zondag 6 oktober 2013 19:17 schreef Brighteyes het volgende:
Verder bewoog ik te veel met mijn armen en schouders, die laatsten moet ik stil zien te houden en dan alleen met je armen langs je lijf.
ironie is een bitch.... wie heeft er, terwijl hij er nooit last van heeft, een blaar onder zijn voet omdat het parkoers tijdens de St.Paul off road HM 7km over het (natte) strand ging?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad,als je niet al te blaargevoelig bent en je hebt goede sokken aan dan is dat misschien nog wel de beste oplossing
donders over 2 weken alweer! Daarna veel herstellen lijkt me.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:00 schreef Tarahumara het volgende:
Even een paar uurtjes op de bank gelegen en ik ben weer wat tot leven gekomen...![]()
Verslag van m'n Hoge Veluwe Trail:
Voor de start even met Saysem gekletst en wat vrienden opgezocht die een andere afstand liepen. Achterin het startvak gaan staan en lekker rustig gestart. Na 500 meter gingen we van het asfalt af en een single trail op, dit zorgde voor een behoorlijke opstopping. Toen we weer goed en wel onderweg waren, stak er vlak voor me een groot hert/eland-achtig beest (ben niet zo thuis in de dierenwereld) over. Bijna in m'n oogSuper gaaf!
De eerste 10 km waren erg zwaar, veel mul zand. gelukkig was het aan het begin, aan het einde trek je dat echt niet meer. Daarna was het een 10 km bos en hei. vanaf 11 km zag in de verte Saysem lopen, het duurde wel even voordat ik 'm had binnen gehengeld. Samen met hem en nog een vrouw gezellig geouwehoerd tot aan de eerste verzorgingspost. Ff was pinda's en sportdrank naar binnen gegooid en even de benen losgeschud. Ging nog erg lekker![]()
Vanaf een km of 20 km lag er een lelijke bult in het parcours, die we van alle kanten, dus 3 of 4 keer, op moesten. Hier wel een paar keer moeten wandelen. De vermoeidheid begon al behoorlijk toe te slaan, wat resulteerde in een valpartij...Gestruikeld over een boomwortel. Gelukkig geen schade opgelopen.
Rond 30 km had ik het erg moeilijk en vroeg ik me af waarom ik hardlopen eigenlijk leuk vind. Even gaan wandelen om een mueslireepding naar binnen te werken. Het kostte veel moeite om weer opgang te komen. Rond 34/35 km was er weer een verzorgingspost, hier goed te tijd genomen om weer een beetje energie te verzamelen.
Ik kwam de vrouw waar ik aan het begin mee gepraat had weer tegen en samen met haar naar de finish gehobbeld. De kmtijden waren niet echt meer om over naar huis te schrijven, > 6.00 min/km. We hebben elkaar er echt doorheen moeten slepen die laatste kilometers. Gelukkig bleek het toch rond de 38 km te zijn en niet de 39,5 die bij de start werden beloofd.
Na de finish een kwartier in het gras gelegen, helemaal op. Vervolgens nog 2 km naar de auto lopen![]()
Al met al een erg mooie loop, maar erg zwaar. Ik hoop dat ik op tijd hersteld ben voor de marathon over twee weken. Misschien toch niet zo handig om dit zo kort op elkaar te plannen.![]()
Door de autopause functie van m'n Garmin zal m'n officiele eindtijd een paar minuten hoger liggen.
(edit, officiele tijd is 3h50m)
http://www.endomondo.com/workouts/255007090/11291298
met dat zelfde dillema zit ik op dit moment ook een beetje.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:15 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
donders over 2 weken alweer! Daarna veel herstellen lijkt me.
Marathon lopen zou ik doen op een relaxed tempo.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
met dat zelfde dillema zit ik op dit moment ook een beetje.
De Southland Marathon is 3 weken voor de Kepler, qua afstand een mooie afsluiter voordat het taperen begint maar het gevaar zit hem in het feit dat je evt. te snel wil.
Gister het er even met wat zeer ervaren clubgenoten gehad en de een zegt "mooie afsluiter als je rustig aan doe" en de andere zegt "beter om een snelle halve te lopen zodat je lichaam meer tijd heeft om te herstellen"....wie het weet mag het zeggen..
wie het niet weet mag het zingen met een lied
Ik zou geen wasverzachter gebruiken, dan gaat de opdruk er vanaf en kan de kleding dunner worden. Droger zou ik ook niet te vaak doen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:01 schreef DJMO het volgende:
vraagje.. Ik heb afgelopen week in Duitsland een zooi hardloopkleding ingeslagen, en waar ik tot voor kort niets gaf om wasvoorschriften, wil ik deze kleding toch wel wat 'voorzichtiger' behandelen. (normaal flikkerde ik het gewoon met de gewone was mee, dus incl. wasverzachter etc) maar wat is de algemene richtlijn eigenlijk voor hardloop/ sportkleding???
quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:00 schreef Tarahumara het volgende:
Even een paar uurtjes op de bank gelegen en ik ben weer wat tot leven gekomen...![]()
Voor de start even met Saysem gekletst en wat vrienden opgezocht die een andere afstand liepen. Achterin het startvak gaan staan en lekker rustig gestart. Na 500 meter gingen we van het asfalt af en een single trail op, dit zorgde voor een behoorlijke opstopping. Toen we weer goed en wel onderweg waren, stak er vlak voor me een groot hert/eland-achtig beest (ben niet zo thuis in de dierenwereld) over. Bijna in m'n oogSuper gaaf!
De eerste 10 km waren erg zwaar, veel mul zand. gelukkig was het aan het begin, aan het einde trek je dat echt niet meer. Daarna was het een 10 km bos en hei. vanaf 11 km zag in de verte Saysem lopen, het duurde wel even voordat ik 'm had binnen gehengeld. Samen met hem en nog een vrouw gezellig geouwehoerd tot aan de eerste verzorgingspost. Ff was pinda's en sportdrank naar binnen gegooid en even de benen losgeschud. Ging nog erg lekker![]()
Vanaf een km of 20 km lag er een lelijke bult in het parcours, die we van alle kanten, dus 3 of 4 keer, op moesten. Hier wel een paar keer moeten wandelen. De vermoeidheid begon al behoorlijk toe te slaan, wat resulteerde in een valpartij...Gestruikeld over een boomwortel. Gelukkig geen schade opgelopen.
Rond 30 km had ik het erg moeilijk en vroeg ik me af waarom ik hardlopen eigenlijk leuk vind. Even gaan wandelen om een mueslireepding naar binnen te werken. Het kostte veel moeite om weer opgang te komen. Rond 34/35 km was er weer een verzorgingspost, hier goed te tijd genomen om weer een beetje energie te verzamelen.
Ik kwam de vrouw waar ik aan het begin mee gepraat had weer tegen en samen met haar naar de finish gehobbeld. De kmtijden waren niet echt meer om over naar huis te schrijven, > 6.00 min/km. We hebben elkaar er echt doorheen moeten slepen die laatste kilometers. Gelukkig bleek het toch rond de 38 km te zijn en niet de 39,5 die bij de start werden beloofd.
Na de finish een kwartier in het gras gelegen, helemaal op. Vervolgens nog 2 km naar de auto lopen![]()
Al met al een erg mooie loop, maar erg zwaar. Ik hoop dat ik op tijd hersteld ben voor de marathon over twee weken. Misschien toch niet zo handig om dit zo kort op elkaar te plannen.![]()
Door de autopause functie van m'n Garmin zal m'n officiele eindtijd een paar minuten hoger liggen.
en nog belangrijker....de ademde capaciteiten van de stof verdwijnen door de wasverzachterquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik zou geen wasverzachter gebruiken, dan gaat de opdruk er vanaf en kan de kleding dunner worden. Droger zou ik ook niet te vaak doen.
Erg mooi gebied om te lopen, ik had deze ook erg graag willen loop.quote:
Ik heb eigenlijk geen verstand van dat soort afstanden, maar mijn gevoel zou zeggen: doe een HM op je kepler tempo. De mentale voorbereiding is waarschijnlijk belangrijker dan de km's op dat punt, en zo kun je vast oefenen daarmee. Eventueel kun je een week ervoor nog 40km in training doen?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
met dat zelfde dillema zit ik op dit moment ook een beetje.
De Southland Marathon is 3 weken voor de Kepler, qua afstand een mooie afsluiter voordat het taperen begint maar het gevaar zit hem in het feit dat je evt. te snel wil.
Gister het er even met wat zeer ervaren clubgenoten gehad en de een zegt "mooie afsluiter als je rustig aan doe" en de andere zegt "beter om een snelle halve te lopen zodat je lichaam meer tijd heeft om te herstellen"....wie het weet mag het zeggen..
wie het niet weet mag het zingen met een lied
Wow dat klinkt zwaar hee! 2 weken met de benen omhoog dan maar!quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:00 schreef Tarahumara het volgende:
dat "kan niet", dan heeft de training te weinig effect....afstand is dan te kort en/of het tempo te laag.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk geen verstand van dat soort afstanden, maar mijn gevoel zou zeggen: doe een HM op je kepler tempo.
Wasverzachter is sowieso een bitch voor je wasmachine. Als je niet vaak heet wast dus.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:27 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
en nog belangrijker....de ademde capaciteiten van de stof verdwijnen door de wasverzachter
ik was minimaal één, en vaak twee keer per dag een was op 40 a 60 graden (ligt er aan hoe vuil de kinderkleding is die er in gaatquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wasverzachter is sowieso een bitch voor je wasmachine. Als je niet vaak heet wast dus.
Aha vandaar.. wat zegt je schema? of heb je dat niet?quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat "kan niet", dan heeft de training te weinig effect....afstand is dan te kort en/of het tempo te laag.
Het is of/of...
ik ben van nature al een softy dus geen verzachter nodig hierquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wasverzachter is sowieso een bitch voor je wasmachine. Als je niet vaak heet wast dus.
Waaat zoveel wassen? Ik snap dat nooit. Ik doe elke 2 of 3 weken 2 of 3 wasjes..quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:31 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik was minimaal één, en vaak twee keer per dag een was op 40 a 60 graden (ligt er aan hoe vuil de kinderkleding is die er in gaat)
2 jonge kinderen in de zandbakspeelleeftijd ;-))quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waaat zoveel wassen? Ik snap dat nooit. Ik doe elke 2 of 3 weken 2 of 3 wasjes..
Harde handdoeken drogen het lekkerst af! En je hoeft geen scrub meer te kopenquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben van nature al een softy dus geen verzachter nodig hier
Bal? You serious?quote:
Nou ik weet dat mijn moeder ook alleen in het weekend wast, ook toen wij klein waren. Maarja iedereen doet het weer op zijn manier!quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:32 schreef DJMO het volgende:
[..]
2 jonge kinderen in de zandbakspeelleeftijd ;-))
M, en dan taperen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
dat "kan niet", dan heeft de training te weinig effect....afstand is dan te kort en/of het tempo te laag.
Het is of/of...
Ik neem 'm in overweging. Wel iets met een hoogzwangere vriendin tegen die tijdquote:Op zondag 6 oktober 2013 20:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
Tarahumara, Jero,......
inschrijving is geopend,mooie gelegenheid om jullie scherp te houden tijdens de wintermaanden.
http://www.sportpromotionzeeland.nl/index.php/nl/trail-by-the-sea
Hier soms wel 3 x op een dag. 4 mensen. Sportkleren, werkkleding, kleren enz enz.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Waaat zoveel wassen? Ik snap dat nooit. Ik doe elke 2 of 3 weken 2 of 3 wasjes..
Je kan een stuk makkelijker uitstappen dan op de hoge veluwe.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:32 schreef Tarahumara het volgende:
ik wilde deze eigenlijk als rustig trainingsloopje doen. Was toch wat zwaarder dan verwacht![]()
Even een weekje met de benen omhoog, volgende week rustig loslopen en dan zien we wel hoe de marathon gaat.
quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:33 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bal? You serious?
Oh, en duim op het tweede kootje van je wijsvinger, dan heb je ontspannen handen. Heb ik geleerd.
Hier staat de wasmachine elke nacht aan met 3 kinderen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 20:33 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nou ik weet dat mijn moeder ook alleen in het weekend wast, ook toen wij klein waren. Maarja iedereen doet het weer op zijn manier!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |